Reklamoval jste nekdo do dvou let pridreny loziska HTII?
Reklamoval jste nekdo do dvou let pridreny loziska HTII?
jasne… běžně i vytahaný řetez a sjete plaste ;-)
No to by byla krása:) Měnil bych si veškerý zničený ložiska, vytahaný řetězy, ojetý převodníky a pastorky, změklý hliníkový rámy a to vše v rámci záruky:D
Co takhle vypitej jonťák, ten bys reklamovat nechtěl?:)
To je dobrej nápad s tim jonťákem :-)
Proč ne, vždyď na tom jonťáku byla přeci napsána minimální trvanlivost do určitého data a to zdaleka nevydržel :-)
Pletete si pojem a dojem. Jestlize jsou loziska spatne zatesneny, tak je to chyba vyrobce a lze ji reklamovat. V navodu jiste nic neni o platnosti zaruky na urcite km. Nebo podminky provozu.
a u retezu je?
Řetěz by přeci mohl reklamovat, protože vydrží málo z důvodu, že je moc úzký a že kdysi býval mnohem širší :-)
Když myslíš, tak vzhůru na reklamaci :-)
chtel bych byt u toho :D
Minimálně by to za to stálo v nějaké kamenné prodejně tuto reklamaci natočit. Jak reklamovat neosolený rohlíky.
Tak jinak. Kdyby sis koupil zadni stred od DT Swiss a loziska se kvuli bahnu a vode pridrela do jednoho roku, tak bys to taky bral jako bezne opotrebeni… HTII je stejny pripad.
proc si myslis ze se rika stred? protoze je ve stredu :D ( uprostred :D )
jinak je to bezne opotrebeni + zanedbana udrzba ;-)
Ještě že jsi napsal uprostřed, jinak by si mohl myslet, že to mohlo být i ve čtvrtek :)))
proto jsem to tam napsal ;-)
Tak v tom případě bys mohl reklamovat duši, protože myslels, že se nemůže píchnout, plášť, protože jsi s ním jezdil po silnici a sjel se dřív, než čekals a tak bychmo mohli vyjmenovat všechen spotřební materiál. Prober se.
Nemáš šanci reklamovat žádné spotřební věci typu ložiska, těsnění u vidlic a tlumičů, řetězy, kazety, převodníky, atd.
Opravdu perfektně zatěsněné není dnes na trhu téměř nic, takže to bys pak musel reklamovat 90% výrobků na trhu hned když to kupuješ.
A protože je tohle běžná věc, tak dle toho také přizpůsobuju výběr komponentů svojemu stylu jízdy. Tedy kdybych jezdil často v extrémních sračkách, tak dle toho budu vybírat.
Hlavně průměrná výdrž ložisek HT II vůbec tak špatná není. Většina lidí s tím v extrémních podmínkách moc nejezdí, takže většině to vydrží dlouho. Takže Shimano nemá nijak velké podněty k tomu zatěsnění zlepšit. To malé procento jezdící často v bordelu je zřejmě vůbec netrápí.
U vidlic a tlumičů je to ještě mnohem horší. Tam se většinou dodržují 3 měsíce na těsnění, takže tam dost často nemáš šanci reklamovat ani jasně vadné těsnění (za tří měsíce na tom třeba nenajedeš přes zimu nic a stejně nic nevyreklamuješ).
Otázkou je jestli se mi taková situace líbí? A ano, vůbec by se mi to nelíbilo. Kdyby se to totiž všechno reklamovat dalo, tak by to vedlo k jedinému a to velkému nárůstu cen (aby bylo z čeho platit to obrovské množství reklamací). A mně všechno vydrží dlouho, takže bych na tom akorát hodně prodělal. Chápu, že ti, co jezdí hodně v extrémních podmínkách, že ti by si možná lehce polepšili.
PS: Předčasně (po 5tis. km) mi odešla ložiska HT II jen jednou a to jedny z prvních, která byla mnohem horší (postupně šla kvalita originál ložišek hodně nahoru). Pak tu mám doma na kolech dvoje se 7tis. km a oboje jsou zatím v pořádku.
mi uz drzi 15k km a jeste chvili tam zustanou .)
Tak já myslím, že mi taky vydrží ještě hodně dlouho. Jak mám více kol, tak tu přesnou výdrž zjistím vždy až po dost letech.
V partě největší ničitel (nejspíš díky kombinaci váha a o třídu lepší výkonnost než ostatní) zničil kdysi ložiska z první sérií HTII po cca 1500km (to byla ze stejné doby co já zničil po 5tis.).
Jednou je kdysi vyměnil a po výměně je jezdí do dnes a ten více kol nemá, takže má na nich najeto o hodně více. Můj odhad je, že má podobně, tedy kolem 12–15tis. km.
A na to, že to je nerychlejší ničitel materiálu v partě třeba řetězy ničí cca 2,5× rychleji než já a to nejrychleji z party).
Tak zrovna u Dt swiss je to hoodně blbej příklad,jel jsem 4× krále a bahno brody a stále dobrý.
Tim jsem chtel rict, ze nekdo to umi udelat a jinej to osidi a prenecha naklady na zakaznika
Píšeš, že jsi jel! :-)
zrovna u DT swissu se to takle fakt sralo…
Kefalín, čo si predstavujetě pod pojmom špatně utěsněný?
Kravina akorát by se ti vysmáli a myslím že i teď tu nad tebou dost lidí kroutí hlavou…
Máš pravdu, měl bys to dát k ombudsmanovi a když nepomůže, tak do Haagu. Nebo kup letenku a rovnou do Tokia.
A toto taky neni na reklamaci. Po zadreni lozisek je to jiste bezne opotrebeni. At zije HTII
:D co s tim proboha delas? :D
Jezdim na MTB v terenu a ne po silnici.
mno ale servisu asi moc nedáš takže chyba je na tvojí straně tohle se nestane samo od sebe…
Díky tomu, že jezdíž hodně v bordelu, tak mohla brzo odejít ta ložiska. Ovšem osa odešla jen díky zanedbané údržbě.
Gratuluji ! Jsi 1, to jsem ještě nikde neviděla !
muzu znat tvuj vek? ;-)
No to je krásný že jezdíš v terénu, ale servisuješ taky někdy? Podle té fotky určitě ne! Ale jestli to půjdeš reklamovat, tak mi dej vědět, přijdu se podívat ;-)
A nepomohl si tomu takle nahodou? Loziska odchazej, je to spotrebni zbozi, ale takle zlikvidovat osu snad ani normalne nejde :)
Spíš to vypadá, že jsi jezdil se zadřenou osou, takže bych se tim moc neprezentoval…
pokud máš zadřený ložiska tak na tom nemáš jezdit respektivy zničils to ty tak co chceš reklamovat ?
pokud máš zadřený ložiska tak na tom nemáš jezdit respektivy zničils to ty tak co chceš reklamovat ?
Při řádně prováděné kontrole a udržbě se ložiska nemohou zadřít.
Právě a navíc pokud se přece zadřou nebo se na nich vytvoří vůle, tak přece poznáš téměř okamžitě.
Mi se zaseklo ložisko, na této ose (http://www.x-bikes.cz/…) na úplně novém kole a chvilku trvalo, než jsem to zjistil.
Na začátku jsi ale psal o ložiskách, tohle je prasklá osa a tedy něco jiného. Nechápu jakou by měla mít souvislost prasklá osa s vůlí v ložiskách.
Otázka je jestli je to vada materiálu (myslim tu prasklou osu). To by stálo za posouzení reklamačním technikem v prodejně, kdes to koupil.
Pokud ti HTII nevyhovuje, můžeš se klidně vrátit k čtyřhranu.
takhle se ti „ukroutí“ ta osa, pokud máš zadřený neservisovaný ložiska…
Musí mít ale obrovskou sílu v nohách, když ten odpor ani necítil.
No právě jsem to chtěl napsat :). Byls rychlejší
Nedovedu si představit, jak by muselo být ložisko zadřený, aby se ukroutila osa. Přece když se vší silou opřu do levýho pedálu a mám zařazenej těžkej převod, tak ta osa musí přenést na převodník všechnu tu mou sílu. To bych musel mít místo pravýho ložiska osu sevřenou ve svěráku, aby se nemohla pohnout. Nějaký přidřený ložisko, i kdyby bylo přidřený hodně, nemůže klást tak velkej odpor, jako když naplno dupu do pedálu.
Spíš bych řekl, že otáčením osy v zadřeném ložisku se do ní vybrousila drážka = ostrý vrub, s kterým se na ose nepočítalo, no a pak už se prasklina šířila cestou nejmenšího odporu.
jednoznačně zanedbaná údržba…
Kdyz se loziska zadrou, tak to za jizdy nepoznas a zacne se osa protacet mezi plastovou krytkou a lozisko stoji. Po vyhrati uz to netrva dlouho. HTII kntroluji pravidelne na jare a na podzim.
:-) na jaře a na podzim? To bude ono. Co tak po čištění řetězu vždycky zvednout řetez z pily a zatočit?
já vím :-) osobní zkušenost :-) od té doby vždy po velkým bordelu to rozeberu – 5min
Pravidelně na jaře a na podzim :-)
To je opravdu pravidelnost při častém ježdění v extrémních podmínkách.
Někteří tu dělají rozborku lecčeho po jednom extrémním závodu…
A trvá to dlouho. Ta jedna ložiska co mi odešla, tak při včasné výměně (špatná ložiska se poznají dávno předtím než se zcela přestanou točit) jsem neměl ani sebemenší náznak na ose, jak by se brousila o netočící se ložiska.
Někdo servisuje pravidelně a druhý důvěřoval tak jako spousty co znám v dokonalost systému a nikdo z nich nepředpokládal, že to málo vydrží. Navíc nejsou všichni tak obratní, šikovní a do servisu jdou až když je pozdě.
Vetsinou duverujou do prvniho selhani. Me HTII taky prekvapily, kdyz jsem je mel nove, ale prisel sem na to, kdyz jsem myl retez.
Dokonalost systému je u tohohle systému hodně daleko :-) Skoro podezřívám Shimano, že stále vyčkává, aby mohlo za pár let vydat systém HT3, které bude už dokonale utěsněné a lidi to začnou houfně kupovat. Ale už jako je na čase. HT2 je už dost staré.
To se pak bude zase reklamovat přílišný odpor těsnění.
A i to lze očekávat, to tak možná někdy bude.
Ikdyž při dnešním konzumu v tomto spotřebním materiálu o tom stejně dost pochybuji..
snad spíš podle toho v čem a jak jezdím ne?
Právě ses přiznal kdo za to může, a že zanedbáváš údržbu. Pokud na kole, které jezdíš občas i v blátě a bordelu děláš něco jako údržbu jen jednou za půl roku, myslím občasná kontrola vůlí kol a středů, řetězu, očista, promazání, tak se pak nediv, žes to dopracoval takto daleko.
Jedině že bys na tom kole ročně najel tak 500 km, pak by asi servisní interval půl roku byl adekvátní.
Když se ti zadřou ložiska, tak to určitě poznáš i na šlápnutí. Sice se možná protáčí plastová krytka mezi ložiskem a osou, ale určitě klade mnohonásobně větší odpor, než když se točí samotné ložisko.
špatná údržba ,nic jinýho Ti na reklamaci neřeknou.
jak loziska udrzujete? chapu, ze se sundaji kliky, misky, vycisti… ale rozdelavate i samotny loziska?
Kontroluji lehkost chodu. Nic jinyho u original lozisek nelze.
Jinak nevim co je to Wapka.
i wapkou můžeš mejt kolo jen to musiš dělat s rozumem
Samozrejme, ze samponum co si vezmou kolo za 80k a oblecou se do original dresu posledniho viteze mistrovstvi sveta MTB a jedou se projet 30 km po nove asfaltove stezce s nulovym prevysenim se toto nikdy nemuze stat…
zavist je hnusna vlastnost co ? ;-)
tak kdy se pudem projet???
No pokud tu lehkost chodu u středu kontroluješ 2× za rok a ne průběžně, když na kole jezdíš často, tak se pak nediv, že se ti stane to se ti stalo. Ložisko se může zadrhnout, ale kdybys udržoval kolo častěji, lehce ses tomu mohl vyhnout, tím že bys ložiska vyměnil a jezdil dál.
No mně se třeba do jednoho ložiska dostal po jednom závodě písek, či co. Při otáčení bylo cítit odpor, drhnutí a jednotlivá zrnka písku. Prostě ložisko na odpis. Tak sem sundal kliky, krytku, nastříkal jsem do ložiska WD abych rozpustil mastnotu, projel to zubním kartáčkem a nakonec prostříkl wapkou. Tenhle proces jsem opakoval asi 4×, než se ložisko točilo hladce a nebyl tam cítit žádný písek. Pak jsem do ložiska nacpal vazelínu, zadělal, namontoval kliky a od té doby ujel dalších 1500km a ložisko se pořád točí jak nový:) 10minut práce:)
já dal cely misky zavarovaci sklenice s benzinem, 15 minut proklepaval nez vsechno vylezlo ven (kryt loziska jsem mohl kvuli misce otevrit jen z jedny strany) … potom vyfoukal kompresorem, pote dal novou vazelinu a loziska porad nejak chodej :) je to ale naky obycejny těžky FSA co se dava na Author Modus (2010) – najeto cca 6 tisic
Kolik si s tim strávil času? Tipl bych si, že pro většinu nějakým způsobem vydělavajících lidí bude efektivnější dát ložiska nový…
10min.?
10 minut od sundání po nasazení klik. Výměna ložiska by zabrala víc. Mně to přijde jako dost efektivní způsob resuscitace mrtvýho ložiska, který by většina nějakým způsobem vydělávajících lidí vyhodila:)
ale hlavne to potesi! :)
Přesně tak :)
Nemáš jezdit na horském kole v terénu! Že systém HTII je do bordelu na govno by měli snad upozorňovat hned prodavači :-)
Jsou to dacani, já nevyreklamoval ani tohle nové půl roční kolo.
To je nádhera.
To je hnus velebnosti… :)
Kolikrát sem tu fotku ještě vložíš? Ta za chvíli bude tak legendární, jako sám velký BjP :D
ano, reklamoval
A uznali reklamaci?
jo, poslali pak ty, co jsem si opravdu objednal
aha :)
Pokud se budeme bavit věcně, tak zaleží kolik jsi najel km. V případě,že např. 200 km, tak zde šance je. Pokud více, tak ložiska jsou prostě spotřební matroš.
Otázkou je jestli se mi taková situace líbí? A ano, vůbec by se mi to nelíbilo. Kdyby se to totiž všechno reklamovat dalo, tak by to vedlo k jedinému a to velkému nárůstu cen (aby bylo z čeho platit to obrovské množství reklamací). A mně všechno vydrží dlouho, takže bych na tom akorát hodně prodělal. Chápu, že ti, co jezdí hodně v extrémních podmínkách, že ti by si možná lehce polepšili.
Ono pokud zkrátíš záruku, tak můžeš použít horší materiály a snížíš náklady.O nákladech a cenách to je trošku je. Ale jak jinak chceš dosáhnout zvýšení prodeje a HDP, když už je trh nasycen. Sám jsem zvědav, kam snižování živonosti povede. První náznaky máme u napájecích kaskád grafických karet..