M One-Forty zadní stavba, ložiska atp.

53 nepřečtených
  • Muf_Bike

    Nuž. Potřeboval bych radu ohledně ložisek do M One-Forty. Jde mi konkrétně o kyvné rameno zadní stavby ve kterém jsou nalisovaná ložiska s označením TRX Z809. Sice jsem je na guglu našel, ale max. různě v zahraničí.

    Chci se zeptat, měnil je někdo? Pokud ano kde je sehnal popřípadě jakou zvolil náhradu případně odkud. Rozměr teťkonc nevím, vylisovat je vylisuju až zítra. Bude to chtít svěrák tak se zastavím u známého na dílně.

    Díky za případné postřehy

    0 0
    • Concorde  

      Nejak jsem vygooglil, ze Z809 ma rozmery 45×58×7, coz odpovida oznaceni loziska 61809 (napr SKF). Jinak se mrkni i po loziskach timken, ktera jsou na tom srovnatelne s kvalitou jako u SKF, jen ceny mivaji u timkenu o cca 20% nizsi a nabidku rozmeru sirsi.

      0 0
      • Muf_Bike  

        Dekuji. Ja prave nasel vic rozmeru tak me zajimalo jestli ma nekdo zkusenost. Pro jistotu zitra zmerim a nekde obednam… par kulicek a takovy ranec :O Jeste to bude chtit loziska do spodniho cepu, ale tam budu muset nejdriv vygooglit jak to komplet vykuchat. Jednu stranu jsem normal odsrouboval ale druhou nedokazu sundat. Ale to uz je jine tema. Jeste jednou dik.

        0 0
      • Muf_Bike  

        Ještě z jiného soudku… zrovna treba na „ProPrumysl“ maji bud od SFK za cca 1k a pak nejaké CX za necele kilo :D Je ten rozdíl mezi těmi výrobky opravdu tak markantní? nebo zeptám se jinak má cenu kupovat SFK vydrží opravdu tolik víc? Jestli by nebylo vhodnější koupit levný „šunt“ jestli to tak lze označit a každou sezónu jej vyměnit? Asi tu bude pár strojařu co jsou schopni říct „ne CX se ti za týden vysype“ nebo „sezónu na nich uděláš vpohodě“

        0 0
        • worlusho  

          Dej tam 608 2RS má to lepší krytování proti bordelu. Hlavně tam nedávej 608 2RS C3.

          0 0
        • jIrI___  

          SKF a podobné renomované značky podle mě na bika nemají vůbec smysl. Pokud teda člověku nevadí jedenkrát do roka ty ložiska preventivně vyměnit. Rozdíl mezi drahým a levným ložiskem jde brzy poznat u vysokootáčkových strojů, ale to kolo určitě není, holt zadní stavba :)

          0 0
        • Mamut  

          Podla mna nema vyznam priplacat za nejake extra presne loziska. Tie loziska su na oboch stranach kyvky a su tak daleko od seba, ze pripadne vole jedneho loziska su aj tak „zafixovane“ parovym loziskom na opacnej strane. Co ma vyznam je ich utesnenie, aby sa s nimi nemusel majitel babrat prilis casto. Takze radsej lacne 2RS ako extra presne a drahe Z.

          0 0
    • worlusho  

      :D hodinky nebo holinky?

      Z809 nebo 608Z

      0 0
      • Mamut  

        Wow, to by ma nenapadlo :-) Ale vravel som si, ze je to nejaky podivny rozmer. To varovanie pred C3 je kvoli comu?

        0 0
        • worlusho  

          Označení C3 je tolerance vůle mezi kuličkami a ložiskovou dráhou. Čím větší vůle tím větší C, běžně se dají koupit C3 jako speciálky už jsou C4 a C5. Ložiska s touto větší vůlí se používají v místech, kde jsou vyšší provozní teploty, vzhledem k roztažnosti materiálu je třeba tam nechat větší montážní vůli za studena. Písmenko „Z“ značí pouze druh krytování (plechová krytka) „RS“ značí krytování tou plastovou (nebo nějaká ta mutace gumy) krytkou. Ta „2“ 2RS 2Z nebo ZZ znamená oboustranně.

          0 0
          • bathed  

            No jo no. Strojírenské tabulky ;-)

            0 0
          • tonik666  

            O C3 jsem se teď dočetl v souvislosti s tím, že Mavic je do Crossmaxů (SX, 2012) dává/dával a proto mají stále vůli :)

            0 0
            • worlusho  

              To jsem nečetl, ale někdy loni, když jsem se zastavil u Hnoje, tak tam řešil reklamaci nového předního zápletu (nový komplet) a to právě na vůli v ložiscích, když to rozhodil, tak jsme tam našli právě ložiska s označením C3, dal tam klasiku a bylo po vaklu.

              0 0
              • tonik666  

                A důvod proč je tam dávají asi netušíš? V manuálu snad píšou, že se to líp točí, nebo co…každopádně v Mavicu jsou též.

                0 0
                • Vilém  

                  U mavicu se seriditelnou vuli by to smysl davalo.

                  0 0
                • worlusho  

                  Proč to tam dávají netuším, jedna z možností je, že větší vůle dovolí jisté pružení součástek (osy), určitě to není z důvodu zahřátí vlivem rychlosti rotace. U zadní náby bych to pochopil, pokud jsou ložiska blízko sebe jako to má Mavic Crossmax SX 2009. Jako ochranu před nadměrným namáháním ložisek vlivem průhybu může stačit třeba jenom jedno ložisko ve třídě C3.

                  0 0
      • Muf_Bike  

        Lol trapas :D To me nenapadlo… no ty uz se evidentne shaneji snaz :D

        0 0
      • Muf_Bike  

        A i cena je jaksi nekde jinde :D

        0 0
    • Muf_Bike  

      Dám to ještě sem ať nezakládám nové vlákno. Demontáž čepu zadní stavby konkrétně M One-Forty – z jedné strany povolím ten zajišťovací šroub, ale tím končím…:/ Z obou stran jsou zajišťovací šrouby, které jdou jakoby proti sobě takže nemůžu jednim imbusem podržet jeden a druhým povolit druhý :( A ten ze strany talířů prostě nesundám kdybych se pokrájel.

      Pár témat k jiným Meridám jsem tu našel, ale žádné které by rozebíralo ten spodní hlavní čep.

      Budu rád za každou radu

      0 0
      • jIrI___  

        Nahoď fotky, to bude větší šance že ti někdo poradí.

        0 0
        • Muf_Bike  

          Z druhé strany je stejný šroub (teda předpokládám protože má stejnou hlavu…) když zkouším povolit druhou stranu tak se tato strana logicky protáčí. Šroub pro aretaci néééni, na youtubku a netu jsem hledal leč bez úspěchu. Asi špatně, ale už mě nenapadá pod čím zkusit hledat. Ono to ve své podstatě bude asi OK ale když už jsem otevřel jednu stranu chci kouknout i na druhou …

          0 0
          • jIrI___  

            A nejde ta vidlice zadní stavby po povolení toho „stahovacího“ šroubu (u proříznutí) normálně sesunout?

            0 0
            • Muf_Bike  

              Ee tam je malý „manévrovací prostor“.

              0 0
              • worlusho  

                Když se podíváš dovnitř toho dutého čepu, vidíš na jeho dně něco co připomíná , že by byl z druhé strany také šroub? Pokud je tam jen slepé dno, tak je to celé jenom monoblok a ten by měl jít vyklepnout.

                0 0
                • Muf_Bike  

                  Je tam šroub, je vidět i závit a čím víc do té černé jámy čumím tím víc mě to utvrzuje v názoru, že to musí jít vyrazit nebo jinak "násilím vytáhnout aniž bych ten druhý jistící šroub povolil. Je našroubovaný v závitu který je uvnitř osy a ničím dalším to spojené se zbytek kola není takže by to mělo vylézt spolu s osou teoreticky … teoreticky

                  0 0
                  • worlusho  

                    Teoreticky by mohlo, ale může tam být vnitřní osazení (jako na osách v nábách) a to už tak jednoduše nejde. Ještě dotaz, ta díra v tom čepu je kulatá? Nemá vnitřní šestihran nebo jiný patvar?

                    0 0
                    • Muf_Bike  

                      JJ kulatá nezajistíš to. Ovšem síla je mocná… vyklepal jsem z toho ložisko (je OK) druhá strana se sice hla jen nepatrně ale stačilo to abych jej rozhýbal a dostal ven. Vytáhnout to komplet bude asi větší problém. Bude to chtít odstrojit kolo a na nějakém stojanu to pevně chytit. Takhle totiž tím, že „vyklepávám osu“ která je tam na fest defakto „pohybuju“ stavbou doprava a doleva jinými slovy to co mě zastavuje je ta část stavby ze které mám trubku a mlátím do osy a to je zbytečně drastické. No v zimě mám s čím si hrát teť sezónu dojezdím a v dlouhých zimních večerech ložiska vyměním. Teť už mám aspoň 90% jistotu že to vyřeší síla a dobá opora na protistraně

                      Ono totiž na té druhé straně, není ani takový ten stahovací šroubek (co jakoby stahuje to obepnutí kolem ložiska viz. foto. Takže tam to bude muset jít ven nafest i s ložiskem které je nalisované a vzhledem k tomu, že tam není žádná větší opěrná plocha tak to bude chtít nějaký sofistikovaný stahovací nástroj a né kladivo a kulatinu…(možná pomůže do té osy zakapat WDcko aby povolil ten závit u toho šroubu co nejde ven a pak něčím podržet tu osu ať se netočí a zkusit odšroubovat… Ale jak říkám nechám to na zimu a pak sem hodím výsledek jestli budu mít na jaře na čem jezdit :F

                      0 0
          • Muf_Bike  

            Celkem se mi vybízí možnost jej nějak „vyrazit“ stáhnout nebo tak. Pokud by to byla stejná konstrukce jako u toho co jde sundat tak by to tak jít mělo. Ale nemám koule to zkoušet násilím když nevím jestli tam není něco jinak… kromě roho by to asi chtělo nejaký stahovák

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • tonik666  

        Manuál nebo video na youtube není?

        0 0
      • worlusho  

        Sice netuším jak to je u tohoto modelu, ale nenachází se někde v místě středu toho čepu zaslepená dírka v rámu? Někdy se to řeší tak, že se v tomto místě zašroubuje šroub a ten aretuje osu proti otáčení.

        0 0
        • Muf_Bike  

          Ne není. Ale částečné řešení a teoretický základ pro kompletní demontáž by byl viz. výše :D Až přijde tima mám co zkoušet… ale je to úchylný systém.

          0 0
    • Muf_Bike  

      Pěkný den ve spolek… teda jak pro koho… Potřebuju malou asistenci někoho s M One-Forty. Vím, že tu minimálně jeden člověk s tímhle kolem je (rád postuje obrázky do galerie :) ) jen teď nevím jméno… Pokud by byl dotyčný tak laskavý a mohl mi poslat jednoduchou odpoveď co se týče zadní stavby.

      Jde mi o takové podložky které jsou v pohyblivém uchycení zadního ramene. Jsou mezi ložiskem a protikusem rámu (pokud to nepochopí vyfotím :) )a potřebuju vědět ze jteré strany toho ložiska jsou. když se postavím ke kolu zezadu jestli jakoby z vnějšku nebo vnitřní strany (vnitřní chápu tu co je směrem k plášti).

      Strašným způsobem mě sžírá docela hlasité a intenzivní praskání v rámu a nemůžu zaboha přijít na to odkud to jde. Vměnil jsem ližiska komplet, vyměnil jsem střed, hlávko, zkontroloval a zrevidoval zadní nábu, ale prostě zvuk stále stejný. není to praskání, ale spíš takové rázy nebo jak to popsat. Tak se snažím najít kde jsem mohl udělat nějakou botu a dát něco jinak než bylo.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Fran-tic  

        vyfoť :), M 140 mám

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Muf_Bike  

          Je to cca 1–2mm široká černá podložka na ložisku které je nalosované v „černé části“ :) a jde mi o to jestli vymezuje vůli mezi tou černou a stříbrnou částí z prava nebo z leva :) Asi to bude mít pramalý význam, ale chytám se už i stébla :D prostě zkouším.

          Crazy… nj ja jsem spíš „kutil“ a beru to jako že se něco naučím takže se snažím všechno si dělat sám (až na tlumák a vidli), ale jestli to tento víkend nedopadne tak poputuje do servisu protože potřebuju trénovat a né se v tom furt hrabat.

          0 0
          • Fran-tic  

            Osobně bych řekl že z leva, ale moc bych to neřešil, ten vliv to mít nebude. Jde spíš o to, ať tam nejde tolik bordelu a nevrže hned a o nějaké zapření. Jinak, můžeš mi prosimtě vyfotit, jak máš řešený ten čep u vahadla jakoby zevnitř, kde to je chycené k rámu? Asi se mi povedlo vydřít jednu podložku, tak bych se nechal inspirovat :)

            0 0
            • Muf_Bike  

              Teď jsem tě asi nepochopil pro změnu já :) Vahadlo nemá s rámem defakto kontakt. Tam je malá mezera která je vymezená tím jak na sebe doléhá ten krček na vahadle co je spojený šroubem. Ale u toho čepu je mezi vahadlem a rámem vlivem toho mezera několik milimetrů. Každopádně se blížím stádiu, kdy kolo nafasuje servisák.

              Vyfot co přeně máš na mysli ať ti kdyžtak pošlu správnou fotku :)

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.