Má cenu záasadně řešit váhu kola ?

154 nepřečtených
  • honza007

    Zdravím,

    Vybírám nový bicykl který nahradí stávající deset let starou herku která má 14.5 kilo. Kolo používám na denní dojíždění do práce, celkem 25 km tam i zpět. Cesty smíšené, převýšení cca 170 metrů, dvoje schody na nošení kola (nejezdim je:).

    Vzhledem k tomu, že budget nabízí více možností, nevím zda má význam utrácet za kolo lehčí, řekněme pod 12 kilo, nebo koupit nějaké standardni kolem 13.3 apod.

    Má to pro moje potřeby význam? Poznám to nějak zásadně?

    Má tu někdo podobné zkušenosti?

    Díky.

    0 0
    • alinceb  

      Záleží, kde ta váha bude. Nejvíc to poznáš na rotujících částech, tedy na kolech. Kolikrát stačí vyměnit OEM těžké drátové pláště a těžké duše za nějaké lehčí a kolo je hned třeba o půl kila (nebo i víc) lehčí.

      Kolo pod 12kg už bude stát celkem raketu.

      0 0
      • MichaelSimek  

        k tem rotujicim castem jsem nedavno nasel pekny clanek : http://pardo.net/…7/index.html

        0 0
        • h.mad  

          Zrovna něco pro tebe. Včera jsem pár metrů projel Patriota 2015 (asi co máš ty) a oproti mýmu kolu odhadem o kilo lehčím to vůbec nejelo (shodli jsme se oba), já obyč HR2, on HR2 exo, bezduš vpředu jenom.

          0 0
          • MichaelSimek  

            nj, ale tam tech faktoru bude spoustu + faktor subjektivni, to se takhle neda rict, nadruhou stranu fyzika je fyzika a ta se moc neokeca

            0 0
        • ememem1  

          by sa cely ten clanok dal zhrnut do jedne vety:

          reduced rotating mass helps only during accelleration

          a to je naprosto jasne a evidentne a x krat sme sa tu o tom bavili.

          cely for moze byt v tom, ze je otazne, nakolko pri jazdeni konas prisne rovnomeny pohyb. povedal by som ze mtb z povahy veci asi vobec, na silnicke co ja viem…

          0 0
          • MichaelSimek  

            tak on to nemusi byt zase tak rovnomerny pohyb, viz „A lighter bicycle is easier to lift — both lifting in the sense of "climbing a hill“ and lifting in the sense of „hopping over an obstacle“, such as a pothole, tree branch, and so on.

            From the standpoint of lifting, a gram on the wheel is equal a gram on the frame or elsewhere: it is no easier or harder to lift a bicycle when the wheels are spinning than when they are stationary.

            In this case, a gram on the wheels is the same as a gram on the frame."

            a pocital to na na 100m trati,takze nemluvi o nejaky dloudobejsi rovny jizde

            nerikam ze to vliv nema, ale asi nebude takovej jak to spoustu lidi „cítí“

            0 0
            • alinceb  

              Já ten efekt pozoruju na přítelkyni, u které to není „wow-efekt“, jako u mě, když mám nový díl na kole.

              Na MTB šla nejdřív z AL HT na carbon HT (stejná kola), váha kola klesla asi o půl kila, ale závažný rozdíl nepociťovala. Pak jsem jí to překopal na AL full o nepatrně vyšší váze a se zamknutým tlumičem to prý jelo do kopce pořád stejně. Teď dostala na jaro nová kola –300g a na bezduších a prý to jede lépe. A když je spokojená ona, tak já jsem taky…:)

              Podotýkám, že jezdíme hlavně kopce, protože rovina tady není…:)

              0 0
              • MichaelSimek  

                tak bezduse na wattech uberou, takze tam muze byt zakopanej pes :)

                0 0
              • MlokCZ  

                Jenže otázka je jestli vůbec zaznamenala hmotností rozdíl. Tím chci říct, že hlavní vliv mohl mít menší valivý odpor bezduší (i když ani ten neudělá až tolik, tak pořád o dost více než –300g na kolech).

                Já doma měl postupně obojí na manželky kole. Nejprve přešla na o 400g lehčí kola (už před více lety), která byla navíc znatelně tužší. Nepoznala vůbec nic a měřitelně (dle rychlosti) se také nic nepoznalo.

                Pak přešla na bezduše a ani tam nepřišla s tím, že by to jelo nějak o hodně lépe, ale už si aspoň něčeho všimla.

                Osobně jsem nikdy žádný velký rozdíl mezi snake skin verze a UST verze toho stejného pláště od Schwalbe nepozoroval.

                Jak to jede vůbec, možná drobný vliv na ovladatelnost, ale také nic výraznějšího.

                0 0
                • alinceb  

                  No mám ještě podobnej poznatek u silnice, ale tam šlo drastické snížení hmotnosti kol (cca. 2000g → 1400g) ruku v ruce s drastickým snížením hmotnosti celého kola (11,5kg → 8,3kg), takže to neberu jako úplně relevantní…:)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je jednak už dost velký rozdíl. Byl ale jediný rozdíl hmotnost?

                    Tedy posed zůstal naprosto stejný, pláště stejné, stejně tuhá kola, stejně tuhý rám, atd.?

                    Už jsem to tu psal v historii. U mě celopevňák x full na stejném typu plášťů udělá ve výjezdu v ZDV pouze rozdíl jednoho převodu (tedy kolem 10%). A v tom je 3kg rozdílu hmotnost, mírně rozdílný posed a 150mm odpružení x žádné.

                    A třeba silnička x celopevňák na hodně rychlých pláštích (dobré i když objemné slicky) u mě při hodně kopcovité trase (tedy minimální vliv lepší aerodynamiky siničky) neudělá rozdíl téměř žádný (průměr na delší hodněkrát změřené trase) a v tom byl rozdíl jak 3kg celková hmotnost kola, tak i velký rozdíl na rotačních částech.

                    A přesto, že měřený rozdíl téměř žádný, tak pocitově ta silnička jela aspoň tak 2× rychleji :-)

                    0 0
                    • alinceb  

                      To jsi hroznej měřič. My jezdíme na pocit a ten je na lehčím kole prostě lepší…:)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nemám nic proti pocitu, ten je samozřejmě také důležitý. A ať si každý klidně investuje do vybavení pro pocit. Já to ostatně také někdy dělám.

                        Když se ale bavíme o tom, že něco má takový a takový vliv (že to opravdu pojede lépe o tolik a tolik), tak to bez měření nejde.

                        Právě kvůli tomu, že spousta lidí dělá závěry jen dle pocitů se tu vyskytuje obecně spousta nepřesných až nesmyslných závěrů (to píšu obecně, nic konkrétně na Tebe).

                        0 0
                    • jecnak  

                      Celkem zajimave srovnani – 400km za slusnych 14:27 a kdyz se podivas na cem jeli, tak je to minimalne k pozastaveni na co jsou potreba ultralehka ultratuha ultraaero kola.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • JSt  

                        na vylety rozhodne ne. ;-)

                        0 0
                        • jecnak  

                          To mela byt puvodne narazka na vlakno, ve kterem se nachazime. Dobre, ze jsi to pochopil.

                          0 0
                      • McBlacky  

                        jsem tam nikde neviděl kolik to má převýšení. Ale na takovým kole to je pěkný. Jen nevím proč maj tu krabici na řídítkách. Na 400km závodu, co jedeš nonstop 14 hodin by mohli vystačit se špajzem na rámovku. Plus teda mě dorazilo, že šli pěšky 12% sklon nebo kolik tam píšou.

                        pořád mi vrtá hlavou jestli kdyby jeli na carbonu 7kg tak stejná trojice týpků by byla rychlejší nebo ne.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Je to hodne o tom, ze pojedou na stejnem kole jeste 600km kvalifikaci a pak i 1200 PBP. Proste nekdo jede s urcitou povolenou podporou a nekdo to chce jet cele na vlastni triko bez jakekoli pomoci. Chuzi do 12% ale taky nechapu. Mam chut tomu chlapikovi napsat a na PBP s nim pokecat, protoze jeho web ctu moc rad uz z duvodu, ze se na veci diva uplne z jineho uhlu nez vetsina.

                          0 0
        • MlokCZ  

          V historii tu téměř všechny výpočty z toho odkazu už jsou uvedené (přímo počítané).

          A chtělo by to stejně psát závěry přesněji než má v tom článku. Má tam „when accellerating, a gram on the wheels is like 2 grams on the frame.“

          Jenže to platí pouze když je to na obvodu kola. Celkově za celá kola je to méně než dvojnásobek dle toho jak mají přesně rozloženou hmotnost (až u osy náboje je to zase stejné jako pro nerotační hmotnost).

          V podstatě ani pro plášť to už nebude celý dvojnásobek, protože není celá jeho hmotnost na obvodu kola. I když u pláště to samozřejmě bude blízké dvojnásobku.

          0 0
          • MichaelSimek  

            jj on to tam pise, ale ne v tom zaveru holt…ale bfkari bfkarum neveri, tak treba uveri nekomu jinymu :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Pravda, ten odkaz by chtělo schovat, až zase přijde někdo další s tvrzením, že rotační hmotnost má třeba 4,5× větší vliv než nerotační nebo s jiným podobným nesmyslem.

              0 0
              • Dejv94  

                Tak rotující hmota bude mít taky vliv na chování kola a změnu směru > Gyroskopický efekt.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ano, bude.

                  Otázkou je jak moc je to významné v praxi. Na DH i když také gramaří, tak je výsledná hmotnost rotujících částí pořád poměrně vysoká (pro zachování odolnosti a gripu) a také nemají problém s tím zatáčet.

                  Každý to bude vnímat stejně zase jinak. Já jak jsem psal, tak snake skin x UST verze stejného typu pláště mám na hranici toho, že to dokážu registrovat pro ovládání kola, ale výsledek jak se mi to ovládá je téměř stejný a nijak mi ty těžší pláště nelimitují.

                  A to se teď bavím o cca 300g na obvodu kola.

                  0 0
                  • Pán z Dubu  

                    Na DH se vozí tak široká řidítka, že je tam na zatočení pořádná páka. Na úzkých rodlech je hmotnost předního kola znatelnější.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak v tomhle ohledu vozím na dnešní poměry hodně úzká řídítka na AM fullu (62cm) a stejně mi to nepřijde.

                      Já ale zase nejezdím sjezdy tak rychle jako se jezdí v DH. A rychlost bude mít daleko větší vliv než šířka řídítek.

                      0 0
                      • Pán z Dubu  

                        Já jsem na XC HT se svými 58 cm řidítky vnímal na řidítkách hmotnostní rozdíl předku (kola + vidle) zejména v technickém kamenitém výjezdu náročném na přesné vedení stopy. Po odlehčení se mi snadněji a úspěšněji naváděla zvolená stopa a po zatížení naopak. Jen mne nenapadá, jak to vysvětlit elementární fyzikou. Asi vyšší hmotnost předku vyžadovala ke změně směru důraznější pokyn trupu – a ten se neslučoval s prací těžiště pro potřeby výjezdu zadního kola.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak ve výjezdu bych považoval za hlavní vlivy chování kola úplně něco jiného a hmotnost předního kola a vidlice za vliv minoritní (rychlost je malá, takže gyroskopický efekt bude mít vliv minimální a hmotnost vidlice bude mít zase zcela minimální vliv oproti vlivu rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo).

                          Ve výjezdu v popsané situace jsem měl obrovské rozdíly mezi různými koly co jsem jezdil (a že jich už bylo opravdu hodně) zcela nezávisle na hmotnosti vidlice nebo předního kola.

                          Hlavní vliv bude geometrie kola, především délka zadní stavby, výška středu, hlavový úhel a pak také chování málo zatížené vidlice (tady např. DPC >> Talas].

                          U fullu pak také velký vliv průběhu vidlice a zadní stavby s tlumičem, důsledkem čeho je hodně odlišná změna sagů na různých kolech (navýšení sagu tlumiče ve výjezdu může být jak poměrně malé tak hodně velké, to samé snížení sagu vidlice) a důsledkem toho je odlišné snížení hlavového úhlu pro výjezd (velké snížení hlavového úhlu to hodně komplikuje).

                          0 0
                          • Pán z Dubu  

                            Ten vliv jsem zaznamenal při změně vidle + předního kola, ostatní nezměněno. Nečekal jsem to a překvapilo mne, jak to je znát.

                            0 0
                            • pepek  

                              tak to není váhou, ale stopou

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Změna vidlice může udělat více zásadních změn, které to ovlivní hodně. I kdyby byla nová vidlice přesně stejně dlouhá, tak stačí trošku jiný chod (tedy jiný sag a chod počátku zdvihu) a hned tu máme

                              • změna hlavového úhlu
                              • změna výšky těžiště
                              • změna chování vidlice

                              U předného kola bych pak ještě do toho přidal tuhost (navíc jestli byl i přechod na pevnou osu), která může udělat také poměrně dost. To jsem předtím zapomněl zmínit (tedy tuhost nejen předního kola, ale i vidlice + případně pevná osa).

                              V hmotnosti bych to nehledal.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Myslim, ze velmi mirne to poznat muze. Pokud bys mel tahat o 1 kg navic treba na koren, abys ho vyjel, tak to lehce poznas.

                                Spis bych cekal, ze pozna lehci predek tim, ze vice pujde kolo na zadni ve stejne vyjezdu. Pri zachovani stejnych podminek – zdvih, vyska vidlice…

                                0 0
                                • Pán z Dubu  

                                  Pro upřesnění tratě – je to kamenité kořeněné koryto/pěšina, kde je pro správné navedení zadního kola kvůli různé velikosti kamenů třeba přejíždět vpravo a vlevo. Chod vidle a tuhost předního kola v tom u mne není – to je znát dolů.

                                  Vliv na zvedání předního kola samozřejmě musí být, ale v tom jsem se adaptoval hned a nevnímal jsem rozdíl.

                                  0 0
    • Lister  

      Jestli dojíždíš každý den 50 km na 15 kg herce, tak máš takovou fyzičku, o které se tady 90% uživatelů ani nezdá a tím pádem ti nikdo neporadí, nebo lépe řečeno nemá co radit.

      Na dojížďáka bych moc neutrácel, raději díly odolné, než lehké.

      0 0
      • mr.nikdo  

        170 m prevyseni na 25 km – to je rovina.

        0 0
        • Lister  

          To nevadí, ten objem se prostě počítá.

          0 0
          • JSt  

            25km je podle tebe objem? :-)

            0 0
            • alinceb  

              Pokud jezdí každý den po celý rok tam a zpět, tak už to pár tisíc km udělá…

              0 0
            • Jakobo  

              No kdyz uz, tak 50 km. To mas 250 km tydne a rocne treba 10000 km. To je slusne, ne?

              0 0
              • JSt  

                25km rano a 25km odpol je uplne neco jineho nez 50km v kuse. ;-)

                0 0
            • Jakobo  

              Na zavody se tim sice nepripravi, pokud jsi tu ironickou poznamku myslel takhle, ale rozhodne bude mit dobrou fyzicku.

              0 0
              • JSt  

                na to, abys ujel 25km po rovine, nepotrebujes zadnou fyzicku.

                coz samozrejme nevylucuje, ze na tom honza nemusi byt dobre. ;-)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Jakobo  

                  Ja bych to nepodcenoval. Urcite pojede co muze. Ono ti nic jineho taky nezbyva, pokud teda nemas jen tu praci a kolo a chces za ten den stihnout i neco vic. I tak to sezere minimalne 2 hodiny.

                  Ja jezdim pres tyden do prace a pak o vikendu s partou na silnicce nebo v horach. Cesty do prace te ale udrzi v kondici daleko lip, nez 100+ km svih jednou za tyden, kdy po zbytek tydne prosedis na gauci a do prace se budes vozit autem. Ono staci, kdyz musis bez ohledu na pocasi, jestli je kosa nebo prsi, snezi sednout na kolo a slapat. Kdo takhle nejezdi anebo jezdi svatecne jen v peknem pocasi, tak tohle asi nepochopi.

                  0 0
                  • JSt  

                    ja bych to naopak neprecenoval. 25km ti objede opravdu uplne kdokoliv. vic nez sto kilometru uz neni uplne pro kazdeho. ;-)

                    0 0
                    • Pan.Fazole  

                      25km rano tam a 25km zpet každej den (byť by to mělo být třeba jen 14dní) ti vážně kdokoliv nedá

                      0 0
                  • jecnak  

                    Ja s tebou souhlasim a to do a z prace najedim min km. Tenhle dennni pridel pohybu a jeste k tomu ve spravnem pohybovem vzorci je i v malych davkach ucinny pri castem opakovani.

                    0 0
                • Erknold  

                  spíš je to o tom morálu, se ráno po páté vyhrabat na hodinu na kolo a valit to za jakéhokoli počasí.

                  Odpoledne za sluníčka je každej hrdina, ale po páté ráno, když je hnusně je to o morálu.

                  Spíš celková praktičnost kola, než lehkost za mě.

                  0 0
                  • heerer  

                    presne, nebo kdyz funi jako prase ci je pod nulou…za tmy…

                    0 0
          • mr.nikdo  

            Hm. Tak to se klidne vsadim ze bych ho na stejnem kole proste v kopci utrhl.

            Objem se pocita, ale kopce taky :-P.

            0 0
            • Jimm22  

              Jezdím zhruba stejné převýšení i délku 26km tam, 26 zpět a nikdo z kamošů mě do kopce teda nedá ani když mám zrovna 60 km v nohách a jedu ještě s nima na 2–3 hoďky se projet :)

              Ale jinak souhlas že kopce se hodně počítají, jen to chce pravidelněj jezdit

              0 0
              • Amoondre  

                Mas chciply kamose, nic vic

                0 0
              • mr.nikdo  

                Ty jses Kulhavy, to se nepocita :-P :-D.

                A jezdis i mimo to dojizdeni do prace?

                0 0
                • Jimm22  

                  Tak teď si mě odhalil sakra :D

                  jj, jezdím i v týdnu do lesa o víkendech je to jasný pokud teda nechčije

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    No. Takze bych skoro cekal, ze ty kopce jezdis tehdy. Uz jen proto, ze jsi z Letovic a tam je to vsude do kopce :-).

                    Tady resime, ackoliv to o zakladeli nevim 100%, jen objem najetych km s prevysenim 170 m na 25 km. Coz je vlastne rovina.

                    0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Lister  

              Zeptám se jednoduše – zkoušel jsi někdy dělat pravidelně 2 hodiny jakékoliv pohybové aktivity? A když myslím pravidelně, tak tím myslím třeba 25× do měsíce po dobu třeba půl roku nebo víc.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Vubec nikdy.

                Ani jsem treba nemel brigadu, kde jsem prakticky 8 h pobihal a chodil a to jeste se zatezi a potom jsem vypadl na kolo…

                0 0
              • Jakobo  

                Lekar nejsem, ale imho to bude mit predevsim priznivy vliv na kapacitu plic a srdce, ne? Ja v celku souhlasim, ze takhle na zavody nenatrenuje, ale vetsi kapacita plic a silnejsi srdce vyrazne zvysi vydrz pri zatezi. To se treba projevi i pri te zminene jizde do kopce. Spousta lidi se tady mozna prilis upina ke svalove hmote.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • snílek  

      Ahoj, poznáš to zcela určitě:) Ale jestli to má smysl, to těžko říct. Já si ani po 10 letech ježdění nejsem jistej, jestli jsem ty peníze za lehčí komponenty radši neměl utratit za drogy, chlast a lehké děvy. Zvykneš si totiž na všechno, i na těžký, i na lehký kolo, a pak ti to už nepřijde.

      0 0
      • h.mad  

        Poznáš to spíš v hravosti kola, ale na dojíždění bych dal lehký rychlý pláště a váha zbytku není tak důležitá, kor na takový rovince.

        0 0
    • Jakobo  

      Take jezdim denne do prace na kole (jen 2×15).

      Za me:

      na takovem kole at delas co delas, hmotnost bude vyssi, podle osazeni klidne tech 13–14 kilo, nicemu to nevadi. Celoobvodove blatniky s pruty, mival jsem vzadu nosic a na nem jednu brasnu na notas, hadry atd. ta hmotnost me nejak neomezovala.

      Mnohem dulezitejsi je spravna geometrie, plaste s malym odporem a pevna vidlice, odpruzena je na takovem kole k prdu. Ted jezdim na crossovem MRX s pevnou vidlici, blatnikama, vyplety maji presne 2 kg, osazeni XT, celkovou hmotnost ani nevim, myslim 12 kg. Cena do 25 t.

      0 0
      • gekkon  

        Ahoj,

        taky podpořím tuto větev logiky uvažování – na téměř denní dojíždění je důležitý komfort, maximální bezúdržbovost [blatníky samozřejmost :-) ], mám i vzadu košík a je to úplně jiná pohoda – i obyč. malý nákup nevláčet na zádech …

        polovinu roku na tom stejně visí další kilo světel – mám už třetí rok starého trekového Authora (foto někdy hodím do profilu) a neměnil bych ho. Navíc si člověk zvykne na kole jezdit skoro všude – a strachovat se, kde se nově se blyštící bike odpaří před krámem na rohlíky fakt nechci řešit … :-)

        • takže váhu neřeš a hlavně šlapej ;-) [to jen na margo těch. kritikůkrátkých cest výše .. :-)]

        btw. co si pořídit druhé kolo na radost a to původní nechat nechat na to běžné lítání ?

        0 0
        • ememem1  

          tak ako v zasade mas pravdu ale uprimne na tom co je na fotke by sa mi kazdy den 25*2=50km jazdit nechcelo :-)

          0 0
          • Jakobo  

            Napis duvody. Pokud mu kolo velikostne vyhovuje a nekrci se na nem, ma lehke uzke plaste, tak po silnici poleti. Roshodne lepsi, nez hardtail s plastema 2.1".

            0 0
            • camlost  

              psal „by sa mi nechcelo“, čili nějaké subjektivní důvody má.

              mně by se na tom taky nechtělo jezdit do práce – vzdálenost 70 až 120 km, minimálně 50% mimo asfalt, část po trati 3 vrchů Vysočiny s tím, že aspoň jeden z nich jedu, byť ne po sjezdovce. prostě subjektivní důvody.

              0 0
            • TeryPV  

              Já Ti je napíšu :) Mám to teda trochu jinak. Na kole se snažím jezdit denně, nevozím blatníky, takže když počasí dovolí. Jezdil jsem do loňska 2×25 letos už bydlím blíže takže to mám 2×12km. Nicméně do práce jedu na kole proto, abych odpoledne vyrazil z práce a jel si vyčistit hlavu třeba 40ti 50ti km. Takže pokud je kolo jen na cestu do práce a zpět, tak ano, takové stačí. Pokud na tom kole po té práci chceš nějaký čas navíc strávit, tak to by mě už nebavilo. Navíc jsem už asi zhýčkaný, ale komfortní posed je pro mě na kole priorita. Dojíždění do práce zdar :)

              0 0
              • Manzak  

                Ja to shrnu. Napises, ze napises duvody proc to kolo co ma gekkon ne. Pak napises, ze to kolo vlastne pouzivas uplne jinak nez gekkon. Pak napises, ze kdybys ho pouzival jako gekkon tak jo. Pak napises, ze kdybys ho pouzival na neco jineho nez gekkon, tak by te to nebavilo. Pak napises jako dalsi duvod, ze pozadujes navic komfort, coz jaksi gekkon napsal ze jeho kolo naprosto splnuje, ale tys nejak usoudil, ze takovy osklivy kolo komfort splnovat nemuze?

                Tak ja nechapu co vlastne chces, nejaky zarivy stroj, od ktereho vsichni kolem dostanou zanet spojivek jen co kolem projedes svou polovicni trasu do prace oproti gekkonovi? Podle me to co napsal gekkon dava hlavu a patu, a kolo co k tomu pouziva nema daleko k idealu, zatimco ty jsi s tou odpovedi malinko vykolejil.

                0 0
          • JSt  

            ukaz, na cem by se ti chtelo. ;-)

            0 0
            • ememem1  

              V COM MAS PROBLEM? ist do roboty po meste 5 km od semaforu po semafor kludne na sobi20. 25 km z mesta A do mesta B sa da pojazdit uz aj tak aby z toho bola aj trocha radost. pokial terenom tak na biku, pokial cestou tak na silnicke. tym co jazdim aj bezne. ak to to moc trapi tak cube ams a spesl roubiax.

              0 0
              • JSt  

                problem nemam v nicom. ;-)

                jen, cos vyjmenoval, jsou kola v porovnani s tim authorem vyse vyfocenym, na pravidelne dojizdeni po vsech strankach krajne neprakticka.

                0 0
                • ememem1  

                  a v com?

                  resp. mi skus povedat ked idem do roboty rano o piatej z chaty 30 km po asfaltke preco je normalna silnicka neprakticka a volake ohreblo prakticke.

                  0 0
                  • niky79  

                    Pochop, ze tys na toho authora reagoval stylem:

                    „na tom co je na fotke by sa mi kazdy den 25*2=50km jazdit nechcelo“

                    Lidi se ptaji, v cem je problem.

                    A ty ted tady trolis, ze klidne jezdis na sobi20. Tak prosim OPET REKNI, proc by se ti na tom Authoru jezdit nechtelo.

                    0 0
                    • ememem1  

                      citac vies ?

                      ist do roboty po meste 5 km od semaforu po semafor kludne na sobi20.

                      25 km z mesta A do mesta B sa da pojazdit uz aj tak aby z toho bola aj trocha radost.

                      0 0
                      • niky79  

                        Ale tohle nas nezajima, omg!

                        Nas zajima, proc ten Author na ty cinnosti, neni vhodny (resp. proc by se ti nechtelo na tom jet). Je to skutecne velice snadna otazka.

                        0 0
                  • JSt  

                    protoze nejedes z chaty 30km, ale jezdis kazdy den za kazdeho pocasi rano a odpoledne 25km. potrebujes cestou treba jeste neco vyridit, nakoupit…

                    ono ti lidi, co jezdi denne do prace vi, proc na to maji jinaci kolo nez to na jizdu pro radost. ;-)

                    0 0
    • Venda  

      Nejvíc to poznáš na tom nešení do a ze schodů. Těžší kola néně akcelerují, ale zase mají větší setrvačnost, takže na dojíždění, kdy jedeš konstantní rychlostí po rovině to je fuk. Radši odolnost nebo pošetřit peníze, pokud je jen na dojíždění.

      0 0
    • jirkous3  

      Ono bude záležet na tom, jak moc do práce spěcháš. Jestli si rád pospíš a honíš každou vteřinu, na lehčím kole jich několik naženeš. Pokud ne, na kole do práce bych to neřešil. Kolo pro jízdu za každého počasí by mělo mít jiné priority než je váha.

      0 0
    • Jimm22  

      Moc bych váhu neřešil, stejně si dáš na kolo blatníky, blikačku, světlo, možná nosič, nářadí pod sedlo, … takže to nakonec moc lehký nebude. Ale jestli do toho ty love prostě chceš nasypat :)

      Já jsem si koupil před cca 3-roky HTčko a po dvou letech jsem si ho nechal už jen na lítání do práce a love jsem investoval do slušnýho fulla na blbnutí v lese

      0 0
    • VladexAndroid  

      uvažuju o koupi nových zápletů s plášti. vypočítal jsem že by se tím snížila váha na rotačních částech o 1,7 kg. myslíte si že má cenu do toho investovat? poznám rozdíl i jako naprostý amatér? vyplatí se to?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Esi  

        O 1.7 Kg ?? není to nějak trochu hodně ? TO tam teď musíš mít něco hrozně ale hrozně těžkého a nebo přecházíš 29 HT na silničku :-)

        Jinak takovej rozdíl poznáš určitě

        0 0
        • VladexAndroid  

          záplety neobuté váží 2,5 kg + silniční pláště to máme 2× 399g.

          kdybych koupil záplety 1,2 kg a na jednom plášti bych mohl ušetřit 200gramů. tak to dá dohromady přibližně 1,7 kg.

          0 0
      • Vilém  

        Jestli to mas na nejaky ze svych oblibenych favoritu, tak tezko rict, jestli to ma smysl, aby pak ty kola nekolikrat neprevysovaly cenu zbytku a ram se nekroutil porad stejne.

        0 0
        • VladexAndroid  

          no totiž já jezdím na favoritce i tam kde bych neměl v terénu, a odírá to povrch plášťů, tak uvažuju nad novýma. ale s těma novejma pláštěma bych musel terén oželet no.

          a ty záplety bych dal na tu lepší favoritku.

          0 0
      • blaf  

        ja bych do toho sel, ale zamyslel bych se jestli by to bez plastu nebylo jeste lepsi

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          No … já bych přece jen na ty galuskové Remerx nějaký ten plášť zkusil :-)

          0 0
          • tomasz70  

            Zdravím, chci jen reagovat ohledně váhy kola. Přítelkyně má horaka RB s váhou 11kg a já si teď zakoupil také RB s váhou cca 12,5kg. Horší výbava, těžší vidlice a možná i kola. Rám váhově stejný. Jakmile přesednu na to její tak akcelerace a celkově jízda je znatelně lehčí a svižnější. Moje váha je 82kg. Jediné co pozoruji je že v terénu je to moje těžší takové klidnější. Ale máme každý jinou vidli a jinak nafoukana kola tak i to může hrát roli. Jednoznačně jsem nečekal že to budu tak vnímat. Počítal jsem podobné neli stejné jízdní vlastnosti. Je u našich kol více rozdílných věci které mohou hrát roli pláště,tlak v plastice, šíře ŘÍDÍTEK (pocitově širší lepší ovladatelnost a pohodlí), vidlice. Tak to jsou moje poznatky ohledně váhy kola. Ale pokud nemáte bezprostřední srovnání tak to nemusíte vůbec vnímat pokud kolo není skutečně těžké. Měl jsem treka s váhou cca 14kg a díky tensim plašťum jel velmi lehce. Samozřejmě v terénu už to bylo malé trápení..

            0 0
            • mr.nikdo  

              Kolik vazi pritelkyne? Mi nesedi, aby bylo kolo s lepsi vidlici v terenu mene klidne…

              0 0
              • tomasz70  

                No přítelkyně váží cca 70kg,takze bych měl vnímat její na foukání ještě více než u mne. Ještě si pohraju s odskokem.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Ani ne. Protoze kdyz si sednes na jeji kolo, budes mit ne sag 20 %, ale treba 50 % a tim padem ta vidle bude chodit blbe a brzo po dorazech ⇒ zmenis geo kola (bude cumakem dolu) a budes casteji citit razy od dorazu.

                  Musis to porovnat s poradne nafoukanou vidlici.

                  0 0
                  • tomasz70  

                    Chápu že má vidli méně foukanou ale jeli jsme docela lehký terén a vidlice pracovala jen malým pruzenim a i tak to bylo znát. A přítelkyně si pak sedla na mé kolo kde je foukana na moji váhu a ihned v terénu poznala lepší odezvu na terén. Říkala cituji to kolo je jako přilepene k zemi.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Plaste mate stejne?

                      Na jaky tlak jsou nafoukane?

                      Moc se mi to nezda. Co to je za vidlice?

                      0 0
                      • tomasz70  

                        Pláště co se týče značky jsou rozdílné já mám Michelin přítelkyně wtb vulpine. Šíře je stejná. Tlak podobný ale můžu dofoukat nastejno a ještě potestuji. Ona má Rebu SL já Toru

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          To muzou delat prave i plaste. Ne nadarmo se mluvi o nejakem gripu. Coz poznas i na polni ceste. O siri to je z casti – material (mate oba kevlarove patky?), vzorek…

                          Cucim na rozdil Reba x Tora, ze by Reba mela byt horsi. Je to Dual air anebo Solo air?

                          0 0
                          • tomasz70  

                            Pláště mají oba kevlarove patky. Vzorek mírně odlišný. Reba je SA. Zítra dorovnam tlaky v pneu a uvidíme. Mohu i prohodit úplně kola a uvidíme co dělá vzorek a váha kol.

                            0 0
    • Tina  

      Má cenu zásadne riešiť váhu kola? IMHO nemá. Ale keď ti to urobí radosť tak prečo nie :)

      0 0
      • camlost  

        +1

        0 0
      • prodi  

        ajaj, pěkné čísla. Škoda, že je to pouze pro malé holky, podemnou by se to zkroutilo a zlomilo:)

        0 0
        • Tina  

          Na webe Extralite k predstavcu píšu: Exceeds the EN safety standard requirements so much that we can recommend it for Enduro.

          K riaditkam píšu: Fatigue tested and loaded up 300kgf, exceeds EN safety standard requirements!

          0 0
    • tom xtr  

      Když už řešit váhu kola, tak jedině zásadně, o sto dvě stě gramů to nemá smysl :)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Kdyz 1 za 1/4 roku odlehcis o 250 g, ucitis to v penezence, ale za rok mas 1 kg dole :-).

        Na kolech 100–200 g poznas.

        Smysl to zacne ztracet u reseni objimek 3 g vs. 7 g.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.