• Hunt

    Budu si porizovat novej bike a mam na vyber mezi Magurou a Foxem. Nejezdi tady nekdo toho Durina? Je to v pohode vidla nebo mam jit radsi do osvedcenyho Foxe?

    Anketa: Magura nebo Fox?

    29x
    63%
    17x
    37%
    0 0
    • vikicek  

      Durina tu jezdí Hnoj …

      0 0
    • Marccoo  

      já jsem dal foxe pryč a dal durina,obě vidle chodí bezva,neuděláš chybu.Ještě bych přidal do výběru Sida,já jsem vybral durina,protože se mě líbí.Jinak kdybys chtěl foxe,jeden uplně nový mi leží doma.

      0 0
      • michal_t  

        Jen tak btw, za kolik by si nechal tu Foxku?

        0 0
      • Hunt  

        tak to ses asi maximalne kompetentni to porovnat, co tuhost, je na tom Durin nejak porovnatelne hur, krouti se vic?

        0 0
        • kubad  

          podle testu a mereni je na tom prave Durin lip

          0 0
        • Marccoo  

          proč hůř?Řekl bych že MD má vyšší boční tuhost!

          0 0
          • Hunt  

            no takhle, jeste sem neslysel ze by si nekdo stezoval obecne u takovehle Foxky na tuhost vidlice a o tom Durinovi jde najit strasne malo informaci a je to lehounek, takze podle me je ta otazka opravnenam, ale pokud to tak neni, tak jenom dobre:). Kolik mas najeto s MD?

            0 0
            • Marccoo  

              Na durinu 2000km.O MD se moc neví,pač výrobci je nadávají na svoje kola,radši tam nacpou komerčně úspěšnou foxu,durina si prostě musíš koupit sám,nebo třeba canyona

              http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

              0 0
            • Vegan  

              Nekde tu najdes, ze ja jsem si stezoval a to dost hlasite na tuhost Foxky Floata 140mm RL ted ji jezdi Sandrushe a se svimi 40kg si myslim, ze probemi nema, ale po demnou to bylo pri kazdem dopadu strasna loterie kam bude plout. Proste 32mm vnitrni nohy a bez pevne osy je vsecko meke.

              0 0
              • Evilcleaner  

                ach jo, problém je v tom že ty patříš do kategorie lidí kteří jezdí raději nahoru lanovkou a drtí vidlici o hodně větší váhou než obvyklý xc chrt (bez urážky).

                0 0
                • Marccoo  

                  proč?občas to taky mažu jako chrt a mám rád jednu zatáčku,kde to řádně nakloním!!Na foxe jsem si připomněl svoje dětství,když jsem dával trsátko do drátu,takhle mi pěkně brnkala brzda,boční tuhost foxe není nikterak valná.Ale nejlépe se vyzná Rudolf Honza z VELA :)))

                  0 0
            • karliner  

              S Durinem tedy nemám zkušenost, ale tuhost u Fox F100 RL bych si představoval vyšší. Přesto jsem ale spokojen.

              0 0
    • pačes  

      Nestěžuju si

      0 0
    • jose  

      Mám ted nově durina marathonku 120mm. Předtím samé RS,Fox,naposledy Rebu…Já jsem naprosto spokojen. Jediné plus co měla reba navíc je dálkové zamykání, což já u tohoto typu nemám. Ale co se týká průběhu tlumení a chování vidlice, tak je to bomba, využivá naprosto celý zdvih, je krásně linearní(což někomu může vadit). Tuhost já nějak nepoznám:) Jinak mám na ní najeto pár km, takže to ber s rezervou…Napiš Hnojovi, ten jí už nějaký pátek má…

      0 0
    • marta  

      Dovolim si pouzit toto vlakno.

      Zajimalo by me jak je na tom magura u nas se servisem a dostupnosti nahradnich dilu v porovnani napr se znackou rock shox.

      Predpokladam, ze zkuseny servisak by nemel mit zadny problem.

      Padla me totiz do oka Magura Durin Marathon

      Moc se me libi. Vyborna hmotnost na to ze lze nastavit zdvih 120/80 ‚Flight Control Remote‘.

      Nemate s ni nekdo zkusenost?

      Ja jsem zatim nemel tu cest s zadnou magurou.

      Lze ji chodem porovnat napr. s Fox F120 RLC?

      Opravdu stoji za ty prachy co se prodava?

      0 0
    • wojta  

      Jezdim MD80R,mam tam poplock rockshox.

      Vadi mi ze chybi nastaveni negativni pruziny,oproti Sidu co jsem jezdil predtim,kterej byl i vic citlivejsi zpocatku zdvihu(podle nafoukani dualAir).,je pravda ze je to originalni vidle a prijde mi i dost tuha,novej fox nevim,jsem mel pujcenej jen 2003rok a byl taky citlivejsi nez Durin…rikam,neresim odtrhy na kg a tuningy jako tady nektery manici,ale u toho durina mi fakt prijde ze nebere maly nerovnosti(at nafoukas jak chces)…je to zavodni vidle no.Osobne bych vzal SIDa,je jen o trochu tezsi,jde o to za kolik ten Durin sezenes…

      0 0
      • Marccoo  

        Myslím si,že právě na menší nerovnosti je to žehla!

        0 0
        • Marccoo  

          Mám 100,to bude stejný jako 80,takže oprava – nemyslím,ale jsem si jistý,že to je žehla

          0 0
      • jose  

        Nemůžu srovnavat s MD80, ale mám durin maraton bez frs(snižování zdvihu) a oproti předchozím rebám co jsem měl,je to naprosto super žehlička, využívá krásně celý svůj zdvih…

        0 0
        • marta  

          Diky za postrehy. Co se tyce ceny, tak o nicem vyhodnem nevim. Jen me ta vidla fakt oslovila a tak me zaujimaly zkusenosti. Sam nejsem vubec rozhodnut, jesli ji vubec poridim, pac ta cena je ranec …

          0 0
    • Snowball  

      V poslednom Vele c. 9/2009 mas test topmodelu XC HT Pells a na nom je Magura Durin. Je tam par riadkov o tej vidle, ktore stoja za pozornost, ked zvazujes jej kupu.

      Aj v minulosti vyslo par clankov Durinu venovanych, niekde som ich tu aj spominal, test cisto vidlic. Ale podstatne info ktore by si mal vediet su aj v tom clanku.

      Isto to nie je zla vidlica, no za tie peniaze… prosto si to precitaj.

      0 0
      • kubad  

        heh tvoje rozumy z Vela, je potřeba hledat rozumnější testy ne komerční kecy ve Velu

        0 0
        • Kubiczech  

          Když je to německy, tak to nemůže být komerční úplně stejně jako Velo? (:

          0 0
          • kubad  

            může, ale německé časopisy na rozdíl od Vela nežijí jen z reklamy a navíc ty vidlice i laboratorně testují, a z těchle testů vznikají hodnocení. Nebo snad někde ve Velu jsou měření tuhosti vidlic a grafy chodu?

            0 0
            • RomanH  

              Je pravda, ze do Magury Velo sije od te doby, co se objevila ta verze s dvema mostky.

              Nicmene i v tom nemeckem Biku ma o jednu hvezdicku za tuhost mene, ne ? I kdyz podle cisel je to ± stejne.

              Nejezdil jsem ani jednu, ale prave kvuli vetsi progresivite uvazuji vice o FOXu.

              0 0
              • kubad  

                grafy tam máš z těch se dá chování vidlice zhruba vyčíst.

                0 0
              • MlokCZ  

                Ta tuhost vysvětlena níže (překlep u popisu u Durinu, správně je to v tom přehledu tuhostí všech vidlic, co jsem níže přihodil), hodnocení tuhosti hvězdičkami je správně a má o jednu méně proto, že jako jediná se dostala pod hodnotu 20.

                0 0
            • Snowball  

              kurbade, ci to si to vubec umis v te nemcine precist?

              Specialne by som ti odporucal cast: Überraschung: ihre Steifigkeit beeindruckt im Labor nur wenig.

              a este tiez Nicht zu sehen: die straff-sportliche Abstimmung der Dampfung

              0 0
              • kubad  

                a mohl bys teda objasnit co z toho plyne a co je špatně?

                ne jen vzít kus textu a křičet.

                co je špatného na tom že sportovní vidlice má sportovně nastavené pružení?

                hodnoty tuhosti tam máš žádné velké rozdíl proti Foxu tam nejsou, měřily taky Sida a R7 a hodnoty jsou u R7 horší u Sida podobné.

                ale škoda se s tebou o něčem bavit vím že to nemá smysl a už končím

                0 0
                • scret  

                  s nim se o necem bavit nema smysl vubec, „ja bych tam napsal ze je polovicni blazen“:))

                  0 0
                • Snowball  

                  :D Ty pozeram tej druhej vete fakt nerozumies :D

                  0 0
                  • kubad  

                    tak znovu:

                    a mohl bys teda objasnit co z toho plyne a co je špatně?

                    co je špatného na tom že sportovní vidlice má sportovně nastavené pružení?

                    hodnoty tuhosti tam máš žádné velké rozdíl proti Foxu tam nejsou, měřily taky Sida a R7 a hodnoty jsou u R7 horší u Sida podobné.

                    0 0
                    • Snowball  

                      Ale to nic, ja len ze ci teda fakt z toho testu rozumies len tym hviezdickam :DD

                      Tak ti to zhrniem, prosto su iste naznaky z momentalne aspon 2 medii, ze ta vidlica zn. Magura moze mat iste minusy, cize ked by som sa rozhodoval medzi nejakymi alternativami z ktorych jedna vyzera takto a druha trochu lepsie, co povies, kurbade, ktoru by som asi logicky uprednostnil?

                      Akoze este raz ta uistujem, nechcel som sa akokolvek dotknut materialu ktory pouzivas, lebo fakt nemam prehlad co na ktorom kole mas alebo nemas :D

                      A sportove nastavenie pruzenia, tak povedzme ze ked mam vidlu za sumu co stoji ten durin, este nie je vobec iste ze tuzim mat potencialnu zbijacku (teda ako si si iste vsimol, mne osobne to nevadi, ale zase ja som si vsimol ze takych ako ja je minimum :D

                      No a ten fakt o naladeni pruzenia ako si si iste nechal prelozit prave nie je jasny ani z toho tvojho vytuzeneho grafu

                      A ten zaver, ze teda sid je podobny co do tuhosti, no fajn, aspon ma dotycny zaujemca okrem tej foxy este dalsiu rozumnu alternativu, aj ked ja teda rock shox az tak nemusim.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        ale co blbneš. Ty, že by jsi uvažoval? Dyť to je vidlice pro manekýny

                        0 0
                        • pepek  

                          Taky se mi zdá, že poslední dobou Stihač Testarossa nějak měkne. Dříve všechno, co bylo dražší jak Sh SIS a pevná vidla, byl snobismus. Takhle tady bude mít brzo v profilu celokarbon na XTR a Talase od Milana :-)

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            vidím to úplně stejně. Pamatuju si na ty kecy o celopérech a najednou, že je to dobré na záda.

                            Má karbonovou sedlovku apod.

                            0 0
                            • Snowball  

                              No veru, nic uz neni co byvalo za nasich mladych cias… Ale tak mozem si pripadne, ak velmi budete chciet, urobit este druhy nick a tam budem ortodoxny a navysost konzistentny vo svojich vyhlaseniach a postojoch. Snehulienka napriklad, co poviete? :D

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                osobně by mi byla sympatičtější určitá sebereflexe, ale jestli ti to udělá radost…

                                0 0
            • karliner  

              Ve Velu také laboratorně testovali. Tedy do doby, než se zjistilo, že kola jejich největších inzerentů na tom nejsou tak úplně nejlíp. Takže se, zřejmě z důvodů finanční náročnosti, od testů trochu ustoupilo :-))).

              Jinak, co se týče toho německého testu, vychází z něj, že nejdůležitější kritérium pro výběr je asi cena, sympatie ke značce nebo design, protože ty parametry jsou v podstatě totožné…

              0 0
              • milan1  

                Měření, která kdysi provedlo Velo skončilo především na tom, že nedokázali jízdní zkušenost propojit s výsledky měření.

                Tady se nabízí jedno krásné srovnání. Zkušenost Wojty, jak jí popsal zde je naprosto přesná k tomu o čem vypovídá jejich naměřený graf. Pro mě je tedy měření Bike magazínu a jeho zkušenost naprosto přesná a vypovídající.

                Rozebrat je ale třeba ještě zvlát bike magazín.

                Nelíbí hlavně to, že dvě celkem odlišné vidlice dostaly stejné označení jako Super. Ta jízdní zkušenost, kterou poznal jednoznačně Wojta tam evidentně chybí a nebo bylo hodnocení zkzesleno. Tady se právě ukazuje graf, jako něco, co nejde zkreslovat a když, tak se to dá ověřit. Jízdní zkušenost se potom dá poměřovat právě výsledky grafu.

                další záležitost již nesouvisí s grafem ale pevností, v tabulce hodnocení je totiž ještě jedna záležitost a to je jednoznačně překlep, který ovšem vede ke zmatkům.

                Jedná se o pevnot v krutu, to jsou hodnoty

                verdreh- bremsfestigkait. To je pevnost v krutu a předozadní tuhost.

                Hodnoty okolo 20 – 23 Nm/O jsou běžné pro uvedené vidlice a zdvihy, hodnoty blížící se 30 ( konkrétně 29,1)je zcela neobvyklá, takže zde jde jednoznačně o překlep a správná hodnota u Durina musí být 19,1 a 160,4 Toto jsou hodnoty mírně nižší, než má FOX a obě jsou shodně nižší. Hodnota 29,1 a 160,4 je navíc nelogická, proti Foxu, kteý má uvedeno 21,7 a 171,2.

                Na konci je vše, jako omyl vlastně stvrzeno tím, že v celkovém hodnocení, což jsou hvězdičky v kolonce Stefigkait je Fox ohodnocen lépe. nemohl by být hodnocen lépe, kdyby platily původní hodnoty.

                Pro zajímavost. Pevnosti v krutu okolo hodnot 30Nm/o se dosahuje až s pevnýma osama.

                Závěrem je dobré brát jakékoliv správné měření a správně je propojit se zkušenostmi jezdců. V tomto threadu se to povedlo kubadovi a wojtovi.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tady doplním tu tuhost k Durinu z toho samého testu, ale z jiného místa a to celkové přehledu tuhosti všech vidlic z testu, kde je vidět ta správná hodnota, kterou naměiři u Durinu a to 19,1. Jen se jim dostal překlep k tom podrobném popisu u vidlice.

                  0 0
                • Snowball  

                  milanko pozeram ze ty to teda dost zeres, ale 2 veci na teba mam: 1) skus si to po sebe aspon zhruba precitat, nez to postnes, lebo robis dojem absolutneho lafa, no hlavne blbo sa mi to po tebe cita, a 2) ked uz sme pri tych tvojich oblubenych krivkach, ze ty nerozumies vete Nicht zu sehen: die straff-sportliche Abstimmung der Dampfung? :D

                  0 0
                  • milan1  

                    Možná sis stačil všimnout, že nejsem zjančený z vytištěných písmen a není pro mě ani Bike magazín nedotknutelný, když vidím něco, co neodpovídá mé zkušenosti.

                    Ty, který visíš na každém písmenu své modly, časopisu Velo bys měl vysvětlit co je to na co se tak upínáš, tedy ono sportovně laděné tlumení.

                    Pro mě bude velmi zajímavé přečíst si tvůj odborný výklad, co je míněno tím sportovně laděným tlumením, jak jsi to pochopil, jak ti to pomohlo rozšířit tvojí jezdeckou zkušenost a jak bys svými slovy popsal účinky toho sportovně laděnémo tlumení.

                    0 0
                    • Snowball  

                      No dufal som prave, ze ocenis, ze som sa dokazal odosobnit natolko, aby som uznal, ze niekto naozaj moze na XC-skoro-zavodaku tuzit po niecom, comu by sa dalo hovorit pohodlie, ci zehlicka :D

                      Mal som dojem, ze prehliadate viaceri fakt, ze do grafu a tej krivky, podla ktorej sa orientujete pri posudzovani vlastnosti vidlice, sa nepremieta vplyv tlmenia. A to, ked je ked je nastavene ako pisu sportovo, moze byt dost prekazka dosiahnut stav zehlicka… Cize ta krivka nie je vobec vsemocna, hoci by to niekto rad tak chapal.

                      Velo beriem s rezervou, no niektore skusenosti sa im neda upriet, a ten clanok o Pellse s Durinom davam do pozornosti preto, ze v nom je par postrehov ktore si myslim ze je dobre poznat, ked by clovek o kupe tej vidlice uvazoval. Nepisu tam ze je to zla vidlica (za tie peniaze ani nemoze byt), ani si to sam nemyslim, len prosto je tam par suvislosti ktore vyznamne mozu pomoct niekomu pri rozhovodani, ci uz v jej prospech alebo v prospech inej.

                      0 0
                      • milan1  

                        Takže necitlivost Durina je dána tlumením?

                        0 0
                        • Snowball  

                          Tak to uz ti ja fakt neviem povedat ci to je tymi vnutornymi odpormi, alebo je to tak nejak naschval nastavene. Ale podozrievat Maguru ze to nevedia vyrobit tak aby to normalne chodilo, to by som si nedovolil, ani keby som trpel nejakou nepodlozenou averziou voci nim, z ktorej ma tu tusim podozrievate, a ktoru ja nijak nepocitujem ;)

                          A ty co hovoris, co by si ten neborak mal obstarat? Vask by bol epikon po tvojej uprave lepsi nez vsetky tie magure, sidy, foxy a neviem co! :D

                          0 0
                          • milan1  

                            Utíkáš od tématu.

                            Od počátku tady své hlavní aktivity stavíš na sportovně laděném tlumení.

                            Pokračuj v tomhle tématu bude to poučné.

                            0 0
                            • Snowball  

                              Ved ja nemam potrebu niekomu vnucovat vidlicu aku chcem ja sam… A ani ziadnu nepredavam/ne­upravujem, aby som mu musel predat tu jedinu spravnu moju ;)

                              0 0
                              • milan1  

                                Nemáš náhodou mluvit k tomu, co se zde děj a a o jsi se bojoval?

                                Sportovně laděné tlumení to bylo abych ti to připoměl, které je dle tebe důležité a graf samotný je nedůležitý.

                                Tímto tě vracím do obrazu o co ti původně šlo a tak pokračuj.

                                Obhajuješ zde zároveň i své vlastní znalosti, které jsou založeny na přelouskání písmenek v časopise.

                                To, že písmenka dávají nějaký funkční smysl je jasné každému, kromě tobě. Ve tvém podání totiž ztrácí smysl vše, vše se promění jen v blabla bla, kde používáš sice termíny tlumenía graf a podobně ale ve skutečnosti nemáš vůbec páru o čem to mluvíš.

                                Pokud budeš pokračovat, budu se snažit aby se debata začala ubírat k rozluštění, co jsi vlastně skutečně pochopil a na jakých opravdových základech jsou postaveny tvé rady a soudy.

                                Rádce, který je posedlý radami, jako ty by měl umět rozumět tématu, do kterého se plete.

                                0 0
                                • Snowball  

                                  milane vies co na tebe nemam rad? Mas sklon nieco prekrucat alebo vytrhavat z kontextu, ako aj teraz. Prosto ked chces diskutovat, toto je taka nefer manipulacia, na co ti kazdy bude reagovat tym ze ta (IMO opravnene) posle niekam.

                                  Nie je totiz pravda ako pises ze Sportovně laděné tlumení to bylo abych ti to připoměl, které je dle tebe důležité a graf samotný je nedůležitý.

                                  Mal som podozrenie, ze niekto ma tendenciu precenovat samotny graf, ktory vsak nezahrna charakteristiku tlmenia, cize niekto by mohol sudit odpruzenie iba podla toho grafu s charakteristikou pruzenia, bez toho aby bral do uvahy aj tlmenie. A snad sa zhodneme ze podstatne je jedno aj druhe.

                                  Cize nie je to tak ako pises, ale povazujem za rovnako dolezitu informaciu ako graf, tak aj charakteristiku tlmenia, pretoze tie obe spolu (a este s dalsimi parametrami, napriklad tou tuhostou konstrukcie) davaju vysledne vlastnosti odpruzenia. Nie izolovanie len pruzenie alebo len tlmenie.

                                  Isto si smeroval zas k nejakej priucke co si mne/nam nehodnym :D chcel dat, tak pokracuj, co som podla teba nepochopil?

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Přečti si znovu a zkus pochopit smysl toho, co jsi psal.

                                    0 0
                                    • Snowball  

                                      Kedze som to pisal, tak myslim ze to chapem :D

                                      Co ti nie je jasne?

                                      Teraz si nie som isty, ci nas s tou priuckou len klasicky natahujes, dramatizujes, alebo si zabudol co si to vlastne chcel? Alebo ani nebolo co zabudnut? :D

                                      Akoze aj na ochotnika slaby vykon;)

                                      No nic, zbytocne som sa tesil ze sa nieco nove uzitocne dozviem. Alebo aspon nove, uzitocne asi nie :D

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Takže chápeš? Ano?

                                        Já tvrdím, že ne a nemáš ani ponětí, co nechápeš a proč.

                                        Předvedu ti tedy zdejší úroveň, kterou stavím nad odbornost časopisu jak našeho, tak i Bike magazínu. Špička jezdců zde a mnoho dalších, kteří jsou méně vidět jsou daleko zkušenější, než všichni testovací jezdci z obou časopisů.

                                        Proč? No jednoduše. Označit vidlice FOX a Durin s takto naměřenými charakteristikami za Super je dost nepřesné. Ty vidlice prostě jsou rozdílné a když jsou schopni ubrat hvězdičku za malý rozdíl v pevnosti, měli by mít rozlišovací schopnost i pro chod vidlic.

                                        Začneme ale s tebou a grafem charakteristik, který nechápeš. Graf samozřejmě ukazuje průběh pružiny vidlice a její odpory ale kupodivu a pro tebe obzvlášť zajímavé ukazuje i ono sportovní tlumení o kterém jenom mluvíš. Sportovní tlumení, jak ho chápeš není nějaké heslo, je to prostě kompresní útlum, který je na vidlici nastaven a tento útlum jde prostě změřit a zobrazí se. Tento sportovní útlum je obsažen právě ve vidlicích Fox a jeho hodnota nastavení je přibližně 5 kg. Tento odpor se zobrazuje i v grafu charakteristiky a jeho dostranění pozná každý zdejší jezdec, který si to vyzkoušel. Diskutováno zde to bylo mnohokrát, alespoň zde ses mohle někdy poučit a ne fantazírovat o sportovním tlumení, tedy termínu, který jsi kdesi vyčetl a stále ještě nepochopil. Právě jezdce kteří mají daleko větší zkušenosti, než vůbec dokážeš pochopit s oblibou napadáš a přitom nemáš vůbec tušení o čem bývá řeč.

                                        Prostě diletant, který zabírá svým hádáním místo mnoha zkušenějším.

                                        Ono ale není vůbec třeba extrémních znalostí grafu, mnohdy stačí mluvit sám za sebe a svými slovy o svých zkušenostech Ale ty ti opět chybí a schopnost něco kloudně popsat také. Právě proto jsem zmínil Wojtu, který nepopisuje graf ale jeho zkušenost je správnáa správně popsaná, bavit se s lidmi na této úrovni by byla radost a všechny by to posunulo dále. Podívej se ale kolk místa jsi zabral svým citováním přečteného bez schopnosti pochopit. Závěry pak musí být zcela od věci, to je logické.

                                        K testu Bike magazínu samotného uvedu ještě tato fakta, zde známá mnoha jezdcům. Vliv kompresního útlumu jsem již zmínil. Vezmeme ještě vliv expanzního útlumu, který má z této dvojice jenom Fox a to je s high speed expanzí. Každý zkušenější zde opět zcela jasně ví, že to pozná. Rozdílů, mezi vidlicemi by tedy bylo již dost a jestliže je nazvu obě Super, tak kam bych asi zařadil extra povedenou Rebu navíc s domontovaným expanzním high speed útlumem od Pusch? Prostě je stále prostor kde lze zlepšovat a když si v hodnocení nenechám již skulinku, tak zřejmě není známo nic lepšího, takto usuzuju zkušenosti a porovnávám se zkušenostmi zde.

                                        Vychází mě pro tebe jedno velmi dobré doporučení, říkej si dokola, nic nevím, málo toho znám a chápu a tak se budu snažit bedlivě číst témata a pokusím se pochopit o čem je řeč a to dříve, než něco napíšeš. Vést s tebou další sáhodlouhé debaty aby na konci bylo odhaleno, že nemáš ani základy je nadále zbytečné.

                                        0 0
                                        • Snowball  

                                          Najprv som pozeral, ze ejha tak si chalan dal pracu a teraz mi to vysvetli, tak idem citat a nieco zaujimave z tej rise vidlic sa teraz dozviem, no a jasne, zase prazdne zvasty a invektivy.

                                          Milane, vyssie som sa ta pytal, ci rozumies tej nemeckej vete, a mal som dojem ze teda asi ano. A teraz pises, ze v tom grafe ty vies vycitat aj charakteristiku tlmenia, a to je teda nanajvys zaujimave, kedze samotni autori toho testu deklamuju, ze v zakreslenej krivke tlmenie zobrazene nie je. Co da rozum, pretoze ked posobim na vidlicu silou, a na druhej ose zakreslujem jej ponor, tak nemam ako zachytit vplyv tlmenia, pretoze to sposobi len rozny cas v akom dotycny ponor bude dosiahnuty, co ten graf nema ako zaznamenavat.

                                          Prosto mi to pripada, ze pani v Biku su praktici ktori tomu daju znamku Super predovsetkym na zaklade jazdneho testu a graf je pre nich doplnok, zatial co ty si teoretik. To ako bez urazky.

                                          A vies ty co? Ja mam predsa len v tej dileme medzi tebou a Panmi redaktormi sklon dat sa cestou jazdnych zazitkov, tak ma teraz ospravedln, fakt sa idem povozit ako som aj bou slubev, aj ked teda viac ako 80% zdvihu mi to asi nezapruzi :o)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            A když tomu tak dobře rozumíš a přesně víš jak to tlumení u Foxek funguje, tak nám ještě vysvětli, jak je možné, že při nastavení komprese na minimum začíná graf na nějaké hodnotně (dle konkrétního kusu Foxky – a mluvím o RLC modelech, které tu možnost změny komprese mají) a při nastavení komprese na maximum (na té stejné vidlici) začíná na hodnotně o 10kg větší a Celý graf je tedy posunut o 10kg (po té změně nastavení komprese na korunce).

                                            A když se úpravou eliminuje ta nutná síla 50N k otevření záklopky komprese (pro minimální nastavení komprese na korunce na pravé noze), tak se to opět změní o těch 5kg (to je těch 5kg způsobených kompresí o kterých píše Milan).

                                            Ale možná, že jsi tak šikovný, že dokážeš stlačit vidlici (stále mluvím o Foxkách), aniž bys otevřel záklopku komprese a tedy, aby se komprese v grafu neprojevila (možná jezdíš na Foxkách bez oleje v pravé noze když to dokážeš).

                                            Aha, já vlastně zapomněl, ty zase píšeš o něčem, o čem vůbec netušíš jak funguje, takže je tahle diskuze zcela zbytečná (a dál reagovat na další tvoje nesmysly nehodlám).

                                            0 0
                                            • Snowball  

                                              ach jo, niekto prehliadol, ze primarnym predmetom nasho zaujmu nie je fox, ale durin… no nic, to sa u mlokotu asi stava :D

                                              0 0
                                              • Ruprt2  

                                                …„tak idem citat a nieco zaujimave z tej rise vidlic sa teraz dozviem, no a jasne, zase prazdne zvasty a invektivy.“…

                                                0 0
                                            • MattsSpeed  

                                              Ahoj,

                                              chel by som sa poradit ohladne moznosti nastavenia Fox f120 rlc open bath, po rokoch menim vidlu, po SIDovi 28, staviam bike viac na pohodu a pravdepodobne vyhrala spominana foxka vs. RS Reba, vyber je ciste srdcova zalezitost, takze nechcem riesit co je lepsie, chcem sa len poradit ohladom ladenia nastavenia u foxky…

                                              mozeme aj cez mail…

                                              dik

                                              0 0
                                        • Snowball  

                                          No, milanek nejak zvadl, tak este doplnim, v tom Vele vycitaju durinu zrovna to same, co vyplyva aj biku resp debaty tu, teda 1) durin bud spracuva aj male nerovnosti, ale potom sa velmi nori pri brzdeni a lahko chodi do hlbokeho zdvihu, alebo ked sa zvysi tlak, tak zas nereaguje na drobne nerovnosti – toto fox prave vdaka svojej charakteristike riesi, lebo je schopny reagovat aj na male nerovnosti a zaroven v druhej polovici zdvihu stuhne – je to pri tom grafe v biku vyslovene zdoraznene, cize foxka ma idealne spravanie vidlice. 2) No a druhe co durinu vycitali bola ta nizka tuhost.

                                          Inac povsimnite si schopnost mlokotnika citat grafy:

                                          (citujem) A když tomu tak dobře rozumíš a přesně víš jak to tlumení u Foxek funguje, tak nám ještě vysvětli, jak je možné, že při nastavení komprese na minimum začíná graf na nějaké hodnotně (dle konkrétního kusu Foxky – a mluvím o RLC modelech, které tu možnost změny komprese mají) a při nastavení komprese na maximum (na té stejné vidlici) začíná na hodnotně o 10kg větší a Celý graf je tedy posunut o 10kg (po té změně nastavení komprese na korunce).

                                          Ja teda v tom grafe vidim, ze krivka pri durine nevychadza z presecnika oboch os… Pri foxe ano.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Už jsem nechtěl reagovat, ale ty jsi předvedl další perlu, na kterou reagovat musím. Ani těm grafům za mák nerozumíš, jinak bys opět nepsal takové kraviny. Kdyby ano, tak bys věděl, že v reálu nikdy žádná vidlice nemůže mít graf začínající z počátku souřadnic (všechny vidlice začínají grafem v hodně [0,y], kdy y je číslo o hodnotě minimálně 30N, pro neupravené vidlice o něco více) a nikdy si nemohl udělat takový nesmyslný závěr, že Foxka začíná v počátku a Durin ne.

                                            V bike magazinu bohužel mají neduh, že všechny grafy jim začínají z počátku souřadnic, i když tohle reálu neodpovídá (oni vezmou nějakou změřenou hodnotu blízko počátku, která už je správně a tu pak nesprávně spojí s počátkem souřadnic místo aby jim graf správně začínal někde na ose y pro hodnotu [0,y]).

                                            A ty jsi to korunoval tím, že jsi udělal závěr, který nesouhlasí ani s grafem bike magazinu, ani s realitou, prostě opět tvůj další nesmysl.

                                            Tady máš několik zvětšených grafů z původního pdfka (bohužel originál co má bikemagazin v lepším rozlišení není dostupný), kde je zcela jasně vidět, že jim všechny grafy nesprávně začínají v počátku souřadnic a přesný odtrh tedy z nich nelze vyčíst.

                                            Pro zdůraznění jsem přihodil ještě Manitou Minute (zvětšený graf + graf 1:1), abys viděl více vidlic, které se bez většení zdají, že v počátku jim nezačínají.

                                            I když nevím proč ti to sem vůbec dávám, když stejně nedokážeš pochopit ani úplné základy grafů a průběhů, to je potom vše marné (a tedy dále už také nejspíš na ty další nesmysly co určitě zase vyplodíš reagovat nebudu).

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Ty obrázky jsou v pořadí Durin, F100, Minute a Minute origál bez zvětšení.

                                              0 0
                                            • Snowball  

                                              ano ano, o tych tvojich povestnych magickych 5 kg odtrhu sme sa tu uz napocuvali viac ako dost…

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                Protože vidím, jak zase na jiném míst opět vyskakuješ a opět začínáš se svým zkresleným modelem poznání zkusím oživit zde tohle téma a ukázat pravé schopnosti a skutečnou úroveň znalostí.

                                                Zásadním problémam je, že jsi člověk s minimem praktických zkušeností z odpružení, který má názory poskládané a vytvořené výhradně četbou jednoho časopisu. Co ten časopis napíše je svaté a tak je schopen používat termíny, jako tlumení a dokonce i sportovní tlumení ale když se chcete dostat v diskuzi dále aby se posunula k poznání, tak najednou vše zamrzne. Ty najednou nerozumíš a nechápeš, je to jako by tě naučili ve škole sčítat jablíčka ale hruštičky už nedokážeš, protože došlo k zádrhelu,v chá­pání. Ty prostě až příliš často jenom papouškuješ naučené. Tohle začne vadit v okamžiku, když se hledá skutečná podstata, třeba když přijde řeč na to, co se za těmio názvy skrývá za funkce a jak se projeví jízdou.

                                                Tohle je totiž téma, které by se zde dalo probírat a konkrétně probírat u dvou uvedených vidlic, kdybys na sebe nestrhl pozornost.

                                                Podivné je že, když si budeš povídat se stejně „znalýma“ budeš jistě vypadat jako odborník, protože používáš termíny. Ale termíny zrovna tady na těchto stránkách a zvláště v tomhle konkrétním případě bohužel nestačí a pokud to dotyčný nepochopil, tak nepomohou ani zde tázajícímu.Pomohlo by, kdyby byly tvé omyly rozklíčovány, což je nekonečná práce mnoha znalých, která se ukázala jiýž mnohokrát jako zcela zbytečná. K jádru poznání je třeba vždy přistupovat postupně, jako po vrstvách a když se jedna nepodaří odloupnout, není možné skočit do další. Právě o tohle jsem se zde snažil a opět neúspěšně.Bohužel, tvé poznání je na vrstvy poznání bohaté asi tak, jako bowlingová koule. Termíny vylovené z různých vrstech jenom plují a kloužou na povrchu bez jakýchkoliv spojitostí a pro znalého je vyloženě bolest jenom se dívat na ten zmatek, který musí vládnout těmto „znalostem“. Vše je samozřejmě korunováno tím, že termíny díky minimálnímu praktickému poznání a skutečným vědomostem nedokážeš správně přiřadit k jedecké zkušenosti.

                                                Když k tomu přidáme projev ukřivděného děcka, které se drží za sukně utority a zuřivě plive po každém, kdo neodpovídá jeho vizi autority, máme zde celý obrázek jedince.

                                                Popravdě, je mě úplně jedno kdo a jak si buduje své vzory a poznání ale když s toto púochybnou směsicí poznání pravidelné vystupuje a to vždy z pozice toho znalého a poučujícího a zabírá až příliš prostor,u je to otravné. Takto vždy z jednoduchých a každému jasných věcí začneš tvořit nové a nové problémy. Není opravdu možné stále dokola vysvětlovat za přispění mnoha zkušených jednomu jedinci bez chápání jeho omyly.

                                                Navíc je vhodné připomenout, že úroveň zdejších znalostí považuješ za velice nízkou a to, ti umožňuje nadutost v projevu. Rozeznat to, že pro nás zde neexistují ani modly špičkových Německých časopisů jako nedotknutelné, to nepochopíš ani ze zdejšího textu. Zdejší úroveň je prostě již tak vysoká, že není třeba mnoha chápajícím dlouhých vysvětlování k pochopení problematiky. Problémem je to, že až příliš často vidět jen jeden křikloun a nekonečná debata s ním na téma, jak opět něco nepochopil je přílis ohraným stereotypem.

                                                Skutečná úroveň zdejšího fóra se tak často skrývá, protože mnozí nemívají potřebu se hádat s nadutým neználkem.

                                                0 0
                                                • Snowball  

                                                  no jo, zas sa ozvalo urazene milankovo megaEGO :D

                                                  Zas meles nezmysly, lebo 1) pre mna neni velo v ziadnom pripade pismo svate, 2) termin sportove tlmenie pouzil Bike a nie Velo, a dalej sa mi to po tebe uz nejak ani nechcelo citat, tak dalsie vecne pripomienky k tvojmu vyronu vynecham, promin :D

                                                  0 0
                                      • dancul  

                                        Zdravim, nechcem zakladat novy thread takze to hodim do tohto. Jazdim Meridu tfs 900D 2008 s Manitu R7 Absolute Elite. Rad by som ju vymenil, pretoze:

                                        1. ma zdvih len 80 mm co by som chcel zvysit na 100 mm.
                                        2. nema lock na riaditkach, co by som chcel tiez.
                                        3. mam cca.90 kg a 190 cm, a ako som sa dozvedel po dlhodobom citani tohto

                                        fora, neni to vidla pre mna koli nizsej tuhosti (180 mm kotuc) a noham len 30mm.

                                        Cena by mala byt do cca. 300€.Nezmeni sa moc geometria ak tam dam 100 namiesto 80 mm?

                                        Ps. snowball, chod sa previezt na biku, to ta ukludni.

                                        0 0
                                        • Snowball  

                                          Ja som takyto kludny :o)) Ale previezt sa pojdem ;)

                                          A do ostatneho ti nejdem hovorit, ak nikto nic rozumne nenapise mozno sa budem potom ja osobne unuvat. Uvidime :o)

                                          0 0
        • Snowball  

          ze ty mas tu maguru? :D

          inac text je zle citatelny, ale aspon podla tych hviezdiciek to vyzera ze vo vele zistili nieco podobne… co si vsak ty asi necital.

          0 0
          • kubad  

            ne Velo sem nečetl nevím co tam píšou, a ani mě to moc nezajímá, mám jiné zdroje informací a hlavně osobní zkušenosti – to je nejlepčí :-)

            0 0
            • Snowball  

              ano, presne tak, pre teba je to najlepsie, zostat radsej hluchy a slepy a verit tej svojej jedinej pravde, lebo zostanes tak aspon uchraneny pripadneho bolestneho precitnutia :D

              0 0
    • vrabčo  

      http://www.youtube.com/watch…

      ale tiez nad nou ako nad buducou vidlou rozmyslam

      0 0
      • Hunt  

        docela spatny, to dokonce vypada ze to utrhnul brzdou a teprve pak sel ten zbytek, nejak si nedokazu predstavit ze by rupnuly ty dva oblouky jen tak:(( a nebo uz to mel napraskly a jel dal, mozna nakej blazen:)

        0 0
      • Hnoj  

        Takhke se dá skurvit každá vidle, viděl jsem obrázky takle naprasených SIDů, RVL a dalších…

        0 0
        • Evilcleaner  

          vidlice se kurví shora dolů?:-D nebo se vidlice kurví na jednu hromadu?:-P

          0 0
          • Hnoj  

            Vzhledem k očividné spisovnosti slova „kurví“ je diskuze o počátečním písmenu zcela bezpředmětná, protože neexistuje objektivní a obecně platné pravidlo pro rozhodnutí, jak to má být… Loooooser :-P

            0 0
      • jose  

        Jo jenže magura měla nějakou špatnou várku vidlic(tuším ročník 08), které takto mohli praskat, tuším že se jednalo právě o MD80 MD100 a bezplatně je stahovali a vyměnovali…

        0 0
      • StuntJ  

        Kdybych měl kolo a komponenty kupovat podle toho, jestli to někdy někomu prasklo, tak dneska nejezdím na kole … Všechno jednou praskne :o). Aspoň je důvod na nákup nových blbůstek :o)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.