ma smysl upgrade Avid Juicy 7 na X0/Elixir CR?

33 nepřečtených
  • sorak

    Zdar jak sviňa!

    V tom aktuálním hnusným předjarním počasí se zamýšlím, co by šlo upgradovat na mým jinak dokonalým biku ( ;) ), všecky díly kromě spotřebáku (kazeta, řetěz, destičky, gripy) drží jak helvétská víra, tak by to chtělo aspoň estetické argumenty..

    Dospěl jsem k tomu, že by Mrazíkovi29 velmi slušely nové brzdiče a mám v merku:

    Avid Elixir X0 – Red

    nebo

    Avid Elixir CR

    nebo

    Avid Juicy Ultimate

    První vypadaj celkem dobře a sladil bych ty X.O nápisy na kole konečně.. :) druhý vypadaj velmi dobře a.. no to je vlastně všecko.. a třetí vypadaj taky dobře.. tak co s tím? :)

    Pokud se ptáte jestli jsem se neuklepl, že to je všecko Avid, tak neuklepl, u mě japonec ani na konec.. to bych si radši koupil růžový Hope.. ;)

    Kdyby někdo náhodou kromě posouzení designu se chtěl vyjádřit k otázce viz nadpis, tak mu samozřejmě budu velmi vděčen..

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • RedRS  

      měl jsem Juicy 7, Ultimate a aktuálně Elixir CR SL,

      Ultimate lehoučký, ale ve dlouhých sjezdech docela bída.

      Za mě Elixir..

      0 0
      • sorak  

        jak to myslíš bída? jako že vadnou? na 29tce je větší brzdná plocha, tak jsem si říkal, že možná i slabší brzdy (rozuměj odlehčené) by to v poho utáhly..

        s těma J7 jsem jezdil některé docela pekelné sjezdy a nikdy ani náznak že by to nedávaly (Tremalzo, Baldo u Gardy, Passo d' Stelvio,Livigno)

        0 0
        • RedRS  

          jj vadnou, teda alespoň mě to tak přišlo. S J7 se mi to nestalo..

          0 0
        • mxv  

          jak myslis vetsi brzdna plocha? naopak u 29 pusobi (na stejne velky kotouc) vetsi prumer kola vetsi pakou a tedy pro stejne zpomaleni musis brzdit vetsi silou.

          0 0
          • Azmir  

            Máš zase větší styčnou plochu s povrchem takže to bude ± stejné možná bych řekl že i nějaké to plus pro 29".

            0 0
            • MlokCZ  

              Styčná plocha s povrchem je sice super pro grip (při plášti se zvorkem v terénu), ovšem s tímto nemá žádnou souvislost. To jsou přeci dvě zcela odlišné vlastnosti.

              U 29tky potřebuješ pro stejné zpomalejí brzdnou sílu o poměr velikostí poloměrů kol větší.

              PS: Doma máme totožné brzdy na 26 i 29, takže mám hezké přímé srovnání. Na 29tce prostě brzdí znatelně hůř. Je to ± jako o rozdíl jak brzdí brzda pro sousední velikosti kotouče.

              A když pak navíc vlezu na 26tku, kde mám ještě lepší brzdy, tak to je pekelný rozdíl.

              0 0
              • Azmir  

                No vidíš tak si mi řekl zase nového já to bral s pohledu auta a motorky (4 kola vs 2 tudíž vztyčná plocha) a myslel jsem že stejné to je i na kole.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak auto x motorka sem raději vůbec netahej. Tam to bude o vlivu více faktorů dohromady, třeba faktor umístění těžiště soustavy vůči přednímu kolu/kolům, brzdy mají posilovač, nejsou stavěny tak gramařsky jako u kol a spousta dalších…

                  To bych vůbec do srovnání s kolem netahal.

                  0 0
              • sorak  

                tak to jsem chápal stejně jak Azmir = tj. asi blbě, říkal jsem si větší plocha gumy ve styku s podložkou = lepší přenos brzdné síly, tj. kolo se nesmýká..

                v tom případě jsou asi J7 lepší brzdiče než mě kdy přišlo, protože z 26tek na kterejch jsme kdy jezdil se mi na málokteré brzdilo líp jak na mým dospělým kole.. :)

                0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak.

            0 0
          • Veet  

            taky musím souhlasit. A někteří by se měli vrátit zpátky na základku, nebo použít trochu selského rozumu :)

            0 0
    • camlost  

      se zamýšlím, co by šlo upgradovat na mým jinak dokonalým biku

      navrhuju upgradovat jezdce. mně osobně to zabaví vždycky až do podzimu a vyjde to relativně levně. ;-)

      (jinak mám až příliš čerstvé X0, tak nemohu posloužit srovnáním s předchozími J5 a J7.)

      0 0
      • sorak  

        no u jezdce probíhá každoročně přes zimu downgrade a od jara do podzimu upgrade, takže neboj, je to v plánu.. ;)

        jak bys teda měl ty X0 víc ošahaný tak dej vědět.. dík..

        0 0
        • camlost  

          mám nové kolo, v sobotu a v neděli jsem se byl projet. v sobotu cca 70 km, brzdy nezajeté, druhá polovina byla víceméně na sněhu a ledu, takže porovnání žádné.

          v neděli to bylo cca 35 km v dešti, takže si netroufám říct, jak moc to ovlivnilo brzdný účinek.

          skoro se mi zdá, že zadní je už docela zajetá a brzdný účinek mi připadá spíše větší než na J7. přední jsem vzhledem k tomu sněhu a ledu moc nepoužíval a i v porovnání se zadní brzdí o něco hůř. koncem týdne bude sucho, tak sem třeba napíšu, pokud si vzpomenu. J7 i X0 byly s orig. 160 mm kotouči, J5 ze srovnání vynechávám – 180 mm kotouč.

          jinak co se týče zahřívání brzd, to dost dobře neporovnám, protože jsem zvyklý brzdy v delších sjezdech střídat, tak se mi žádné nepřehřívaly. a vážím cca 70 kg, což taky neklade na brzdy kdovíjaké nároky.

          0 0
          • sorak  

            no tak to chápu, že se ještě nedá srovnávat.. to tak po 300km a na předvídatelném povrchu.. :)

            já aktuálně 95kg (dost prostoru pro upgrade jezdce ;)) takže o chlup větší záhul na brzdy, určitě bych šel zas do 180/180

            0 0
            • camlost  

              včera jsem ladil krok páky na X0 a vzpomněl jsem si, že ti dlužím odpověď.

              asi podle očekávání – řekl bych, že X0 brzdí o trochu více než J7 s tím, že na J7 jsem už měl jiné destičky, pravděpodobně Koolstop.

              na X0 mám teď najeto nějakých 650 km a vyhovují mi – tvarem páky, nástupem i brzdným účinkem.

              0 0
              • sorak  

                čau, ok díky za info, já asi nakonec nechám J7, jen vyměním ohlou páku a orvaný kolečka Pad contact.. :)

                tento týden mě známej kterýmu jsem půjčil kolo na chvíli taky přesvědčoval, že ty J7 jsou jedovatý jak sviňa, tak nevím no.. asi mi to už ani nepřijde, protože na tom jezdím tak dlouho.. ;)

                0 0
    • flyman  

      J7 bych neměnil a když tak za ultimate – maj styl a k mrázičovy like.

      0 0
      • sorak  

        no už na nich mám prasklý obě ty červený štelovátka nahoře, resp. jedno sedřený a druhý prasklý a jedna páka je trochu ohlá..(držka v létě 2011)

        0 0
        • VLAN  

          A co říkáš na brzdy Magura Marta? Ke tvému kolu by i celkem ladily:)

          0 0
          • sorak  

            sakra to je nápad! ty jsou fakt dost good, ale přece nemůžu utýct od svýho oblíbenýho koncernu.. :(

            sice to není jak kdybych tam dával japonce, ale víš co – zhřešíš jednou..

            0 0
            • VLAN  

              Jak myslíš, každopádně k útoku by ti jistě dopomohly skvělé ceny, dají se sehnat za cenu podobnou jako Juicy Ultimate :)

              0 0
    • mr.antik  

      Elixír R bych tam dal…

      0 0
    • MlokCZ  

      A k původnímu dotazu. J7 jsem jezdil kdysi pár let, Elixiry brzdí lépe, ten rozdíl není ale až tak velký.

      Třeba The One x Elixiry je rozdíl mnohem větší.

      Pokud nejde o každý gram, tak bych vzal naopak levnější Elixiry R, aby to bylo bez kurvítka.

      0 0
      • sorak  

        ok, dík za ohlas, ale Rka nejsou designově to pravý.. o cenu úplně nejde, spíš bych bral podle fukce a následně designu.. :)

        a cos myslel tím kurvítkem?

        0 0
        • MlokCZ  

          Štelovátko mrtvého chodu páky, které i když nastavíš na nejkratší mrtvý chod, tak je to pořád horší než Rka, která to kurvítko nemají vůbec.

          0 0
    • Kubiczech  

      Pokud ti projev Elixíru sedí, tak bych klidně vyměnil. Osobně bych to nedělal ani za nic.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.