Zdravim…potřebuju vyměnit minerální olej v brzdě SHIMANO M485…někde jsem se doslechl, že musím použít jenom olej Shimano…potřebuju vědět jestli tam musím dát ten Shimano nebo stačí jakejkoli? Za každou radu předem děkuju…:)
Zdravim…potřebuju vyměnit minerální olej v brzdě SHIMANO M485…někde jsem se doslechl, že musím použít jenom olej Shimano…potřebuju vědět jestli tam musím dát ten Shimano nebo stačí jakejkoli? Za každou radu předem děkuju…:)
Drahý Shimano olej není potřeba. Stav se v prodejně s oleji a nech si odlít LHM+. Leje se to třeba do Citroenů. Stojí pár korun.
dík, dík…
Myslíš takovej ten zelenej do Citroenů?Koupil sem si litr za 300kč a dal ho do vidle RST Omega SL,do té tlumící patrony s lockem,původní olej byl moc hustej a v chladnu byla vidla tvrdá jak šutr.Po výměně to bylo super ale jen chvilku,pak z ní byla pevná málem na furt,v patroně se rozežralo těsnění a zůstalo přilepený,sem to nemohl rozdělat.Pak už sem to radši nikam nelil ale slyšel sem že v brzdách je to bez problémů.
taky to těsnění ve vidly je dělaný na jinej olej…tenhle hydraulickej působí jako žiravina…pomalá ale jistá…teda alespoň podle mě:-D
Přesně ten, takový ostrý zelený. 300 je jinak celkem dost, já si nechal odlít do lahve od okurek asi za 70kč :)
koukam, ze lidi sou fakt schopny vseho :)
minerání oleje pro hydraulické systémy jsou víceméně stejné (na rozdíl od brzdových kapalin. Lidi používají kde co, Maguru, Motorex, LHM,LHM+…
Jakmile ti u shimana pri reklamaci najdou neco jineho nez jejich olej, prestavaji se s tebou bavit
Mam LHM+ na Citroeny – takovy ten pekne razici zeleny. Funkce paradni (no proste zadny rozdil).. Akorat co jsem slysel, tyk by se nemel michat s tim puvodnim Shimano, cili nejdriv brzdu vypustit a pak naplnit novym..
je to jedno. klidne smichej, na funkci (brzdy) nema vliv.
Jo oleje s ena rozdíl od brzových kapalin míchat mohou, i když to žádný výrobce brzd oficiálně nedoporučuje.jediné co může být problém je vizuální určení, kdy je olej KO. Olej po delší době používání (vyhřívání) mění své vlastnosti a jeho stav se dá poznat podle barvy. U smíchaniny se to hůře pozná.
Jasne.. Je to mozne. Me to tu kdysi nekdo na b-f tvrdil, tak jsem to radeji vypustil a naplnil LHMkem.. Sichr je sichr a LHMka jsem mel habadej :o)
no právě, nač to míchat, když koupíš něčeho litr, který jinak stejně nespotřebuješ…
A hlavne to LHM ma tak uzasnou barvicku… :-D
Ja si kupujem original Shimano, ale nie male predrazene balenie – v predajni mi ochotne nacapovali do prinesenej flasky. Cenu si uz nepamatam, ale asi 60–80Sk za deci.
A to neni predrazene? :-)))
Mozno aj je, ale mne sa zda spotreba 2 EUR za 3 roky (pri 3 paroch brzd, z toho 1 komplet naplnit) nie vela, a to este ostalo.
momentálně lze koupit litr oleje shimano originál za necelé 400Kč, LHM+ stojí myslím něco kolem 200. Samozžejmě to malé Shimano balení 50ml za dvě kila je nechutně předražené. Pokud jste na to aspoň dva nebo více ( na litrovku), tak náklady jsou rozumné a s půl litrem vydržíte pěkně dlouho.
jen tak orientacne, kolik se vejde do jedne brzdy?
cca 30ml-40ml, odhadem.
tak to se ten pullitr musi zkazit do te doby ne?:)
mi to vycházelo tak 10–15 ml (čistý objem soustavy) u Shimana jedna brzda. z jedné 20ml (nataženou naplno takže 25ml ?) stříkačky jsem naplnil odspoda skoro obě brzdy. Ale člověk nakonec stejně spotřebuje více. Protože tlačí i když už jde čistý olej, aby měl jistotu, že za ním není vzduchová bublina. takže spotřeba na jednu brzdu 20–30ml.
ale to jsou takové teoretické a podle mě ne moc praktické hodnoty. Každopádně s jedním 50ml balením bych se do plnění a odvzdušñování páru brzd nepustil, pokud bych toněměl vyzkoušené a nebyl si 100%jistý. Něco je v soustavě, něco je potřeba mít při odvzdušňování nahoře na dolití, něco je potřeba mít dole v hadičce a nádobce za odvzdušňovacím ventilem, aby nedošlo k žpěznému nasátí při špatně zataženém odvzdušňováku… a hlídat každý mililitr…
Souhlas. S množstvím na limitu bych to taky bez zkušeností nepokoušel. Při mém prvním plnění mi vyskočila hadička stříkačky ze třmene a víc oleje skončilo všude kolem, než v brzdě :)
Taky jsem to resil a nakonec jsem koupil litr origose za 300,– na www.malyobchod.cz
Verim, ze nejaky to LHM tam taky perfektne funguje, ale ten rozdil v cene uz neni az tak velky, pokud ti tedy opravdu nekdo nekde neodlije za 50,– z barelu… Pro nekoho muze byt cely 1 litr zbytecny, ale sam mam dve kola s Shimano hydrama + potesim par kamaradu v okoli odlitim deci gratis :) F
Jak často tedy nejlépe provádět výměnu sh oleje?
Já bych řekl, že nejlépe nikdy. Proč?
Právě proto, že sem ho ještě nikdy neměnil..:)
..akorát občas kontroluju hladinu..
taky do toho rad stouras co?:)
njn…tak tam vždycky aspoň trochu nakapu, aby se neřeklo…:)
Jsem zastancem toho, ze jakekoliv prebytecne otvirani muze casem zpusobit netesnot.
to jo, ale za pět let provozu přeci jen trocha „vyschne“…
Proč ? protože mění své vlastnosti
A jak?
olej časem oxiduje, zavodňuje se, tepelně se rozkládá a dělá jiné srandy. Bohužel nic není věčné. Běžně se doporučuje po sezóně vyměnit provozní kapalinu doplnit a odvzdušnit. Ale samozřejmě je to závislé na používání kola a jeho zátěže
To se doporučuje u brzdovky, ne u oleje.
A proc se teda na Oleje pise datum spotreby? A proc se u auta motorovy olje meni vzdy po 2 letech nezavisle na poctu najetych km?
Proc je v prevodovce olej na celou zivotnost auta ? :-)
A proc se meni olej, ktery se znecistuje spalinami casteji ?
A proc je Kafac trouba ?
Stim olejem v prevodovce je to pekna pi… Schvalne si jej vypust z auta po 5 letech provozu.
Pokud to bereš podle servisní knížky a servisních intervalů výrobce, tak dnes opravdu je náplň převodovky doživotní.
Mozna tak podle servisnich intervalu. Ale kdyz ji vymenis, tak rozdil v razeni je nehorazny. V „origo“ servisech ti hned meni spojku nebo celou prevodovku :-)
Zatím jsem se do takového stavu nedostal. Dokud brzdy brzdí, jak mají, nesahá se na ně. Kamarád na ně nesáhl už 4 sezony například.
Já 6 let. . . a furt brzdí :-)
když on je má teprve 4 roky :D
po roce jsem měnil olej a nevěřily by jste co za sračky v tom po sezóně plave myslim že ideál je to prostě po sezóně vyměni těch pár korun nikoho nezabije…
Ale věřili.
Je to závislé, kolik kdo najede a jak daný jedinec brzdy používá. Olej v několikrát „utavených“ brzdách určitě vypadá jinak, než tam kde to bylo jen takové šolichání.
To si musí rozhodnout každý sám, žádné tabulky na to nejsou.
Prosim te, co by se tam za „sracky“ dostalo ??
ten olej byl hnědočernej to asi nebude optimální…
tak vypadá olej, který už toho hodně zažil, hodně ve smyslu hodně brždění, hodně pořádného ohřátí, právě barva je indikátorem, kdy měnit
Hmm a co ti chudáci v citroenech-ti by tam měli tu barvu za jeden pořádnej sjezd z kopca.
Kolem těsnění lecos proklouzne
Já po dvou sezónách tam měl regulérní špínu a olej byl už méně červený (asi i trochu zvodnatělý).
Nějaký olej jsem zpotřeboval i na výplach.
Je pravda, že jsem jel pár závodů v extrémním blátíčku.
Kolem tesneni lecos proklouzne? tos nemyslel vazne ze ne?
Myslis, ze ne? Ja bych tomu klidne veril. Kdyz jsem kolikrat videl kolik je toho schopny se dostat skrze tesneni do vidlice, tak proc by se neco nemohlo dostat do brzd?
No uz jen proto, ze kdyby se neco dostalo dovnitr, tak by se asi aji olej dostaval ven, coz by asi nebylo dobry ze?
Jinak jsem ted u svejch Magur menil olej po asi 14000km a byl naprosto cistej k nerozeznai od novyho
A jak se to tedy dostalo do te vidlice? navic stary vzduchovy bombry, ktery nemaji oddelenou vzduchovou patronu a je v nich pod tesnenima tlak? taky to neuchazelo, ani nechcalo ven a presto tam ten bordel byl. Podle me to proste muze natahnout bordel nalepenej na pistcich, obzvlast kdyz jsou vic ojety desky a pistky vic vylizaji. Pak jen staci roztahnout desky, treba pri vyndavani kola a bordel je uvnitr.
Na brzdach je tesneni reseno uplne jinak jak na vidlici. Do brzd se proste bordel nedostava…
Jak je reseno tesneni brzdovych pistku je mi zcela jasny, par uz jsem jich mel rozebranejch. Stejne tak jako uz jsem videl par brzd s olejem cernym jak bota, coz si nedovedu vysvetlit jinak nez prave vniknutim necistot z venku.
Ja po dvou sezonach, a olej byl krasne blankytne modrej (brzdy Magura) prakticky nerozeznatelnej od novyho
Magury budú kvalitou asi inde ako M486ky ;)
M486 mam doma dvoje, a co se tyce kvality si myslim ze jsou naprosto v pohode. Navic dovnitr se bordel z venku nema jak dostat, takze pokud olje po dvou letech meni konzistenci, tak je asi problem primo v tom oleji…
tak jsem nakonec koupil olej SHIMANO…kluci ve FRbikes.cz mi odlili…chtěli za to 50 Kč :-)