Jak přiděláváte kabel od měřiče kadence aby to nebylo jak pěst na oko??
Jak přiděláváte kabel od měřiče kadence aby to nebylo jak pěst na oko??
Vcera jsem pridelaval polar c100, wirless cidlo je jako pest na oko. Na zadni savli uz blbl signal, tak jsem ho musel dat na ramovou trubku. Kabel u HAC4 mam veden spodem mezi lanky a taky to je videt.. si nevyberes, smir se s tim… B
taky ho mam na sedlový, ale myslim že ten signal je resitelnej. U cidel k modelum S je moznost zvyseni sili signalu. Proste to cidlo rozeberes a jsou je tam jumper, kterej muzes nastavit do jiny pozice. Mohlo by to byt stejny, ja sem to u sveho delal, jinak to blblo.
Původně jsem ho měl namotaný na lanko, ale klepalo to o trubku. Teď ho mám zespoda na trubce po celé délce přilepený průhlednou samolepou. Ta současně funguje i proti omlácení rámu od kamínků.
zeptám se „znalců“ : Jak moc využíváte měřiče kadence ? lze za nějakou dobu se sžít s optimální kadecí a nepotřebovat ji ?
Sice znalec nejsem, ale odpovím. Dřív jsem to považoval za zbytečnost (něco navíc), ale dnes už jezdím jenom s tím. Tím myslím, že na tachometru mám místo ujetých kilometrů zobrazenou kadenci. Alespoň mě neznervózňujou ujeté kilometry… ;)) Naučil jsem už jezdit na určitou kadenci (90–100), kterou se snažím držet i v kopcích. Navíc u toho třeba sleduju, že na začátku tréninku mám problém držet 90, ale ke konci klidně jedu i 100.
obecně neni dobrý jezdit v kopci frekvenci stejnou jako po rovině, pokud za tim neni nejaky zvlastni treninkovej cil.
No, při závodě se snažím jet tak, ať se mi jede nejlépe. Ale pokud trénuju třeba sílu nebo vytrvalost v kopcích, tak měřič využiju … ;)
Taky nejsem znalec… kdyz uz se naucis tocit, tak pri normalni jizde si to asi ohlidas, ale ja se i tak obcas pristihnu, ze hamtam, takze tam tu kadenci mam zapnutou porad :) Pokud budes chtit trenovat silu na nizsi kadenci v kopcich tak tam se cidlo kadence urcite hodi.
no,na silničce mám bezdrát.mám to nastaveno tak,abych videl tepy,doba jízdy a kadenci.bez ni bych asi uz nemohl jezdit,vymenil jsem ji na za aktualni rychlost
Vozil jsem ho několik let na silničce a chvilku zkoušel i na biku. Senzor kadence se mi na kole vůbec nelíbí (bezdrátové jsou většinou s velkým a ošklivým vysílačem, drátový zase ten kabel…) a protože pro mě kadence není nijak zvlášť důležitá (ze začátku jsem to měl, jen abych viděl pro zajímavost jakou jezdím), tak teď už senzor kadence na kole nemám. Po čase jsem stejně získal docela slušný odhad, jak na základě samotnýho pocitu, tak na základě údaje rychlost/převod.
Sžít s optimální kadencí, to už je horší, protože není nijak jednoduché najít si pro sebe optimální kadenci. Hned poznáš, že má někdo extra níkzou, ale když už se pohybuješ v nějakém rozumném intervalu, tak najít tu optimální jen na základě svojeho pozorování je velmi obtížné.
Ono při změně kadence na kterou jsi zvyklý trvá dost dlouho než si navykneš na tu novou a ze začátku ti to vždy přijde horší i když to pak po čase může pro tebe být lepší.
Já kdysi před dost lety jezdil strašně nízké kadence (protože jsem měl jeden tác a jen těžší pětikolečko, takže jsem prostě neměl rozsah převodů na vyšší) a bylo jednoznačný, že to je špatně. Když už mi kolo umožnilo jezdit vyšší kadence, tak mě trvalo rok než jsem si na ty vyšší zvyknul a až po tom roce se mi začalo na ty vyšší jezdit mnohem lépe. Ale jestli to je optimální kadence to do dneška nevim, ale už to nebude mít k optimální určitě zase moc daleko. Tu kadenci už mam teď hodně let zažitou, takže i kdyby pro mě byla optimální o malinko někde jinde, tak už ji měnit nehodlám (jezdím v rozmezí 70–100 ot/s).
Ještě dodám, že tepy jsou pro mě mnohem důležitější a nepostradatelné narozdíl od kadence.