Mavic Crosstrail x ručně zaplt. kola DT

85 nepřečtených
  • marošek

    Chci na Spešla Stumjumpera FSR dát lepší kola. Kdysi jsem na Scottovi vyměnil kola za Mavic Crossride a kolo rázem jelo jako divý. Te´d zvažuji zda je lepší koupit zapletená kola Mavic Crosstrail Disk( 24 plochých drátů) nebo použít ůvodní ráfky DT 430 na náboje DT 340 disk (32 drátů). Cenově je první varianta dražší ale pokud by to bylo na jízdních vlastnostech poznat tak bych do toho šel. Hmotnostně předpokládám že Maviky budou o 200–300 g lehčí a výrazně tužší. Předpokládám, že kvalitativně jsou obě varianty nastejno. UST zatím nevyužiju budu jezdit na duších. Takže otázka zní zda bude v jízdních vlastnostech nebo životnosti nějaký citelný rozdíl nebo ne.

    Anketa: Mavic Crosstrail vs. DT kola n.340 a ráfky DT 430

    1x
    20%
    0 0
    • Archer  

      Naby 340, rafky Mavic 717 nebo 819.

      0 0
    • pajasimi  

      zneužiju tenhle dred, řešim něco podobnýho..koupit mavic crosstrail, nebo nechat zaplést mavic 717, náby novatec a dráty dt supercomp?

      0 0
      • pajasimi  

        a jde mi o celkovou hmotnost kol (hlavně obvodovou-mavic 717 je dost lehkej) a taky o setrvačnost a akceleraci

        0 0
      • Pebe  

        nevim jak jsou na tom Novatec vs. DT Onyx, já zvolil Onyx/Supercom­p/XC717, dostal jsem se lehce pod katalogovou váhu Crosstrailů, ten rozdíl se ale smaže páskama do ráfků u 717, takže imho to vyjde stejně…

        0 0
        • pajasimi  

          ještě mě napadlo..novatec dopředu(pevná osa, která se vleze do klasický vidlice) a do zadu american classic kvuli tý váze..vydrží a.c. něco?

          0 0
          • Pebe  

            tak to netušim, já bych si to nelajsnul s mejma 95kg

            0 0
            • pajasimi  

              mám do 60kg to by asi sneslo ne? jinak do teď vozim náby sh. deore a to co jezdim, to vydrží..tak by to chtělo srovnání, jestli a.c. vydrží víc nebo míň ve srovnání s deore:)

              0 0
              • scret  

                par lidi uz tu psalo ze AC nic nevydrzej:( a predpokladam ze tim mysleli hlavne naby,protoze ty jsou fakt jak silnicni… ale pokud mas 60kg,tak to te unese snad vsechno,pokud nejak zvlast neprasis…

                jinak ja mam ted 717ky,XT naby a DT Comp. a chci jit prave do Crosstrailu…hlavne nejspis kvuli designu,protoze oproti stavajicim kolum usetrim asi tak 50g…

                0 0
          • Vilém  

            Tou pevnou osou myslis co? osu na matky,nebo tlustej upinak?V kombinaci s AC to chces na toho Pellse?Nechapu smysl,tezky kolo a na to cpat AC?

            0 0
            • pajasimi  

              ten tlustej upínák..tak proč ne ac, pokud by vydržel..pokud je to šunt tak samozřejmě ne

              0 0
              • Vilém  

                Nevim,proste mi AC k tomu kolu moc nesedi.Mel bych strach uz jen z toho ze prvni poradny zabrzdeni tim 200mm kotoucem, nabu rozthne vejpul.Na takovyto kolo bych dal treba Cerita,to by byla vetsi sazka na jistotu.

                0 0
                • pajasimi  

                  jo proto sem se ptal jestli ac něco vydrží protože se mi na pohled taky moc nezdá..

                  0 0
                  • scret  

                    hele,nechci ti do toho kecat,ale na toho Pellse je takovejch kol skoda… jak CTrailu tak AC…

                    0 0
                • scret  

                  ted jsem se kouknul do jeho profilu na to kolo… tak to nechapu,proc uvazovat o CTrailech nebo dokonce AC… co tam chce honit za vahu?:) to urcite,AC a 203 kotouc moc k sobe nepujdou:)

                  0 0
                  • pajasimi  

                    chci honit obvodovou váhu!

                    0 0
                    • jonti  

                      Ten 200mm kotuc ju ma tiez dost velku :)

                      0 0
                    • scret  

                      v tom pripade uvazuj i o nejakejch lehkejch gumach (cca 500g – to staci) a sel bych do 717tek

                      0 0
                      • pajasimi  

                        neboj plášťů mám doma přehršle..tyhle tam mám na tvrdší terén..jinak kevlarový maxxise který 500g nepřekovávaj

                        0 0
                        • scret  

                          jo to uz by slo…a o tech malejch kotoucich uz pises vejs…to je vec kterou jsem taky chtel poradit,pokud mas tech 60kg,tak si myslim ze by stacily i 160ky…HFX9 zas az tak uplne spatne nebrzdej…

                          0 0
                    • Pebe  

                      v tom případě jak píše Archer, 340 náby a ráfky Mavic 717 nebo DT 4.2D

                      0 0
                      • pajasimi  

                        myslíš že tohle bude o?: ráfky 717, přední nába novatec s větším průměrem upínáku pro zvýšení tuhosti, zadní náboj dt cerit, špice dt supercomp a červený niple

                        0 0
                        • Pebe  

                          imho to bude asi nejlepší… když už budeš mít červený niple, nebál bych se ani zadního Novatec, a dělají se i v červenym eloxu…

                          0 0
                          • pajasimi  

                            jj ale pokud se nepletu tak v červeným eloxu jsou jen loňský modely..teda podle toho co sem viděl katalog

                            0 0
                    • Vilém  

                      Tak to potom muzes dat naboj jakejkoli.Musis setrit na plasti,rafku,treba notubes,Al niple,ztencova­ny draty…

                      0 0
                  • pajasimi  

                    ano úroveň tohodle fora je opravdu mizerná..takovýhle reakce mě fakt dostávaj.jsem z těch klidných uživatelů ale je snad moje věc jaký kola si tam chci dát, a obvodová hmotnost je určitě prvek, kterej jízdu ovlivní NEJVÍC..mě zajímá jenom výdrž a né váš názor na to jaký kola ne a jaký jo..seru na to

                    0 0
                    • scret  

                      tak to asi nejsi moc klidnej:)))

                      „mě zajímá jenom výdrž a né váš názor na to jaký kola ne a jaký jo..seru na to“

                      jde o to ze se da takhle kolo pekne „sprznit“ kdyz ho vylepsis necim co ke zbytku vubec „neladi“…

                      ja jsem se ti snazil poradit,nenutim ti nic,to co zvolis je uz tvoje vec,tak brzdi nervozo:))

                      0 0
                      • pajasimi  

                        sry občas mi to ujede ale já mám zkrátka jasno ve výběru kol..teď mě jen zajímalo co vydrží ten kterej náboj, případně jestli neni lepší než nechat vyplejtat, koupit crosstraily

                        0 0
                        • Archer  

                          Ja jsem si zapletl 717 disc na nabach DT340. Zeslabovany draty DT Revolution 2.0–1.5–2.0. Vaha obou dvuch kol vysla na cca 1550–1600g. Vazim 80–85kg, plus 13kg kolo. Vubec kola ne setrim – schody klidne sjedem, prejedem v rychlosti prez retarder (mam full :), s obrubnika skocim atp. Zatim zadny problem. Jsou rovny, toci se pekne.

                          Na druhem biku mam Crossmax Enduro Disc z roku 2005. Predpokladam, ze Crosstrail je jejich nastupce, takovy levny Crossmax, ma rafky z maxtalu a mavic naboj, ale spice jsou obycejny, a vyssi vaha… Prede mnou te kola jeszdil stejne tezky chlap jako ja. Dal jsem preventivne zadne kolo na prohlidku v servise – promazat orech, zkontrolovat vyplet. Orech byl naprosto cisty a s olejem (po 2 letech!), vyplet mel cca 1mm odchylku (bocni a radialni). Za 5min to bylo zase v poradku.

                          Takze, bud' vezmes Crosstraily anebo zapletes kola sam na zminenych komponentach – stejne neudelas chybu :)

                          0 0
                      • RADO77  

                        Nech ho, dej mu čas, on z toho vyroste......­.........

                        0 0
    • brantec  

      Resil sem stejny problem a nakonec sem si nechal v Trinnity zaplest kola na DT340 + XC717 + DT Competition. Zatim teda jeste nedorazily, ale do konce tydne snad uz budu jejich stastny majitel:)

      Crosstrail mně totiz prijde jen jak lehci Crossride s moznosti pouziti UST plastu.

      Patenty: FTSL, QRM, H2 Patenty: FTSX, QRM, MAXTAL, UB, SUP, ISM, FORE, UST

      Sice Crosstrail podle patentu na nem pouzitych vypada hoodne drsne:), ale podle me to az takovy rozdil nebude.

      FTSX – asi malinko jiny naboj..by voko:-P Ale s CR nabama sem problem nemel..

      MAXTAL – OK mtbclub.trinni­ty.cz/trinnityshop/ma­vic/maxtal.htm

      UB – takze u disc verze bezpredmetny mtbclub.trinni­ty.cz/trinnityshop/ma­vic/ubcontrol­.htm

      SUP – OK mtbclub.trinni­ty.cz/trinnityshop/ma­vic/sup.htm

      ISM – tak to nevim co je:-/

      No a dalsi dva patenty FORE a UST umoznuji prave pouziti bezdusaku.

      717 od Mavicu jsou lehoucky, maji SUP a MAXTAL taky, 340 snad horsi nez naboje u CT nebudou a s bezdusakama jeste pockam. Proto sem se nakonec rozhodl pro vlastni set, byt teda drazsi. Ale zase neni tam nic neobvyklyho a sehnat 32der rafek, naboj nebo obyc drat, kdyz se nahodou neco podela neni problem, coz by u Mavicu nekdy mohl byt. Vaha je ± stejna. Tuhost…vim ja? Do boku bych tipoval to „moje“, vpred asi CT. Toz tak.

      0 0
      • brantec  

        To ISM – uz to ctu..

        Nový desing zapletených kol umocňuje patent ISM – odlehčení ráfku.

        0 0
      • biker007  

        no ten maxtal u crosstrailu jer imho dost velka vyhoda, rafek je podstatne pevnejsi, resp. stejne pevnej ale pri nizsi vaze. a to ze je na UST samo o sobe podle me znamena, ze je ten rafek pevnejsi

        0 0
        • brantec  

          Nj, ale 717 ma maxtal taky..a ted babo rad:)

          0 0
          • pajasimi  

            dospěl jsem k tomu že bezdušáky nechci,..pláště střídám dost často a ust pláště jsou na mě až moc drahý

            0 0
            • pajasimi  

              co znám lidi který maj ust, přestali pláště považovat za spotřebák,..což může bejt pro někoho výhoda, ale pro mě ne

              0 0
            • Archer  

              Na UST rafku muzes klidne vozit obycejny plast. A bez pasky :)

              Ted' zacina nabirat otacky trend „Tubeless Ready“ – je to obycejny plast s patkou UST, ktery muzes vozit bud' s dusi nebo bez, vaha je na urovni normalniho plaste. Pro tuto moznost bych UST rafek byl dobry.

              Osobne na CrossMax'ech vozim jako bezdusaky plaste Bontrager Jones XR Tubeless Ready, velikost 2.20 (ve skutecnosti spis 2.0–2.1), vaha 550gr.

              A ted' at' babo radi :)

              0 0
              • Daf  

                Jojo uz se tesim na Tubeless Ready. Chystam se vyzkouset ty nove Pythony 540g. Oproti normalnim by meli mit i vyztuzeny bok. Jinak co se kol tyce sel bych do zapletenych mavicu. Nejsou s nima problemy. Vyplet drzi, maji sirsi, vyssi a tedy i bitelnejsi rafky. A taky vypadaji pekne.

                0 0
              • pajasimi  

                já vim že můžeš:) nemohu se rozhodnout mezi setem co sem napsal výš a crosstrailama..ale lidi je nechválí tak se mi do toho nechce..a na cmaxy nemám

                0 0
                • pajasimi  

                  a kdybych na krásně koupil ty traily, co obnáší instalace bezdušáků? do díry na ventil se musí dát „něco“ čim se ten prostor utěsní? pak bych musel koupit kompresor kvuli rychlýmu nahuštění? nechci aby s tim byly nějaký problémy

                  0 0
                  • Daf  

                    Ke kolum dostanes ventilek :) Na husteni staci v pohode normalni pumpa. Pokud nema plast moc vytahanou patku, jde to minipumpickou ;)

                    0 0
                    • pajasimi  

                      čistě teoreticky..kdyby se ten ventilek po čase odkurvil. dá se sehnat novej?

                      0 0
                      • Daf  

                        Da, ale stoji asi 200

                        0 0
                        • pajasimi  

                          což to je jedno ale aby prostě byl k sehnání:)abych pak neměl kola za 10kkč a nesehnal na to ventil a nemusel vozit (zpátečnicky) dušáky:D

                          0 0
                • Daf  

                  Ty kola jsou letosni novinka, nikdo s nema nemuze mit dostatek zkusenosti. Jinak jsou hodne podobny Crossmaxu, jen tezsi, protoze ma ocelove draty a jine osy v kolech. Tady na foru obecne panuji obavy z hotovych zapletenych kol. Ja s tim ale problem nemam ;)

                  0 0
                  • pajasimi  

                    ocelové dráty..to zní strašně:D

                    0 0
                  • biker007  

                    tak tak, mam ty CrossTraily (na Vcka) asi dva mesice a zatim si jen chrochtam:) ani po tydnu dost drsneho jezdeni v alpach zadnej problem, a navic sem prisel na chut UST. technicke sjezdy po mokrem kameni nebo skale pri necelych 2 barech jdou hned o poznani lepe a rychleji:) sem uvazoval i o kombinaci DT240+XR4.1+re­volution…vaha byla sice nizsi, ale vypadalo to chatrne a za ty prachy moc obycejne:) design jezdi, to vi kazdej:)

                    0 0
              • Garyk  

                Ha, to mě zajímá. Pokud vozíš „Tubeless Ready“ na UST ráfku bez duše, musíš tam lít ten lepící sajrajt nebo ne? Díky

                0 0
                • pajasimi  

                  přidám se s podobným dotazem..když teda koupim crosstraily, bezdušáky(žádný t. ready ale klasický), musim do toho teda nalejt ještě ten shit lepivej j?

                  0 0
                  • biker007  

                    nemusis:) plast proste zapadne do drazky v rafku.

                    0 0
                  • Daf  

                    Ten kapalina neni lepiva. Je to uplne v pohode. Nefunguje to jako lepidlo, ale protoze jsou v ni nejake castecky cehosi, tak to pouze vycpe diry v plasti. Funguje to vyborne. Do klasickeho UST plaste se nic davat nemusi, nicmene to velmi doporucuju. Tubeles redy, tam je to nutnost, je to v podstate obycejny plast s UST patkou. Kdyz uz ale bezdusovy system, tak Tubeless ready. Je to o hodne lehci a oproti NoTubes snadna montaz.

                    0 0
                    • pajasimi  

                      počkat takže nejsou tři plᚍů? já te´d myslel že jsou klasický, bezdušový a mezi nima stojí tubelles ready..když koupim ust plášť a dám ho na ust ráfek tak tu notubes sadu neřešim ne??? a proč nemusí bejt v bezdušáku ta kapalina? co když tam zapíchnu nějakej trn,což se mi stává často??

                      0 0
                      • pajasimi  

                        tři typy

                        0 0
                      • Daf  

                        Da se rict ze jsou tri typy bezdusovych systemu. Klasicky bezdusak ma zater, ktery funguje jako duse, takze se tam nic nalejvat nemusi Kdyz to pichnes, tak to uchazi :) Tubeless Ready ma patky UST zbytek musi dotesnit latex coz je ta kapalina. Jeste se da vozit i obycejny plast s tim tmelem treba NoTubes, ale spatne se to nasazuje na UST rafek. Presneji receno spatne se to fouka prave protoze nema UST patky. Ty totiz pri foukani vytesni ten zlabek co je v rafku.

                        0 0
                • Archer  

                  Do Bontrageru se doporucuji „Bontrager Super Juice“, ktery jsem nemel. Tak jsem tam dal Schwalbe „Doc Blue“ do jedneho kola, a Hutchinson „Protect Air“ – do druheho. Experiment :) Oba dva jsou zatim bez problemu.

                  Tubeless Ready potrebuje ten tmel (sealant), abych utesnil boky, ktery maji mikropory. Je to zhruba 30–50 gramu navic vzhledem k velikosti plaste. Vysledek je stejne lehci nez UST.

                  V klasickech UST plastech to vyreseno vrstvou gumy (latexu?), podobneho tomu, z ceho delaji duse. Je to v podstate plast a duse, slepeny do jednoho celku. Proto jsou UST plaste tezsi nez klasicke. Rozdil je v tom, ze na UST plaste pri udere nemas co prorazit o rafek.

                  0 0
                  • pajasimi  

                    jj ale propíchnout se může

                    0 0
                    • Archer  

                      Muze. Proto i do UST davaji ten tmel. Tim „Tubeless Ready“ jeste vyhodnejsi :)

                      Ale je tam jeden hacek – UST maji vic materialu na boku, o neco vetsi odolnost proti prurazu od nejakej ostrej skaly.

                      0 0
                      • pajasimi  

                        bych pro začátek zkusil bezduši třeba jen do zadu a viděl bych jak pochodim..na předek bych stejně určo t ready nesehnal vozim tam 2,3" freeridový vzorky

                        0 0
                        • Archer  

                          Bontrager Big Earl TLR ARC, 2.35

                          0 0
                          • pajasimi  

                            nemáš link na eshop? v českých vyhledávačích jsem nic nenašel

                            0 0
                            • Archer  

                              To nevim :(

                              0 0
                              • pajasimi  

                                o nic nejde asi ty crosstraily koupim a tubeless ready zkusim zatim na „zadek“..snad nějakej schopnej vzorek seženu..škoda že to nedělá i maxxis (tubeless ready)..jinak kdybych od maxxise koupil normální ust plášť, nebude teda problém jo? jen je těžší

                                0 0
                  • pajasimi  

                    jj ale propíchnout se může

                    0 0
                  • Archer  

                    Nejak jsem popletl v textu slova klasickej a UST.

                    Takze, legenda:

                    „UST“ = „UST“ „klasicky UST“ – „UST“ „klasicky“ – obycejny plast

                    :)

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.