• kopejda

    Čau kamarádi. Rozhodl jsem se udělat ložiska v zadním náboji a ořechu. Jsem ve fázi kdy mám ložiska venku a čeká mě nákup nových. Jelikož to mám kousek do exvalosu vzal bych je tam. Náboj na průmyslech dělám poprvé a nemám představu v jaké cenové relaci ložiska zakoupit. ložiska jsou: náboj 2× 30×17×7mm ořech 2× 28×15×7mm pokud tyto rozměry hodim do vyhledávače exvalosu vyplivne to na mě hafec ložisek od 35Kč až po nesmysl. Poradíte mi prosím co a jak vybrat? díky

    0 0
    • novas752  

      Určitě musejí být 2RS nebo jiné označení oboustraného gumového zatěsnění.

      Jinak můžeš klidně vzít nějaký levnější, kola nemaj desetitisíce nebo statisíce rpm aby nutně potřebovaly něco speciálního.

      0 0
    • Rubi  

      Vzal bych od SKF a verzi 2RS(oboustrane pryzove tesneni)

      loziska pod 50kc jsou vetsinou cina a nestoji za nic…ale treba budes mit stesti

      0 0
      • Ricci  

        zbytocna investicia do SKF,aj tak nevydrzia viac ako obycajne,taka je realita na bajku…

        0 0
        • Rubi  

          asi jsem mel smulu, cina mi vydrzela v BB30 asi 200km :-(

          0 0
          • Ricci  

            tak to je fakt smola :-(

            mne loziska za 40 KC vzdy vydrzia niekolko tisic…

            ale vzdy ich pred vymenou vypreparujem,cize napcham vazelinou…

            0 0
    • jecnak  

      Vezmi klidne levnejsi, jen je otevri a nacpi do nich vazeliny kolik se vejde.

      0 0
      • peky  

        U levnych mozna, max ciny. FAG/INA nebo SKF, NSK ale i jina premiova znacka, nikdy nedomazavat. Jsou predmazana na celou zivotnost.

        0 0
        • pepek  

          Tady ale není řeč o ložatech do škodlivky, co tam montujete. Tady je to o ložatech do bicygla :-)

          0 0
          • peky  

            Ale jo. Nicmene specializujeme se loza do stroju co skodlivky vyrabi…a zasobujem tu par servisu na bicyglety. ;-)

            0 0
        • jecnak  

          S obouma jsem mel tu cesta vysledna zivotnost zcela stejna jako u cinskych za 30,–CZK. Vazeliny pomalu urcite by jim domazani pomohlo. Kousek nize se resilo, ze pri pouziti na kole jsou otacky o rad nizsi, nez na ktere jsou ty loziska stavena, potazmo mazana.

          0 0
          • peky  

            Bez hodnoceni vysledne zivotnosti, napocteneho % poruch u jednotlivych kusu vyrobcu a bez hodnoceni kvality materialu. Nemam s tim zkusenosti. Nam se loza nekazi…cca jedna reklamace za 3 roky..... Vyrabi presnejsi technologii. Z toho leze presnejsi vysledek (a to o parnik…trajekt…ne tanker :-) ) takze mensi vule, delsi zivotnost, presnejsi tvar kulicek, obeznych drah a na to navazane kvalitnejsi utesneni v nasem pripade plastem. Nedochazi ke krizeni mezi vnitrnim a vnejsim krouzkem atd.

            Nehanim mene kvalitni loza. Jen davam jiny rozmer tve myslence. Ma je: „stoji mi usetrit 50,– na kole za desitky tisic ze budu s vetsi pravdepodobnosti tlacit z pulky svihu a pak kupovat loza, nekde to znovu bastlit atd“.....ale to musi kazdy sam.

            0 0
            • Dejv94  

              Ty tvoje přesnější technologie jsou fajn u zatížení tisíce N, na kole je to celkem jedno, při propočtech co jsem dělal na škole, taková běžná ložiska měla životnost (teoretická) 4–7 mil km a při přetěžování to vycházelo na cca 700 tisíc až milion km. Takže jestli dám ložisko s menší unosností co vydrží „jen“ 200 tis km (tisíce hodin provozu), tak je to furt vpohodě, ložiska na kole odchází na nečistoty, zadření nečistotama a vyreznutí.

              Další věc je, aby se při lisování dodržel správný postup a nelisovalo se „přes kuličky“, to pak může odejít ložisko hned. Je ale fakt, že u některých náb se tomuto řešení nelze vyhnout.

              0 0
              • Zdyn  

                No náb už mi prošlo rukama hodně, ale nemohu si teď vybavit žádnou, kde by nešla ložiska nalisovat správným zoůsobem (tedy ne přes kuličky). U jaké náby jsi se s tím setkal?

                0 0
                • Dejv94  

                  U spousty normálních náb je to vpohodě, setkal jsem se s tím u nějáké OEM Formule a pak nějáká brutální, oldskul DaBomb nába na sjezdáka. U běžných náb je to vpoho, ale exoti se na trhu najdou.

                  0 0
                  • Zdyn  

                    No ani mě teď nenapadá, jak by ta nába musela být udělaná. Většinou je to jen o přípravcích.

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Jednoduse, do tela naby i na osu se lisovalo, takze sis mohl vybrat kam nalisujes prvni protoze to bylo tak blbe udelany, ze ses na potrebny prstenec nedostal (velky dosedaci priruby, nedostatek mista pro jakykoliv pripravek)

                      0 0
                      • Zdyn  

                        Tak to mi prosím nakresli principielně,jak to bylo udělaný. Lisování na osu i do těla je přeci normální.

                        0 0
            • jecnak  

              To je prave ten problem. Na silnicku rekneme, ze nejaky vetsi rozdil vidim, na biku mi to vsechno prijde cca stejne, protoze zemrou na kontaminaci blatem a vodou i pres sebelepsim zatesneni.

              0 0
            • Zdyn  

              Ložiska na kole odchází v naprosté většině případů z důvodu koroze, případně vniknutí nečistot do ložiska. Zatížení je obvykle minimální proti tomu, na co jsou ta ložiska dimenzována. Proto je vhodné domazávat ložiska všech výrobců. Ať je to naname čína nebo SKF. Z dlouhodobé zkušenosti ( i jako servisák) mohu říci, že jsem nezaznamenal výrazný rozdíl v životnosti noname ložisek a třeba SKF. A vzhledem k ceně se obvykle extra drahá ložiska nevyplatí. Nejlepší řešení jsou nerez ložiska, případně keramika, ale tam je cena dost jinde.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • 01carbon  

      Předloni jsem kupoval v Tobexu – plácl jsem se přes kapsu a koupil keramické – 2ks á 110,– a 2ks á 190,– :-) není to plná keramika, jen kuličky. Rok v MTB cca 6k km – fungují – zatím jsem neměl potřebu do nich lézt.

      0 0
    • Jenda  

      Klidně levný, zatěsněný 2RS a před montáží sundat krytky a naprat tam vazelíny co se vejde a dát krytky zpět. Z hlediska otáčení tam žádný extra namáhání fakt není, daleko víc to trpí na bordel.

      1 0
    • kyl  

      Do ořechu bych dal kvalitnější

      0 0
      • scota  

        např. EZO, NSK apod. cca 140 Kč za ložisko do náboje

        0 0
        • kyl  

          Japonské ložiska mi v ořechu odešly po nějakých 250km,jedno se navíc rozpadlo.Koupil jsem nové za pár korun a výdrž byla o něco větší.Další jsem koupil za pár stovek kus a jsou tam už nějakých 6 let.V náboji jsou ale pořád ty originální.

          0 0
    • kopejda  

      Všem vám děkuju za názory a rady. Dospěl jsem k názoru že zkusím dát nějaké levnější a nacpu do nich vazelíny co se vejde. Zas ne úplně nejlevnější co mi nabídnou. Jen bych se chtěl optat proč do ořechu kvalitnější?

      0 0
      • Ricci  

        drahsie loziska su presnejsie a maju mensiu volu

        0 0
      • scota  

        Protože kolo s rozbitým ořechem necvrká a nejede? Jaká je cena hodiny tvé práce? Proč profi teamy používají drahá keramická ložiska?

        0 0
        • Jenda  

          Zas z toho nedělej takovou kovbojku. Zrovna ložisko ve většině ořechů není nijak extra namáhaný a vyměnit je ho na slušný nábě (pokud máš vercajk) práce na 10 min. Myslím že pokud člověk nevezme vyloženě nějakou shit čínu, tak ty ložiska vydrží skoro déle než je morální životnost komponentu.

          Na DT onyxech mám najeto na neorigo ložiskách odhadem 25 tis a kolo se pořád točí velmi slušně.

          0 0
        • novas752  

          Protože maj menší odpor a na 40km časovce to udělá celý 2s!

          Zadruhý nemaj na výběr – dostanou od sponzora to co dostanou mimo jiné i proto, aby to propagovali – kdo by chtěl propagovat ložiska za 40Kč, když může propagovat ty za 400.

          0 0
      • plzakj  

        Ja bych ty krytky nesundaval… Akroat je poskodis a voda se tam snaz dostane.

        0 0
        • kyl  

          Plastové jdou v pohodě sundat.

          0 0
        • Vilém  

          Pokud nema clovek v rukach nasrany, tak je vyndas i das zpet naprosto bez poskozeni a negativniho vlivu na funkci.

          0 0
    • kopejda  

      Tak mám pro vás rozuzlení výměny ložisek. Koupil jsem ložiska FBJ cca 70 Kč kus. Sundal jsem z nich prachovky a domazal. O původním množství vazelíny si udělejte názor podle fotek. Problém se mi vyskytl při lisování do náboje pomoci zavitové tyče a ořechu goly kdy ložisko nechtělo zaboha najet rovně. Nakonec vyřešeno tak že ložisko do mrazáku a náboj opatrně ohřát pomocí horkovzdušky na 100 stupňů hlídáno termokamerou. Pak stačilo jemě poklepat a bylo tam. Do ořechu jsem lisoval stojanovou vrtačkou a to šlo samo. Točí se to krásně :)

      1 0
      • doubleingram  

        Dobra prace ;)

        0 0
      • Zdyn  

        No kontrola teploty termokamerou mě docela pobavila :) (ale nic proti)

        S tím ohřívání se nemusíš nějak moc bát. Obyčejně to dělám tak, že ohříván a sem tam zkusím nasliněným prstem. Jak to zasyčí, tak je to dostatečné.

        0 0
      • jecnak  

        Delam to injekcni strikackou uplne stejne jak ty. Pekna prace.

        0 0
    • Roxteedy  

      Chlapi, poradite mi, jak se projevujou loziska zrala na vymenu?

      Mam naboj REMERX s 4ks lozisek, najeto cca 5k km a cekam, ze to prijde.

      0 0
      • tomxxx  

        Kdyz je vakl, je na vymenu. Pak ti muze jen pridrhavat/tocit se hur, coz se da jeste opravit…vyndas, procistis, profouknes kompresorem a znova namazes…ale je to opruz.

        0 0
      • novas752  

        Bud je v nich vaklik kdyz zalomcujes s kolama do stran, nebo vyndas kola z ramu a pri otaceni vnitrni osou naboje (trubicka do ktery se strka rychloupinak nebo pevna osa) ucitis pridrhavani, vibrace, jako kdyby tam byl pisek. Nebo je slyset jak se otacehi. Nekdy je staci otevrit, vycistit a znovu naplnit, pokud jsou jen na suchu a neposkozena.

        0 0
      • Prazak0  

        Krom zadního zapleteného kola s nábojem Deore mám i levný záplet s levným závitovým nábojem a zapouzdřeným ložiskem (stojí nějakých 160Kč). Když jsem rozebíral Deore po nějakých 6 tis. km, tak vazelina byla zcela čistá, v podstatě zbytečně jsem to otvíral. Příště jen zkontroluji hladký chod a kontrolovat budu po 10 tis. km. Levný náboj mám a druhém kole, a něm jezdím méně, ale mám ho tam už aspoň 5 let. Takže najeto to 6 tisíc km bude mít taky. Chodí naprosto hladce. Čekám životnost 20–30 tisíc km. Kdo na podobné téma někde psal, že Dura vydržela bez jakéhokoli servisu přes 100 tisíc km. Takže jen chci vypozorovat, kdy to Deore bude potřebovat servis, odhaduji nějakých 15–20 tisíc km by to mělo bez servisu chodit hladce, ale radši to otevřu po cca 10 tisíc, podle stavu znečištění maziva budu servisovat příště. Původní náboj od Authora, tam ale náboj moc nevydržel. Vydřené kónusy a i při výměně to nejde zcela hladce, musí se velmi přesně seřídit. Takže si tenhle výplet nechávám na trenažer, ale ven bych s tím už daleko nejezdil. Celkově mi přijdou kónusové náboje lepší, spolehlivější než ložisko, kde člověk neví, jak dlouho to vydrží. Přitom se pohybuji u spíš levnějších nábojů, tj. Deore, žádné XT nebo Ultegra, tam bych čekal, že interval servisu může být velmi dlouhý.

        0 0
    • plzakj  

      Sahnes na ne prstem a bud se toci hladce, nebo pridrhavaj.

      0 0
      • Roxteedy  

        Takze bez demontaze kola, ze se.nebude tocit tak hladce, jak bylo zvykem?

        Nejaky vule?

        0 0
        • figur  

          Kola je třeba sundat, jinak v tom nebudeš mít cit. Točit osou v sundaným kole.

          0 0
        • tomxxx  

          Jo a kdyz kolo vyndas, tak to poznas dost snadno.

          0 0
        • plzakj  

          Ono to zas tak slozity neni. Taky muzes mit nacnuty loziska pod orechem, tam je potreba strcit prst taky.

          0 0
          • tomxxx  

            Pod orechem je vetsinou lozisko netknuty, v orechu pod kazetou taky, nejvic odchazi levy vzadu a obe vepredu.

            0 0
    • Roxteedy  

      Diky za rady. A kolik vam loziska vydrzi? Na silnici. Bez bahna

      0 0
      • plzakj  

        Zalezi na provedeni naby a jak se tam dostane voda (treba jak to mejes). Na mtb s bahnem na fulcrumech rm5 jsem menil po 4ti sezonach.

        0 0
      • tomxxx  

        Na silnici mi vydrzely 12 tisic zakladni DT naby a stejne se tocily jak novy…ale staci jeden blbej dest a jsou v haji…to se takhle rict neda.

        0 0
    • brudracz  

      Doporučíte nějakou firmu na ložiska? Já našel weby jako asw ložiska a další, ale přijde mi že to vše jsou výrobci a velké firmy, kde nepořídím kusovku.

      0 0
      • kyl  

        Kupuju jedině tady,mám to i pěšky kousek.

        https://proprumysl.cz/

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • oddie  

        Na kusovky tobex.cz nebo čína (přes ali, ebay).

        0 0
        • Esi  

          má smysl do náboje dávat ložiska s keramickýma kuličkama ? dneska jsem zjistil že zadní kolo se točí nějak mizerně a po protočení samotného kola v ruce je cítit jak ložiska drnčí, tak že ložiska po smrti vydržela nějakých 3000km :-(

          tak že bych zkusil keramické kuličky ale nevím jestli to může mát nějaký smysl, ložiska počítám odcházejí na bordel protože to kolo má na ty 3000km nějakých 1,5 milionu otáček to není nic co by stálo za řeč pro ložisko

          0 0
          • oddie  

            Teoreticky mají menší odpor. Výdrž těžko říct… Já jsem měnil přední po asi 15tis km, zadní jsou furt OK, staré náby X9, co prej nic nevydrží. Dopředu jsem dal ty keramické, ale v podstatě jen pro srandu králíkům.

            0 0
            • Esi  

              já už je budu měnit podruhé kolo mám 3 sezonu tak že tak 7 000km, nevím jestli je problém v tom že mám cca 105kg nebo jestli se tam dostává hodně prachu, u nás se toho hodně najezdí na jemném písku. Brody nejezdím tak že voda by tam natéct neměla maximálně nějaký ten déšť. Když jsem měnil poprvé tak jsem ta ložiska domazal vazelínou. zlusím ta keramická a uvidím

              0 0
              • Roxteedy  

                Nemejes wapkou?

                0 0
                • tomxxx  

                  A cemu vadi? Kdyz nejsi naprosty *****, tak si s ni nic neznicis.

                  0 0
                  • Esi  

                    Nejsem si jistý jestli nejsem *****, ale kolo wapkou nemyju, kolo většinou nemyju vůbec, bláto časem zase opadá, tak že dobrý tip ale tím to není 

                    1 0
                    • tomxxx  

                      ***** nejsi, to jsou ti co si wapkou dokazou znicit loziska…ono to totiz v realu skoro nejde.

                      Spis nejezdis v bordelu, protoze casto jsou kola od bahna tak, ze nejdou provozovat, nejaky opadavani uz je vedlejsi.

                      0 0
                      • Esi  

                        Jo tak asi se najdou exoti co jsou schopný prát vodu wapkou přímo do ložiska. U nás se to kolo moc nezalepi, je to tu hodně písčité. Tak že kolo musím umýt jen bývá chalupě když je bahno, ta červená jílka v podkrkonoší drží jak židovská víra, ale tam není wapka ani hadice tak že jen old school kýbl a košťátko

                        0 0
              • oddie  

                Buď prach, nebo jsou hodně stažená k sobě. Náby nemívají vymezení vůle, bývá to „natvrdo“, tak občas to může vyjít tak, že je tam moc velké axiální zatížení už od montáže.

                0 0
                • Esi  

                  Vidím to na ten prach, loni i letos se u nás práší hrozně, po vyjížďce mám po kolena úplně černé nohy, projedeme 3 za sebou a není vidět cesta

                  0 0
    • Noviak  

      Jaká by byla nejvhodnější vazelína pro doplnění průmyslových ložisek pro náboj kola? Mám doma nějaký zbytek bílé teflonové od bikeworx určené pro kuličková ložiska, ale moc se mi nezdála, oddělovala se z ní olejová složka. Přemýšlím zda koupit Motorex bílou nebo Motorex bike grease 2000, co bude lepší? Z technických listů jsem toho moc nevykoumal ale nevyznám se v tom…

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz si koupis vazelinu Autol TOP2000, tak je to totez co ten motorex za tretinovou cenu.

        0 0
        • Noviak  

          Spotřeba bude malá, raději bych pro klidný spánek zakoupil něco předraženého „určeného“ přesně pro účel plnění průmyslových kuličkových ložisek do náboje kola…

          0 0
          • novas752  

            Jenže to máš různý. Třeba do hlávka dávám A00, jenže ta je tak hustá že bych jí třeba ve středu nebo nábojích mít fakt nechtěl. Tam když už to domazávám tak dávám PM600.

            0 0
            • Noviak  

              Díky za reakci, specificky právě hledám tip na vazelinu do náboje kola. PM600 bych spíš tipoval do zadní stavby ale nevím, konzistenci jsem neviděl. Osobně ji tam zkoušet nebudu.

              0 0
          • Vilém  

            Jo, to ten autol urcite nesplnuje, kdyz je to totez.

            0 0
          • Esi  

            Když chceš jit drahou cestou, tak ta ložiska nedomazávej a každé 2000km dej nova :-)

            1 0
            • Vilém  

              Ono stejne domazavat loziska v nabojich mi prijde jako kravina. Jeste bych to pochopil treba v zadni stavbe, ale v nabojich, ktere jsou slusne zatesnene?

              0 0
              • Esi  

                Já jsem domazaval na starých kolech kde byl novatec náboj a tam se do zadního kola dostávalo spousta bordelu, bez domazani byla ložiska po 3000km v háji potom jsem stejná nova ložiska doplnil vazelinou a vydržela 8000km samozřejmě to mohla být i náhoda. Zkoušel jsem i keramická bez nějakého zásadního efektu.

                0 0
              • Noviak  

                V zadní stavbě je to nutné a středy mého kola rozhodně zatesnene nejsou tedy to zacpu vazelinou také. Stačí se k tomu přiblížit s hadici a zatece to do středu všude, to samé jízda v dešti. Mam DT Swiss, možná někde to maji zatesneny líp nevim

                0 0
                • kejda  

                  Tomu nerozumím. Jako umyješ kolo a máš vodu v ložiscích středu? Nebo v zadní nábě? Tak to bys měl napsat rovnou do DT Swiss…

                  1 0
                  • novas752  

                    Koncovky nábojů DT nijak zatěsněné nejsou. Mezi koncovkou a tělem náboje/ořechem je úzká škvíra a voda se tam tudy k ložisku může dostat. Ložisko samozřejmě gumovou prachovku má.

                    0 0
                  • Noviak  

                    Když po opatrnem umytí kola stáhnu ze zadní naby kazetu tak na ložisku pod kazetou je voda. Když je na lozisku tak se dostane i do něj. Všechny ložiska na těch dt swiss kolech byly hned v háji

                    0 0
                    • Esi  

                      TAk to dělám něco blbě mám DT350 2 sezony a ložiska jsou v pohodě

                      1 0
                    • kejda  

                      To nechápu, kolem mne jezdí tak 70% kamarádů na nábojích DT Swiss, v bordelu a blátě a pak rovnou na wapku a rozhodně se nezmiňovali, že by ložiska odcházely nějak rychle…

                      1 0
                    • novas752  

                      No to se právě nedostane. Voda se k ložisku dostane poměrně snadno, ale zároveň může tou škvírou odtéct pryč / odpařit se a do ložiska už se tak snadno nedostane. Možná lepší než kdyby tam bylo nějaké gumové těsnění, které přímému proudu vody také nemusí odolat ale proniklou vodu už by zpět nepustilo.

                      Ložiska na DT nábách vydrží většinou docela dost.

                      1 0
                      • Noviak  

                        Už si tady na fóru někdo na ložiska v dt kolech stěžoval. Moje jsou oem 370 náboje. Teoreticky do těch oem ložiska cost verzi dt může dávat nějaké low cost ložiska co nemají dobré utěsnění. Dam tam nové ložiska naplněná vazelinou a uvidime

                        0 0
                        • novas752  

                          No ale to se vždycky někdo najde. Zvlášť u značky která je tak rozšířená. Já osobně jsem měl jedny starší 370 (s praporky) a teď dva páry minulé generace 350. Najeto nějakých 6/7/3000km celoročně včetně sněhu, soli, dešťů, těžkých terénů. V 370 jsem měnil asi po 5000km všechny ložiska v zadnim náboji, přední stále ok (XD ořech, 42z kazeta, trail full), v prvních 350 jsem měnil asi po 3000km ložiska v Microspline ořechu a skoro po 7000 zadní nába komplet, přední stále ok (51z kazeta, enduro full. Druhé 350 jsou po 3000k zatim naprosto v pohodě (trail ht, microspline ořech 51z kazeta). A vždycky to bylo opotřebenim ložisek, zrezlý uvnitř nijak nebyly.

                          1 0
          • pepek  

            Tady mají přesně to, co hledáš.

            1 0
          • scota  

            Park Tool HPG-1

            https://www.kupkolo.cz/…g-1_z105524/

            0 0
    • Markony  

      Když už chce tak tohle https://www.metanova.cz/index.php3?…

      0 0
      • Kouba_2005  

        Metanova C3 – to je něco pro teroristy? :-)

        0 0
      • Vilém  

        Neni to nejaky levny? Nedavno jsem shanel Krytox GPL205 to by mohlo byt pro nej to prave.

        0 0
      • Noviak  

        Pokud se vyznas tak by mi bodlo pokud bys poradil něco co si můžu koupit v normálním cyklo krámě bez zbrojního průkazu. Diky

        0 1
        • Esi  

          hlavně z toho nedělat raketovou vědu, kolo je poměrně jednoduchý stroj.

          co třeba tohle: Park Tool Vazelína POLYLUBE

          https://www.sterbabike.cz/…e-1000-110ml?…

          1 0
        • mirorek2  

          Proč furt v cyklokrámě? Vazelíny se kupují v ložiskárně!

          0 0
        • Cavendish  

          Si z Prahy, tak se stav do Tobexu a tam ti poradí

          1 0
        • cibi  

          pumpa, vazelina LV2–3

          Případně Slovnafťácká pumpa a vazelína AK2 (teda teď MOL Alubia AK 2) – je mírně odolnější vůči vodě.

          (vlastní test pro specifické použití u mého zaměstnavatele, rozdíl 10+ %)

          0 0
          • Markony  

            Ak-2 nebrat má takovou blbou vlastnost vytéká a jsou daleko lepší vazelíny .

            0 0
            • cibi  

              Slovnaft mi nevytékala, MOL jsem v ruce neměl.

              Jinak AK2 je vazelína na pomezí kluzných a valivých ložisek.

              Dle mého na kolo- v dané cenové kategorii- vhodná.

              Pokud se bavíme o mazadlech za 1000kč za kilo, jsme jinde, to ano.

              0 0
              • Esi  

                Ono je asi úplně jedno jaká je cena za kilo pokud jsi schopný sehnat dostatečně malé balení, i 50g budeš mít na kuličková ložiska v nábojích na 100 000km :-)

                1 0
              • mirorek2  

                Tak jaká je podle tebe nejlepší na valivá ložiska?

                0 0
                • danis7  

                  Viskoznější (řidší) vazelína je vhodnější pro kluzné ložiska (za cenu častějšího doplňování), hustější vazelína pro vše ostatní (valivá ložiska, lanka …).

                  0 0
                  • mirorek2  

                    je vidět, že se vyznáš

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • danis7  

                      ok, v čem se tedy mýlím? Proč myslíš, že se vazelíny dělí na třídy NLGI 0 až 3?

                      0 0
                      • Hrabex1  

                        nevim, ale viskoznejsi znamena hustsi.....

                        1 0
                        • pepek  

                          Zajímavý. A ti neznalí konstruktéři neustále určují tu nejvíc hustou vazelínu na kluzná ložiska. Soudruh asi nikdy nemusel protlačovat A00 do přední napravy na Škodovce, jinak by ho to nenapadlo.

                          0 0
                        • danis7  

                          jj, v tom máš pravdu, sekl jsem se

                          0 0
                      • novas752  

                        Například v tomže se do kluzných ložisek (pokud už se mažou) dávají vazelíny obvykle dost husté. Například A00.

                        1 0
                        • danis7  

                          A00 je v kategorii NLGI 00, což je polotekutá vazelína (jako jogurt), hustota stoupá s číslem, tj. NLGI 3 (jako margarín) je hustější než NLGI 0. Nevím, kde se vzal mýtus, že A00 je hustá, je to tekutý sopel :)

                          Do kluzných ložisek patří tekutější vazelína.

                          0 0
                  • yetti  

                    to jako, že mažeš vazelínou lanka?

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Nedělám to, ale co si myslíš, že je třeba nacákaný v shimano bowdenech sp41

                      0 0
                • cibi  

                  k poznámce výše: no, půlkilovka vazelíny mi vydržela vždy pár let.- udržuju jen rodinné kola+ pár kamarádů.

                  Ona se ta vazelína nepokazí.

                  Pokud mám hluboko do kapsy, dám 60 korun za půlkilo LV2–3(resp AK2) a mám na dlouho vystaráno.

                  Nebolí mne, že vezmu benzín a občas to mazivo vymyju.

                  Pokud si to mohu dovolit, Finisline- tuba jako zubní pasta udělá o něco lepší službu- je 100g za 200±

                  Hodně lidí zde přísahá na zelenou Motorex, ± v stejné ceně, sám nemám osobní zkušenost.

                  Pochopitelně , rohatky např u nábojů DT Swiss vyžadují jiný přístup.

                  Jako úplně nejlepší na valivá ložiska bych (včetně placebo efektu :-) doporučil bílou Gipiemme.

                  Ovšem tribologické srovnání v labáku bylo údajně srovnatelné s Finisline :-)

                  moje subjektivní zhodnocení: (na základě cca 30 let praxe)

                  pokud nejezdíš brody nebo nenecháváš kolo celý rok na dešti, při každoroční výměně vazelíny v nábojích stačí i ta LV2–3. Pokud brodíš… no po pravdě Tě ani ta teflonová finisline nezachrání, ale je to lepší.

                  ale prosím- zastydl jsem u řazení 8*3, nábojů paralax a ráfkových brzd.

                  0 0
                  • Thomasek  

                    Prosím o vysvětlení, jaký speciální přístup vyžadují rohatky DT Swiss (a jiné např. Mavic apod.) ?

                    0 0
                    • novas752  

                      Když to zaplácáš hustší lepivější vazelínou tak to nebude zapadat a vydrbeš to. Zvlášť v nízkých teplotách a zvlášť rohatky s vysokým počtem zubů (DT 54 apod.).

                      1 0
                    • Esi  

                      U rohatek méně je více, je na to speciální vazelína, nesmí být moc hustá pokud tam dáš moc vazelíny tak máš velkou šanci že to při záběru protočíš, strhneš ty hrany a rohatky jsou na vyhození, čím víc rohatek, tím jsou jemnější a náchylnější na přemazání.

                      Mělo by to být v podstatě jen mastné

                      1 0
                      • Thomasek  

                        Dík oběma za vysvětlení, tak nějak jsem tušil, že méně je lépe. Takže jen v rozumné míře a řidší vazelinu.

                        0 0
                        • ladys  

                          Mavic měl předepsaný olej a vesele ho používám i u DT. Musí to být namazané z důvodu pohybu a koroze. Olej funguje i v zimě.

                          0 0
                          • Thomasek  

                            No nevím, měl jsem základní Mavic Crossmax a tam v rohatce byla nějaká bílá vazelína a ne olej…

                            0 0
                            • ladys  

                              Má tam být jejich speciální olej, nakapal jsem tam olej do šicího stroje. Jezdí doteď. Dle infa z BF…

                              0 0
                  • mirorek2  

                    Na valivá ložiska tu Finish Line teflon? Vždycky jsem se bál ji cpát do zapouzdřených ložisek, protože reaguje s gumovým těsněním. Už nevím v čem, ale rozežrala mi kroužky kdysi

                    0 0
                    • danis7  

                      Ta Finish Line teflon je taková nemastná, neslaná, kup si Autol Top 2000 , je to stejná vazelína jako Motorex Bike Grease, ale o dost levnější, je to vápenaté mazivo, nepoškozuje gumové těsnění.

                      0 0
                      • mirorek2  

                        promiň neber to osobně, nepotřebuju radu od tebe co si mám koupit, reaguji zde na Cibiho

                        motorex, finishline i pm600 mám doma a k tomu ještě x speciálek jako dt, sram mazadla různé jiné, vím na co a jak se používají

                        jedná se mi o valivá ložiska (zapouzdřená) ve vztahu odporu při otáčení a odolnosti vůči vodě a špíně

                        0 0
                      • Stingray  

                        Fakt je to samý jako motorex? Cena je super

                        0 0
                        • danis7  

                          dá se koupit i pod jinou značkou, třeba Divinol Fett Top 2003

                          1 0
                    • cibi  

                      Dával jsem ji asi 2 roky na klasické konusy (i utěsněné s prachovkou na konusu- lx, xt) a bez poškození gumových částí.

                      Ve vyplavených ložiskách se chovala lépe než AK2/LV2–3. Dnes už nejezdím divočiny, ani týdenní vandry za každého počasí, takže jsem se vrátil k LV2–3

                      Ale dík za varování…

                      0 0
                      • mirorek2  

                        Není zač, já tu bílou FL už dávám jen do hlavového ale ne do ložisek. Ten motorex 2000 se mi zdá už moc hustý do valivých zapouzdřených ložisek, proto pátrám po náhradě.

                        Zkusím tu lv2 3, dík za tip

                        0 0
    • krabica  

      Motorex 2000

      0 0
    • scota  

      Používáte někdo PM600 Military Grease např. na hlavové složení atd.?

      0 0
    • grafik  

      Mate někdo zkušenosti s výměnou ložisek v předním náboji?

      Jde o kolo https://www.trekbikes.com/…9-7/p/35114/?… a zapletena kola:

      https://www.trekbikes.com/…el/p/547668/

      Pozoruji, ze se docela málo točí, proti DT swiss, které mam na porovnání, a je docela dost hlasité.

      Jak ta ložiska jdou vymontovat? Kdyžtak díky.

      0 0
      • jecnak  

        Skoro stejné náby mám na Checkpointu. Přední mi taky chroupalo, tak jsem sundal koncovky náby, vydloubl jehlou těsnění ložisek, docpal vazelínou, co se dalo, vrátil těsnění a koncovky a točí se skoro jak nová celou tuhle sezónu a zdá se, že ještě budou.

        Jestli chceš měnit, tak koncovky se dají sundat rukou, pak se dá stranou rozpěrná trubička mezi ložisky a ty se vždycky z protější strany vyklepnou ven. Nalisuješ nová, vrátíš koncovky a jezdíš. Ložiska tam máš 2× 18307 LLB 18 × 30 × 7mm

        1 0
        • grafik  

          ok, díky. Něco s tím zkusím udělat. Ta rozpěrná trubička je co?

          0 0
          • jecnak  

            Tady to máš nafocené ve větším :-D https://www.youtube.com/watch?…

            Princip je ale stejný.

            0 0
            • grafik  

              jecnak, kejda

              díky za info. včera večer jsem zjistil co je ta rozpěrná trubička : ) posunout do strany jde jak těžce? Mám to doma rozdělané a dnes budu pokračovat.

              0 0
          • kejda  

            Uvnitř náby je trubička, kterou prochází osa. Dá se šroubovákem mírně posunout do strany a dostaneš se k hraně ložiska, které pak vyklepneš třeba šroubovákem, pěkně s citem ťukat po obvodu. staré ložisko můžeš použít při lisování nových, pokud nemáš lis s koncovkami na daná ložiska. Já to dělám závitovkou a starýma ložiskama…

            1 0
            • novas752  

              Při cenách lisů z Ali je nesmysl to bastlit jinym způsobem.

              3 0
              • kejda  

                Jasně, ale mě to stálo když moc, tak 30 korun. A potřebuji 1× za pár let přelisovat ložiska náboje. Na ořech si netroufám. Náby i9 Torch a Hydra. Torch přední jsem dělal v létě, po pěti letech ježdění, synovi.

                0 0
                • novas752  

                  Takže máš náby všeho všudy za 35 ale litr za lisovací sadu nedáš a budeš to prasit šroubovákem a kladivem? :-)

                  2 0
            • grafik  

              Tak ta trubička vede zkrz vnitřkem ložiska a vůbec s tím nejde hnout … takže, asi to zanesu do servisu.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.