Maratony - úpadek dlouhých tras?

200 nepřečtených
  • Levhart

    Poslední dobou mám pocit, že na „dlouhých“ startuje pořád méně a méně lidí.

    Našel jsem svoje výsledky z Chrudimi a v roce 2006 jsem skončil 245. a to jsem určitě poslední nebyl. Letos bylo ve startovce nějakých +/- 150 lidí. Karlovy Vary podobně a jinde taky (mimo KPŽ to je možná krapet lepší + klasiky jako Drásal).

    Je super mít pěkný výsledek, ale na druhou stranou není s kým závodit – někdy jedu třeba hodinu i víc sám, takže chybí motivace.

    Dlouhé trasy mě baví už jen proto, že jet někam přes půl republiky na krátkou mi přijde o ničem.

    Taky nechápu, proč např. v KPŽ elita jezdí krátké (resp. to pro ně vypisují pořadatelé) – argument, že víc lidí=větší konkurence neberu – já např. pro elitu rozhodně konkurence nejsem…

    A k tomu jsem zaslechl, že se pro KPŽ (kde pár kvalitní závodů určitě je) chystá zrušení dlouhých tras… tak nevím… :-(

    Co si o tom myslíte vy?

    0 0
    • Joseph de Sax  

      prostě to jde jenom do sraček, jak všechno ostatní…

      0 0
    • t29  

      Lidi jsou líní a cíl pořadatelů je, aby na tom závodě neprodělali. Takže radši udělají závod na kratší trati, kde nalákají víc lidí a přitom jim stačí míň personálu, míň občerstvovaček, míň jednání o povolení závodu na úřadech a s vlastníky pozemků nebo cojávím s kým…

      0 0
      • JSt  

        to o poradatelich je vlevhartove pripade mimo. dlouha vypsana je, akorat se do ni skoro nikdo neprihlasil. problem bude jinde ;-)

        0 0
        • t29  

          v tom případě platí první tři slova mého příspěvku :)

          EDIT: případně, pořadatelé jsou taky líní a neumí se prosadit v konkurenci ostatních závodů :)

          0 0
      • kámen úrazu1  

        Neřekla bych, že je to jen v lenosti. Viz Drásal, Šela, Sudety…, tam startujou stovky lidí i na dlouhých variantách tras.

        Jedna z věcí je konkrétně u KPŽ bodování, za krátkou je často větší bodový zisk. Ale k úbytku startujících, kromě MTB klasik, dochází i mimo závody KPŽ.

        Podle mě stačí, když jednou, dvakrát za sebou, dokončí dlouhou výrazně méně lidí než obvykle, třeba kvůli nepříznivému počasí. A příště se méně výkonní bikeři, kteří váhají jakou trasu jet a klidně by si dlouhou střihli, mrknou do výsledků a zjistí, že by dojeli téměř poslední. A radši jedou krátkou, pro pocit, že si zazávodí. A předjedou „spoustu“ jiných.

        Když se podívám na jakýkoliv závod, kde nastal vysoký a rychlý propad v počtu startujících na dlouhé trase, jedná se vždy o snížení počtu pomalejších bikerů. Jinak řečeno, peloton tvoří „hobby hobíci“. Mění se tak poměr výkonnostních bikerů vůči hobíkům, je stále těžší pro „pomalíky“ zajet opticky slušný výsledek. A začíná začarovaný kruh: „Radši pojedu krátkou, kde za mnou ještě někdo dojede“. Jeden rok třeba 150 startujících, za tři už jen 30…

        Tak to vidím já, z pohledu těch pomalejších.

        Pro mě je to taky psychicky těžký, vím, že třeba právě na krátkým Manitou by za mnou dojelo přes sto bikerů, na dlouhý jsem ovšem skončila na konci, i když čas 7:19 je pro mě velmi slušný, na dlouhých trasách zatím nejlepší výsledek. A když startuje na dlouhé jen 25 lidí, tak konečné umístění znám už na startu.

        0 0
        • marapara  

          nj, ale ty maratony jsou legendární, proto jezdí hodně lidí i dlouhou trasu. Jinak souhlas s tím, že lidi jsou liní jet dlouho trasu nebo na to nemají. Potvrdil mi to i bývalý pořadatel maratonu, který dělal asi 6 nebo 7 ročníků závodu, který se již nejezdí.

          0 0
          • JSt  

            kdyz to vezmu podle sebe…

            par tech „legendarnich“ marathonu jsem objel, protoze to byla do jiste miry vyzva. na to, abych zajel nejaky vysledek nemam, mit nebudu a nejakych 120km tou vyzvou byt prestalo.

            pak jsou dalsi faktory, ktere mou ucast na zavode zabiji. nevyberes si termin, tedy pocasi. ze objedu maraton po rafy v blate a ctvrtinu trate bez brzd uz mam taky vyzkouseny :-). v cilu si muze coek rict, ze je tvrdej kluk. ale ve skutecnosti je jen hloupej :-D.

            ve skutecnosti mne pripada ze na vetsich akcich ze sebe dela valna vetsina startovniho pole (ti, co trat jen objizdeji) pouze dojne kravy poradatelum. to samozrejme nezalezi na delce trati ;-).

            0 0
            • mastihuba  

              no ja už to vidim podobně. Nadruhou stranu znam lidi co na kole prakticky nejezdi a přesto vymetaji zavody aby zažili tu extazi z baliku 1000 hlavýho stáda a hlavně aby tam nebylo moc kameni a kořenů. Šotolinka, asfalt do 50km bez kopců ideál.

              0 0
              • martin7  

                myslím si, že hraje roli i čas. Jet někam dvě stě kiláků, bej na trati 8 hodin a jet zase dvěstě zpátky je cca 12–14 hodin mimo barák. A to spousta lidí nechce.

                0 0
                • ¨MZ  

                  já to mám tedy opačně, když už se někam táhnu daleko, tak si to chci náležitě užít. Nikdy bych nejel přes půl republiky na nějakou padesátku, kde bych byl za dvě hodiny v cíli. Proto párkrát do roka jedeme na maratony (bajk i silnice)na víkend, v pátek dovolená, aby byl na cestu klid, když je příležitost, tak to spojíme s nějakou turistickou zajímavostí, v sobotu se zmrtvíme při závodě a v neděli ráno zase dommů. Samozřejmě nesmí chybět v pátek a v sobotu večer posezení se známýma někde u pivka :-)

                  Za těch 500–600kč startovného mi ty dlouhé maratony stojí. Padesátky KoloPro a pod. za 500kč už léta nejezdím. Je tam moc velká tlačenice a musí se jet hned od startu hrana a to mě bolí :-), lepší si to při dlouhém maratonu rozjet volněji podle sebe.

                  0 0
                  • nox159  

                    Samozřejmě nesmí chybět v pátek a v sobotu večer posezení se známýma někde u pivka :-) – proc jezdis pak zavody…

                    jak to tak ctu tak by ti stacila vyjizdka, kdyz k tomu stejne tak pristupujes… a tech 600 muzes vecer propit v hospode :D

                    0 0
                    • ¨MZ  

                      to posezení u pivka neznamená, že jich vypiju deset a jdu spát ve tři ráno :-) V pátek dáme večeři a jedno dvě pivka, někdo žádné, pokecáme a jdeme spát klidně už po desáté, když se druhý den vstává hodně brzy na start.

                      0 0
                  • Darkson  

                    jo, tohle vidim naprosto stejně

                    0 0
      • rbcrx9  

        Lidi možná nejsou líní, ale řekl bych, že nemají čas na přípravu. Jak trénovat, tak na opravu a servis biku. Je tato věc kvůli uspěchané době?

        0 0
    • Zlatka  

      Pokud o tom uvažuje KPŽ tak to bude jistě z několika důvodů, oblíbenost tzv. fitness krátkých tras, rozdělení časů startů 50km trasy a pak špatné načasování startů dlouhé & neochota změnit start dlouhé na čas 10:00 namísto v poledne. Hodně hobíků se pak vrací z dlouhé až při vyhlášení, což je opravdu demotivující k dalšímu absolvování dlouhé.

      0 0
    • -Alan-  

      Zřejmě nějaký marketing v tom bude, to asi jo. Já za sebe můžu říct, že nemám zejména čas se kvalitně připravit na dlouhé trasy (přes 100km). Pokud na ně nastoupím, tak je to pro mě kvůli výzvě absolvovat (Sudety). Takže pokud chci závodit, musím na krátkou. Na KPŽ ta konkurence pro mou výkonnost je dost velká, takže výsledek taky není zázrak (letos teda nejedu ani jeden jejich závod). Ale můžu jet „rychle“. Na dlouhé musím rozvrhovat síly tak, abych pak někde úplně nezvadnul.

      Proč není tlak na elite a výkonné amatéry na dlouhé trasy? Možná to vystihl t29 a je to cesta, jak k tomu dojít. A ono taky nebude jednoduché kvalitně zajet takové množství dlouhých závodů jako krátkých. Třeba takto někdo může udělat víc dobrých výsledků… Ale to už je jako se ptát, proč na druhou stranu upadá zájem o XC.

      0 0
      • McBlacky  

        Čistě z pohledu nákladů, jak dlouhý maraton tak pohárové XC jsou dost náročné na materiál. Při nepřízni počasí, pokud neřešíš kudy jedeš a vybíráš si stopu dle rychlosti ne dle bahna a překážek, tak za 100km maraton to finančně vychází na několik tisíc. Připočítej si k tomu pár stovek výživu, startovný, cestu…

        Na XC zase díky jízdě na hraně často hrozí pády a zničit o kámen rám nebo výplet není nic výjimečného.

        V současné době, kdy hobby výkonnostní cyklisti jezdí na kolech kolem 100tkč si už rozmýšlí kde a jak to kolo ničit.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • smallbrother  

          tak

          0 0
        • Greyhound  

          Tak tak, musím říci, že čím jsem starší tak mě to častý bahno unavuje a následný řešení škod na kole nebaví řešit, zvlášť když už jsem ty dlouhý trasy absolvoval několikrát. Překvapivě mě proto když mám chuť si zazávodit začaly bavit silniční maratony – za prvé něco nového, v lese si to totiž užiju víc sám a naopak na silnici mě to daleko víc baví ve skupině. A ta pohoda po závodě tak maximálně namazat řetěz :-)

          0 0
          • McBlacky  

            když nad tím přemýšlím, možná to tím bude, opakovat tu samou byt hezkou trasu ve sračkách je prostě pruda. A garantovat, že bude hezky ti v den přihlášení nemůže nikdo :(

            řešení je jezdit na menší akce a pořád jinam. Při počtu závodů v ČR máš šanci, že 3 roky nepojedeš ten samý závod.

            na silnici odpadá taktika jaké zvolit obutí + tlak a zaútočit na rovince je většinou unreal, na rozdíl od technický rovinky na MTB maratonu. Sjezdy jsou o chlup bezpečnější, ikdyž taky hrana jako hovado a pád na tvrdý :)

            0 0
            • Greyhound  

              Pokud to jde tak se už přihlašuju na místě, triček a podobnejch blbostí už mám stejně plnou skříň. Nejhorší je plánovat a těšit se na závod a pak tam jet ve špatném počasí hlavně kvůli zaplacenýmu startovnýmu aneb „přeci to nenechám propadnout, ono to třeba tak hrozný nebude“ :-)Jezdit někam kvůli krátkému závodu jak už tady někdo psal se mi taky moc nechce a těch dlouhých (řekněme přes 3h) pokud se nepletu, už to tolik nesleduju, zas myslím moc není.

              0 0
            • kámen úrazu1  

              Já začala koncem července běhat. Když je na den závodu deštivá předpověď, místo MTB dám běžecký závod. Zatím jen jednou.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • šlapatko  

      No vidím to i jinak.Přestal jsem jezdit po závodech, bo jsem s toho nic neměl.Masovky jsem jezdil okolo 100vky a menší závody okolo 50ky.Nejvíce mě vadili lidé, co závodí hlava nehlava na pozici 100a dál.Se závodu jsem si pamatoval jen přední kolo borce přede mnou.Lepší je pro mě strávit den v Beskydech a 500kč za startovné prožrat:-) Taky si užiju více kochaček, atd.to je můj pohled na věc.Samozřejmě každý jsme jiní.Někteří se rádi poměřují a někteří jen tak zévlují:-)

      0 0
      • Flegmatik  

        Tos si snad napsal i za mně :-) Člověk zjišťuje, že bez závodů se dá žít, dokonce i klidněji (žádné ranní spěchání někam autem na start) a intenzivněji (to jsou ty kochačky a lepší vnímání krajiny, po které jedeš). Ušetřené startovné je už jen takový bonus, za který si klidně koupíš 10× lepší jídlo, než nějaký guláš s chlebem :)

        0 0
        • Corbett  

          Jasně, žít se dá i bez kola. Sednout si navečer k telce, otevřít pivko, zapálit cígo, dát si kafe. Člověk by ušetřil za koupi drahého kola, za materiál, který spotřebuješ i když jen jezdíš a za cigára, protože to pivo a kafe si dám i tak.

          To mě připomíná – když jsme teď jeli s borci do Leštiny na Moravský cyklomaraton, tak jsme se bavili o Barum Rallye, která v ten den probíhala u nás doma. Borci si v pátek ráno na nadjezd ve Zlíně natahali stoličky aby měli dobrého fleka na průjezd městem v rychlostní erzetě, která se jela až někdy večer. Pro takové místo byli ochotni se celý den péct v 33st. horku přímo na sluníčku. Tak jsme si říkali, ty vole, jestli by mi to za to stálo? Co oni si ale mohou říci o magorech co jsou v takovém horku jsou ochotni se dřít na kolech a jet závod?

          Závody jezdím, protože mě baví i ve svém pokročilejším věku na sobě pracovat. Kdybych se uchýlil do pozadí a skončil jen u vyjížděk, tak bych ztratil jakoukoliv motivaci být pořád ve formě. Je mi jedno, jestli skončím 50,100,200, – protože závodím jen sám ze sebou a dělám to jen pro sebe.

          Ještě k té Leštině – jel jsem dlouhou, na které startovalo cca 80 lidiček. Skončil jsem 52. Kdybych jel padesátku, kde byl první okruh totožný, tak se ze svým časem zařadím do první stovky ze 300 lidiček a to jsem měl tempo nastavené tak abych jel 80km. Ale jak jsem řekl – je mi to jedno, jak se umístím.

          0 0
          • marapara  

            To je věc každého soudruha :).

            Mně třeba nechybí motivace, ani když nejezdím závody a za rok najezdím na výletech a cestách do práce a z práce kolem 10–12 tisíci km.

            Závody mě prostě už nebaví, dřív to byla výzva, ale teď je to už spíš otrava. Nějak se připravovat na závod, počasí vyjde/nevyjde, cena, cestovné, bát se, že mě nějaký divočák sestřelí … to si raději udělám celodenní, klidně i náročnější. Jezdím pro zábavu.

            0 0
          • zbartos  

            Přesně tak !

            Prostě občas jedu závod a to mne donutí se pár hodin hejbat bez zastavování rychleji než obvykle…

            BTW Na rozdíl od Corbetta však na sobě v podstatě nepracuji a tudíž už před závodem vím, že v cíli za mnou už moc lidí nebude…

            0 0
            • mastihuba  

              jako ja jedu rychleji než obvykle pokaždý když nejedu sám. :D

              0 0
              • obda  

                Taky tak – pokud teda nejedu s manželkou :)

                0 0
                • mastihuba  

                  jj v neděli sem vyrazil s jednim známým a dvěma jeho šklebákama a už na druhym kilometru jsem toho co nejel s tatínkem v sedačce chytl za krk a na každej brdek jej vytlačil v zájmu rychlejšího posunu vpřed. No a když sme byli nahoře, tak jsem měl chuť sjet ještě zpět a posunout i tatu vezoucího druhýho šklebáka v sedačce. Sem si zas po pár letech připadal jak chrt. :D

                  0 0
                • MlokCZ  

                  nápodobně :-)

                  0 0
          • piwo  

            Taky to tak vidím, jezdím na dlouhý protože mě to baví a „čas na trati by měl být vyšší než čas dopravy na místo a zpět“. Nevím jestli závodím, spíš soutěžím. Je dobrý sbírat borce před sebou, ale jet sám má taky svoje kouzlo. Na Manitou jsem jel takhle 30 km pak se k dlouhý připojila krátká a na jednou bylo lidí a všichni mě předjižděli – to mi trochu vadilo. Letos na Maštalích nás bylo 30 – tak tou byla trochu časovka.

            0 0
            • jIrI___  

              Pokud chce člověk jet sám, pak je myslím běžná vyjížďka mnohem vhodnější než maraton.

              0 0
          • kolda  

            presne tak, ja par zavodu v roce objedu, tu s lepsim, tu s horsim vysledkem. pohybuje se tak v prvnich 10–25% pole, obcas ale i kolem 1/3 az 1/2 poloviny (na Salzce az v druhe polovine).

            jde o ten pocit si dat do tela, na vyjizdce to je z principu jinak a uziju si zase jiny styl jizdy.

            na druhou stranu kdyz platim startovny, tak si vybiram akce, ktere se mi libi trasou, atmosferou, pristupem poradatelu atd, tzn na KPZ krome drasala nejezdim :)

            jasne, ze jsme krome prvnich par lidi kompars, ale kdo to resi?

            0 0
            • Darkson  

              moje řeč:)

              0 0
            • ¨MZ  

              taky to mám podobně. Na maratonu člověk přepne do úplně jiného režimu a „baví“ mně to od startu až do cíle. Navíc mám označenou trasu, nemusí furt stát a koukat do mapy, najíst mi cestou dají, co víc si přát :-)

              Když se jdu jen tak projet, tak mně to baví zpravidla tak 3 hodiny, víc většinou nejezdím. Nedokážu si představit dát výletně třeba celé Sudety, to je na celej den a rozhodně bych na konci stoupání na Bišík s radostí a pocitem „jak se mi hezky jede“ nejel.

              0 0
              • kolda  

                ja jsem si Sudety mimo zavod objel 2× a nikdy jsem to nedal cely :) to se clovek proste nedokope.

                0 0
      • t29  

        S tímhle souhlasím – jedno místní XC jsem si zkusil a zjistil, že závodění není pro mě :)

        0 0
        • jIrI___  

          Taky nesmíš srovnávat XC s nějakým maratonem, to jsou dvě odlišné věci. Pokud člověk nejede na bednu, tak se na maratonu najde čas i na tu kochačku nebi pivo. To si na XC moc nedokážu představit :)

          0 0
          • zbartos  

            Nechápu jaký je rozdíl mezi závodem v XC a maratonem. V obou prípadech se snažím dojet co nejlépe a to s nějakou kochačkou nejde dohromady. To, že na Drtiči musím jet pomalejším tempem a třeba po 100 km zastavit, abych si mohl z brašny vytánout slaninu a chleba a snist ji (což za jízdy na rozdíl od gelu nejde), na tom nic nemění. Rozhodně nezastavuji na maratonu kvůli kochání a naopak pěkné výhledy vnímám při rychlém XC také. Přece nejsem slepý…

            0 0
            • jIrI___  

              Spíš jsem chtěl říct to, že na tom párkilometrovém technické XC okruhů není taková příležitost výhledů jako na trati maratonu. V tomhle se myslím shodneme. A kvůli kochání nezastavuju ani na běžné vyjížďce, zas tak moc si na tom neujíždím :)

              0 0
              • smallbrother  

                kochání je jen jiný název pro popadání dechu. :)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • tom xtr  

              Tak rozdíl je určitě v tom, že XC je okruhový závod a pokud nebudeš mazat dostatečně rychle, tak tě čelo dojede a končíš. Což většině lidí nedělá dobře. Na maratonu tenhle tlak není, max. tak jsou někde průjezdní limity. Takže XC mi přijde pro pohodové občasné zazávodění si jako naprd, to je vyloženě sportovní akce (na rozdíl od maratonu).

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Soreno  

        přesně :-))

        0 0
      • marapara  

        Tak nějak, také jsem na to přišel :)

        0 0
      • kubad  

        přesně tak to bylo i u mě

        0 0
        • Rychlej turista  

          Myslím, že se k tomu časem dopracuje každý. Jen někomu to trvá trošku déle. Já tak jezdím už 2 roky a nemá to chybku. Už ani neřeším tepy, naposledy jsem s tepákem jel někdy vloni a teď, když mi pošla baterka v Polaru, tak ji snad do zimy vyměním – abych věděl, jaká je venku teplota :-)

          0 0
          • VanVren  

            Taktak. Když už se dokopu na závod, tak nějakej regionální poblíž, abych nemusel jet přes zasranou Prahu do Klatov na KŠ a ušetřený prachy prožeru a prokalim s kámošema třeba na Kokořínsku :-))

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Marskatin  

        Rozumný přístup, ke kterému dospěla řada lidí. Přece jen způsob a provedení závodů CMT je nešťastné (neděle, start v poledne+ organizační kiksy) a Kolo o život má na to, co nabízí poněkud nemravné startovné.

        Taky mi vadí závodění lidí, co jedou na 200 příčku a málem tě sestřelí jako stejně jako ten bordel po nich. Kdyby to házeli aspoň jen pod kola, ale oni ne do kopřiv, ze svahu…

        0 0
      • Jenda  

        no ja na nekterejch zavodech treba nepotkal 1/2 hodky nikoho :-) Me spis vadi ze i ty delsi ktery by pro me teoreticky byly vyzva jsou vedeny tak aby se tam proste to kilo namotalo a kolikrat ta trat neni poradne o bikovani. Kdyz to vezmes kolik je opravdu bikovejch Maratonu v cechach? Most 2/3 trate, Sudety 2/3 trate, Malevil – slusny bikovani tak 1/2, kdyz jsem jel extrem bike brdy tak tam to byla s bidou 1/3 …

        Proste jeden nebo dva zavody do roka si klidne strihnu pro tu atmosferu ale sam si vetsinou pripravim lepsi trasu a za min penez :-)

        0 0
    • Lister  

      že jet někam přes půl republiky na krátkou mi přijde o ničem.

      Ono vůbec trmácet se půl republiky abych zjistil že jsem 456., mezi 455. Pepou a 457. Jardou, je trochu divné počínaní, ale beru, že některé to baví.

      Osobně se raději projedu sám nebo malou partou v okolí, za ušetřené peníze si dáme dobrý oběd a ušetřený čas věnujeme další vyjížďce.

      0 0
      • mastihuba  

        vidim to taky tak, ale dycky si řikám že si tady v Brně zajedu dlouhýho Hoška a pak budu machrovat že jsem na závodech skončil v první stovce, neli v první padesátce. :D

        0 0
      • gargamel  

        Přesně :)

        0 0
    • jonti  

      Je to taky tím, že většína hobíků má to to zajet rozumně několik dlouhých maratonů, ale krátké může objíždět skoro co týden. Vidím to na sobě, letom jsem jel z 8 závodů 3 dlouhé těžké maratony a víc bych nedal. Trénuju po práci, většina jízd netvrá víc než 2 hodiny a prostě ty objemy ani vytrvalost nemám, i když dokážu kratší závody typy dlouhý most nebo podkrnonošský zajet těsně pod bednou v M30. Abych jezdil rozumně dlouhé maratony, to bych musel najet minimálně 8000km ročně a to mi teď nevychází, priority jsou jinde.

      0 0
      • McBlacky  

        8000km je minimum na to to dojet, na bednu bych to viděl od 12tkm výš

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • piskot  

          když jsem před pár lety začínal na kole, tak jsem dal tři dlouhý maratony za sebou (Šela, Mamut, Silesie), pak jsem měsíc válel šunky, následovaly Jestřebí hory, pak zas veget a 7denní etapák v Polsku (Transcarpatia), všechno jsem jezdil v první půlce celkovýho pořadí a jestli jsem celkově za ten rok najezdil 3tis. kilometrů, tak to bylo hodně

          8tis., bych v životě nenajezdil, protože bych na to jednoduše neměl čas :)

          0 0
          • grafik  

            s tím mamutem si to přehnal :)

            0 0
          • JSt  

            na to, abys dojel v prvni pulce startovniho pole opravdu neni treba mit moc najeto ;-).

            0 0
            • jIrI___  

              Na krátkou Šelu stačí mít najeto 300 km, aby člověk skončil v první stovce :)

              0 0
              • piskot  

                jednou jsem měl před Šelou najeto asi 100km a to už pak bylo spíš o tu popelnici v tombole :)

                0 0
        • Mamut  

          Moj zivotny rekord je 5500km v 1999. Odvtedy som neprekrocil 3500. Posledne roky ani 2500km. Ked som pred 2 rokmi isiel Kosicky maraton (88km/2900m), tak som mal najazdene asi 1800km a skoncil som niekde okolo polky. s casom 6:41, co bolo 1.66× viac ako vitaz (4:02). Teren poctivy, ale sucho.

          S 8000 uz uvazujem o nejakom velmi slusnom umiestneni a nie o tom, ze mozno uvidim cielovu branu.

          0 0
          • Jenda  

            tak zalezi taky jakym stylem to as najeto – ja jsem parkrat tech 8kkm taky namotal ale z pulky cestama do prace, o nejakym treninku nemohla byt rec takze opravdu zavodit na 100 pro me bylo vzdy nerealny. Muj asi nejlepsi vysledek byl muj prvni Malevil kde jsem to dal tesne pod 5h a vitez tesne kolem 4, normalne spis jezdim 150% casu viteze:-) (teda ted uz jsem 2 roky na zadnym zavode nebyl)

            0 0
        • hribik A1  

          mám 18tisíc a aj tak by som to nedal :-D

          0 0
      • Cryzyy  

        v M30 se da jezdit jenom pod bednu, protoze prvni 3 mista jsou obsazena a dalsich pet je loterie komu to ten den sedne a kdo kde pojede :)

        0 0
        • McBlacky  

          no mě to přijde, že to tak je i v naší M40 :) teda pokud se budeme bavit o poháru

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Cryzyy  

            v M40 to je skoro to same :) kdyz uz byla vhodna konstelace hvezd (coz se stane jednou za sezonu), tak se mi na Malevilu objevil nejakej Nemcou a byla brambora :o)

            0 0
          • jonti  

            M40 je to jeste horsi, kdyz je Kugler pod bednou v Moste, tak na bednu bych se musel veeelmi zlepsit.

            0 0
    • scalar  

      Já jsem letos oběl jenom dva trochu delší maratonky – Tři vrchy a Náměšť. V obou závodech jsem bloudil, podle mne nedostatečné značení, laxní pořadatelé – zjevně se šetří. To si opravdu raději zvolím kratší, ale kvalitně zajištěný závod.

      0 0
      • Zlatka  

        Jenže to je známé, oni za to nemohou mnohdy samotní pořadatelé, ale občas bojkotují místní, kteří si nějaký závod nepřejí. Teď ve Varech někdo místní vysypal na cesty mraky napínáčků..

        0 0
        • Joseph de Sax  

          kůrňa…na moje bezplašťáky, jak dělané..,.

          0 0
        • camlost  

          teď ve Varech = KPŽ?

          napínáčků jsem si nějak nevšiml. kde všude byly?

          startoval jsem z druhého boxu (výhoda dlouhé trasy), tak by ne mě měl určitě nějaký zbýt.

          0 0
          • Zlatka  

            To nevím, nejela jsem, mám to zprostředkovaně.

            0 0
            • camlost  

              v tom případě má tvůj zdroj bujnou fantazii.

              přede mnou lepilo tak 6 soupeřů. a většina z nich po sjezdech nebo po kamenitých pasážích. + jeden přetrhl řetěz.

              0 0
      • zbartos  

        Co se Ti nelíbilo v Náměšti ? Jezdím tam teď služebně a výborně viditelné značení je na každé hroudě. To spíš byla nějaká sabotáž místních neprajníků…

        0 0
        • scalar  

          Tam jsem bloudil dvakrát, nejdřív při průjezdu Náměští po tom 25 km novém nastavení trati mne pořadatelé neupozornili na odbočku na most a nechali mne jet na výlet kolem řeky (když jsem se tak po deseti minutách vracel, už tam napínali „mlíko“) a pak byla na jednom místě sice šipka doprava, ale cesty doprava byly dvě…

          0 0
    • Marskatin  

      Problém s dlouhými trasami může být ještě jeden. Pořadatelé zapomíbají, že hlavní dojnou krávou jsou hobby hobíci, co do cíle dorazí s odstupem několika hodin za vítězem ane pár „eliťáků“ Pořadatelé by nejraději po dojetí prvních 20 vyhlásili vítěze a začnou uklízet. Takový prošitý hobík dorazí šťastně po boji o přežití do cíle a těší se na pivo a jídlo a s hrůzou zjistí, že ani jedno již není. cílová brána je shozená atd. Pak je jasné, že se přihlásí na krátkou, dojede tak akorát s těma z dlouhé a v cíli má šanci na jídlo atd.

      0 0
    • hurvajz  

      Rád si zajedu nějaký dlouhý maraton (každoročně Sudety), abych otestoval, jak na tom jsem. Ale objíždět seriál maratonů po republice s nemravným startovným (podle mě pořadatel z tohu musí celý rok vyžít), tak to teda ne. Jak někdo psal, prachy za stratovný je lepší prožrat. Co se týká úbytku startujících na dlouhých trasách, tak je to prostě otázka priorit. Ne každý má na to zajet závod kolem 100km, a když k tomu ještě přidá závodní tempo…

      0 0
    • prvniodkonce  

      KPŽ je už jenom byznys a výsměch cyklistice.

      0 0
      • Zlatka  

        To tvrdí již hodně lidí, ale i přesto tam startují.. :DD

        0 0
    • mr.antik  

      Já bych taky radši jel kratší závod třeba na atraktivnější těžší trati než nějaký dlouhý kde budu vyklepanej na polňačce…

      No a vem si že takových lidí je většina, tak to takhle dopadá. Navíc těch závodů je moc, jsou na vyšší úrovni, tj. i dražší, čipy, bafuňáři, občerstvovačky,pro­fíci… A čeho je moc, to se přejí.

      0 0
      • Jenda  

        no to je prave to – neni dulezita delka trate ale jeji narocnost – rasi se motam v Mostu na 65 km kde je ale 40km fakt dobryho bikingu nez nekde na letecky 80 okolohnoje kde je lepsi jet na trekovym kole. Co by me fakt ale lakalo jestli Pavel Hornik zopakuje pristi rok zavody v Rychlebkach a bude kombinace Maraton a Enduro/sjezd.

        0 0
    • raf007  

      Ahoj, mám úplně stejný pocit. Také si neumím v hlavě zdůvodnit, proč jet daleko na závody a pak jet dve hodiny krátkou, když tam je možnost zajezdit si a zazávodit na dlouhé. Ale když pak jedu, jak ted v Chrudimi, od 46km sám až do cíle, tak mě to zas tak úplně nebaví.

      Ale co je za tím úbytkem, to opravdu nevím. Já každopádně závody za vyjížďky na pivo zatím vyměnit nehodlám.

      0 0
    • karliner  

      Pár lidí tu píše, že je otravuje skutečnost, že se závodí i třeba o 100. nebo jiné místo. Zajímalo by mne tedy, do kolikátého pořadí se ještě smí závodit a kde už je snaha o předjetí soupeře a co nejlepší výsledek nevhodná.

      0 0
      • skier  

        dobré…:-) Ty nevíš,když na slušně obsazeném maratonu jedeš kolem 100-ky celkově,tak už nesmíš závodit,natož někoho předjet i kdyby Ti šlo o vítězství v kategorii :-)Od padesátky dál už to všichni jedou jen pro radost z pohybu v přírodě :-o

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Modelar  

        Závodit samozřejmě i o předposlední místo, ale ne někoho zbytečně „ohrožovat“ tj. vytlačovat,před­jíždět na úzkejch místech,tam kde on sám jede normálně se zavřenejma očima.

        Ale i tak je to závod a i na 200. místě se může ocitnout člověk s vyšší výkonností např. kvůli defektu, takže pak se nikdo nemůže divit, když na někoho houkne ať mu kouká uhnout…

        A osobně jsem radši, když jedu v techničtějším úseku sám, než aby se mi tam někdo válel nebo já jemu.

        0 0
        • McBlacky  

          ono je to trošku jinak. Když se podíváš na SP XC nebo i na Grand Tour na silnici (spurt) tak tam se závodí tisíckrát ostřeji než u nás na hobby závodech a prasí se zle – lokty, ruce, hlavy, myšky, škrtnutí o sebe atd.

          Rozdíl v poli hobby je ten, že „závodníci“ něco takového právě vidí max v televizi, ale jejich ovládání kola, zkušenosti a postřeh jsou na daleko slabší úrovni a kolikrát ten co předjíždí je sám rád, že se nesmotá a předjížděný je v reakcích tak pomalý a egoismu tak velký, že neuhne jak by správně dle pravidel měl – často i proto, že je sám rád, že úsek nějak překlepe. Přičteme-li k tomu prošitost, není daleko k problémové situaci. Z toho všeho jsou pak uražená ega a blafání na fórech.

          0 0
          • Marskatin  

            no na to je ještě jeden náhled: oni jsou za to placeni a kdežto ti, o kterých se bavíme my si za to platí. oni musí být vidět a odvádět výsledky přinejmenším pro sponzory a ti druzí chtějí dojet ve zdraví domů. uhýbám každému, kde to jen jde, ale z mostu do vody kvůli ním neskočím. On je problém na obou stranách, ego těch , co někoho předjedou je taky občas gigantických rozměrů.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • McBlacky  

              spíš je to o respektu. Sice se prasí víc než my, protože to víc umí, ale nejdou do extrémů v afektu.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • BB  

      řada lidí brala maratóny jako možnost seznámení se s novou trasou v nové oblasti. Takhle jsem si kdysi zajel taky pár maratónů, už si ani nepamatuji, zda krátkých nebo dlouhých. S nástupem GPS ale tohle kouzlo pro mě zmizelo, trasu si najdu na webu a nemusím závodit, jedu si kdy chci a jak chci.

      0 0
      • karliner  

        S mapou to nešlo?

        0 0
        • BB  

          šlo, ale blbě, samí stání a řešení kudy kam

          0 0
      • JendaP  

        Tak to já si zase raději rozložím mapu a furt lovim, kam se dá jet. Někdy jí mam na dovolený místo knížky. :-)

        Pokud nejezdim ve svém okolí, tak bez mapy nevyjíždim.

        GPS nepoužívam (ani v autě) a používat nehodlam.

        Takže u mne kouzlo furt přetrvává. :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • mr.antik  

        mě na delších trasách vždycky štvalo špatný značení a bloudění. V tomhle je okruhový xc zlatý…

        0 0
    • Sharka1  

      Myslim, ze nejde ani tak o ubytek lidi na dlouhych trasach, jako spis o to, ze v jednom vikendu byva i 5 ruznych zavodu. Konkurence se tak „drobi“, no a na dlouhych tratich je to jen o neco vic videt…

      0 0
    • Mug  

      Myslím, že nejde o úpadek, ale o přirozený vývoj. „Dlouhé“ maratony tu budou i nadále i když je možná nebude jezdit tolik lidí. Nebudou to akce „na kšeft“ v nějakém velkém seriálu. Stále budou lidi, kteří si je budou chtít objet. Je jasný, že ty s tradicí, kvalitní trasou a zázemím, přežijí snáz. Pro „nováčka“ je vždy snazší uspořádat 50ku (oganizačně, trasou, atd.) než 100ku. Ale doufám, že akce typu Šela, Král Šumavy, Most, Malevil, Úpice, Drásal, Železné Hory, Sudety apod. budou existovat i nadále. Protože na nich je právě ta „dlouhá“ to nejlepší. Mě se hodně líbil Bekyd bike maraton i když to tam pořadatelé brali trochu „volně“, což degradovalo fajn maraton v hezké oblasti.

      Jinak každej dlouhej maraton má „transportní“ pasáže mezi těmi více zajímavými. Málo kde jde udělat něco podobného jako na Reslu nebo v Broumovských stěnách.

      0 0
      • karliner  

        Co se týče Malevilu, dovolil bych si tvrdit, že to nejlepší je i na krátké (tedy, teď už střední..) a ten rozdíl je tak nějak namotaný, aby to dalo kilo, ale prej to letos bylo lepší, nevím..

        0 0
      • kámen úrazu1  

        Zrovna Manitou bude dost možná už příští rok zkrácen na nějakých cca 70, 80 km. Mám to přímo od zdroje, info z jara. Jestli se názor pořadatelů po tomto víkendu, kdy se Manitou jel, změnil, nevím.

        0 0
        • McBlacky  

          Z větších stovek to je pro mě jedna z méně záživných tras, míst kde krátit je tam dost, třeba ty bažinatý cesty :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • kámen úrazu1  

            Větší sklon k zabahnění je v první půlce, na pěšinách. Doufám, že zkrácení se těhle pasáží nedotkne.

            0 0
        • kankrlicek  

          Nezměnil.

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Budu mít tenhle víkend volný, v sobotu razím na biku k rodičům, v neděli zpátky. Přidáš se? :-)

            0 0
    • prodi  

      mě se kolikrát nechce lézt na starou, natož na dlouhej maraton..:)

      0 0
    • Ruprt2  

      Kde je Chrudim?

      0 0
    • Blunderbuss  

      Mno, třeba na letošní SUDETY je na dlouhou přihlášeno 2× víc lidí než na krátkou…

      0 0
      • jonti  

        To je přesně o čem se tady píše. Několik kultovních záležitostí i hobíci objedou, ale průměrný hobík nemá na to jet ročně 10 dlouhých těžkých maratonů.

        Každý si rád dá dlouhé sudety nebo dlouhého kš, ale dlouhý bezejmenný maraton 250km z domu asi ne.

        0 0
        • Buf  

          Je zajímavé , že například kolegové v Polsku pro příští sezónu omezují počet bikemarathónu v seriálu Powerade Suzuki Bikemarathon. Chtějí zrušit všechny závody v rovinách a dělat vše v horách. Od kvantity jdou ke kvalitě. Dost jiný trend než u nás doma. Tady na BF všichni polemizují jak to je špatné, ale proč jezdí tolik lidí KPŽ a bikerů v lese potkávám stále méně.

          Přijeďte 24.09.2011 do Istebne (POL), závod se jede i na území Slovenska a Čech,příjezd až na posledních 25 km ze všech směrů po dálnici, takže ideální lokalita. Je to i finálový závod Inter Mountain Series.

          Tak proč nadáváte a sedíte doma, když v Evropě je tolik super závodů. Jsem zvědavý kolik Vás přijede na pořádný horský bikemarathon závodit a kolik přijede těch co chtějí vidět pěkné výhledy, ty jsou tady luxusní.

          Tak co kde bude více bikerů ? KPŽ Mlýnice nebo Horský bikemarathon Istebná.

          0 0
          • jIrI___  

            „Tak proč nadáváte a sedíte doma, když v Evropě je tolik super závodů.“

            Že by se třeba většině lidí nechtělo trajdat stovky kilometrů po Evropě kvůli jednomu maratonu, případně se k tomu připojí i jazyková bariéra? :-D To je myslím pochopitelné.

            0 0
            • karliner  

              S tím se nedá než souhlasit. K tomu bych ještě přidal typicky polský bordel v organizaci a ve značení tratě.

              0 0
              • Buf  

                Ja jel letos Sudety MTB Challenge a lepší značení jsem nikde neviděl, asi jsi byl v Polsku na jiných závodech. Systém značení, který prosadil v Polsku Véna Hornych je na špičkové úrovni, protože to je borec co na biku něco objel a ví jak značit…mnoho pořadatelů by se mohlo učit. A organizace taky v poho se zeptej ostatních, ale mi nic nechybělo…

                0 0
                • karliner  

                  Ale jo, třeba se to změnilo, pár let jsem v Polsku (z výše uvedených důvodů) nebyl, předtím 1. ročník Beskidy MTB a v Karpaczi, obojí hrůza hrůz.

                  0 0
          • nox159  

            bydlis ode me cca 20km takze az vytahnes z garaze vrtulnik a poletis na nejaky „svetovy zavod“ ktery za to fakt stoji tak mi dej vedet, pridal bych se a muzes mi delat i tlumočnika :)

            0 0
            • Buf  

              No do Oder a do Istebne to mam stejně daleko. Polština je slovanský jazyk, pořadatel umí i rusky, anglicky, německy…a časomíru dělají češi a platba je možná na účet v Náchodě v korunách…

              Závody na Slovensku asi taky zvládneš i s jazykovými znalostmi ZŠ…, pokud je někdo z čech tak jezdí do Německa a , Rakouska, a udělat si dovolenou na nějakém alpském závodě taky můžeš, spojíš den závodní a třeba týden turistiky …

              Jen jsem chtěl naznačit, že tady zbytečně brečíte, je to jen o tom chtít…

              Nabídka je obrovská , tak proto je na těch dlouhých trasách méně lidí, a samotní pořadatelé ty kratší přidávají, aby ekonomicky přežili. To je normální tržní prostředí.

              Je jasné, že na bikemarathon cestovat 1000 km nemůžeš každý víkend. Ale proto vznikají i etapáky a různé bikefesty, různého zaměření od UCI race po turistiku. MTB je o životním stylu, proč asi jezdí tisíce němců na Gardu na bikefest ?

              Proč na etapáku Beskidy MTB Trophy byli účastníci z 18 zemí světa…

              0 0
              • nox159  

                rikam az pojedes tak dej vedet ;-)

                jinak na etapaky… musi mit clovek podle me ku*va najeto…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
          • jonti  

            Právě o tom to je, jsem letos jel Sella Ronda Hero, Dolomity Superbike, Salzkammergut Trophy, Erzgebirgs Marathon, v ČR Most, Podkrkonošský a několik menších závodů. Kdybych nebyl rozbitej tak jedu Sudety.

            Závody typu Sella Ronda se dají krásne spojit s dovolenou na kole, jel bych tam i bez závodění.

            Ale abych z nějakého důvodu objížděl ještě víc závodů a měl zabitý každý víkend, pro to nevidím důvod. A když něco menší jedu, tak jedu krátkou do 150km od Prahy, abych byl do 5 doma, nezničený a užil si taky neděli.

            0 0
            • prodi  

              na Sella Rondu se příští rok chystám. Slyšel jsem reference, viděl fotky, videa…počasí vám taky vyšlo, parádní závod.

              0 0
            • Greyhound  

              Muses pls. kratce poreferavat o tech prvnich dvou zavodech a porovnat to treba Salzkou, planuju co pristi rok…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • jonti  

                K sella ronda jsem do vlakna tady pisal dlouhy report, zkus si to najit. Ve zkratce mega tezky zavod, jsou tam i tezsi sjezdy, velmi tezka stoupani a tlaceni kola do kopce. Krasne vyhledy. Super zavod i vyborne zabezpeceni, příští rok jedu znovu.

                Dolomity Superbike – velmi rychlý závod, ani jednou jsem asi nedal malou, šotoliny, netechnické sjezdy. Kvůli němu bych tam nejezdil, ale když jsme tam už byly tak to šlo.

                Oba závody jsme startovali ze zadních pozic a zhoršilo to výsledky, i když na SRH jsem měl úplně jiné problémy.

                0 0
    • malamala  

      Kdo chce jezdit krátké tratě, může se účastnit např. tohoto „seriálu“: http://www.pinzgau-trophy.at . Délka tras je poměrně krátká, občerstvení zajištěno ;)

      0 0
    • Trog  

      ZA 2 hodiny startuje závod na 5 h v Ráječku.Kdyby měl někdo zájem.

      5 h = caa 100 km ± 20 km

      převýšení na 5 km caa 180 mm,tzn. na 100 km nastoupáš asi 3600 m.

      Dlouhá a náročná trasa řek bych..

      PS: MAGORMAN 2011

      0 0
      • Trog  

        Tak nás bylo cca 6 z 43 co objelo 17 kol za 5 h bohužel pak rohodoval čas a né ujetá vzdálenost takže jsem na bednu opět nestoupnul! :(

        Tak málo chybělo…

        Vystoupáno 17×165 m

        Když už nic tak tréning to byl kvalitní

        http://www.scrajecko.cz/index.php…

        0 0
      • miche  

        Parádní akcička, jeli jsme „závod“ družstev a bylo to super, rodina fandila, počasí neuvěřitelný a náročnost akorát :-) Dali jsme 15 okruhů, což myslím jde (jel to s náma můj 10letej syn, dal 5 okruhů se mnou :-) Takovýchto akcí jen houšť! Jo a buchty na občerstvovačce neměly chybu (ty k jídlu :-)

        0 0
        • Trog  

          JJ myslím že si vás dva tam pamatuju,vždycky sem potkal otce a syna jak na sebe čekají…

          Já buchty vubec nejedl,skoro jsem nezastavoval a jedl jsem po cestě takže spíš melounů jsem snědl hodně ty šli dobře do krku,buchtu jsem do sebe nemohl dostat…

          Rekord tratě je 21 okruhu(myslím) mě těch 17 stačilo bohatě,škoda jen že nebyla bedna,stačilo tak málo… :(

          0 0
          • Krutor  

            To už musel bejt nějakej ultrachrťák, dolů do Ráječka se víc jak 65 jet nedá, takže to musel bejt fukot nahoru.Průměr skoro 22:-).

            0 0
            • Trog  

              Konkrétně to byl Míra Šváb z Rájce(silni­čář).No já ani těch 65 po tom polu nevytál,párkrát mi ukázal tachometr přes 60 km/h.

              Nejhorší byl ten konec sjezdu se zatáčka a kamením tam to chtělo dávat majzla…Hlavně po 5 hodínách se furt soustředit na každej kameň…žádnej med

              0 0
              • Rychlej turista  

                Ten sjezd je luxusní, jezdilo se v levé nebo pravé strouze? :-D

                0 0
                • Krutor  

                  Žádná strouha cjlapče :-) prostředkem to valilo jako prase :-D

                  0 0
                • Trog  

                  Přesně tak já jezdil taky prostředek a občas jsem si vyzkočil do prava.

                  Vždycka jsem se snažil v té první zatáčce nebrzdit a projet ji naplno,abych moc naztrácel na rychlosti a nemusel šlapat.

                  V té zatáčce v 60 km/h to bylo taky pěkný vzrůšo.:)

                  Turicta: ty znáš myslím každej závod v Čr…:)Sem myslel že bydlíš někde u Ostravy,jak znáš závod v takové prdeli jako je Ráječko ?:)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.