• vasek80

    Chtěl bych si zase trochu vymazlit svého Tractiona. Celkem mě lákají nějaká zapletená kola. Líbí se mi a hlavně jsem zvědavej, jak kolo pojede na lehčích ráfkách, které bych ještě doplnil o nějaké skládací lehčí pláště.

    Jenže to má několik háčků

    1. jsem ohledně kol absolutní laik
    2. mám kvůli váze, ceně a oblibě V brzdy (nevím, jestli nebude lepší

    přejít na kotoučovky, nebráním se)

    1. za samotná kola bych chtěl dát do 5 000, zbytek rozpočtu by byl na

    pláště a případně kotouče.

    Poradíte mi prosím jak vybírat a nespálit se. Sám se ve značkách nevyznám a tak bych vybíral jen podle vzhedu, ceny a váhy.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • StuntJ  

      Fulcrum Red Metal 5 5 či MAvic Crossride

      http://www.kupkolo.cz/…10_5710.html

      http://www.kupkolo.cz/…10_5797.html

      .

      0 0
      •  

        za mě crossridy za http://www.bikesport.cz/…na-kola_1082 a ještě bohatě zbude na pořádný rychlý pláště http://www.bikesport.cz/…ersonic_1341

        0 0
        • StuntJ  

          Aha ! sorry, Véčka, tak to pak jedině ty Crossridy budou dobrou volbou :o)

          0 0
          • vasek80  

            Já psal že se nijak zvláště kotoučům nebráním, ale jelikož mě baví hlavně výšlapy do kopců, tak jsem u kola ocenil o cca 500g lehčí kolo s Véčkama proti kotoučům. I původní V brzdy jsem vyměnil jen pro pocit za obyč Deorečka, proti těm co tam byly.

            0 0
            • StuntJ  

              Ono i na Včkách se dobře řádit, někteří by tu mohli psát romány, ale bohužel je to vymírající druh :o(. Já jsem hezkou řádku let vozil Véčka, pak u nového kola jsem zvolil základní hydry a je to jak nebe a dudy …

              0 0
              • vasek80  

                I já se na kotouče jednou propracuju. Příští kolo bude GT Zaskar Carbon Pro, jenže zatím neprůchozí přez mladou. Prý si mám koupit kola a bude zase ode mne nějakej měsíc pokoj. Jen doufám, že nekoupím kolo a příští rok budu schánět letošního zaskara a Autora darovat za děkuju:-) Ale to jen na okraj

                0 0
                • StuntJ  

                  hmm, když takhle, tak bych si peníze šetřil a Authora jezdil co to jde… Pak se ty penízky při nákupu nového kola budou jen hodit

                  0 0
                • Ossis  

                  Mlady kup nakej hadrik a sobe Zaskara ;).

                  0 0
                  • ememem  

                    mladu bych niekam poslal a kupil si zaskara…

                    0 0
                  • Bafoon  

                    je s podivem jak tenhle tip obecně funguje, včera jsem to taky testoval a super ;-)

                    0 0
    • vasek80  

      Děkuji všem, poctivě pročítám. Na Véčka by byli pokud nejsem mimo pouze ty Mavic CrossRide.

      Sám jsem zatím jezdil lehký terén. spíše rozbité lesní asfaltky se štěrkem a pevné cyklostezky. Do bahna už z principu kvůli Véčkum nejezdím. Pláště jsem měl Schwalbe Huricane a už bych ocenil plášt s větším vzorkem, tedy také díky za odkaz. Hlavně miluju výšlapy do kopců.

      Možná hloupá otázka na závěr. Co mohu od změny oproti původním ráfkům od Authora s Deore středy očekávat? Jak na kole tu 5000 investici poznám.

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Popravdě? Podle mě skoro nijak. Možná jiný zvuk volnoběžky, možná o fous lepší váha. Točit se to bude stejně (když bude oboje dobře seřízený).

        0 0
        • maajkee  

          já myslím, že psychologickej efekt je docela velkej, já když si koupil crossridey tak jsem měl pocit že lítám :)

          0 0
          • vasek80  

            T je celkem drahé placebo potom:-)

            0 0
            • maajkee  

              já myslím že ne, protože psychika je při jízdě na kole to nejdůležitější, pokud má člověk pocit, že má kolo dobrý, tak se mu i dobře jede a to je přece hlavní :)

              0 0
              • vasek80  

                No jo, jenže mě když někdo řekne, že je to placebo, tak to pak na mě nefunguje. Radši mi lžete:-)

                0 0
        • fousek  

          Klidne muzou bejt oproti levnejm kolum o pul kila lehci a to bych rek ze pozna

          0 0
      • kubad  

        kromě designu, a větší výdrže nábojů asi nic, kola budou trochu lehčí, lepší akcelerace.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Pokud budeš v dohledné době pořizovat nové kolo, tak na něm už jdi do kotoučovek. Ne že by véčka nestačly (i to, že v blátě nebrzdí je jen mýtus, a hlavně z hlediska spolehlivosti jsou na tom v blátě lépe), ale jak sám vidíš, výrobci se véčka snaží vytěsnit a proto se na ně těžko shání kola, rámy, vidlice. A s tou váhou už to taky tak tragické není, moje obě Formule R1 váží tolik, co jedna brzda XT a oproti véčkům Avid SD7 jsem si váhově taky polepšil.

        Pokud u kol bude váhový rozdíl na obvodu (ráfky, duše, pláště), tak se to projeví lepší akcelerací, což oceníš v technických výjezdech. Kolo nebude líné, ale snadno při překonávání těchto pasáží zrychlíš, což hodně šetří síly a kolikrát to umožní vůbec vyjet. Zabrzdit lehčí kola je taky snadnější, než zabrzdit těžký setrvačník.

        0 0
        • ememem  

          az na tuto vetu (i to, že v blátě nebrzdí je jen mýtus, a hlavně z hlediska spolehlivosti jsou na tom v blátě lépe) suhlas :-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Nehodlám se o tom s tebou hádat, ale fakt je ten, že s véčky se mi nikdy nestalo, že bych v blátě něco nedobrzdil a už vůbec, že bych zůstal bez brzd úplně, což u kotoučovek v blátě není nic výjimečného. Pokud kotoučovky fungují, tak jsou lepší. Véčka fungují vždy, sice ne vždy úplně podle představ, ale fungují, což však v určitých situacích může být rozhodující.

            0 0
            • fousek  

              Kotoucovky brzdej i kdyz sjizdis tu kovovou cast desticky, brzdi to sice min, ale brzdi, zato treba namrzly rafky nebrzej vubec, opravdu vubec a zamrzly lanko v bowdenu taky neni sci-fi

              0 0
          • djano  

            Je to tak ako v prispevku vyssie – vecka brzdia aj v blate (ja som mal problem iba s namrznutymi rafikmi), len je to trocha drahsie brzdenie – gumky som niekedy opotreboval za jeden vikend a v sezone vymenil aj tri prebrzdene rafiky (vela brzdim).

            0 0
            • ememem  

              dobre, nechcel som sa hadat skor som to bral ako usmevnu repliku (vid smajlik) lebo viem ze rychlej turista je zaryty veckar ale…ale nehajme to, je tu o tom kopa inych threadov.

              0 0
              • djano  

                Ja len ze ludia rychle zabudaju – aj chlapci co svojho casu jazdili Kamenak s veckami uz neveria, ze tam mohli nieco ubrzdit. Aj ked to je trocha extrem, take trate asi R.t. bezne nejazdi.

                0 0
    • Bafoon  

      remerx viking/magic :-D někdo tu psal že není problém sehnat je za 5,5 a kdybys do nich šel i po pročtení tohohle vlákna http://www.bike-forum.cz/…-viking.html a byl klikař a měl je zrovna v té lepší polovině jejich kvalit tak určitě zajímavá volba. Náby připravené na kotouče, ráfky véčka, vlastní barevná kombinace

      0 0
    • destr  

      Na cyklobazaru jsou jetý crossmaxy na véčka ;-)

      0 0
    • str8czek  

      Prodávám ručně zapletený funglovky. Je tam ale 20mm osa, tak by byla potřeba redukce na rychloupínák. S cenou bych šel i níž.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.