Merida 2012 oprava, vyplatí se?

11 nepřečtených
  • ThoughtlessBottle

    Zdravím,

    dostalo se ke mně ze známosti zadarmo kolo MERIDA Crossway TFS 300 model rok 2012.

    Bohužel majitel řešil údržbu stylem „měním až se rozbije“.

    Chtěl bych dát kolo trochu do kupy. Nechci si zatím kupovat nové kolo, protože nevím jestli mě to bude na kole bavit. 8 let jsem teď na kole nejezdil. Moje představa je zatím jezdit akorát do práce (cca 5 km) a vyjímečně na nějaký výlet (spíše silnice, cyklostezky, polní cesty). Nájezd odhaduji cca 500 km ročně.

    Vzhledem k tomu, že mi dost vyhovuje rám a geometrie kola, tak se mi ho nechce dávat úplně pryč a kupovat bazarové za cenu oprav + mám rád takovéhle projekty, kde si něco postavím/opravím.

    • Brzdy tu řešit nechci, mám zdarma jedny nové skoro nepoužité, které pasují.
    • Řetěz jsem naměřil 133 milimetrů a věřím, že byl dlouho ježděný. Letmým pohledem nejsou zuby na kazetě úplně stejné. Nezdá se mi, že by kolo řadilo vyloženě špatně nebo nepřesně nebo přeskakovalo.

    Má cenu zatím vyměnit jen řetěz a kazetu + kliku až bude přehazování vyloženě špatné?

    Co tam osadit? To stejné? Nebránil bych se i úpravě na jednu/dvě kliky, ale zase kvůli tomu nechci dělat nový výplet. Ideálně jen výměna převodových komponentů

    Kliky SR XCR-V3-T428-WH 48–38–28 CG

    Kazeta Shimano CS-HG20–9 11–34

    Přehazovačka Shimano SLX-9

    Přesmykač Shimano M390–9

    Řazení Shimano SL-M430 3/9

    • U vidlice se při zaplém odpružení ozývá v horním dorazu cvakání. Taky se mi zdá, že už je měkká.

    Má to už taky za sebou? Co tam dát?

    Děkuji za veškeré rady a názory. Věřím, že koupí jiného kola v lepším stavu bych si ušetřil nějaké peníze, spoustu času a nervů, ale vzhledem k vstupní investici 0 kč a dalším důvodům zmíněných výše se na to chci vrhnout. Cenu opravy bych si přestavoval do 6 tisíc s tím, že bych si všechno udělal sám.

    0 1
    • oddie  

      Dal bych jen řetěz, 133 je prd. Teď jsem sundaval z 10sp řetěz 133,5 a s novým ani sebemenší náznak problémů. Zuby samozřejmě nejsou stejné, maji náběhy.

      0 0
    • Jurawood  

      Klukovi jsem koupil shimano řetěz nějakej za 2 stovky. Za měsíc a asi najetých 60 km měl řetěz 133,4.

      Pak jsem koupil nějaký SLX myslím za 600,– a ten tam jezdí pár let až dodnes. I když se všude tvrdí že 132,8 už je totál KO kazeta. Nikdo ti to fyzikálně nedokáže. Většinou se tvrdí že jsou zuby vytahaný na starý řetěz apod mýty. Jenže si už nikdo neuvědomí že rozteč nelze bez ubrání jednoho zubu měnit. Naopak zmenšením průměru by se rozteč zubů snižovala. Jediné co se děje s vytáhlým řetězem, že zabírá místo 5-ti zubů jen jeden a stává se z pastorku pila. Jenže ta tam schválně je už z výroby.

      Připomínáš mi kamaráda, který má taky starý kolo a odvezl ho do meridy kde si naúčtovali 17000 a má vše komplet nové vč. přesmykače. Za to mohl mít top 12s.

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz budes jezdit pohon bez vymeny, tak dokud tam budou zbytky zubu, tak to jede furt dal, at ma treba 135mm.

        0 0
        • ThoughtlessBottle  

          Super, moc děkuji za rady a zkušenosti. Určitě koupím pořádný řetěz.

          Přesně ty články, kde píšou všude, že pomalu 132,5 mm už je extrémně hodně mě vyděsily.

          0 0
          • vaclaw  

            Tak hlavně vyměnit komponenty pohonu by nemělo být finančně moc náročný, aby se to nevyplatilo. A tu vidlici bych dal na repas do servisu. Sice to není žádná sláva, ale snad z ní půjde něco ještě vymáčknout. Celkově by tě to nemělo přijít na moc peněz a na to ježdění, co píšeš, to bude ok. Pokud tě to pak chytne a budeš chtít jezdit víc a lépe, tak si pak stejně pořídíš něco dle svých preferencí.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.