Hoj vsem!
Dotazy, nazory, komentare…k tematu Meta v Brazilsku vkladejte zde! ;)
Fotky budu prubezne pridavat ;)
Hoj vsem!
Dotazy, nazory, komentare…k tematu Meta v Brazilsku vkladejte zde! ;)
Fotky budu prubezne pridavat ;)
Mohu vedet o cem je rec?
Aha, diky za osvetleni, nejak mi to nedavalo zadnej smysl.
Faktem je, ze 99% Brazilcu jsou lini az to prasti a proto je trailu relativne malo, a kdyz uz nejake jsou tak jsou prazdne. Dulezity je najit si to 1% brazilcu kteri vedi kde ty traily jsou a jezdi na kole :)
no a co zajimaveho nam povis k tomu 1%?
Co bys o nich rada vedela? :)
Jestli jsi tam půl roku, tak už něco zažitého s nimi máš. :-)Anebo jsi tam za exota, co je stále honí na bike? :-D
Skill a stroje se tu ruzni, od celoper z supermarketu, pres mistni produkci (dost slaby), pak male procento lidi majici na evropu jakes takes hardtajly a obcas i celopera, pak dlouho nic a pak S-Works.
U poslednich dvou kategorii je dost videt 29" kola – podle mne dost snadno podlehaji trendu z US.
Kazdopadne jsem nasel skupinu nadsencu, a o vikendu vzdycky nekdo jede. Pres tyden to kvuli praci jde jenom v noci po meste – a jelikoz to tady neni uplne safe, tak se do toho zrovna nehrnu ;)
Tak tomu trendu se ani nedivím, když začínají na supermarketu a the best of je S-Works. Tím ale tu značku nechci hanit, ať si každý jezdí na tom, co mu vyhovuje. Když uvidíš nějaký zajímavý MÍSTNÍ kousek, tak sem hoď foto.
Anebo zauvažuj o té galerce. ;-) A něco od filmu by nebylo? Podle té druhé fotky to vypadá hodně zajímavě. Hm, tichá závist. ;-D
No s tím nočním městem tě naprosto chápu.;-D
Koukam hodne rychly vlakno. Obrigado!
O Mete uvazuju.
1/ Tak me zajima jak jezdi celkove. Co vim, tak tu na BF jina nova Meta není.
2/ Jak se projevuje váha 14,5 ve stoupani atd.
3/ V jaký oblasti jsi? Co traily v Brasil?
4/ Jak Ti šmakuje pečená tarantule?
posed – od standardu ma niz riditka, takze jako 2m clovek jsem o dost vic predehnuty. Bud si zvyknu nebo poresim posed predstavcem & riditky. Jinak je to bomba, je to krasne hravy… uz se tesim do tezsiho terenu.
kopce – zadek se ani nehne – a to je dulezitejsi nez vaha. Vcera jsem dal 60km – v cele pelotonu a v poho.
i z mesta. Nezpevnene outback cesty skrz kopce, sem tam je cast v lese – ale diky tomu ze je tu prales s lianama tak jsou lesy obecne nepruchodne.
Dik za info. Body 1 + 2 me potesily. Zda se ze recenze na UK a US webech nebyli PR plky a system funguje.
Zeptam se lamovsky: Meta je jednočep? Přepakovaný jenočep? Je třeba do stoupani zamykat tlumič?
Je to de-facto upraveny horst link… s temito specifiky:
Diky uchyceni tlumice to ma diru v sedlove ramove trubce. takze na to chlusta bordel. Inzenyri z Andorry to ale od modelu 2013 vyresili neoprenovym „blatnickem“ ktery, zda se, funguje.
takže jednočep, Horst by se zlobil
Ajo, osvezil jsem si znalosti typu odpruzeni a mas samozrejme recht: je to prepakly jednocep. Kurvadrat, jdu to prodat :)
sice jednocep, ale jakysi „floating“ (kdyz ten spodek neni napevno)
Cep podle ktereho se to otaci je pevne dan.
jo, to kazdopadne, ale prubeh tlumeni bude timhle „nepevnym“ uchycenim spodniho oka tlumice urcite jeste dal ovlivnen
Tak samozrejme, ze krivku prubehu zadni stavby to ovlivni. To ci je to nejak vyrazne lepsi nebo horsi nez jinak prepakovany tlumic je uz pak otazkou. Zasadni stejne zustane, kde je umisten hlavni cep otaceni, a ten je pomerne ve predu a vys.
Jo, tohle mne pomerne zajima.
Jak se napr. chova, popr. pro jaky typ jezdeni/urceni kola, je vhodne umisteni hlavniho cepu? (jak pises, vepredu a nahore, …)
Vis-li o tomhle vic, klidne se rozepis :)
Na meta am je ten hlavny cap umiestneny priblizne v rovnakej vyske ako vacsi prevodnik co by malo minimalizovat sily pri slapani. Takze prakticky sa bike hojda pri slapani viac na mensom prevodniku ako na vacsom. Preto je ten cap umiestneny prave na tomto mieste. Nemam sice najvhodnejsi tlmic a myslim ze nie je v top stave, no i s vacsou komorou je priebeh stavby ku koncu progresivnejsi takze myslim ze nie je problem na tom davat i bikeparky. Pri cca 25% sagu sa mi to uplne na doraz zatial nepodarilo dat, pri zatial najvacsich supach som bol tak 5–4mm od dorazu. V nejakom nemeckom casopise vyvesenom na webe som videl i graf priebehu zadnej stavby, no neviem sa mu znovu dopatrat. Co viem tak meta sx by mala mat priebeh stavby ku koncu zdvihu este o nieco progresivnejsi. Ako som uz pisal, tak hore to slape obstojne, no nadol je to orgazmus. Ten system je prevzaty z commencal dh biku, samozrejme upraveny na slapanie. Nizsie tazisko je oproti inym bikom co som skusal citit, hlavne v zakrutach kde sa do toho viem opriet je to podla vsetkeho vyhoda. Nejako dlhsie som vsak nikdy ziadny podobny bike nejazdil, vzdy som skusal len po par minut vacsinou na spolocnych vyjazdoch ci cykloakciach.
Na tehle fotce je videt kde je umisteny ta hlavni osa rotace. Takze presne jak pise **goofy*, nahore a vpredu.
Kdyz se tak mrknes, tak geometricky podobne maji cep i Cannondaly, Santa Cruzy – takze to nebude uplne marne.
FSR je pri slapani aktivni, u speslu to kroti az drazsi verze pomoci tlumice s brainem.
Tenhle zaklad si od pohledu a ze zkusenosti odvodim taky, ze cep umisteny v urovni retezu opoustejiciho prevodnik je OK vzhledem ke slapani/kickbacku.
Myslel jsem spis ty dalsi veci a celkove chovani zadni stvby vzhledem k poloze cepu (pod prevodnikem, nad prevodnikem, nad prevodnikem vepredu, nad prevodnikem vzadu,…).
Ale co jsem tak odkoukal, tak na DH kolech se cep dava co nejvys, tusim kvuli citlivosti, na XC kola jsem predpokladal opak.
No nejak jsem to podrobne nezkoumal, a stejne nejlip to clovek zjisti, az se projede, ale obecne cep umisteny tak nahore vepredu je z duvodu zamezeni pohupovani pri slapani. Kolo pak jde lip za pedalem. Negativum je docela vyrazny kickback hlavne na mensim prevodniku a mnohdy i mensi citlivost pri slapani…
Dik za info. Takže vedle super vzhledu i OK funkce. Tvarově se mi rám hodně líbí + to jak je tlumení a vše okolo ,,poskladané,, ve spodní části rámu a tím /minimálně opticky/ to snižuje těžiště. Neopren. blatnicek jsem na netu viděl. Snad je v poho uchytitelny.
Jeste co se tyce ovladani… tak FOX dela od 2013 system CTD. Asi jsem linej nebo co, ale pripada mi uchylny nastavovat na tlumici a vidlici pokazde neco jineho. Zvlast kdyz v tech nastavenich nejsou az tak velky rozdily.
Mozna proto, ze tlumic je dost nizko a tudiz blbe dosazitelny. Standartne to nechavam na Trail, a radsi nastavuju vysku posedu z riditek (viva la teleskop!).
No proste prepakovany jednocep :o) Ale funkcne to muze byt celkem fajn. Docela se mi to kolo libi i opticky
Ahoj,
mam meta am a potvrdzujem ze to jazdi fajn, do kopca to slape tak ze som zatial nemal potrebu pouzit propedal, samozrejme sa to ale pri slapani trochu hojda. Nemam ale original tlmic ale rp2 hv s nastavenou max kompresiou ktoru planujem casom znizit pripadne vymenit cely tlmic za bos vip'r. Vdaka uhlu sedlovej trubky a dlhsej zadnej stavbe to slape i celkom strme kopceky a natrapim sa pritom porovnatelne ci dokonca menej ako na rb crr, samozrejme vaha cca 14kg robi svoje. Nadol to jazdi luxusne a obcas mam pocit ze to ma vzadu vyssi zdvih ako ostatne 150-tky, skusal som vsak len lokalne traily a zjazdovu trat kde som zatial tie najvacsie skoky obchadzal. Rovnako zakruty to vybera krasne, pravdepodobne vdaka nizsie umiestnenemu tazisku a nizsiemu slopingu. Bike je pomerne tichy, uz nemam ani pocit ze by vnutorne vedenie hadic nejako viac hrkotalo (teda zo zaciatku mi to dost vadilo, asi si vo vnutri sadli alebo co). Jedinym problemom ktory som zatial zaregistroval je ten, ze tlmic je priamo vystaveny necistotam od zadneho kolesa co snad aspon trochu vidno i na fotke.
Taky moc pekny kousek!
Co se tyce interniho vedeni kabelu, tak ja zadny hrkot nepozoruju – asi je to jak rikas tim ze si to sedlo (v mem pripade asi v letadle ;))
Ten neoprenovy blatnicek tam zacli davat od modelu 2013…takze by to uz slo nekde sehnat jako accessory.
blatnicek sa da kupit original, len stale rozmyslam ci by nebolo vyhodnejsie nieco podobne zmajstrovat :-) a kedze som lenivy stale jazdim bez blatnicka
Principialne, kdyz vemes nejakou šicí gumu vhodne delky(nebo rozstrihnes stary trenky), na kazdym konci zaposijes zahyb kterym protahnes stahovacku, tak pak tu stahovacku staci jeste protahnout ockem pro uchyceni tlumice na obou stranach a mas vyhrano :)
Pro finalni reseni treba jeste zvolit spravnou barvu trenkovy gumy k barve kola :))
a jak si dopadl na hranicich?
Nedojelo kolo doskrabane , pak jsem si vycital ze jsme to mohli zabalit trosku vice … :)
Na hranicich to poslali rentgenem, a vic neresili. Po rozbaleni jsem zjistil rycanec na spodni ramove – ale bahno to zamaskuje :).
Baleni upgradujem priste :) bude to chtit vice buble-wrapu.
hele tak to rozjedem obchod … poslu ti tam nejaky tesco kola
hlasim se do firmy, guys! :D
Taky bych možná vypisoval štítky atd.
Está muito bonita :-)
Dík za vlákno, hrň sem fotky. Právě jsem chtěl vědět jak je to s pohybem ve volné přírodě, protože když jsem jim vykládal třeba jak jsem vzal spacák a týden stopoval na Tenerife, tak ne mě koukali jak na exota a že se sami někam do přírody bojí a vlastně to ani nikdy nezkoušeli.
Vidím, že s evropským portugalskem to má hodně společného: lenost, kola tesco vs. S-Works a i ty lesy vypadjí podobně jako ve střední části.
Surfovat byls? :-)
No s tim jaka je tu vsude havet, bych stanovani (spacakovani) radsi nezkousel (byl jsem tu v ZOO a co tu vsechno zije, to jsem cumel).
Surfovat jeste ne, pocasi vhodne na kolo a na plaz je identicke = pro cyklistu je volba jasna :). Ale urcite to chci zkusit, aspon ten beachboard…
Skoda ze se na Ilha Grande nesmi s kolem, trailiky tam sou paradni a mas to kousek :)
Kurna pozoruju, ze tady se to hemzi odborniky na Brazilsko!! To je parada! :))
Na IlhaGrande jsem jeste nebyl – ale prekvapuje mne ze by tam meli zakaz cyklistiky – kdyz cyklistika neni moc rozvinuta. To mas nejak zjisteny?
Mam v planu projet skrz Ilhabela. Uz jsem tam jednou byl, a da se udajne prejet ze zapadni strany (kde je trajekt) skrz hrbety na vychodni stranu (kde jsou plaze). Tam pripadne prespat a druhy den nazpatek.
Viz fotky z Ilhabely ;)
Jestli chceš být odborník na Brazilsko, tak zkus příště říkat Brazílie :-)
:D
hmm, Bluma „nemá talent!!“
Zezačátku mi to připadalo jako sranda, ale jak to pokračovalo dál, tak jsem nabyl dojmu, že to myslí vážně :-)
No na par mistech je cedulka se skrtlym kolem a na ostrove ma zakladnu armada ktera tam ma mistama takovou budku…
Otazka je jestli to nekdo kotroluje, ja videl kola jen v Abrao…
Koukal jsem na net, a je tam docela dlouhy vlakno o ruznych trailech
Ale precejenom je to na dyl – takze budu muset zbantovat jeste par lidi a neco vyberem :-D
Spojit entomologii s kolem, to by bylo! Kdyztak nejake brouky vyfot :)
Brouci mne moc neberou – ale zato motyli tady jsou uplny mazec! Sdruzujou se tu v hejnech, a kdyz sedi se sklopenymi kridly tak tezko odhadnes kolik jich je. Pak se rozleti a ty mas pred sebou zlutou stenu :)
Pekny :)
Tak pripojuju dalsi fotky z pojizdeni okolo…
Kousek od Campos do Jordao – horska oblast cca 160km od Sao Paula. Naslapano 50km delkovych, 1,5km vyskovych (prekvapive mne Meta vyvezla nahoru rychleji nez kolegu jeho Niner:) )
Po ceste se mi povolil sroub drzici rolnicky napinaku (jedno kolecko bylo zatuhly, tak povoloval pomalicku ten sroub) az upadl a ztratil se. Takze ted treba sehnat nahradu :(.
pekne koryto na te prvni fotce :)
jojo, to koryto bylo uzsi nez sirka pedalu – takze se to nedalo :).
Nicmene z tehle vyjizdky jeste doplnim poooozingovou fotku :)
noo, koukam, ze tohle kolo pod tebou nebude tak velke, jako predchozi Stump, v bikeparku si s tim pekne vyhrajes :)
hlavni rozdil je, ze je to celkove o dost nizsi. Ten sjezd co nasledoval (ikdyz za dost silneho deste) jsem si uzival s hlasitymi projevy nadseni.
Kurna, uz aby dorazil ten novy naboj!!!!
Ilhabela…
Tak jsme prejeli z vychodni casti ostrova na zapadni – pres hrbet. Docela ostre stoupani, a nasledne sjezd… po ceste jezdily 4×4 auta s brazilcema, co neradi chodi pesky :)
Museli jsme tam prespat, jinak bychom se zpatky za svetla nedostali.
skvělý, úplně jinej svět
Jen to sem Hrň. Je to lepší než kdejakej cestopis v časopise. Už se těším na další nášup :p
No kurna, ted mam trosku problem – jelikoz Meta se po posledni vyjizdce v horach zastavila v servisu. Po vycisteni mi borec rekl ze v hlavku bylo spousta bordelu, a ze predni desky jsou temer komplet sjety (to pripisuju tomu pisku na Ilhabele :)).
No a po horskym vyletu z minulyho tydne mam nejak domrdany zadni kolo – presto, ze zatahnu zadni osu tak ma kolo vakl do strany. Nechapu cim to muze bejt, servisak rikal ze to bude povolenym orechem – ale to se mne nechce verit ze by se diky tomu hybalo cele kolo..! Snad to dneska da dokupy, at muzu zitra zase vyrazit…
Ted nam tu zacina karneval, takze se moc cestovat neda (vsude zacpy) – jinak by bylo v planu objet Ilha Grande :)
to zadni kolo, to budes mit jen v nabe povolene konusy/orech(i kdyz ten nevim jak teda), mne se to jednou taky stalo, dotahnul jsem a byl klid, Kaliskovi se to taky kazdou chvilku stavalo.
no ty konusy jsme dotahli jako prvni takze tema to neni. Jediny vakl ma orech, ale rikam nechapu jaky to muze mit vliv na bocni vuli kola v ramu :(
no prave, ten by na to vliv mit nemel…
ups, koukam, vykopal jsem mrtvolu:)
tak tak… puvodni rozbitej naboj jsem nahradil Hope Pro II Evo od Kubada :). Agresivni cvrkot mam misto zvonku ;)
Je to povolenym orechem. Taky mi to delalo.
Hmm, tak snad to borik poradne dotahne.
To jako ta pevna osa ma smysl jenom aby se nekroutila zadni stavba – a nema moc vlivu na pevne uchyceni kola??
P.S. jinak vycistenou zarici metu majitel bikeshopu vcera vystavoval na prominentnim miste v krame. To trosku potesi :)
Tak to je tezko ze jo… Osa ti stahne ram k matkam, co jsou na nabojich. Pokud ty jsou povolene, tak sice matky stahnes pekne, ale vule ktera byla mezi treba matkou a lozisky zustane.
je tak
Tak problem je o neco horsi… Z naboje se urval krouzek na kterem drzelo lozisko (u orechu) :(
Nevim presne jak to tam bylo udelany, nicmene je to urvany – viz fotky.
moc do toho dupeš :)
Tam už není co dotahovat… :(
nahrada (Hope Pro2 EVO od Kubada) uz putuje do Brazilska :) Snad to vydrzi o neco dyl…
kubad je internacioalne-interkontinentalni mechanik :D ted uz jen intergalakticky mu chybi :)
Tak a musim rict ze cela akce se zatim odviji docela solidne…
supr parada!
To se tam vyplatí objednávat nábu z ČR?
no schvalne at ti ferlikster poreferuje o tamnejsich cenach bikematerialu :D
Rád se nechám poučit. A přitom si všichni stěžují, že to je u nás drahé :)
Tak treba tady se mrkni kolik by takovej naboj stal tady.
Dnesnim kurzem CNB-stred vychazi 1BRL = 9,681CZK :)
Hezkypěkně :)
koukám, žes přezul na NN, co to, Ibexy nejely?
Na NN jsem prezul protoze tady neni na Ibexy takovy teren – a nechtel jsem takovy skvosty sjizdet. Nechal jsem je v Cesku, protoze spekuluju ze bychom mohli jet po prazdninach do Francie provetrat se v Alpe D'Huez :)
Tak jsem se dneska poprve odhodlal do prace na kole. Do pujceneho Garmina 800 jsem si nahral trasu a nechal se vest. 20km, 250m nastoupanych a 58minut jizdy.
V mistnim provozu musim rict, ze jsem kolikrat opravdu rychlejsi nez auta (a to jsem vyrazil v 6:30 rano). Meta zatim nebudi moc pozornosti (teda jenom barvou), protoze nikdo nevi ze si za to koupi auto. Moc to ale nechci riskovat, takze si nejspis koupim nejaky lacny kolo – co takhle Caloi ? :)
Tak jsem odhalil dalsi pruser… vidlice se chova volako zvlastne.
Uvnitr to klepe pri vetsim narazu… bezny pumpovani je oka, ale kdyz prijde rychly naraz tak to proste cvakne :(
Navic ovladac regulace odskoku dole nedodrzuje souosost – viz fotky cudliku ktery je proste krive.
Nevite nekdo co muze byt pricina & jaky reseni? Reklamace? :(
hmm, nevim jak u Foxe, ale u ostatnich vidlic se ten ovladac da tahem vytahnout a pod nim najdes imbus, umoznujici vytahnout horni nohy ze spodnich, takze soudim, ze je ten ovladac jen trochu povytazeny.
Jinak takove klepani/cvaknuti pri prejeti obrubniku delalo treba Duro FR20, delala to tusim negativni ocelova pruzinka, na funkci to nemelo vliv. Tady ti ale nevim, vo co gou.
ted koukam, z boku na tom „ovladaci“ je prichycovaci sroubek? Jestli jo, tak bych ho povolil, sundal/narovnal ovladac a zase pritah. Podle mne jsi to jen nekde oprel a neco ti jen nakrivilo ten „ovladac“.
To jsem udelal uz trikrat…porad je to stejny. I ta zasrana tycka na ktere je nasazeny ten cerveny cudl je krive. Regulace utlumu ale funguje…
Tezko rict… Muze to byt lehce ohle na konci patrony, a na funkci by to asi nemelo mit vliv. Pokud by to bylo ohle nekde dal, tak by s tim asi neslo ani tocit.
Tady mas rozebranou patronu
jeste, ze nemam Foxku :D
Proc?
z tech fotek mne prijdou jejich reseni zbytecne komplikovana(minimalne s ohledem na pristup k dilum a servisovatelnost), v porovnani treba se „stavebnici“ RS …ale treba je to jen dojem z fotek
Tak jsem si dneska strihnul 112km – vesmes po silnici :(… ale ty vyhledy a vodopady po ceste to vynahradily. Uz je myslim jasne, ze se s MetouSX da v pohode zvladat i delsi XC.
A meta není XC ? ;D