Ciao,
…našel by se ve zdejší komunitě někdo, kdo alespoň jednou jel na lehokole (třeba Azub) po nějaké lesní cestě?
Existuje pár typů „terénních“ tříkolek jako například můj Azub T-FlyX nebo HP Scorpion Enduro, ale ani jeden trik není určený pro rychlejší sjezd po šotolině a o šutrech a kořenech ani nemluvě. Prostě nejsou proto stavěny. Je ale dost jezdců, kteří by ještě pár nějakých těch bike parku vyzkoušeli a len nemají na čem.
Já už na kole nesednu, ale nejsem ještě invalida. Pro vozíčkáře je docela slušný výběr jako třeba Bowhead nebo polský Sport-On, ale pro ne-vozíčkáře není nic. Další věc je to, že tříkolka je prostě široká a bez naklápění je spíše utrápením než požitkem. Proto mně napadlo takové něco postavit. No a rád bych se zeptal na Vaše zkušenosti s DH koly.
Asi takto. Žádné velké skoky a frajeřinky ve vzduchu. To moje záda nezvládnou. Ale obě kola ve vzduchu a měkký dopad na obě, to určitě dám. Kolo by mělo být universální, takže i do kopce i z kopce. Prostě takové XC s tlumením z Endura a rozvorem jako krá..a.
Mám první náčrtek. Kola 27,5/2.8, vidlice 130–160mm zdvih, zadní stavba 160–200mm. Zadní stavba bude mít dvě pozice a to pro jízdu v terénu a pak na běžný provoz. Do terénu bude sedadlo téměř kolmo aby byla lepší manipulace s horní části trupu. Pohon Shimano EP8 + Rohloff E14. Výška sedadla v terénu bude cca 700mm od země. Nohy jsou dopředu a šlapání bude cca 850–900mm vysoko podle typu vidlice. Možná budu muset dát menší kolo dopředu ale to bych nechtěl. A teď to hlavní. Pro mou 186cm vysokou postavu vychází rozvor až 178cm. Ale přes to jsem schopný přejet asi 50cm kmen nebo seskočit ze srazu. Prostě přejezdový úhel je obrovský i přes ten šílený rozvor.
Nemám tušení jak se to bude v terénu chovat. Nelze to srovnávat s klasickým bike, ale pokud Vás cokoliv napadne, budu velmi vděčný. Nemám se čeho chytnout protože kromě jednoho Rusa, který udělal něco podobného (kratší, vyšší, těžiště moc vzadu) neexistuje nic podobného. Tady je link: https://vk.com/…ler_liegerad
Prosím o nápady, ideálně ty nejkritičtější.
Díky