Ahoj,
sháním co nejlehčí zapletená kola na 29" do cca 5000,–kč. Někdo nějaký tip buď na sériový anebo nějaká nabídka od místních stavitelů? Váhový limit neřešit – vážím po obědě max 56kg :D chtěl bych to dát rovnou bez duší :-)
Ahoj,
sháním co nejlehčí zapletená kola na 29" do cca 5000,–kč. Někdo nějaký tip buď na sériový anebo nějaká nabídka od místních stavitelů? Váhový limit neřešit – vážím po obědě max 56kg :D chtěl bych to dát rovnou bez duší :-)
Náby 2500,– , ráfky 1300,– a dráty 1140,– . Vychází ti to akorát :).
Škoda, že ani jeden odkaz nefunguje :D vše je na HP
Aha…už chápu
hodně štěstí, zkus třeba napsat i osy a brzdy. . .
Osy RU a kotoučový brzdy na 6 děr
Náby force (novatec) 2000 + dráty DT competition (nebo třeba remerx 2–1,7–2) a alu niple 1000 + ráfky do zbytku asi 2000 oba. Když se budeš aspoň trochu snažit tak to dohromady poskládáš váhově i pod 1700g. Když dáš třeba ráfky Mach 3.90sl, tak ti ještě něco z rozpočtu zbude. A navíc oproti Fulcrum to bude aspoň servisovatelné
Co je na fulcrumech neservisovatelného?
ne jistě u všech ale přímé výplety a zalepené niple jsou na vycentrování docela peklo. Pokud nejsou dráty ploché… viz: http://www.bike-forum.cz/…-power-29-sl
Zkus se aspoň podívat na Red Power HP, o kterých je řeč.
Takze na nich nejsou prime a kulate draty?
Ne, přímé výplety tam nejsou.
Kdyz jsem si ty kola zkusil hledat, tak tam prime draty jsou.
To je vic verzi se stejnym nazvem?
Jeden o voze, druhý o koze… Bavíme se o přímých výpletech, které byly problémem u kol Red Power SL. U nových modelů Red Power a Red Power HP už přímé výplety nejsou, tento problém tedy není. Ano, jsou tam přímé kulaté dráty, ale nevidím v tom žádný zdroj problémů. Tato kola jezdím druhou sezónu.
Ještě jednou si prosím přečti příspěvek, na kerý navazujeme:
„ne jistě u všech ale přímé výplety a zalepené niple jsou na vycentrování docela peklo. Pokud nejsou dráty ploché… viz: http://www.bike-forum.cz/…-power-29-sl“
Tak fakt nevim co tim chces vlastne rict:)
Rec byla o red power HP, tojny psal o primem vypletu s kulatyma drata, ze mohou nastat problemy, tys mu doporucil, at se na ne alespon podiva a pak jeste me odpovidal, ze tam prime draty nejsou. Ja poslal odkaz na zminovany model, kde prime draty jsou. Takze co tim vlastne chtels rict, existuje tedy red power HP se zohlejma dratama?
Přímý výplet – dráty vedou od náboje přímo do ráfku a nekříží se.
Přímý drát – nemá zahnutí u hlavičky.
U kol Red Power HP se bavíme o tom, že už nemají na rozdíl od starších verzí jako SL přímé výplety (bez křížení drátů). S přímými dráty, o kterých pořád píšeš, to nijak nesouvisí.
Tak ted uz jsem v obraze:)
Za primy vyplet jsem povazoval primy drat a ne radialni vyplet.
Presne, taky to vidim takhle…
Muzu se zeptat jakej je rozdil mezi tema klasickejma a „HP“ verzi ?
HP jsou lehčí, mají zeslabované dráty apod.
dik prisly mi vzhledove stejne, a jak ti drzi ?
uvazuji o nich na plecku v profilu mam so 75 kg a jezdim spis takove XC ve smyslu trati CP na XC.
A co niple u tohoto modelu zapletených kol. Jsou zalepené??? U těch, co jsem zmiňoval, tak byly. A to byl ten problém.
Kola jdou bez problémů centrovat.
Omlouvám se všem, které jsem tímto příspěvkem nařknul. V tomto případě se nejedná o přímé výplety, ale pouze o křížené kulaté dráty bez zahnuté hlavičky.
Když ti prasknou pozink niple při povolování tak to trochu na*ere…Toť moje zkušenost.
asi nevíš o jakých kolech píšeš
omlouvám se maestro… můžeš mi to vysvětlit???
vždyť už jsi se omluvil: Tojny 21.6.2016 00:58 že jsi o nich věděl úplný prd:-), tak co ti mám dál vysvětlovat, stejný jako naší fotbalisti, hrajou hovno a chtěj o tom FURT diskutovat:-)
Fulcrum Red Power HP
jo, jezdím je třetí měsíc (pevný osy) bez ztráty kytičky, za ty prachy velká spokojenost
V podobný ceně jsem nenašel jiný který by se jim váhově blížily :-)
A s no tubes u nich nebude problém?
ty fulcrumy jsem minulý týden koupil, zatím nejel. První pokus udělat z toho bezdušák se nepodařil… úplná lama nejsem, vozím bezdušáky už asi 4 roky (ráfky DT swiss nebo ztr crest) a nemíval jsem s tím problémy. Tady to vypadá, že s tím budu muset polaborovat více.
Jaké pláště jsi zkoušel na bezduše? Zítra se chystám nahodit moje první bezduše Conti MK a XK. Jinak s koly za ty prachy spokojenost (mám je přes rok).
no pokud nemáš verzi protection, tak hodně štěstí a pevné nervy …
Obojí bude protection verze.
Tak jsem z Red Power HP udělal bezduše hned na první pokus – nikdy před tím jsem to nedělal :-) Pláště Maxxis Ikon TLR a drží jak fík :-)
Hledám kola ve stejné cenové relaci, ale použitím na gravela, který ze 70% jezdí po silnici a 30% jsou polní a kamenité cesty. Mám se dívat po stejných komponentech jako u klasických 29" MTB zápletů nebo se tato kola na gravela z důvodu méně náročného použití dají v některém komponentu „ošidit“ (ať už by mi to přineslo snížení hmotnosti či ceny). Vážím 90 kg.
Osobne bych dal klidne Remerx rafky, klasickej zaplet 2mm nerez a mosazne niple. Naba predek Force a zadek treba Bitex at to pekne cvrci. :-) diry klasicky 32. Vaha rafku podle urceni a stylu. Spatne by nemusely byt ani ZTR Rapid nebo ten jejich gravel model. Idealne nahodit nejake fajnove uzke Maxxisy TR a jsou to kola jak vino.
Doporucuju sledovat bazar a poohlizet se po nejaky MTB zapletech sundanych z noveho kola. Pripadne zaplest nejakou klasiku 32+32 dratu, naby na prumyslech, tlr rafky.
Bazar sleduju, ale většinou se tam objevují kola sundaná z čerstvě koupených biků = těžítka, jako mám teď :). Je mi jasné, že s tím relativně nízkým rozpočtem žádná paráda udělat nejde, takže bych klidně oželil TLR ráfky (na MTB si bezduše nemůžu vynachválit, ale na „silničním gravelu“ v nich žádný velký přínos nevidím), třeba Remerx Rio. U náb uvažuju, že bych risknul nějakou lehkou čínu kolem 500 g přední + zadní. Dráty se kdysi dávno daly sehnat za pěknou cenu stříbrné zeslabované WCS, ale na ty jsem už teď nikde nenarazil. Nebo se vyprdnu na experimenty a pořídím tady zmiňované Fulcrumy Red Power HP, ale tam se mi moc nelíbí nízký počet drátů :)
Ty zeslabované dráty WCS by mě taky docela zajímaly, kdyby někdo věděl aktuální zdroj.
bottico
jestli ještě mají netuším
Mají, ale jen některé délky a stříbrné. Cena byla, tuším, 4Kč/ks…
V botticu bezne dostupne za par Kc, akorat je myslim maji jen ve stribrne.
Akorat na 29" uz by to mohlo byt tenke, ty draty maji cca 2–1,7–2 mm, zalezi kolik vazis.
jj jen stříbrné
zena (55kg) je mela na 26 kolech… Jsou lehke a docela levne… nicmene kola dlouho vycentrovana nevydrzela.. Prisuzuju to dratum… Ted ma stejny kola (po me), jen na jinejch dratech a ty se ani nehnou…
Pritelkyni jsem na nich zapletl 26" diskova kola. Bez problemu jejich cca 55kg uvezou. Sam je mam jako netazne draty na prednim 29" kole. Vyplitani byl vcelku ojeb, napnout je na stejnou hodnotu jak 2–1,8–2 draty, ktere mam jako tazne, byl trochu orisek, bylo treba o par otacek vic, drat se mnohem vic natahoval. Ale po zajeti a docentrovani je vse OK. Pro nekotoucova kola bych je pouzil v klidu, na 26" diskova, spis pro lehci lidi, na 29" diskova bych to nedaval.
EDIT: Ale zase cena byla, pokud si dobre pamatuju, nejakych 6,–/ks
Jako že na mého mučeného crosse by nebyly úplně šťastnou volbou? :)
nedokazu posoudit, otazka kolik vazis a jak jezdis… jak pise Vilem…
Tak ty WCS dráty teda škrtám. Vážím sice jen 90 kg, ale nechci to riskovat :)). Jaké jiné dráty s dobrým poměrem cena/hmotnost byste na tuhle hmotnost a nenáročný terén doporučili?
Sapim Race
+1
kdybys chtěl gramařit, tak sapim d-light, pokud ne tak zmíněný race
bottico, ale je to prostě levný tenký drát. párkrát za rok je dle předobjednávek posílají i na černění, takže pokud a to nespěcháš tak můžou být i v černé.
Stříbrné postačí, nemusím mít nutně černé… Na stránkách mají celkem guláš, takže to znamená tam napsat či zavolat, což?
na stránkách je nenajdeš, zavolat
Brzy na bazar asi něco hodím,
tedy konkrétně 29" DT 350 + KOM i23 + CX Ray + 9/10mm RWS pseudopevná osa ve slušném stavu. Najeto na nich cca 1800km, zadní jsem teď lehce docentroval (ale zatím žádná větší snaha, takže to není na 0,2mm co dám když si s tím více hraju, teď je to tak na 0,5–1mm), přední teď nevím přesně (podívám se) to asi docentrovat nepotřebuje vůbec. Nalepená páska, ale je místy pod ní tmel. Sice těsní, ale pro ideální stav by se hodilo nalepit znovu (v ceně bude i nová páska navíc, už nebudu potřebovat, budu už zase mít vše na UST ráfkách).
Na ořechu jen nepatrné stopy zakousnutí menších pastorků (kazeta Sram 1070, takže na unašeči 4 největší pastorky) kazety (přidám pak i foto), kde je dle toho vidět, že se s tím jezdilo zatím minimálně (bez vypodložení kazety se časem volné pastorky zakousnou mnohem více).
Jen co mi přijdou druhá XLka, která jsou už na poště (a projedu je), tak to hodím do bazaru včetně fotek.
Za 5tis. Kč tedy ještě nebudou, ale o moc vyšší cenu dávat nebudu, tak kolem 6,5tis. Kč.
Ty Fulcrumy ti vyhovují víc?
Fulcrumy (Red Metal 29 XL) ne. Ty sice ještě jeden pár do rezervy doma mám a nejsou to špatná kola, ale hlavně mají jen 19mm ráfek.
Loni jsem koupil fulla, kde byly Crossmaxy XLka, takže jsem rok jezdil na fullu Mavicy a na HTčku ty nabízené. A ty XLka mi sedí o něco lépe.
Hodnotím je tuhostí ± nastejno, hmotnost je také téměř stejná. Ráfek stejně široký (XLka mají také 23mm).
XLka mají ale určitě o něco odolnější ráfek (ty KOMy jsem tedy zatím nijak funkčně nepoškodil, ale mám raději trochu předimenzováno) a k tomu mám prostě rád UST ráfky (které jsem roky vozil). I když to s páskou fungovalo taky, tak ji prostě nemám rád.
A poslední věc je u DT náboje 18 POI, někdy mi to trochu vadí (Cmaxy XLka mají 48 POI). Na fullu by tedy vadilo více, na HTčku jen sem tam, ale taky se občas dostanu do situace kdy mi to vadí.
Samozřejmě bych mohl vyměnit za 36 rohatky, ale to jsou zase další 2tis. Kč., to už jsem šel rovnou cestou druhých Cmaxů XL.
Jinak jsem o víkendu na těch rok ježděných XLkách urval drát. Na dovolené v Jeseníkách jsem ho načnul klackem a to opravdu slušně (ohnutý a lehounce naštípnutý). Na klasických drátech bych nejspíš rovnou vyčesal výplet už tam.
Jak byl lehce i naštípnutý, tak jsem rovnou preventivně objednal nové dráty, že ho raději vyměním. Dráty dorazily až teď v úterý a o víkendu jsem čekal, že to ještě odjedu (ráfek ani trochu neházel ani bez docentrování) a ve výjezdu jen při záběru drát prdnul. Zkrátil jsem vyjížďku a bez problémů bez drátu dojel (asi bych to dal celé, ale nechtěl jsem trápit ráfek).
Po výměně drátu (měnil jsem preventivně ještě i sousední, který byl jen lehounce ohnutý) zase jako nové včetně toho, že jsem docentroval na 0,2mm.
Centrovat jsem nemusel téměř vůbec, když jsem ty dva nové dráty napnul dle tenzometru ± jako ostatní, tak bylo v podstatě hotovo bez centrování. Ráfek to hezky podržel až mi to překvapilo.
dík za recenzi :D
Cmax XL jsou ale dražší, před pár měsíci mi bohužel utekly v akci na bike-discountu, kde byly bez plášťů za 500E. To byla parádní cena. S plášti se sem tam objevily kolem 600E, ale i to byly jen krátké akce a byly rychle pryč. A ty Questy z toho nikdo nechce, i když asi ani tak špatné nebudou a jsou zhruba odpovídající Contíkům MK II.
taky jsi to mohl dat ccapred pul rokem:)
23 mm ráfek mi na 28–32 mm plášť příjde zbytečně předimenzovaný. Nehledě na to, že těch 5k mám jako strop :). Ale jen pro zajímavost, kolik ty tvoje záplety váží?
lehce pod 1700g
Už jsou stejně rezervované :-)
Hmotnost vycházela s páskou + bezdušovými ventilky + redukce z 15mm osy na RWS pseudopevnou na ± stejně jako Cmax XLka, která mají 1780g. Úplně přesné číslo si už z hlavy nepamatuju, vážil jsem je už před rokem.
A jsou tam mosaz niple, ty pár gramů přidají.
Skoda, ze tu nejdou nejak lehce sehnat rafky od Alexrims. maji par pomerne sympatickejch modelu, ktery nejsou drahy. neco zaplest na Draw 1,9S, nebo treba CXD22, tak z toho muzou vyjit pomerne lehky kola.
Spíš škoda, že teď Švec nemá skladem Black Jack Ready 21 a Ready 23. Ty vypadají super za tu cenu…
Podle heureky tady mají Ready 23 skladem.
To jsem ani neznal, dik za tip:)
I kdyz na gravel mi to prijde uz zbytecne siroky.
Dosť malý rozpočet na „Lehoučká zapletená kola 29er“. Najdôležitejšie bude zohnať ľahké ráfky. Tam to pocítiš najviac. Samotné ľahké ráfky budú stáť cca 4.000Kč (napr. ZTR Crest). Kola potom „nezabiť“ ťažkými 700+ gramovými plášťami, lebo sa zmysel takéhoto upgrade stratí.
Přifařím se s žádostí.
Chtěl by mi někdo za kačky přeplést mé zadní kolo na náboj Novatec D712SB RU (32 děr), který mi sežene rovnou s ořechem XD?
K tomu nové černé kulaté dráty a černé niple. Ráfek Bontrager RXL zůstane.
Má někdo zájem?
Díky za reakci. :o)
Novatec s XD ořechem „v základu“ jsem nikde v obchodě neviděl, ale na KS se daj koupit novější/lehčí D772 s XD ořechem, na 12mm osu za 1985 Kč při „premium účtu“ a k nim u dovozce nebo na Aliexpressu přikoupit „conversion kit“ na RU. A pak to můžeš nechat přeplést u někoho z okolí…