Zdravím,
dostalo se ke mně ze známosti zadarmo kolo MERIDA Crossway TFS 300 model rok 2012.
Bohužel majitel řešil údržbu stylem „měním až se rozbije“.
Chtěl bych dát kolo trochu do kupy. Nechci si zatím kupovat nové kolo, protože nevím jestli mě to bude na kole bavit. 8 let jsem teď na kole nejezdil. Moje představa je zatím jezdit akorát do práce (cca 5 km) a vyjímečně na nějaký výlet (spíše silnice, cyklostezky, polní cesty). Nájezd odhaduji cca 500 km ročně.
Vzhledem k tomu, že mi dost vyhovuje rám a geometrie kola, tak se mi ho nechce dávat úplně pryč a kupovat bazarové za cenu oprav + mám rád takovéhle projekty, kde si něco postavím/opravím.
- Brzdy tu řešit nechci, mám zdarma jedny nové skoro nepoužité, které pasují.
- Řetěz jsem naměřil 133 milimetrů a věřím, že byl dlouho ježděný. Letmým pohledem nejsou zuby na kazetě úplně stejné. Nezdá se mi, že by kolo řadilo vyloženě špatně nebo nepřesně nebo přeskakovalo.
Má cenu zatím vyměnit jen řetěz a kazetu + kliku až bude přehazování vyloženě špatné?
Co tam osadit? To stejné? Nebránil bych se i úpravě na jednu/dvě kliky, ale zase kvůli tomu nechci dělat nový výplet. Ideálně jen výměna převodových komponentů
Kliky SR XCR-V3-T428-WH 48–38–28 CG
Kazeta Shimano CS-HG20–9 11–34
Přehazovačka Shimano SLX-9
Přesmykač Shimano M390–9
Řazení Shimano SL-M430 3/9
- U vidlice se při zaplém odpružení ozývá v horním dorazu cvakání. Taky se mi zdá, že už je měkká.
Má to už taky za sebou? Co tam dát?
Děkuji za veškeré rady a názory. Věřím, že koupí jiného kola v lepším stavu bych si ušetřil nějaké peníze, spoustu času a nervů, ale vzhledem k vstupní investici 0 kč a dalším důvodům zmíněných výše se na to chci vrhnout. Cenu opravy bych si přestavoval do 6 tisíc s tím, že bych si všechno udělal sám.