• Blackbiker

    Zdarec, na svém biku vozím Marunu Z1 light ETA.Problém je v tom, ze na drobných nerovnostech klepe tak 0,5 cm(jakoby bez pruzení).Je toto normální? pružení tam je pera+air. pravá noha: RC2 ext, air, olej. levá noha: ETA, pero, olej. Ta „hrana“ je v podstate v celem prubehu zdvihu,nevíte náhodou jestli se to dá „lécit“ nebo to nemam resit(dela to ten vzduch?).Docela mi to vadi, kdyz to lehce klepe do riditek-nemam pak takovou tu jistotu:-) Diky za rady.Od vyroby tam bylo malo oleje-100ccm v prave a 100ccm v leve noze.Ted po vymene oleje je prava noha(vzduch) na 165ccm a leva(eta) na 135ccm.Dle udaju na Marzocchi. Klepani je mensi, ale stale.Problém vidím snad ve zpetném dorazu-tezko ríct.Dá se provést nejaký tuning tohoto??Mate taky nekdo zkusenost s tím,ze u techto vidlic se dá provést zvýsení zdvihu? Potreboval bych na sebe 1 cm nahoru-bylo mi receno ze by to snad upravou slo. zatím B.

    www.bartonicek.cz/…ight_eta.htm

    0 0
    • mar_tin1  

      neviem, ako je spravená RC2 tlmiaca patróna, možno ti klepe ventil tlmiča, ak je to podobné ako SSV ventil. skús sa informovať u milana1 (aj na ten tuning)…

      0 0
      • milan1  

        Rc 2 je uzavřená patrona a konkrétně s SSV nemá nic společného, odhalit ale klepání podle popisu je dost rpoblematické.

        0 0
        • mar_tin1  

          jj, viem, že je uzavretá, ale neviem, ako je vyriešený ventil. preto som to napísal…

          0 0
          • milan1  

            Ventil uvnitř by tohle právě neměl způsobovat.

            0 0
            • mar_tin1  

              ok.

              0 0
            • Black knives  

              Ten olej ve vidli jsem mu měnil já.Viditelně jsem závadu nenašel.Olej 7.5 SAE.Poměry v mililitrech,po­té,co jsem volal Batroníčkovi.Foukal jsem to na 2.8,aby měl SAG,na svou váhu. Změna zdvihu není možná,je to dáno pevně velikostí ETA patrony,ale to Víťa zase neposlouchal,co mu říkám. Pokud máte radu,sám budu rád,ale mě ta vidle přišla OK.

              0 0
              • Blackbiker  

                jos,zapomnel jsem dodat,ze mi ten olej menil Blackknives,tímto mu jeste jednou dík,samo beru jeho odbornost ve veci,bez reci, taky po výmene bylo vse v pohode i pri první vyjízdce,ale problem z meho pohledu vyvstal az po odskákání na Skalickém kopci. Az poté jsou tyto problémy.Podotýkám: jak rekl Roman-mechanické poskození není. Ps:Romane tu zmenu zdvihu jsem preslechl-ok,nejde tak nejde-marne:-)Nic vecer ahoj-vem nejake veci od Cemby:-)zatím.Bud je to „novotou“ vidlice nebo ji neco chybí.Kazdopádne zatim jezdím,ale stve me to-Tohle mi nedelala ani Splice(pruzina) a Suntour XC pro(vzduch) a to je co rict:-) Anebo je to jen klasickou vecí u Marzocchi a to první odtrh-ka~dopádne bych to chtel odstranit-vyresit.

                0 0
              • milan1  

                Já to napíšu pod tebe, ty budeš spíš vědět o čem bude řeč. Tahle vidlice postrádá zcela negativní pružinky, konstruktér se musel doslova zbláznit. Jestli jsi to nahustil jak píšeš, tak tam musel být moment odtrhu strašně vysoký a vidlice musela bez těch negativek klepat. Právě vysoký bod odtrhu tady v popisu zcela chyběl a to se pak těžko určuje a hledá na dálku, kde je problém, tys uvedl tlak a začíná být jasněji. Jinak je tahle vidlice doslova nabitá funkcemi ale dát do ní jakýkoliv tlak, to je neštěstí. nejlepší je když vyhoví ocelová pružina, která je nad ETOU.

                0 0
            • Blackbiker  

              Ahoj Milane, no pripadá mi, jakoby se lehce pridírala, je mozne ze by tam soudruzi pod gufera nedali vazelinu(nebo tam zadna nema byt?)Kazdopadne bych rad znal tvuj nazor ci postoj k tuningu této vidlice.S tím, ze bych chtel i zvednout zdvih o 1 cm. Kdyztak na mail vitasko@seznam.cz. Bud to klapání zpusobuje to pridíráni nebo zpetny doraz.Co rikas k informaci o mnozstvi oleje v nohach-je to spravne?ETA 135ccm, pero-vzduch 165ccm. zatím díky za info. B.

              0 0
              • milan1  

                Postoj jsem napsal nad tebe, přidírání na dálku neposoudím. To, co popisuju není přímo ke tvé vidlici tvého provedení, měl jsem k dispozici zcela totožný systém ale nikoliv přesně na tvé vidlici. Sytémy se ovšem opakují, kdyby tam náhodou byly negativky, tak je to na chodu poznatelné. Kupodivu na případnou kontrolu a ověření by opět krásně posloužilo alespoň základní měření grafu charakteristiky.

                0 0
                • Black knives  

                  Ty mařeny s ETA mají negativní pružinu vždy na té noze,kde není ta ETA. ETA ji mít nemůže,ta spodní pružina tam je při zamčeném stavu právě na to mírné pružení,co se tím Marzocchi chlubí.Takže jediné,druhá noha.Ta se fouká vzduchem,nastavuje komprese zespod,a shora ůtlum.To té polopatrony jsem nelezl.Mohli jsme to nafotit,pozdě.

                  0 0
                  • milan1  

                    Opravdu je to negativní pružina? Kdy že ti pracuje?

                    0 0
                    • Black knives  

                      Nemáš náhodou průřez,když se vrtáš v tolika vidlicích? Jak nad tím uvažuju,začínám o funkci,jako negativky pochybovat.Na starších typech to tak bylo,negativka tam byla z prožiny,a volně chodila v oleji,než se zastavila o to táhlo,kde bylo přednastaveno tlumení.Tady to tak není,jak to vidíš? Já mám M Z1 2007,tu oranžovou,a chodí mi parádně.

                      0 0
                      • milan1  

                        Bohužel, chtěl jsem to nafotit ale potom mě to přišlo jako rarita a tak namám fotky. ETA má dole pružinku, která funguje při zamčení a jde jí nazvat jedině pozitivní.

                        0 0
                      • milan1  

                        Jestli nehustíš tlak, tak může chodit i tohle parádně, jak píšu výše záleží jak se vypořádáš s tím aby vše pracovalo hlavně s ocelovou pružinou.

                        0 0
                      • milan1  

                        A ještě doplněk, přiznám se ti, že nevím vždy přesně co ve kterém roce přesně bylo ve které marzocchi ale když to má určitý název, tak je to jasné. Tys popisoval třeba SSV, jestli máš ve své vidlici to, co jsi popisoval, tak je to odlišné od RC2, které tady probírá Blackbiker

                        0 0
                      • milan1  

                        Tak jsem našel jiné foto, tohle je novější provedení, není tam pryžový kompresní měch, jako na starším provedení, tohle je celé uzavžené v kovu. Z vrchu se seřizuje TST (tohle provedení je TST mikro.) a dole máš seřízování expanzního útlumu.

                        0 0
                        • Blackbiker  

                          jasne,taková eta tam presne je-celá uzavrená.Jinak ty vidlice jsou skoro identické! Jak moje Marzocchi Z1 light eta 2006,tak Black knivesova Z1 RC 2 ETA 2007.Absolutne stejný systém.

                          0 0
                  • milan1  

                    Negativní pružinku poznáš celkem jednoduše a bez rozebírání. Vidlici v klidovém stavu nenafouklou si zkusíš roztáhnout, potom nemusíš už nikde nic hledta, když odpor a propružení nenajdeš. ve druhé noze, kde není ETA najdeš polopatronu a když to bude stejné provedení, které jsem viděl, tak je to uzavřený systém s kompresním měchem. RC2 patrona může být otevřený systém čerpající olej z nohy vidlice. To, co jsem měl k dispozici já byl uzavřený systém. Pokud ale vím, tak oba tyhle systémy nemají negativky. Ověřit si můžeš sám tím pokusem o roztažení, odpověď je ejdnoznačná.

                    0 0
                    • Black knives  

                      Když poradíš,budu rád.Ale jak píšu,mě ta vidle chodí parádně,jinou bych nechtěl.Jsem hodně těžký(metrák)a funguje mi dokonale.Bylo by řešení pokusit se rozebrat tu polopatronu s tlumením,a kompresí?Ještě ti to napíšu tak.Neřeším tuning,jako ty.Zatím jsem si vystačil s postupem,kterému říkám zámečnický.Pomalu rozebrat,koukat,jak to je vevnitř.Změřit samostatně oleje v každé noze,hledat mechanické poškození.Vyčis­tit,dát nový olej,máznout gufera,a jezdit.Když jsem viděl u nás mezi DH magory,jak kamarád zkouší vrtat větší dírky do trysky na ůtlum,vždy mi to přišlo,jako fušeřina.Pros­tě,když ohýbání oleje nerozumím tak do hloubky,abych dokázal změnit průběh ůtlumu s přihléhnutím ke všem faktorům,držím se toho,jak to má výrobce.

                      0 0
                      • milan1  

                        Tvůj postup je naprosto správný a schvaluju ho. mnoho lidí dá na nějaké návody a s prstem na návodu se snaží postupovat přesně. Tvůj popis je odlišný v tom podstatném, ocituju tě: „Pomalu rozebrat,koukat,jak to je vevnitř.“ A hlavně, poznávat a poznat funkci, dodávám. Takhle by podle mě měl přesně postupovat každý, koho to zajímá a ne, že dělá svůj servis z nutnosti. Ladění potom není jenom vrtání otvoru v pístku, ladění je takové sladění všeho do celku a jde se k tomu propracovat jedině praxí. Když si budeš dlouho hrát s jednou vidlicí a hlavně pořád dokola testovat, tak se vypracuješ, pokud je to samozřejmě ve tvém zájmu a máš to jako hobby. Právě postupy, které napovídají o čem to ladění je to jsou ty, tady doslova vybojované metody, na jejichž objasňování jsem díky zdejšímu dění už ztratil zájem, je to pouze pro nadšence a ne pro zábavu kašpárkům.

                        Jistě sis všiml, že nevím přesně, co je ve vašich vidlicích, proto přikládám ten obrázek na upřesnění. RC patrony jsou totiž v páru a na jedné straně se seřizuje expanze, na druhé komprese. tyto patrony jsem neviděl s ETOU dohromady. S Etou jsem zatím viděl jeno klasické SSV a potom systémy, které mají TST, to je zcela jiné provedení.

                        Provedení patron RC je nerozebíratelné a nedoporučuju se pokoušet to měnit. TST systém je funkčně zcela shodný s Motion controlem, jeho provedení je v detailech odlišné ale funkčně shodné. Vstoupit do TST je možné ale neřeší se tím nic, bylo by to jedině pro zajímavost.

                        A k tomu výrobci a to, jak je mnoho lidí přesvědčeno, jak ten geniální výrobce cosi dokonale vymyslel, tak pro takové mám jednu nemilou zprávu, ukážeme si tu pravé fungování toho skutečného vývoje. Vidlice, kterou jsem dělal byla All moutain a byl tam systém, TST spolu s ETOU. Vidlice jsou dnes ve valné většině skládačky a lze z nich tak tvořit mnoho modelů.Systém TST je funkčně dobrý systém ale nemá negativní pružinku, jak jsem již uvedl. Pokud je kombinován s tím, k čemu je konstruován, funguje dobře. Negativní pružina je totiž obsažena v jeho protějšku v druhé noze. Bývá to systém ATA. Když ovšem vezmu v rámci rozšíření nabídky TST a zkombinuju ho v tomto případě s ETA, tak jako obchodníkovi mi vyjde, že mám vidlici s mnoha funkcemi. Ono to ovšem dopadne, jako když pejsek s kočičkou pekli dort. Ty chybějící negativky, spolu s nutností dofukovat vzduch k málo tvrdé pružině na ETA patroně, to je prostě technický výsměch a neznám lepší doklad, že dnes vlastně technik netvoří, tvoří obchodník, či marketingový stratég a takhle to mnohdy dopadne. Příčinu problémů a možný scénář, jak to vše vzniklo si můžeš ale doplnit jedině tím, že o vidlicích jsi se už něco naučil a že chápeš, co to uvnitř dělá a hlavně přestaneš být mnohdy ohromen, jak to mají ti velcí tak dokonale zmáknuté, že se jim do toho nemá cenu nijak plést.

                        0 0
                        • Black knives  

                          Moje předchozí vidle byla tahle.M AM 07.Je tam ETA a v druhé noze negativka a tlumení.

                          0 0
                          • milan1  

                            Tohle přesně je ETA a SSV, to, co jsem dal jako obrázek, to je právě patrona TST. Ty tam tu neagtivku samozřejmě máš na straně SSV.

                            0 0
                            • Blackbiker  

                              jo, jsem si to taky spletl-sory nejsem technik:-)Etu jsem videl poprve az u Romana kdyz to vymontoval-proste nechapu proc to kope-uz jsem ji i upustil a porad „kope“-sag mám tak 2,5cm.Stve me to protoze zrovna tahle videl mela byt dokonala-co o ni psali na mtbr.com-v ameru to lidi hodne vozi na Reignovi06

                              0 0
                              • milan1  

                                Už jsem to psal, zkus, vytáhnout, jestli ucítíš odpor negativky. Příliš rychlý návrat daný malou funkcí tlumení předpokládám poznáš, proto nezdůrazňuju.

                                0 0
                          • Blackbiker  

                            ta etaz AM07 je identicka s tou co mame ve vidlich ted??

                            0 0
                            • milan1  

                              Předpokládám že ano.

                              0 0
                              • Blackbiker  

                                jo jen asi bude a cosi delsi,kdyz zdvih AM je 160mm nebo se pletu??

                                0 0
                              • Black knives  

                                ETA se rozebrat bez násilí nedá,od pohledu je to stejné.Proto jsem si šel sehnat tu Z1 07,protože mi nevyhovoval vzduch,jako pružení u té vidle,a chtěl jsem zdvih 140,ne 160mm.Bartoníček to neměl,abych koupil ETA se zdvihem 140mm,a čekat tři měcíce jsem vážně nehtěl.Bylo mi řečeno,že ETA se mění celá,jako díl.Ta Z1 07,i 06 mají zdvih 150mm,v našich případech.Zajdu do dílny,nafotím to alespoň zvenčí.

                                0 0
                                • milan1  

                                  Přesně, jak to píšeš. Zdvih daný, rozebírat tuhle patronu ne.

                                  0 0
                                  • Black knives  

                                    foto 1

                                    0 0
                                    • Black knives  

                                      foto 2

                                      0 0
                                      • Black knives  

                                        foto 3

                                        0 0
                                        • Black knives  

                                          Vidle je fakt bez negativky,přesto se mi na mí jezdí velmi dobře,netluče,ne­klepe. Díval jsem se i na posed BB,a zatížení kola,a tím i vidlice mi přišlo v pořádku,rov­novážný posed,váha na obě kola.Napadlo mě totiž,že s nezatíženým předním kolem,takžei vidlicí,mu to jde prostě na doraz,a klepne.

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Všechny možnosti a varianty, které vidím jako možnost a jdou takhle na dálku řešit jsem popsal, pokud máš zájem, můžeš poslat ke mě víc už z toho asi nevyrazíme.

                                            0 0
                                            • Black knives  

                                              Ještě bych tě chtěl požádat o názor. Měl jsem tu M AM,nyní mám M Z1,obě pruží jednak pružinou na ETA,a z druhé strany do pravé nohy obě se foukají vzduchem. AM měla jen tlumení,Z1 má i kompresi.Z AM jsem chodem nadšený moc nebyl,Z1 chodí parádně.Čím to je,že mám až tam výrazně uživatelsky lepší pocit z té Z1?

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                Nedokážu posoudit nastavení, na to je ten graf charakteristiky pružiny. To by ukázalo jednu část a druhou je tlumení a víš moc dobře, že SSV tlumení považuju za podřadné. tady někde bych viděl podstatu tvých dojmů, které jsou u těch vidlic různé.

                                                0 0
                                                • Black knives  

                                                  Asi tuším,jak to myslíš.Jen,nemůžeš mi trochu vysvětlit,jak funguje ta jehla v nastavování progresivity?Ten spodní knoflík.Tlumení jsem tak nějak laicky chápal tak,že jde o mírné zpomalení toku oleje,vzhledem k pružicímu mediu.To pro mě znamená prodloužení dráhy,kterou olej teče,a jeho mírné přišrcení. Kde se musí brát v potaz malé vibrace,jako velké nárazy.Pokud jsem to špatně formuloval,om­louvám se.

                                                  0 0
                                                  • milan1  

                                                    Ne, formuluješ to dobře, princip přivírání průtoku je stejný u všech vidlic. Ty jsi ale poznal něco jiného jako rozdíl a to je přesnost reakce systému. Tuhle přesnost ty nijak neovlivníš a je to dané konstrukcí. SSV systém má velice nepřesné a dá se říct zpožděné reakce, jak to popsat, řekněme, že si půjčíme výrazy jako velké vůle v řízení u auta. Takhle nějak by šly popsat rozdíly v reakcích tlumiče, které společně dávají dohromady tvůj rozdílný jízdní dojem. Přestože tedy princip fungování a ovládání průtoku je stejný, tak výsledek bude odlišný. Tys tedy poznal rozdíl v kvalitě funkce tlumiče na téhle úrovni. Stejný princip ale přesto jiná funce, gratuluju ti k rozlišovacím schopnostem, svědčí to o tvé jezdecké zkušenosti. Takhle totiž vypadá popis a projev jezdce zkušeného. Nejsou v tom katalogová hesla, stačí jenom dojem ale přesný a dobře podaný.(Nevím ale jak rozdílné bylo nastavení pružení a tak nechávám na tobě aby sis odlišil, co bylo tlumičem a co pružinou. Někde v tomhle momentu si musíš uvědomit nutnost měřit a odlišovat co dělá pružina abys poznal, kolik z dojmu dělala ona a kolik tlumič. A teď ti ještě popíšu pokračování. Rozdíl v tlumičích, který jsi tedy poznal není ještě hlavním a konečným, co tlumič ve vidlici dokáže. Tady bys měl sledovat poznatky Mloka, který se v současné době zabývá a dost píše o zkušenostech s takzvanou high speed expanzí. To je daleko pokročilejší systém, který tady byl již probírán a jako vždy neúspěšně, díky známým nickům, kterým můžeš příležitostně poděkovat, že se v historii asi moc nedozvíš. Co dokáže tahle expanze bys jízdou ty rozhodně rozeznal ale těžko pojmenoval princip. Informace pro tebe tedy máš a můžeš ještě čekat lepší projevy, tvé současné postupování v kvalitě má ještě před sebou další stupínky.

                                                    0 0
                                                  • Black knives  

                                                    Díky za názory a poznatky.K tomu nastavení tlaku vzduchu,vím,že jsem to měl stejně.Je fakt,že jsem fanda Mařen.První moje vidle měla zdvih krásných 45mm.Pak supr výkřik DH3 se zdvihem 75mm,a furt dál,až k 888,co mám na DH kole.Asi nedokážu odlišit tak jemné rozdíly,o jakých zasvěceně,a zaníceně diskutují sjezdaři,ale dozvědět se cokoli víc,než na co mi stačil selský rozum, je fajn.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Zdravý selský rozum je nutnost :-) A když třeba s tímhle rozumem rozebereš svojí 888 a podíváš se pořádně co tam uvnitř vlastně drží ty rázy, tak ti zaručím, že se zděsíš. 888 má zátky uchycené na táhle a to, co je nad tou zátkou, mimojiné zátky jsou uchycené na drátěné pojistce, tak tohle drží všechny ty nejtvrdší dopady uvnitř vidlice. Jsestli jsi to měl už rozebrané, tak se nad tím zkus zamyslet a nebudeš se stačit divit. A kdyby se někdo ze sjezdařů rozplýval nad dokonalostí téhle vidlice, tak mu nevěř. Tady bych doporučil zase zkušenosti takového Hanze, který je vhodný jako dostatečně zkušený jezdec, který vyzkoušel a dokáže ocenit pokročilé sytémy, které u 888 jednoduše chybí. Nesnižuju tvojí vidlici, chci tě vybudit k poznávání dokonalejších, když už jsi nakročil ve svém rozlišování a bezpečně rozeznal jisté rozdíly.

                                                    0 0
                                                  • Black knives  

                                                    Ještě bych se tě rád zeptal na další věc.Když jsem rozebral Junior T,jako tlumení tam byla negativka,a za ní taková jemně vinutá pružinka v duralovém válci.To mi přišlo hodně blbé,když na freride jsou docela velké rázy.To bylo to SSVF?To se mi hodně nelíbilo.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Ten duralový válec je přeci jednotka SSV a ta pružinka uvnitř je právě SSVF, k nelíbení tam není nic, pružinka zpřesňuje chod a zrovna ty bys tohle mohl rozeznat jízdou. Sázím na tebe, že kdybys to projel déle, tak to oceníš.

                                                    Jinak ti musím vyseknout poklonu k tvé mechanické zručnosti, nože a provedení, které je vidět na tvých stránkách se mi líbí.

                                                    0 0
                                                  • Black knives  

                                                    Ono je to tak,že se takovou profesí živím.Jsem šablonář,výroba měřidel pro kovoobrábění,a brusič nástrojů pro kovoobrábění.Nep­řesně se tomu říká nástrojář.Takže ta hobby kovovýroba je jasná,a nože jsou celoživotní koníček.Výhoda je,že když potřebuju jakýkoli přípravek,umím si ho vyrobit.Jen vědět,jaký.Co mě vnitřně moc nebere,vymýšlet vymyšlené.Tak­že,když to jde,raději se zeptám.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    U vidlic potřebuješ nutně znát funkci a rozumět souvislostem ke kterým při jízdě dochází. Tam si musíš umět promítnou dle zkušeností co a jak dělá, jak se to projevuje a co dosáhneš kterou úpravou. Právě čistě mechanická návaznost tam není mnohdy zřejmý. To, co tě třeba zarazilo jak měkká pružinka je na freeridové vidlici je omyl v tom, že ta pružinka slouží k jiné funkci, než jsi asi očekával, ale to nic, jdeme k nožům. Mě se nože líbí ale zavírací, líbí se mi zpracování i tvary a to u tebe je oboje na velmi dobré úrovni, že jsi profesionál mě vlastně nepřekvapí zpracování o tom vypovídá. Kdybych se pokoušel dosáhnout tvé úrovně zpracování trvalo by to dlouho a samozřejmě bych si raději koupil hotový výrobek. Stejně tak je to i s laděním vidlic. každý jsme specializovaný na něco a já musím říct, že to tvoje jde posoudit už pohledem a je to pro mě velmi pěkné. To moje na oko vidět není a tak je kolem toho více povídání, když to nejde přímo vyzkoušet.

                                                    0 0
                                                  • Black knives  

                                                    Když budeš poblíž,jezdím po výstavách nožů,vystavuju­.Praha,Brno,Pří­bram.Více je na www.knife.cz Ale ještě bych se zeptal na to SSVF u Juniora.Všichni lidi kolem mě si po krátkém čase stěžovali,že ta vidle hrozně „tříská“ To je sice výraz nevědecký,ale klepala,jako by netlumila.Jistě,že to mohlo být dorazem,ale stalo se to několika lidem okolo mě.Mechanicky mi přišlo,že to perko nestíhá ty rázy.Ale to laický pohled.Jak jsem psal,roky jsem si vystačil jen s vyčištěním,sbor­ka,rozborka.A­le nikdo kolem mě mi nedokázal vysvětlit,jak co doopravdy funguje.Ale zato kecy hraničící s magií,ty jsem slyšel mockrát.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Taky vozim SSVF a to perko prave zlepsuje funkci SSV (pokud teda muzu odpovedet). U SSVF totiz ta pruzinka pomaha privirat zaklopku ventilu a tudiz zmensuje prodlevu nez zacne vlastni expanzni utlum (mirna tam jeste porad je). Tak samo zpresnuje utlum v prubehu cele jizdy. Mozna to zkusi nekdo nakreslit, ale proste ta pruzinka pritlaci tu zaklopku, ktera tam je u SSV na volno.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Goofy to správně popsal a ty kdybys to projel trochu víc, tak to zaručeně poznáš taky. Ale problém je, že by to mělo být na stejně nastaveném pružení, jaké znáš. Magie v tom vůbec není, je to opravdu zpřesnění chodu a na místě bych ti dokázal předvést jaký je rozdíl, je poznatelný pouze stlačením a uvolněním na místě a jízdou ještě více. A k problematice SSV a SSVF po delší době užívání? To je vyběhání a vůle, dochází tam ke tření v oblasti, která má přímý vliv na velikost útlumu, je to onen zavírací kroužek (záklopka ventilu) a dřík. Už jsem psal, že v případě, že to je oboje z duralu, jak kroužek, tak dřík, tak tam najdeš doslova oskákání povrchu, o otěru a změně průřezu netřeba hovořit. A kdybych měl cestu na výstavu, tak se rád u tebe zastavím, děkuju za nabídku.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    mel bych na tebe par dotazu, jestli by to slo resit tady…

                                                    1. Nynejsi system R od Marzocchi? Je to zase obycejne SSV, nebo je to aspon SSVF? To jenom jestli uz jsi mel nejakou takovou vidli rozebranou. Na kole co mam ve vyberu je totiz 55 R a na nejakou zmenu urcite brzo penize nebudou…
                                                    2. Ohledne te high speed expanze. Abych pravdu rekl vidlice z touhle vlastnosti jsem zatim bohuzel nemel moc moznost otestovat a hlavne nebyly optimalne nastavene na mou hmotnost (Fox Van RC2), ale zajima me jedna vec… Ta zaklopka highspeed expanze je jistena predepnutou pruzinkou… Kdyz tedy nastane ta hranice, ze se otevre zaklopka (ted nevim jak by to odborneji nazwat :-) ), expanze se urychli a vidlice se vraci do zdvihu rychleji (lip kopiruje teren). Zajima me, zdali po poklesu tlaku se zaklopka pak sama zavre (ke konci zdvihu), aby vidlice nekopala. Byl by to pak idealni stav. Na tom vanu jsem totiz tenhle jev nijak nepozoroval, ale pokud si dobre spominam, tak si na to Mlok trochu stezoval, tak nevim. Moc jsem ale na nem nenajezdil…

                                                    btw: me tak napadlo, ze Marzocchi vlastne nechtene instalovalo do svych vidli high speed expanzi vynalezenim SSV tlumeni :o)

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Přiznám se, že s tebou mám problém, kdysi tě strašně bavilo mě točit a rozvrtávat mé výklady. Dnes se ptáš na věci, které jsou překroucené a v základu samý omyl. Nechci se znovu pouštět do zbytečných výkladů, mohly být vyloženy v klidu a dávno. SSVF nemá nic společného s high speed expanzí a nebylo tedy vynalezeno čistě náhodou. A k předepnutým klapkám a high speed expanzi samotné? To mohlo být součástí jiného, zde rozvrtaného výkladu. Marzocchi 55 R neznám jenom ATA, ATA2 a ETA. Na kole může být OEM.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Pokud vim, tak jsme se hodne nepohodli hlavne v jednom threadu, a nebylo to o tvych principech mereni, ale o poloze os… Pak jsem akorat parkrat rypal ohledne delky a vecnosti tvych prizpevku, ale to je jedno (bohuzel nekdy nez se prokousu par prizpevkama ve vlakne, tak to mnohdy trva hodne dlouho a slo by to napsat strucneji).

                                                    ad. SSV (o SSVF jsem tam ani nic nepsal) – tohle bylo mysleno jako zert, pokud jsi to nepochopil. Protoze nez se u tohohle tlumice zavre ventil, tak tak zacatek zpetneho chodu funguje prakticky jako high speed expanze (ano hodne teoreticky vzato, ale bylo to mysleno, opet pripominam, jako zert).

                                                    ad. 55 R – ano je to OEM vidle (Konkretne tahle je na Norcu Six 3), ale napadlo me, jestli uz ti nahodou neprosla pod rukama. Je tam mozne stelovani pouze expanzniho utlumu a bojim se (nebo spis predpokladam), ze to bude stare zname SSV…

                                                    A kte expanzi. Je mozne, ze se to bralo tehdy v tom threadu. Bohuzel momentalne nemam cas se jim prohrabavat a hlavne ho vyhledat, proto jsem myslel, zebys mi mohl odpovedet jednoduse tady. Zajimalo me proste, zda-li je schopny se ten ventil pak zavrit a pokracuje ke konci jenom low speed expanze, nebo ten dynamicky raz je tak silny, ze se zavre az pri narazeni vidlice na prekazku, nebo (coz me zajima vic) pri celkovem vysunuti vidlice. Mlok si totiz pokud si spominam stezoval na nirne kopani pri nadzvednuti. Ja jsem to na te 36 Van RC2 nijak nepozoroval, ale je pravda, ze jsem se tehdy soustredil hlavne na zadni odpruzeni a ne vidlici…

                                                    0 0
                                                  • assassin  

                                                    high speed expanze – ten ventil se pri konci kroku zavre, nekope to, umoznuje to natavit o dost vetsi utlum pri odskoku nez se vozi na „normalnich“ vidlich… poznat je to kdyz treba najedes pres obrubnik na chodnik, tim ze mas hodne utahlej odskok tak je to takove plynulejsi na ruce… a zaroven se ti to na hrbolech „nezatluce“ do zdvihu… fikana vec, bohuzel k me smule na SSVF nepridelatelne, zatim:) mozna na to prijdu:)

                                                    k tem R … videl sem starsi (05asi) 66R a mela patronu.. tzn zadne SSVF/SSV ale „normalni“ ventil a tudiz sla plynule…

                                                    v tech novejch marzochach a jejich obchodnich nazvech pes aby se vyznal… podle oficialnich stranek nezjistis nic

                                                    u 08 66 RV meli napsano ze to RV je evoluce SSV ..takze bych skoro tipoval ze to bude neco podobneho jako VF u starsich – i podle ceny… rozhodne souhlasim (i jako majitel 66VF2) ze SSVF je zcela „zemedelskej“ system pruzeni… a dnes uz bych si priplatil za patronu:) no vlastne dnes uz bych chtel i heigh speed expanzi a pak uz tam zbejva asi jen FOX (nevim jestli manitou u tech nejvyssich systemu tlumeni nahodou nema…tam me zas laka pozicne citlive tlumeni)

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Jo to uz jsem se dovedel od Mloka niz. ja to predpokladal, jen jsem to popletl to co psal nekde jinde, proto mi to vrtalo hlavou…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ono kdyby to tak nebylo, tak celá high speed expanze by byla úplně na prd. Dokonce by to s ní mohlo být i výrazně horší než bez ní (tedy pokud by nebyla přitlumená stejně jako low speed, ale to už by tam zase nemusela být vůbec).

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Mno prave proto se mi to zdalo nejak ulitle… Rikam. Muj omyl, ktery jsem si nejak nedovedl predstavit proc je vychvalovany a nastesti jsi mi ho vyvratil. Tusil jsem to spravne, ale holt jsem se kdysi prekoukl :o)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    U expanze (ať už low tak high) jsem si u Talasu na nic nestěžoval, tam plná spokojenost. Na co si zatím mírně stěžuju je high speed komprese u Talasu 08.

                                                    Zkus si na jakékoli Foxce, která má high speed expanzi nastavit low speed expanzi (rebound) na minimum a pak téměř na maximum (tak 1–2 clicky od maximu, při úplném maximu a testu na místě se nemusí vůbec otřevřít high speed expanze). Pak stlač více vidlice a rychle pusť. A uvidíš, že v obou případech se bude chovat úplně jinak a přitom v obou případech dojde k použití high speed expanze. Stačí jedno stlačení na místě v obou těch polohách low speed expanze a hned je vidět rozdíl.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Aha. Dobre. Tohle jsem chtel slyset. Ja myslel, ze jsi neco rikal o kopani… V tomhle pripade nemam vic dotazu :o)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    O kopání jsem tu psal právě u vidlic, které nemají high speed expanzi, kde jsem musel mít vidlici na hranici kopání, aby se vracela dost rychle.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Aha.. Tak jsem to nejak popletl. V tom pripade, jako bych nic nerekl :o)

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Já se tady musím podělit s jednou radostí, dorazil mě právě první Durolux, vnitřek a detaily zatím nemám ale první vážení ano. Váha i s osou 2500g, pro srovnání přidávám srandovní foto vidlice XCT vedle má stejnou váhu :-) Jinak tohle přišlo PPL, na poštu a tvůj konkrétní balík ještě čekám.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jsem zvědav jak dopadne Durolux po úpravě, váha je vynikající. Balík dle sledování na stránkách ČP dnes doručuje dodací pošta, takže dnes by měl už snad dorazit.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Tak už je tady i ta tvoje a tady je srovnání s Duroluxem, omlouvám se za kvalitu foto ale jako dokumentační to snad stačí.

                                                    0 0
                                                  • BorisFR  

                                                    Mohl bys tu potom prosimtě k tomu Duroluxu něco napsat? Já ho teda sice neplánuju, ale docela mě to zajímá. Váha super, cena taky, zbytek je otázka.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Durolux by si zasloužil rozhodně svůj vlastní thread, myslíš, že to tady někdo později najde? Jinak Durolux bude velice solidní konkurencí pro Marzocchi 55. Chybí mu zamykání (tlumič a jeho možnosti, pracuju na tom, zatím nejsou konečné výsledky) Nastavování zdvihu, to je použitelné v jízdě (lepší než ATA a funguje to s přesně fixovanou polohou. Detailů je tam ještě více, teřba interní přestavění, zda 180, nebo 160 mm na to to uvnižtř není vůbec připraveno, samozřejmě to jde ale je třeba zapomenout na nějaké předpřipravené podložky, které se jednoduše přehodí.

                                                    0 0
                                                  • BorisFR  

                                                    Tady to nikdo nenajde, protože to tady ani hledat nebude, to je mi jasné. :) Třeba se tu vlákno rozjede, tam pak budem za tvoje poznatky vděční, tím si buď jistý. Jinak z toho co říkáš to zní dobře, až moc. :)

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Ono zatím toho není tolik co se dá kolem toho psát. Materiál to ovšem bude rozhodně velezajímavý a v FR komunitě to bude obdobné, jako Epicon v XC. Teď jsme na začátku ale časem se bude tlačit rozhodně na špičku. Zatím tam je jen základní provedení tlumiče a zádné extra pokročilé funkce. To ale tak nenechám, protože tenhle základ si zaslouží rozhodně více. Část vzduchová je už teď dost zajímavá a využitelná. Tam půjde jen o konkrétní přestavování.

                                                    0 0
                                                  • mar_tin1  

                                                    takže zatiaľ žiadna high speed expanzia? bola by to zaujímavá vidlica na 160mm s hi/lo speed expanziou. na 160mm nakoniec aj ako oem verzia existuje. neviem nakoľko je meniteľný zdvih pri en/fr vidlici využiteľný.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    No, když vidím dnešní Enduro biky s váhami okolo 14 kg, tak nevidím důvod, proč by se na tom nedalo i do kopce, Biky jsou vždy osazeny Foxem Talas 36 s vahou 2 300g. Zdvihy jsou běžně 160 mm, Co by se asi dalo udělat, obdobný bike s obdobnou vahou a zdvihy až 180mm – třeba. Na tomhle se běžně dobře nejezdí, proč to nesnížit pro běžnou jízdu na 140 – 150 mm ? Tomu by měla odpovídat svými schopnostmi i zadní stavba. proč potom třeba nerozšířit rozsah nastavení a v této poloze 140 mít možnost jít ještě níže? Prostě možností se mi zdá opravdu hodně a konkurence dosahující až na 180 mm zase tolik není. Je to jenom možnost, využít, nevyužít, dilema tu je ale možnosti jsou a myslím, že hodně velké, je tady hardware, které hodně moc slibuje.

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Este se zeptam jak to je s citlivosti u tohohle vzduchu? Zmena zdvihu by mi byla k nicemu, ale zajima me hlavne citlivost a funkce tlumice. Nebo by mi pak na toho meho pevnaka klidne stacilo i to nove Duro s pevnou osou. To jsi asi jeste v ruce nemel, co? Tlumic by tam mohl byt stejny jako Rux aspon, ne?

                                                    0 0
                                                  • madcat  

                                                    Já to našel :-). Tahle vidle mě takyo hodně zajímá, takže si počkm na nějaký výsledky a pak se rozhodnu. Trochu mám strach z trvanlivosti, přece jenom některý Suntoury byly celkem známý svou křehkostí… Snad už je to u těchhle nových jinak…

                                                    Potřeboval bych vidli se zdvihem cca 150 – 160 mm, pružicí element je mně ukradenej, pružina nebo vzduch, to už je dneska většinou na dost podobné úrovni, s tím rozdílem, že vzduch je snáze nastavitelnej podle hmotnosti jezdce. Zamykání nepotřebuju – vidle má pružit a já nikam nespěchám, preferovaný použití: cokoliv mezi výletním XC – freeride v lese na kořenech nebo v bikeparcích, tzn. žádám citlivost na malých nerovnostěch, stejně jako kvalitní pohlcování nárazů při skocích a dropech, velikosti do 150 cm, max. 2 m, víc si stejně asi netroufnu se svým mozkem :-)

                                                    0 0
                        • goofy  

                          Hmm. To je docela zajimave info. takze 55 s TST Eta j bez negativky? Mno tak to jsem necekal. Protoze kdysi mela maruna i u patron negativky.

                          A nahodou nevis jak je na tom 55 Ata2? U Marzocchi se vzduchu totiz porad jeste bojim, tak nevim jak to bude s citlivosti.

                          0 0
                          • cat  

                            Taky sem se zalekl a radsi koupil pruzinu. Ze zacatku nevenovali vzduchu zadnej vyvoj.

                            0 0
    • Palo TT  

      Nejake tech info najdes tu. Len ten jazyk je cudny :) www.tuttomtb.it/…cchiRc2x.pdf www.tuttomtb.it/tcaffe.htm

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.