• pucek

    Ahoj.Chtěl bych znát Váš názor.Loni(bohužel ke konci sezony)mě chytil zápal do ježdění.Letos už jsem se taky párkrát vyvětral,ale nechci zůstat jen u rekr.popojíž­dění.Chtěl bych letos vyzkoušet své síly a zajet si nějaký bikemaraton.Kolo mám krosové Olpran active 7005 aluminum XXseries2002.A ko­nečně k otázce-myslíte že je to vhodné kolo na nějaký ten začáteční pokus o závod?(nebudu tam vypadat jako nějaký ňouma z venkova? :),jak jsem nadnesl začal jsem se zajíždět krátce loni a letos-mám letos jenom trénovat nebo můžu zkusit závod? no a poslední-není na to pozdě takhle blbnout,když mi je 36??? Nic proti starším ročníkům(každý se cítí sám na kolik mu je).

    0 0
    • jIrI___  

      Krosová kola se na MTB maratonech moc nevidí, ale občas se tam nějaký kousek najde. Pokud to chceš zkusit, tak bych se podíval třeba na nějaké závody ze série Kolo pro život, tam se ve většině případů moc terénu nevidí. Nebo třeba Šela Marathon má vypsanou zvláštní kategorii přímo pro krosová kola.

      0 0
      • Marty9  

        Spíš bych se podíval po nějakém jetém horském kole do 15 000kč stim budeš naprosto spokojený a na maratony rozhodně lepší než crossové.

        0 0
    • blaza84  

      Svatoslavskou šlapku si zajeď, máš to kousek, ta je v pohodě.

      0 0
    • marapara  

      Osobně bych do toho nešel. Sice na crossu sjedeš hodně, téměř to samé co na horáku, ale je to takové ježdění spíš znouzecnost. Na horáku si to užiješ, na crossu z toho máš spíš smrt v očích. Přece jen nějaké limitace oproti MTB jsou. Pokud uvažuješ i o závodech, tak se na krossa vykašli. Osobně bych krossa nebral ani na ježdění po asfaltkách nebo šotolinách, či některých cyklostezkách. V tomto ohledu je horák univerzálnější. Staší přezout gumy na sliky a jede to v podstatě jako kross.

      0 0
    • Azmir  

      No olpran na závod zrovna nejvhodnější není ale můžeš to zkusit , jako ňouma asi vypadat budeš, ale pokud nechceš koupit nové kolo tak to budeš muset překousnout :)))

      0 0
    • Tosa  

      Radost z ježdění není skryta v jízdním kole, ale v hlavě jezdce. Někteří pořadatelé závodů v propozicích přímo uvádějí, že trať je sjízdná i pro krosová kola.

      0 0
      • Tomahomo  

        Je to v nohách/hlavě a ne v kole :o)

        Edit – to mělo být na zakladatele.

        0 0
        • Zlatka  

          ANO

          0 0
        • z0diaC  

          +1

          0 0
        • Alibaba  

          Já to říkám pořád, jen o nohách!!! ;-)

          0 0
          • Mr.Dawe  

            Nemáš problémy v pravotočivých zatáčkách? :D

            0 0
            • Alibaba  

              Kdepák, sámoška je na křižovatce doleva, zpět to beru kolem celého sídliště. Do práce a zpět jezdím okružní jízdu…sice je to o 25km delší, ale ten pocit vítězství člověka nad hmotou…;-)Mám však kámošku, která si plete strany – tý bych to nikdy nepůjčil!!! ;-)

              0 0
    • Kubiczech  

      Občas někdo na krosu vidět je, takže bych v tom žádný problém neviděl. Vyber nějaký rychlý závod s minimem technických pasáží a to nejlépe za sucha a vyraž.

      No a pokud bude nějaký singltrail, nedejbože na blátě, tak se kliď těm, co jsou za tebou. (:

      0 0
    • Payia  

      Je treba rozlisit zavod VS maraton. Na maratonu zavodi prvnich 30 lidi a zbytek uz to ma jen jako vyjizdku. Vzhledem k tomu, ze ve vetsine pripadu musis mit startovni pozici vyjetou z predchoziho rocniku, tak budes startovat pri nejlepsim nekde za prvni vlnou, tj kolem 200. mista, ale treba taky na 1000. fleku. To pak neresis zadne zavodeni, mas pred sebou 500 lidi kteri do kopce chodi pesky a v podstate ti nezbyva nez jit s nima. Na to cross bohate staci.

      Na MTB zavod kde startuje ± 100 lidi v urcity kondici uz cross samozrejme nebrat, poradatel by te tam nejspis ani nepustil.

      0 0
    • artorie  

      svůj první závod ano pamatuju

      silniční závod jsem jel na trackingovém kole za 7k

      kamarádi ze školy na mě čučely jak na vola a byl jsem druhej!!

      0 0
      • felix.org  

        To musela být pro ty holky nuda, čučet na závod, kde jedou 2 jezdci…

        0 0
    • Sipal  

      Když jsem měl zbořenýho bajka, jel jsem plzeňskou Škodabike 60 na stejně starym krosu od Authora. Jediný velký problémy byly v lese na kořenech, to jsem musel krokem, a samozřejmě sjezdy s rozmyslem, nešlo to pustit naplno. Jinak se to dalo. Bikery jsem předjížděl na rychlejších úsecích, oni mě na techničtějších. Odnesly to nakonec jen 3 dráty, jinak kolo vydrželo. Znovu bych to neabsolvoval, na biku je to o něčem jiném, ale dalo se :)

      0 0
    • xshreck  

      jestli to máš to, co mám já v profilu (tzn ocelové doplňky, pevná vidla) tak bych se s tím na závod nepouštěl. Není to kolo na závody, těžkopádná potvora. Dá se s tím jet v pohodě, ale na výjezdy/sjezdy a technické pasáže se to nehodí vůbec.

      Popravdě já bych z recese klidně jel, na výsledek to ale moc nebude :)

      0 0
    • winter78  

      Ja by som sa zasa zaujímal o inú vec : vydrží to ten cross ?? Môže sa stať že ten cross zničíš a bude nepojazdný, v lepšom prípade budeš musieť vymeniť polku komponentov ;-). Moji známi, tiež bajkeri ktorí najazdia do roka tisíce km, nikdy na maratóny nechodia…a keď som sa ich spytoval že prečo, tak odpoveď bola jazdnoznačná : nechcú si rozmrdať bike.

      0 0
      • Kubiczech  

        Však když vybere dobrý maraton, tak pojede po širokých cestách jako jezdí jindy. Na těch pár stovkách metrů technicky náročných pasáží holt pojede opatrně. Nicméně mám vyzkoušeno, že XC terén v klidu vydrží.

        0 0
    • kyprbikecamp  

      No já bych ti chtěl jen říct, že ježdění na kole neznamená nutně jezdit závody. Jak už tu padlo, je to v hlavě a v nohách. Spousta lidí závody jezdí(od 1. do 2000.? místa) a baví je to. Spousta lidí zase hodně jezdí ale závody ne. Jestli jezdíš takhle krátce, tak bych se být tebou spíš chytil nějaký dobrý party a s ní jezdil někam na hory a postupně to všechno vstřebal. Nebo když budeš vědět o nějakým poctivým obchodu s kolama, tak si tam taky třeba vzpomenou na svoje začátky a poradí ti, kam jet a na čem nebo s kým. Kolem některých obchodů se tvoří nezávislý hloučky bajkerů a pokud tam zrovna nejsou honiči ega, tak tě rádi vezmou sebou. Jestli ale toužíš po kolektivním duchu na závodech, tak jen do toho, samozřejmě.

      0 0
    • Jakobo  

      Ja bych chtel jen dodat, ze technoogie od dob vyse zminovaneho Olpranu nebo Authora dost pokrocila, muzeme vybrat odolnejsi kola (klidne i urcene pro 29), kvalitni vzduchovou vidlici a u nekoho, kdo ma do 75 kg bych se nebal ani nejakeho rychlejsiho prejezdu pres sutry a koreny.

      Volba prevodu je uz individualni.

      Trochu spis vidim problem v nabidce plastu, neni to nijak slavne, zvlast u vetsich rozmeru (622–42). Na jare budu zkouset Maxxis Wormdrive, jediny 622–42 v nabidce KK a to spis na sotolinu za sucha.

      Mohly by se vyrabet 622–45 s hrubsim vzorkem, to by se jeste do zadni stavby veslo.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • xshreck  

        Radši ať koupí celé kolo a toto nechá do města, než kupovat vzduchovou vidlici, nové kola apod.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.