• stylo

    Jsem pražan a poslední dobou jsem si zvykl jezdit po praze na kole. Mám něco na styl horského kola. Ohromným způsobem se mi líbí kola městská. Proto bych si chtěl jedno takové koupit. První otázka zní, jestli si myslíte, že Praha jako město je pro městské kolo dělaná. Myslím tím veliké množství obrubníků, kočičích hlav a různých nerovností v terénu. Pro města jako Mnichov nebo Amstr je to super, ale bohužel ty ulice jsou pro kola stavěná. Proto mě zajímá, jestli časté kočičí hlavy vadí městskému kolu a jeho pneumatikám, či samotným ráfkům.

    Další otázka je, co je lepší. Jestli si koupit nové nebo bazarové. Bazaru se nebráním, ale nevím jak to na bazarové scéně s kolama chodí. Jestli se často najdou shity, co se skrývají pod úžasným názvem.

    Další otázku mám ohledně investice. Od kolika se dá sehnat kolo, co moje „jen tak“ ježdění po městě vydrží. Nehodlám s ním jezdit ven z města, či hůř na hory!

    Další otázku mám na to, že by se mi líbilo si koupit nějakéa staré klo za 1000–1500 a to si vylepšit a udělat si ho podle mých snů. Barevné ráfky, modrý řetěz, červený rám a různé kraviny, co se image týče. Myslíte, že se to vyplatí? Vylepšit, co se komponentů týče..o tom nemluvě.

    jen pro inspiraci, jak bych si mé kolo představoval.

    http://www.cyklospeciality.cz/…DONNA-1V.jpg

    0 0
    • Advid  

      Na městském kole budeš v Praze na kostkách vyklepanej jako ratlík. Na levném mtb nebo trekovém kole se špatnou vidlicí ale taky.

      Dělají se městská kola s balony, ale tam nevím, jak je to s převody.

      0 0
    • black.horse  

      No trošku Ti to zamotám, chceš jezdit jen po asfaltu a cestách? Řešil jsem podobnou otázku a to kvůli dojíždění do práce a po práci se jdu obvykle projet po Praze a zdejších parcích atd. takže jsem chtěl, aby to bylo schopné i jízdy v terénu. Nakonec po určitých úvahách výsledek bude vypadat nějak takhle , ale ještě tam probíhají úpravy a dolaďování, každopádně koncept je mi jasný – základ horské kolo s podobným posedem jako mám na druhým bajku, ale nazuté slicky a převodovka Alfine. Ještě váhám na pevnou vidlicí a případně blatníky, které by šly nasadit/sundat v případě potřeby. S takovým strojem se dá jezdit snadno a svižně po pevných cestách a asfaltu a není problém si cestou domů trasu protáhnout a zajet do nějak lesíka provětrat se po pěšinkách… Takže si zvaž, zda by se Ti taky nevyplatilo modifikovat do města nějaké horské kolo (klidně něco levnějšího, aby ses o to nebál) nebo užít trekingo/cros­sové kolo…

      0 0
      • black.horse  

        Ještě doplním, Lucce pro tento účel stavím „takové kolo“: http://www.bike-forum.cz/…l-30234.html . Opět, účelem je rychlý svižný pohyb po asfaltu, ale zároveň možnost jízdy lehčím terénem bez výrazného trápení, prostě se cestou domů z práce rošku projet. Úspora času obrovská.

        0 0
      • Pebe  

        určitě pevnou, to máš dalšího 3/4 kila pryč ;-)

        0 0
        • black.horse  

          no s ohledem na váhu Alfine náby je to myslím šumák:-) Ideální by byla „polopevná“ vidle, nejlíp se mi jezdí na locknutém RVL – je to skoro pevný a těch pár mm co se to pohybuje zmírní rázy.

          0 0
          • Tosa  

            Moje městské kolo viz. singlspeed v profilu. V současné době má celoobvodové blatníky. S ritchey z-min 2,2 to je celkem pokodlný. Musím někam zaklepat, že už 5 let na mě občas čeká zamčený před hospodou a nikdy neujelo.

            0 0
      • alexandr  

        Touhle cestou jsem se vydal taky. Za 1500kc jsem koupil na inzerat stareho oceloveho horaka a postupne menim dily, co odchazeji. Na starsi kolo s osmikoleckem to vychazi docela levne. Na pevnou vidli jsem si zvykal asi tyden – zacatek byl tezky, ale ted uz je to v klidu a jezdim i terenem a da se :) Vselijake skripani a klepani neresim, kolo vydrzi hodne.

        0 0
    • Jezevec70  

      Do města je myslím ideální tenhle SUP

      Nevím ale jak je to s dostupností, je to starší model.

      0 0
      • zichis  

        příprava na nosič se zdá udělaná jen zpoloviny – šroubky nahoře na horních štanglích zadní stavby jsou, ale ty dolní u náboje chybí.

        0 0
      • Georrge  

        ty big apply tam jsou husté, do města bych si postavil něco podobného (škoda že se nedělá kojak 2.25 nebo i víc), ale na kotoučích :)

        0 0
      • winter78  

        Nádhera !!! Fakt pecka !!! Len taký stroj by som sa bál nechať kdesi pred obchodom a ísť nakupovať.

        0 0
    • stylo  

      chci jezdit výhradně po asfaltu a prostě po městském terénu. žádné lesíky, doopravdy nic takového. A horské kola se mi nelíbí vzhelodvě.

      Strašně se mi líbí styl života jako mají v Mnichově, v Amstru. Bez kola ani ránu. Ale oni mají ty městská kola a to se mi právě strašně moc líbí.

      vzhledové ani typově si sebe na orském kole nedokáži představit.

      V prvním postu jsem posílal kolo, jak bych si ho představoval. Ale chtějí za něj přes dvacet a to je mimo moje finance. Nevěděli byste o nějaké levnější variantě?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
        • jIrI___  

          To je peklo. Ta pružinka, nebo co to je, mezi vidlicí a dolní rámovkou je nějaký stabilizátor řízení nebo co? :)

          0 0
      • pedr64  

        tak na tom, co sis vybral, si dovedu tak představit Magdu Vašáriovou v Postřižinách. Ale každý máme nějaký vkus. Tak buď zakoupíš něco podobného od značek jako je Velamos, Favorit v ceně do 5 tisíc a zbytek si došperkuješ. Nebo budeš chtít značkovou stylovku, ale ty se v našich zeměpisných šířkách moc neprodávají, tak jsou samozřejmě značně předražené. PS. Na Cyklobazar.cz je něco podobného, originál veterán z Holandska.

        0 0
    • martin_bakov  

      tak hlavne at ma to tve kolo poradne balonove plaste a to zvlast pokud budes mit pevnou predni vidlici

      0 0
    • xox1  

      Zdravím, rešil jsem něco podobného – dojíždění do práce, sice po kvalitní cyklostezce, ale 14 km denně. Mám sice normálního horáka, na kterém jezdím rekreačně o víkendu, ale pořídil jsem si starou ukrajinu, a nemůžu si vynachválit. Nejsem furt shrbený jak na horákovi, jedu vzpřímeně a kochám se :-) Ze začátku to byla makačka na nohy,ale už jsem si zvykl. A taky pořádné ocelové blatníky jsou ohromná výhoda -déšť nedéšť. No jak jsem si takové kolo upravil, tak jsem zjistil že tady prodávají podobné originál městské kola z holandska za celkem slušné prachy – http://www.retro-bike.cz Až mi někdy šlouhnout ukrajinku, zkusím asi tohle :-)

      0 0
      • Vilém  

        Tve prispevky tezce smrdi reklamou. Vyhrabat treba 4 roky stary vlakno, chvilicku po registraci, jen proto abys hodil odkaz na nejaky bezva kseft, mi neprijde jako nahoda:(

        0 0
    • DavidDrápek  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • DavidDrápek  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.