Ahoj,
otázka zní: ,,Mažete niple na kolech?" Ptám se, protože se blíží doba sněhové nadílky a další směsí soli, sněhu, vody a tak je potřeba na to kolo připravit.
Ahoj,
otázka zní: ,,Mažete niple na kolech?" Ptám se, protože se blíží doba sněhové nadílky a další směsí soli, sněhu, vody a tak je potřeba na to kolo připravit.
Nic takoveho nedelam. Zalezi taky jake niple mas. Duralove nemaji moc v lasce solnou sracku a rady zarostou. Preventivne je dobre takoveto niple proti vnikani sracek do zavitu pojistit nejakym loctitem ap.
Mam DT SWISS kola a vidina toho, že se mi rozpadnou sežráním od soli se mi moc nelíbí. Takže proto si si říkám, jedtli nemám každý nipl zakápnout motorovým oleje a nechat být:)
a nebylo by lepsi koupit nejaky levny kola na zimu?
Taky myslim, treba ty co nabizi Scalar, by na zimu mohly byt dobry, obzvlast za ty penize.
Taky myslim, treba ty co nabizi Scalar, by na zimu mohly byt dobry, obzvlast za ty penize.
Al niple jsem máčel ve lněném oleji, ale to spíš proti povolování
jasně..pak se už povolovaly samy…
co k tomu dodat? Moje zkušenost je, že se mi Al niple trochu povolovaly. S použitím lněného oleje který zaschne, a funguje dejme tomu jak locktide, tak držely a nebylo potřeba dotahovat výplet. Někdo má třeba jiné zkušenost a nikomu to neberu
Je to tak, driv se pouzival, nebo taky fermez.
No ono je to v podstate jedno, rostlinny olej, ktery po case zpolymeruje.
Ja si vzdycky vzpomenu na moji prababicku, ktera vsechno mazala vegetolem, od kolecek na kocarku az po panty na dverich. A vsechno bylo desne zasrane a furt to lepilo!
Napadaji me snad nejake vosky na auto, ty by mohly nejaky cas vydrzet. Barvou bych si to urcite nepiplal a olej ti v korozi nezabrani. Imho je dulezitejsi namazat zavit vazelinou, aby casem nezarostl.
Jinak jak pisou ostatni, sezen zimni kola. Ja jsem si loni vypletl kola na pevnych jednostennych rafcich a spokojenost velika, celkem lehke a v ramci moznosti i tuhe, mam tam 36 spic a nejak je nesetrim.
Každej Alu nipl by měl být z výroby eloxovanej, tzn. povrchově ošetřen. Pokud po vjížďce kolo opláchneš od solnýho roztoku, nebudeš mít na povrchu niple problém. Pokud to necháš působit, nic tomu nepomůže, zašedne to. I po oplachu ale zevnitř (v závitu)zarostou, ale s tím asi nic neuděláš, je to daň „bezpečného“ ježdění motoristů a šmajdání chodců. Rozplejtat před zimou a mazat závit vazelínou, no to si raději nechat udělat niple s maznicí:-) Nebo pojezdit třeba u nás v KrNaPu:-) tam nesolej!
Jo, az ted jsem to pochopil. Jsem myslel, ze patris mezi ty mistni lestice a nechces, aby ti ty niple zasly.
Neleštím, jen se o kolo starám a nerad bych po zimě kupoval nový kola:) nic víc:)
vím, že stará diskuze, ale včera jsem přeplítal starý výplet na nový ráfek a nějakým hnutím mysli jsem všechny závity drátů strčil do vazelíny, aby se s niplama pěkně točilo. Teď mám takový pocit, že to byla hovadina, protože se to může povolovat a čtu, že se to spíš pojišťuje lakem a pod proti protáčení. Mám to už nechat, nebo je to móc špatně ?
Díky.
Delam to odjakziva a nejake povolovani nepozoruji. Dulezity je rovnomerny vyplet, pak se vyplet nema duvod povolit. Ona se ta vazelina stejne po case vyplavi.
díky, já mám pocit že jsem to tak udělal už posledně (pár let), ale nebyl jsem si jist. Ráfek jsem přehodil sám, ale docentrovat to chci dát do servisu. Já bych to asi „nějak“ udělal, ale nemám na to to správný náčiní a zkušenosti. Takhle to bude snad pořádně a chvilku to vydrží.
dal jsem kolo na docentrování do servisu a teď mi volají, že je ráfek špatně napletený a že to nemůže fyzicky seřídit na střed, že to bude praskat.
Výplet jsem zafixoval na orig kole od Authora provázkem a 1:1 přenesl na nový Remerx Dragon. Dal jsem pozor, aby dráty šly do lehce excentricky vrtaných děr ráfku správně – levé doleva, pravé doprava.
Pro Author a Amulet to prý naplétají stroje a dělají to nějak blbě, že to prostě teď fyzicky nejde vycentrovat, protože by praskaly dráty či co. Nerozumím tomu. Stavím se tam odpoledne a zkusím to pochopit. Už jsem takto výplet přehazoval a nebyl problém. Ale nemyslím, že by ten technik, který to asi dělá roky, nevěděl o čem mluví. Jen mi není jasné, co může být špatně.
Ty rafky mely stejne ERD? Na stred v podelne ose kola jsi to centroval?
To je dost divny. Jestli ma rafek stejny ERD (±), a puvodni byl na stredu, nevidim duvod, proc by nebyl na stredu novej :)
To je důvod, proč záplet provedený zákazníkem neberu na docentrování. Většinou se takto navyšuje pracnost. Ještě horší je , když zákazník kolo kompletně rozplete sám a mají se použít původní dráty.
vidím to obdobně.
Tak si vem kolo zpet a vycentruj si to sam. Pokud jsou draty namazane, postupne dotahuj niple v ruce, pak hod do kola, na cepy Vcek pridelej medeny drat podle ktereho budes centrovat a postupne dotahuj na napeti, kdy budou draty pekne zvonit. Podle vysky tonu zhruba i poznas rovnomernost vypletu.
asi by stálo za to nejdřív zkontrolovat kam vyjdou závity v niplu. Ale to mu jistě řekne ten servisák.
ráfky jsou rozměrově skoro stejné, původní Author Xenon, nový Remerx Dragon, výška kolem 21mm, nejde o to, že by neseděla délka špic.
Já jsem to jen předpřipravil tak, že jsem na původním kole zafixoval špice, vyšrouboval niple a takto to kompletně dal do nového Remerxe Dragon. Všechny niple utáhnul o stejný počet otáček a na straně ořechu o 2 víc. Výplet jsem nechal povolený, aby se dal jednoduše docentrovat dle potřeby, tedy hlavně na stolici na střed. Už takto neházel a běžel čistě. Takže ten záplet jsem v zásadě nedělal já, ale Author, tak jak byl jsem jej jen přesunul do druhého ráfku. Potom by musel být podle mě špatně už od výroby, pokud je tam teď nějaký problém.
Nic jsem nerozplétal, ani z náboje, ani neměnil křížení špic. Tak zatím nevím, co tam může být principiálně špatně.
Tak pokud by nesedelo ERD, tak se klidne muze stat, ze puvodni draty budou bud dlouhe na strane kazety, nebo kratke na opacne strane a proto to nemohou vycentrovat na stred, protoze je ty draty nepusti.
Zkousel jsem se po tom ERD podivat a nasel jsem pro Author Xenon ERD 544mm, pro Dragon 719 ERD 535,5mm.
Otazkou je, zda tem cislum merit, protoze z vlastni zkusenosti vim, ze Remerx uvadi u ERD casto nesmyslne udaje.
Pokud by se tomu dalo verit, tak by to vysvetlovalo tu nomoznost dotahnout vyplet na stred, draty u kazety by byly moc dlouhy a nipl by byl nadoraz.
ten servisák říkal, že by to musel na té jedné straně přeplést (takže by to šlo s nějakou změnou), protože se prý snad dráty nedotýkají a praskalo by to. To by snad jedině znamenalo, že se vnitřní a vnější drát nekříží přes sebe, ale „pod sebou“, ale toho si nejsem vědom a jak píšu křížení je převzato původní.
On s tím nechtěl pracovat tak, jak je to napleteno, ne že by to nešlo dát na střed.
Odpoledne bbudu snad chytřejší, po telefonu jsem to nepochopil.
Ajo, tak to jsem spatne pochopil, predpokladal jsem, ze puvodne to bylo vse napleteno dobre.
to já taky :)
Tim krizenim se draty nepatrne zkrati, ale hlavne se vyrazne zpevni vyplet. Uz jsem videl kola, kde se 3× vyplet nekrizil, neni pro to ale duvod. Ten mm o ktery se draty zkrati muze pomoci pokud jsou uz ted niple nadoraz.
Samozřejmě souhlasím s tím že není důvod to nepřekřížit ale míra toho zpevnění kterou to přinese a zdůvodnění proč by mě zajímalo – řeším kolo jako model. Klidně email ať to tu nezasíráme.
normálně se dráty kříží spodem spodem horem, druhý drát pak horem horem spodem. Pokud to máš stylem horem horem horem tak je to celkem rarita a taky bych to předělal. Moc práce to není.
je pravda, že téma je o mazání niplů, tak poslední info, kdyžtak se pak může pokračovat v podobném nebo novém tématu:
Problém má být v tom, že tažný drát na straně pastorků jde vně a odpovídající na protější straně vnitřkem. Tím pádm to prý bude dělat neplechu a nedostane to na střed, protože by byly moc přetažené dráty, které pak budou spíš praskat. Takto už to bylo napletené od Authora (na Visionovi), takže to není tak, že bych přehozením ráfku něco domrvil.
Protože to tak jezdilo roky až do probrždění ráfku bez problému, nechal jsem to (tím pádem bez záruky) docentrovat v současném stavu. Přehazovat stávající použité dráty – to už by spíš praskly z důvodu, že nebudou sedět ve vymačkaných polohách kde dřív.
Na jiném, již přeplétaném kole na Véčka to mám v tomto ohledu stejně jak říkal servisák – oba tažné vně.
Canyon Spectral (v profilu) na DT Swiss to má stejně jako Author – tažný u pastorku vně, protější uvnitř (ale to jsou kotouče, ploché dráty). Silnička DiamondBack to má přesně opačně než Canyon a Author – u pastorku uvnitř, naproti vně. Takže jediná varianta, kterou teď doma nemám, je oba uvnitř.
Co vy na to, je zapletení tažného drátu u pastorků vně a na druhé straně uvnitř fatální blbost ? Nebo je to v zásadě jedno? Že by to servisák dělal jedním naučeným způsobem a vše jiné pro něj bylo špatně, i když to špatně není ? Díky.
Je to výmysl, dělá se to tak i tak a není prokázané ze by to fungovalo lip nebo hůř
Servisakbto ma naučené a tak to prostě musí vyžaduje
Tak tento argument je dle meho blbost. Kazdej to zaplita jinak, nekdo tazny ven, nekdo dovnitr, nekdo (i dle shimana) na kazde strane jinak a svete div se, vsechny ty kola jezdi a jdou vycentrovat a vystredit.
Díky, uklidnili jste mě. Jinak koukám že diskuze o tom probíhala např. už tady
Kamosovi se povedlo, ze mel VSECHNY spice na jedny strane zvenci. Jako hlavickou ven, to musel bejt hell zaplejtat :D A praskat zacaly az treba po pul roce DH.
Na tohle co resis je spousta ruznejch nazoru, a neni to prakticky vubec podstatny..zvlast ne bez kotoucu.