nj,v podstatě maj pravdu. A co třeba takovej… Canon? :)
Nový Scalpel není jednočep tam pruží carbonová planžete jen to podobně vypadá :-)
jasně, pruží planžeta, tou je ale pouze nahrazen čep, v podstatě to nehraje roli. Jinak mi to přijde hodně podobný.
no každopádně Scot Cannondale nenapadl jak Meridu :-)
Cannon je ale treba v opacny pozici co se tyce vztahu k Orbee, dyt ta to od nich oprala taky slusne. No mota se to v kruzich…
Popravdě teď budu asi rejpal ale mě připadá že ten ram je skoro to samý co bejval můj starej spyder kdo se teda potom veze ???
ten byl víc oranžovej :)
Nevím třeba byl někdo jinaj první, ale GF Sugr byl taky podobnej princip. Teda myslím. :-)
jj je to vsechno v podstete starej sugar.
Ten tvuj rám je ale tuším čtyřčep, kdežto merida a scott jsou „jednočepy“
ten spyder měl horst-link. Merida i scott jsou přepákovaný jednočepy, a sugarovi dokonce ten čep vzadu chyběl a nahrazovala ho pružnost zadních vzpěr. Otázka, co fungovalo nejlíp, já dávám hlas všemu kromě spyderu :-)
Tssssssssss máš štěstí že už ho dávno nemám :o) byla to super žehlička ale vyjet na něm kopec bylo peklo :O)
já ho právě už taky nějakej pátek nemám. a byl hodně svižnej(asi tlumičem). a místo 100mm měl zdvih 65mm…
Ať žije HT :o)
spíš, kde mám vzít prachy na funkčná full.. :-(
sou jen dvě možností první kterou lidi moc nevyužívaj je pracovat a druhá poslední dobou stále častější možnost začít krást :O) (já radši zůstanu u tý práce) :O)
já bych pracoval, ale v belgii na erasmu to nejde.. studovat s prací by tu možná šlo. ale na pracovní povolení se tu čeká přes 3–4 měsíce.. a to zase pojedu domů.. no asi až se vrátím…
jj když se daří tak se daří hezky studuj a časem to doženeš :O) a koupíš nákej pořádnej FULL :O)
pracuj u bezpecnosti agentury, tam se necha vydelat hodne a jednoduse:D
ale ty nervy…
No já třeba nedávno z Erasmu udělal jedny webové stránky… ;-)
Jenže ten Scott i Merida jsou jako vejce vejci – stejný rám, karbon, tlumič DT Swiss, stejná podoba zadní kyvky…
celkem trapáci, tadle konstrukce je profláklá mnohem dýl něž nějakej spark.
A čo Scott Genius, kvôli ktorému v USA prehrali spor so Spešlom… ? Tak ako by ho prehrala hociktorá iná značka, a aj Merida.
ale tam to bylo, myslím, jen kvůli horst-linku. A to by asi prohrál každý (kromě giantu, který ten čep má u toho nrs úplně jinde), protože inetelectual property sev USA hlídá.. V Evropě takovou blbost nikdo patentovaný naštěstí nemá, protože fakt, že čep je mezi osou zadního kola a hlavním čepem otáčení neznamená, že to funguje jak má..
Áno, bolo to kvôli Horstlinku, kvôoli ničomu inému. Spešl si to poistil podľa ťažkým patentom. Našťastie len v USA a tak v Európe máme na výber množstvo značiek používajúcich Horstlink.
Ja som len poukázať na to, že ani Scott nie je svätý lebo použil a upravil niečo, čo iný vymyslel dávno predtým ako sa Scott dostal k MTB. Merida si určite dala prácu s tým rámom.
Ale zavěšení zadního kola je hodně obecné, kdyžto karbonový rám úplně stejného tvaru se stejně tvarovanou kyvkou, a se stejným tlumičem už je poněkud nápadný…
ten tlumič je zavěšenej trochu jinak ;-)
Hmmm… koukám, koukám. Máš pravdu. Scotta do pekla! ;-)
ano uznavam, ze scott ma nad vsechny kola…jenze…kdyby se po sobe vyrobci neopicili..tak denska.....je jen jedna znacka..pac skoro vsechny ramy jsou na podobnym principu..
zatím jak počítám tak bych ji bylo více.. :-)
ht jednočep přepákovaný jednočep horstlink giant nrs vpp maestro softail gary fisher – sugar(tj, bez zadního čepu)
ale i tak..
mysleno obrazne..a u ht mas kolik druhu?:)
vím, že obrazně. jen jestli jsem to vyjmenoval všechno. :- HT je snad jen jedno, ne? ledaže ht s pevnou sedlovkou ht s odpruženou sedlovkou.. ht s odpruženým představcem.. ht s pevným představcem..
:-D ne, ht je jen jedno :-)
ještě:
ht s pevnou sedlovkou a s odpruženým představcem.. ht s pevnou sedlovkou a s pevným představcem.. ht s odpruženou sedlovkou a s odpruženým představcem.. ht s odpruženou sedlovkou a s pevným představcem..
nevidim na tom nic. Scott se to akorat snazi nejak zachranit a vyhrotit. To je jako vzit normalni HT a pak zjistovat, kdo to vlastne udelal prvni. Doufam, ze Merida se Scottem nebude mit nic spolecnyho. Docela se na to tesim.
Meesho, ty si tu někde psal, že se ti nelíbil spark, hoď mi sem link O:-) chtěl bych si to ještě přečíst :-)
uz nevim kde to bylo. Je to jen muj subjektivni nazor, protoze sem od toho kola cekal trochu neco jinyho. To ted cekam zase od meridy, tak sem zvedavej :-)
tak až to testneš, tak doufám, že si na mtbs počtem :-P
Přátelé, ono už totiž není co vymejšlet, tak se to všechno jen točí dokola, ale s tím, že to není železný, ale karbonový..A co si budeme vyprávět..vždyť se to skoro všechno dělá v 1 fabrice!!A oni si ty licence jen předávaj, kradou a nazývají to jinak než ti ostatní..Je to jako s auty..srovnejte Volkswagwen a Škodu nebo Audi..dyť je to všechno na jedno brdo a tak je to i s bajky..
No s tim moc nesouhlasím, strkat všechny technologie do jedný (jihovýchodoasijský) škatulky… to bych nedělal.
Jestli to s tema autama nebude tim, ze to vsechno patri pod Volkswagen:
Volkswagen is part of the Volkswagen group, along with: Audi — the one remaining brand from the former Auto Union group —bought from Daimler-Benz in 1964. NSU — bought in 1969 by Volkswagen and merged into the Audi division, a brand not used since 1977 SEAT — majority owned since 1987 Škoda — bought in 1991 Volkswagen Commercial Vehicles — started operations in 1995, VWCV is in charge of all Commercial Vehicle developments within the group. Bentley — bought in 1998 from Vickers along with Rolls-Royce -cannot produce cars using the Rolls-Royce marque because the trademarks went to BMW Bugatti — name bought in 1998 Lamborghini — bought on June 12, 1998
No, pokud ti jde i o tu historii a renomé značky, tak ti bude jasný rozdíl mezi Škodou Superb a Audi A6 a půjdeš-li dál, tak i mezi Audi A6 a Mercedesem E Klasse. Ale pokud to jde o cenu, tak je to všechno stejné, toť pravda…
Pak ti bude jasný rozdíl mezi Scottem a Meridou. I když to možná všechno přes různé podíly patří firmě Shell nebo nějakému arabskému magnátovi. Koho to ale zajímá…
Je to pravda. Co jiného je LRS než Epic s jinak zavěšeným kolem… A ještě to u Meridy vždycky hůř funguje a hůře vypadá. LRS nemá Horst ani Brain, Specialized to dotáhl do konce. Ten Scott má také 110 místo 100mm a vlastní originální tlumič, zatímco Merida tam montuje prakticky sériovou věc. Někdo je prostě dobrej a někdo musí ukazovat svaly… U Scotta je vidět pečlivé zpracování i s ohledem na design, což ale stálo pár gramů navíc.
Pro mne bude Merida vždycky výrobce levných kol, který napodobuje a vedle toho se snaží ukázat všemi možnými způsoby, že patří do první ligy. Tak jako VolksWagen Passat vždycky bude firemní referentské vozidlo. Scott už do síně slávy vstoupil a nic ho nezadupe – možná leda špatné hospodaření firmy…
Dovolím si oponovat, kdyby to bylo domyšlený a dotažený do konce, nebyly by chladící věže (BRAIN) potřebné…
Skus si najst obrazok FS HeavyTools spred viac ako 10 rokov, ci sa to niecomu nepodoba …
scott je dotazenejsi: vetsi zdvih svuj tlumic s lepsim nastavenim celokarbonova zadni stavba-merida jen horni savle spark ma karbonovy patky lehci
Vono je vošajstlich každý hodnocení. Co když se za čas příjde (a třeba dokonce i u Scottů) na to, že zadní vidli je lepší dělat z Al.slitin, stejně tak jako patky?
tak za tim bude stát dlouholetý vývoj ;o] a i tak o tom dost pochybuju :o)
Ježkovi zraky, připomněl jsi mi, abych se podíval na stránky nejzodpovědnějších vývojářů – Pells, jestli ta Merida není obšlehnutý model brněnské firmy
Ty ses ještě nepodíval no tak honem vůbec bych se nedivil kdyby tam bylo něco podobnýho xD xD xD
mno..sice jezditm komplet odeny v meride..a jezdim i na meride..ale…scott vs merida se nemuzou porovnavat.........scott jsou bestovka:)
:)
Scott je prostě jiná liga…MERIDA mi příjde jako taková obyč lidová
značka, která pokrývá celý spektrum zákazníků (jediný co asi nemá je
kolo na dráhu).
Mam pocit, ze tvuj argument silne pokulhava, Scott neni jenom Spark nebo Scale, ale predevsim stredni nebo nizsi trida kol, prodava se bezne i v supermarketech, vyrabi taky i detsky kola, … Proste uplne to stejny, jako vsechny ostatni znacky :o) Stejne tak na Meride se jezdi od decek po duchodce a zavodi na ni zaroven i naprosta svetova spicka. Za tvuj pocit mozna muze spis marketing.
no jo, když on se svezl na sportlifu na betonovým parkovišti na scottovi a tak má jasno ;-)
:-D víš co to pro mě bylo? to je zážitek do konce života :D
ja jako milovnik meridy..ale zase trosku zakrocim......skladam u nas v shopu skoro vsechno…ale hlavne scotty…a musim podotknout…ze zase tak pro kazdyho nejsou..nebot jsou v porovnani hodne drazsi..ale za to kvalitnejsi a designove uplne na jine urovni…ale rozhodne nedelaj scotty kola pro tak sirokou verejnost jako merida..atd
Mozna je to ovlivneny tim, ze neziju v CR, takze netusim, co je in. Podle me ve stejny cenovy kategorii jde ± o stejnou kvalitu, co se techhle 2 znacek tyka. Design je vec osobniho vkusu (v tomhle zrovna vyhrava Scott i u me), stejne jako si kazdy muze koupit predrazenyho Scotta jenom proto, ze je srovnatelna a levnejsi Merida „tuctovka“ :o) Moc ty znacky prozivas, vzdyt se na tom prece jezdi, ne? :o)
Jak píšeš já sem třeba totáč ovlivněnej marketingem merida by mi nesměla domů ani zadarmo a když se mě zeptáš na důvod tak prostě žádnej nemám :O(
já byl na tom úplně stejně, ale už mě to přešlo :)
třeba taky časem procitnu ;o]
souhlas
mno ja to moc neresim..ja jen, ze je tady hodne rozdil mezi cenami scottaku a jinych biku:)a to ve vsech kategoriich..od detskych kol atd..btw vubec bych neresil sparka a tu meridackou novinku......kolo jak kolo(kor v takove cenove kategrii)..a kopirovat designy se vzdy kopirovalo..kopiruje..a kopirovat bude..zivot je boj..a obavam se ze s tym scott nic nenadela..jdu spaati dobrou..skola rano vola:(..a musim vecer obskakovat pac maji u nas oktavani stuzkac..o jeee......
Ne všechnio, co Scott vyrábí se k nám dováží (myslím ty levné City a dětská kola… Image značky se v čr odvíjí podle toho, jak na ní dovozce pracuje. Scot je tady vnímáný jako sportovní značka a levné věci se sem nedovážejí. Pro info ve státech jsou supermarkety, kde se prodává i jídlo plné levných kol Mongoose a GT, u nás jsou k vidění pouze lepší modely.
PS: Po Scottu Genius jsem taky pokukoval, ale když jsem se na něm svezl, tak mi bylo za cvíli jasné, že ne. Pružení sice fungovalo dobře, ale ta jejich geometrie s dozadu skloněnou sedlovkou mě nutila šlapat hodně před sebe. Pokud velikost někomu sedne přesně, tak OK – jinak hrozí nepřirozená pozice šlapání.
s tim Geniusem mam stejnou zkusenost, jelo se mi na tom dost spatne.Mohl sem mit karbonovyho za dobry penize, ale ani tak se nedalo. Myslim ze ale nemusime litovat, kamos ho koupil(hlinik) a ma dost zavad, celkem neuveritelnych.
Geometrie musí padnout sice o něco přesněji při tom úhlu, ale tvůj problém by určitě pořešila rovná sedlovka místo hokejky. Neříkej, že bys potřeboval to sedlo o více než 2,5–3cm více dopředu. Posun sedla včetně výměny sedlovky dává dost velký prostor to nastavit i při tom úhlu sedlové trubky, kde zvyšování/snižování sedla výrazně ovlivňuje předozadní polohu.
No asi jo…
Souhlasím. Scott má navíc vlastní výzkum a vývoj. Dělá velmi vyvážená kola. Merida se snaží dělat papírově co nejlépe to, co už vymyslel někdo jiný. A jde jí to. Dělá lehká dobře osazená kola, která prodává za dobrou cenu. Ale ty jejich bagoidní hranaté obtloustlé trubky, vedle nichž každá vidlice vypadá jako lžička do kafe, jsou prostě hnusné… Scott má vlastnosti šlechtice. Urozený původ, decentně oblečený, nikdy však dokonalý po všech stránkách a už vůbec ne v poměru výkon/cena. Nikdo nemůže pochybovat, že to je šlechtic, i když není dokonalý.
:) No coment :)
aby jsi se tu nerozplynul ;-)
To je přirovnání přece :-) Jako studenta mne Scott až tak nevzrušuje, ale vím, co je dobré. Geniuse jsem jel a je to žehlička… Lehká, pevná s dobrou průchodností terénem. Dokonce na mne udělal o něco lepší dojem než Stumpjumper FSR.
jsou supermarkety plný SCOTTů za 15 … :O
řekl bych ,že to není nic nového pod sluncem,že se dělají kopie. Je to jen další z řady případů. Třeba jako to co udělal Favotit 2006 s designem od Authora.
Trochu zvláštně napsaný blog tvářící se jako PR. Těžko říct čí vlastně stanovisko popisuje. Patentovaný to nemají a tak mohou pouze takhle nedůstojně napadat. Nejvíc je naštvalo, že někdo udělal dražší a lehčí kolo, který je hodně podobný. Na Sport Lifu jsem obhlížel Meridu a moc se mi líbila. Pak jsem jezdil na Sparku (po tom betonu :-) a tam to nic extra proti Scalu to nebylo (i když je otázka jak byl nastavenej ten tlumič a pak nevhodnost „testovací dráhy“). Merida i Spark si své kupce najdou. A člověk se pak může rozhodnout podle toho co je jeho srdci bližší. Mě by se líbila obě kola, ale za takovou cenu si o tom dál nechám jen zdát. :-((
mno drazsi kolo merida ma,lehci sice taky ale jen papirove.Lehci ram ma scott,technologicky taky lepsi.Podle meho neni moc o cem.Jediny co povazuju na ty meride za zajimavy sou ty DT kola
Kravina ,takhle to dela kde kdo ,ale hezky povidani si k tomu napsali
Mozna by meli taky jit po transition ,jejich oblibenej botllerocket je taky obslehlej scott :D
sem slysel, ze prej si mikrosoft chce nechat patentovat nuly a jednicky…
nová Merida pro Gunn-Ritu www.cyclingnews.com/…08/probikes/?…