• Finn

    Ahoj, uvažuji nad SUPERIORem XP 925, který je osazen vidlicí Manitou Match. Bohužel jsem o této vidlici nic moc nezjistil, ani na stránkách výrobce. Ani na jiných kolech letošních kolekcí kromě superioru jsem je zatím neviděl. Jezdí ji někdo, slyšel o ní někdo něco, nebo je možné někde najít nějakou recenzi. Předem díky za jakékoli info. F.

    http://www.superior.cz/…fi/bike.html?…

    0 0
    • PedroChuanez  

      Ahoj, před pár dni jsem si koupil nového SUPíka kterej jí má… bohužel je to ale moje první odpružená vidlice takže nemohu moc soudit.. Jediný co sem trošku odpozoroval je, že neni moc „tuhá“-při intenzivním brždění dost vibruje.. Kdybys měl jakykoliv dotaz na který jako laik budu umět odpovedet tak rad odpovím..

      0 0
    • metr-x  

      Podle mě to je nástupce Axela nebo Slate..takže žádná hitparáda,ale budu rád,když mě někdo vyvede z omylu

      0 0
      • Finn  

        Axel i Slate byly olejové, což by u kola v téhle kategorii bylo trochu překvapivé, zvlášť když na loňském modelu byla vzduchová. Ale tady v tomhle vlákně http://www.bike-forum.cz/…-xp-925.html#… to už někdo zmiňoval, že je olejová.

        0 0
        • Evilcleaner  

          ehm… a není to trochu jinak? olejové sice ano… ale v tom smyslu že měly olejový tlumič. a ten má i xcr od suntouru… pointa je v tom že jsou mazané nikoli olejem ale vazelinou a toto dělá velký rozdíl.

          0 0
          • Finn  

            Jasně, rozumím. Šlo mi jen o to, že na stránkách superioru je u popisu pružení/tlumení vidlice uvedeno vzduch, a mělo by tam být spíš pružina/olej, nebo se pletu? K té vidlici jsem nikde nenašel žádný podrobnější popis.

            0 0
            • Evilcleaner  

              tak trvalo mi přesně minutu než jsem pomocí googlu zjistil že se jedná o kombinaci ocelová pružina + olejový tlumič. jr to fakt super vyhledávač, doporučuji to taky zkusit.

              jinak k samotné vidlici, hádám že u pružiny bude ještě elastomerový doraz, což kdysi manitou tlačilo i na top modely, škoda že to bylo 13 let zpátky. jinak vidlice disponuje skvělým absolute damping systémém, který vidlici spolehlivě pohlídá aby náhodou nebrala malé nerovnosti a tím jsi neztrácel energii. rozsah nastavení je široký od polohy žádná citlivost po žádné pružení:-) podle všeho opravdu skvělý kousek. nicméně aspon něco zajímavého, dutá korunka a hliníková hlavová trubka… pro lightweit… tak proč dali supermegaheavy­weight steel vnitřní nohy mi zhůstává skryto… podle všeho to přední kolo udrží, ale výměna je asi doporučenihodná.

              0 0
      • Evilcleaner  

        tak nějak by to mělo být, bohužel

        0 0
      • Stewie Griffin  

        Manitou Manitou Match 2010 description:

        Absolute + damper cartridge technology to provide light weight, externally adjustable low-speed damping, and internally tuneable high-speed damping.

        Intended for XC, Trail, or All Mountain

        HexLock axle: Improved Steering Precision

        MARS Air Spring: Light weight, Suppleness of a Coil Spring, and Late Ramp-up for Bottomless Travel

        Travel: 100, or 130mm

        Axle: 9mm Standard & 20mm Hex

        Brake: Post Mount Only

        Steet Tube: Alloy

        Stanchions: 32mm Aluminum

        Crown: Deep Bore Hollow Crown for Lighter Weight, and No Loss in Strength

        Size: 26´´

        Without MILO

        Weight: 1560g (100mm), or 1700g (130mm)

        Colour: Gloss White, or Gloss Black

        0 0
        • tomxxx  

          Kdyby ta váha byla 1560g, tak na ní jezdim ještě teď a vytahuju se, jak je lehká, když je to nejhorší model od Manitou. Má 2314g

          0 0
    • jecnak  

      Jedna se o nastupce Slate ci Axel. Olejove tlumeni s nastavenim odskoku, lock. Negativni pruzina i pozitivka jsou vinute ocelove pruziny. Jediny vetsi zadrhel asi bude ve vaze vidlice – ocelovy krk a i vnitrni nohy + ocelove pruziny = 2+kg.

      Jinak staci si Manitou Match zadat do googlu a vyskoci ti presne na co se ptas… !?

      0 0
      • Finn  

        Díky za odpověď, přesně na to jsem se ptal. Problém byl, že na webech byla uvedena jen ve specifikaci kola, nenašel jsem ji samostatně. U popisu pak je uvedeno vzduchová, jinde zase „coil spring“.

        0 0
        • jecnak  

          Ono jich samozrejme muze byt vic verzi. Zalezi, co si ktery vyrobce nasmlouva. Takze nejlip napsat do Supa ci zavolat do prodejny.

          0 0
    • Finn  

      Tak je pro úplnost přidávám sdělení superioru k téhle vidlici: „Vidlice Manitou Match je olejová (pružina/eleas­tomer). V katalogu máme tiskovou chybu. Je srovnatelná s modelem Marzocchi 33LO, kterou jsme v

      minulosti používali.“

      0 0
    • Axl  

      Zdravim,mám dotaz na majitele této vidlice.Na levé noze je „štelování“ PRELOAD – firm-soft (tvrdý-měkký). Jak to máte nastavené? Doposud jsem to nepoužíval,nastavil jsem to tak napůl a jezdil.

      0 0
      • ClAyD  

        To je předpětí pružiny (prostě tvrdost) a je to na každý pružinovce. Nastavuje se podle váhy jezdce a když rozpětí nestačí, je třeba vyměnit pružinu.

        0 0
        • Axl  

          Jasný, dík za odpověd. Nevěděl by jste někdo, jak to zhruba nastavit na 87kg? Když by jsem s tím jezdil na soft, vadilo by to něčemu?

          0 0
          • ClAyD  

            Nic nevadí, nastav si to jen tak, jak ti to vyhovuje -měkčí +tvrdší. Pokud je to i na – moc tvrdý kup si měkčí pružinu, pokud na + moc měkký, naopak.

            PS: Vidlice se normálně nastavujou podle sagu (tzn. jak se vidle zanoří, když sedneš na kolo). Sag by mě být tak 1/4 zdvihu.

            0 0
            • LáďaH  

              Spíše 1/5. :-)

              0 0
              • ClAyD  

                Jak kdy, já tam nebudu mít žádnej, dokud mi nepřijde měkčí pružina, kámoš (magor) to vozí přes půl..

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.