Nemáte někdo na vyhození se špatnýma ložiskama? Jde mi o hliníkový základ.Nějak se domluvíme nejlépe Praha.
Nemáte někdo na vyhození se špatnýma ložiskama? Jde mi o hliníkový základ.Nějak se domluvíme nejlépe Praha.
Já si trochu přidám: nevíte rozměry ložisek? A popřípadě i kde a zakolik se dají koupit. Diky
už tolikrát se to tu řešilo
Kdyby to nekoho zajimalo, tak jsem ten clanek ted lehce zaktualizoval:
No a trochu si hraju s celyma klikama – o vikendu prihodim foto – XT ve verzi brutal finish…
hovoříš z vlastní zkušenosti, jo? :)
rado se stalo – at NSK dobre a hlavne co nejdyl slouzi ..
NSK to jsou nějací japonci – http://www.loziska-gufera.cz/dodavatele/nsk/ určitě lepší budou SKF. K NSK nemám moc velkou důvěru. Nebo je to jink?
Ses zasekl v 50. letech? Že máš japonský produkt za horší, jak slovenský?
Spíš pokus o reklamu…
Hledej tu na foru,resilo se to dost obsahle vcetne cen a typu.
Typ loziska je 6805, ale je o 1 mm sirsi. Origos je atyp, to nesezenes.
Děkuju všem za radu!
ahoj, mam na vyhození se špatnejma ložiskama sem z Prahy :) akorát je ještě musim sundat a sou trochu odrbaný od špatnýho klíče (BBB), jestli máš zájem…
Mám.Kdyžtak mail mám v profilu.
Tak ještě jednou děkuji Tuldovi ale bohužel musím konstatovat že jsem čekal trochu menší vzhledové poškození.Takže kdyby se našel někdo z Prahy a okolí kdo chce vyhodit jiné tak se snad domluvíme.
Muzu se zeptat, jake tam budes davat loziska? Zajima me cena a znacka a kde se daji koupit. Diky
tak jsem zvědavej kolik lidí se TEBE dovolí poslat do historie :oD
Jj zvlast kdyz cely trapny „figl“ s vymenou jsem sem prinesl… :-)
…tak jsem zvědavej kolik lidí se TEBE dovolí poslat do historie :oD …
nejspis nekdo kdo a) nezna jecnaka a zaroven b) si neprecte poradne na co se jecnak pta.
Pokud jsem ho pochopil spravne, tak jecnak dotazem nezjistuje jaka se tam daji dat obecne (coz je v historii a zaslouzilo by i odkaz na ni) ale spis, zda nekdo neobjevil nejaky rozmerove lepe padnouci model – tj. zda tam bude v konkretnim pripade davat jiz zde diskutovany rozmer nebo neco jineho ;-)
Jde mi spis o cenove srovnani ruznych znacek. Kazdopadne si nemyslim, ze by nekdo vyrabel nestandardni rozmer jako ma Shimano, utesneni 2RS je take potreba dodrzet kvuli provozu v agresivnim prostredi, takze moc na vyber neni. Cena za SKF je bohuzel dost vysoka, tak by me zajimalo jak je na tom treba INA apod. Na druhou stranu mam SKF na zimaku uz dva roky a stale funguje naprosto bez problemu (jezdim v i zime v soli).
Jen jeste takova malickost nakonec. Na zavodaku jsem ted vyndal ten vnitrni plastovy kus mezi miskami a ubral jednu podlozku na prave strane. Tim se trochu vylepsila retezova linka ale zaroven je prava klika blize ose kola nez leva. Mel jsem z tohoto trochu obavy, ale clovek si toho ani nevsimne. Dalsi vec jak resit sirsi loziska by mohlo byt zahloubeni misek na soustruhu, ale nevim, jesli je tam na to dost materialu.
enduroforkseals.com/id180.html
kdyztak hledani v googlu maka lip nez na tomhle serveru:)
myslíš, že ten plastovej bazmek tam není potřeba? jeden mi praskl, mám ho tam sice nasazenej, ale nejraději bych ho vyhodil.
budu teď taky měnit ložiska, tak bych to už rovnou nasadil bez něj.
Je potreba – je to vymezovaci vlozka mezi vnitrnim krouzkem loziska a osou. Uricte by se ale dal udelat i na soustruhu.
Kromně této funkce ještě zabraňuje proniknutí nečistot k ložiskům z rámu.
Pardon já myslel tu plastovou trubičku.
Zrovna tahle funkce je v pripade utesnenych prumyslu uplne zbytecna.
určitě je alespoň další vodovzdorný spoj mezi ložiskem a vodou co se dostane do rámu.Váží asi 4g tak pokud nepřekáží:).
Tak vcera jsem se do toho poprve pustil. Skoda ze Shimano pouziva ty uzsi loziska, jinak by slo vse v pohode. Tak jsem tu plastovou krytku trochu upravil. Odstrihl jsem ten prstenec tesne nad tim osazenim a zbrousil to osazeni aby bylo uzsi. Loziska jsou ted odkryta, ale to by v podstate byla stejne, protoze mezi tim prstencem byla stejne velka mezera. Jsem zvedavej jak dlouho to vydrzi ;)
..z vlastní zkušenosti musím říct, že tohle řešení nevydrží. Sice jsem neodstřihl ten prstenec (tím pádem byl prostor mezi ním a ložiskem), ale mezi něj a ložisko se dostalo sekutečný množství bordelu. Po cca 1500km byl v ložisku písek.
Druhej pokus spočíval v tom, že jsem pouze sbrousil so osazení. Tím pádem je krytka nasazená na novém širším ložisku stejným způsobem jako v originálním stavu a dobře ho kryje. Tak jsem zvědav na výdrž. Jinak používám ložiska EZO.
Mne to takhle drzi vsude bez problemu – na zimaku vic jak 6k km v zime a soli. Asi hold spatne utesneny loziska.
To je urcite nejlepsi. Jen jsem neprisel na to, jak to v domacich podminkach z te vnitrni strany pomerne presne upravit. Ale protoze tam stejne chybi ta tesnici planzeta co je u orig. lozisek, tak jsem to ani moc neresil ;)
tak jsem to nakonec udělal i já,chtělo by to něco nechat stočit z hlíny s malým přesahem a zapuštěním.
udělal jsem stejný zásah jak píšeš v pokusu 2 a zbrousil to osazení..cca 2500 km v poho a kliky se točí neskutečně lehce, proti origoš se to nedá vůbec srovnat!!! ložiska jsou oboustrně zakrytá, firmu už si něpamatuji..origoš Sh ložiska nestojí za nic..
A neresme historii, pro vetsi prehlednost je tu tohle: www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…
Tento odkaz padl hned na zacatku teto diskuse.
FBJ za 238,–.Bohužel mi na něm nesedí ta plastová prachovka a mezi ní a ložiskem je zvenku mezera.Proto sháním nějaké použitelné misky které bych nechal na soustruhu upravit ale bojím se že ten matroš tam bude chybět a praskne to.
Nabídly mi také nějaké čínské za 110,–
to zní, jako by soudruzi v Indonesii měli nějaký divný tolerance a udelali si prostě jen širší vnitřní kroužek ložiska než je venkovní – hmm, to ale není u takových značek jako jsi koupil (stejně jako u čínských věcí) nic neobvyklýho.. Chjo, proč si to bahno kupujete …Je to otázka každýho věc!!
Nazor pekny, ale netusis jak to vevnitr vypada, tak bych radsi mlcel. Ono totiz kterekoli jine kliky na tom nejsou o nic lepe.
nerozumim Jecnaku – to, ze cinska loziska stoji za prd je fakt, a jeste k tomu vseobecne znamy,– jejich loziskova ocel se jako loziskova jen jmenuje – jinak je to pekny BAHNO, ja se s Tebou prit nechci – myslim ze mame kazdy na mysli UPLNE jinou vec – ja netvrdil nic o kvalite a vnitrnim usporadani slozeni/misek apod.- kazdy vyrobce si chce usetrit praci a tak na presne obrabene dosedaci vnitrni plochy misek ser… Jen vim moc dobre,jak to vevnitr vsechno vypada (mam doma uz novou osu R-F) a je mi Lito,kluku tady – co si koupi cinsky loziska pod vidinou jak jsem si dobre levne nakoupil a za par vyjizdek se jim ty cinsky jakoloziska pekne kousnou nebo rozsypou a rozsmelcujou i vnitrni dosedaci plochy – a kam si pak budete pasovat novy loziska- kdyz tam po oprave u nejakeho sikovneho manika v dilne stocite na soustruhu tu silu na nejakou jeste pouzitelnou tloustku?? !! 2.jak Ti chodi loziska NSK ode me – uz jsi je usadil a zajel ..??
Mel jsem za to, ze reagujes obecne na XT kliky, ono totiz XT, RF i FSA je s loziskama prast jak uhod. Jinac s cinskejma loziskama za par svestek bych taky nechtel mit nic spolecnyho, staci mi, kdyz se mi dostane nekdy do ruky ruzny to levny naradi, noze, vrtaky atd.
Co se tyce lozistek, tak je to cely v kupe, ale cekam na prevodniky a pak na novy kolo kam to cely namontuju. Nespecham, za pul roku se ozvu jak to s nima po par zatezkavacich zkouskach vypada.
Kazdopadne diky za nabidku a posleze za loziska. Snad ma ten odkaz na vas v clanku na Bajk.cz nejaky smysl. At se dari!
jj, to je v pohode – ja Te taky neupozornil, ze jsem si nechal predelat u Adminu sveho nicka – protoze se tady trochu delaly zmatky ohledne narknuti nekoho nekym – ale to sem nepatri… At Ti to slape, kolego :)
Ja jen že existují:).
OK.. OK, ale všem radím NEBRAT, bo se to vymstí .. to je jako s tou vypálenou sirkou zpátky do krabičky :)
tady ta ložiska vydrží víc než origoše a jsou čínská… www.tandem-bike.cz/…-osy-loziska
tak vysmátej bajker je už asi má, teď je řada na mě :-) … taky potřebuju misky, stačí mi pravá, oddělal jsem tam závit, dík
to už fakt nikdo nemá?
a poví mi aspoň někdo, jestli tam můžu dát misku z truvativu? začínám bejt nervózní, přece těm bláznům nedám 800,–
příští týden budu měnit střed Xtr tak mi misky zbydou.krytky mám prasklý.
teď mám nějaký zamluvený truvativy, tak kdyby tam nepásly, tak se obrátim na tebe, dík
mám jedno truvativ origo, druhý FSA s ložiskem NSK, plastový spojovací díl truvativ a kliky XT08 a pasuje to naprosto v klídku :)
Chtel jsem se zeptat, jestli si myslite, ze ma smysl, abych vymenil podle vyse uvedeneho Jecnakova navodu obe loziska, kdyz se to jedno (pravy) tvari, ze je v poradku bez vaklu…
Kazdopadne jsem si u Mara53 objednal dva kusy tech NSK… Cena je cca 500 s dani za 2 kusy + cca 100 postovny.
Jde mi proste o to, jestli to „zdravy“ lozisko mam kuchat ven z toho domecku, protoze je to samo o sobe risk, ze ho (domecek a ten plastik) pomrvim, ale nadruhou stranu mam obavu, abych to zase nemusel rozebirat za mesic znova..
Menil jste to nekdo takhle jenom na jedny strane? A vydrzelo to??
Menil jsem to na LX nejdriv na jedne strane a po roce na druhe. Ve vymene jen jednoho loziska nevidim problem.
souhlas – mnohem víc trpí to u převodníků
Jak jsem napsal níže. Bráchovi odešlo první levý a i mýmu levýmu už moc nedávám:) Nevím jak moc je pravý ložisko víc zatížený, ale dost tam podle mýho dělá lepší ukrytí ložiska pod klikou.
Nerekl bych, je to jak popisuje Blade, leve je kryte prevodniky/klikami.
já spíš častěji pravé, ale je fakt že bordel to levé umrtví asi dřív
OK, dam mu sanci :o)
Zajimavy je, ze mi zdechlo to na levy klice a ne to prevodnikovy. Kazdopadne diky za rychlou odpoved. Jo a nevim co to je za model, ale je to z meho letosniho Canyona Shimano Deore FC-M542L. Mam podezreni, ze jak parkuju na balkone a jak je to cerny a sviti do toho slunce, tak mi to asi rozteklo vazelinu (pozoroval jsem jeji unik) a pak byla zkaza loziska otazkou par mokrych vyjizdek…
Problem je hlavne v tom, ze Shimano nejak zapomnelo dat tam taky nejaky tesneni. Uvidis az to rozeberes.
Najaky tesneni jsem tam mel, ale to lozisko bylo suchy a vyrezly.
No fuj to je ale odporný!
Tak hlasim, ze po mesici a pul (neco kolem 1500 km) zdechlo i to druhy u prevodniku.
Tak jsem teda zvedavej , co to vydrzi ty japansky :)
Jestli malo, pujdu do tech cinskejch za 30 penez.
A cos myslel žes tam měl? Myslíš že číňani vozí ložiska z Německa, aby je nastrkali do čínských kol a Shimano do filipínských komponentů? Který ekonom v jakékoliv firmě povolí ložisko za 200,– , když stejný účel splní ložisko za 10,– nebo 7,– Kč ( To je skutečně rozdíl ceny stejných ložisek Japan a China, používaných v naší firmě.)
Ja si vubec namyslim, ze tam Shimano dava buhvi jaky loziska…
A podle toho taky vypada zivotnost! Pul roku mi prijde dost malo.
Na druhe strane, 250 za jedno takovy pidi lozisko je taky docela balik. Ale budou li slouzit, aspon 2 roky (12–15 tisic km) tak proc ne.
a někomu i hodně dlouho.Ne každej najede za 2 roky 12–15 tis.km
No, já těch 10–12 tis. dám za rok :)
Bráchovi jsem měnil jenom levý. U pravýho nebyl důvod k výměně. Proč vyhazovat zdravý ložisko? IMHO bych řekl, že to pravý ti tam vydrží dýl jak měsíc. Celá miska je krytá pavoukem a nedostává se tam tolik bordelu, jako na levý ložisko. Vyměň jen to jedno, i kdybys musel za měsíc měnit druhý, tak to myslím ničemu nevadí.
Mimochodem s trochou sikovnosti jde to lozisko vymenit aniz bys musel sundavat domecky z ramu.
Tak tohle mi stačilo jen abych si představil a raděj ho i příště sundám ;-)
Da se pouzit univerzalni stahovak na loziska a pak pro nalisovani zavitova tyc. Zadna veda a zadne nasili.
Jo jasně. Ale bez tohodle načiní a jen tak na koleni by to byla docela sranda. Ona docela je, i když mám misky z rámu sundaný ;-)
To asi jde, akorat, ze jak nemam zadnej poradnej vercajk (ani ten sverak :( ), tak jsem dal prednost nahrati domecku na plotynce za ucelem snadnejsiho vydloubani loziska ven. A muj hlavni problem byl, ze dokud jsem to cely nerozebral, tak jsem jenom z manualu nechapal presne to slozeni… Ted uz je mi vsechno jasny. Me tam totiz matla takova ta plastikova krytka osy.. Na mne to pusobilo z nakresu a fotek, ze ty misky jsou fyzicky spojeny..
Nicmene na to nalisovani se chystam opet pouzit fyziku, misku dat na plotynku a lozisko do mrazaku… Pak to tam musi spadnout samo. To samy by samozrejme asi slo i na nasroubovanou, ale prece jenom, kdyby to tam neslo tak snadne, tak by urcite bylo lepsi mit moznost to lozisko tam naklepat treba o podlahu, coz by s celym kolem slo blbe.
Lozisko tam pak jde zalisovat proste tak, ze se vezme zavitovat tyc a podlozky, kdy tyc se prostrci domeckem/stredem a lozisko se stahne dovnitr do misky. Je to podobne jako kdyz se lisuje hlavove slozeni do ramu.
Stahuješ ho jak? Vyklepeš to ložisko nějakým větším sřoubovák a kladivem?
Normalne jo, ale da se koupi asi za 200,– univerzalni stahovak na loziska. trochu ho upravis a lozisko jde krasne stahnout treba i kdyz je jeste v domecku v ramu.
Jestli to jde hoď sem prosím fotku upraveného stahováku.
ja to lozisko sundavam nad sporakem. nahreju a vyklepnu. nekde to tady bylo zmineno. jen pozor na ten plast at ho neroztavis. obycejne vypadne jako prvni.
nandavani je to samy. lozisko dam do mrazaku, zachladit. ohreju (rozhavim) mysku v klestich a potom to dam do sebe. bez nasili.
máš pravdu, domeček nahřát a jde to samo bez jakéhokoliv násilí a zpět to samé, jen bych rovnou vyměnil obě ložiska, SH tám dává stejně nějaký brak a to uvídíš jak snadno se kliky v nových ložiskách otáčejí, já koupil obě ložiska asi za 200 Kč
dotaz:
Ložiska NSK již mám (využil sem Ječňákova odkazu na coroll, velká spokojenost, dostal jem je hned druhý den po objednání e-mailem), ale nevím, jak nejlépe šetrně dostat ven tu vnější černou misku – na Ječñákově obrázku zcela vpravo.
Předem díky za radu.
opatrně:). Já to dělal šroubovákem.
ještě jednou díky, už to je.........
já s tím taky bojoval a po radě Blada je nejlepší širší tenkej nůž, kterej pod to naplocho vrazíš a postupně vyrveš, eště doporučuju zbrousit v té krytce ten náběh, aby ti pak zakryla celé ložisko
Jo, presne tak jsem to udelal, a tim mi vlastne „zmizel“ ten cca 1mm o ktery je to lozisko sirsi, takze je vlastne vse na svem miste :)
Rádo se stalo ;-)
Rádo ste stalo – heslo podle norem ISO zní: … „spokojený zákazník a kvalitně odvedená práce“ ..... :)) tak ať to dlouho jezdí …
Tak už to na mě tady přišlo, levé ložisko na odpis (vypadá skoro jako meduzovo), obě dvě pak cca vůli 5mm. Chvíli jsem hledal a tady mají ložisko 61805 2RS za neskutečných 35 Kč. Navíc je to u nás ve Stodůlkách. Je to možné, že se ceny liší tak moc?
Jiny vyrobce – asi ZKL nebo nejaka Cina. Proc ne. ZKusil bych.
Pojedeš 15. listopadu na vyhodnocení GP 24h? Že bys mi jich pár přivezl, když to prodávají u vás v Praze. Já dával nové origoš od shimana za ukrutný peníz a po Bystřičce bylo po něm, takže při téhle ceně bych nějakou životnost neřešil a měnil to jako žvýkačku v hubě. Jestli to teda pasuje do XTR.
zkus uvidíš, ale můj odhad že moc nevydrží
Můj odhad je, že vydrží. Mám na zadní stavbě čínský ložiska za 90 Kč (místo za 300) a hlavní ložiska kyvky mám za: 34.-Kč ! životnost + – stejná (než se tam dostane voda)
no možné to je, já po skušenostech na kolo jen nerezové ale zase tak často neměním :-)
Vydrží.
ze se ceny tak lisi mozne je veci z Ciny jsou levne ale pocitekj zaky s tim, ze se bude primerene lisit i kvalita a aby jsi ty kliky nakonec tema levnyma louiskama neoddelal
horší něž shimana snad nebudou:).snad dá vědět jak na tom budou po zimně.
Tak už jsou namontované. S levým jsem měl problém s vyklepnutím, protože bylo totál. Pravé šlo jak pomásle. Naklepával jsem pomocí ořechu vel. 27. Vleze se akorát do misky. Ložisko je značky CX. Čínská výroba v japonské licenci. Kvalita je prý na slušné úrovni.
Prodejce fy BaF ložiska příjemný, ochotný. Doporučuji.
DĚKUJI JECNAKU. :-)))
Tak pak poreferuj jak je to s zivotnosti. Dik
CX jsou dobrý, mnohem lepší než český, nebo slovenský ložiska
a nezkoušel a nemá někdo keramický ložiska?? byla by to zajímavá zkouška .Jedno ložisko za 750 peněz.
myslis full keramiku nebo hybridni?
hybrid .full by byl za jinou cenu.
je to z Ebay
hybrid ;-)
Mám hybrid. Oproti původním nebe a dudy. Když jsem je teď dával na jiný rám, tak přestože byla v rámu voda, stačilo utřít bordel a vypadají a točí se stále tak neuvěřitelně lehce, jako když byla nová. Přepočteno na výdrž už se zaplatily.
Taky mě to postihlo. Zjistil jsem, že pravé ložisko na hardtailu u klik má vůli a díky tomu celá osa má malý vakl. Tak nic, už jsem si změřil rozměr, mám nějakou náhradu za shimano a ten rozměr ložiska je standartní, což mě velmi potěšilo :). 37 mm vnější průměr, 25 vnitřní a 7 mm šírka. Orig. shimana mají šířku 6 mm. Takže v pondělí zajdu do ložiskárny a zeptám se na SKF, jsem zvědavý na cenu.
Rozměry stejně jako typ kvůli utěsnění jsou mi tedy známy, způsob výměny také, značku ložisek si nějakou vyberu. Rád bych se ale zeptal, jestli už se dá shrnout nějaký rozumný způsob, jak řešit tu o 1mm větší šíři ložiska? Aby tam ta plastová vložka vymezující vůli mezi ložiskem a osou neplandala? A aby se moc neměnila řetězová linka?
Jak jste to tedy řešili?
Ta plastová krytka se dá zevnitř u kroužku zbrousit o 1 mm pilníkem, takže to pak sedne fest bez vůle
kua :)
jdeš pozdě Rozenhajme
Vo fous.
Viz Blade (10.06.2008 09:44:13)
No právě, psal jsi tam „Tak jsem zvědav na výdrž“. A já bych rád slyšel zhodnocení :)
Díky
No původní ložiska 5000km. Nová ložiska s upravenou miskou už mají taky 5000km, kliky se zatím točí, nic nikde nedrhne, nepraská, necvaká, takže zatím dobrý.
Nepatral jsem po pricine ale novejsi modely XT a starsi model XTR mi sly vymenit bez toho abych musel s temi plastovymi vlozkami cokoli delat, respektive i bez uprav neprecnivaji. Zrejm zaslo Shimano delat uzsi loziska a nebo maji misky vetsi zahloubeni.
náhradní ložiska do Hollowtech II , situace v roce 2016.
info z shopu zkl-loziska.cz
618052RS1 SKF 1ks 260.-
6805–2RS EZO – Japan 1 ks 204,90,–
6805–2RS NEU 1 ks 40,–
6805LLU/5K NTN – Japan 1 ks 218,40,–
ZKL tento typ nevyrábí.
A jak to s nima vlastně dneska je – co jsem tak hrubě pročítal, tak jsem pochopil, že dřív byly originální ložiska asi o 1 mm užší, takže tahle „náhradní“ trochu přečuhovala – ale pak už se to snad nějak normalizovalo…?
Jinak jaké jsou v kostce rozdíly? Mezi zmíněnými? 2RS označuje způsob utěsnění a jednotlivé modely se pak liší kvalitou zpracování a materiálem?
Vím, že se to tu už opakuje, ale udělat si v tom komplexní přehled se zdá být poměrně náročné.
Ano standardny rozmer je o 1mm sirsi, takze ked vymienas origo loziska za tieto treba z tej plastovej prachovky odbrusit (uplne najlepsie sa to robi na sustruhu ;) ) teky ten schodik…
2RS znamena ze je zakryte z oboch stran (na rozdiel od originalu, ktore je otvorene celemu svetu)
Takže i to levný za 40 Kč by mělo vydržet víc než ty origo – a předpokládám, že ty dražší varianty nevydržej 5× tolik, ale i tak je asi člověk bude měnit ještě míň často, takže sice neušetří prachy, ale nějakej ten oser jo.
Mne vydrzely ruzna loziska cca stejne dlouho – SKF, NSK nebo bezejmennna Cina. Podstatne je, jak tu je napsano vyse, vyloupnout z loziska prachovku a nacpat ho kompletne vazelinou. Z vyroby jsou loziska namazana velmi decentne protoze se pocita s pouzitim ve strojich, kde jsou otacky v radech stovek az tisicu, coz na kole nehrozi.
Jasný – rozumím – tak to si s těm svejma přes zimu zkusím pohrát. Když to podělám, pořád můžou koupit novou osu…
potřebuješ na to vyloupnutí nějakej nástroj nebo něco extra co by se dali o doma vyrobit :D nebo to vyloupnu s jemným použitím běžných věcí ? :D
Delam to jehlou nebo spickou zalamovaciho noze.
mně se osvědčily dva nože proti sobě, mírně oběma zapáčit, aby se nevylomilo plastové osazení. I přes proklamace nekonečnosti výdrže některých bikerů mi levá drží jenom kolem 3500 km, pravá dýl, ale měním obě – dvakrát do roka.
To se nejspis ale bavime kazdy o necem jinem. Resime jak z klasickeho prumysloveho loziska vydloubnout gumovou krytku. Viz obrazek – cerne zakrytovani.
hele chyba je u mě.. :D myslel jsme vyntad ten plast z misky středového složení.. tak nějak mi to nedošlo :D jinak z ložisek to taky dělám zalamovacím nožíkem nebo šídlem :D
a plastový vymezovače (na kterých je pak hollowtech osa u středů shimano vyndaváte jak ? :D
Šroubovákem, je to tam jen naražený :)
Edit: tutaj máš video, šroubovák koukám jede :D 30s
Jen bych ještě dodal, na videu to rve zvenčí, ale uvnitř vidíš taky osazení toho plastu za který to můžeš vytlačit
předpokládám že u XT středu (černej s menším průměrem misky..) to bude stejný co se týče vyndavání, a jak na tom bude to ložisko, nevíš ? :)
To jsou ty skvělé kliky HT2,není nad octalink teď mám na něm něco přes 22tisíc a má stále naprosto hladký chod a bez vůle,joo kdo chce kam pomozme mu tam.
Není nad octalink no, hlavně na hrubší zacházení je to pecka, stejně jako howitzer, akorát škoda že to musíš po sezoně vyhodit protože je to tak rozžvýkané, že to nestáhneš. Ale jinak pecka, další z tvých mouder, blahopřeji
Ono se to utažení musí hlídat,hlavne jak je to nové,taky člověk musí mít cit,když nemá,je to zlé.
I kdyz pominu to utazeni, tak 22tkm je z rise snu. Co jsem mel nekolikery kliky s octalinkem, nebo isis, tak bez vaklu nevydrzelo nic dyl jak 2–3tkm.
Pri hrubsim zachazeni se pridaly problemy se srustanim osy s klikou a nasledne lupani.
Takže jsou tři možnosti:
1-buď jsem s tím zacházím málo hrubě
2-nebo jsem trefil na vyjímečný kus
3-nebo jsem to namontoval tak jak by se to namontovat mělo.
Mozna by stacilo, kdybys misto sveho obvykleho chytraceni prozradil, na jakem kolo a kde octalink jezdis. Ono totiz ten tebou nenavideny HT2 zvladne taky pres 20t.
nevím jak na biku, ale na silnici je OCTALINK to nej co jsem kdy měl – Sh105 – jiná osa se ani neprodává : 45 000km, na bejvalé jednici 36 000km, na zimáku po 20 000km, už má lehce vakl, nicméně byla z druhé ruky.
Oproti tomu Tiagra 4500 Hol II dost trága.
žádné vymačkávání nepozuruji, dotáhnu 8imbusem, po pár set km dotáhnu a pak na to 10 000km nešáhnu a když si vzpomenu, tak zkusím zase imbus.
Na silnici jsem to nikdy nemel, vzdy jen na horaku. Osy byly 2× XT, 2× Deore, 1× LX rozdil v zivotnosti nebyl zadny.
Kdyz jsem pak par os cvicne rozebral, tak to vzdy bylo vyreznuty. Kdyby to nejak lip zatesnili, tak by vysledek byl asi lepsi, ale svoji roli hralo taky to, ze uz byly, diky vetsimu prumeru osy, pouzity pomerne male kulicky.
Vymackavani se projevovalo jen na kole na kterem jsem hopsal. Zrejme vlivem narazu se spojoval material klik s materialem osy, a kdyz to pak clovek stahl, tak vyrval kousky hliniku z klik. Z osy pak sly ocistit, ale uz to pak nesedelo tak dobre jako predtim a vydavalo zvuky.
U HT II, hraje nejvetsi roli zafrezovani stredu, jak je to trochu nakrivo, tak jde stred do kytek za chvilku.
Já ty kliky OCTALINK po asi dvanácti tisících sundával ,když jsem měnil prasklý rám a spoj byl naprosto v pořádku.Teď mám těch 22tis. a při výměně řetězu jak jsem s nima naprázdno točil osa jde hladce a naprosto bez vůle.
U HT2 je problém v tom že hliníkový závitový rám má středovou mufnu po svařování (hlavně v místě sedlové trubky)zborcenou klidně i 0,5mm (měřeno na různých rámech) a to těm ložiskám dost vadí a té plastové vložce u shimana také.
Rozhodně se mi nece prasit profil již vyřezaného závitu tím speciálním přípravkem abych to srovnal.
Když HT2 tak jedině PRESFIT a rám k němu určený.
Na octalinku 2 mĕsíce už po druhé problém. Ted budu zkoušet HT2 tak uvidíme.
já používám šídlo, jde to vyndat i zavíracím špendlíkem:-)
ložiska jsem použil obyč čínu za cca 40kč/kus a držej víc než origo (samozřejmostí je domazání a posezonní kontrola). přesah 1mm se dá vyřešit vyhozením krycího plíšku co tam dává shimano a ten plastovej bazmek jsem okrojil nožem – práce na pár minut.
dávám čínu, před nalisovnáním naplním vazelínou. Další setkání s ložiskem, až když začně zadrhávat. Kvalitnější ložiska tam jsou zbytečné, protože jak se dovnitř dostane písek tak muže být sebelepší. Výdrž při tisicích otáčkách na kole nemá smysl řešit :-).
Kde se daji koupit u nas v CR?
Jestli chces, tak mam mensi zasobu, cena cca 25Kc/ks
Jo vzal,ale budu doma jen v sobotu. Ja se ti ozvu az budu met delsi pracovni pauzu. Dik
Jasne, v pohode.
V každém kšeftě s ložisky. To označení tu je někde napsané. Nechápu proč se v origo řešení bastlí s nějakým těsněním, kroužky a jestě s atypickou šířkou ložiska. S obyčejným ložiskem se kliky lépe točí, není třeba nic těsnit. Ale kšeft je kšeft.
Jasan,ja to proctu at jsem v obraze. Menil sem to vzdycky cele,no a kdyz to nezku..im pri sundavani,tak vymena jen lozisek je cenove 00 prd.
Zatím nejhorší ložiska co jsem kde měnil byly Japonci.
Ušetříš hlavně čas a nervy, takže záleží tedy jaké máš Opportunity Cost.