• nox159

    **!! předem řikam že tedka mi nejde o flame !! **

    Zdravím,

    otazka na supisty – za jak dlouho vymekne tenkostenny hlinikovy ram od supu ( konkretne starsi modely ramu vaha okolo 1,45kg ) je toto meknuti pozorovatelne… za jak dlouho…?

    diky

    nevhodne přizpěvky budu blokovat!

    ps: nalepky nejsou pod lakem, jinak bych o tom ani neuvazoval :D

    Anketa: Jak dlouho si ram udrzi svoji tuhost ?

    1x
    9%
    0x
    0%
    2x
    18%
    0 0
    • Ruprt2  

      a ptáš se jak měkne reálně, nebo jak by měkl tobě, popř. jak měkne podle noxových měřítek?

      0 0
    • Pumsc  

      hlína měkne,to je jasný ale pozorovatelný to je až když praskne:D,spíš po víc jak 20000km…a taky jde o styl ježdění že:),je xc a xc…

      0 0
    • kubad  

      závodní rám max na 2 roky pak většinou praskl :-)

      samozřejmě zaleží kdo a jak na něm jezdil, jako jetinu bych ho nekupoval

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • roud  

      hliníkovej rám je na dvě zävodní sezóny…

      0 0
      • JakeF  

        :) Když máš štěstí…

        0 0
        • roud  

          oki tak na max dvě sezóny xD

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • duk  

          Mslím že ten tvůj trek vydrží klidně víc, po 2 letech závodění praskaj hlavně Alu ultralajty. Poctivý rámy vydržej víc.

          0 0
          • JakeF  

            No když myslíš… :) Ale je fakt, že nějakej lehkej hliník bych nejspíš býval rozpůlil…

            0 0
      • nooski  

        To je taková kravina! :-)

        To je stejné, jako když řeknu, že karbonové rámy jsou měkké. Je tolik různých slitin, tolik konstrukčních řečení, obrovské hmotnostní rozdíly mezi rámy – klidně i 1kg mezi silničními. Věřím, že taková plechovka jako Columbus Airplane vydrží ty 2 sezony a šlus.

        0 0
        • roud  

          tak prefpokladsm ze se tu nrbavime o dvoukilovejvh mrfkach typu rb crx ktery jsou svsteny z lesenarskejch trubek ale o lehkejch xkrat zess kterejma bemem za odni sezony xkrat prastit a das jim prostd zahul co k tomu fict vic…labovanej­ch ramech

          0 0
          • duk  

            Nemohl bys mi to prosím přeložit?

            0 0
          • Čárlí  

            To bolo po akom?

            0 0
          • nooski  

            Klein je z roku 1996, je lehounký. Jeho historii neznám, ale prý se na něm hodně závodilo a je chudák dobitý až z toho srdce bolí. Dokonce na něm nějaké prase vozilo 140mm vidlici, na kterou rám nebyl stavěný. Přesto nemám s tuhostí problém a to jezdím mnohem silověji než většina bikerů a s pevnou vidlicí. Nevšim jsem si, že by z rámu byla nějaká žvýkačka. Prolbém s tuhostí jsem měl jen na rámech z oceli, karbonu a právě Airplanu v kombinaci s karbonem. S hlínou nikdy a to jsem jich dlouhodobě jezdil 5. Toť mé zkušenosti s měkkými rámy.

            0 0
      • prvniodkonce  

        Dvě sezóny al supa mám a předpokládám, že ještě několik sezon mít budu. Blbost.

        0 0
    • jecnak  

      Mne prasknul po trech letech, ale malokdo dava na XC ramech 70cm dropy na placku :-). Zadne meknuti jsem nepozoroval. Mnohem znatelnejsi je povolovani-vytahovani vypletu. Meknuti jsem nepozoroval zatim u zadneho duraloveho ramu co mam a to maji nektere najeto vic jak 40000km. Cele to meknuti duralovych ramu povazuju za famu.

      0 0
      • Georrge  

        spis by mely tvrdnout :D

        0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Přesně tak. Každej kdo někdy absolvoval laborky na „Vlastnosti materiálů“ ví že takové „opakované“ výlety za mez kluzu způsobují křehnutí, jinými slovy – tvrdnutí ;-)

          0 0
          • Georrge  

            presne, material se cyklickym namahanim vytvrzuje, roste jeho pevnost ale i krehkost, a pak pri nejakem vetsim razu praskne, prestoze by to kdysi kdyz byl novy v pohode vydrzel. Takze nejak nechapu co vsichni maj s tim meknutim ramu :)

            0 0
            • michals1  

              U duralového rámu jsem naopak vždy pocítil zřetelné vyměknutí po několika letech provozu.

              Po jisté době se rám stane kvůli vyměknutí naprosto nepoužitelný pro jízdu do kopce či jízdu proti větru, pak již je výměna nutná. Prasknout vůbec nemusí.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • jIrI___  

                Jako že když fouká vítr, tak ti jeho nárazy mění geometrii rámu?

                0 0
                • StuntJ  

                  Jasně ! Rám se při bočním větru prohne jako luk a on pak jezdí do kolečka … :o))

                  0 0
                • michals1  

                  Zobecnil bych to na situace, kdy je potreba vyvinout do pedalu vetsi silu. A kdy je snizena tuhost ramu nejvice znat.

                  0 0
                • Ruprt2  

                  se na něm vyfouká plachta, a když neumíš křižovat, tak jsi v hajzlu

                  0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • roud  

        ja jsem psal ze praskne ne ze zmekne a samozrejme to nebude platit u stoprocent ale urco to bude spouuuuusta kusu rozhodne vic nez pri rekreacnim jrzdeni po polnackach…

        0 0
    • nox159  

      mel jsem tedka v rukach G7 jezdena 3 roky zavodne a jestli takhle vypada vytvrzeny rám tak nechci videt jak vypadal nazacatku… – proto se na to ptám :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.