Můžete mně poradit jestli existuje mapová navigace na kolo, to je odolná proti otřesům, vodě, výdrž baterií 15 hodin a zároveň hezký displej jako mají navigace do auta. Chtěl bych ji využít jak na kole, tak i v autě.
Můžete mně poradit jestli existuje mapová navigace na kolo, to je odolná proti otřesům, vodě, výdrž baterií 15 hodin a zároveň hezký displej jako mají navigace do auta. Chtěl bych ji využít jak na kole, tak i v autě.
Už delší dobu máme doma Garmin, číslo si už nepamatuji, ale je vodě a pádům odolná. Už existují i navigace na turistické mapy, ale řeknu ti: je to blbost. Papírová mapa je klasika a ještě větší klasika je jet, kam tě cesta zavede a mapu vytáhnout až po cestě zpátky.
nebo az za tmy :o) Souhlasim, ze papir je papir. Mam Etrex Legend od Mountfielda. Ty mapy jsou v podstate nepouzitelne bez papirove mapy a v aute pouzivam jen jakko prijimac napojeny na notes, jinak kdyz to neni na okne, signal jde do haje…
Toho Garmina od Mountfielda mám taky. Ze začátku jsem s ním hodně jezdil a zaznamenal si trasy a v poslední době jej pramálo používám.
Naposled v sprnu jsem na dovči u kamaráda v jižních čechách, tak nějak matně jsem si některé trasy pamatoval a jezdil jsem s Garminem a byl to výborný pomocník. Byl jsem rád, že jsem ho měl. Nemusel jsem tak často zastavovat, jít do batohu a vytahovat mapu. Ušetřil mi spoustu času a zbytečných zastávek, když jsem se jen ujišťoval, že jedu asi správně. Jako pomocník je to dobrá věc, ale mapu plnohodnotně nenahradí.
řešil jsem stejný problém a odpověď je, že neexistuje přístroj vhodný současně na kolo a do auta. Je to na hodinovou diskusi, ale chce to přístroje dva, nebo obrovský kompromis. Dovedu si představit, že použiju svoji autonavigaci Garmin Nuvi na kole tak, že budu mít přístroj v baťůžku a když se dostanu do úzkých, tak zastavím, spustím přístroj a na Topo mapě si nechám ukázat, kde jsem a rozhodnu se kudy dál. Ale toť vše. A opačně to taky není ono, outdoorový Garmin lze pro autonavigaci použít, ale zase nemá hlasový výstup, ovladání není dostatečně operativní, nemá dotykový display. Takže po měsící jsem zjistil, že jediný přístroj neexistuje a vyhodotil jsem, že momentálně více užiju autonavigaci a někdy časem si možná pořídím outdoor přístroj.
Přesně tak, ale pokud to bude vozit na kole více, tak je asi lepší outdorový model přímo vhodný na kolo. V autě se pak dá použít docela v pohodě (komfort je samozřejmě nižší než u těch auto přístrojů ale dá se, mám vyzkoušeno).
existují už taové odolné navigace na motorku např Garmin Zumo, které splňují tvé zadání, kromě výdrže baterii, ale možná s nějakým externím akumuláorem by to šlo i na kolo.
ale on nechce na motorku, ale auto
chce na kolo a na auto, když to zprůměruju, vyjde motorka
haaaaaaaski
pokud ma navigace usb port, tak je asi nejlepsi „baleni“ akorat teda sehnat to skladem je nadlidsky vykon http://apc.com/…ly/index.cfm?… jeste se daji sehnat i podobny – v softcomu meli nejaky non-apc – pripadne neco z honkongu z ebay ale to uz bude spis baleni do batuzku nebo na nosic pro laptop.
jeste se da sehnat emergency power v podobe plastovyho pouzdra na 4 tuzkovy baterie kolem 5$ prumerna cena s usb konektorem, ale to tu ve vidlakove taky nemeli skladem.
ve finale mi pred odletem nezbylo nic jinyho nez vzdat nakup „normalniho“ zarizeni protoze nebylo nic skladem a zajit do GESu koput drzak na 4 baterky s klipem a usb konektorem a pak uz jen trocha hrube sily a izolepy a mohl jsem odletet… cena mene nez 50 korun. funkci to plni akorat to nevypada tak KUUL.
Garmin 60CSx. Asi nejlepší současná volba GPSky na kolo. Kupovat u nás velmi předražené, rozhodně se vyplatí dovézt z USA i v případě, že bys neměl někoho, kdo ji přiveze a platil dph a clo. Oproti automobilovým menší displej a nemá hlasovou navigicaci, která se v autě hodí. Výdrž přesně nevim, ale odhaduju tak 24 hodin s dobrými baterkami.
Nic s větším displejem se na kolo nedělá, i by to byla pak příliš velká a těžká kráva.
Více toho najdeš v historii, už se tu tenhle model probíral a má ho tu včetně mě více lidí.
Předražené ano. Ale zda vyplatí nebo nevyplatí, toť otázka. www.navigacegps.cz/…/detail.aspx?…
Vyplatí se určitě, protože cena je už méně než poloviční oproti ČR. A když se dobře vybere obchod, tak není problém s reklamací přímo v USA (jen ta reklamace vyjde na cca 1000 Kč, což ovšem při ušetřených 8tis. je zanedbatelné). A Štádler takhle straší vždycky a ve všech svojich reakcích se ze všech sil snaží zabránit dovozu z USA protože mu utíkají kšefty. Problém s nahraním českého softu taky žádný není. A pozáruční servis v Picodasu je také téměř bezpředmětný, protože cena oprav je šílená a téměř vždy se vyplatí dovézt nový přístroj znovu z USA místo placené opravy. Oni stejně téměř nic neopravují a je to jen skládačka z několika málo kusů, který se vždy musí vyměnit celý. A samotný kus je možno v Picodasu koupit a případně si vyměnit i sám (ale to už jsme opět u té šílené ceny těch jednotlivých dílu, z nich si smontovat celou gps, tak to vyjde asi na 40tis.).
Takže pokud je možnost osobní dovozu (a tím jistoty neplacení dph a cla), tak není moc co řešit. Pokud tahle možnost není, tak je situace už komplikovanější a není ten dovoz z USA tak jednoznačný (rozdíl v ceně se při zaplacení dph a cla sníží a posílat to poštou s jistotou neplacení cla a dph není jednoduché).
Muzete nekdo doporucit nejaky e-shop v USA,Nemecku nebo GB na nakup Garmin GPSMAP 60csx? Na kolik by to asi vyslo?
Každý kus se kupoval někde jinde, co tu mám v okolí, vždy podle aktuální ceny, takže netušim ani aktuální cenu v USA. Co jsem se jen rychle kouknul, tak to vypadá, že je jen těsně pod 300$, což tedy není žádná sláva při současných cenách, kde v ČR bude tak kolem 7tis. Z USA musíš mít někoho, kdo to přiveze bez cla a DPH, jak to budeš řešit s posíláním, tak to naroste o poštovné a riziko cla a DPH a zrovna u 60CSx to pak už nemá moc cenu v tuhle chvíli.
O něco lépe na tom teď bude v USA Vista HCx, ta je jen těsně přes 200$, např. tady. A u nás stojí téměř to samé co 60CSx.
A nevim o tom, že by po Evropě byly někdy Garminy výrazně levnější než v ČR.
Ještě zkus inzeráty o prodeji použitě na geocaching.cz
Třeba tadyten: http://www.geocaching.cz/…ewthread.php?…
Doporučil bych britský ebay. neplatíš clo a ceny nejsou o tolik vyšší než v USA. Kupoval jsem tam před časem Vistu HCx, vyšlo mě to asi na 4500 (bez držáku na kolo).
V dnešní době bych spíše vybíral Garmin Oregon, dá se u nás koupit za cca 9 tis.
vydrz prodlouzit pomoci napajeni z usb konektoru … http://apc.com/…ly/index.cfm?…
pripadne 4 tuzkovy baterky do „emergency power supply battery enclosure“ plastovy obal na tuzkovky s usb konektorem cca 5$
a nebo za 50kc poskladat drzak na 4 baterky s klipem. klip s draty a usb konektor.
vodeodolnost se da resit pomoci celofanu pripadne zip-loc sacku. celofan resi i prilnavost k drzaku na kole… akorat teda dotykovy display se s tim nemusi mit moc rad.
takze nejdulezitejsi je asi navigace ktere nepraskne display z otresu. nebo se nevyklepe nejaky spoj.
Koukni na Teasi One. Mám ji a maká dobře. Je odolná proti stříkající vodě. používám ji i pěší tůry, v autě by šla použít asi taky , ale tam mám vestavěnou.
Myslím, že za těch 7 let to už nějak pojednal :-)
Wtf? Myslíš, že sedm let kupuje gpsku?
Někteří tu dekádu vybírají kola, tzn. 7 let je na GPS tak akorát :)
Přesně tak. Jsou i lidi, kteří se rozhodují deset let jestli si koupit Artura, nebo Keliše :D :D a pak si koupí Fóčus.
:D :D jsou i tací a do dneška ji nemají :D :D Nekoukl jsem na datum, jsem lama…
garmin oregon… luxusní varianta ;)
tak dá se říci, že nabídka od roku 2007 se celkem rozrostla ;-)
Mám navigaci, ale jsou i místa, kde jiná, než ta tvoje nefunguje…podle mě dobrá volba :)
Samozřejmě busola k tomu. :-)
Pánové, použiju vlákno …
Poptávám:
Nebo jsem ještě uvažoval o tom, mít hodinky, které umí ANT+ a používat je na kadenci a tepy + to samé vč. mapy mít v mobilu (mám Sony, takže umí ANT+).
Tato varianta by mě zajímala jen v případě markantního ušetření peněz …
hodinky by musely umět zobrazit na jedné obrazovce současně:
Využití je z 80% na kole, 10% turistika … 10% ví bůh … Umím si vybrat, ale zajímají mě vaše zkušenost zatím jsem „vytuhnul“ na výběru z přístrojů u Garmina … nějaký důvod, proč bych se tomuto výrobci měl vyhnout?
Hlavně asi cena, maj to nehorázně předražený :-/
Včera jsem četl recenzi v časopise Cykloservis, prý dobrý. Osobní zkušenost nemám.
je kompatidebilní s ANT+?
děsím se chvíle, kdy mi zdechne Edge 705
edit: tak podle manuanálu umí jenom BT senzory
Píše se rok 2014, proč mají výrobci pořád snahu o exhumusaci Windows CE 6.0?
na CE 6.0 a Win Embendded jede celá řádka zařízení, zabudované auto navigace, platební terminály, kasové systémy, bankomaty. atd..
Nejsou na první pohled vidět, ale jsou tam..prakticky všude..
Aha, už koukám na wiki. Myslel jsem že cca v 2006–2007 skončil vývoj CE a oni furt dělaj nový releasy. Release 2013, support do 2023. Tak to má smysl, beru zpět.
Třeba proto aby sis mohl do svého zařízení (TEASI např.)doinstalovat soft podle svého gusta. Co si asi tak nainstaluješ do zařízení od garmina ? (monteru nepočítám)
Jen doplním i sem – pokud by chuť si Teasi One nebo Teasi Pro osobně vyzkoušet (v rámci bikového výletu), tak na okraji Šumavy jsme otevřeli testcentrum těhle navigací :
http://www.facebook.com/permalink.php…
(veřejně přístupné, není třeba účet na FB)
Za sebe považuji za hlavní nevýhodu uzavřenost systému a orientace na vektorové mapy, na které jsem si ani po letech používání nezvykl. Některé Garminy sice umějí rastrové mapy, ale je to omezené počtem dlaždic a je to nepohodlné. Až někdo udělá odolný smartphone, který se bytelně přidělá na řídítka a obrazovka bude čitelná i na slunci, tak si tam dám Locus a Garmin Montanu hodím do koše.
multitaskskní nepadající foun s ANT+,pás spolupracující s founem (záleží na roku výroby – rúzné „verze“ BT) foun s dobře viditelnýmm displejem do 4 palců, aby byl možno umístit na forbes, aplikace Navigator (pro silničku) Trekbuddy s nastaveným pípnutím na waipointu – nebo Locus pro lesní cesty, offline mapy, Endomondo pro zápisy treninku, pro superdlouhé výlety axterní zdroj USB. Garmin podle mne nemá tur. mapy dobré a přehledné, nutná placená aktualizace, špatně viditelné značené cesty…
z garminích turistických map by se jeden osypal. raději zastavím a vytáhnu smartphone/tablet, než abych se vztekal u orientování se v tom nehorázném bordelu, který zobrazuje Edge 705. existuje sice možnost upravit si možnosti zobrazení mapy pomocí souborů TYP, ale to je děsné ******.
garminí mapu používám jenom při navigaci pomocí běhu (course)
nepadající odolný SP s dobrým čitelným displejem by byla super alternativa
Také nad tím uvažují.
možno umístit na forbes to ukopneš, až poletíš přes rodla, ne?
co Holux Funtrek 132, splňuje vše, kompatibilta s ANT+, práce na PC, navigace, asi vše co potřebuješ..
koukni na test..vypadá to slušně http://www.bikeandride.cz/…ek-132-test/
hezké. už se chcípnutí edge tolik nebojím :)
pěkně napsáno
Funtrek 132 jsem si před cca 6 týdny pořídil a můžu jenom doporučit. Něco málo jsem s ním už najel. Viditelnost displeje je perfektní za jakýchkoli podmínek. Naviguje přesně. Osobně ho spíš používám jenom jako mapu pro orientaci v terénu, ale i navigaci zvládá perfektně po jakýchkoli cestách (podle výběru). Co je trochu problém, ale možná jenom můj, tak hledání jako v mapě je trochu obtížnější, ale dá se na to zvyknout. Při největším zvětšení jde vidět skoro každá pěšina. V autě jsem ji ještě nezkoušel, tak tam nemůžu sloužit. Vydrží taky docela dost – na jedno nabití mi vydržela pracovat cca 11 hodin. Není na tužkové baterky, ale na akumulátor (někde jsem četl, že snad stejný jako v některých Nokiích). Rychlost je přesnější podle čidla než podle GPS, ale to je asi jasné. Co mě trochu zklamalo, tak je čidlo tepové frekvence – nevím, jestli to bylo tím, že jsem byl hodně zpocený, ale tepovka nebyla přesná a často vypadávala (možná jsem si tepák málo utáhnul a při výdechu nedoléhal celou plochou), ale s tepákem jsem jel jenom jednou, tak uvidíme příště. Kdyby byly nějaké dotazy tak jsem k dispozici.
Když se necháš navigovat podle předem nahrané trasy (gpx), tak řve nebo jinak upozorňuje, žes sjel mimo, nebo je ticho a musíš na to přijít sám? (jestližes teda tuto funkci zkoušel?)
Omlouvám se, že píšu až teď. Na kolo jsem se dostal až po delší době. Nechal jsem se navigovat „do cíle“ a pokaždé, když jsem se blížil k jakékoli odbočce (i když na ní neodbočuješ), tak navigace upozorňuje pípáním na změnu nebo na blížící se křižovatku. Problém s tepákem jsem snad už vyřešil – víc jsem si ho přitáhl, ale asi budu muset vyřešit i chlupy na hrudi a trochu to prořezat, aby styčná plocha byla co největší :-D jinak když jsem neodbočil, kde jsem měl, tak si navigace přepočítala cestu. Jinak sledování předem připravené trasy jsem ještě nestihl vyzkoušet, ale předpokládám, že to bude obdobné – bude pípat.
Dík! Tak kdyby sis vzpomněl až to otestuješ, tak budu rád, když dáš zase vědět.
Plus ještě mě napadá zeptat se na ten držák na řídítka – je přidělanej takovejma těma elektrikářskýma zubatýma páskama, takže při demontáži je třeba to přecvaknout a použít potom nový, nebo se to dá nějak nedestruktivně? Jde mi o možnost občasnýho použití navigace i na motorce, tak abych nemusel mít dva držáky…
Co mě mile překvapilo, tak je právě držák. Někdo u Holuxu opravdu přemýšlel a měl by dostat Nobelovku. Sice to jsou elektrikářské pásky, ale zobáček je delší a můžeš ho oddělat bez ztráty kytičky :-) zrovna jsem na kole, tak až přijedu, hodím tady fotku. Zatím jsem nestihl naplánovat trasu pro navigování, ale co nejdříve vyzkouším a napíšu zkušenosti.
Pakl pasek koupis za 20, je to mile, ale Cateye to ma mnohem sofistikovanejsi :-) – tohle upevneni bych bral vsude ;-)
Garmin Oregon 600 ?
Propojení na ANT+ to má a pokud si to nastavíš, tak bude i dělat záznam.
Vektorové mapy nejsou nevýhoda a řekl bych, že v kombinaci s openstreet mapou asi nebude oblast, kde by mapa nebyla.
obyč. chytrej telefon a do něj aplikace LOCUS. Supr šlape, dá se natrasovat dopředu, mnoho fce.
A jak ho přiděláš na řidítka a zajistíš, aby přežil, s baterkama, až do večera ? O dešti ani nemluvě :-D
GPSky vydrží na jedny tužkovky až do večera, na řidítkách drží, vodu a pády snáší.
autor dělá držák na telefon s fólií, která umožňuje dotzkové ovládání a stojí do 300 kč. A lechkej deštík taky snese.
jo kapacita baterie u mého obstarožního tel. sony tipo, mě vydrží na celej den. Jezdil sem s ním 100 km tratě a v poho držel.
Nevěřím, že Tipo vydrží při navigaci 15hod. Po osobní zkušenosti navíc nevěřím že to tipo vydrží tohle používání déle než dva roky. Ale alternativa to samozřejmě je – záleží na podmínkách používání.
jsou i jiné tel s vyšší kapacitou. Ale ten locus je prostě supr. Jo jako zálohu mám exter baterii, ale opravdu jsem ji nikdy nepoužil.
Já používám chytrej telefon na navigaci na střídačku s garminem, tak poměrně vím co od něj můžu čekat. Mám s sebou i powerbanku, ale takhle – pokud už vedu vyjížďku výlet, kdy tu mapu před sebou mám potřebu sledovat, rozhodně jsem na polovičním čase a to ještě s externím bt gps přívěškem. Času na dobíjení zas tolik přes den není.
A rovnou říkám – ten telefon šel během dvou let do kopru (poškrábaný display, ne jednotlivé škrábance, ale mléčně zakalený od neustálýho přetahování prstama kdy je na něm vrstvička bláta/vody apod, nespolehlivost gsm signálu takže jako normální už nejde používat, konektor téměř v háji, …). Ty všemožný voděodolný pouzdra nejsou kompaktní řešení, stejně se to blbě ovládá, jediný co reálně jakžtakž funguje je skinz ochrana. Jediný co relativně jde pokud je telefon od začátku IP homologovanej. Na druhou stranu Lokus (nebo jiné) jsou (dle mého mínění) o řád jinde než vektorovky od Garminu, o aktualizacích těch map nemluvím apod. Částečně to Garmin vykompenzoval Custom maps, ale ta nesvoboda tam stále je.
Sám za sebe jsem momentálně nejvíc happy s kombinací malého nemapového forerunneru na řidítkách a chytrého telefonu s off-line mapou v kapse.
locus mám off-line a mapy jsou si myslím, velmi dobré.
A v neznamom terene sa navigujes ako? :)
Ja to mam naopak, mobil+Locus na riaditkach a Garmin Vista HCX (=logger s barometrom) na ruksaku.
Na rastrove mapy v Garmine je neoficialne riesenie – patchovany firmware. Aj sa cudujem, ze na tomto fore to nikto nejak nespomina http://forum.mtbiker.sk/…-t25455.html
Som celkom zvedavy, co spravi Garmin v buducnosti. Podla mna casom tie obmedzenia uplne zrusi. HW a funkcionalita mobilov ide velmi rychlo dopredu, ceny dolu.
Na Garminackej Monterre s androidom vraj Locus ide.
už několik let uspěšně používám neomezené .jnx po upravě softu v Edge 800. Plná spokojenost, nemusím nic dalšího řešit. V jiném vlákně o GPS jsem to tady i psal a popisoval..
A čemu říkáš navigace v neznámém terénu? Pokud mi jde o navigaci, mám předem naklikanou trasu která mě zajímá. Pokud z ní musím z nějakého důvodu sjet protože není průjezdná, není zas takový problém se k tý čáře po čase zase vrátit (i když nevím jestli to bude singlem, lesní nebo po asfaltu). A když už je zásah do původní trasy velkej, tak proto mám ten telefon v kapse a to si teda klidně zastavím, podívám na mapu kudy (ať už k původnímu plánu kterej přes tu mapu svítí nebo jinam).
Pokud říkáš navigaci i jízdě bez trasy a potřebuješ při tom vidět mapu, tak já tohle tedy nepotřebuji mít před sebou na řidítkách – jedu co se mi líbí a kde jsem začínám řešit až po nějakém čase a to si opět klidně zastavím a vyndám telefon.
Upřímně řečeno na žádné mapové navigaci nejde naplánovat celodenní výlet aby to nebyla křeč, na to už potřebuješ aspoň tablet na naklikání trasy, samotné navigování úplně stačí nemapové.
Dlouhodobou navigací po lesních cestách a pěšinách jsem dospěl k technice průjezdných bodů a víc neřeším.
Cokoliv jiného vyžaduje precizně zpracovaný mapový podklad a hlavně informaci o průjezdnosti u cest. A to není na 100% ani u silnic, natož pak v lese.
Trasa vopred vyklikana + potrebujem vidiet mapu.
Dovody: rychle hladanie alternativy ak je na trase problem, mam prehlad kde na trase som, kde su pramene/ine veci co by ma mohli zaujmat, ako dlho (a strmo) este budem stupat, menej problemov na Y krizovatkach s malym uhlom atd.
A jak tu trasu natrasuješ? Mně tam nejdou přidat průjezdní body.
Většinou to plánuju na cykloservis.cz a potom data .gpx přenesu do mobilu. Ale jde to i přímo v aplikaci. Jen si s tím musíš trochu pohrát.
Většinou to plánuju na cykloservis.cz a potom data .gpx přenesu do mobilu. Ale jde to i přímo v aplikaci. Jen si s tím musíš trochu pohrát.
Většinou to plánuju na cykloservis.cz a potom data .gpx přenesu do mobilu. Ale jde to i přímo v aplikaci. Jen si s tím musíš trochu pohrát.
Oprava cykloservis.cz
Oprava cykloservis.cz
Zase dem to napsal blbě cykloserver.cz. Snad to najdeš.
Zase dem to napsal blbě cykloserver.cz. Snad to najdeš.
Na cykloserver.cz ale nejsou skoro žádný cesty, kde bys potřeboval navigovat.
Taky jsem dlouho resil problem s navigaci v terenu,pac me furt nebavilo tahat mapu z kapsy navic v desti jde mapa brzo do kytek,bloudis zastavujes a tak porad do kola atd…vyresil jsem to nasledovne…chytry telefon s gps a velkokapacitni baterii..ja mam napriklad samsung glxy sIII a nemam problem ji udrzet se zaplou stravou a nejakou mapou cely den,a neni problem dokoupit nahradni baterii a vzit sebou…vyhody chytreho telefonu asi neni treba rozebirat…no a cele je to vsazeno do tohoto zarizeni…
http://www.sunnysoft.cz/…elefonu.html
Naprosta parada..mam s tam najeto cca 2000km v zime,desti,lijaku,bource,vedru atd…naprosta vodotesnost a dobra ovladatelnost,nekolik padu pres riditka a jelikoz je to na takovem otocnem kloubu tak nikdy zadny problem,dokonce mi vinou spatne montaze cely drzak i s telefonem v klesani uletel
a po chvilce hledani nalezen bez poskozeni
To si ukopneš při prvním poletu. Navíc je to drahý. Já jsem si objednal tento pro důchodce
Toto je naprd, je to moc blízko, musíš koukat moc dolů a navíc to vadí při jízdě ze sedla, budeš do toho drncat kolenama.
Je to OK, vyzkoušel jsem si to na nečisto.
u mě to letělo do kouta.
na tom cykloserveru jsou trasy přihlášených uživatelů, ale v on-line mapě si ji můžeš vytvořit sám.
:-). Jsou plánovače kde se dá plánovat i nad osm podkladem a tam už zajímavý traily jsou… Do zahraničí si s oblibou skenujeme singltrail mapy, zkalibrujeme a naplánujem co se nám líbí, nemusíš to pak během cesty řešit.
Je tady někdo kdo má Holuxe Funtrek 132 a dovede posoudit, jestli má smysl si připlácet za ty extra turistický mapy 1:25000? Tzn. asi někdo, kdo je má a používá je…
Pokud si do mobilu stáhneš free kopii smartmaps, tak on-line jsou tam ty mapy k dispozici tak si je projdi a porovnej, podle mého názoru nemá :-)
Mapy TM25 jsou svojí podrobností ještě hodně před tím co mají mapy.cz a nedejbože i cykloserver..ten je podrobností hodně vzadu..
Spíš by to mělo vycházet ze stylu jízdy. Pokud jezdíš převážně po značených cestách, nebo jasných cestách..pak dle mne stačí to co má základní Holux, pokud se rád touláš úplně kdekoliv..pole, lesy ,bažiny..tak pak dle mne ten příplatek cenu má..
Mapy jsou u nich na webu ..takže se dají projít lokality co znáš a zjistit jak hodně je to podrobný..
já projít lokality a zjistit: to je podrobný vůbec nic..
a teď aby ta věta dávala smysl?;-)
Na mapy.cz je cestiček rozhodně více.
to není, max. v okolích velkých měst můžou být mapy.cz více prokreslené..jinak terén má více cest v TM 25
Zatím jsem i v nejhustším porostu neměl problém, že bych neviděl „cestu“, teda pěšinu, po které jsem jel. Takže asi hlavně záleží na terénech, kde se člověk pohybuje. Podívej se do map na místo, o kterém víš, že je cesta už hodně mizivá a je to spíš cesta necesta nebo místo, které je hodně nepřehledné a pak se podívej na rozdíl zobrazení v těch mapových vrstvách. Nejjednodušší řešení ;-)
Mapy od Seznamu jsou rozhodně to nejpodrobnější co se dá pro čr sehnat. Já to řeším tak, že si na Seznamu naplánuji ručně trasu, stáhnu si GPX, hodím do Dropboxu a v Locusu si ji naimportuji z Dropboxu. Mapu tam mám vektorovou OSM.
Jako doplněk ještě používám na cestách ty mapy.cz
Tak s tím teda nesouhlasím. Na mapy.cz mi to nedovolí nasadit dokonce ani některé regulerní stezky.
Nevylučuji, že je to rukama.
Jak nasadit? Když dáš „ruční měření“, tak si to naklikáš třeba příkopem.
To si můžu naklikat ale všude. To mi moc mapy.cz nepomůžou.
Ale tam máš právě pěšinky, které na cykloserveru apod. nikdy nenajdeš.
Ne po všem co je tam uvedeno jde plánovat (ani pěšky), takže občas ještě mezikrok upravit gpx jinde, ale jinak souhlas, v současné době také pro první hrubé naplánování používám mapy.cz
zatím jsem nenarazil na úsek, který by nešel plánovat aspoň jako „ručně“. Někdy musím vytvořit i několik úseků = několik gpx souborů a ty jdou spojit v Locusu.
Já jsem spokojen.
zatím jsem nenarazil na úsek, který by nešel plánovat aspoň jako „ručně“. Někdy musím vytvořit i několik úseků = několik gpx souborů a ty jdou spojit v Locusu.
Já jsem spokojen.
Mám na mysli tohle
Ručně to ale musíš vyklikat celý, to už to rovnou můžu dělat někde jinde :-)
aha, tak to jo, to se kliká ručně :-). A kde by to šlo dělat jinak, aby se nemuselo plánovat ručně?
Ještě k tomu jak jsem psal, že jsem spokojený. Musím to poupravit. Spokojený bych byl, kdybych mohl plánovat bez nutnosti připojení k netu. Bez něho si venku nic nenaplánuji a musím se tupě držet toho co jsem naklikal doma.
i na pepka: Hlavní stránka – vpravo „plánování a měření trasy“ zaškrtnout „na kole“ nebo „po svých“, umístit zelenou vlaječku na start, červenou na cíl a postupně přidávat oranžové jako průjezdní body. Po většině zanesených cest to pak docela funguje, ale 100% to rozhodně není.
Offline potřebuješ něco jiného typu OziExplorer, Sporttracks apod.
Tak z tohoto je nejdůležitější ten konec. 100% to rozhodně není…
Nevím, co dělám špatně: neznačený pěšiny to ignoruje, na značených nepotřebuju navigaci, ne?
jeden o koze, druhý o druhé: vždyť říkáme že jim to 100% nefunguje. To „magnetování“ na mapy.cz, stejně jako na bikemapu a jiných jen zrychluje práci s vyklikáváním. Proto píšu že to na mapách.cz dělám na hrubo (celodenní výlet) a hezké pěšinky si doklikávám jinde (osobně poslední dobou ve sporttracksu nad osm mapama nebo čistě podle toho co mi kdo napsal/vyprávěl). ;-)
Není ten upgrade na mapy.cz trochu mimo? Nejde mi tam už naklikat trasa libovolně terénem, furt to leze jen na cestu.
jo jo, potvrzuji, že tam vůbec není tato možnost, fakt dost blbé
opravuji se, nesmíš dát plánování, ale body a měření a poté měření vzdálenosti a vše funguje tak jak má :-)
Dík. To jsem si oddechl :-)
pokud chce nekdo vyzkouset a pomerit svoji (nebo pujcenou) GPS navigaci „under pressure“, tak nabizim imho idealni prilezitost :)
http://www.javornickypazdrivec.cz/
Urcite kvalitni MTB zazitek, krasna priroda horskeho hrebene na okraji NP Šumava a navrch slusne zpracovany .GPX log.. :)
Dorazte, bude zabava.. ;)