Lehký 29 HT, který zvládne 27.5 plus

30 nepřečtených
  • om40

    Ahoj,

    Tohle asi bude naivní dotaz. Pohrávám si s myšlenkou na 29HT. A to nemám rád ani 29 ani HT. Chce se mi něco lehkého na honění fyzičky – hlavně asfalt, ale silnici nechci určitě, terén to musí aspoň okrajově umět. Onehdá mi servisák od Švece povídal, ať si jako on pořídím cyklokrosku Stevens Vapor.

    Ale od toho mýho nápadu očekávám, že zvládne 650bPlus a takhle to bude i zimák.

    Nechci do toho nějak zahučet a než jsem vymyslel ten pluskový požadavek, myslel jsem že vyzkouším xc 900 z decathlonu.

    Napadá vás lehký karbonový HT 29/27,5plus? Nevím, jestli to je například:

    Radion jealous https://www.bike-discount.de/…s-7.0-787122

    Focus raven 8.8 http://www.profi-sport.cz/…s-2019-cerna

    Canyon exceed https://www.canyon.com/….0/2039.html?…

    Orbea Alma m50 https://www.albie.cz/…ma-m50-2019/

    Ten decathlon?

    Spíš preferuju 2×X než 1×12. Mohl by to být univerzální stroj.

    Díky

    0 0
    • Rychlej turista  

      Jsou to normální bajky do terénu, s pružením i převody. Na silnici s nimi žádnou hitparádu neuděláš – minimálně je to těžké, pruží to a nemá to převody. Jako oproti ještě terénnějším kolům na asfaltu pojedou, to jo, ale kola na převážně asfalt to rozhodně nejsou.

      Na kolech, co letí po silnici i v lehkém terénu, jezdím já. Ztrácím až na souvislých kořenech, kamenech, rozbitých cestách, roletách a taky na cestách, kde nevidím, po čem jedu (vysoká tráva, lesní bordel) – prostě mimo jezdivé lesní pěšiny. Tady jsem oproti klasickým bajkům s pružením opravdu v nevýhodě a pomalejší, ale bez problémů to projedu taky. Zrovna teď stavím Drsoně nového. Nic lepšího pro tvé určení asi nevymyslíš, protože tak jezdím taky. Za stejný peníz (co ta tvoje kola) ho postavíš jen o trošku těžší, ale pod 9 kg bych si tipovat dovolil :-)

      0 0
        Výběr z produktů
        Orbea ALMA M50 29 kolo, modrošedá/šedá Skladem > 2 ks

        Novinka -9% Orbea ALMA M50 29 kolo, modrošedá/šedá

        45 899 Kč -9% MOC 50 999 Kč

        SCOTT Aspect 950 29 kolo, oranžové Skladem > 2 ks

        -23% SCOTT Aspect 950 29 kolo, oranžové

        15 199 Kč -23% MOC 19 799 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • om40  

        Ahoj turisto, to tvoje vlákno jsem už před tím z většiny přelouskal a chvíli tak i přemýšlel. Ono, mohl bych takovýho drsoně vyrobit z mýho Kleina… Ale chci aby to brzdilo. Dávat na kleina odpruženou vidlu a kolo s kotoučem by byl asi bazmek.

        Ale nemám tvůj výkon a mám to asi jinak. Doma 3 celopéra, ht jen skákačka. Nicméně se mi podařilo překopat režim, a každý ráno se dostanu pred píchačkama na rychlých vyjížďku. A protože se cítím dobře, zasloužím si kolo. Ale musí to být univerzálnější směrem k plusku, jinak z toho vyleze drsoň.

        Ale bajk kolem 9kg to je výzva. Pak proč nevzít Vapora. A jsem u toho, že před 25ti lety jsem se na silnici zle vysypal. Na berany jsem zanevřel.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Nahoře píšeš, že nemáš rád ani 29 ani HT. Vycházel jsem tedy z toho, že jsi ortodxní silničář, který se chce podívat i do lesa. Proto jsem ti radil to, co jsem radil :-)

          No, pokud máš jen tři celopéra a kolo skákací, tak ta kola posun k rychlosti na asfaltu určitě budou. V terénu tě neomezí a na asfaltu rozdíl poznáš. A pokud dáš rychlé gumy, dopustíš se dalšího rychlostního skoku. Celopevňáka by asi nepobrala tvoje hlava – o ničem jiném to totiž není, protože mýtus, že bez pružení se v lese jezdit nedá, je opravdu jen mýtus a problém hlavy :-)

          0 0
          • maajkee  

            Není to mýtus. Nebo jako jo, dá se na tom samozřejmě jezdit, ale je to prostě na hovno :)

            Obzvlášť pro nás karpálisty :)

            Já vždycky jednou za čas z nějaký mělo hopitelnyho důvodu postavím celopevnaka, párkrát na tom jedu a vzdycky to zase prodám :)

            V terénu je to na hovno a na silnici to jezdí hůř než silnička :)

            0 0
            • om40  

              koukal jsem na tvoje inzeráty, ale bohužel teď tam žádnýho, párkrát jetýho nemáš, bohužel:)

              0 0
          • JFtryall  

            Jezdit se da, ale moc rychle ne. :-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Přijde na to kde jezdíš a taky jak dlouho.

              0 0
              • om40  

                a obecně, proč vlastně nepořídíš cyklokrosku jako ten Vapor? kvůli širším plášťům, převodům???

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Cyklokrosové kolo je kolo na upravené a umělé hladké tratě, není to plnohodnotný bajk do lesa. Pár děr a rozlámal by se. To je totiž jen další mýtus, že s pevnou vidlí se dá jezdit jen po asfaltu nebo hladkém lese. Projedu vše, jen o něco pomaleji, než s pružením. To by cyklokrosku zabilo :-)

                  A když jsem vloni dal dvoustovku s Vikiho grupou, tak se kluci na gravelech dost trápili, sotva se sjelo z rozbitého asfaltu i jen na hlínu. Nehledě na to, že ani převody na přišlápnutí z kopce neměli. Viki je sice ortodoxní silničář a bývalý triatlonista, takže se dodnes z kopce jezdit nenaučil, ale i tak :-)

                  0 0
              • JFtryall  

                Staci bezny maratonsky teren a s pevnou si uz neskrtnes, nehlede na trakci v zatackach, deravou cestu nebo louku atd atd. A kdyz pujdes na narocnejsi traily typu Sudety, Trilogy, Most, tak uz je to uplne vyloucene. :-) Nejak absolvovat se to da, ale o sviznejsi jizde nemuze byt moc rec.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Kdybys chápal, co jsem psal, že jezdím, tak bys tohle psát nemusel, protože nějaké ukrutné terény jdou mimo mě, minimálně na závodech jsem je nejezdil. A proč si pořizovat kolo, které nepotřebuji, že jo. I když, dal jsem na ní neplánovaně i Beskyd Tour – na závěr dovolené, týden po 24 hodinovce. Sice jen krátký, ale nezhroutil jsem se z toho a i na tu bednu jsem vylezl :-) Jezdil jsem ale hlavně ty 24 hodinovky, to byla moje parketa. Tam je ti ukrutná trakce v zatáčkách k ničemu, když už nejsi schopen točit klikama. Zbytečným pérovaním při záběru a taháním kil navíc totiž žádnou energii neušetříš.

                  0 0
    • om40  

      Nebo jinak? Vzít 27,5 plus bajk (chameleona?) a předělat ho i na 29? Ale aby byla jistota, že 29ka bude lehká. Ze který strany hrozí větší zádrhel? Na plusku bude stačit 2,8", trojka max dopředu, I když, na co?

      0 0
      • pumpy  

        ahoj,

        za me je to co hledas super volba – Chameleon se me libil take (mel sem puvodne v hledacku. Ale nakonec jem vybral dartmoore primal,

        V lete jezdive 29" s 2,2 plasti a na zimu 2,8" pluska. oboji ma sve vyhody a nevyhody. Na obou parech mam kazetu, tzn kdyz chci v lete na plusko, prehozeni je otazku ccz 10 minut.

        Ale chameleon je super libi se me.

        Jinak pokud chces prohazovat kola, koupil ybch plusko a k tomu druhe zaplety 29' ty se dle meho do plus ramu vlezou vsude.

        0 0
        • om40  

          primal – palec nahoru, já věděl, že jsem před časem na něco takového narazil.

          a jak googluju, tak na některých fórech píšou, že 27,5plus vleze do rámů, které jsou stavěné na pláště 29" 2,6. jak s tím mává různá šířka ráfků, nevím.

          edit: uups: ale ten primal je na velké zdvihy vidle…

          0 0
          • pumpy  

            mrkni kldine na muj profil, mam tam 130mm vidli, jinak i chameleon ma 120mm vidli, a mohu rici ze jezdi to kolo vyborne :D i kdyz mozna pujde do sveta a zkusim jako druhe kolo gravel :D :D :D

            0 0
    • DaD  

      Něco takového potřebuješ. Umí to pluska a na stejných rámech, jen s jinými koly, se jezdí i světový pohár v XC https://www.bike-forum.cz/…-27-5-2-2017

      0 0
      • om40  

        To je náhoda. Zrovna jsem ho dneska viděl na krámě. Maj na tom krásnou fox 34 kashima. Teprve to skládají (na 27.5plus), takže váhu nejde odhadnout. Nabízeli mi k tomu kola v rozměru 29 MT600. Kola dobrý nebo nebrat? Jsme domluvený, že až to daj dohromady, tak to zvážíme. Ale čekám, že to bude těžký. Měl jsi to na 29? Váha?

        Ale všiml jsem si, že i 29 XTC má širokou zadní stavbu- zejtra snad v progressu zvážím standartní 29, bez těch tvých karbonových klik. A rovnou se tam podívám na ht obyč 650b a jsem zvědavý na váhový rozdíl.

        Protože jsem byl kouknout v decathlonu na xc900 a trochu mě těch slíbených 10,5kg zklamalo. Nepřišlo mi to jako nějakej zázrak. Tak buď vezmu lacinej dekáč, i když tam se plusko nevejde ani omylem, nebo musím najít něco lehčího:(

        0 0
        • ufoncz  

          +1 na XTC. Ideal koupit s tema 27.5+ na blbinky v terenu a na chrteni si nechat zaplest lehky a tuhy 29", jaky vyrobci na tyto cenovy kategorie stejne nedavaj (cest vyjimkam nebo tem, kdo nabizi priplatkovou customizaci)

          0 0
          • om40  

            Ono to nakonec takhle asi nedopadne. Na 27pluskách to vážilo 12,8kg. Kolik můžu srazit 29 výpletem? Kilo? Do toho nejdu. Navíc převody nahovno.

            Projel jsem i gravel 8,8kg, lehký, ale kostitřas.

            Trochu se zorientuju v 650b xc HT, jestli nějaký ještě existujou. Cesta povede asi tudy. 29ku Radon Jealous bych chtěl videt naživo.

            0 0
    • om40  

      No tak teď budu asi úplně za kreténa. Jsem na rozmezí L a M. Jak zkouším posed na různých 29kách, tak jsem si všimnul jednoho zásadního problému. Na každým Lku, které bych jinak preferoval kvůli sportovnějšímu posedu, mám špatný standover. Prostě hned před sedlem sedím rozkrokem na horní rámové trubce. Trochu víc dopředu už je vo koule. Mka jsou jen tak tak, horší než Lka 650b HT.

      To je jako vlastnost 29tek a sedíte hned na horní rámové trubce?

      0 0
      • Rychlej turista  

        To je stejný problém, jako u dětí, co se předčasně hrnou na velká kola. Dětem to ale nevysvětlíš – na velkých kolech se cítí dospělejší a menší kola jsou tak pro ně společensky nepřijatelná, pokud dokáží jet na větších. Přes to vlak nejede. U nich se to dá částečně pořešit dětským nebo zkráceným sedlem.

        0 0
        • INSP.TRACHTA  

          No vidíš, já chtěl přednostně od Pellsu 27,5+ a skončil u 29, protože jen ta měla rám S (15,5) a ta 27,5+ se vyrábí až od M.

          0 0
      • Yatza  

        Vitej v klubu. Ja sem svou prvni 29ku prodal po trech dnech jezdeni presne kvuli tomuhle. Kupoval sem pres net, papirove dokonala geometrie, jizda parada. Jenze pri kazdym zastaveni sem si strejchnul o horni trubku a kolo slo z domu, proste se to nedalo :)

        0 0
      • INSP.TRACHTA  

        Taky tak, proto mám při výšce 167cm kolo 29 o velikosti 15.5. i když jsem si před zkoušením myslel, že 17 je jasná volba. A i tak jsem míval na 26/17palcu mnohem větší rezervu a občas jsem měl pocit, že je mi ta 26 malá.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.