• odik

    Za mých mladých let jsme do pláště před nandání duše aplikovali klouzek (mletý mastek)

    Po přečtení mnoha diskuzí zde ba foru : duše versus bezduše, mám jasno – s mým nájezdem nemnoha kilometrů jedině duše.

    Dávám pro svůj klid do pláště trochu https://www.ddpneu.cz/…-500g-mastek.

    Praktikujete také někdo?

    0 0
    • snas89  

      Ne.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jIrI___  

      Nikdy jsem to nedělal. Jaký účel plní ten mastek v duši?

      0 0
    • Alojs01  

      Nevim, kolik ti je, ale na kole nejak vic jezdim 35let a ani ja, ani nikdo v mem okoli to nedelal…:-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • drood  

        Běžná věc. Klouzek zabraňuje slepení duše a pláště, umožňuje rovnoměrné rozložení duše v plášti, protože snižuje tření, je nezbytný při skladování duší (na nové duši v krabičce je taky). Používá se pro vše od koloběžky po obří tahače… Ale dneska se na to spíš kašle…

        0 0
        • Alojs01  

          Ze je na nove dusi z vyroby ano, ale ze by nekdo pred nasazenim vysypaval plast, nebo nejak aplikoval na dusi, tak to nevim.

          0 0
    • adam1  

      My to potíráme špekem nebo sádlem :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Esi  

      Ne je to určitě zbytečné, i když je ta duše v plášti několik sezón, tak se jí nic nestane

      0 0
      • drood  

        Protože nový plášť i nová duše se sypou klouzkem už u výrobce…

        0 0
        • Georrge  

          Duše je vysypaná zevnitř, aby se ve vyfouklém stavu neslepila, ale zvenku teda moc sypaná nebývá. Kolikrát mi přijde že vůbec.

          0 0
          • Esi  

            A opravdu se vám někomu stalo že se to přilepilo? Já jen že jsem přezouvali dceři kolo, bylo to obuté 4 roky najeto asi 3000km protože to říznula, ne úplně skrz ale byla tam boule a nikde ani náznak toho že by se to chtělo slepit k sobě.

            0 0
            • Prasopes  

              Já jezdím na kole skoro 40 let a v životě jsem o problému slepujících se duší neslyšel:-) Na tohle vlákno čumím jak puk

              0 0
              • jeniiiik  

                Bikeforum ti najde problém i tam, kde běžně nebývá. Spolehni se. ;)

                0 0
              • Esi  

                No právě, taky jsem o tom nikdy neslyšel i taková ta kola na kterých jezdila babička na vesnici, tam byl jeden plášť klidně 10 let dokud z toho nekoukalo plátno. Už jsem viděl přirezlý drát z patky k ráfku, ale slepenou duši s pláštěm jsem ještě neviděl ani o tom neslyšel

                0 0
            • jIrI___  

              O nějakém slepení duše a pláště slyším za 30 let poprvé :)

              0 0
              • jardalee  

                no me se to stalo a skoro sem ju nemohl odtrhnout ale jenom jednou nakej kevlar a levna duse absolutne jenom guma a asi po pul roce to bylo k sobe prilepeny,prave sem zvyklej kupovat jenom ty rubeny ale tady byl potreba dlouhej AV ventilek tak sem vzal nejakou DURO nebo neco takovyho a prilepila se :)

                0 0
              • Alojs01  

                Slepeni je silne slovo, ale treba dnes pri vymene plaste jsem musel dusi „odtrhnout“. Ale zadny drama, slo to vzdy docela zlehka. Duse byla v plasti cca rok.

                0 0
            • xtonda  

              Já sem to při měnění duše nebo pláště přilepené párkrát měl, ale jen tak lehce, bez problému to šlo oddělit, ani by mě nenapadlo to něčím patlat.

              0 0
            • Hrabex1  

              skoro pokazdy, kdyz nemam 2 defekty v kratkym intervalu.

              0 0
            • kotew CZE JIHLAVA  

              Ano,občas se to stane no :-)

              0 0
            • novas752  

              Čas od času se na to dá narazit. Opravdu raritní případy odtrháváš duši z pláště docela silou. To jsou takový ty případy „jeden plášť na 10 let“. Ale drtivá většina naprosto bez problému, pro aktivního cykliwru který sjede plášť za 2 roky nebo méně je to úplný nesmysl řešit, kladický hledání probkémů tam kde nejsou.

              Mastek je v duších zevnitř, zvenčí bývá jen na některých, pláště jsou imho úplně bez.

              0 0
              • ScottAspect  

                Ono je to i o tlaku. Na měšťákovi, kam peru přes 4 bary, tak se ta duše měla tendenci vlisovat do pláště :D

                Bylo třeba ji z něj pak vytrhnout.

                0 0
          • jardalee  

            rubena a mitas je hodne i zvenku a hodi se to protoze kdyz je jakoby mensi tak se obcas priskripne pod patku plaste a popraskovana vyskoci :)

            0 0
            • Hrabex1  

              to prece muzes zkontrolovat vizualne, nez kolo nafoukas, ne? Po celem obvodu stlacis plast a pokud tam bude skripnuta duse, uvidis to.

              0 0
              • jardalee  

                covece neuvidis,stalo se me to teda jednou kdy to doslo az k defektu ,proste nektery duse jsou tak dementni ze maj mensi obvod i kdyz je clovek lehce nafoukne pri nasazovani a kdyz se to sejde i s uznych plastem tak se to proste jenom rozkem priskripne a vypada to vsechno v pohode ale asi az po mesici defekt a vidim vnitrni tak sem tipoval pasku ale moc sem tomu neveril byl to dvojnyt rafek a tam jsou ty diry nytovany a nejsou ostry a prave skripla duse o tu patku ale fakt jenom kousicek

                0 0
    • jardalee  

      kupuj rubeny/mitas ty jsou jakoby popraskovany necim a je to dobry ze se duse neprilepi na plast a neskripne treba pri nafukovani,trochu toho prasku byva i primo v dusi zase opet aby se to neslepilo k sobe

      0 0
    • scota  

      Za starých časů byl kousek klouzku i v lepení ;-)

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tohle se standardně řeší vymácháním prstů v prachu cesty a následné aplikaci na čerstvou lepeninu :-)

        0 0
    • ronda  

      Jen mě tak napadá, že příčinou valivého odporu je i tření mezi pláštěm a duší. A to mastek o něco sníží.

      No a krapet se sníží i tření těsnější patky při nahazování pláště. Bez souvislosti s tímhle vláknem jsem zrovna nedávno pořídil od Ferdusů. Kromě toho taky ten modrej gel pro snadnější obouvání a čistič před lepením (místo šmirglu). Kromě mastku odzkoušeno a funguje jim to, hajzlíkům.

      0 0
      • Hrabex1  

        a neni to treni mezi plastem a dusi nizsi, kdyz se k sobe prilepi?

        0 0
    • babkanakole  

      Sypu ;)

      Ale jen náhradní duši, a ještě vozím zabalenou v igelitu. Protože až donedávna jsem jí na kole vozila řádově léta, tak abych jí v případě potřeby vůbec dokázala použít alespoň na dojetí. Samozřejmě tak jde na kolo, ale primárně to je kvůli tomu převážení v podsedlovce. Kdykoli jsem usoudila, že náhradní duši vlastně tahám zbytečně a stačilo by jen lepení, řízla jsem ventilek.

      0 0
    • Pedro404  

      Na sjezďáku jsem kvůli přilepení k plášti vzadu vytrhal ventilky z nespočtu duší, ale nikdy jsem si nevzpomněl na nákup pudru, abych to proaktivně vyřešil, takže jsem dycky na konci dne vypouštěl duši, pootočil natočenej ventilek do protisměru a zase nafoukal, aby to další den vydrželo:)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • ScottAspect  

      Aplikoval jsem, když jsem měl na kole takové debilní jednostěn, které byly hluboké a duše tam nezalezla a jen se roztahovala, až se roztrhla. Po namastkování byl chvíli pokoj. U běžných kol a ne nějakých takovýchto taiwanských archaismů si myslím, že mastek nemá význam.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.