Mavic Aksium Race-Prasklej drát

36 nepřečtených
  • dodin

    Zdar borci

    Na vyjíždce mě praskla jedna špica,říkám v pohodě dám to do servisu za pár kaček(jenom jedna špica).K mému překvapeňí když jsem si došel pro opravený kolo a chtěli po mě 458kč,mě spadla brada.Prej se dráty napínají na tenzometru a ten je drahej:-).

    Otázka je je to možný,máte někdo stím nějaký zkušenosti?Za jednu špicu 458kč?

    0 0
    • maajkee  

      Nesmysl, tohle fakt ne. Drát stojí do stovky u Kastaru. Výměna není nic složitýho a použití tenzometru zvládne i cvičená opice a není při výměně drátu opravdu nutný, stačí ten drát vyměnit a dotáhnout tak aby se ráfek srovnal. Každopádně bych to viděl maximálně kilo za drát a kilo za práci. 458,– Kč to je zlodějina.

      0 0
      • kubad  

        že ty děláš charitu neznamená že je to tak všude.

        cena je tak o kilo vyšší než bych čekal, ale možná mu ten drát spesl objednavali a někdo tu poštu zaplatit musí

        0 0
        • maajkee  

          Nedělám charitu, ale nedělám zmrda ;)

          Navíc myslím, že drát na aksia ani to kilo nestojí, že je levnější než drát na crossmaxy.

          A jeden drát ti pošlou po domluvě klidně v obálce za pár korun.

          Takže i kdyby, tak 350,– je max.

          Práce s tím asi tak na 5 minut.

          0 0
          • Dumbíček  

            Nedělám v oboru, ale 458Kč je v každém případě zlodějna. A to, ať se na to dívám z pohledu ceny celého setu kol Aksium, tak časové náročnosti výměny drátu.

            0 0
            • kubad  

              z pohledu ceny kol jo. ale napsal bys totéž kdyby se jednalo třeba i kola Cmax SLR ?

              0 0
          • kubad  

            panacek je srandista, těch 5 minut s následným centrovanin a dotažením na předepsané hodnoty bych chtěl vidět

            ale jinak souhlas ta cena je poměrně dost na to co popsal. kdo ví co mu všechno ještě dělali

            0 0
            • dodin  

              Zdar

              Jenom výměna špice a docentrování,pras­klá na druhé straně od kazety.Ráfek jsem donesl čistej bez pláště,duše atd.

              Ale dík za vaše názory.

              0 0
              • kubad  

                jak tu padlo ta cena mohla být nižší, ale záleží od servisu

                0 0
          • JakeF  

            Pokud prasknul šikovně, tak to máš sundavání/nandavání pláště i kazety, pak centrování… No, nezdá se mi to práce na 5 minut. A hlavně, ono je jiná cena servisu v HK a ve velkým městě. Když vidím, co si jsou schopný říct za hodinu práce v Praze (a proč ne, když jim to lidi jsou ochotný zaplatit a práce maj pořád dost), tak bych se tý ceně až tak nedivil. I když osobně mi to taky přijde šílený, to už je lepší si nakoupit nářadí a udělat si to sám…

            0 0
        • vsn  

          tady souhlasím s maajkee-m

          drát je do 50 kč, práce maximálně 200 (spíš míň) … na poštovný by tě měli upozornit že ten drát nemají … u kastaru stojí kolikrát i 180 korun … ale aksia dráty by snad měli mít běžně skladem. pokud se vyměnil jen drát, tak 150 pokud se musela sundavat kazeta tak třeba 200.

          pokud kolo nebylo rozcentrovaný a necentrovalo se komplet …

          0 0
          • kubad  

            :D

            ty proskoleny od Mavicu nejsi majkee je tak by měl vědět

            jinak bezne v Mavic service centru stojí centrovani s tensiem 400

            0 0
            • vsn  

              letos ne :) ale tenzo co loni „čárifuk“ :) doporučil jsme koupili :)

              0 0
          • Patar  

            Centrovat pouze v místě vyměněného drátu je absolutní nesmysl. Praskne -li drát na jakékoliv straně , je nutno výplet komplet povolit a to tak , že pravá strana musí být povolena o 2– násobek strany levé u zadního kola.Kolo s povolenám výpletem je nutno po nějakou dobu nechat odpočinout a po výměně drátu stahovat tak , aby ráfek byl asymetricky vpravo cca 7 mm do napětí 80 kg. Následným rovnoměrným stahováním obou stran do povoleného napětí docílíme žádané symetrie ráfku a napětí paprsků v toleranci cca 10%. Potom jen výplet doladíme . Pokud přistoupíme a zákazník operaci zaplatí, k tepelné stabilizaci, potom další operace cenu pochopitelně navyšuje.

            Vlastním 2 digitální tenziometry a to D:T: Swiss a MAVIC. Investice do těchto přístrojů byla cca 26.000,– Kč. Karel Stárek letos vypracoval porovnávací tabulky pro kola

            Mavic a tenziomatr Park- Tools . Pro běžnou orientaci u amatérů je to zřejmě dostačujícá , ale na servis bych si to nepořídil.

            Nyní snad místní chytráci pochopá , že pohled na kvalitu práce v souvislosti s výměnou prasklého drátu je značně rozdílný. 5– minutová operace vede pouze k dalším problémům a to v závěru k destrukci celého kola . On ani ten ráfek není ochoten snášet rozdílnost napěrí paprsků , u nábojů je to stejné.

            Podotýkám , že finančně nespokojený zákazník u mne NEBYL.

            0 0
            • dodin  

              Zdarec

              Je možno získat orientačňí cenu práce u Vás.Jezdím do svého servisu přes celé Brno,a kolem Vás (tedy aspoň auta) chodím každý den s dětma do školy na Vedlejší.Měl bych to blízko a bez cestování.

              Ďík

              0 0
            • maajkee  

              Nesmysl. Přeháníš, už jsme měnil 3× drát na crossmaxech, z toho jednou celou jednu stranu u kazety, zatím a už dlouho všichni spokojeně jezdí a stálo je to jen pár piv :) a to mám jen ubohej tenzometr od parktoolu, nicméně mnoho servisů a servisáků nemá ani ten a jak panečku centrujou a vyplétaj.

              0 0
              • Patar  

                Už jsem napsal , že pro AMATERY Park Tools je dostačující. Mě stačí ladička , ale zákazníci chtějí protokoly a fyzickou kontrolu na vlastní oči.

                0 0
              • felix.org  

                Nehádej se a buď rád, že jsi amatér. Já už jsem u Pátíka „*******“ ;-)

                0 0
            • Patar  

              Po reakci FELIXE mne sere . že jsem zde jakoukoliv radu poskytl .

              0 0
              • felix.org  

                Já teda nevidím radu, ale vaše tradiční chvástání jak jste nejlepší na světě a označování ostatních „amatéry“ a „chytráky“.

                0 0
                • Vilém  

                  Ale ma pravdu.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • maajkee  

                  Přesně tak, ten kdo opravdu něco umí, nemá potřebu se chovat tak ignorantsky.

                  0 0
            • Peslezedirou  

              Super, zaplétání kol je věda, díky za tyhle příspěvky.

              0 0
            • maajkee  

              Mimochodem pan Stárek nám na školení ten „amatérskej“ tenzometr od Park Toolu doporučil jakožto naprosto dostatečný pro jakýkoliv servis.

              0 0
              • Patar  

                Neříkám , že není použitelný. Muselo mu dát ale hodně práce zpracovat porovnávacá tabulky, se kterými přišel až za rok po této radě. Mezi tím ale nastala žada problémů s reklamacemi Byl jsem u něj teď 7. listopadu a mohl jsem si v klidu ověřit za pár dnů , že se tam vyskytují nepřesnosti , které jsou u MAVIC tenziometru vyloučeny. Je pravdou že se MAVICEM hůř pracuje z důvodu přístupnosti k paprskům , dále měměmím exentru, jako kontaktního 3. bodu průhybu a nutnosti použití druhé ruky. Práce je zdlouhavější , ale vyplatí se. Nemám absolutně žádné reklamace , ani na prasklé ráfky SLR, ale to je zase jiná zkušenost a chvíle pžemýšlení.

                Konzultovat s Tebou mohu cokoliv na soukromých kontaktech, pouze ale ve večerních hodinách . Využívám především SKYPE , na přání Ti mohu adresu poskytnout. Chodím domů z práce cca ve 20hod.

                0 0
    • Papinak  

      Každopádně ti měli říct cenu předem a tu měli možnost navýšit o 10%..

      0 0
      • jonti  

        Me spíš příjde zvláštní neptat se na cenu. U auta i u kola se vždy zeptám, a kdyby to mělo být dražší, mají na mě číslo.

        Cena mi příjde mírně přestřelená, hádal bych to na 100Kč drát, 50 výměna drátu, 200 centrování.

        0 0
    • Doktorzet  

      Nechci zakládat nové téma. Teď jsem si koupil nové mavic aksia. Dnes jsem na nich ujel asi 10 km (bylo hnusně, chtěl jsem je projet) A při údržbě jsem si všimnul že zadní ráfek hází trochu na výšku, asi o 1–2mm. A nepatrně do boku. Měl sem sundanej plášť, ten taky trochu házi :) Ale chci se zeptat zda je to u nových kol normální ? Jenom si prostě sedli ? A má to cenu řešit, nebo nechat a jezdit ? Díky ;)

      0 0
      • Patar  

        Záleží na tom, kde jsi nákup provedl. Pokud máš žluté záručáky, je povinnost prodejce provézt předprodejní servis, jako podmínku 3– leté záruky. Doporučuji kontrolu výpletu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.