Cau , co rikate na tyto rafky? rika se ze se napr. pri sjezdech nebo pri jizde v tezsim terenu lamou draty a pak ze se tezko shanej tak nevim jestli je mam koupit a nebo koupi treba obyc deorecka … dik za rady
Cau , co rikate na tyto rafky? rika se ze se napr. pri sjezdech nebo pri jizde v tezsim terenu lamou draty a pak ze se tezko shanej tak nevim jestli je mam koupit a nebo koupi treba obyc deorecka … dik za rady
já bych je koupil hned, jsou to super kola. :)
no jsou to nejlepší Maviky – dražší modely už jsou jenom víc a víc zeslabovaný = ještě náchylnější k prasknutí 8) … já beru jedině DT Swiss – 100% Swiss made do těch nejtěžších podmínek! 8)
Fakt? Nepovidej :)))
:-D ta poslední věta je jak z reklamy z 60 let :-)
ale jinak ti doporučím tydle :)
já je mám a vůbec je nešetřím a super…sice váha hrůza, ale zase vydrží všechno, jinak před tím jsem měl crossridy, zabral jsem do kopce a praskla příruba u drátů…crossridy nikdy víc
Na agresivnější jízdu nevhodné, na běžné XC ve spojení s lehčím jezdcem bych neviděl žádný problém.
kam se poděla pověstná bikeforácká nenávist ke crossridům?:D
taky nechápu :o)
uvidíme:) třeba z toho za pár hodin bude flame jak prase:)
Tyto kola Mavic vytvořil jen proto aby pár trotlů na tomto fóru o nich mohlo blbě kecat.
Jinak já je mám vážím bratru tak 90 kg jezdím XC a vůbec je nešetřím, pravidelně servisuji a zatím jediný problém.
A jaký?
pichl si dratem do oka a ted nevidi na ty ostatni praskly?
A nevadí mu to při šlapání?
uřvanej cvrček
:-D:-D:-D myslím že za chvilku přijdeš na další chybu:-D
ne nebudu svině, jestliže máš hlučný očech na mavicích tak to znamená jediné… musí se namazat, jinak ho zadřeš a budeš mít furtošlap
ráfek je hrozně měkej
Mám ich už 2 mesiace, jazdím si myslím dosť tvrdo (nešetrím ani seba ani bajk) a zatiaľ s nimi problémy nemám. Nezaznamenal som ani nižšiu bočnú tuhosť, žiaden špic (drát) nevyskočil a ani nepredpokladám, že vyskočí… Vážim okolo 65kg takže je možné, že je to práve tým…
Inak sú pekne ľahké, čo je dosť cítiť v kopcoch, vyzerajú frajersky… (myslím, že za tú cenu to je gut) a môj verdikt znie – aj po 2 mesiacoch som rád, že som ich kúpil a teším sa z nich naďalej.
„pekne ľahké“ bych o crossrajdech teda netvrdil :D
Haha, skôr pekne ťažké. Aj keď záleží od toho, s čím porovnávaš, resp. čo si mal predtým.
Predtým som mal obyčajné Kellysácke ráfky s 36 špicmi a Shimano Disc nábojmi… Mavic sú o cca 500g na koleso ľahšie…
Já mám taky obyčejné ráfky Remerx RA 75,středy Grimeca,dráty černé a stříbrné DT,pár váží nějakých 1850gr a určitě jsou pevnější jak nějakej Mavic,cos potom měl ty?
to by me zajimalo co bys poradil za lehci kola ve stejny cenovy relaci?!?
Fulcrum red metal 5? :o))
Ale ty jsou porad o 25% ceny Crossridu drazsi… ;-)
to je hrani s cislama.. nedelas ty v nejaky reklamce?:D
To není hraní s číslama, to jsou čistá fakta. A v reklamce fakt nedělám :-))
no ten rozdil vypada daleko vetsi kdyz napises 25% ceny, nez 700:)
ja nevim, ale to jsou proste odpovedi na dve veci! to muzu taky zaplict kola za bura ktery budou jasne lehci, ale jsou proste drazsi… takze se nediv Jirimu, ze si „hraje“ s cisly…
ehm, já se jiřímu nedivím, že si hraje s čísly, to reagoval někdo jiný :) … a nepřeháněj, za bůra fakt ne, daj se sehnat za 3,9k a to se mi zas tak šíleně moc oproti srajdům za 3,8k nezdá :)) .. navíc jsou i pevnější a i líp vypadaj .. a ten zvouček :o))
aha, tak to se omlouvam, mel jsem porad v domeni ze stojej 3200,–
Mno ve výprodejích z minulýho roku jo, ale Crossride 09 stojej 3 800kč :) (kupkolo)
tak se musis kouknout na 08 protoze 09 sou leči snad asi jen o 8g na kolo což me fakt nevytrhne. ja je mel taky za 3,2
Mám je 4 měsíce, vážím 120 kg a zatím žádnej problém. A to to fakt nešetřim.
120kg a nešetříš je? 2 lidi 55kg a 65kg na nich pravidelně vyháknou drát, sice oba závodí ale jezdí je jako tréninková kola…asi tak:-) Třetí 85kg zrušil zadní dáfek na celopéru a ani nevěděl jak:-) Ručně zapletená DT, Mavic, Novatec atd. či Fulcrum na Netbike.cz nebo u Hnoje.
Fajn, tak nejezdim asi až tak drsnej terén.
ja na nich i zavodim a nemam s nim zadnej problem. draty sem nevysek ale je pravda že to kontroluju:D mam 85 kylo a rafer zatim taky drží
Klídek, vozil jsem je tři roky na celopéru (OEM dodávka přímo od Lapierre) a neměl jsem s nima jedinej problém a to mám 95 kg. Teda musel se čas od času přimazat ořech řídkým olejem (práce na pět minut). Jinak v klidu.
na tvém místě nelitoval lehce připlatit za fulcrumy red metal 5;) nebo něco necat zaplést na xt nábách + xm317 + DTcompetetion třeba, podívej se hnojovi na bikez.cz (nebojte neplatí mě:-D )
CrossRidy maj univerzální vzhled a hoděj se téměř ke každýmu kolu ale Fullcrumy, tam to je dost omezený. mam CR rok, najeto 5tis km a ani sem je nemusel centrovat. Váha taky docela slušná. Takže jenom doporučuju:)
Můžou mi lidi (roud,Jarkis) co furt píšou „fullcrum“ vysvětlit, proč to dělaj? Vždyť to vůbec „fullcrumy“ nejsou ! :-/
Fullcrum je totiž verze Fulcrumů speciálně pro celoodpružené biky. (:
ja ich len doporucujem, dobre vyzeraju, su lacne a pomerne lahke … uz nejaky mesiac drzia mojich 90kg … ak budu tak posluchat ako moje starsie aksia z roku 2006 tak budem nadmieru spokojny …
jedny z nejtěžších kol pro XC na trhu :)
Napiš nějaké kola, které jsou lehčí. Samozřejmě ve stejé cenové hladině. Podle mě bude celkem obtížné je najít.
Fulcrum Red Metal 5 : Přední: 805g , Zadní: 965g
hehe,realita je trochu jinde
Realita je o 110g více.
jj:)
treba fulcrum 5jsou asi o 100g s upinakama
OK, ale pořád jsou o 25% dražší než Cridy (Cridy 3200 Kč, Fulcrumy RM5 3990 Kč, 800 Kč rozdíl → 25% ceny Cridů), což mi nepřipadá jako zanedbatelně malé procento :)
Jo když nevíš kde nakupovat výhodně .. tak to je pak těžký :P
jj, nemám žádného známého v prodejně nebo na e-shopu :-))
nezrusils ty C Ride nedavno? myslim ze cena rafku ten rozdil hooodne srovna :-)
Máš recht, zrušil jsem ráfek a cena nového ten rozdíl fakt hodně srovnala :-(
kombinace XT náb + mavic xm717 byť sice s obyčejnými špicemi (sapim leader), a vsadil bych výrobní link crossridů na to že bude ten ručně vyplétaný set lehčí;)
*linku
nebraň je,cokoliv si nechám zaplest bude většinou lehčí.Cenová hladina třeba do 5000kč,toho najdeš dost.
no, jezdil sem je taky asi sezonu, sou hezký ale s tou boční tuhostí sem to teda cejtil dost, hlavně zezačátku než sem si na ně zvykl sem se pořád otáčel jestli sem nepíchnul a ono se to jenom kroutil ráfek. Někdy dost nepřijemnej pocit. Ale za ty peníze se není čemu divit. Takže jestli ti de o to aby kola hezky vypadaly tak bych do toho šel. Jinak asi radši do nějakejch výpletů za stejný peníze nebude to tak hezký sice, váhově to bude asi podobný ale asi se to bude chovat líp a normální drát seženeš všude kdyžtak.
No flame.. v historii je toho až až. Třeba pro holku, co nezávodí, má pod 60 kg, jezdí po zpevněných cetách a má blízko do servisu to můžou být dobrá kola.
Nějaký crossridy,to bych oddělal za chvilku,na kola se potřebuju spolehnout a ne mít na kole něco pěknýho se značkou,to je mi k ničemu.Víc jak dva roky na tom jezdím kde se dá a ještě sem necentroval a to nemám ani překřížené dráty,pak by to bylo ještě pevnější.
Má tu někdo někde návod na to mazání? Najel jsem na Crossridech přes 1000km od podzimu a cvrček se docela ozývá. Jenže jsem je ještě nikdy nerozebíral, nemám žádný super nástroje (na sundavání kazety už vůbec ne) a v servisu mi řek něco stylu „Vždyť to je na ložiscích, to se nezadře“, takže jestli je nějaká stránka s návodem případně kde koupit to mazání, tak budu rád za odkaz nebo rady.
Super, díky moc. Snad to ještě zkousne jednu akci (400–500km) a pak se do toho pustim :-).
nemáš zač:-)
někdo to sem dával a tak sem si na to teď vzpoměl:-)
Tak ty moje mají najeto asi 4.000 km a před chvílí sem kvůli této diskusi šel promazat ořech. Po sundání uvnitř čisto, namazáno. Stejně sem vše vytřel, promazal a cvrček je pořád stejně hlučný. Takže zbytečná práce a tolik moje zkušenost.
asi neumis cist navod kdyz tam das 10–20 kapek original oleje tak orech nejde vubec slyset
Jestli je nebo není slyšet je mě popravdě úplně jedno. Spíš mě šlo o to avizované, že když je slyšet tak už je v posledním tažení a mohl by se zadřít.
když není slyšt znamená to že je dobře namazaný.
gramohoniči neblbněte: lehčí = míň matroše = ***** vydržej 8)
uzasna odpoved, inteligence z ni uplne cisi…
tak tak :-)
imho, kdyz te tu tak mam:) co bys hodil na myho Reigna (sedlovka a riditka) – Easton nebo USE? karbon nebo hlina? cilem je samozrejme odlehcit:)
jak jinak nez FSA carbon:))
FSA? ja nevim, kdyz me to tam nejak nesedi…
ja dal klasiku Thomson + riditka Truvativ Noir WC. Use nevim jestli ti nabidne vhodne riditka a predstavec takze ti zustava uz jen jedna jasna volba :-) ja riditka Easton nedal protoze u dovozce nejsou a resit dovoz se me nechtelo
predstavec zatim z financnich duvodu asi zustane, sice to neni nejaky highend ale neni to takovy tezitko… tzn. jen riditka a sedlovku… libi se mi thomson, ale vzal bych ho jedine pokud pujdu do hliny…tim padem abych sladil ale musim i dat ten predstavec no:(
proto to vypada zatim na ten Easton… riditka chci urcite nejake low rise…
kolik vazej ty Noiry WC? diky..
Čau, já je mám od léta 2008, mám 70–75 kg a jsem s nimi spokojený, vydržely i maraton 48km, nemám zatím žádné špatné zkušenosti, tak jak se tady psalo, co člověk to názor, ale každý jezdí jinak, každý dělá jinak údržbu a jistě váha bikera dělá taky svoje.
A co xt zapleteny kola? dobry?
Tak to musej bejt hodně kvalitni, když vydrželi i 48km maraton!
Ale kdyby měl přes 50km, tak by to byl už ******* :-)
Náhodou, mě vydržely i 58 km maraton! :-D
Tak to mně třeba vydržely i 100km vyjížďku s místy náročnějším terénem než se jezdí na maratónech v ČR, žádný závěr ale z toho stejně nedělám.
tak to me nejaky noname rozstipal vcera jeden ne uplne na zemi stromek a krom toho, ze jsem zpatky dojel jak na hadovi porad to krasne cukalo do strany a ted mam z toho tik, tak zavery z toho delam… zitra do servisu docentrovat a hlavne zkouknout proc jsem to nedobrzdil.
A kolik je limit u crosmaxů??
Tam je to jasné už z názvu. V názvu máš max, takže limit je max co dokážeš ujet :-)
Takže bohatě stačí Crossridy… (:
nekdo tady s B-Fka na nich najel kolem 40tis.km tak si muzes udelat obrazek sam:)
tak uz je mam na kole , a zatim spokojenost
i já mám teď Crossridy 8-D … na DT Swiss nemám prachy 8-O … chtěl jsem se zeptat kolik snese max plášť – půjde tam 2.40 tlustý albert? 8)
masakr, ale mám obavu že si přes max doporučený rozměr
Nebude to vůbec tak hrozné, i když od idálního stavu to má už hodně daleko a už se budou lehce žvejkat. Crossridy mají 19mm ráfky, takže snesou poměrně široké pláště. 2,4 už je o něco více než je optimální šířka a i Mavic doporučuje max. 2,3, ale pořád to celkem půjde. Podle mě to bude rozhodně lepší než 2,25tky na 17mm ráfku (což ale také není už ideální, ale také se to ještě dá). Na takový plášť by ale byly samozřejmě lepší 21mm ráfky (nebo širší).
jj spíš bych ale řekl že na to použití na které je chce by byly lepší jiné kola
To už je jiná věc a souhlas, že pokud bude opravdu jezdit tak, aby potřeboval 2,4 Fat Alberty, tak ty kola zničí.
ja na nich mam geax 2.3 a super tam sednou =o))
díky za rady – nakonec tedy beru: SCHWALBE Fat Albert Front Evo 2,25 + SCHWALBE Smart Sam 2,25 Performance (snake). pak napíšu jak to jede oproti Hutchinson tubeles co tam teď mám 8)
Ten snake skin to je neco uprostred materialu plaste co je jen na krajich nebo po celym prurezu? nebo je to zvrchu nejaka ochrana na krajich?
sem nekdy nedavno rozriznul uz druhej plast od schwalbe… sice kenda byl magnet na defekty, ale rozrezat se jen tak nenechal…
snake skin = zesílené boky, u Schwalbe bych to ale spíše přeložil jako slušné normální boky a když je to bez snake skinu tak papírové.
Pokud chceš ochranu všude, tak double defense verze. To je snake skin + ochrana běhounu.
Chlopi mam problem,kamarad koupil manželce Croosridi a po 20km ma na obou kolech vůli,,,ptam se zda je to nermalní…ja osobně sedlam Croosmaxi SLR a žadny problem po 3 letech nemam…
Vůli v ložisku???Já teda po cca 4000km na nich žádnou vůli nemám,takže bude asi někde chyba.Jinak bach na to,aby si třeba nepletl vůli s malou boční tuhostí výpletu.Ta je totiž u CR dost markantní.
To je vazne divny, zrovna s nabojema nebejva u CR problem…
Vůle by tam měla jít seštelovat podobně jako konusů.
vule kde, v cem? nevim jak je to u CRidu, ale u CMaxu jde lehce dostelovat spesl klicem…
Pánové, prosím. Mám se bát něčeho u Crossridů jetých 5 000 km? Dík
To budou tak za 500,–Kč ne ? jinak můžou mít klasické vady – ložiska, povolený výplet, suchý cvrk či bouraný ráfek. U takto levných kol bych radši investoval do nových …
pán za ně chce 2500 ;) to bych ho poslal víte kam :D : D
po 5 000km ? 2500,–Kč ? není to po 500km ? To je asi blázen když nová jsou za 3 400,–Kč …
Je to tuším i včetně nových plášťů a kazety.
tak to pak jo … ale kola lepší nová …
ani tak ne. v tejto kategorii jedine nove.
Pokud by byla moznost je prohlidnout pred koupi, tak bych se jich ani moc nebal. Pokud by to byla tato starsi verze, tak tam rady napraskavaly naby v miste rozriznuti, pro uchyceni hlavicky dratu. U tech novejsich uz to maji vyreseno jinak.
Vážím kolem 90kg, rozhodně materiál nešetřím a vydržely dva roky bez hnutí, naprosto spolehlivá kola a díly se daji sehnat normálně.Kola jsem věnoval kamarádovi, váží ještě víc a zatim je vše v pohodě.Jsou to nejpoužívanější kola od Mavicu a podle mne v poměru cena-kvalita jsou super.Jediné co bych jim vytknul je váha…jinak opravdu nic.
Tuhost taky není nic extra (vážím 80 kg), ale za tu cenu jsou parádní. Navíc hezky vypadají a jsou bezúdržbová. Vozil jsem je 3 roky. A nejpoužívanější jsou myslím právě kvůli ceně :)
Myslim, že ta tuhost taky není tak špatná.Na novém biku mám ručně zapletená kola na ráfcích Mavic xm 317 disc a po 1000km je to ve srovnání s crossride docela bláto.Crossride vydržel 10krát víc.Je teda možné, že je to kus od kusu, ale já mám zkušenost dobrou.Další volba padne na Mavic Crossmax slr.Jednou jsem je zkusil a je fakt, že se vyplatí připlatit..
Já jsem si právě říkal, co všichni mají proti té tuhosti Cridů, pak jsem se jednou projel na Cmaxech a už jsem to věděl :)
je velký rozdíl mezi verzí SLR a ST ? případně o co je to ochuzené ? To podstatné to má a to zicrlalové dráty, svařované UST ráfky, tak co jim schází ?
SLR jsou o 100g lehčí, ale mají jen 17mm ráfek. ST mají 19mm ráfek a budou o chlup odolnější.
Takže tady se nedá říct, že jsou jedny ošizené, jsou to jinak zaměřená kola.
Já bych do SLR tedy rozhodně nešel. Buď ST, pokud se spokojíš s jejich vahou. A pokud ne a chceš něco lehčího, tak bych se poohlédnul úplně někde jinde (buď Fulcrumy, kde i ty lehčí vyšší modely mají 19mm ráfek nebo ruční záplet se ZTR ráfky).
konec sezóny a nová kola mordovat ve sněhu nechci, tak budu pomaličku vyčkávat a čekat na svoji příležitost, do jara času dost :o)))) Třeba a se někde SLR objeví za lepší cenu, ale ST jsou IMHO povedenější :/
Sveho casu byvaly za cenu STcek SLRka starsi model.
právě, takže zatím vyčkávám … co kdyby …
No, pokud nejezdíš FR, tak na běžné enduro poježdění ta slr určitě stačí.
nerozumím tomu proš do kategorie CrossMax pletete pořád FR, kola jsou primárně určena Crosscountry, proto CROSSmax … FR u nich jen okrajově ..
Nedávno o nich na foru diskutovala skupinka sjezdařů, tak si myslim, že se používají na vše…díky tomu, že něco vydrží.
na co by je sjezdari pouzivali? leda tak na treningovym XC kole aby nahnali fyzicku:)
No třeba na 4× to kluci vozí, ale na DH to podle mě nebude to pravý vořechový no )
ale o tom se tu uz debatovalo, pokud je cista trat a mas dobrou techniku, neni problem…
ale sehnat sjezdovou vidli na 15mm osu bude orisek…:)
Crossmaxu se dela a delalo spousta verzi od SLR az po SX ci ST. Od XC az po enduro ci fr. Jen ty suplicky se behem casu meni.
Tak název CrossMax tedy o tomhle nic neříká. SXka jsou také pořád CrossMax.
17mm ráfky – zabitá kola. Na enduro 17mm ráfky je už úplný úlet. Zabitá jsou i na pohodové XC, pokud nechci vozit nějaké úzké pláště do 2,1.
Na enduro nejsou vhodné ani 19mm ráfky, pokud chce někdo odpovídající širší pláště (2,4).
Nechápu, že vůbec ještě dnes tam cpou 17mm ráfky. U Fulcrumů mají 19mm ráfky i na ještě lehčí variantě zápletů než jsou SLR.
Mě na Fulcrumech dost děsí ten 2:1 výplet … A navíc má Mavic hliníkové dráty a připadne mi lépe zpracovaný…
Hliníkové dráty má obojí. 2:1 výplet je ok.
Se zpracováním ti tedy nevím. Mám na novějším Stereu hodně dobré srovnání, protože tam vozím přední Fuclrum Red Zone a zadní Cmax SXko (kombinovat jsem byl nucen kvůli osám, pro 2010 Red Zone XLR nebyly k mání na Syntace X12 osu, pro 2011 už jsou). Tedy kola stejné kategorie od obou výrobců.
Hodnotím je po delší době ježdění jako plně srovnatelná kola.
Teď nově jsem pořizoval ještě na 29tkového celopevňáka Cmaxy 29. A ty mají zpracování tedy zase o něco horší (třeba více sprasený svár).
U STček mám rád tižší ořech (STčka máme doma dvoje a ještě nedávno byly troje, takže zkušeností hodně). Na SXkách ale tohle není, tam je ořech jiný (4 praporky místo dvou, co mají STčka) a ten je už výrazně hlasitější.
A Fulcrumy jsem ještě měl chvilku silniční FuRa1 2-Way Fit a tam zpracování také velmi dobré.
Obecně bych řekl, že jsou to ± srovnatelné značky a vždy bych volil dle výhod/nevýhod konkrétního modelu.
SLRka jak jsem psal, tak bych kvůli 17mm ráfku určitě nekupoval (tedy pokud nechceš trvale na nich jezdit pláště jen do 2,1).
Zvlast pri pouziti bezdusi a sirsiho plaste je 17mm rafek hodne limitujici.
Pravda, bez duší se příliš úzký ráfek projeví ještě více. Co jezdím už teď nějaký čas SX/Red Zone s 21mm ráfkem, tak pociťuju na STčkách, že těch 19mm není 100% ono bez duší zvlášť když vozím nízké tlaky.
Na těch 21mm ráfkách přitom nemám o moc širší pláště, ty 2,4 NN UST mají 58–59mm a na STčkách mám ještě starší RR UST 2008 s povedenou šířku 56–57mm. Takže pláště vozím skoro stejně široké. A na těch 21mm ráfkách je to výrazně lepší.
podle me je to o tom, ze si proste zvyknes na lepsi, ty lidi ktery jezdej CRidy taky nemaji problem s tuhosti, dokud nesednou na tuzsi kola…
jinak zacinam silne uvazovat o SXach, ale ta barva, eeee:(( tak treba prosti rok budou v jiny barve… imho, jdou SX vepredu i na 15 osu?
Právě, že nejdou (pokud si to nechceš dobastlit, což možné je). Proto mám tu kombinaci Red Zone/SX. Teď bych tedy mohl dát dozadu taky Red Zone, když pro 2011 už mají kit pro X-12 osu. Ale na to prdím, jsem s tou kombinací Fulcrum/Mavic spokojený a ani to nevypadá nějak moc špatně.
dobrej vykrik do tmy!!
jezdim AM a jestli mi na mesic pujcis SLRka, predvedu ti co z nich zbude:)) a to do endura mam jeste daleko..:)
hmm, promiň..je mi jasný, že jsi ultrahustý adrenalinový junkie, ale čti pořádně..byla řeč o cmaxech obecně. Pokud je jezdí mistr světa ve 4X Slavík(odlnější verze) troufám si tvrdit, že jim dá o trochu větší čoud, než my všichni dohromady…
Tohle je spekulativní.On má super techniku a čisté dopady.Samo že né všechny.Myslím že kola dostanou nažrat i od obyč hobíka bez dobré techniky.
Ale hlavní rozdíl bude v tom, že Slavík je fasuje, takže si myslím, že výdrž absolutně neřeší.
To je věc druhá:-D
No jo chlapi, jste drsňáci co všechno rozlámou…:D
To jsi přečetl kde.To jsem drsňák, už dva roky jsem nesekl duši a ani nerozcentroval výplety.Měl bych se nad sebou zamyslet:-)
ale ne, já mám jenom pocit, že většina materiálu je naopak naddimenzovaná. Tak pokud člověk neni vyloženě prase:) tak by to prostě mělo vydržet..řeči o tom, že nejlepší kola od Mavicu jsou shit co se oddělá za měsíc mi přijdou k smíchu..
Takové řeči tu snad nepadly – někteří pouze tvrdí, že SLR nejsou kola na enduro a člověk by je tam oddělal za několik okamžiků. Já je nikdy nejel, kolo jsem zatím oddělal jen jedno kolo (čelní náraz do keře), ale taky tak nějak mám pocit, že kola se 17mm ráfkem na Enduro moc nebudou…
ty jsi mi ale rozumbrada:))
prijde ti ze kola ktera maji 17mm rafek a maji cca 1500g jsou pro enduro naddimenzovana??
muzes napsat co si pod pojmem enduro predstavujes?
No, neřekl bych rozumbrada, ale nějaké zkušenosti tu za těch 30 let na kole budou.Za enduro považuji tvrdší xc bez větších skoků, ale nevím kde chceš vzít přesnou definici…možná u tebe na bikerském ústředí pro schvalování pravých komponentů pro drsňáky nebo na úřadě pro potlačování elastických dresů…
hustý, od 5-ti let …
od 6ti..:D
rozumbrada a jeste k tomu vtipalek:))
ajajaj, ze ty jsi zamrzl u Vela nekdy cca pred 6–8mi lety kdy tam byl clanek fryrajc s fryrajdy (mysleny byly bajky se 120mm zdvihu) :))
nj, precijenom jezdis uz tech 30let:))
enduro biky se dneska bezne oznacuji kola se zdvihem kolem 160mm, to co popisujes ty jsou bezna kola okolo zdvihu 120–130mm a rika se jim trailbiky (podobnost s tvym nickem ciste nahodna:)) ) kola od tech dejmetomu 120mm do 150mm jsou tzv. AM neboli allmountain… pokud se v tehle nazvch neorientujes, radim ti, radsi se priste nepoustej do nejakych debat a polemik, natoz pak do radeni…
usetris si tim dost trapasu…
:-)
že já vůl zaplétal odolné kola na 150mm fulla když sem tam mohl dát SLR a byl bych v pohodě
a ja se bal ze STcka nevydrzej, muzu byt v klidu, pro my jezdeni by prej stacily i SLRka:))
no jo, já to komerční označení pro různá kola na líné, pomalé a pohodlné cross country moc neprožívám…
až vyzkoušíš pochopíš
mozna bys mel:)
Ale jo, máte v něčem pravdu.Před časem jsem měl na vyzkoušení Kona Coilair a musím říct, že to je opravdu jinde než XC fully.
SLRka by na něm opravdu vypadaly blbě…
nejenom vypadaly, ale byly by i silne poddimenzovane…
hele netvrdil bych to jentak, ale mam srovnani, mam CMaxy ST (bytelnejsi nez SLR) na XC a pak na AM fullu (oboji v profilu) – tam ale jsou vepredu na pevnou osu… a to co na XC staci, na AMku je to na hrane… takovej bike te opravdu posune dal, clovek jezdi rychlejc, obcas neco skoci, pustis to i tam kde bys na XC uuz letel pres rodla…
to uz tu bylo nekolikrat…
nechapu souvislosti, to ze nejakej borec na tom odskace pul hodky pred kamerou nic neznamena… predpokladam ze vetsina z nas si kupuje kola nad 10tis. s tim ze vydrzej alespon sezonu:)
jenom mi to přijde vtipný, no…hlavně to beko na konci:))
heh, ani si neprectes po sobe co jsi napsal a snazis se me tu napadat? trochu arogantni, nemyslis?
tva slova: „No, pokud nejezdíš FR, tak na běžné enduro poježdění ta slr určitě stačí.“
Enduro kola disponují zdvihy 100–140 mm a jsou rychlejší a lehčí verzí All Mountain biků, ačkoliv u mnoha značek se obě kategorie prolínají. Snesou tvrdý terén, ve kterém umožní majiteli rychlou a plynulou jízdu s dostatkem komfortu jak v odpružení tak na pozici posedu. Pro celodenní vyjížďku nebo tvrdší trať maratonu v pohodovém tempu jsou dobrou volbou.
Zapomněl si na zdroj: http://cykl.cz/…/katalog2009
:)
ajaj, ty jsi se podival nekam, kde to zrovna spatne napsali, nevim jestli to od nich neni preklep, „chyba tisku“ nebo co ja vim jeste, ale nemyslim si ze by tohle tvrzeni pokladali za realny… to co tam oznacuji jsou tzv. trail biky…
pokud mi neveris, neni problem, zaloz si tu vlastni vlakno, udelej si krasnou anketku, uvidime jak to dopadne…
Upřímně řečeno, myslím, že je uplně jedno jak říkáš stylu kterým jezdíš.Když jsem vzal poprvé kamarády, co jezdí leta letoucí BMX Freestyle na XC Točná-Závist-Davle-Jíloviště, tak byli docela překvapení jaký to je adrenalin, a byl mezi nima chlap, kterej si několikrát stoupl na bednu v Xcupu, což je vlastně mistrovství republiky.
Včera se jel maraton Winter trans Brdy- znám ten terén, viděl jsem Honzu Škarnitzla, jak vypadal když dojel do cíle a taky jeho čas.Pokud si myslíš, že tyhle borci jsou něco míň než ,,běžné enduro,, tak nevim co bych dál psal.Ono se to XC taky trochu posunulo a třeba ve SP jsou zařazeny sjezdíky, které ani všichni ti profíci nesjedou.Pochybuju, že si může jeden z největších výrobců dát vlastním továrním jezdcům sračková kola, které kdejký turista zničí za měsíc.No můžeš si tu dál hrát se slovíčkama, ale já se jedu projet..
LOL
No jo, se pozná 30 let praxe včetně sobot, holt je to kumšt :-)))
…„vcetne sobot“ dobryy:))))))
ty proste nezklames:)))
Upřímně řečeno, je to uplně jedno, jak říkáš stylu kterým jezdíš…Když jsem poprvé vzal kamarády, kteří jezdí leta BMX freesyle (a byl mezi nima i chlap, co si několikrát stoupl na bednu v XCUPu-což je vlastně mistrovství ČR v BMX FS) na xc vyjížďku-Točná, Závist, Davle, Jíloviště, Černošice, tak byli upřímně překvapení, jaký to je vlastně adrenalin.
Včera se jel maraton Winter Trans Brdy a shodou okolností jsem viděl Honzu Œkarnitzla, jak vypadal v cíly a taky jeho čas.Nevím, jestli znáš tu trasu, ale musí ti být jasné, že v čase pod 2hodiny musí ti hoši jet neskutečnou kudlu-a to nejen do kopce, ale i z kopce.(hádej, co měli většinou ti nejlepší za kola) představa, že chlápek, který dojede v první 50 takového závodu, je něco míň než,,běžné enduro,, je dost naivní, stajně jako představa, že ten člověk něco nafasuje zdarma a tudíž se nemusí starat o výdrž materiálu.Jistě si ti hoši nebudou kupovat kola, která zničí kdejaký turista z BF za měsíc.No nic, jedu se projet na chvíli:))
vzdyt to pisu stale dokola, na XC jsou to dobra kola:)
a to jak rikas urcitemu stylu tu prave hraje, pokud jsi to do ted nepochopil, megaobrovskou roli!:)
ty rikas stylu – dejmetomu tvrdsimu XC rovnou enduro, ale dnesni enduro se opravdu posunulo malinko jinam:)
17mm ráfky by som pre seba nepovažoval za dobré ani na xc. ani na krosa.
To je jasný, když jezdíš na Hossu..má ho na moje doporučení obézní kamarád(160kg) je to možnost pro tyhle lidi, jak se začít zdravě pohybovat.
To je jasný, když jezdíš na Hossu..má ho na moje doporučení obézní kamarád(160kg) je to možnost pro tyhle lidi, jak se začít zdravě pohybovat.
a doporučil si mu aj crosrajdy? teda v prípade že nejazdí frýrajd.
Myslím, že pro jeho účely jsou ideální kola od výrobce..a co vedlo tebe k pořízení toho těžkotonážního kola?
mám 92kilo+výstroj a výzbroj, prasím, nemám tacháč.
Já jsem ho párkrát zkoušel, má ho kamarád a ve sjezdu je to moc příjemnej HT, všechna čest, ale ve výjezdu se mi to tahat moc nechtělo..kamarád vyrostl na BMX a říká totéž co ty.Já si myslím, že jestli je něco předimenzované, tak je to tenhle kousek(ale proti gustu) koukal jsem na stránku kony…už ho nedělaji.Jinak ty Cromolibdenový fešáci jsou super..na co to používáš?
dík. ten čierny smoke používam na jazdenie. na striebornom mažem reťaz a občas ho umyjem 8o)
Nic, STcka jsou kola na enduro, maji vpredu pevnou osu atd.
No já jen že všude píší, cituji :
„Kola splňují veškeré požadavky pro adrenalinové jezdce. Jsou levnější variantou TOP modelu SLR a odolná pro jízdu v každém terénu. Používají se od Crosscountry závodů (díky své lehkosti) až po freeride (díky své pevnosti).“
Tedy já si akorát všimnul jiných náb, širší ráfek a ještě cosi co mají SLR ISM 3D.
Jinak ST mají vpředu RU, tedy aspoň ty co jsem našel … :
STčka jsou v kombinované variantě, tedy vždy jde přední jak na klasický upínák, tak na 15mm osu (tedy ten odkaz k kupkola, ty jdou taky na 15mm osu). A pak je ještě druhá volitelná varianta pro 20mm osu.
Nesud vse podle nejlevnejsiho discountu. Dle stranek vyrobce Also available in 20mm and Lefty version a i dle meho vizualniho pozorovani na kolech kolem :-)
Vykuk není nejlevnější, samo že se dá splašit pomalu na jakoukoliv osu … ale na netu se spíše prodává RU verze …
A co ja s tim? Kup si co chces ale nez tu zacnes tvrdit nejaky moudra, tak se aspon podivej na web vyrobce a nebo se poptej kolem.
No já jsem pouze reagoval na to že :
" Nic, STcka jsou kola na enduro, maji vpredu pevnou osu atd. "
vyznělo to že se snad ani s ničím jiným nedělají, aspoň se to tak pochopil ..
Tak ja se ti je pokusim zaskatulkovat – SLR jsou na zavody a na nejake rychle XC kolo. ST na fulla na traily ci tvrdsi zachazeni. SX na totez co ST jen jsou odolnejsi a urcite by se na nich dalo blbnout i na nejakym 160/160 EN kole v bikeparku na dropech.
Kazdopadne jestli to mas na to HT v profilu, tak bych tam klidne dal American Classic, predelal je na UST a mas hotovy spolehlivy kola za nizsi cenu s podobnyma vlastnostma. Mam celkem srovnani, protoze doma mame ST, SLR i American Classic a meli jsme i zminovane Crossride.
No, tak pokud je vozí mistr světa ve 4X, tak to opravdu něco vydrží… ,,na pohodové,, xc, co jezdím já budou stačit SLR :)) Schwalbe Mobby Nic 2,25 na ně snad obout půjdou, ne?
Schvalne si 2.25NN zmer at vis kolik ma v realu.
Já vím, od pohledu je užší, ale na xc to bohatě stačí..
Půjde na ně cokoliv, nějak jezdit to jde vždy. Otázkou je, jak dobře se to bude chovat a jak moc se budou žvejkat v kritičtějších situacích. Jak píšu výše, tak zcela 100% nejsou ani širší kousky 2,25 UST RR a NN na STčkách, které mají 19mm. Na SLRkách se ideálně neubudou chovat ani užší kousky 2,25 Schwalbe.
Když ale zřejmě za každou cenu chceš 17mm ráfky…
precetl jsis to poradne? sam tam pise ze na uhlazene trate ST, na drsnejsi SX… navic s jeho cistym stylem nejsou ty STcka problem…
podivej se mi do profilu na biky… mam model na 20mm osu a delaj se i na 15mm osu..
stejne jak pise Mlok… ST urcite osizenejsi nejsou, naopak jsou to SLR, maji pouze 17mm rafek… SLR bych treba na reignu vozit stoprocentne nemohl, STcka drzej…
jinak levnejs asi SLRka nesezenes, teda novy, bazarovy se daji sehnat za relativne slusny peniz…
do jara času dost :o)
pri tvojej vahe bych zvazil RMO. mam tiez asi 100kg mam ich nieco vyse roka a pohoda, prezili preteky aj alpenx. draha ma cmax a ciste "na ohmat' sa mi rafky predsaj len zdaju trocha papierovejsie.
Kolegové, na základě této plodné diskuze bych si též dovolil požádat o radu o jaké Mavic + výplet? Váha kolem 75 kg, kolo též nešetřím, ale většinou šotolina, občas nějaký ten náročnější terén. Omezen financí cca do 6.000,–Kč za pár. Díky.
Vybodni se na Mavic a sáhni po výpletech remerx 7325 pro.Váha myslím 1565g a cena pod 6000kč.Má je Hnoj i Kupkolo.
ještě lepší volba od nich podle mě 7327 sapim. ted konvertuji svoje 7325 na tuto verzi. ráfek je širší, lehčí, hezčí barvy samolepek. ofiko je ted dělají s náboji remerx, na přání stále s novatecy 711/712.
7325 jsou trochu měkčí, daň za 28 drátů, nutno vozit dobře napnuté, dráty to udrží, pořád však tužší než crossride. vadila mi šířka ráfku jen 17mm, toto řeší ty magicy-7327, mají 18mm vnitřní šířku
Mrknu na ně.
Má smysl řešit nedostatečnou šířku 17mm tím, že přejdeš na ráfky s vnitřní šířkou 18mm?
Neřeším, jen se mrknu co maj remešáci nového.Na pohodove ježdění, s plášti 2–2,1 stačí i 17mm.
jezdím xc, ten 1mm rozdíl se dá poznat. nicméně samo o sobě bych ty ráfky neměnil. přední jsem bouchnul a než abych kupoval znovu relativně těžký disc pro (433g na váze), tak jsem raději koupil dva magicy (385g katalog), které kromě toho že jsou lehčí se mi i více líbí. mají to být primárně kola na závody a zároven relativně ekonomické řešení. myslím že v obou ohledech je to slušné řešení.
Tak to jo, to je jiná…
Od léta vozím FM5, ráfky mají 19mm a pláště 2,25 sedí lépe než na 17mm.U ralfů 2,1 nepozoruju změnu.
frm5 jsou skvělá kola po všech stránkách za super cenu, ale pro mě poněkud těžké:-)
Ty magicy zvazeny nemas?
ještě jsem je neměl v ruce kromě sportlifu, přijdou příští týden asi v pátek, potom můžu dát info. pro disc má psanou váhu 415g, takže podle této logiky by mohl mít magic ca. 400
takže dneska ráno mi přišly. jeden jsem postavil na váhu a ukázala, řekl bych, velmi příznivých 392g. koncová cena pro zákazníka je 720kč, zpracování vypadá hezky. za mě první dojmy super, hlavně poměr cena výkon je dost dobrý.
Slusna vaha. Pokud budou aspon tak kvalitni, jako zbytek jejich rafkove produkce, tak to bude jiste pro spoustu lidi zajimava volba.
Jak se ty ráfky menujou? Kde se daj koupit? Na remerxu je nevidim samostatně.
Jmenujou se remerx magic. Taky jsem nevedel, ze to delaji, ale nekdo me nasmeroval na jejich katalog v pdf a tam jsou uvedeny.
A to sis nechával poslat přímo od nich? Na netu se dívám, že je maj jenom na koloshopu.
Ja si je posilat nenechaval, ale objednani primo z remerxu je nejlepsi. Zavolas, reknes si jakou barvu, pocet der, nalepky atd., chces a oni ti to poslou.
přesně tak jsem to udělal, jednání v mém případě bleskové, velmi ochotní a přesně jak jsme se dohodli tak bylo.
Jo a na strankach uz je maji taky. Nejakou dobu jsem tam nebyl, a uz to aktualizovali.
Ahoj Mavic Crossride jsem teď koupil, než jsem je koupil tak jsem pečlivě pročetl Vaše diskuze, popravdě gramy nehoním, mám 100kg takže honím spíš tělesnou hmotnost nikoli hmotnost bajku, kola ač mají 24 drátů mi oproti Specialized Stout SL přijdou o hodně tužší!!! a hlavně mne v klidu unesou i při 50 cm skoku nad zemí, a největší výhodu vidím v průmyslových ložiskách…kola doporučuju…za ty peníze krásný a pevný kola…jezdím XC a lesní traily po kořenech, horskou turistiku po vrcholkách – takže i kamenité sjezdy…za mne super kola
To jsi ty diskuse asi moc peclive necetl, kdyz sis je dobrovolne koupil se 100kg vahy.
Jj, vážím 103kg, dostal jsem je k narozeninám, kroutili se pode mnou. Šel jsem do DTswiss. Vydělala na tom polovička :-)
Mám je také ale půjdou na reklamaci. Odlepila se mi příruba na zadním kole tak jako všem kteří mají crossride. :-(
Jakou jsi mel verzi, tu posledni? Kdyz jsem ted koukal do specifikaci, tak maji ted trochu jiny profil rafku (driv 24,5mm vnejskem, ted 26,5mm) a udavaji vetsi nosnost (driv bylo 100kg, ted uvadeji 120kg). naboje se zdaji stejny, takze tvuj problem budou mit asi spolecny.
Kupoval jsem je v dubnu nová. A mám „jen“ 93kg…
Chci koupit CrossRide 2014 za 4000Kč, jak je to dnes, stojí to za ty prachy? Je tam vyber s uchycením kotouče 6 der a centerlock, který?. Jsem 82kg, jezdím 97 procent asfaltové silnice. Nebo mam počkat, a koupit tyto kola v bazaru. Poraďte.