Liv Rove - trekove kolo pro zeny

75 nepřečtených
  • kolinka

    Dobry den,

    shanim trekove kolo cca do 25tis. Muzete mi, prosim, poradit, co je dostacujici, pokud:

    • jezdim hlavne po Praze, o vikendu planuji maximlane nejaky vylet mimo Prahu po nejake „stezticce“ (to je soucasna situace, co bude za rok, za dva, netusim, ale traily sjizdet asi nebudu :)
    • bylo mi zde na foru doporuceno za 25 tis – https://www.liv-cycling.com/cz/rove-1-dd
    • pak jeste koukam na tohle za 18 tis, ale bylo mi doporucena jen ta vyssi trida (ten prvni odkaz)- https://www.liv-cycling.com/cz/rove-2-dd

    Moje otazka – ten rozdil 7tis, ucitim ho tam?Je to pro me tak zasadni? Chci jezdit nekolikrat tydne, ale proste v Praze je to dojizdeni maximalne do prace nebo nejaky vecerni vylet po asfaltu a cyklostezce. O vikendu, jak se zadari. CO je tam tak zasadne odlisneho, abych si obhajila tech 7 tisic, ze mi za to stoji? Chapu, ze komponenty :) Ale jde mi o to, jestli ta lepsi vidlice, ty prehazky jsou pro moje jezdeni za cenu 7 tisic tak dulezite. Ano, vyjedu obcas nekam na cestu do lesa, ale zadny sjezdy, koreny atd…

    Dekuji moc za rady

    0 0
    • plysovykozisek  

      Nevím, kolik najedete denně kilometrů, ale ten model za 25k má oproti levnějšímu: vzduchovou vidlici- což je velké plus, sadu Shimano Deore a lepší brzdy, to levnější na pružinovou vidlici a směs komponentů Shimano Altus-Acera-Alivio. Pokud chcete pohodlnější jízdu kupte si to za 25k. Pokud chcete ušetřit na úkor pohodlnější jízdy kupte si to levnější kolo.

      0 0
    • Prazak0  

      Mně ta kola přijdou velmi předražená, treková kola s Deore jsem vídal i za 15 tisíc, to za 18 je vybavené hůře a docela drahé, k tomu, co nabízí.

      0 0
      • Tomas_82  

        Je to jak píšeš, kola na deore stávaly 15000Kč, jenže to už je bohužel pryč… Bohužel těch 25000Kč je dnes běžná, možná i lepší cena za obdobně osazené kolo a tohle se hlavně majitelce líbí.

        0 0
        • kolinka  

          Liv – Není to vizuálně úplně můj favorit, ale co se momentálně na trhu nabízí, abych na to nečekala do léta, tak jsou tyhle kola.

          Líbí se mi:

          https://www.pells.cz/brb-elite , ale to nejsem schopná rozlišit, jestli je na holky a jestli je to pro mě :) Ale tu cenu bych do toho ještě dala, kdyby to bylo výrazně lepší než Liv, Ale opět – stejná otázka, má to tu hodnotu nebo předražená věc, kdy za výrazně nižší cenu seženu kola levnějsí

          A tohle se mi vyloženě líbí a je na listině favoritu s Liv: https://www.canyon.com/…-5/2790.html?…

          Ale opět ty samé otázky, bohužel se snažím, ale nějak se v tom nemůžu zorientovat. Ten Canyon, nevím proč, působí to na mě, že bych zde seděla strašně zhrbená, víc než na Liv, a já právě hledám něco, kde se aspoň trochu narovnám. Ale možná jen můj pocit podle fotky kola

          Děkuju ještě jednou za rady

          0 0
          • Tomas_82  

            Ten Pells je vyloženě silniční kolo. Canyon je osazením o trošku horší než Liv, šel bych raději do té „vyšší“ verze.

            0 0
          • plysovykozisek  

            No jo, ale canyon kdoví jestli je skladem a taky, kdoví kdy by to od odeslání přišlo a nevím kde se dělá ta garanční prohlídka u toho canyonu. Jestli je to pánský nebo dámský rám, to bych neřešil. Jestli chcete jezdit brzy, kupte ten lepší liv za 25k- dokud to ještě mají na prodej- je o kola velký zájem! Ono je fakt, že před pár lety byste za 25k koupila lepší kolo, ale tak to prostě je!

            0 0
            • kolinka  

              Děkuju oběma moc za radu, fakt mi to pomohlo při rozhodování a do toho Liv asi půjdu, chci jezdit už příští týden a do srpna čekat nechci a holt kola zdražují, stejně jako všechno ostatní :) Bejvávalo, ale teď je teď. Dík!y

              0 0
          • Prazak0  

            Přiznám se, že dnes po jízdě nejsem moc schopný se tomu věnovat více. Výběr kola chce to prozkoumat podrobněji. Ale osobně bych bral to kolo Pells. Předražené k tamtěm kolům mi nepřijde, já osobně bych ocenil pevnou karbonovou vidlici, váhu kola proti ostatním, dvoupřevodník. I těch deset převodů je lepší než 1×11, z mého pohledu. Více převodů, desítkové řetězy i kazety budou o něco levnější, takže na spořebním materiálu to vyjde lépe než ten Canyon. Neboli při nákupu trošku dražší, ale časem se to finančně vrátí.

            Kola pro holky – dřív se to odlišovalo hlavně rámem, při dnešních slopingových rámech to je asi dost jedno. Sedlo jde případně vyměnit, kdyby nevyhovovalo, ale ono nemusí být vyhovující ani na tom speciálně dámském kole. To bez vyzkoušení těžko posoudit. Jak se na kole člověku sedí, to se z obrázku moc nepozná. To jde snad poznat, kdo nějaké kolo má, co mu vyhovuje, jestli ta geometrie je podobná. Pozná se to, když si člověk na kolo sedne. A potom, když se na kole projede, nemyslím jen na chodníku před prodejnou dvě stě metrů, to se pozná trochu, víc až při delší jízdě.

            Já třeba neumím moc posoudit odpružené vidlice. Sám mám radši pevnou vidlici, jinou nechci. Co jsem slyšel, tak ty méně kvalitní odpružené stejně moc nefungují a jen přidávají váhu kola. Na silnice, cyklostezky ani lepší polní cesty není odpružení potřeba. To se uplatní někde, kde je dost mizerná cesta nebo jízda v terénu. Kolo pells v odkazu bude rychlejší, lehčí, pro nějaký horší terén tam jdou dát širší pláště, které pak tlumí různé nerovnosti.

            0 0
    • kolinka  

      Ten pells – prave tam pisou univerzalnost, proto jsem ho zaradila na seznam : Kolo, které je doma ve městě, na cyklostezkách, ale i v alpských horských serpentinách nebo na štěrku a polních cestách. Tento model si vyberete, pokud toužíte po rychlosti a snadné jízdě silničního kola, ale chcete zároveň univerzálnost a slušnou míru pohodlí.

      Jeste bych se chtela zeptat, nevite, jak je to v dnesni dobe se zkousenim? Ja nikdy kolo v prodejne nekupovala, kor v teto dobe a hlavne, kdyz neni na sklade :) To se prste musi jedine objednat a bud sedi nebo nesedi?

      A ty panska kola – aha, ja hledala prave jen damsky, takze kvuli tomu jsem jich spoustu vyradila – tak se mrknu i po panskych. Nicmene to predpokladam, ze bude taky M pri me vysce 173…

      Diky,

      0 0
      • Prazak0  

        Osobně se mi líbí. Bude mít převody trošku rychlejší, nabízí i pomalé, ale má i rychlé, které asi tamta kola nemají.

        Ještě k dámským kolům. Dřív se to týkalo, že na dámské kolo nemusí žena zvedat nohy, horní rámová trubka byla skoro rovnoběžná s dolní rámovou trubkou. To bylo v době, kdy horní rámová t. bývala vodorovně, dnes je zkosená, takže toto problém není. Jsou tu asi dvě věci. Jednak ženy mívají obvykle trošku delší nohy a kratší tělo, při stejné výšce. Ale naopak, menší žena má taky krátké nohy. V tom problém není, rozdíl je dost malý. Sedla jsem zmínil, ale rozdíl je asi ve velikostech. Prostě dámské velikosti začínají na menší výšce postavy, končí asi taky u menší výšky. U holky, co měří třeba 175 cm by tu nebyl problém. Ale pokud měří někdo 165 cm, tak nevím jak mají ty velikosti. Ale to platí obecně, pro někoho není určité kolo, protože je třeba hodně vysoký a daný model kola končí na 192 cm a on měří 196 cm. Nebo opačně, muž co měří 165 cm může mít taky problém, i když třeba mezi špičkovými závodníky je plno těch menších. Sleduje se buď celková výška postavy, nebo výška od země k rozkroku, případně i délka trupu. Kdo nemá atypickou postavu, tak jde vybírat klidně dle výšky postavy. Toto jde se zeptat prodejce, je-li kompetentní, tak odpoví, pro jak vysoké postavy kolo je. Obvykle bývá, že pro jednu výšku postavy je možné vzít dvě velikosti, menší je víc sportovní a méně pohodlná, větší je pohodlnější, méně sportovní.

        Se zkoušením kola je problém. Nejlepší je se vyzkoušet něco podobného předem. Potom v prodejně nechají sednout na kolo, projet po chodníku, když je slušný prodejce. Já kupovat, co pamatuji, 3 kola. Jeden rám, kde jsem vzal dle doporučení prodejce/výrobce rámu, rám velikostně seděl kolu, co jsem měl předtím – pasovalo to, kolo mám dodnes. Pak kolo hotové, kde jsem si v prodejně zkusil na ně sednout. Bohužel kolo bylo opravdu malé, koleny jsem pak narážel na řidítka, rám chtěl o 3 palce větší. Kolo jsem si zkusil v prodejně a debilní prodavač mi neřekl, že tabulkově mám mít menší. Asi chtěl kolo prodat… Pak jsem si jedno kolo vyhlédl na internetu, přečetl o něm i anglické recenze. Našel u výrobce velikost. Prodejce, asi bývalý závodník, doporučoval kolo o 2 cm menší, ale vzal jsem tabulkové. Kolo jsem si projel v ulici na chodníku, domluvil jsem to předem s prodejcem. Kolo mi sedí, ale i menší by taky sedělo. Při nasedání je malinko výš rám než u trekového kola, ale jen trošku. Při jízdě je zcela pohodlné. Tam jsem spíš poznal, že kolo má dobrý záběr, pohodlné sedlo.

        Koukám na velikost 173 cm – to by mohlo být M, chce to ověřit na stránkách výrobce. Nakoukl jsem, uvádí tam M nebo L, chce to zkusit. Má to docela velkou efektivní délku horní rámové trubky B. Já pro svých 178 cm mám výšku rámu 20 palců, což odpovídá velikosti L. Ef. délku horní rámové trubky mám menší, na dvou kolech 565 mm.

        0 0
        • kolinka  

          Děkuju moc za vysvětlení. A s tím pells, když bych vyjela na cestu do lesa po cestě v lese, zvládne to? Nebo bych ho nějak „ničila“? Nebo jde o to, že by se mi jelo už nestabilně a opatrně? Problém je, že většinu budu jezdit po asfaltu, ale netuším, co budoucnost přinese a kam se dostanu o víkendech, takže proto vlastně pořád váhám, jestli nezvážit i pomalejšího horáka, ale mít jistotu, že pokud se dostanu do lesa, bude to v pohodě

          0 0
          • plysovykozisek  

            To Pells je podle mě určeno na silnici do lesa možná taky, ale na takovéto pěkné cesty. Pokud tam budou díry a nějaké větší drncání, tak vám ta pevná vidle po nějaké době praskne. Pokud chcete kolo na silnici- do lesa- do terénu- tak na toho Pellse zapomeňte. Volte ten Liv za 25k pokud je ještě skladem.

            0 0
            • scalar  

              Proč by ta vidlice měla po nějaké době prasknout?

              0 0
            • Jezevec70  

              Co je to za blbost? Na cyklokroskach a gravelech běžně praskají pevné vidlice?

              0 0
              • Georrge  

                Asi videl nejakeho 120kg chlapa delat hovadiny s pevnou vidli ktera mu praskla. Tak si ted mysli ze se to stane i 65kg zenske kdyz s tim vjede do lesa…

                0 0
          • Prazak0  

            V lese jsem jezdil i na silničním obutí, tj. úzké ráfky, tehdy moderní 13 mm, velmi úzké pneu 20 mm. Na rozdíl od širších plášťů se na tom jelo hůře, tj. drncalo to, muselo se jet pomaleji. Jízda na širokých pláštích 32 mm byla daleko pohodlnější a šlo jet rychleji. Tady nemluvím ani o jízdě po hladké lesní cestě, ale spíš pěšině, kde občas byly vystouplé kořeny borovic. Takže projet tím šlo, ale kdo by chtěl hodně jezdit v lese, tak to by chtělo jiné kolo. I dnes občas vídám, jak lidi na silničce odbočí třeba k jezeru a kus jedou po nějaké polní nebo lesní cestě. Musí jet pomaleji, na MTB by mohli rychle.

            Pneu, co to nabízí, tak ty jsou spíš pro nějaké štěrkové cesty než pro hladký asfalt. Z prodeje to má 32 mm, jestli se nepletu, což už je trošku širší. V podstatě na úrovni obutí pro cyklokros, kde se v terénu závodí. Průchodnost ale uvádějí 40 mm, takže to jde obout hodně širokými plášti, ty se nemusí foukat tolik natvrdo, takže pak nerovnosti povrchu odpruží a jede se krásně hladce. Prostě jízda jako s gravel kolem. MTB má pneu ještě širší a mívá odpružení, takže pojede rychleji na velmi mizerných cestách, nebo v terénu mimo cesty. Po běžné lesní nebo polní cestě ale gravel bude rychlejší než MTB. Kolu se nestane nic, na jízdu mimo asfalt je vlastně stavěné. Není to silnička.

            0 0
    • kolinka  

      :) vybrat kolo jejeste slozitejsi, nez jsem cekala:)

      Pokud bych sla do krosoveho, mam tyhle dva favority, protoze jsou ihned dostupne. Takze uz jen asi poprosim, ktere z nich vypada po technicke strance lepe, nebo jsou si tak nejak podobna?

      Dekuju

      0 0
      • scalar  

        Pells má lepší vidlici, u Giantu se mi víc líbí převody.

        0 0
        • kolinka  

          děkuju, ještě jsem našla pánskou verzi Giant, vypadá to úplně na snad stejnou výbavu, jako má Liv – https://www.giant-bicycles.com/cz/roam-1-disc

          Tohle kolo se mi líbí ze všech nejvíc (pánský Giant) a dokonce ho i asi mají. Takže pokud je to v pořádku, technicky fajn a velikostně by sedělo M na mojich 173cm, tak bych šla do této mužské verze :)

          0 0
          • scalar  

            Já bych kvůli 6cm zdvihu bez regulace tlumení odpruženou vidlici netahal, to raději pevnou karbonovou nebo lepší odpruženou a větším zdvihem a nastavitelným tlumením.

            0 0
            • kolinka  

              Omlouvám se, to je reakce na co? To je reakce na ten pánský Giant, že má špatnou vidlici?

              0 0
              • Gwaihir  

                Ten giant má vidlici, co se pohne max 6 cm, tak scalar (pan stavitel kol) si myslí, že je lepší pevná vidlice – nižší váha, žádné dramatické zhoršení prožitku z jízdy. Koneckonců scalar je schopen určitě udělat konkurence schopnou nabídku.

                0 0
          • Andreany  

            Podle mne se zajdi kouknout na tohle, pokud se Ti libí, tak koupit a jezdit. Důležité je pro nás ženské nastavení sedla, řídítek, to si vychytáš, až začneš jezdit.

            0 0
      • Prazak0  

        Na tom fitness kole Pell jde projet opravdu hodně, nějaké prasknutí rámu nebo vidlice mi nepřijde moc reálné. Když člověk spadne na silnici nebo ho srazí auto, tak praskne klidně i rám nebo vidlice i u MTB.

        Co jsi původně psala, že chceš jezdit, tak tam mi přijde odpružená vidlice dosti zbytečná.

        0 0
        • kolinka  

          Aha, aha, rozumim.

          Tak pokud by mela padnout volba mezi fintess Pells nebo ten damsky krosovy Liv nebo i jeste lepe v panske verzi (vzheldove vitezi) – https://www.giant-bicycles.com/cz/roam-1-disc

          CO by z toho byl vitez?

          To krosove kolo uvazuju proto, protoze nevim, jestli nepojedu na vylet nekam do lesa, sice vetsina bude ted po Praze, ale po nejake ceste lesem se asi taky projedu a nechci byt uplne limitovana kolem, ktery to „neda“ Ja klidne pojedu pomalu, spis mi jde o to, abych mu neublizila :) Proto ten fitness Pells potrebuju pochopit, jestli je to vyrazne odlisne od toho krosoveho Giantu…jak rikam, cilene na nejaky trail asi nepojedu, ale vyvezu se nekam na vylet a otazka, jak to tam bude vypadat…:)

          Diky jeste jednou za rady, bez nich bych se nepohla dal ani za mesic

          0 0
          • scalar  

            A na základě čeho máme radit, když sama nevíš, kde budeš jezdit :-) Tak i kup kolo a podle něj přizpůsobíš trasy nebo kup univerzální horské kolo s rychlejšími plášti, to určitě pojede v pohodě i po silnici. Lepší než se prát na celopevném kole s terénem, když to neumíš.

            0 0
            • kolinka  

              jo, to chápu, že je trošku problém :) Asi spíš hledám nějaký univerzální kolo, s tím, že situace teď je taková, že budu jezdit hlavně po asflaltu a občas po nějaké té stezce, tak hledám něco, co pojede aspoň nějak rychle po asfaltu a nezničím to/se, když pojedu na výlet po cestách v lese. Přes pařezy skákat nebudu, proto mi to fitness Pells dle popisu přišlo jako vlastně docela fajn kombinace, a pokud je ten fitness Pells podobný gravelu, což sem zde z příspěvku pochopila, tak už v tom mám absolutní guláš :D A co teď zjišťuju o gravelu, tak mi přijde, že je to přesně kolo, co hledám. Rychlý, ale i vyjetí na jednodušší neupravený cesty.

              0 0
              • scalar  

                To hledáme všichni :-)

                0 0
              • Prazak0  

                Prasknutí vidlice bych se opravdu nebál. Gravel jsou univerzální kola, což jsou ovšem i krosová kola. Na MTB jde jezdit všude, ale po asfaltu bude pomalejší. U pevné vidlice je zas výhoda, že nemusí mít servis, nějaké seřizování toho odpružení, já se v tom nevyznám, ale vím, že cykloservisy tu mají uvedené různé výkony, které nejsou zrovna levné. Pokud vážíš málo, tak by fakticky ani pružení nemuselo fungovat, co jsem tak pochopil.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Jasam  

                Gravel je fajn, od té doby, co ho mám, začal jsem jezdit mnohem více než předtím na horském. Přesto bych nyní na Tvém místě šel asi spíše do některého toho krosového kola. Na asfaltu to pojede celkem slušně a v terénu se Ti i těch pár centimetrů odpružení může hodit. Jízda bude pohodlnější. A pokud by jsi třeba začala jezdit na výlety s někým, kdo by preferoval více „lesa“ před asfaltem, nebudeš muset hned měnit kolo. Jinak Pells má mimo to fitnes i celkem slušný krosový kola

                https://www.pells.cz/…lut-d-m---17

                https://www.pells.cz/crono-elite-m (toto bude až koncem dubna)

                Každopádně pokud máš možnost, zkus se před koupí na těch kolech svézt, třeba Ti to pomůže

                0 0
          • Prazak0  

            Já mám dvě krosová kola s pevnou vidlicí a jedno gravel kolo, kde je taky pevná vidlice. Kupodivu horší jízda někdy je po mizerném asfaltu než běžné polní/lesní cesty. To fitness kolo v mnohém odpovídá těm starším krosovým kolům s pevnou vidlicí. Zčásti je jako gravel kolo, tj. jdou tam hodně široké pláště a má kotoučové brzdy. Není to fitness typu silničky s rovnými řidítky, tj. úzké ráfky i pneu, kde takové kolo se moc mimo silnici nehodí. Výrobce uvádí, že to má vlastnosti gravel kola. Tato kola jsou určená do terénu, přesněji silnice plus terén, tj. lesní a polní cesty. Mohu potvrdit, že právě na gravel kole s obutím 40 mm projíždím po polní cestě docela rychle. Nejedná se o cestu ani zcela hladkou, ani vyloženě s děrami a hrby. Celkem nedávno jsem naopak vlétl do nějaké díry ve větší rychlosti pod kopcem do nějaké díry v asfaltu. Takže jsem cítil náraz v rukou, rána opravdu slušná. Ale vidlici (pevné AL) ani ráfku se nic nestalo, žádné rozcentrování. Nějakou menší dírou projedu snad každou jízdu, snažím se vyhýbat, ale někdy mě tam auta natlačí, nebo není za tmy tolik vidět. Polní nebo lesní cesty jsou v mnoha ohledech lepší než rozbitý asfalt na vozovkách kraje Prahy a Středočeského kraje. Nakonec výrobce sám uvádí, že to fitness kolo není jen na silnici. Znovu připomínám, že třeba cyklokrosová kola s dosti úzkým obutím, pevnou vidlicí a docela úzkými ráfky se užívají v terénu k závodění i tréninku. Projíždí se nejen hladkými polními cestami, ale vším možným, nejen bahnem. To fittnes Pells, pokud se tam dají širší pláště, tak rám i vidlice budou méně namáhány než u cyklokrosového kola. Prostě bral bych to jako gravel kolo s rovnými řidítky.

            Pokud jde o odpružené vidlice, tak pruží, pokud jdou správně seřízené a kvalitní. Jelikož sám to nemám ani nechci, nemohu v tom poradit víc. Co jsem taky četl, tak některé méně kvalitní odpružené vidlice u lehkého jezdce vůbec nepruží, pamatuji-li se dobře. A je to váha navíc. Karbonová vidlice trošku odpruží určité nerovnosti povrchu, jednak materiál má tu vlastnost, potom má patrně nějaký offset, takže i svým tvarem a konstrukcí. Samozřejmě to není jako odpružení u nějaké odpružené vidlice, ale část nárazů taky pohlcuje. Dosti ale pohltí i široké pneumatiky, pokud se nenahustí na příliš velký tlak.

            0 0
            • kolinka  

              Děkuju, tohle jsem přesně takto potřebovala slyšet, aby mi to ais celý secvaklo. Ten fitness Pells je tedy Gravel s rovnými řidítky :)

              0 0
              • Prazak0  

                Fitness je označení, za které se schovají zhruba 3 typy kol. 1. silničky s rovnými řidítky – trošku nepřesně řečeno, protože správné fitness má trošku jiný rám, někdy jde o rám ze silničky. 2. krosové/trekové kolo s pevnou vidlicí. 3. gravel kolo s rovnými řidítky. Tady jde v podstatě o jakýsi gravel s rovnými řidítky. Doporučuji článek v Magazínu, jak na takovém kole projížděl různým marastem. Kolo je typově asi jako ten Pell fitness. Dříve by se takovému kolu klidně říkalo trekové nebo krosové.

                0 0
            • Georrge  

              „Kupodivu horší jízda někdy je po mizerném asfaltu než běžné polní/lesní cesty.“

              Jojo, a proto i asfalt jezdim na 130mm fullu :) jsem holt zhyckany, gravel a podobne kostitrasy mi nesmi do domu.

              Ale at to nikdo nebere jako radu, stejne by v takovem rozpoctu funkcniho fulla nesehnala a navic ne kazdy se rad houpe.

              0 0
              • scalar  

                Už jsem měl strach, že full nebude. Máme to tradičně komplet od silničky po full?

                0 0
                • Georrge  

                  Tak tak :) aneb jezdit se da proste na vsem.

                  0 0
                  • scalar  

                    To je taky ta fáze, kdy zakladatel vlákna pochopí, že záleží hlavně na něm, zvedne zadek od počítače a jde nějaká kola vyzkoušet :-)

                    0 0
                    • Georrge  

                      No prave :) lidi jsou schopni jezdit na vsem moznem a jsou spokojeni. Je to hrozne individualni… nekdo chce zabavne kolo, jiny co nejlehci, nebo co nejrychlejsi, nekdo zase propaguje pohodli ci moznost oveset kolo jak vanocni stromecek.

                      Dnes ale lidem vyber moc nezavidim, protoze tech kategorii kol je strasne moc a prestoze ja jsem se svym kolem spokojen, po nekterych diskuzich nabyvam pochybnosti jak na nem vubec muzu jezdit, vzdyt evidentne potrebuju uplne jine kolo…

                      0 0
                      • kolinka  

                        prave, to je presne ono. mam 20 let stary kolo (horaka) a proste na nem jedu, ale loni jsem si uz rikala, ze nez nekam dojedu, ze je to sileny a neda se to, proto letos chci poridit neco rychlejsiho. A prave se bojim, abych to neprekombinovala, chapu, ze tady jsou super cyklisti, co tomu rozumi, ale ja vlastne budu asi spokojena na vsem, protoze rozdily co brzdi, jak moc pruzi, to vlastne asi vubec nepoznam…:) proste jen potrebuju vyjet, at je to lepsi, nebo i o neco horsi…

                        0 0
    • Tomas_82  

      Za mě asi ten Liv, na tom Pellsu bys v lese trpěla. Ještě pozor na to, že i když je Giant ekvivalent pro Liv, tak vidlice může mít u pánského kola tvrdší negativní pružinu pro větší váhu.

      0 0
      • scalar  

        :-) myslíš, že u vidlice za 2 tisíce se zdvihem 6cm bez nastavení tlumení někdo řeší tuhost negativní pružiny?

        0 0
        • Tomas_82  

          Já jo. Tak doufám že i velká firma. Konkrétně u Ncx měkčí pružiny pomůžou k lepšímu chodu i pro 80kg jezdce a když se dej o kousek kratší – zvětší se i použitelný zdvih – má to samé výhody:-)

          0 0
          • scalar  

            Tak se mrkni blíž na tu vidlici, základní treková vzduchovka, účelem je, že dělá, že něco dělá. Na nějaké rekreačni ježdění po cyklostezkách na levném kole poslouží. Tady si jenom ta velká firma honí marži.

            0 0
            • Tomas_82  

              Ale je by to nic navíc nestálo… a navíc v sérii je to pro 55kg holku skoro nepoužitelná vidle, takže bych čekal, že u kola za 25000kč už by jí vyměnit mohli.

              0 0
              • scalar  

                Tohle řešit má smysl až u NRX E se zdvihem 75 mm, s tou už se dá pracovat.

                0 0
                • Tomas_82  

                  Když se do Ncx daj o 15mm kratší negativní pružiny, ten zdvih máš taky.

                  0 0
                  • scalar  

                    A na co Ti je, když nejde regulovat tlumeni?

                    0 0
                  • Jasam  

                    Vzhledem k tématu nechcete se jít hádat jinam?

                    0 0
                    • scalar  

                      To není hádka a je to jedna ze základních otázek k tématu, jestli má smysl trekové kolo s levnou odpruženou vzduchovkou.

                      0 0
                      • kolinka  

                        Po procitani, chapu to spravne, ze Scalar je nazoru, ze neni teba mit crosovy kolo za 25k s levnou odpruzenou vzduchovou vidlici (ten Giant a Liv) a je pro volbu fintess pells s pevnou vidlici?

                        0 0
                        • Prazak0  

                          On asi nechce nikomu radit, co si má pořídit. Ale ten názor, že levná odpružená vidlice moc nebo vůbec nepruží, ten se tu v různých vláknech vyskytl mockrát.

                          0 0
                        • Georrge  

                          Ja treba odpruzenou vidli preferuju, ale ty levne na kolech do 25k vetsinou stoji za hovno a jsou hrozne tezke. To uz je pak asi fakt lepsi mit pevnou karbonku…

                          0 0
                          • kolinka  

                            Aha, tim by se mi vracel zpatky do hry Pells fitness :D ktery jsem uz vyradila, ze se nehodi na nezpevneny stezky

                            A od kolika cca je kolo, aby ta odpruzena vidle za neco stala? 30tis? Nebo jeste vyrazne vys?

                            Momentalne uz asi vybiram jen mezi fitness:

                            A krosovy:

                            Dekuju

                            0 0
                            • ToMášMarný  

                              Víš.. kolo je něco jako boty. Můžeš je objednat z e-shopu, ale s velkou pravděpodobností ti nebudou sedět. Vyzjisti možnosti vyzkoušení alespoň jednoho fitness a alespoň jednoho současnýho horáka (dnešní jsou o vesmír jinde než před 20 lety) v +/- stejný cenový hladině. Fakt. Vlastní dojem ti tu nikdo nenahradí. Když sem pak hodíš 2 kusy k technickýmu porovnání, nebo nějakou výtku k posedu, řazení, čemukoli.. tak už ti kluci daj jednoduchou odpověď.

                              A nekupuj si kolo, který se ti nelíbí. Takový pak jede blbě ;)

                              0 0
                              • Prazak0  

                                Potíž je s označováním kol. Čemu Pells nyní říká fitness, tak před lety by to bylo trekingové kolo. Určitě to není fitness jakožto silnička s rovnými řidítky. Má to široké pláště a možnost dát až 40 mm pláště. Velikostně by to kolo mělo sedět. Případně jde vrátit, pokud by nesedělo, zaplatí pak jen za dopravu tam a zpět, což člověk nezruinuje.

                                Ano, nekupovat kolo, které se člověku nelíbí. O pocit jde hodně, co je platné skvělé kolo, když esteticky vadí. Psychika dělá hodně. Kolo je nejen pro trénink, ale i pro relaxaci. K dobré psychické pohodě patří i barva a aby se to líbilo.

                                Jestli má MTB, tak pro nějaké ježdění přes kořeny si ho může nechat. Ale ať se koukne na článek v Magazínu, jakým marastem tam projížděl gravel kolem s rovnými řidítky. To kolo se moc neliší od toho Pells, typově to je stejné kolo, jen to jinak nazval.

                                Pokud jde o finance, tak 25 nebo 30 t. není tak málo. Dost lidí zde investuje do kola nebo kol daleko více, ale nejde se srovnávat s někým, kdo je hobby sportovec, ročně najezdí 15 tisíc km, jezdí závody atd. Nebo jen snoby, co tolik nejezdí, ale kolo musí mít drahé. Nicméně teď jsou trochu menší daně, lidi mají více peněz. Takže lze investovat trošku více, navíc nyní to ještě není tolik zdražené, i když ceny šly nahoru. Nějaké zdražení bych ještě čekal. Takže peníze bych tolik nesušil, jelikož je sežere inflace. Když i vidím, jak narůstá státní dluh, propadá se koruna, hospodářství má problémy celosvětově, tak si fakt myslím, že zboží může ještě zdražovat.

                                0 0
                    • Tomas_82  

                      Taky myslím, že se nehádáme. A z velké části to sem patří.

                      0 0
    • Tomas_82  

      No, kvůli většímu zdvihu:-) Prostě za ty 2000Kč je to pak funkční, použitelná a ne úplně těžká vidlice. Za regulaci odskoku u Nrx/Raidonu už si pak docela slušně zaplatíš.

      0 0
      • scalar  

        25 tis. za kolo mi přide už jako slušná platba.

        0 0
        • Tomas_82  

          To mě taky. Ale bohužel teď v obchodech nic moc lepšího crossového nekoupí. Taky bych se raději klonil k 27,5" na rychlých pláštích.

          0 0
    • kolinka  

      Vim, ze to nekoho zajimalo, jak se nakonec rozhodnu po vseh vasich radach, bez kterych bych byla ztracena. a pravdepodobne padne volba na fitness Pells, protoze kdyz si predstavim, jak jedu po praze do prace, na nakup, jen tak nekam po meste, na vylet mezi vesnice, nekam obcas po stezce v lese, tak tyhle vylety porad prevazujou. A kvuli te vaze odpruzene vidlice na krosovych kolech, co jste tu zminovali, ze to je porad levna vidlice bez vetsiho efektu, tak proto asi pudju do toho pells. Diky jeste jednou za cenny rady

      0 0
      • plysovykozisek  

        Je to Vaše volba, ale podle mě neděláte dobře. Hodně štěstí s tím Pellsem.

        0 0
        • Prazak0  

          Tak já si zas myslím, že to byla nejlepší možnost.

          0 0
          • Tomas_82  

            To všechno záleží na tom, kde s tím bude jezdit. Dokud to bude asfalt, nebo pěkné cesty, bude spokojená a je to rozumná volba, ale pokud párkrát zajede na kořeny a kameny, zjistí že má dvě možnosti – nejezdit tam, nebo vyměnit kolo.

            0 0
      • scalar  

        Chce to ale vyzkozšet, pozor na převody, jsou tam silniční.

        0 0
        • Prazak0  

          Myslím, že tam jsou kliky kompakt a vzadu největší pastorek 34, tj. nejlehčí převod 34/34. Na běžné ježdění to opravdu stačí. Obvykle to je tak, že kdo je méně výkonný jezdec, tak se sám vyhýbá kopcům, kde by to bylo přes 10%. Pro ježdění po cyklostezce naopak ty nejlehčí převody vůbec nevyužije.

          0 0
          • scalar  

            Je tam kazeta 11–32 a pláště 32mm, tedy těžší převod než se silničním pláštěm 25mm.

            0 0
            • Prazak0  

              Detail jsem si už nepamatoval, gravel kola obvykle mívají 34z, někdy ovšem jen 32. Kazetu jde případně vyměnit, velmi často pobere i 36 z bez nějaké linku ap.

              Já to bral trošku podle sebe, tahat odpruženou vidlici bych nechtěl. A ze zkušenosti vím, že gravel kolo je rychlejší, nevím jestli to není jen silničními řidítky, rozdíl je až 2 km/h v průměru, což je docela dost.

              Pokud by chtěla jezdi to prudkých kopců, tak asi opravdu nejlepší pak vyměnit kliky, nějaké mtb dvoupřevodník. Na běžné silniční kopce v Praze a okolí by to mohlo stačit, nebude-li hledat prudší výjezdy od Vltavy vzhůru na kopec.

              0 0
      • Andreany  

        Ať slouží a dobře se ti jezdí!

        0 0
      • Jasam  

        Tak ať dobře slouží. Pokud se Ti bude chtít, napiš sem po čase nějaké postřehy a zkušenosti.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.