• saintjv

    Chtel bych neco malinkyho a aby to fakt hodne svitilo:)

    Nejaka zkusenost s timhle?

    http://eshop.progresscycle.cz/detailsklk.aspx…

    Pokud me nekdo nejaky lepsi tip budu rad.

    0 0
    • wong  

      kdyz to bude maly, tak to bude „hodne“ svitit par minut

      to konkretni svetlo neznam

      dopredu mam trvale pridelanou jednodiodovou miniblikacku + kdyz je potreba aspon trochu videt, tak TR-801

      zadni mam Blackburn Mars Click

      0 0
    • jecnak  

      Tohle sviti paradoxne vic a dyl. http://bikestar-online.bcec.biz/index.php…

      0 0
    • vla  

      Už jen čtení té marketingové poezie v popiscích by mělo varovat.

      0 0
    • marapara  

      Tohle mám vyzkoušeno: http://www.kupkolo.cz/…-led_z90381/

      a svítí to fakt docela dobře na takové prdítko. Ale to v tvém popisu má svítit ještě víc, takže bude asi lepší.

      0 0
    • Lister  

      Asi takhle – ať už budeš jezdit v terénu nebo po silnici, tak jsou ty minisvětla skoro k ničemu – v terénu neuvidíš a na silnici stačí málo aby neviděli tebe.

      Jestli to máš na náhodné zatmění, tak je to asi celkem fuk, všechno bude jen nouzovka a s trochou štěstí a modlení domů dojedeš.

      Jinak bych volil něco ve stylu Niterider Lumina 500 – cenové kategorie řádově někde jinde, ale zase když si vezmu ne čem jezdíš, tak by to neměl být problém.

      0 0
      • Lister  

        Jinak abych nebyl úplně mimo kategorii, tak jsem kdysi jako dárek kupoval Owleye HighLux5 a svítivost mě vzhledem k rozměrům docela mile překvapila.

        0 0
        • saintjv  

          Diky moc za tipy! Ta lumina se mi zamlouva strasne moc…Jinak zena mi zakazala motorku, tak jsem si udelal radost kolem, jinak je to i na me drahy a ted uz vim ze i.. no to je fuk, uz je v garazi a mam ho rad:)

          A toho owleye jen na netu nebo mas nejaky zdroj_?

          0 0
    • black.horse  

      No, jako malé a výkonné… hmmm, dej si Piko to Tě rozsvítí:-)

      0 0
      • saintjv  

        skoro za 10 k? to jako vazne date za jen svetlo????WTF?

        http://www.lupine.cz/…NOVINKA.html

        0 0
        • jIrI___  

          Ale svítí přepychově.

          0 0
        • Martin  

          to víš vole, žádné čínské šméčko, ale prvotřídní německá kvalita

          0 0
        • black.horse  

          Hele, koukám Ti do profilu a to si fakt vypláznul tolik peněz za to kolo z laminátu? vždyť z toho se dělaj kajaky… wtf?;-)

          Tak tohle byla stejně chytrá reakce. Jelikož ročně najezdím cca 1/3 objemu svých kilometrů za tmy večer po práci, tak je pro mě kvalitní světlo nutnost. Protože dobré světlo má pro mě přínos v tom, že mi otevře novou dimenzi ježdění a to mi skoro žádná jiná součástka nepřinese… Rozdíl mezi SLX a XTR je zanedbatelnej proti rozdílu jestli na cestu vidíš a nebo ne… Pro jízdu v terénu považuju 500lumen s dobrou optikou za nutné minimum a 1000 a více lumen za optimum. Na silnici těch 500lumen stačí, ale zase je potřeba užší kužel…

          0 0
          • black.horse  

            Jinak to co tady doposud padalo za odkazy, to jsou sice výkonné, ale stále blikačky z kategorie „abych byl viděn“, světla z kategorie „abych viděl na cestu“ jsou výkonem a mnohdy cenou bohužel dost jinde, tak to bylo, je a asi i dlouho bude:-(

            0 0
          • saintjv  

            To si dovolim malicko oponovat:) Sice mam kolo z laminatu ale je to muj mazlik, coz bych teda o baterce rikat fakt nechtel. Rozumim tomu ze videt pokud jezdis tretinu ve tme je dulezitejsi nez kolo ale i tak mi prijde jen z baterku dat 10k fakt vetsi nesmysl nez ja za moje kolo;). Je vsak potreba rict ze vse je otazka priorit:)Jinak ty nevis co jsem za to kolo dal stejne jako ja nevim kolik jsi platil tu baterku ty:)…

            0 0
            • Lister  

              My víme kolik jsi za kolo dal jenom ty si myslíš že nemáme tucha…

              Takhle svítí ta Lumina 650 a takhle moje světo. Kdyby tam měla být vyfocená nějaká ta blikacka tak by ta fotka byla prakticky cela černá.

              0 0
            • black.horse  

              Přesně tak, oponovat můžeš, jen Ti říkám svůj názor a nemusíš souhlasit, ale sám jsi ve svých větách naznačil, že ne vše je nutné kupovat z MOC českých prodejců (která je na většinu dílů vysoká) a pak že je to otázka priorit. Mě přišel větší přínos to, že jsem pořídil dobré světlo a mohl jezdit skoro celej rok, což mi rozšířilo počet dní, kdy mohu vyrazit na kolo, než to, že jsem si koupil třeba karbon rám na silničku. Byl to sice splněnej sen a velká radost, ale přesto musím poctivě říct, že mi to vlastně možnosti nerozšířilo. Proto má smysl do světla investovat více, než si řada lidí myslí…

              0 0
          • Martin  

            tvl, 500 lm na silnici? to jezdíš tak šedesát po rovince, ne? :D

            nebo sis zapomněl sundat tmavé brýle?

            0 0
            • black.horse  

              Nj, asi jako někomu nestačí 100mm zdvihu a chce mít fulla se 140mm, protože je mu to pohodlnější a nechce se omezovat. Stejně tak já na silničce, když chci jet na 2–3hod jízdu za tmy, tak chci jet neomezován a tak abych viděl na cestu a stihl i ve sjezdech se vyhnout díře v asfaltu apod… samozřejmě, že se dá nějak jet i se slabším světlem, ale prostě to není ono. Nejvíce se mi osvědčila n azimní noční tréninky kombinace Hope4LED stažená na poloviční výkon – dělá širší kužel a k tomu Blackburn X8, ale s nasazenou jen jednou lampou s užším kuželem do dálky. V tomhle kombu jízdy na pár hodin ve tmě v klídku a pohodě jak za denního světla a díky tomu, že obě světla nejela na plný výkon, tak byla i dlouhá výdrž baterie.

              0 0
              • Martin  

                takže šeroslepost :)

                0 0
                • oddie  

                  Na lepší se rychle zvyká…

                  0 0
                  • Martin  

                    když uvážím, jak mě tu štencl a Jiri___ jebali, že vzadu vozím Smart 321, což je prý velice neohleduplné k řidičům :D

                    teď vážně, na lepší se samozřejmě zvyká dobře. já naštěstí potmě vidím excelentně, takže mi na klidnou nerušenou jízdu třícítkou po silnici stačily dvě přiškrcené aurory a teď v zimě jsem celkem v klidu jezdil s 2× UF 501B na 10% výkonu.

                    do terénu už to chce trochu víc lumenů, tam jsem ty ultrafiry pustil na 30% + světlo na hlavě :) – plnou palbu lumenů dávám jenom ve sjezdech

                    0 0
                    • oddie  

                      Já letos jel za tmy jen jednou, krátký večerní orienťák, jinak tu mám celou krabici světel naprd :) Až na podzim něco možná přijde ke slovu, doufám, že to do té doby stihnu předělat na ty koupené XM-L2.

                      0 0
                      • Martin  

                        já budu L2 do pohlavního světla předělávat zítra, jsem zvědav co to udělá :)

                        hlavně doufám, že jsem koupil správné lepidlo :)

                        0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • Lister  

                      Doome nechci se tě dotknout, ale pokud jsi nějak razantně nezměnil jízdní styl, tak valná část lidí bude jezdit v noci po trailech (z kopce) asi tak 2× rychleji než ty ve dne – a fakt tě nechci urazit, jen vycházím z naší společné vyjížďky.

                      0 0
                      • Martin  

                        původní post byl o silnici, teď už si jenom dělám srandu :)

                        0 0
                      • black.horse  

                        Díky, aspoň někdo mě chápe, že světla není nikdy dost:-) ale faktem je, že Doom reaguje (čti rejpe, provokuje, posmívá se, prostě Doomuje:-) ) spíš na to jak moc si svítím na silnici a má pravdu v tom, že proti jiným lidem za tmy (hlavně za šera když končí modrá hodina) hůře vidím. Ono zvládnu jet i s menším výkonem kolem 150–200lumen, ale ten komfort tam není a není tam to labužnictví avotomtoje:-)

                        0 0
                        • Martin  

                          na ja, na blackhorsování se doomuje, máš recht ;)

                          0 0
                        • Lister  

                          Já ti rozumím. Mně těch mojich 1200 lumenů často přijde málo – hlavně mi chybí dosvit, ale je pravda, že to pociťuju jen v terénu. Pokud bych chtěl něco skladného na silnici, tak bych šel klidně de něčeho menšího, ale těm malým bludičkám bych se raději vyhnul. Protože stačí málo – auto v protisměru, déšť a tím pádem lesknoucí se silnice – a řidič tě může velmi jednoduše přehlédnout.

                          Antireflexní prvky pak beru jako standard – silničku mám oblepenou poctivě, stejně tak na oblečení mám odrazky skoro všude.

                          0 0
                          • Martin  

                            snad reflexní, ne? antireflexní by byly kontraproduktiv­ní :D

                            lumeny na silnici jsou stejně kontraproduktivní, ne? pokud nemáš na světle nějaký štítek, kterým omezíš svícení nahoru, tak velkým světelným tokem oslníš řidiče v protisměru. a pokud máš světlo skloněné hodně dolů kvůli oslnění, tak už ti to na zemi dělá solidní přepal, ne?

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • black.horse  

                              Taky půjde i o optiku a šířku kužele… např. Hope 4LED má sice kolem tisíce lumíků, ale spíše širší kužel a je tak vhodnější do terénu než na silnici. A je vhodný ho doplnit něčím užším, ať už čelovkou an trailu, kdy si posvítíš do zatáčky a nebo něčím na silnici namířeným lehce dál. Pak Ti vznikne takovej světelnej trojúhelník, kde vidíš před sebe a směrem k jezdci se to rozšiřuje, abych viděl dobře i na případnou kličkovanou mezi dírama na těch našich tankodromech…

                              0 0
                              • Martin  

                                já to v poslední době v terénu řeším opáčně – světla na rodlech spíš jako dálkové reflektory a světlo na přilbě jako flood víc pod sebe

                                čelosvětlo jsem míval víc na dálku a na řídítkách pod sebe, ale od určité doby mi to přestalo sedět…

                                ale stejně si do toho rýpu dle potřeby, ja se mi to hodí

                                0 0
          • fousac  

            Poslyš, se z tebe stává nějaká slečinka rozmazlená.. :D

            Teda ne že bych potřeboval opakovat nějaký mladický nerozvážnosti jako nightride Praha-Domažlice s malou jednoledkovou blikačkou, ale na normální silnici stačí stará dobrá P7 na 15%..

            A ve finále i v terénu mi přijde, že míň je někdy líp, přesvětlený stromy a křoví dokážou docela oslnit, takže pak vidim taky prd tam, kde potřebuju..

            0 0
            • black.horse  

              Člověk se sice postupně mění (většinou spíše k horšímu:-) ), ale zrovna v tomhle jsem byl vždycky takovejhle, ještě když jsem aktivněji jezdil, tak mi Pebe nadával, že má pocit že vedle něj jede kamion s dálkovejma:-D

              0 0
        • Lister  

          Tak si kup 2× Lumine 650, proti tomuto ušetříš výkon bude podobný a ještě bude výhoda dvou nezávislých světel.

          Moje světlo má reálný výkon asi jako ta Lupine a je to tak akorát abych se nezabil.

          0 0
    • Rychlej turista  

      Už druhým rokem vozím toto. Je to hezké, takže to mám na kole nepřetržitě. Příjemné na tom je, že k tomu nejsou žádné kabely a trafa. Maličkou USB nabíječku můžeš vozit jako přívěšek na klíče a po švihu strčit na hodinu do počítače nabít. Světýlka na kontaktech nabíječky drží magnet.

      0 0
    • Martin11  

      Máme, používáme a spokojenost. Jako blikačka je výborná, má celkem nepříjemnou frekvenci blikání, takže tě nikdo nepřehlédne. Svítí celkem dost, jako nouzovka na dojetí v noci určitě lepší než 2W Smart a podobně. Asi jedinou nevýhodou je, že na max. vydrží asi jenom hodinu.

      0 0
    • Martin  

      pokud se ti nelíbí ceny německé kvality, můžeš to zkusit cestou číny :)

      http://dx.com/…-18650–90607

      http://dx.com/…-cr123a-4151?…

      http://dx.com/…2-pack-26247?…

      http://dx.com/…e-mount-8274

      tohle světlo vozím na přilbě a svítí celkem solidně. lumenohoniči nad ním sice ohrnou nos, ale v reálu s ním mám dobré zkušenosti – široký kužel, rovnoměrné rozložení světelného toku bez výrazně přepáleného středu… za ty kačky super. akorát jsem si ho letos předělal – měnil jsem elektroniku za jinou a budu měnit i diodu za modernější (ne, že by stará nestačila, ale prostě si hraju)

      0 0
      • saddik  

        XML-T6 na jednu 18650? Jak dlouho to svítí? Mám na helmě jako doplněk něco se starší CREE ledkou kde udávají 300 lm a těch 100 minut, co tady říkají pro 900 lm, to na 18650 nedá..

        0 0
        • saddik  

          Kecám, omyl, odvolávám, mám totok na 14500..

          0 0
        • Martin  

          čínské nadsazené lumeny :)

          to světlo na hlavě nepoužívám furt, takže výdrž změřenou nemám

          0 0
          • saddik  

            Jj, asi to měří v půllumenech :) Jako hlavní mám klasickej Magicshine s XML-T6 s batterypackem za 75 USD, kde udávají 1000 lm, ve skutečnosti to bude tak okolo 500. Těchto 350 bude tak 150, ale stejně to stačí a za ty prachy asi není moc co řešit, nějakýho blackburna, co v porovnání s tímto sotva svítí, bych si rozhodně nekupoval.

            Spešl kvůli baterce na helmě jsem si koupil helmu Kali Amara s držákem na válcovou kamerku, kam mi to světlo na 14500 akorát vejde (18650 by se asi nevešla) a perfektně drží, kolikrát tu baterku ani za dne nesundavám a používám příležitostně jako blikačku, vůbec ničemu nevadí.

            0 0
    • oddie  

      Malinkýho, aby hodně svítilo a aspoň chvíli vydrželo? UF2100.

      Ještě menší? Tak to už moc svítit nebude a moc nevydrží… Jako nouzovku používám mini Auroru na jednu tužkovku, je v ní 3W ledka, naplno svítí necelou hodinu. Naplno = Mid režim té UF.

      0 0
    • saintjv  

      Tak malinky update.

      Dneska jsem poridil toto http://eshop.progresscycle.cz/…1000101.aspx

      a i nasledne otestoval. Nejel jsem sice zadny sjezd, ale naprosta pecka. Z takovyho malyho kripla bych tolik proste necekal. Osvitilo to dostatecny usek aby se dalo jet naprosto bezpecne. Neumim si predstavit co delaji pak svetylka s 500 lumenema…To musi bejt jak ve 12 dopoledne…:)

      0 0
      • Vilém  

        Litr za takovyho malyho zebraka? No at slouzi.

        0 0
        • Martin  

          no jo, za ty prachy s prachstarou LED, to je kauf jak prase :D

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • vysmátej bajker  

        a má to plast nebo kovové tělo?dej foto třeba vedla sirek.

        0 0
      • Lister  

        Jen tak pro info – tady máš testy světel a hlavně je tam interaktivní okno, kde můžeš srovnávat různá světla. Hoď si tam, cos koupil a proti němu do srovnání jiná světla – už ta Lumina 500 je jasně mnohem výkonnější. Samozřejmě je to taky jiná cenová kategorie, ale teď mi jde hlavně o ten výkon. Těch 500 lumenů je totiž asi ten základ, u kterého se dá uvažovat o bezpečném ježdění mimo silnice. Mnoho světel je na tom výkonem ještě řádově lépe.

        0 0
        • saddik  

          Ten porovnávač je super, asi jediný způsob, jak někomu přes internet vysvětlit, jaký je rozdíl mezi blikačkou a světlem. Mě vždcky přepadá hrozný smutek, když slyším, že si někdo koupí lepší blikačku s tím, že si s ní bude v noci svítit, a dá za to peníze, za který mohl mýt opravdový světlo…

          0 0
    • mrozu  

      Rozhodně se vyhni světlům Blackburn Mars Click, svítí sice slušně, ale to je úplně k hownu, když mají nulovou ochranu proti vodě (ačkoliv vypadají voděodolně). A když se náhodou při jízdě v dešti nezkratujou a nezhasnou, tak je pak ani nemůžeš omýt od bordelu, aby do nich nenateklo.

      0 0
      • Lister  

        Mně se zase u Marsky stalo, že se mi samovolně vybíjela – zadní svítila sice krásně, ale k čemu to bylo, když druhý den baterky na nule…

        0 0
      • fousac  

        Podobně je na tom Smart 317 , snadno zateče k vypínači a dělá to psí kusy..

        0 0
        • Martin  

          potvrzuji, jedna 317 mi takhle odešla – i přes gumku, která se tvářila jako těsnění, se mi do ní dostala voda a světlo umřelo (po 5 letech)

          je zvláštní, že kopie od Force, kterou vozím na bajku, tímhle nešvarem netrpí

          0 0
        • George.999  

          Souhlas, sví to sice dobře, ale jakmile jezdim v dešti zničehonic zhasne a je konec. Teprve až přijedu domu, světlo rozeberu (uvnitř samozřejmě voda), nechám vyschnout a je to zase ok. Nejhorší je, že si člověk v klidu jede, myslí si, jak je ho krásně vidět a ono prd. Taky se mi stalo, že na polní cestě (tedy žádný extrémní terén) se mi rozpadlo, ačkoli se zdá, že drží celkem slušně pohromadě. Naštěstí za mnou jel nějaký člověk a upozornil mě. Od té doby ho mám raději oblepené izolepou. :-)

          0 0
        • black.horse  

          Jsem asi šťasný člověk, vozím dva kousky hezký pár let na silničním zimáku a má to hodně najeto v dešti a sněhu a zatím dobrý… Takže teďka jsem znejistěl a budu se každých 10minut otáčet za zadkem, zda ještě blikám nebo už to chcíplo :-D

          0 0
          • George.999  

            Tak to máš štěstí. Pod zadek koukám vždy, když začne jen trochu poprchávat. :-)

            0 0
      • buba CZ  

        Nesouhlas,zatím.Mě zatím vydržela několik dešťů a několik super dešťů na střeše auta po dálnici a drží,zatím dva roky.

        0 0
    • saintjv  

      Hele kluci super. Hlavne link od Listera. Takhle uznavam ze moje svetlo nesviti. Na druhou stranu ja zas tak casto v noci nejezdim a ani moc to neplanuju…Mam doma 2 maly deti tak jsem rad ze me zena pusti aspon na hodku az 2 na kolo…A ze bych ji vecer nepomohl je zahnat hmmm nevim jsou boje ktery neni treba vyhravat…:)

      Ale jak jsem vyse psal uznavam, ze si asi nejaky to „vase“ svetylko budu chtit poridit taky:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.