Merida Big 7 1500 nebo Big 7 Cf ? Carbon nebo hlína?

50 nepřečtených
  • AdamosR1

    Zdravím všechny. Potřeboval bych poradit ohledně výběru nového kola. Pročet jsem tu už několik témat a pořád z toho nejsem moudý

    Chci pořídit Hardtail od meridy 27.5 Chci jezdit víc v terenu a mít víc pohodlý. Přejíždění patníků u stezek a neřešit díry na silnici, víc zajet do lesa atd. Na crossu mě to vytřásání už sere.

    Přemýšlím mezi meridou 27.5. A to nejvyšší řadu Hliník Big 7 1500 a nebo základní Karbon Cf xt edition. Kolo nebudu mít na závody ale na běžné jízdy po okolí a občas někam dál. + občas terén. Nic velkýho.

    Hlavní otázka? Vyplatí se přidat 14–15 tisíc a mít Carbon? Je to fakt víc pohodlnější a víc to tlumý vibrace a nárazy? Že se to vyplatí i přes o hodně vyšší cenu? Nebo vzít radši nejvýšší řadu hliníku nežli nejnižší řadu karbonu? Po crossu bude i ten hliník na big 7 rozdíl v pohodlí. Zkrz vidlici a rám a geometrii. Nejel někdo na těchto kolech a nebo nemáte je někdo?

    Díky za rady. Adamos

    0 0
    • 159753  

      za mě hardtail = karbonový rám

      jezdím Meridu big nine CF a jsem luxus spokojen..

      co se toho karbonu týče, tak ten rám je stejný, jako na těch vyšších modelech (tzn argumentace nejnižší karbon podle mě není správná, ten rám je opravdu kvalitní), výbava je tam jen o trošinku horší (ve srovnání s 1500)..všeobecně ale nic, čeho bys měl litovat

      za mě, nějaký ten komponent můžeš za rok upgradovat, rám víceméně ne

      Tzn výběr je jasný, pokus jsi ochoten do toho kola nco málo navíc vrazit :).

      0 0
      • AdamosR1  

        Jo to jsem zapoměl napsat. Byt je to nejlevnější model v carbon verzi, tak má stejný rám jak 3 kola cenově nad ním. Jen má horší výbavu. Takže rám to bude asi dobrej. Nejraději bych vzal big 7 3000 cf za 72 tis. Ale to bych musel šetřit ještě tak rok, než bych si ho mohl koupit. I s prodejem stávajícího.. A rok čekat se mě nechce. Mám celkem dobré ceny v obchodě, kde jsem bral už jedno kolo. Tu meridu big 7 cf xt editon carbon ma ted v akci merida za 54tis. Já jsem schopen se dostat ještě o 4,5tis dolů.

        Když jezdíš na 29 tce..Jel si i na nějaké 29 Ht v hliníku? Poznal si rozdíl, že ten carbon líp filtruje terén a díry a vibrace ?

        0 0
        • 159753  

          já mám BN 3000, takže mám karbonové vše..nejvíce jde poznat samozřejmě sedlovka..jinak popravdě nejsem Kulhavý ani běžný uživatel tohoto fóra, tzn moc toho nepoznám :-D

          teď beze srandy, poznal jsem to parádně, když jsem měl silničku, komplet karbon na ultegře a přítelkyni jsem koupil kolo stejné, jen na hlíně..jednou jsem to vezl 7 km do práce a od té doby jedině karbon..

          osobně mám bezdušáky Schwalbe Nobby Nic, takže všechno docela dost dokupy požere vibrací až až

          jinak pisni mi sem email nebo telefon

          0 0
          • AdamosR1  

            Pro 159753: Myslíš že když koupím Hliník big 7 1500, a je tam v serii Karbon sedlovka a představec, a ještě dám bezdušové pláště že to bude jakš takš dobré? Eventuelně kdybych vzal Big 7 karbon cf xt edition, nevíš kolik by stála výměna za předí pevnou 15mm osu a jestli to je možné? Jestli to na tu vidlici půjde když tam je obyč tenká osa..

            0 0
    • AdamosR1  

      No komponenty má ta carbon cf big 7 lepší, nebo stejné. Kromě předního náboje. Big 7 1500 má přední naboj slx 15mm a u toho carbon big 7 xt je deore..a ještě vůbec nevím jestli 15mm. To bych musel zjistit. Jinak má zas hodně věcí v xt. A přední brzdy jsou M675 což je defakto slx jak u toho big 7 1500.

      0 0
    • AdamosR1  

      Ok vidím že máš už zkušeností s koly hodně. Spálil jsem se s tím krosem po 3 letech a už bych se nerad spálil a koupil fakt něco co si nechám dlouho.

      Kolo pečlivě servisuju takže mě i vydrží. Koupit solidní MTB, u kterého zůstanu a budu na něm makat x let.

      Fulla nechci, protože jezdím často i dál a na tom bych se udřel k smrti. A 29 HT me příjde hodně do terénu. A už se mě ty moc velký kola nelibí a chtěl jsem zlatej střed.

      To je naprd s tou pevnou osou. Že ji ten karbon big 7 nemá. To je tak jediná věc, která by se musela udělat. Jinak mě ta výbava na moje ježdění stačí.

      Karbonová sedlovka je i u toho Big 7 1500 z hliníku. To toho asi už moc nepobere že? JJ slyšel jsem že i bezduše taky něco udělají. Myslíš že ten hliník rám a karbon sedlovka a bezduše to nějak aspon jakš takš vyřeší? Vím karbon bude pořád karbon. Ale mě sere, že když už kupuju kolo a doufám že so ho nechám déle tak aspon v solidní výbavě a prostě furt hledím po tom cf 3000 za 67tyček…

      Jinak mail pridal.adam@seznam.cz

      0 0
      • Dejv94  

        Píšeš že chceš pohodlí a občas jezdíš dál, volil bych 29. Bude to pohodlnější než menší rozměry a velikost kol je stejná jak na krosu (kompaktibilita silničních, krosových a mtb plášťů). Jinak jak je napsáno výše, u pevnáka určitě radši karbon a nejlépe s karbon sedlovkou.

        0 0
        • AdamosR1  

          Tak často dávám 40–80km a chci jednou ročně praděd 200km. To tam dojedu i na tom. Ale zas chci aby to bylo obratné v terenu. Proto spíš 27.5

          0 0
          • Dejv94  

            Jelikož jsi se do ted kodrcal na krosu, bude pro tebe obratný vše v terenu. Když seženeš něco ve slevě nebo výprodeji, můžeš za ušetřené peníze koupit/nechat zaplést lehčí kola s TLR ráfky.

            Pokud nejezdíš hranu ve sjezdech, myslím že to stejně nepoznáš, tak horky s neohrabaností to není jak tu někteří píší že se s tím nedá jezdit mezi stromy.

            Například Cannondale Flash 29 co mám ted, to je divočák a obratný kolo oproti GT Zaskaru 26 co jsem měl v minulosti, takže více záleží na geo kola/hmotnost výpletů než na velikosti kol.

            0 0
      • Barak  

        Proč tolik lpíš na přední pevné ose?

        0 0
        • AdamosR1  

          Nevím, přijde mě to v ceně 50tis za kolo jako lsušnost a základ. Zpevní to přední kolo nebo ne? Cenově to musí vyjít o pár stovek dráž

          0 0
          • Barak  

            To je pravda, že kolo v téhle cenové kategori by to mělo mít. Ale pokud koupíš kolo bez toho, nemyslím, že je nutnost investovat do toho další peníze. Osobně nemám pocit, že by pevná osa byla při jízdě na HT nějak znát.

            0 0
            • AdamosR1  

              Tak pokud to není nutnost tak asi ok ale ono je to záležitost nového středu za 700kč a nového výpletu. Takže nic moc. Jediné co bych na te meridě za 50tis udělal je až bych ojel zadni kazetu, dal bych xt kazetu a tim to konči.

              0 0
          • Georrge  

            kolik vážíš?

            0 0
          • Rubi  

            mam lonskeho s-works epic jeste bez pevne osy v predu a ze by to byl nejaky rozdil oproti letosnimu s osou, to fakt nepocituju…

            0 0
    • Georrge  

      nedělej si naděje, i karbonový rám je pořád jen pevný rám a je to kostitřas. Trošilinku to lepší je, ale mluvit o pohodlí se opravdu nedá, řekl bych že pokud tě teď štve vytřásání, tak s HT si moc nepolepšíš, vlastně jen o tlustší gumu, ta udělá víc než karbon rám.

      0 0
      • AdamosR1  

        No zase fulla nechci. Na to nejezdím tak často tereny, abych to využil. A pojedu někam dál a budu vyřízenej. Já vím dá se to zamčít, ale tím se ty tlumiče akorát ničí. Když najedu na díru a neztihnu to odemčít. Už jseou i systémy, kdy se zadní tlumič nastaví na nějakou tuhost kvůli jízdě po silnici ale kolo do 50 tis to asi nemá co? Za 50 tis max to bude hodně očesanej full.

        Jinak mam 185 cm a 92 kg. S tím že chci jít na 90kg.

        0 0
        • Georrge  

          na fullu se nadřeš víc jen do kopce, protože je těžší, jinak to vyjde nastejno. Jinak dneska už se fully moc nehoupou (a to málo co se houpe tě zpomaluje jen pocitově, protože full nemá tak ostrý odpich jako HT, přestože se ale rozjedeš stejně rychle) a tlumiče nabízí krom uzamčení i tužší chod, kdy ho na díře nezničíš ale o dost míň se houpe. Full za 50k už by takový tlumič mít měl a moc očesaný taky nebude, ale samo, bude hůř vybavený než HT. Taky záleží jak často dupeš vestoje. Možná by se dalo uvažovat nad stavbou.

          Jinak na 100mm vidlici a 90kg podle mě nepotřebuješ pevnou osu.

          Jestli chceš mít pohodlné HT, tak velkou zadní gumu (aspoň 2,25 bezduše), tenkou hodně vysunutou karbonovou sedlovku, sedlo s Ti lyžinama, gatě s vložkou, karbonový rám a méně tuhé kola (29"). Pak by se možná dalo mluvit o nějakém pohodlí.

          0 0
          • AdamosR1  

            Nejvíc na pytel je to, že bych se rád na Ht 27,5 projel ale prodejce mě to umožní jen na malém dvoře pod kontrolou a to poznám tak velký hovno. No jeden známej má fulla, tak bych se na něm mohl svíst, ale fakt ho nevyužiju. Proto chci střed 27.5 sedlovka bude z karbonu, bezduše pořeším, a rám je taky karbon. Ale když bude sedlovka moc vysunutá, tak zas mě kolo bude malý což nechci. Přemýšlím u toho 27,5 kola mezi 20" a 21.5" rámem. Nebo prodat současné kolo a počkat na akci Meridy na jaře 2015, kdy mají testovací dny nových modelů a tam si vyzkoušet 2 kola a kdyžtak mě poradí

            0 0
            • AdamosR1  

              Hmm ikdyž mám v meridě ještě slevu, pořád je to cena na houby. Když srovnam s tou meridou Cube REACTION GTC SL 27.5, tak se může Merida big 7 xt carbon trčet v koutu. Ten cube by mě vyšel 3500kč dráž, ale navíc brzdy Xt, kvalitní pevný středy swiss, a taky carbon rám. Napřed si musím ale ujasnit jaký kolo. Slyšel jsem i, že 29 Fully ( se 120mm zdvihem )taky jezdí docela rychle. Chci často lítat do lesa a polnich stezek ale taky 50% jezdím po silnici.

              0 0
              • Mr.Dan  

                Rád tě nechám projet na svym karbonovym 27,5 HT, ale asi jsi bohužel zdaleka…

                0 0
              • 159753  

                je potřeba ale zohlednit kazovost rámů cube..ta cena je dána i rámem, ne jenom komponentama

                0 0
                • raw 4  

                  mohl by si to nějak upřesnit, jedno vlastním, taky kdyby náhodou..diky

                  0 0
                • AdamosR1  

                  Já sem si říkal, že to je divný, že se dá sehnat Cube 27,5 s karbon rámem i za 40 tis.. To je ten samej rám jak je na cubu za 54 tis. Takže ten rám asi nebude moc cajk. Protože karbon rám na meridě big 27,5 stojí solo 30 litrů a ten cube bude stát asi o hodně mín. Cena nemusí ukazovat kvalitu, ale tady to asi platí

                  0 0
                  • AdamosR1  

                    Jinak se mě to zůžilo na nějakýho rychlýho Fulla, se zdvihy 120mm. Žádnýho endurovýho fulla se 150mm zdvihem v předu, ale spíš crosscuntry. Něco jak One twenty 26kola a 120 zdvihy. Ale aby to mělo 27.5 kola. Nebo Hardtail. Kola chci 27.5. Ideální střed.

                    0 0
                  • Georrge  

                    u cube bych te kvalite veril mozna i vic, jak u meridy :)

                    0 0
                    • Rubi  

                      s tim moc nesouhlasim, meridy jsou docela drzaky, napr. merida 96 prezije vsecko, ale pravda ze s cube zkusenosti nemam, ale pokud je to na styl haibike, tak bych tomu moc neveril :-)

                      0 0
                      • Georrge  

                        tak cube mam za docela prestizni nemeckou znacku, a znas nemce, na ty je vetsinou spoleh :) je fakt ze zkusenosti s karbonama od cube primo nemam, ale je to znacka, ktere bych veril. Skoda jen ze delaji geo pro lidi s useknutyma rucema :D

                        0 0
                        • Rubi  

                          a myslis ze haibike dela kdo? :-) sice prestizni prace nemcu, ale prasklo nam s kamosem stejne kolo na stejnem miste do 2 let a to uz neni moc super… ale jako praska vsechno

                          0 0
                          • Georrge  

                            no Haibike je sice taky nemec, ale mezi ty prestiznejsi bych je asi nezaradil, tam by mohl byt problem :D

                            0 0
                        • raw 4  

                          To je pro přesně mě..mam Kubíka v carbonu a jsem spokojený…přezil bez oděrky i muj pád ve 40 km…jestli si pamatuji tak samotný rám nabízeli lehce přes 20…

                          0 0
                          • AdamosR1  

                            Nejlepší koupě vypadá ten canyon nerve al 8. Za 51 tis i s dovozem. Poměr cena /výbava. Je to tím že nemají tuny dealeru atd. A proto můžou nabídnout tuto cenu. Je tady ale háček…Já chci koupit kolo v mé okolí. Co se týče garančního servisu, a pak následného servisu. Když nemají prodejce v čr je to na pytel. Jak se pak řeší záruka , když se něco posere. Nebo ježdění na servis. To to budu vozit někam do prčic 2–3× ročně?? Jak zkusím velikost toho kola, abych věděl který rám? To je tak tipnu velikost? Je to mooc komplikované..

                            0 0
                            • Dejv94  

                              Není to komplikované, stačí do vyhledavače zadat „Canyon“ a vyběhne ti milion pět vláken, máš čtení na mnoho večerů. Příjde mi že vůbec nevíš co chceš.

                              0 0
                              • AdamosR1  

                                Vím co chci. Ale když budu chtít jet na servis apod, tak to si budu brát volno a někam to vozit? To by mě mohlo. Ale než ztrávit x hodin sezením u pc, tak tam radši zavolám a zeptám se jak to je s nákupem, vyzkoušením a servisem. V čr by měl být jeden člověk, který se stará o kola canyon u nás. Tak snad mu nebude vadit hovor na 10 min

                                0 0
                            • criss23  

                              V čr mají svého člověka a dle diskuzí je vše bez problému.

                              Poměr cena výkon asi nic lepšího neseženeš.

                              0 0
                              • AdamosR1  

                                Ted akorát jestli k mém jízdám toho Fulla 120–130mm fakt potřebuju.

                                Jízdy po stezkách, do práce, lehký terén v lese, časté výlety s kámoši 35–80km z 60–70% zpevněné cesty. Ale chci víc jezdit mimo silnici. Čím dál víc o hubu. Takže pokud to půjde mimo silnic. Neřešit díry, a hrby u stezek, a dát si občas i trochu tvrdší terén. 2 km od domu mám v lese 2–3 tratě na fulla. ( skoky, zatáčky atd) Ale nejsou tam velké šutry apod. Na těch fakt ani s fullem jezdit nechci. S crossem nemožné, už u stezek jsou někdy hrby, že musím skoro zastavit..

                                0 0
                                • criss23  

                                  Řešil jsem podobnou otázku, a došel k závěru, že ač je full masírka tak ho vlastně nepotřebuji. Vím že dost lidí tady ho propaguje a jsou spokojeni.

                                  Vybral jsem Canyon GC CF SL 7,9.

                                  0 0
                                • Georrge  

                                  full má tu vlastnost, že tě vtáhne do terénu, takže ikdyž zezačátku zdvih pořádně nevyužíváš, tak časem třeba začneš. Ale neplatí to pro každého.

                                  Pokud to ale na terén moc nevidíš a raději bys svižné kolo (a to asi chceš, když jsi chtěl HT) tak bych šel do zdvihu 100mm, tedy do těch nejrychlejších fullů, max těch 120, ale víc už bych u tebe nekupoval. Ideálně někde zkusit no.

                                  0 0
                                  • AdamosR1  

                                    Jako fakt plánuju víc teren, mín silnice ale i karbon HT to snad zvládne a na zpevněném povrchu zas poletím a většině kamošů s HT 26 budu stíhat.

                                    No právě zkusit ale kde? V této době? Předváděcí akce výrobců jsou až na jaře a pak bych kolo koupil v červenci, až budou slevy a rok čekat nevím to je asi moc dlouho. Ale zas to nechci uspěchat. Slyšel jsem kdesi v jeseníkách, že to jde pořád. Tam si půjčot 120mm fulla a 30 km polítat a uvidím

                                    0 0
                                    • jonti  

                                      Zkus si nekde pujcit treba Specialized Epic nebo jiny rychly nizkozdvihovy full. Testovacky jeste jsou.

                                      0 0
                                      • AdamosR1  

                                        Tedka kde si ty kola půjčit…Musím pátrat. Ne asi jsem rozhodlej pro all moutain nebo trail bike, prostě universální kolo se zdvihy 130–120mm. Které zvládne všechny terény. Nechci abych jel tvrdší teren a už ho HT neztíhalo. Favoriti Canyon a Ghost ve verzi 27.5

                                        0 0
                                        • AdamosR1  

                                          Tak nakonec se rozmýšlím už jen mezi Meridou Big 7 hliník nebo big 7 cf xt karbon. Nic jiného. Nejraději bych vzal karbon, když už budu mít kolo na hodně let, ale 15 tis nahoru není málo. Strop jsem musel posunout na 40 tis ale když už ten karbon je tak blízko..

                                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.