Chtěl bych se zeptat proč tu všichni mají něco proti meridám?? Prosim o výhrady k těmto kolům AM 800 a AM 500? Nebo nějaké srovnání s ostatníma značkama. Díks.. Jezdím středně těžký terén, žádný závody. Jezdim schody, mensí skoky a tak.
Chtěl bych se zeptat proč tu všichni mají něco proti meridám?? Prosim o výhrady k těmto kolům AM 800 a AM 500? Nebo nějaké srovnání s ostatníma značkama. Díks.. Jezdím středně těžký terén, žádný závody. Jezdim schody, mensí skoky a tak.
Anketa: Je to dobrej full na moje ježdění??
Před chvíli si vybíral HT a teď do All Mountain fullu? :-)
Ne mě jde jenom vo to že proč tady maj všichni neco proti meridě?? Já jí měl jěnom na testování. Tak by mě zajímalo co je na ní tak špatnýho..
Jakého nenapíšu, protože letos už nikdo žádné fully nemá, takže příští rok…
Zkus hledat jaký full… se to řeší pořád. Canyon (po stromek ?) Jamis, Giant, GT, Cube ?
Ale jo, to dám hledat, ale co je na těhlech meridách tak špatnýho???
Předchozí fully testovali na lidech – praskali, je to jednočep, májí hnusnej design, a meridu má každej – tuctovka.
není na nich špatného nic,akorát jsou na trhu funkčně lepší rámy..a tato merida am určitě ještě neni tuctovka,to spíš můj trance,ale to mně žilama neškube.
Měl jsem ji půjčenou taky a jezdilo se mi na ní dobře (srovnání mám můj jednočep K2, před rokem na víkend půjčený Stumpjumper a na víkend tahle Merida) Z mého pohledu je to pohodové kolo, ve verzi AM 800 se 130 mm vzadu to není na závodní XC, ale na celodenní výlety v pohodě. Překvapilo mě, jak poslušně šplhá a nezvedá se ani ve velkých stojkách. Specialized byl lepší, ale je cenově v ČR úplně jinde a navíc už není. Tahle Merida by mohla být na podzim dostupná za zajímavé výprodejové ceny…
Ale k tomu Spešlu (který je předražený jako prase) jsou funčně srovnatelné levnější alternativy.
Měl jsem ji půjčenou taky a jezdilo se mi na ní dobře (srovnání mám můj jednočep K2, před rokem na víkend půjčený Stumpjumper a na víkend tahle Merida) Z mého pohledu je to pohodové kolo, ve verzi AM 800 se 130 mm vzadu to není na závodní XC, ale na celodenní výlety v pohodě. Překvapilo mě, jak poslušně šplhá a nezvedá se ani ve velkých stojkách. Specialized byl lepší, ale je cenově v ČR úplně jinde a navíc už není. Tahle Merida by mohla být na podzim dostupná za zajímavé výprodejové ceny… Co se týká kvality systémů, tak Cannodale a RB se budou o nepřepákované jednočepy bít do roztrhání těla :) Osobně se taky začínám dívat po novém fullovi na příští sezonu za rozumný peníz (40–60) a výběr není jednoduchý…:)
Tak si taky vyzkoušej i něco jiného. Třeba Stumpa si můžeš půjčit na testování (ne že bych si ho třeba já koupil, důvod proč ne je u mě přemrštěná cena, ale pro otestování FSR je to dobré, ostatní dobře udělané FSR systémy se chovají celkem podobně, i když samozřejmě rozdíly tam jsou, každý má trošku jinak rozmístěné čepy).
Tuhle Meridu jsem měl půjčenou na testování a ještě GT i-drive 5 2.0. Systém na GT žehlil o poznání lépe, je citlivější, při stejném zdvihu, pocitově větší zdvihová kapacita. Př jízdě po silnici se nepohupoval, Merida ano. Ale jinak ta Merida se taky dala.
Já proti Meridám celkem nic nemám :-)) Je strašně moc značek se stejným systémem např. Kona a AM800D má velmi dobrý poměr výbava-výkon-cena…
Výbava/cena je opravdu dobrá, tady souhlasím. Ale nelze obecně srovnávat systémy, právě třeba s Konou. Kona má jinak posunuté čepy a nechodí stejně. No a Kona mě také nepřesvědčila. Zkoušel jsem teda pouze jednu a to Dawk a řekl bych o malinko lepší než ta Merida (ale tady není to srovnání úplně objektivní, Meridu jsem zkoušel letos nedávno, tu Konu už před rokem).
Měl bys místo stavění kol taky ty kola občas jezdit, abys je taky pořádně otestoval :-)
AM 800 je pěknej šrot. Bez obav na něm All Mountain může jezdit jen člověk pod 70kg.
Nevím co je na ní tak šrotovního? Ničeho šrotovního jsem na ni při testování nevšiml a to vážím lehce přes 70 kg – 73 kg. Sice trubky rámu mi přišly celkem tenké, při poklepu takový papír :), ale snad to něco vydrží. Je fakt, že to GT mělo trubky poklepově o poznání silnější a samotný rám, byl tak o půl kila těžší. Ale jinak je tam Merida celkem dobře vybavená v danné cenové kategorii.
Sorry,myslel jsem 80kg.Ty budeš v pohodě. že je dobře osazená za tu cenu,o tom žádná diskuze.Ale těžší člověk aby se bál na ní sjet ze štěrkovky.Právě ten rám,to je to,co tě v rychlosti zabije,když prdne.Jak říkáš,je to papír.
A co to GT IDrive 4 3.0 nebo giant trance 3? ty maj jakej poměr cena výkon????
Oba stroje jsou zhruba srovnatelné co se týče výbavy a budou chodit oba dva dobře. GT bude určitě o nějaké kilo lehčí, Giant bude mít tak kolem 15 kg. GT je o něco levnější, akorát nevím co jsou zač ty brzdy Tektro Auriga. Juicy 3 na Giantu jsou dobré.
A co třeba ještě kellys Wandal??? bo specialized FSR xc (33000kč)???
Spešl nevím, ale na toho Kellyse nee. Není to pohodlné kolo. Pokud chceš nějakého fulla něco málo přes 30 tisíc, uvažoval bych asi o tom GT nebo Giantu. Nedávno byl test ve Velu a tyhle 2 tam dopadli celkem shodně – nejlépe. Ostatní byly o třídu horší v danné cenové třídě. Tyhle 2 tam srovnávali pocitově s větší zdvihovou kapacitou – 130 mm.
A co je teda ten kellys když to neni pohodové kolo???
Tuším v těch testech byl i kellys wandal a propadl. Nežehlí zdaleka tak dobře, jako ostatní.
Nevím,neznám, ale za tu cenu snad ani být nemůže…