Magura Durin nebo Rock shox Sid Team?

71 nepřečtených
  • Jogador

    Sid kvůli lockoutu, ( poplock, pushlock).

    0 0
    • Kedarr  

      Magura Durin je taky s lockoutem, váhově jsou na tom zhruba stejně…

      0 0
      • Sibstr  

        Kdybych si měl vybrat já, tak bych určitě šáhnul po RS Sid Team.

        0 0
      • Jogador  

        Dobře, špatně jsem se vyjádřil, lock out z řídítek, lock out na korunce mi je naprd, když musim sundat ruku z řídítek, když omylemvjedu v rychlosti ze silnice do terénu se zamčenou vidlí, tak při odemykání mi první hrbol vyrazí řídítko z ruky…

        0 0
    • Hnoj  

      Páčka PopLock nebo Pushlock je použitelná i pro magura vidlice… Mám to vyzkoušeno :)

      0 0
  • petebike
    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    0 0
  • Marccoo

    Tento rok uvažuji o změně rámu nebo rámu,ale nejprve začnu vidlicí,teď mám F120RL a zdvih se mi zdá velký na tyto dva rámy.Takže bych uvažoval o F100RLC nebo Magura Durin,foxu znám velmi dobře,ale nějakou zkušenost s durinem nemám.Docela bych rád osadil kolo magurou,vzhledově je to fajnovka.Sid jsem vyřadil hned,RS moc neberu.Co vy na to,bude sedět 120 nebo snížit zdvih?A jakou vidlici fox nebo durin?

    0 0
    • MlokCZ  

      Ty dva rámy mají o 1st. posunutý hlavový úhel. Merida 71st. pro 100mm vidlici, Canyon 70st. pro 100mm hlavový úhel.

      71st. bych na fullu (i když jen 100mm) vůbec nesnesl, takže Meridu se 100mm bych nechtěl jezdit vůbec.

      Já bych to viděl někam mezi 69–70st., osobně spíše k 69st., tedy já bych klidně jezdil toho Canyona se 120mm. Každému to ale bude sedět jinak, někdo třeba raději těch 70st. (to by bylo pro Canyon se 100mm a Meridu se 120mm).

      A nevim proč vyřazuješ SIDa. Pokud by byly v originálním stavu, tak bych bral raději SIDa než Foxku s navýšenou kompresí (citlivost bude podobná nebo lepší na SIDu, bude záležet kus od kusu a váha bude u SIDa nižší, high speed expanze u Foxky se na tak malém zdvihu neocení; samozřejmě pokud se rozhodneš, že dáš více než 100mm, tak SID padá). Durin hodnotit nebudu, tuhle vidlici jsem nejel.

      0 0
      • Hnoj  

        Mloku, myslím, že ty tvoje romány čte jen málokdo a ještě méně lidí jim přikládá váhu, měl bys používat víc smajlíků, aspoň by se u čtení tvých příspěvků neusínalo nudou…

        Piiiiis

        0 0
        • MlokCZ  

          Když u nich usínáš nudou, tak proč je čteš a reaguješ na ně (tohle nemyslím jako nějaké navážení, ale opravdu to nechápu)? Tebe technická a funční stránka u vidlic očividně nikdy nezajímala, tedy pro tebe určitě moje příspěvky nejsou.

          Možná se budeš ale divit, ono to spoustu lidí opravdu zajímá. Kdyby ne, tak jak bys vysvětlil, proč mi chodí takové množství mailů s dalšími upřesňujícími dotazy, které na ty příspěvky navazují (tedy dotyční je museli číst) a proč mi také píše spousta spokojených lidí, co si na základě toho něco koupili? Je jasné, že je i spousta lidí, které to nezajímá vůbec, ty jsou mi ovšem zcela ukradení a určitě jim přizpůsobovat příspěvky nikdy nebudu.

          0 0
          • Hnoj  

            Měl jsem chuť si trošku rýpnout, tak se hned nečerti.

            Tvoje příspěvky čtu málokdy, protože mi připadá se zaobírají vším možným, jenom ne bikováním. Upřímně řečeno považuju chození a nebo nechození vidlice za víceméně podružnou věc, důležité je jen, aby spolikala ty větší rány, které nevychytám růčo a já udržel řídítka v ruce. Jediné důležité na bikování je ježdění a překonávání svých limitů ať už z kopce a nebo do kopce, každopádně si myslím, že neustálé zaobírání se průběhem chodu vidle apod. ti biking nezpříjemní, naopak tě bude odvádět od toho důležitého, myšlenkami jako „zda by neměla ta vidle chodit jinak“…

            Mělo by se víc jezdit, míň myslet na zbytečnosti, které ti ve výsledku nic nepřinesou. Koneckonců, není nic lepšího než se vydrápat na kopec a zas to poslat dolů a naprosto na nic u toho nemyslet…

            0 0
            • MlokCZ  

              „Mělo by se víc jezdit, míň myslet na zbytečnosti, které ti ve výsledku nic nepřinesou.“ Jenže tohle je právě naprostý omyl (to že ti to nic nepřinese). Přinese to věcí spoustu od mnohem lepší trakce kola, přes lepší žehlení a pohodlí po možnost při stejných technických schopnostech jezdce (tedy pro stejného jezdce) jet daný úsek výrazně rychleji. Tohle všechno to přinese ať si o tom myslíš už cokoliv. Maximálně tedy můžeš psát ve stylu, že tobě to nic nepřinese, protože jsou ti asi ty věci co to přinese ukradené (nebo nevim proč to tak vnímáš). S tvojím přístupem by odpružení bylo ještě stejné jako před 10ti lety a nikdy by se nikám dál neposunulo, naštěstí to tak není.

              Je to asi podobné jako kdybych napsal, proč jezdíš např. X0 řazení, vždyť ti to nic nepřinese, třeba Altus bude řadit taky. A proč tedy u řazení neřešíme pouze řadí/neřadí, proč to dále řešit… A úplně to samé platí pro všechny díly.

              Bez problémů dokážu pochopit celkový přístup, že někoho technika na kole vůbec nezajímá a stačí mu levné kolo, které prostě jede a ono taky nějak funguje.

              Ale pořád nemůžu pochopit ten selektivní přístup některých k různým částem kola. Tedy pro některé součástky se řeší vše do detailů, ale pro některé vůbec (a přitom zrovna pro takové které tu jízdu ovlivňují možná nejvíc).

               
              0 0
              • Hnoj  

                Protože altus neřadí a je těžký :-)

                Uprímně řečeno, kdybych si dneska vybíral díly na bika, asi bych šel spíš do X.9, protože rozdíl ve funkci není žádný a cena je o dost nižší, ale pozdě bycha honit…

                Jediný údaj, který na vidli řeším je váha, protože mám chci lehké kolo, můžeš argumentovat, že v takovém případě můžu vozit pevnou, ale zas takovej tvrďák nejsem. Prostě to neřeším, protože když to hrneš z kopce a řešíš jen a) netrefit strom b) udržet se na cestě. Třeba se snažím naznačit, že schopnosti jezdce se snižují díky přílišnému spoléhání na techniku. Co když s jezdci, kteří vitězili SP v roce 90–95 se dnešní bikeři můžou jen dost těžko srovnávat? Co příde dál, čidlo na vidli, které nám bude samo zatáčet?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já můžu jen srovnat za sebe (netuším jak přesně jsou na tom ti nejlepší ve srovnání před xx lety a dnes s technikou, ale nemyslím si, že dnešní jezdci na tom budou nějak hůře, protože kdo nemá z nejlepších techniku, tak ve sjezdech prostě ztratí a nemá šanci na nejlepší umístění) a u mě to tedy neplatí vůbec a je to přesně naopak, tedy, že dobře fungující odpružení mi pomhlo techniku hrozně zlepšit.

                  I když na tom nejsem nijak technicky zázračně a je tu spousta mnohem lepších jezdců, tak já se díky kvalitnímu odpružení technicky posunul strašně dopředu oproti předchozím rokům. Bike už mám cca 14 let a ze začátku, když jsem neměl pořádné odpružení, tak jsem prostě techničtější věci vůbec nejezdil, možná dokonce převažoval asfalt. Těžší terény mi vůbec nebavily a tak jsem také techniku vůbec nezlepšoval. Začalo to u mě až v podstatě prvním fullem (i když jen 100mm), s tím mě terén opravdu chytnul a hrozně jsem změnil to co jezdím. Díky funkčnímu odpružení, tak i s bídnou technikou se lecos dalo jet a díky tomu, jak jsem začal jezdit čím dál tím více terénu, tak se technika začala zlepšovat. A nejvíce mi daly poslední dva roky na vyšším zdvihu, kdy jsme v Jeseníkách a Beskydech jezdili věci, které by mě před pár lety ani nenapadly, že by se na kole jezdili, natož, že je budu sám jezdit a technika šla opět nahoru (pořád žádný zázrak, ale oproti před pár lety je to obrovský rozdíl). Teď si sem tam dám techničtější sjezd i na celopevňáku a to takový, který by mi před pár lety nenapadlo jet ani s odpruženou vidlicí a ve kterém bych před pár lety měl problémy. Samozřejmě je to pro mě mnohem těžší než na fullu (ve stejném sjezdu), ale je to zajímavá změna (nesmí toho být ale moc, rychle mi to přestane bavit bez odpružení v takovém terénu).

                  A takové zážitky nejen ve sjezdech, které mám na fullu s pro mě maximálně funčním odpružením, o těch se mi mohlo dříve jen zdát (třeba si to valit 30km/h na rovném rozbitém úseku, kde bych se předtím pouze trápil nebo třeba vyjezdu výjezdy, o kterých jsem si na HT mohl nechat jen zdát). Kolo mi teď baví mhohem více než před pár lety, i když i předtím mi bavilo. Dříve jsem jezdil mnoho let po sobě kolem 3–3,5tis. km ročně s většihou asfaltu. Dnes najedu kolem 5tis. s nesrovnatelně více terénem (tedy je to na hodiny třeba i klidně 3× tolik co dříve) a najel bych klidně i více, povětšinou mi brzdí zdravotní problémy.

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Kde proboha bereš čas psát tyhle romány? Nebylo by celkově přínosnější, kdybys šel dělat něco užitečního? Třeba se škrábat v zadku? A nebo šel na kolo? Já jdu raději z5 psát seminárku, tahle diskuze nikam nevede…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Neboj, na kolo vyrážím cca za hodinu. A proč máš starost o to, co já dělám, to fakt nechápu, začal si ty reakcí na mě, já už jen na to reagoval (i když dlouze).

                      0 0
                      • MAJX  

                        Většinou to tady jenom pročítám a do diskusí se nezapojuju,ale tady mě to nedá. Za mě 100% souhlas s tím co napsal Hnoj.Nechci tím rozhodně nijak urazit Mloka nebo shazovat jeho znalosti a zkušenosti,jenom je zde pořád ještě i skupina lidí s podobným vnímáním bikingu jako má hnoj – tj. jezdit a moc neřešit. Skoro mi to připadá,že je to přímo úměrné zdvihům :) Lidi co mají zdvih max. 100 mm, tak neřeší tyhle „malichernosti“.Jak má někdo 120 mm „or higher“ – začíná řešit všemožné,co první skupinu ani ve snu nenapadne.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Vždyť nikdo nic řešit nemusí a může jezdit klidně nonstop a neřešit vůbec nic, tohle nikdo nikomu nebere. Na to stačí nereagovat v tématech, který řeší věci, které dotyčného nezajímají a u věcí které neřeší.

                          Proč ale naopak má někdo potřebu psát ostatním co mají a nemají řešit a co by pro něj mělo být užitečné, to opravdu nechápu.

                          0 0
                        • DaSnail  

                          tak táto debata je vyše roka stará. odvtedy hnoj prešiel vývojom a aj on už odpruženie trochu rieši.

                          niekde písal, že liščí hovno pude z domu a dá tam rebu.

                          ty si ešte vo fáze že neriešiš, ale potom je divné že strácaš čas čítaním príspevkov, kde sa to práve rieši.

                          miesto toho si mohol jazdiť.

                          tož tak… ;o)

                          0 0
                    • Featherbed  

                      Že ty bud nemáš potřebné informace, nebo se neumíš vyjádřit, neznamená, že na tom jsou višchni stejně… pro mě je Mlok jedním ze základních stavebních kamenů BF, sice píše trochu rozsáhleji, ale číst se to dá s klidem a myslim že ty informace a srovnání, která má on k dispozici, jsou pro spoustu k nezaplacení…

                      0 0
                • MlokCZ  

                  A pak máš možná trošku zkreslenou představu o tom řešení odpružení u jezdců jako jsem já. Na vyjížďkách se plně věnuju a užívám samotného ježdění a samozřejmě neřeším v tu chvíli, jestli by to mohlo fungovat lépe. Tohle už mám dávno vyzkoušené, vše nastavené. Na to stačí vždy prvních pár kilometrů (tím myslím, když se třeba pořídí nový full) než se to poladí a když to má člověk už v ruce a přesně ví co chce, tak to je rychlovka. Vyloženě testovat něco nového mi baví jen v případě, že toho není moc, tedy občas si na chvíli půjčím jiného fulla a zkusím nebo bylo loni jeden den čistě testování vidlic na Kokořínksu. Z celkového ježdění je ale to testování zanedbatelná menšina. Být toho nějak výrazně více, tak mi to bavit nebude. A na vyjížďkách už nic naopak řešit nechci a třeba s řídítky jsem se vyloženě natrápil než jsem našel ta pravá a ani trochu mi to nebavilo to řešit (jenže když ty první co jsem tam dal vadily tak, že jsem na tom nevydržel ani hodinu v kuse a postupně se to lepšilo jak jsem zkoušel jiné, takže na vyjížďkách jsem zkoušel natáčet různé úhly, jestli se to zlepší a to nebylo pořádné ježdění, ale totální opruz).

                  0 0
      • Marccoo  

        teď jezdím radona který má na 100 vidlici úhel 69.5st. ale mám tam 120,takže úhel bude někde jinde.seděl by mi asi větší úhel

        0 0
        • MlokCZ  

          A na 100mm si ho chvíli jezdil nebo máš tu Foxku celou dobu na 120mm? Takhle tam máš 68,5st., což mi taky přijde už hodně malý úhel na daný zdvih kola.

          0 0
          • Marccoo  

            né,byla tam stovka,tu jsem dal na HT,tu 120 jsem výhodně koupil za 319 eček novou.Taky si říkám,že ten úhel je malý,ale jezdí se mi fajn.Právě proto se ptám jestli nemám koupit 100,kterou pak přehodím na nový rám.Právě třeba by možna seděla ta 120 na Meridě,tím by to mělo úhel 70st.

            0 0
    • Hnoj  

      No durin se dělá i verzi marathon se 120mm zdvihu, takže zdvih si můžech nechat a při tom si udělat radost novou vidlí :-)))

      0 0
      • Marccoo  

        to už vůbec ne,max.100,ale furt nevím jaký ten durin je,dokážeš to porovnat třeba s foxou?

        0 0
        • Hnoj  

          Já ti nevím, foxe jsem měl F100RLC (rv.2004) a mimo to, že jsem byl furt nasranej na to, že ta vidle 4× do roka nefungovala, Durin je o poznání spolehlivější. Chod neřeším, buď to chodí a nebo je zamčená, nepovažuju to za důležitý…

          0 0
          • Marccoo  

            koukal jsem že už je nemáš v nabidce (maguru)

            0 0
            • Hnoj  

              To je jen dočasné. Teď se snažím zprovoznit všechny „prodejnější“ oddělení, jako např včera večer řetězy.

              0 0
    • voytaa  

      Ten Lux je teda můj sen, bohužel si ještě nějakej čas počkám. Ale rozhodně bych nekupoval jen ten rám, když o 1000 euro na něm máš komplet kolo a cena těch komponenetů je mnohem vyšší..

      0 0
      • MlokCZ  

        Mně se taky moc líbí. Kdybych si měl vybrat jakýkoliv rám daného zdvihu (bez ohledu na cenu), tak by asi ten LUX vyhrál. Na druhou stranu, co bych ale dělal s chrtími 100mm :-)

        0 0
        • Marccoo  

          jedině chrtit,na blbnutí chci enduro.

          0 0
        • voytaa  

          Jojo designéři u canyonu se letos opravdu vytáhli. U toho Luxu se to potvrzuje dvojnásob. Zkoušel jsem jeho fotku a fotky jiných značek ukazovat jak totálním laikům, tak spolužákům z designu. Nikdo z nich se o kola vůbec nezajímá a u ostatních značek se ani nepozastavili. Ale naprosto všichni na první pohled zastavili právě u Luxu a obdivovali ho. Jeden kamarád mi řekl, že kola ho vůbec neberou, ale tohle je krása a že by ho chtěl:-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Mně se líbí i vzhledově, ale myslel jsem to hlavně po funční stránce toho systému pro moje preference + k tomu bezva váha.

            0 0
            • voytaa  

              Příliš zkušeností s fully nemám, takže tohle bohužel nemůžu moc posoudit. Od fullu si slibuju především pomoc při sjezdech plus mírný nárůst komfortu. Zatím kvůli financím jezdím hardtail, ale příští kolo už bych si představoval nějak takhle. Vyšší zdvihy mě moc nelákají, preferuju spíš rychlost než pohodlí. Další věc je taky váha, tohle kolo mně z toho zatím vychází jako vítěz…

              0 0
            • Marccoo  

              myslíž že ten rám má funčkní odpružení,nebo merida bude na tom lépe?

              0 0
              • MlokCZ  

                Obecně se nedá o žádném odpružení napsat, že je nejlepší. Vždý je to o srovnání přesných požadavků jezdce a vlastností daného rámu.

                Takže nemůžu napsat, že ten LUX je obecně jasně lepší rám, můžu pouze napsat, že z mojeho pohledu a pro moje požadavky považuju LUXe za možná nejlepší rám vůbec v této kategorii zdvihů (třeba pro 140mm kategorii i když Canyon má dobrá kola s vynikajícím poměrem cena/výkon, tak tady bych našel hodně lepších rámů než je Canyon). To ale neznamená, že to bude platit pro každého a někomu jinému může více sedět jiný rám.

                A pak také čím nižší zdvih, tím více se zmenšují rozdíly chování mezi jednotlivými rámy a věci jako pedalkick se téměř přestávají projevovat i u rámů, které ho mají velký. Věci jako tuhnutí pod brzdou nejsou pro nízké zdvihy už moc podstatné.

                Ta Merida je i z mojeho pohledu dobrý rám (u tohoto zdvihu by mi až tak nevadilo, že to je přepákovaný jednočep a jak je přepákovaný je právě to jedno z nejlepších přepákování), ale ten LUX bych bral raději, i když rozdíl mezi těmito dvěma rámy vůbec moc velký nebude (třeba průběh mají ty rámy skoro stejný).

                0 0
      • Marccoo  

        však nechci koupit jenom rám,koupím tohle a něco zpřeházím z Radonu,jako kola,kliky,přehazku a FSA komponenty.

        0 0
        • Grinch  

          Ja bych sel nejradeji do RS Sid WC :)

          0 0
          • Marccoo  

            mám určitý odpor k RS,ale pouze jenom osobní:)Špatnou zkušenost nemám,protože jsem nikdy RS nevlastnil.Dvakrát jsem se svezl na rebě,dobrý,ale ještě se mi musí líbit,což tenhle bod nesplňuje ani jedna,ten hrozný hrb na Sidu,přímo mě odpuzuje.Funkčně bude asi fajn.Vzhledově mě právě nejvíc bere Durin.

            0 0
        • voytaa  

          jasně,přesně tak jsem to myslel, zmátlo mě, žes dával odkaz jen na ten rám:-)

          0 0
      • oldaka  

        Kdyz uz je tu o nem rec tak mala ochutnavka. Az bude uplne hotovej tak ho sem dam

        0 0
        • vikicek  

          Řeč o něm byla před rokem, ale furt fešnej bajk :)

          0 0
        • nox159  

          vypada podstatne lip nez ten muj anthem x :D ale ja ti to preju ;-) mas krasny stroj

          0 0
    • Marccoo  

      Tak mi tu nikdo moc neporadil,trochu Hnoj,tak jsem si objednal Durina

      0 0
  • chatain

    Zdravim, uvazuji o koupi Magury Durin Race 2008 100mm. Nemate s ni nekdo zkusenost. Srovnani s Epiconem z TT? Magura je z druhe ruky..

    0 0
    • jose  

      musíš zkusit, jestli bude sedět. srovnání s epiconem neposkytnu, jen upozorním, modely 2008 měli problém v jedné serii s praskáním doublearchu. nech si poslat evidenční číslo té vidlice a na stránkách magury je zadat…vyjede ti, jestli je to ta špatná serie, bez čísla bych to nekupoval…

      0 0
    • scret  

      srovnani? Epicon bude tuzsi, ale zas cca o 300–400g tezsi…

      Magura ma lepsi imidz a design… Nebo v cem bys chtel srovnavat? chodem bude lepsi pravdepodobne Epicon z TT, a seriovy Durin taky neni vubec spatna vidlice…

      0 0
      • chatain  

        Jde mi hlavne o chod. Jestli je to krok vpred, prechod na Durin? Cenove je vidlice uplne jinde, bude odpovidajici zmena ve funkci? Zajima me do ceho byste sli radeji vy. Vidlice je odmontovana, tudiz zkusit chod pujde az po koupi na mym kole:(

        0 0
        • kubad  

          neumíš číst?

          scret ti to napsal naprosto přesně není co dodat :-)

          0 0
        • scret  

          boze, tak trochu polopate:)

          vem si technicke parametry obou vidlic, to najdes lehce na netu…

          a co se tyka chodu, coz jsem ti psal, Durin pocitam bude sportovnejsi, precijenom je to vidle urcena pro XC kola… upraveny Epicon bude pocitam citlivejsi, otazka je jaky styl jizdy na kole ti vyhovuje, a tim padem co vyzadujes od odpruzeni… a dale vec jina, jestli vubec jses schopny rozlisit chod tehle vidlic…

          0 0
    • ELx  

      a když Durina pošleš na úpravu do TT,tak na tom bude ještě líp

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.