Ten zakaz tam byl vzdycky a jenom ho ted mapy zacaly ukazovat nebo to je nejaka novinka a fakt se tam nesmi??
Ten zakaz tam byl vzdycky a jenom ho ted mapy zacaly ukazovat nebo to je nejaka novinka a fakt se tam nesmi??
Takze potrebujeme dobrovolnika, ktery se tam zajede podivat :)
Tak, to je novinka. Byl jsem tam na bajku v květnu a nic tam nebylo.
Do NPR by se snad může vjíždět jen po značených cestách. Každopádně se tam vesele jezdí. Teď jde asi jen o to, kdy se tam postaví nějaký strážce s PČR :-(
I do zvláště chráněných území vyjma těch nejpřísněji chráněných (viz dále – NPR, NPP, 1. zóna NP) je povolen volný pěší vstup.** Naopak vjezd cyklistů je striktně omezen pouze na značené cyklostezky**, a to nejen ve všech zvláště chráněných územích, ale dle litery lesního zákona (§ 20 písm. j) rovněž na území všech lesů v ČR mimo lesních cest.
ja mam tendence takova narizeni dodrzovat a celkem chapu, ze se jim nelibi kdyz nekdo rozjezdi nejakou stran – ale potom se mi stane neco jako minuly vikend: u lesni cesty premyslim, jestli je ok tam jet – a kolem me to propali motokrosar snad padesatkou
Takze dalsi dilema, jestli tam mam jezdit nebo ne – je to moje oblibena cesta do Srbska …
Taky se na těchto územích nepouštím do žádných divočin, ale tady bych do toho šel. Jezdím tam taky, je to široká lesní dálnice, tam už není co zkazit.
Horsi bude az se tam objevi nejaky aktivni strazce poradku, protoze tam je jistota, ze nejake cyklisty vzdy odchyti
Ale fakt, ze tohle je asi jen zmena na mapy.cz, stejna situace uz tam je roky a zatim ok.
Když se tam postaví nějaký strážce s PČR, tak co. Tak ať si to pošlou do správního řízení.
Ocividne jsi spravni rizeni jeste neabsolvoval :)
Postupne narustaji naklady, nikdo neuzna ani zjevnou chybu a v urcitem okaziku to vetsina lidi komplet zaplati, protoze ztrati nervy a trpelivost. V krajnim pripade to pujde k soudu, ktery po letech rekne, ze to stejne musis zaplatit, protoze poustet se do nejake vetsi pravni bitvy kvuli nejake blbosti nebude.
Dle KN se jedná o rozsáhlé chráněné území. Nejspíš jim došla trpělivost a dali tam zákaz. Bude toho čím dál víc :(
Asi se tam zítra zajedu podívat, už jsem tam stejně hodně dlouho nebyl :-)
Podle mě tam bude klasika – závora a zákaz vjezdu B1. Nebo nic…
Už to tu padlo, značené to být nemusí. Do NPR na kole nesmíš, v podstatě tam můžeš jen tam, co auta (silnice a místní komunikace, tak definované). A pak jen tam, kde je to výslovně povolené – oficiální cyklotrasa či povolení správy NPR.
Že pod to spadnou i lesní asfaltované dálnice, je věc druhá. Na místě to mnohdy nepoznáš, a občas tam nějaká aktivní turistická aktivita (klidně i ve spolupráci s tou samou NPR, co tě bude chtít pokutovat) doporučí cyklovýlet a už to oficiálně nevyhlásí a nevyznačí. Jediný rozdíl je, že se o tom začalo mluvit.
Řešil jsem tohle v dubnu a taky mě to překvapilo. Prohledával jsem všechno možné a našel tuhle mapu Je z plánu péče o přírodu na roky 2017–2025 z těhle stránek .
Tuhle funkci jsem poprvé zaregistroval asi před 14 dny. Omezení pro kolo se kreje s hranicí NPR NPP. Dost mě to překvapilo, protože všechny ty cesty kde mi mapy.cz vystavily zákaz, jsou široký lesácký, dokonce některý vyasfaltovaný. Fakt idiocie :-(
Nereste picoviny kluci:).
Když pak vidím, co ve stejným prostoru napáchali lesáci, tak ochranu přírody asi taky sežral kůrovec ;-)
Jo, v NPR se prostě nesmí jinde, než kde je výslovně povoleno. Mapy.cz to začaly takhle začátkem léta vyznačovat viz přehled jejich novinek
Kecy, že to je široká štěrková cesta jsou mimo mísu. Záleží co je předmětem ochrany, pokud je to chráněný živočich, který potřebuje klid je úplně irelevantní jak je široká a jaký povrch má cesta.
A neprobíhá tam nějaká těžba dřeva proto to uzavření
Nic takového tam neprobíhá. Cesta uzavřená není. Jen někdy od jara, nově na mapy.cz, se nedá plánovat trasa na kole tam, kde to zákon zakazuje. Zjednodušeně…v NPR a NP se na kole smí jezdit jen po cestách k tomu určených – silnice pro auta a cyklostezky. Ale jak jsem psal výše, našel jsem mapu, kde je možnost v NPR Karlštejn jezdit i po turistických cestách.
Jenže ta mapa jen ukazuje, kde by eventuální povolení vjezdu (zřízením cyklotrasy) bylo možné. Chápu to tak, že to povolené zkrátka není.
Já nevím, jak se v tom vyznat. Já to chápal tak, že když je tam napsáno vhodné, tak se tam smí jet. Na přijatelné taky můžeš, ale na nevhodné a nepřijatelné nesmíš. Ale jestli je to jen návrh, netuším. Třeba trasa 12, ta zelená (vhodná) je cesta vedoucí většinou mimo území NPR a po ní se dá jezdit. Dokonce tam tudy vede myslím i nějaký závod nebo vedl, ale jistý si nejsem.
Musí tě tam výslovně pustit. Oficiálním vyhlášením (což je třeba značená cyklotrasa), cedulí, vyvěšenou mapou, papírem s povolením.
Vše ostatní (i ten plán péče) je ti k ničemu. Takže formálně máš jedinou možnost, a to tlačit na zřízení té cyklotrasy.
Už jsem to tu uváděla: Že se to někde celá léta tolerovalo, je teď na dvě věci. Momentálně ty samé správy NPR pranýřují ježdění po trasách, které před lety neoficiálně schválily.
Mapa prostě ukazuje, že tam je cesta, ale že se na ní nesmí. Umožní naplánovat trasu, ale dá varování, uvítal bych kyby takhle šla plánovat i trasa skrz jednosměrky opačným směrem.
Ale babka mluví o té mapě, co jsem o pár příspěvků výš dával v odkazu ;-)
OK, beru zpět.
Tak jeď podle mapy papírové, tam to není.
Musíš si předvolit chodce, ne kolo.
Čti o jeden příspěvek nad tebou a dva další v tomhle vlákně.
Do NPR ti vjezd na kole na lesní/polní cestu musí výslovně povolit, jedno po jakém povrchu.