Zdravím
Mam dotaz jestli někdo nemá návod jak rozebrat zadní stavbu Marinu Mount Visiov XC.
Díky za info
Zdravím
Mam dotaz jestli někdo nemá návod jak rozebrat zadní stavbu Marinu Mount Visiov XC.
Díky za info
nic na tom neni, uz jsem to delal nekolikrat, jen bacha, na utahovani to pak chce momentak, bez toho na to ani nesahej!!!
Jak často to rozebíráš aby jsi to vyčistil?
ja Marina nemam, ale my 4 kamosi, tzn. je to 5 kousku marinad, takze se jim o to staram:)
Tohle teoreticky neni uplne casto potreba rozebirat… max. jednou za sezonu, kdyz treba posilas nekam tlumak na servis.. nektery treba ob sezonu…
mas vymenny patky nebo ne? ty hlavne delaj bordel a je potreba je cistit…
Ještě jsem nic neměnil a nic nerozebíral. Mám z toho docela obavu. Kolo mám asi rok. Kupováno nové. Chtěl jsem nějaký návod nebo nějaké foto než to zkusím.
Patky ani žádné náhradní díly nemám.Uvítám cokoliv co pomůže. Kde sháníš náhradní díly atd..
a mas je vymenny, tzn. kazda na 2 srouby? To je zakl.vec…
jak dlouho kolo mas?
jak jsem psal mám ho asi rok, ale se základním tlumičem. Přemýšlím o nějakém novém lepším..:)
tzn. mas tam Rkovej Fox? hmm, to je bida, u tyhle stavby to dost mrvi chod… Muzu srovnat, rozdil R a RP2 je dost podstatny…
Potvrzuju – rozdíl obrovský, ale zase o to míň pak jede – záleží hodně na konkrétním nastavení tlumiče, ale tlumič BV 175 komprese a odskok na low už byl pro tu stavbu příliš citlivý.
Náhradní díly běžně přes dovozce – asi 3× jsme objednával patku přehazky, která u téhle konstrukce dost trpí, protože není vůbec ničím chráněná.
tys mel ale jeste bez vymennych patek a tam asi mohl byt problem, u tech s vymennymy je to kus hliniku, ktery neco vydrzi…
jinak bohuzel dovozce je bida s utrpenim!!!:(
Nekolikrat majitele, vcetne me, resili nejake veci – srouby patek, loziska atd. Vsechno na dlouhy lokte a jednani, no, na muj vkus az moc „zevlacky“…
Tak je pravda, že za ty roky se to mohlo změnit.
Nedávno mi psal mastihuba ohledně ložisek zadní stavby a taky je sháněl docela obtížně.
Zdravim noveho Marinaka! Ja to nechal rozebrat vzdy jen kvuli udrzbe tlumice (RP23), jinak funguje zcela bez problemu.
Obcas chce zkontrolovat utazeni tech 2 sroubu, co drzi patky nebo je pojistit nejakym Loctitem.
máš nějakou zkušenost s tím přetažením? Napodzim jsem vyměnil ložiska a nepřijde mi že by to šlo strhnout nebo ohnout ty osky. To bys musel mít obrovskou sílu. Utahoval jsem to na cit a když je to míň, tak tam byl vakl a dorvat to moc nešlo, protože ty matky jsou pěkný bláto :)
S tou kvalitou matek máš pravdu – asi preventivní opatření :-)
Taky se mi povedlo minimálně 2 slušně orvat při neopatrmém servisu, ale naštěstí tam jsou ty imbusové hlavy v oskách, takže se s tím dá i potom pracovat.
matky jsou jak z masla, to jo:(
mam zkusenost s tim, ze kdyz pretahnes, loziska jdou pak rychlejc do kopru… Ale je zvlastni, ze Lister nasel maual s 18Nm momentu a ja mam doma navod s 8mi Nm:(
Ale hlavne davat bacha na ty patkovy srouby – ty rady praskaj:)
8Nm podle toho co vím platilo pro Quad Link první generace. – ten manuál je trochu zmatený, na úvodní stránce QL2, ale celé je to o QL1.
Svoje jsme vždycky utahoval na 18Nm a tak jsem to taky našel ve všech odpovídajících manuálech a tohle se IMHO nezmenilo ani u 140mm verze.
jj, mas pravdu, na prvni strance QL2 + novej mount vison uz se zahlazenejma svarama… Proto mne to zmatlo…
Jak již psal výše scret, rozebrání je banalita, ale bez momentového klíče to nedělejte, jsou tam předepsány momenty, pokud je nedodržíte, náhradní díly v případě poškození se jednak shánějí špatně a jednak přijdete o záruku, která je zrovna na tuto část kola výrazně prodloužená. Pokud si vůbec nejste jist, co a jak, doporučuji obrátit se na marinbikes.cz, což je web oficiálního zastoupení (spouštěli jsme pro dovozce o víkendu, ještě nemají plně naveden obsah), určitě rádi poradí.
:)
Já mám takový dojem, že marketingový poradce Polygonu nezůstal dlouho bez práce :-)))
Je to jednoduché, na webu mají i návod.
Odšroubuješ ty krytky – je to myslím klíč 19. Pak tam jsou průchozí osky, na každé straně utažená matkou. Oska má nakonci imbusovou hlavu, takže z jedné strany imbus z druhé prstýnkový klíč a povolit – normální závit. Osku vytáhneš a pak to celé rozděláš. Mezi zadní stavbou/rámem a vahadlem je vždy kovová podložka – pozor ať ji neztratíš až to budeš rozdělávat – ráda padá na zem.
Rozebereš, vyčistíš, namažeš (používal jsem silikonovou vazelínu).
Jinak hodně štěstí až to budeš dávat zpátky dokupy, nacpat ty osky do zadní stavby a přitom neztratit ty kovové podložky je docela kunšt, ale dá se to nacvičit.
Já jsme nakonec přišel na to, že je ideální si to všechno srovnat do roviny pomocí křížového šroubováku – prostrčíš ho z jedné strany čepu až na druhou stranu, pomocí dobrého páčení si přitom všechny ty díly a oka zarovnáš přesně do jedné roviny a pak proti němu (z druhé strany) teprve protlačovat osu.
Utahuje se na 18Nm a hlavně tam necpi žádné závitové lepidlo – jednou jsme to zkusil a to byl pak koncert. Mají to vymyšlené dobře a nepovoluje se to, takže je zbytečné tam něco cpát.
Jinak tuhle operaci jsem vlastně nikdy nedělal kvůli tomu, abych promazal čepy (mají to tak vymyšlené, že to prakticky není potřeba), ale vždy kvůli servisu tlumiče. Ty dva čepy, které nedrží tlumič jen zadní stavbu, jsme snad čistil až před prodejem rámu po cca 4 sezonách.
můžeš sem dát odkaz prosím tě na ty návody? díky
Možná ho doma někde najdu v PC. Na stránkách bych musel hledat stejně jako ty. Bude to někde v sekci technické podpory.
Dobrá, no… trvalo to asi tak 2 minuty
Edit: No i když to není úplně ta správná verze – doma mám s nákresy přímo pro Quad link 2 systém.
Tohle asi bude lepší.
díky moc. Pokud máš ještě doma něco lepšího tak mi to prosím Tě pošli na email martin.nerad@post.cz
Diky
Podívám se. Podle té tvojí fotky máš sice trošku jinou verzi, než je v tom manuálu (140mm), ale ty rozdíly tam jsou minimální.
ja pise Lister, nemel jsem cas nadatlovat to vsechno, chtel jsem az vecer…
jinak je to nekdy na 3 ruce, podlozky, osicka a vsechno to spravne trefit… navic je tam docela malo mista na ruce atd.
Když víš, co kam strčit, tak dvě ruce stačí.
Ale je pravda, že než mě napadl ten fígl se šroubovákem, tak to byl často porod. Základ je používat hustou vazelínu pomocí které je nutné „nalepit“ ty podložky na zadní stavbu a pak to tam opatrně nasunout aby nespadly dolů – pak už to je pohodě.
ja to vazelinou vzdycky radsi jen strejchnul, pak to nechyta tolik bordel… Jo, jasne, stacej dve, musej:) ale je to nekdy porod, tak abys pripadne nekde nepodrel ram atd. Obvzlast, kdyz jeho majitelka je citliva na kazdy maly sram… Navic, kdyz to delam ja, je to svym zpusobem moje vyzitka a tak to musi byt na 100%:)
18Nm mi prijde strasne moc… mozna doma mam jeste nejakej manual, ale mam pocit, ze to bylo min…
Abych ti dal nějakou naději, tak ti napíšu, že to tak je jen na 99,999% :-D
jj, cetl jsem v manualu, ale fakts e mi to zda strasne moc, voni ty maly loziska se maj tendenci pak mrvit, kdyz to pretahnes…
tak ted na to koukam a budto jsem to blbe prelozil nebo tam je 8Nm…
Prostě 18 :-)
jo, ja to videl, ale zkusim sem hodit ten manual, co mam v compu…
jinak ted tak na okraj, videl jsem cca pred mesicem na stojanu v dilne jednoho shopu 100mm marina a takovej vakl jako krava na zadni stavbe jsem uz dlooouho nevidel:( vse utazeno na max.
Takze komplet vymena lozisek, nespis i osicek atd. Samozrejme nic z toho dostupnych, dodavatel rekl, ze cca 4 mesice cekacka:)
No já na to právě od novoty nešáhl. Ani tlumič. Jenom nechal nafoukat v servisu. Mám obavu abych něco nezanedbal..:)
pokud vse funguje jak ma, nic nevrze, neni tam zadnej vakl, tak bych se toho nebal… U tohohle plati obvzlast, cim vic se do toho hrabes, tim hur…
Pokud nejezdis vylozene ve s..ackach a 10tkm rocne, tak servis tlumaku staci klidne jednou za dve sezony…
Co bych max. vycistil, jsou patky… a to si zvladnes udelat sam, jen bacha na dotahovani… Srouby se daji lehce pretahnout a prasknou:(
A netusis kolik to tak stoji? Ze bych preventivne koupil do zasoby. Ctyri mesice fakt bez kola nedam.
netusim…
jinak loziska jsou myslim nejaky atyp…:( Ale Marin by na ne snd mel davat cca 5let zaruky…
Co mi rikal Mesaros z Komersie, kdyz mi to prodaval, tak pry je zaruka na ram 5 let a loziska dokonce dozivotni. Ale cekat 4 mesice, to uz si je radsi koupim.
jj, samozrejme dozivotni, neboli 5let:))
Tak evidentne je ted asi nemel, loni je kamoska mela cca do 14dni…
Než jsem poslal tlumič na repas, tak bylo vše v naprostém pořádku, zadek chodil krásně. Nedlouho od smotnování zadek začal mít vakl tak jsem pátral. Odšrouboval jsem krytky na těch čepech a konkrétně ten, který vede přes píst tlumiče, tak na něm se mi ty matičky povolují. Nevím v čem je problém, zkoušel jsem teď závitové lepidlo, je to o chlup lepší, ale taky se to povolilo. Našel jsem si manuál, ale působí na mě trochu zmateně. Teď tady v tomhle vlákně čtu, že žádné lepidlo.. tak nevím. Jedna věc mě zarazila a to že když čepem otáčím s pomocí imbusu, tak jakoby lehce drhne, tak nevím jestli rozebrat, promazat, nebo jestli jsou ložiska kaput..
rozebrat a uvidis:) lozisko muze byt kaput.. jsou haklivejsi na pretazeni… Jinak vakl muzes mit ve vlozce tlumaku…