• fcelak.majak

    Aniz bych chtel jakkoliv vyvolavat zbytecne polemiky, rad bych se podelil se svymi zkusenostmi s plasti Maxxis Ignitor 1.95 a popr. prijit na to, zdali (ne)jsem sam a event. odradit dalsi bikery od porizeni. Mam na vyse uvedenych plastich najeto cca 1.500km a musim konstatovat, ze na necem tak kluzkem, nestabilnim a zakernem jsem snad dosud nejel, nevyjimaje silnicni galusky na svem kdysi daaavno jezdenem Peugeotu (za dob Kozarkovych). Ignitory nejen ze nemaji zadnou vyraznejsi schopnost trakce v narocnejsim terenu (bahno, kameny, sotolina, koreny, kopce, atd.), coz je mozna dano jejich vzorkem, rozmerem, materialem (kevlar), mnou jakozto jezdcem, vidlici, pocasim, vyssi vuli, kdovi cim… Klouzou totiz i v zatacce na suchem asfaltu, o vikendu jsem na nich sebou pekne seknul (nehral jsem si na Vale Rossiho) a mam dojem, ze s nimi zahy seknu do kouta. Do jejich osedlani jsem jezdil dloooouho plaste Ritchey Z.E.D. 2.1 VFA (najeto cca 5.000km a stale s vynikajicim vzorkem slouzi bez problemu na jinem biku). Dumal jsem dloooouho nad vyznamem VFA, az jsem na to, pri srovnani s Maxxisy prisel – asi se jedna o zkratku VelmiFajnaAdheze. Ackoliv pochybuju, ze amici neco takoveho meli na mysli, hihihi. Muzete mi doporucit, nekdo, kdo bude uvazovat nad vyznamem toho co pisu a nebude trpet dusevni zacpou se slovnim prujmem, JAKE dalsi plaste bych snad mohl vyzkouset, aniz bych v zatackach, prikrych kopcich, kamenech, sotoline, silne sviral sverace v ocekavani pekneho drckopadu? Nejsem gramar, kolo vlecu vpred predevsim silousilou a zase jen silou, potrebuju jistou, ze kolo nebude prokluzovat a bude se „lepit“ k podlozi. Diky vsem nekonfliktnim, Y­arda.

    0 0
    • roud  

      jen se malinko přidam ke kritice vozil sem je jednu dobu jak vepředu tak vzadu ve předu byl po celou dobu ok ale vzadu mě snim stíhal jeden defek za druhym… at sem měl na kole jakykoli pláště tak sem nikdy nepíchnul tak často jako s Ignitorem (Jinak hlašku že defekt je vždy chyba jezdce neberu)

      0 0
    • Forester  

      zdar, v názoru na tento plášť se s tebou budu výrazně rozcházet. Mám HT meridu matts pro disc a od počátku kevlarový Maxxis Ignitor a Dynomite 2,1. Nemůžu si je vynachválit a dokonce jsem dal obyčejný drátový na zimáka. Jestli není problém nakolik je foukáš případně rozměr (pokud se nemýlím, jsou i 1,9 a 2,35). Větší problém jsem měl pouze v bahně jinak mě vždy podržely. A pokud si dobře pamatuju,, ve Velu je vždy dost chválej (osazení jednotlivých kol). Jinak, jestli potřebuješ jiný, hodně v kurzu jsou teď Schwalbe Racing Ralph. Zkušenost s nima ale nemám.

      0 0
      • Jakub92  

        Souhlas!! Já ho mám vepředu a vzadu Dynomite a myslim že super kombinace.

        0 0
    • Blade  

      No já bych si taky dovolil nesouhlasit. Je teda pravda, že vozím Ignitor 2,1" (v drátu), protože 1,95" je galuska. Vozím ho na předním kole, vzadu mám Ranchero(jede mnohem rychleji, než Ignitor a nesjede se na zadku tak rychle- 6000km). Dosud sem vozil tyto pláště:Panaracer Speedblaster, Schwalbe Little Albert, Tioga Yellow Kirin/Blue Dragon, a asi 300Km na testovačku Kenda Karma. Ani jedny se kombinaci Ignitor/Ranchero nevyrovnaly. Pouze Karmy, ale nebylo to ještě ono, nevěřil sem jim až tak, jako Maxxisům. Ale taky to může být těmi 300km na nich, přičemž na Maxxisech sem měl před nimi 8000Km, takže už sem byl s nima dokonale sžitej. Ignitor je na předním kole SUPROVEJ držák, o takových náklonech do zatáček sem si se starýma pláštěma mohl nechat jen zdát, v terénu výborně podrží. Ještě se mi nestalo, že by mě tenhle plášť poslal k zemi. Tvůj problém bych možná hledal v těch 1,95", od pohledu je fakt uzoučkej a sám bych ho na kolo nechtěl. Zkus 2,1" a když ani to nepůjde, tak bude asi chyba někde jinde.

      0 0
      • Bonebiker1  

        Taky si dovolím nesouhlasit, kupoval jsem s nimi Meridu – vepředu, vzadu dynomite oboje 2.1, čekal jsem, že budu po sjetí přezouvat, ale koupil jsem je znova, naprostá spokojenost, jediný defekt..

        0 0
      • Gorgov  

        promiň, ale co si mam představit pod spojenim „protože 1,95“ je galuska"?

        0 0
        • Blade  

          Když bajk, tak pořádnej plášť, ne něco tak úzkýho, jako sou Maxxisy v 1,95"

          0 0
    • pitos  

      Ignitory jsou špatné i v 2.1 ,1,95 je pro tvou lokalitu kde jezdíš naprosto nevyhovující. Nebudu to tady nijak rozepisovat,z tvých příspěvků vím že jezdíš po Beskydech,máš rád terén tak ti ušetřím peníze hledáním pořádného pláště na hory ve škatulce XC,tam ho nenajdeš. Pořiď si maxxis minion dh 2.35,pro lepší váhu třeba v kevlaru.

      0 0
      • pepek  

        A nebo rovnou Velociraptor? Aby to tam soudruha příliš nezbrzdilo, když tam jezdí ty nervydrásající výjezdy. Já bych tedy doporučil svůj oblíbený, lehce se valící, trvanlivý Nanoraptor a dopředu Nobby Nic, ale já mám slabý motor, tak to není směrodatný.

        0 0
        • Blade  

          Velociraptory bych nechtěl. sou mi od pohledu nesympatický :o) Možná že v blátivým výjezdu by se chytaly, ale jinak mě tenhle plášť nechává chladným. Jinak teda o Nanoraptorech taky uvažuju, že bych je vyzkoušel. Uvidíme..

          0 0
          • pepek  

            Šak jsem to nepsal pro Tebe, pro ty Tvoje jízdy po rovině by stačila aji galuska (a přinesla by zvýšení AVG-a to se vyplatí :-)

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Antesdeabrir  

      Ahoj,tenhle rok na uplném začátku jara jsem koupil Matts 700 je to merida takže vepředu byl ignitor a vzadu dynomite který byl tak měkký že po 1000km z něj slezl vzorek koupil jsem tedy ignitor i na zadek(je tvrdší) a jsem uplně spokojenej,jak s tím jak drží v náklonu,přenosem síly se vším na rovině a lesní cestě jde i 40km/hod!,je pravda že zajet s bikem do strniště tak jsou bodlý oba ale nejezdím FR ale XC a to dost agresivně bydlím v Praze takže to jinak ani nejde a ty pláště jsou prostě super nechápu že si na ně někdo stěžuje.Myslím že je to v rukách.

      0 0
      • pitos  

        To je fajn že je to v rukách protože až se naučím jezdit tak třeba ten Ignitor ještě použiju:D

        0 0
    • Luma  

      Mám Continentál MountainKing 2,2 Supersonic a jsou to fakt držáci i na mokrých kořenech a kamení jediná chyba že asi moc dlouho nevydrží.

      0 0
      • Luma  

        Jinak v posledním Pelotonu č.10 a ve Velu č.6 2007 je testovali a dával jsem na ně recenzi na BF

        0 0
    • iceman  

      no tak já taky jezdli ignitory na meridě, celkem 3 pláště vše 2,1(2× Ignitor, 1× donymite) no a výdrž vzadu je opravdu tak 1000 – 1500km max!!! No ale nejvíc mě vadila špatná trakce na „sypkých“ cestách, bočích traverzech atd. kdy to sjíždí a špatně drží stopu.:-( Plášť je opravdu spíš jen na pevné a rychlé cesty, kdy jede celkem hezky, ale jsou tu opravdu lepší pláště v této kategorii Nobby nic, Irc serac, mythos. k defektům je to spíše jen o náhodě…

      0 0
    • Antesdeabrir  

      Noo je pravda že v písku je to na houby se vším ale ještě k těm ignitorům…nebojím se v lese naklonit tak že škrtám tretrou o zem drží prostě za ty prach pohoda..

      0 0
      • pepek  

        Fakt škrtáš vnitřní tretrou nahoře o zem? Tak to je Rossi a spol. uplná sračka :-)

        0 0
      • Honza729  

        Musis mit v zatacce tu vnitrni tretru nahore, vis ? :-))

        0 0
      • pitos  

        By mě zajímalo jaké pláště si ještě jezdil že tady píšeš takové kraviny.

        0 0
    • Antesdeabrir  

      Taky je otázka kolik vážíš já mám tedy 69kg při 169cm ale pro cyklistu který má 100kg a 180cm budou platit asi jiný ravitační síly a potažmo nároky na jeho šlupky..:o)

      0 0
    • roud  

      Heh tak nevim někdo je snim spokojenej a někdo ne teď si vyberte nebo je to podle pravidla neni kus jako kus ???

      0 0
      • pitos  

        Záleží co od toho pláště očekáváš v jakém terénu a povrchu se nejčestěji pohybuješ. To je důvod proč s ním jsou někteří spokojeni a naopak. V nekamenitém a třeba i kapku náročnějším terénu to může být v pohodě,tam kde jsou šutry,ostré skalky a celkově náročný terén, tam se nechytají. Ja tady reagoval právě proto,že vím kde se zakladatel threadu pohybuje(alespoň si to myslím podle toho co jsem od něho četl)

        0 0
        • pepek  

          NO asi na velodromu, ne? Když šlape v zatáčce a škrtne botou jenom někdy, tak to musí být velodrom.

          0 0
          • pitos  

            Jenže on tento thread nezakládal;)

            0 0
          • Antesdeabrir  

            Já abych to uvedl na pravou míru…nejezdím na velodromu ale mám pěknou cestičku Div.šárka,Lyso­laje,Unětice,Pří­voz Klecany,Troja,Stro­movka Letná,Hrad,Vi­pich,obora Hvězda,Div Šárka.45km rekord 1,29,35.A minimálně na třech místech jsem schopen v zatáčkách zrychlovat a je škoda je nevyužít,pokud ovšem na jedu o pár cm mimo stopu pes,šneci(žeru děti) prostě něco mě rozhodí stane se že prostě položím víc a buď v lepší případě škrtnu v horším vypadnu z SPD…toť vše

            0 0
    • fcelak.majak  

      Rad bych vam vsem, panove (tedy prozatim panove), podekoval za podnetne prispevky. Jak pohotove reagoval „pitos“ – jezdim v Beskydech, miluju teren, predevsim pak co nejkrkolomnejsi cestou vzhuru. Sveho casu jsem reagoval ve vlaknu „SPD ve vyjezdu“ (nebo tak nejak) na to, ze se velmi casto ve vyraznejsich vyjezdech pekne vyvaaaaliiiim diky tomu, ze mi projede jako blesk zadni kolo a nez mam cokoliv cas udelat, jsem v obore a nozky mam nahore. Strhla se na to konto pekna mela, docela zbytecna, jak to vidim stale i s odstupem casu. „Me“ oblibene vyjezdy jsem si totiz nedavno strihnul na kamaradove kole, jedna se o cca 3 roky stary model tehoz biku co mam ja, osazeny plasti stejneho vyrobce, jako jezdim nyni, model Minion (a jeste cosi za tim, pardon, nepamatuju se), rozmer 26×2,35 a nestacil jsem se divit, jak jsem si byl na kole jisty. Kamarad mi naopak nadal do lehkych zen, co to mam za obuti, protoze na mem kole nebyl s to po kamenech, sterku, vetvich a listi poradne stoupat, v traverzech se smekal a pak uuuzasne upadl a ja se tvaril vazne, ackoliv jsem chtel rvat smichy (mel moje kolo, takze jsem mlcel, zejo… Ackoliv se rezal sam a rikal – at ti nepraskne huba, jak to tam drzis, blbce. Hmmm…). Myslel jsem si, ze se jedna jen o problem v modelu plastu, nenapadlo me, ze problem bude zasadne jinde. Jeste jednou vsem diky, zkusim vpred i vzad na jare nasadit sirsi a mohutnejsi drapaky. Na rovine je s prehledem utahnu, toho se nebojim, jde mi o jistotu v horach. Jen budu muset vykoumat, jake. O cenu ani o hmotnost mi nejde, jde mi o adhezi. Jeste jednou diky za tipy a rady, jdu koukat na net, co kdo nabizi, zkusim objevit recence a tak. Prima odpoledne preje Yarda.

      0 0
      • Blade  

        No tak pak je to jasný a je to jak sem říkal. 1,95" vs. 2,35". Zkus 2,1" určitě to bude o něčem jiným.

        0 0
      • davebike  

        Cus kluci, jak si tu ctu ve Vasich nazorech, tak me napada jedna vec. Na kolik to foukate? Jestli tam mate 4 atmosfery, tak se neni cemu divit ze ty gumy nedrzej. Co takhle 2,5 ? uvidite hned zmenu v chovani!!!

        0 0
      • davebike  

        Cus kluci, jak si tu ctu ve Vasich nazorech, tak me napada jedna vec. Na kolik to foukate? Jestli tam mate 4 atmosfery, tak se neni cemu divit ze ty gumy nedrzej. Co takhle 2,5 ? uvidite hned zmenu v chovani!!!

        0 0
    • v POHODÌ klokan  

      No já jsem doteď jezdil Maxxis Minotaur full knob 1,95" (asi předchůdce Ignitora) a fakt to nejsou dobrý gumy. Vydržely tak 1000 celkem v pohodě, pak se z nich staly galuzky (samozřejmě hlavně zadní). Na silnici s nima jezdit ještě šlo, ale na jakýmkoliv nezpevněným podloží jsem byl v řiti. Do zatáček fakt velkej podkluz. Na druhou stranu byly celkem lehký (přestože jsou drátový-po sundání vážily asi 450g :-) Teď mám vzadu NN (možná pořídím RR a NN dám dozadu) a je to o něčem jiným.

      0 0
    • nobody  

      uvažuju nad nima a nevím co si z toho vzít :( jde mi o povrch lesní,polní cesty (střední terén),asfalt (bahno jen výjimečně,když začne pršet na vyjížďce) – hodí se na to?

      0 0
      • pali  

        mozem ti napisat ze ten zakladajuci test alebo ako to nazvat neber vazne ja som na tych gumach odjazdil niekolko sezon a to som menil asi 2 sady za sezonu a nie je to len v gumach, tieto zlyhavju v hlbsom bahne inac na suchych povrchoch a sotoline,kame­nistych psazach v pohode jazdil som ich v 1,9 a 2,1 je to aj o husteni pokial nepotrebujes vynomocny grip je to v pohode, tuoto sezonu som ich u nas nezohnal tak som znenil inac by som ich znovu nasadil,ak viem ze prevazuje blato prezuvam.

        0 0
      • nobody  

        a co srovnání Ignitor 2,1 vs IRC Notos 2,1, který plášť je lepší na suché polní cesty (někdy asfalt)

        0 0
    • PjSky  

      ja si taky pichnu… Maxxis Wormdrive jsem obul po Kende Quick [semislicky] a zatimco Kenda mi vydrzela 5,000km Maxxac zadni se sjel za 1,000km. to je dost na exkrement.. uz nikdy vice. je to jen takovej kondom a na nem nalepeny trosku vzorku.. tss..

      0 0
    • JirkaD  

      Já jsem na Ignitoru a Dynomite 1,95 odjel několik dlouhých maratonů, Bikechallenge a hromadu vyjížděk zcela bez problémů. Ve sjezdech neuklouznou, ve stoupání drží. Nemůžu si stěžovat. Jedině snad na to, že díky větší vzdálenosti figur od sebe mají možná větší valivý odpor.

      0 0
    • Extremist  

      Asi tak: U nas se Ignitory jezdi a zatim si nikdo nestezoval. Vozime ale v provedeni 120 TPI! Rychle se sice sjizdeji, ale drzi… Doporucuji! P.S.: 2. misto: www.beskydbike.com/…y2007_45.JPG

      0 0
    • Santus  

      ignitor je vyborna guma, jezdim ho nekdy na prednim kole, rozmer 2.1. Jak pises, taky me na asfaltu trochu podjel pri naklonu,ale to je tim ze jedes po tech vysokych spuntech. Neni to ale guma na silnicu, na to je lepsi galuska.
      Taky je dulezity neprefukovat.

      0 0
    • Suly  

      1500km když sou tak špatný… proč?

      0 0
    • Sobi  

      Ingitory jsem jezdil a vůbec mi nesedly a rychle se ojely…byly to nejhorší pláště co jsem jezdil… Po x možnostech a zkoušení mám konečně něco co mi sedí Schwalbe NN kevlar 2,1 vepředu a SS kevlar 2,1 vzadu a fakt super… Ingitory nebrat. Úplně stejný jsou Continental Explorer!

      0 0
    • fcelak.majak  

      Tak jsem nakonec sel do Geax Argo 2.00, bezdusoveho provedeni (tudiz jsem vlozil cca 1.800,– Kc do No Tubes systemu, fujtajbl, to je drahe jako cert), maji na boku napsane, ze se jedna o High Performance provedeni, take je tam zminka o Aramidu. :-) Jsem z nich naprosto nadseny, temer u vytrzeni, ty plaste se v aktualnim pocasi na dostupnem podkladu v terenu chovaji jako buldok, kam kolo poslu, tam jede bez smekani – klouzu jen na sikmych pricnych vystouplych korenech, coz je standardem a neresim to. Dal jsem na doporuceni hochu co jezdi zavody za nejmenovany Ostravsky kvelb, ze na podzimni pliskanice, spadane listi, bahno a mokro se da bez vyraznejsiho pochybeni sahnout po techto plastich. Protoze nevidim binec, co se skryva pod listim, nechal jsem se uhovorit na No Tubes. A kdyz uz jsem byl marnotratny, koupil jsem take nove sedlo – „fyzika“ (pac jsem studovany fyzik, tak jsem pochopitelne zustal u „fochu“) Nisene Sport (odradila me cena „Gobiho“), nove zimni rukavice, termobidon a silikonovy olej. Vyplaznul jsem celkem dosti pres sest tacu, nicmene prozatim jsem enormne spokojeny, obzvlast na tech plastich si pripadam jako pan lesu, vod, tuni a strani – neprokluzuji, zabiraji, derou se se mnou bez odmlouvani vsim tim podzimnim marastem a cini me stastnym a spinavym jak to prase… :-) Doporucuju vrele vsem, „fyzika“ jakbysmet. Yarda.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.