Ahoj,
chtel bych se zeptat jak meni nastaveni rebound a low-speed compression chovani vidlice. Resp. jak tyto dve veci nastavit pro jaky efekt?
Diky moc,
gugli
Ahoj,
chtel bych se zeptat jak meni nastaveni rebound a low-speed compression chovani vidlice. Resp. jak tyto dve veci nastavit pro jaky efekt?
Diky moc,
gugli
Rebound je nastaveni expanze, neboli spetneho chodu.. To ovlivnuje, jak se vidle bude vracet zpet do plneho zdvihu (proste jak rychle se vysouvaji nohy zpet). Cili nastavit tak, at se vraci cim jak nejrychleji, ale „nekope“ do ruk..
Low – speed compression zase ovlivnuje rychlost zasouvani vidlice pri najeti na prekazku.. Tady by bylo dobre vedet co mas za vidli, aby bylo jasne, ci mas i hi – speed kompresi..
mam Talas 32 (09)
Tak ten by mel mit jak obe expanze, tak obe komprese, pokud tam zase nebyly rozdily v modelech…
Cili expanzi (rebound) si muzes klidne trosku pritahnout vic.. Vidlice ma totiz jak hi speed, tak i low speed expanzi… O tom se tady na foru doctes spousty. V principu to funguje tak, ze se vraci za prekazkou drive na zem, ale zaroven nekope do ruk a lepe tak kopiruje teren..
Low speed komprese ovlivnuje postupne ponorovani vidle pri stalym zatizenim (pod brzdou, v klopce), hi speed, ktera tam je nastavena na pevno zase otvira ventil pri nejakem impulsu od podlozi (sutr, koren, atd atd)
EDIT: toz jsem se dozvedel, ze u 32-kovych Foxek je jenom HS komprese, kterou se nastavuje predpeti te zaklopky
Vetřu se sem z dotazem.Funkci H/L speed expanze chápu,taky jsem měl pár vidlic od Fox RS Mar a nakonec i Manitou rozkuchaných a znám principy mechanizmů seřízení velikosti otvorů či předpětí planžet a cesty kterými olej protéká. Pořídil jsem do boxxera 2010 WORLD CUPový píst tlumiče expanze. Ze zvědavosti jsem si našel v Tuning guides pro boxxer WC pokec o tom jak na jeho seřízení a co mě překvapilo bylo označení né „high speed“ a „low speed expanzion“,ale „Beginning Stroke Rebound“ a „Ending Stroke Rebound“.V prvním případě by mělo docházet podle jejich pokecu o seřízení odskoku na prvních cca 20% zdvihu a v druhém o seřízení ve zbylé části zdvihu.Co to je???Mám tomu rozumět tak že na začátku zdvihu(v těch cca 20%) v důsledku malé síly pružiny resp. vzduchu kterou je vidlice roztahována a tím i menšího tlaku oleje v tlumiči nemůže k otevření high speed expanze dojít?
Bych rek ze je to spis jen pruvodni jev nez cokoliv jinyho. Ono kdyz tu vidlici budes zatezovat i pri navratu tak se h-s nemusi vubec otevrit, takze v tom pripade funguje jen l-s. Na zacatku zdvihu to opravdu muze bejt tak ze uz je tam ten rozdil sil tak malej ze nahore se h-s neotevre
Může být.
Oživíme trochu tohle téma.. na tlumiči Fox float x nude mám kolečko low Speed compresion.. je tam číselník asi od 1 do 10
Takže tím nastavím jakoby tvrdost kola při šlapání? Dá se to tak říct?
No je to jeden z efektů. Ovlivňuje to prostě reakci tlumiče na pohyby jezdce, posun těžiště. Kromě šlapání je změna nastavení LSC taky hodně znát při průjezdech ďolíkama, na odrazech skoků, v prudších sjezdech.
.
.