Máte někdo NOVÝ Ford Focus Combi? - OT

67 nepřečtených
  • NeumimTo

    Dobrý večer,

    je tady někdo, kdo má NOVÝ, tedy 2012 Focus Combi?

    Plánuji jeho koupi a v hodně recenzích ho chválí, ale pak jsem narazil na tuto recenzi: http://www.autoforum.cz/…a-sebe-sama/ , která auto hodně kritizuje a to včetně komentářů pod recenzí.

    Jak jste spokojeni vy?

    Zajímají mě hlavně jízdní vlastnosti a pohodlí uvnitř vozu + ovládání.

    A pokud auto nevlastníte, líbí se Vám? Plánuji bílou barvu.

    Anketa: Líbí se vám?

    Ano
    12x
    36%
    Ne
    7x
    21%
    0 0
    • logoman  

      Zvenku huj, uvnitr fuj.

      0 0
    • Hynas  

      Fordem tam, vlakem zpátky.

      :o)

      0 0
      • miki  

        tahle báchorka se dá napsat na jakoukoliv značku běžně prodávaného segmentu aut.

        0 0
      • joudys  

        mám hodně referencí na Fordy, jezdil jsem je několik let a obečně s něma nejsou problémy (Focus, Mondeo), považuji je za spolehlivé

        0 0
      • NeumimTo  

        Můžu se zeptat co máš za auto? Stačí značka .. co jsem si zjišťoval v pár autoservisech, tak nejvíc nadávali na Citroeny, Peugeoty (prý převodovky), a pak na všechny japonské auta které mají víc jak 7 let.

        0 0
        • tomfree  

          1,6 TDCI motor ve fordu je z peugeotu,takže to je jedno a nevím jak japonské auta starší 7 let hodnotí ve tvém servise,ale já preferuji hondy a ty i po 7 letech jsou na tom daleko lépe než cokoli jiného,samozřejmě japonské vozy vzaly dost zasvé,když se začaly vyrábět v Evropě a dostaly komponenty od slovutných značek Bosch,Delphi,Luk,Skf,­Valeo atd. Majitelé nových Toyot můžou vyprávět.

          0 0
          • Papinak  

            Asi tak nějak… Když Japonce, tak z Japonska…

            0 0
          • Lister  

            1.6 TDCI/HDI je poměrně spolehlivý motor, máme tu nejprofláklejší verzi 66kW a drží bez potíží. Ten motor rozhodně není slabinou auta, právě naopak proti starším 1,8 přímo od Fordu je to krok kupředu.

            0 0
            • tomfree  

              Já jsem ten motor nějak nehodnotil,myslím si,že není marný,jen jsem to psal jako reakci na to,že v servisu nadávali na citroeny a peugeoty,přitom ve fordu pak možná bude jezdit z jejich motorem.

              0 0
              • Lister  

                Však já jsem tě v tom taky chtěl podpořit :-)

                Pokud vím, tak i současné 1.6 u Fordu jsou pořád stará dobrá HDIčka, jen mají pár věcí upravených.

                0 0
        • Kynio  

          „a pak na všechny japonské auta které mají víc jak 7 let.“

          blbost! Honda rozhodně není tolik poruchová, aby na ni mohli nadávat ;)

          a budu si za tím stát, protože mám 12 let starej Civic 6G a stále nic špatně..šlape jak hodinky ;)

          0 0
          • jipík  

            jj Hondička CRX to byla kundolapka, kámoš zaparkoval BMW vedle a stejnak všechny holky byly u Hondičky no už je taky v automobilovém nebi :-)

            0 0
      • rock  

        … platilo tak možná v dobách posledního Escortu.

        0 0
    • Gronholm  

      Testovací jízda, sleva u prodejce, to samé u konkurence XYZ a pak se rozhodni.

      Komentáře nemá cenu moc číst, 99% diskutérů tím testovaným exemplářem (nebo danou konfigurací) nejelo a dobrá půlka ani nemá řidičák. Janda jezdit umí, ale v tom testu trošku zapomněl, že má v rukách rodinný kombík na plecháčích se slabým dieslem :) Koukni se na uživatelské recenze .

      0 0
      • pepek  

        No Jandovi už taky všechno nevěřím. Nedávno se odkopal, když řešil překvapivě nečitelný zadek a divné řízení u Toleda vůči Rapidu a přitom nějak tak bokem prozradil, že to mělo nazutý otrhaný zimní gumy.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Cavendish  

      Pokud Ford,tak obecně platí,že jen v benzínu.Nafty od nich stojí za prd.

      0 0
      • gargamel  

        V cem jsou na prd?

        0 0
        • miki  

          že po najetí 150 tis tě nafta na servisu sežere a finančně zrujnuje a proto mám benzín.

          0 0
          • jogcar  

            Fuha, tak to by som rad vedel, ako ta ten motor zrujnuje. :-) je to jasne. Si odbornik :-) to jsou mi kecy..

            0 0
            • Vilém  

              Tchan podobne s naftovym mondeem dopadl. Zaclo to teda kolem 200tkm, ale pak se na motoru sralo vsechno.

              0 0
              • mr.antik  

                20tis to je tak deset let provozu ne? Bych žek že je to tak trošku normální že auto je na odpis a opravy se nevyplatí.

                0 0
                • Vilém  

                  Jezdi hodne, bylo to max 5 let. Uz nevim co tam presne bylo, ale co si pamatuju tak prasklou hlavu, neco se sacima trubkama a vstriky.

                  Ale jinak mi tech 200tkm neprijde az tak moc, kdyz predesle auto, ktere jezdil a mi ho pak dojizdeli, melo na tacho 400tkm a pak se vyhodilo, protoze to bylo shnily. Motor vsak slapal jak hodinky.

                  0 0
            • miki  

              začne to turbem ,potom čerpadlo vstřiky a filtr pevných částic . jestli nevěříš tak si kup v bazaru nějakou stočenku na 100 tis a uvidíš.Ale tohle je u všech dnešních turbo comon rail.

              0 0
      • NeumimTo  

        Já mám zkušenosti jenom ze starým Transitem dieslem a cca po 300k odešel jeden válec, ale po opravě jezdí vesele dál. Ono to může taky být tím, že je často přetěžován paletama se zbožím.

        0 0
      • pavlik6022  

        Co platí obecně, nemusí platit konkrétně. Měl jsem Escorta r. v. 97 1,8 TD 10 let a na motor jsem nemusel šáhnout,stejně tak předchozí generace r.v. 92 – jenom rozvody a měnit olej, stejně tak další 3 v okolí. Problémy měly 1,8 td v mondeu, protože na takovou velkou krávu byl ten motor slabý . Takže tvoje info je max. JPP

        0 0
      • kesu  

        no s tímhle souhlasím.

        nekonečný problémy se vstřikama 2,0 a 2,2 tdci v mondeech, včetně posledních modelů. No a že by 1,6 tdci byl zázrak to teda ne..

        0 0
    • kubad  

      klidně bych to vzal jsou to fajn auta

      0 0
    • Lister  

      Nekoupil:

      1. je škaredý, ale hatch je na tom ještě mnohem hůř
      2. vnitřek je neskuteční cirkus, na první pohled to možná zaujme, ale

      ergonomicky je to hrůza

      1. kufr je malý, má špatný přístup, je hodně nízký

      Ale je to Focus, takže jezdí dobře, předchozí generaci se ale celkově IMHO nevyrovná.

      PS: hodně bych doufal, že zapracovali na celkovém zpracovaní, starší Focusy jsou „pověstné“ nižší odolností laku a karoserie – bohužel můžu potvrdit z vlastní zkušenosti.

      0 0
      • bluma  

        Ale kdyby ti před barákem přistálo ST v kombi, tak by ses nezlobil, co? :-)

        Kterou generaci a motor máš?

        0 0
        • miki  

          ST v kombi je zase až poslední model ale cena kolem milionu je trošku dost.Máme doma 2 kousky 2006/2009 v benzinu 2.0 a nízkej roční nájezd a naprosto v pohodě.

          0 0
        • Lister  

          Druhou generaci 1.6 TDCI 66kw socka edition (myslím, že se to oficiálně jmenuje Trend)

          V podstatě jsme to kupovali ze dvou hlavních důvodů – jednak se nám líbil a jednak se velmi příjemně řídí. Manželka chtěla malé auto, ale naštěstí jsme ji dokopal do toho, aby zkusila i tohle – a zalíbilo se jí to.

          Celkově relativní spokojenost. Na kompaktní hatch je to auto praktické, kufr je jeden z největších v kategorii a je dobře využitelný, uvnitř je dost místa, rozhodně nepůsobí stísněně, široký interiér – možná až moc, když chce člověk za jízdy osahávat pasažérku, tak aby měl ruku pomalu jak Saxána :-). Jednoduchá a dobře ovladatelná palubka. Dobře vypadá. Nic důležitého se nám zatím nepodělalo – podvozek a motor OK, zazlobily drobnosti jako motorek zadního stěrače.

          Ale má taky dost nedostatků – už jsme to tu několikrát psal, takže se budu opakovat a asi to tu hodně lidí už i četlo – obecně celkové hluková izolace nic moc – prostor od motoru špatně odhlučněný, při dálniční rychlosti je už moto tak slyšet, že raději jezdím 120 než povolených 130 (navíc je tam docela výrazný rozdíl ve spotřebě). Podběhy taky bídně izolované – záměrně musím volit pneumatiky s co nejnižším valivým hlukem, jinak je to děsně znát, jízda v dešti na zadních sedadlech docela „chuťovka“. Podvozek je jistý, ale taky fest tvrdý, nejhorší jsou příčné nerovnosti – jízda po dálnici z panelů je velmi nepohodlná. (Jezdím ale většinou okresky, takže ta hlučnost při 130 a ty panely na dálnici mne zase tak moc netrápí).

          Lak je tenký, a velmi málo odolný – už cca 2. rok jsme si všiml, že je na něm spousta drobných škrábanců po mytí v myčce. Minulou zimu se začaly objevovat narezlé skvrnky na blatnících, aby se letos barva sloupla zcela, celý spodní práh má docela dost.

          (Abych jenom nehanil, taková oktávka je na tom s tuhostí a nepohodlností podvozku úplně stejně a navíc se proti Focusu i dost blbě řídí – to je tak pro doplnění)

          Na nový Focus jsme se opravdu hodně těšil a asi mne nemohl víc zklamat. Podvozkově je to auto hodně podobné a pořád je to velmi příjemné auto na řízení, ale celkový pocit z kabiny je někde úplně jinde – palubka chaotická, pocit vzdušnosti je tatam, při sezení v tom autě jsem měl pocit, že na mě jednotlivé díly palubní desky nebo výplně dveří chtějí „zaútočit“. Design je subjektivní záležitost, ale na mne to auto zepředu působí jak korejec z poloviny devadesátých let – hatch zezadu ještě horší, aspoň na to kombi se dá zezadu dívat.

          Kufr u kombíku tragédie. Předpokládám, že když si chce někdo koupit kompaktní kombi, tak ho zajímá přepravní kapacita. A v tomto ohledu si asi nemůže vybrat hůř- nevím o žádném jiném kompaktu, který by měl tak malý a špatně využitelný zavazadelník – možná i30 minulé generace, ale to už není aktuální záležitost.

          0 0
          • bluma  

            Já jen tak orientačně, bo taky mám IIku, akorát benzín 2.0. O škrábance se mi starají různí jiní účastníci provozu, tak to ani neřeším. Asi to moc meješ :-)

            Mě hluk přijde OK, ale jel jsem kousek v II po faceliftu s tím stejným motorem jak máš ty a je pravda, že je to dobrej traktor, musel bych si dlouho zvykat.

            0 0
          • tomfree  

            Z druhé strany,jestli někdo hledá u takového auta radost z jízdy,tak nevím,denně vystřídám kolem pěti aut různých značek a jestli je to oktávka,golf,pe­ugeot,ford nebo hyundai je mi dost jedno,nečekám od toho více než přesun z a do b,pokud se něco povede jako pohodlný podvozek,dobré brzdy je to pěkný bonus,ale aby byle radost,tak to musí mít pohon zadních kol a nějaký hezký emblém na kapotě.

            0 0
            • jipík  

              jako něco takového

              0 0
              • tomfree  

                Ne tohle opravdu ne,na co je těžké auto z měkkou zadní nápravou a mizerným motorem,BMW a sport je M3 E36 3,2 šestiválec,od té doby jsou to výborné luxusní,repre­zentativní,dra­hé auta na dlouhé cesty,chce to něco levnějšího se spoustou dostupných dílů pro případné ladění,lehké a zábavné.

                0 0
              • ELx  

                a jak do toho rveš kola? :-D

                0 0
                • jipík  

                  no do toho se kola nervou, na to jsou tyhle dvě s bleskem ve znaku, no a pro tomfreeho, tohle je 330D 150kW, což je dost na blbnutí, jinak jsem vozil auta, tak že jsem toho měl v rukách dost, mimochodem i pár hondiček, ale pokaždé když jsem s tím jel 200, tak jsem přemýšlel co by z toho auta zbylo když to bylo z plastu, bramborák taky není moje značka, ale je fakt že když to mám zvedlý na heveru a koukám na konstrukci a kvalitu provedení a díly, je to v současnosti to nejlepší na našich silnicích, no ten opel je na servisování taky docela fajn, oproti tomu focusu kde i na výměnu rozvodovýho řemenu musíš mít spešl nářadí, u opla nemusíš ani vyvěšovat motor a hádat se se mnou nemusíš vlastnil jsem autoservis a hlavně si v něm i dělal, ale už mě to nebavilo být až po lokty od šmíru a pak jsem taky vždycky kápl na supr společníky a bez nich to v tomhle oboru nejde, no a na závěr japonci končí takhle viz poslední foto

                  0 0
                  • jipík  

                    no i když ten japonec byl taky krasavec

                    0 0
                  • 321910336  

                    „no ten opel je na servisování taky docela fajn, oproti tomu focusu kde i na výměnu rozvodovýho řemenu musíš mít spešl nářadí“

                    myslím že vetšina lidí nechá výměnu rozvodů na servisu, jednou za těch 10 let/160t km u 1.6i není špatný kluky v servisu taky něco udělat

                    0 0
                    • jipík  

                      jj však jo proto ho už více nehaním, ať si každý pořídí to co se mu líbí ne :-) a vo tom to je :-) taky jsem měl pár fordů a poslední pořádný byl ford sierra :-) no ale to je asi u všech výrodců stejný, hold síla doby nechce pořádný výrobky :-(

                      0 0
                      • 321910336  

                        ale sou pořád levnější a levnější a platy pořád vyšší a vyšší. bylo by hezký kdyby auto vydrželo 20 let, ale kdo by v tom pekáči jezdil (ti co dodneška jezdí v prohnilých eskortech, feliciích atd asi nemají moc vysoké nároky)

                        nevím jaká byla sierra, ale na focusu I a II se nemá moc co vysipat, maximálně to může žrát olej, díly sou za pár kaček a člověk si v tom užije i trochu zábavy. i tu III může člověk mít s atmosférou a měnit jen olej a filtry.

                        0 0
                        • jipík  

                          :-)))

                          0 0
                        • miki  

                          Poslední slušná atmosfera byla u modelu II a to 2,0 107 kw a 2,5 u modelu ST ,dnes už ty motory jsou přeplňované 1,6 EcoBoost. A potom ST už je taky 2,0 EcoBoost.A to se teprve uvidí co ty turba na benzinu vydrží.

                          0 0
                          • 321910336  

                            2.5 od volva u ST byla taky turbo, pokud teda mluvíme o focusu II. 2.0i byla pro focus ideální ale nejprodávanější byla 1.6i na kterou byla trvalá akce a tivct, která je tam i teď a většině bude stačit, pořád lepší než 1.0 EB, 1.2 tsi a další.

                            0 0
                • jipík  

                  jo a kola do auta rvu mininálně, když tak jenom kolo, kola rvu buď na auta, nebo do vozíku

                  0 0
                  • ELx  

                    takže je to auto úplně k hovnu :-)

                    0 0
                    • jipík  

                      no asi jo, já vždycky jedu na kole a v autě jedou jenom slabší povahy a resp. holky :-) a auta mě jenom překáží :-)

                      0 0
    • 321910336  

      i30 nebo seed by možná byla lepší volba, běž si to projet a uděláš si svůj názor, z recenzí spolehlivost nevyčteš a zkušeností není moc ani na focus fóru, natož tak na bikeforu, tady se dočteš že je to hnusný atd, což tebe asi moc nezajímá když to plánuješ koupit

      0 0
      • miki  

        To máš naprostou pravdu ,na Focus foru jich je hoodně málo a zkušenosti žádný ,to se musí počkat až se začnou vozit ojetý z DE,NL…

        0 0
    • Cavendish  

      Po 100kkm odchází vstřiky,čerpa­dlo,FPČ a RG ventil to máš do kupy 80–100 táců na opravě.Takže když už naftu tak klasickou rotačku TDI a ne CR jako jsou teď všechny motory.

      0 0
      • Cavendish  

        Do focusu vždy patřila 1.6 nebo 2.0 benzín.To je už kult…

        0 0
        • jecnak  

          Ani to nebylo uplne bez problemu, pokud teda 1,6 a 2,0 byly stejne jako v mkIII Mondeo, tak odchazely virive klapky v sani. Samozrejme ale pokud se to odhalilo vcas, stacilo je vyndat.

          0 0
      • 321910336  

        Otázka je po kolikáté už to má těch 100k km najeto. Rozdíl v komfortu a jízdním projevu je asi jako mezi fullem a starou ukrajinou u které se ti žádnej tlumič, přehazovačka ani vidla taky neposere

        0 0
    • Dubys  

      Mám s ním najeto asi 20 tisíc (1,6 tdi), před tím jsem měl pět let kratkého 2007 (stejná motorizace). Nejsem žádnej znalec aut, ani nemám moc možnost srovnání. Každopádně oproti starému, byť koncept interiéru je na stejném principu, je funkčně mnohem vychytanější, co se týká jízdích vlastností, má podle mě dobrý podvozek a výborně sedí.

      0 0
    • Pavel.trnoš  

      Ahoj já mám new Ford Focus. Jízda je s ním skvělá, příjemně se v něm sedí, protože je pohodlný. Ovládání taky ujde. Mám černej, ale ten bílej je taky v cajku, ale řekl bych, že spíše pro babu :D Koupil jsem ho zde http://ford.autobond.cz/…d-group.aspx?…

      0 0
    • Drno  

      Pokud plánuješ nakup nového, mel by ted nekdy prijit do prodeje faceliftovany model. Takze ty soucasne budou nejspis zlevňovat. Kufr ma tato generace focusu maly, snad i fabie ma vetsi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.