vase tipy jak splnit ty pozadavky? Favority jsou Giant Anthem X2 a Canyon MR8 (to uz je pres 50), ale stejne jsou pres 11kg. Muze to byt klidne jednocep, idealne RS SID + FOX RPx[y].
vase tipy jak splnit ty pozadavky? Favority jsou Giant Anthem X2 a Canyon MR8 (to uz je pres 50), ale stejne jsou pres 11kg. Muze to byt klidne jednocep, idealne RS SID + FOX RPx[y].
jde mi o realnou cenu, za kterou by dal koupit, nikoliv listovku
pokud bys hledal na bazarech tak myslim ze sanci mas.
pokud bys chtel vsechny komponenty nove tak uz by to bylo horsi, ale myslim si ze pokud doma mas par veci co ti nekdy zbylo ( riditka sedlovka …) ze by ses mohl na tu cenu a na tu vah dostat.
napr: jakykoliv ram do 2,5kg a z cenou do 22k (treba ten anthem x )
RS sid worldcup 10k do 1,5kg
kola okolo 5k s vahou cca 1,6 – mel jsem v rukach remese ale altervativy se najdou
sada XT 13k ( pokud bys doma nasel nejakou prehazku,presmyk… tak se cenove dostanes jiste o dost niz )
a jsi na tech 50k a s vahou bys nemel byt pres 11kg ale chybi plaste a sedlo, sedlovka… coz se da do 5k sehnat. takze pokud bys doma nemel nic navic tak si myslim ze z trochou stesti a osizenim komponentu se dostanes na 55k a vahu pod 11kg
Ona to zas taková sranda nebude. Když se podíváš na mé kolo, tak SID by dal cca 100g, kola remerx 7325 130g, pláště 300g, něco málo lehčí rám …, kazeta 50… horko těžko pod 11kg.
Jsem zvědavej, kdo s čím přijde.
mrkni na moje ( cele jsem ho nevazil- vahu bych mohl mit zitra tak bych dal vedet ) ale mam to zvazene bez kol a jsem na 7890 kg ( teda jeste bez kapaliny v brzdach) . kola s plastema do 3kg sezenes v pohode takze by nemel byt problem :)
to moje jak ho mam v profilu bude mit ale tak cca do 11,5 mam tam tezži kola ( moje blbost chtel jsem pevnejsi ale asi je to zbytecne… )
casem pokud nebudu stavet nejakou HT raketu to kolo v poho dostanu na 10,5 :)
Tak tomu sa hovori gramarina – 7890 kg bike. ;-)
Tak tos asi ještě neviděl toho Cannona v našich bajcích :o) (ale full to teda neni, nóó :))
i s pedaly ;-)
Jo počkat,už jsem si všim těch „kg“ :D
zadní viking s xt 11–34, hope kotoučem, NN 2.25, tmelem a páskou, rychloupínákem přes 2100g
a ted ještě přední 900gr :)
Jasně, že kola s pláštěma, kotoučema, rychloupínákama a kazetou do 3 kg seženeš. Budou tě ale stát stejně, jako zbytek kola :-)))
třeba takto a není to zas tak krvavý
410 + 410 – RoR 2,1 dušový
400 + 400 – Mavic 717
80 + 80 – alligator 160
45 – RU XQ1.0
310 – dráty DT revo 2–1,5–2 s niplema /cca dle délky/
160 – mlíko
40 – páska a ventilky /cca tipuju/
15 – šrouby ke kotouči Ti 12ks
260 – XT kazeta
365 – A2Z náboje
Máš pravdu. Mapř: Crossmax SLR 1520gr + rychloupínáky Mavic 85 gr + Racing Ralph 2,1 tubeless 2×640 gr + kotouč XTR 160mm 2×125 gr + kazeta XT 250 gr + vzduch v pláštích 15 gr = 3400 gr!
dost nadsazeno uber na kotoučích –50g a dej normální pláště s mlíkem –250G a seš hned na 3100g
kola bych videl rucne zapletena, konfig neco jako Remerx DISC 7325 PRO, ale chci 19mm rafky
1565g – Remerx DISC 7325 PRO
860g – 2× RK Supersonic
200g – 2× duse Supersonic
160 – 2× alligator 160
86 – QR-TI
15 – šrouby ke kotouči Ti 12ks
260 – XT kazeta
celkem 3146g (Blackuv komplet vychazi 2975g )
mimochodem
komponenty by mely byt ControlTech Alu(+scandium)
razeni uvazuju x0 gripshift
(a pak jeste uvazuju o rafkovych brzdach, ale to by asi na fullu vypadalo divne .., navic kde vzit takovej ram..)
ohledne diskovejch brzd vubec nevim jaky, protoze jsou drahy a brzdy nejezdej..
uz mi zacina svitat, ze se setrivym pristupem se na 11kg nedostanu :) Menim tedy to cele na teoreticke zadani: S jakou minimalni vahou se da postavit XC full za 50000? Az to bude spocitane, rozhodnu se, jestli do toho jit nebo ne :)
mimochodom mozem sa spytat o co ti principialne ako ide resp. co sa ti nepaci na tom tvojom stavajucom biku v profile? lebo za prisluny poplatok by si ho este tak na 12kg snad aj vytlacil ale pokial chce mat fulla 21" na 11kg ±/ rovnakej funkcnosti aj odolnosti tak imho inak jak na carbon rame to nepojde a to potom na 50litrov asi mozes zabudnut.
samo mas v podstate pravdu. Hlavne se mi na nem nelibi to, ze jsem si ho sam nepostavil :) A ted se mozna skyta moznost, ze by ho ode me jeden znamej koupil za cenu, za kterou bych na tom tolik neprodelal .. Ale jeste to neni 100%, takze zjistuju co bych delal, kdyby ..
jo, a na biku se mi hlavne nelibi:
Takze je toho dost a uz se mi nechce vrazet prachy do upgrade.
Ono taky ty AMS rámy jsou dost těžké a zvlášť když máš comp verzi a 22tku velikost.
Ani na AMS Pro s celkem slušném osazení nemá váhu žádnou hitparádu, jsem teď na 12,2kg. Osazení přitom slušné, jediné co to trošku zvyšuje váhově jsou RR UST 2,25 (700g kus) a STčka taky nejsou až tak moc lehká (1650g). A ještě možná u-turnová Reba, ta je taky docela těžká.
je rozdiel v rame pro a comp?
Neměl by být. Akorát Pro se dělá v anodizaci (tedy nějaké gramy dolu) a Comp ne.
aha. inak mat hlinik. fulla velkosti XL (21–22")na cca 12.5–12.8 kg(vazene komplet ako na jazdu) je imho velice slusne a nie zrovna lacne a vylahcenie pod 12kg je nielen brutalne drahe ale nemozem si pomoct zacina byt dost na hrane s odolnostou(a tym padom prevadzkovymi nakladmi na spotrebaky ako aj pripadne defekty komponentov), tuhostou a vydrzou hlavne ak si tazsi a moc nedavas na veci pozor. takze pokial to neni vyslovene o chrteni na bednu ja bych sa na to ciste z pohodlnosti a neochoty sa v niecom furt vrtat vybodol.
Já bych se na to taky vykašlal. Bral jsem AMS Pro letos na začátku roku rámovou sadu a taky jsem chvíli uvažoval, jestli nevzít rámovou sadu Canyona LUX MR. Za ty prachy mi to ale rychle přešlo, když to není ani moje prioritní kolo.
Je ale fakt, že se takhle o rám vůbec nebojím, odolnost je velmi dobrá a s chrtím fullem si dovoluje to samé co s ostatními fully s vyšším zdvihem (samozřejmě dle limitu plášťů, které tam mám jiné).
kazeta je uz zapocitana, takze jen plaste duse kola, upinaky a kotouce a to problem byt nemuze
1700g kola
820g RR
220g duse
200g kotouce
80g upinaky
jesli dobre pocitam tak jsme na 3kg a to mam slusnou rezervu v kolech ;-)
kola jsem mel v rukach remeše nejkach 1700g za cca 5k ( ale nevim kolik se prodavaji bezne) k tomu 2× RR cca 1100,– 2× duse 120,– kotouce neco se najde kolem 1200 za oba.
a mam to do 7,5k coz nebude zas tak strasne :)
!! o kazete jsem nepsal vubec nic mam ji uz zapocitanou v tech 8kg!!
Kde chodíš na ty ceny a hmotnosti? ;-) Racing Ralph za 550Kč a 110gramová duše za 120 Kč, kde?, prozraď… ;-)
Kdyby jedna ta duse, tak to beru, ale dve za 120,–? :)
kdo umi umi :)
jo, viz muj Anthem
hmm…!
Gramařina to je dřina! Podívej se na moje kolo. Hodně jsem se zapotil, aby výsledná váha byla pod 11 a i tak to je o fous. Záleží v kterém momentu to kolo budeš vážit a jak (kuchyňská váha na ponku není ideální). S pedálem nebo bez, s košíkem, tacháčem, rohama pumpou…
Ta váha v mojem profilu je kompletní kolo (bez pumpy a náhradní duše) s pláštěma (bez duší) co váží ±500g. Velikost rámu M a váha s tlumičem, patkou a řízením je 2.58kg
Držím palce
na XTR, to do 50ti asi nebude. Jinak cim dal vic zacinam uvazovat o tom koupit novou jen ramovou sadu a zbytek si posbirat z bazaru, mam cas .. mam na cem jezdit, kdyz bude na pristi sezonu, bude to v pohode. Taky uvazuju o Axonu (1600g) z TT kvuli snizeni ceny oproti SIDu.. Mate nekdo zkusenosti?
klidne to zvazim s plasti FF :))
Pokud chceš gramařit za rozumné peníze a mít slušně fungující vidlici, tak bych místo upraveného Axona vzal klidně raději upravenou RST First platinum.
nevim jesti 30mm vs 32mm za usetrenych 100g je dobrej deal :) Prvni volba je ten SID, kdyz na nej nebude, tak se uvidi. Ale stejne by me zajimala zkusenost, jestli nekdo Axon jezdi..
Do 50-ti by jsi musel mít hodně zajímavé kontakty. Je to reakce částečne reakce na toho anthema a částečně reakce na většinu hmotností udávaných zde i v katalogu. Dá se s tím docela čarovat. Kup si váhu a ocitneš se v realitě. Osobně jsem převažoval kola od lapierre a tam je katalogová váha udávaná celkem přesně (http://www.zamo.cz/…e/24432.html) Pozor je to bez pedálů.
Ja toho Anthema postavil za cca 46t. s tim ze nektery veci sem mel doma (riditka a sedlovku), ale je pravda ze nektery zbytecny veci na tom kole nejsou, treba jezek
Nerozumím, to kolo je bez ježka? To jde?
jde, ten je tam jen na vymezení vůle hlavka …
jde to, proc by to neslo, staci vyrobit stahovak. Po utazeni hlavka se tam vozi naprosto zbytecne.
StuntJ: Ale je to jedna z veci co na kole neplni zadnou funkci tak proc ho tam mit, ze ano. Ono kdyz si u vseho reknu ze je to jen par gramu navic a je to o polovinu levnejsi, tak se nikdy nedostanu na nejakou normalni vahu.
Ok, jdu toho ježka vyhodit:-)
Vozim to tak na singlu s pevnou a funguje to. Ale parkrat se mi stalo, ze jsem vymetl nejakou poradnou diru a hlavko se trochu uvolnilo. Proto jsem nemel odvahu to dat na kolo s kterym se poustim dal nebo na delsi dobu.
V tom neni problem, spis kdyz chytnes strom nebo tak neco a otocej se riditka, to pak se tam ta vule objevi, ale zas to neni takova krize aby si pak nedojel
No nevím,mě se ta hnusná díra nelíbí :o/, víčko s ježkem plní funkci estetickou
tak jasně, ale zase tolik ten ježek nedělá. v gramařský variantě /tune gum gum, karbon víčko, al šroub/ skoro nic.
navíc ten gum gum má tu výhodu, že to s ním dotáhneš a pak ho vyndáš, netřeba stahovák.
tak zrovna ježek s víčkem, šroubem, váží do 30g, takže by tu hmotnost tolik nezvedl :o)
Gumgum + alu sroub + alu krytka 15g :-) to mame 15g uspora! a to je dost :-D
tyvole… to je legracnost, sundat jezka, ze usetris na vaze?
do 50 litrů FS postavíš,ale do 11kg to vidím dost nereálně!
http://www.merida-bike.cz/…3500-D–2009
Jako základ výborný.
OFFTOPIC – nevite, co to je za stojanek? sikovne…
Pokud netrvas na tom ze veskere dily musi byt fungl nove tak se do tech penez vejdes.. staci mrknout na antuchovo SUPa…
namatkove
Shimano XT razeni + kazeta
Kliky treba Aerozine
Brzdy Avid Ultimate
Kotouce Alligator
Kola – A2Z – DT Revo. – Sun UFO / ZTR /Mavic 717
Vidle RS SidPlaste 2,1 dusove RoRo
Gripy Bontraeger
Konverze na Notubes + tmel
Riditka, sedlovka, predstavec – KCNC SC Bone / TI PRO Lite – SC Wing
Sedlo – SI SLR
460 USD – 2,6kg real vaha vcetne tlumice RS monarch :-)
Novej:
http://www.pricepoint.com/…arch-3.3.htm
Nebo vzit ten muj starsi :-D
krasna cena .. ale $240 postovne …
Tvuj ram je na prodej?
cca Do mesice ano (cekam na lak noveho ramu)
kdybys za nej chtel zajimavy prachy v intencich ty ceny na webu a niz, tak by me to urcite zajimalo.. Ale chtel bych ho projet, takze kdybys dal vedet jeste nez ho odstrojis, stavil bych se.. V jakym jsou stavu cepy? Pripadny kosmeticky oderky mi nevadi.
Cepy a tlumic nasprosto OK (nezavodim a zadnej extra marast a blato ani vodui nejezdim) par kosmetickejch vad to ma, ale nic velkyho… jinak brzdy ti s klidnym srdcem doporucim Ultimate… dneska jsou za supr prachy a na 160mm kotoucich te ubrzdej vpohode…
Ozvi se mi do mailu v profilu, skusime to poresit.
Jako základ bych vzal RB IQ a nechal ho naeloxovat v Bikehazardu
čistě ze zvědavosti kolik váží RB IQ s tlumičem ??? (co pamatuju tak RB mělo vždy těžký rámy) :O(
tak píšou 2 kg bez tlumiče v M, tlumič bude do 250g, počítám tak 150g by mohl být lak, takže za nějakých 22 tis. by mohl mít rám i s nějakou rezervou kolem těch 2,2–2,3 kg
Tlumič do 250g včetně motnážních vložek a šroubů? Těžko. A otázka je, co je ve váze 2kg bez tlumiče, tím myslím věci jako patka, atd.
FOX RP23 má 232g + šrouby ty to už nevytrhnou jinak ta váha rámu bude určo vyšší…
Jeden reálný přehled zvážených tlumičů kol, kde až asi na 2 kola všechno byly RP23. Vše chrtí fully, tedy nejkratší délky RP23 (která je nejlehčí).
A ta váha tlumiče se vším všudy dost lítá.
U většiny se drží kolem 250–260g což je podle mě luxus váha…
To tezko, kdyz ma CRR v XL kolem 2000g spis vic, tak IQ v XL bude mit podle me kolem 2700g s tlumicem mozna s lakem i vic… ale je to hadam…
tak snad to IQ tady má někdo zvážené s RP23 tlumičem, ať se tady nemusíme házet jen svoje domněnky
To je jasny, ale treba konkretne u letosniho CRR je realita od udavane vahy vyssi o temer 300 – 400g podle velikosti… tak jak na tom asi to IQ bude, navic pochybuju ze hlinik se vejde do 2200g vcetne tlumice, kdyz treba karbonovej Canyon LUX MR v XL s RP23 vychazi v realu prez 2400g!
já bych zase až takový skeptik nebyl, samozřejmě něco jiného je XL a něco M – ta menší výška má někdy něco do sebe :-)
Psal tu zakladatel vlákna, jakou velikost vlastně potřebuje?
no jasne, to je dalsi problem .. mam 189cm .. vel 21" by mel byt vetsinou ideal
Ja 186cm 85kg velikost XL vpohode vaha aktual tesne 9,98kg na RoRo :-) (Ram bude asi do mesice na prodej :-))
když už se tu v tom rejsníme co bude jeho nástupce ? :O)
ALU Trek 8500… aktualne v lakovne kam ho bude nasledovat i SIDka :-)
Mám zafixovankou 8500ku jako HT :-o nebo byl i full ?
mas to zafixovano dobre :-D
Takže se vracíš z Fullu z5 k HT ? :-o
jj.. nejak mi na tom fullu furt chybi ta rychlost… ale full bude casem jinej, akorat uz kolem 140/140…
Jsem z toho trochu v šoku ale zároveň jsem zvědavej co z toho vytvoříš :O)
Koncept zustane prakticky stejnej, jen par dilu bude novych a barva bude taky bila , akorat se doladej loga jak na vidli tak na ramu :-)
A cílová váha 8,5 ? :O)
Ram bude mit v laku asi 1590g, takze to vypada na 8,8kg RoRo
/ 8,6kg FF :-)
mno hezky tak to bude raketa :O)
Mrkni na jeho biky v profilu třeba něco odvodíš ;o] }ale nepsal
Fakt? Máš nějaký reálně zvážený? To sou mi věci. To by znamenalo, že to má stejně jako CRX ve stejné velikosti.
Co jsem se informoval tak ve velikosti XL mely kolem 1800g a bylo mi receno ze u novych ramu jde vaha jeste o cca 100–200g vys, ze je pro ne prioritni tuhost nad vahou… a jeste jsou cca 100g rozdily mezi ruznejma barva, jako ze treba bila je lehci nez cerna (jen jako priklad)
Super. Takze biela je nielen rychlejsia, ale aj lahsia. :-D
To bylo pro priklad, ted jsem to dohledal a konkretne je to takhle:
Reálná váha rámu CRR model 09 v barve je závislá na dané barve a pohybuje se
v rozmezí 1650 az 1850g – napr. Black Finish 1700g, KTM Orange 1800g.
Rámy CRR modely 011/012 pak budou reálne o cca. 200g tezsí.
Jinak pocitej ze foxackej tlumic ma rozhodne kolem 300g + jeste vlozky a cepy ktery k tomu nepocitaj a ty budou taky kolem 80g
…
hmmm…to je pekna vaha… kolik to je delka? ja myslim ze na IQ maji delsi nez na Cdalu ne? tam by ta vaha mohla povyskocit vys…
Edit: Jo uz vim proc jsem tipoval vetsi vahu, spletl jsem si to s RP2jkou, ty jsou myslim prez 300g…
tipuju to okolo 165 ± naky drobný :O) tlumič problém nebude ale ten rám bude určo těžítko :O(
To na fotce je nejkratší používaná délka, tedy 165/38mm, k tomu hodně krátké motnážní vložky a bez šroubů.
Tohle je nejkratší verze ;o]
ak zoberies naozaj celu hnotnost biku tak ako ho jazdis a nie tak ako sa udava v katalogu imho nie a urcite nie velkost XL (sa to uz predava jak tricka…)
Ona sice vaha biku je hezka, ale osobne po x letech zkusenosti na horskym kole spis sazim na to aby bike mel lehky kola (vc. plastu) a vubec aby byl ram dostatecne tuhy. Prece jen je rozdil kdyz mas roztocit trebas o 400 gr kola a jeste si ti pri tom ram krouti jak zizala:-) To pak muzes „bejcit“ jak chces ale proste ti to nepojede;-)
viděl bych to na toho Anthema, např. tady:
za ty prachy zajimavej stroj!
Oba stroje paradni, akorat majitel ma 189cm jak psal a na tyhle prcky by se nenaskladal…
Kolik muze vazit? Ten je peknej ..