• TPK

    Ahoj, poradíte? Chtěl bych trochu doladit vidlici Fox 34 Rhytm na začátku zdvihu. Kombinací tlaku a tokenů už to moc neposunu. Jde mi o větší citlivost v úvodu. Předpokládám, že Luftkappe by tomu mělo pomoci. Máte prosím někdo osobní zkušenost a dokážete mi „objasnit“ jak funguje? Je to opravdu jen prvek který zvětší negativ + zmenší hlavní komoru a nebo je to i něco víc? Díky t.

    0 0
    • novas752  

      To je celé, velikost negativky dělá hodně.

      0 0
    • wilda81  

      Ano, jen zvětší negativku. Dával jsem ji kamarádovi do staré 36 společně s patronu GRIP2 a pochvaloval si zlepšení citlivosti. Nedokážu ale říct kolik z toho udělala luftkappe a kolik GRIP2 patrona.

      0 1
    • Mr.Duck  

      Dal jsem to do Zeb A1 a z pro mě skoro nepoužitelného průběhu to udělalo super vidlici. Větší negativka má na počátek zdvihu větší vliv než cokoliv můžeš doladit tokenama nebo tlumením. Vidlice je ale pak více progresivní, nemusí to být pro každého.

      0 0
      • BTom1  

        Ano jak se zmenší positivka tak to zprogresivní a u vidlice s malým zdvihem může být té progresivity už moc.

        Taky veliká negativka už to trochu vtahuje do zdvihu.Potom když bude vidlice vklidu bude mít o pár mm míň.To by mohlo taky někomu vadit…

        0 0
        • Mr.Duck  

          Podle mojí zkušenosti ta zvětšená negativka má větší vliv na progresivitu než zmenšení pozitivky.

          Jinými slovy ani 5 tokenů mi nedalo dostatečně progresivní vidlici, jako zvětšení negativky o objem luftkappe a jeden token. Potvrzuje to i můj Boxxer, kde jsem si vyrobil vlastní vzduchovou pružinu právě s cílem zvětšení negativní komory.

          Nechápu, proč nedělají vidlice s velkou negativkou a token do negativky pro lidi, co chtějí vidlici více lineární, podle mne je to mnohem lepší metoda ladění průběhu. Možná to bude převratná novinka roku 2038 :)

          To řešení pár mm ve stavu kdy na kole jezdec nesedí je hrozná póza, nebo nepochopení sagu :( O žádný zdvih přeci člověk nepřichází, jakmile si kolo sedne do sagu, za předpokladu že je sag stejný, ten negativní zdvih je také stejný. Vidlici nic nebrání těch prvních pár mm využít a ona ji využije když se kolo odlepí od země, úplně stejně jako kdyby ten zdvih byl na nezatíženém kole vidět, protože ta situace tak či tak nastane jen když se kolo odlepí od země, jen je ten úplný počátek měkčí, což znamená že opora přijde o těch pár mm později, ale plynuleji.

          1 0
          • BTom1  

            K tomuhle:

            „Jinými slovy ani 5 tokenů mi nedalo dostatečně progresivní vidlici, jako zvětšení negativky o objem luftkappe a jeden token. Potvrzuje to i můj Boxxer, kde jsem si vyrobil vlastní vzduchovou pružinu právě s cílem zvětšení negativní komory.“

            Porovnáváš standart před přestavbou a po přestavbě na luftkappe a se stejným zdvihem předpokládam.

            Já když jsem dal úplně stejný vz.patrony s luftkappe(tudíž negativky stejný) na jednu vidlici se zdvihem 150mm a druhou na 180mm(tudíž byly rozdílny pouze velikosti positivních komor).Výsledek byl že ta se zdvihem 150mm byla výrazně progresivnější než ta se zdvihem 180mm.

            0 0
            • TPK  

              Proč se vlastně ustoupilo od dual air vidlic?

              0 0
              • va-bo  

                Aby se to nemuselo moc ladit :-)

                0 0
                • TPK  

                  A mělo by to reálný smysl? Když by se rozumně zvětšila negativka, což není dílenský nijak slozitý tak dodělat možnost jejího nafouknutí už není takový problém i v „domácích“ podmínkách. Jaký je vlastně v negativce tlak? Předpokládám, že po sestavení je tam atmosférický tzn. tak cca 7× menší než v pozitivní komoře. Vyrovnají se častečně vlivem drobných netěsností a času oba tlaky?

                  0 0
                  • va-bo  

                    Myslíš soloair? Je tam stejný tlak jako v pozitivce, protože jsou spojené kanálkem, aby se tlaky vyrovnaly. Pokud se posune airsaft mimo kanálek, pak fungují samostatně.

                    0 0
                  • novas752  

                    Tlak v negativních komorách je v podstatě stejný jako v pozitivní. na samém začátku nebo pár milimetrů ve zdvihu se oba tlaky vyrovnávají skrz přepouštěcí kanálek nebo vyrovnávací ventil v pístu. Jak jde vidlice hlouběji do zdvihu tak tlak v pozitivce roste a v negativce strmě klesá.

                    No a Luftkappe nebo spíš větší negativní komory obecně dělají to, že tlak klesá méně strmě = méně tahá vidlici ze zdvihu.

                    1 0
                    • TPK  

                      Jj, kanálek tam je. Všiml jsem si ho při servise. Tak teď můžu začít ladit. :) Teď jen jak moc se do toho pustit. Ideální stav by byl udělat úpravu, kde by se dala plynule měnit velikost negativky na úkor pozitivu případně ještě s možností foukat i negativ. Je otázka co z toho nakonec ale člověk využije.

                      0 0
                      • Ondrejst  

                        Začni tým, že tam dáš ten luftkappe a uvidíš.

                        0 0
                      • novas752  

                        Měnit velikost negativky mi přijde praktičtější než samostatně foukatelná – tam je problém že při o něco většim tlaku v negativce než v pozitivce začne vidlice zajíždět do zdvihu. Udělat něco jako luftkappe s od spodu šroubovatelnym vrškem toho válce negativky nad těsněnim poz/neg by mohlo být docela zajímavé.

                        Jinak vnitřně se to dá ladit docela snadno – vezmeš co největší negativku a pokud potřebuješ tak její objem zmenšíš olejem.

                        0 0
                        • TPK  

                          JJ, mám v hlavě variantu, kde by se dal zvětšovat objem negativky na úkor pozitivu plynule a to všechno z horní strany, tak aby se nemusela vidlice vždycky rozdělávat. Stačilo by ji jen vypustit a odmontovat víčko nohy se vzduchem. Ta varianta s pumpováním je jedna z dalších možností. Tam by bylo ale nutné posunout pozici těsnění víš, aby se vyřadil přepouštěcí kanálek.

                          0 0
              • novas752  

                Protože to drtivá většina cyklistů neumí naladit a většina z nich se tim ani nehodlá zabývat. Většině stačí „nafoukněte mi to na 90kg“.

                2 0
          • novas752  

            To bude nová verze Debon Air + Ultimate. :-)

            1 0
    • TPK  

      Díky za objasnění. Jen snad ještě pro upřesnění. Vnitřnosti co tam aktuálně mám, viz fotka, nějak využívají jako součást negativu vnitřní prostor osy na které jsou ty silonové kluzáky? Nebo jako negativní komora funguje jen prostor mezi oběma silony a prostor uvnitř osy není s negativní komorou spojený?

      0 0
      • BTom1  

        U RS to tak je.Prostor uvnitř shaftu je součástí negativky.

        Sundej ten konec shaftu se závitem a pokud je mezi shaftem a tou částí těsnění tak je to jasný.Do shaftu pak napust vodu a uvidíš kde na konci u toho silonu bude vytíkat.Tam je propojení..

        0 0
    • Ondrejst  

      Nemyslím, že osa je súčasť negativky. Osobne som do mojej 36 dal luftkappe a penové tokeny a prvotná citlivosť je dosť lepšia.

      Veľa na tieto začiatky pomôže leštenie púzdier. Na 36-tke mi nohy samovoľne nezišli bolo ich treba postrkávať. Teraz krásne kĺžu.

      Púzdra bývajú proste veľmi tesné.

      0 0
    • TPK  

      Tak první prototyp :)

      0 0
      • Lišák  

        Oživím téma.

        Jaký je praktický výsledek? Funguje to dle očekávání?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.