zdravim, mam takovej dotaz, jestli lze nejak obecne rict, jaka by mela byt mezera mezi brzdovejma destickama a kotoucem?? jestli je neco uz moc, bo naopak uz malo??
dik
zdravim, mam takovej dotaz, jestli lze nejak obecne rict, jaka by mela byt mezera mezi brzdovejma destickama a kotoucem?? jestli je neco uz moc, bo naopak uz malo??
dik
Je to dane konstrukci paky a zbytku brzdy.
Nektere brzdy maji mezeru malou, nektere vetsi.
je to dane konstrukci paky???? to si nak nedokazu predstavit – vztah mezi konstrukci paky a vzdalenosti desek a kotouce…v cem vidim spojitost, a co taky momentalne na brzdach resim za problem, je vzdalenost desek od kotouce vs mrtvy chod brzdove packy…
mas to daleko? Muzes trochu preplnit paku… ale pak zase budes mit problem s novejma deskama
Ano konstrukci paky. tj. umistenim dirky, kterou si to prisava kapalinu, pomerem prumeru pistku, pripadnym prepakovam packy na pistek paky.
Čím větší páka, tím musí být mezera menší. Jinými slovy velký chod na páce a malý u čelistí.
Toto je u každého výrobce brzd jiné . Jedny mají mají mezeru větší druhé menší. Co vlastně máte za problém ??
Brzdu je nutno brát jako celou Páka ,hadice , třmen,kotouč adaptér, návarek . Né jen jednu část.
Některé brzdy mají nastavení vzdálenosti destiček od kotouče. Některé mají nastavení vzdálenosti páky od řídítek nebo obojí.Jiné nemají nic. Okolo brzd je toho celkem dost a vše musí pasovat na sebe.
Takže záleží na výrobci brzd jakou mezeru nechá.
Obecně vzato by kotouč neměl škrtat o destičky.
Některé brzdy mají nastavení vzdálenosti destiček od kotouče
s tímto tvrzením bych byl velice opatrný, tohle umí jen brzdy s uzavřeným systémem a těch je v současné době hodně málo Tune a BFO
To umi i nektere Avidy, treba 9ka, ne?
na hopech velký, na hayesu střední, u avidu žádná :D:D a shimano tak akorát :D
Když to brzdí, když nemá, je mezera malá. Když to nebrzdí, když má, tak je mezera velká.
řekl bych, že když to nebrzdí když má, tak je problém někde jinde. pochybuju, že by někdo dal na trh brzdy takové konstrukce, které by nebrzdili. pokud se tedy nejedná o nějakou pseudo brzdu domácí výroby :)
Tak teda jinak pro pomalejší:
když zmáčknu nadoraz a desky ještě nebrzdí dost, tak jsou moc daleko.
ovsem treba dodat ze na vine nie je vyrobca
Mám napsat verzi ještě pro mnohem mnohem pomalejší?
že tím myslel selhání a zavzdušnění brzdového systému, takovou věc by pochopil i nejpomalejší – nebude brzdit!
pokud si myslíš že ti brzda nebrzdí protože máš daleko desky tak jsi zpomalený asi ty. protože problém bude v úplně něčem jiném. možná se zkus zamyslet nad tím jakou blbost jsi napsal. papa
Tak teda nakonec verze ještě pro tebe:
KUP SI VÉČKA!
:D TAKŽE PODLE TEBE KDYŽ BRZDA NEBRZDÍ TAK JE TO ZPŮSOBENO TÍM, ŽE DESTIČKY JSOU DALEKO OD KOTOUČE? :D TO JE ÚLET, TO SI ASI PRÁVĚ TY PLETEŠ S VÉČKAMA A VŮBEC NEVÍŠ O ČEM MLUVÍŠ… OMG HLAVNĚ SE SÁM NESNAŽ OPRAVOVAT BRZDY, MOHLO BY TO MÍT FATÁLNÍ NÁSLEDKY…
Ale on nic takoveho nepsal:)
Ruprt2 || || 21.05.2014 09:41:47 || || 193.33.22.xxx
Když to brzdí, když nemá, je mezera malá. Když to nebrzdí, když má, tak je mezera velká.
tahle vec, na kterou sem se ptal,souvisi s problemem, ktery resim u svych brzd…zakladal sem na to uz jedno tema , ale tam se mi moc odpovedi nedostalo..:(
4 pístek pokud má stejnou páku jak 2 pístek má delší chod,
jestli to tak je nebo jestli máš brzdy zavzdušněné netuším neznam je
tak pokud to je tak jak pises, tak mam problem vyresen a uzaviram tema..:)..
No když jsem teď byl s kolem v servisu, tak to dělal tak, že si mezi disk a brzdu skřípnul takovej distanční plíšek (plíšky) a potom povoloval dokud mu ten plíšek nevypadnul.
Jak moc fundovanej postup to je nevím, ale brzdy brzděj skvěle.
wtf?
Povoloval co?
tak akorát a přiměřená …
Pánové napíšu to sem než zbytečně zakládat nové vlákno…
Mám nově nainstalované SRAM Force s brzdičem Hope RX4, vše odzvdušněné, páka tvrdá, komponenty nové. Před instalací desek roztáhnu pístky, nasadím desky, vůle minimálně 1mm. Po zmáčknutí páky pístky vyjedou ke kotouči, desky zabrzdí. Potud podle mě cajk. Jenže pak odjedou jen tak 0,1–0,2mm. Což rozhodně nestačí na to, aby brzda neškrtala. Jak lze zvětšit odjetí desek, resp. mezeru mezi deskami a kotoučem? Co vlastně vrací pístky a uvolňuje brzdu? Je to ta pružinka mezi deskami? Zkusil jsem ji víc předpružit, ale moc to nepomohlo. Možná namazat pístky?
Pístky vrací pružnost těsnění okolo nich. Pružina v páce jim možná malinko pomůže ale spíš vrací páku.
Brzdy bych krátce zajel ať si to trochu sedne (stačí za to pátkrát vzít na parkovišti) a znovu seřídil třmen – flatmount se na první pohled zdá dobře vystředěný i když není. Případně zafrézovat dosedací plochy, mraky rámů a vidlic to maj trochu křivý.
Pročetl jsem ještě jiná vlákna a mám podezření, že se mi nevrací pístky. Zkusím zda pomůže to namazat DOTkou.
To by mě u Hopu vůbec nepřekvapilo.
Proč namazat dotkou? Však si snad psal, nové komponenty. A v každém servisním manuálu u každé výměny destiček je kompletní vytahání těsnění a povrch je namazán danou funkční kapalinou. U nových to he samozřejmost..ba sucho to tam není
No ony ty nová těsnění můžou trochu lepit. A rozhodně jsou pístky na vnějšku suché.
Rozhýbal jsem pístky a následně jezdil a jezdil. Po asi 300 km seřídil třmeny. Konečně už šli seřídit tak, že neškrtají. Třebaže desky/pístky odjíždí stále velmi minimálně.
Hayes Feel r Gage nebo Super B TB-BR10 a o podobné ti to vyřeší.