• chodec

    nejrychleji asi seženu tady, ostatním se omlouvám.

    kolegovi dnes ukradli kolo (toho mého starého Treka z mého profilu), takže shání nové a to tak, že pokud možno ihned. Je zralý na fulla a s ohledem na dostupnost Cube třeba chainreactioncycles uvažuje o této možnosti – otázkou je jen velikost.

    Uvažuje buď o Stingu ale spíše o Stereu. Otázka je jen velikost.

    Měří 190 cm, žádné rozměrové anomálie. Můžeš rychle doporučit správnou velikost (tj. 20 nebo 22) nebo nemají nějakou tabulku doporučených velikostí? koukal jsem na jejich DE i EU stránky a pokud to tam mají, tak jsem slepý. Když tak prosím odkaz.

    dík moc.

    P.S. pro ostatní – pokud někdo potká šedého Trecka s červeným HOPE osazením na DT SWISS ráfcích, s HOPE brzdami, Schwalbe NN pláštích a s černou REBOU, tak mi dejte vědět – vím není to pravděpodobné, ale náhoda je … a druhé takové kolo není.

    0 0
    • MlokCZ  

      Tabulku žádnou nemají. Aspoň délka nohou a případně rukou by nebyla? To je akorát na hranici těch velikostí, takže se těžko doporučuje.

      0 0
      • BB  

        Když tě tady mám tak dotaz, četl jsem v angličtině článek o systému zadních staveb a používali tam termín „leverage rate“, česty asi poměr přepákování. Mluvili o tom, že např. 3:1 znamená, že zdvih zadní stavky o 3 cm je 1 cm na tlumiči. Potud vše srozumitelné. Pak začali mluvit o falling rate a rising rate v tom smyslu, že konstruktéři záměrně mění poměr přepákování v průběhu chodu zadní stavky. Že často z počátku zdvihu volí snižující se poměr a na konci volí zvyšující se poměr, aby uchránili tlumič od dorazu. A teď dotaz: snižující se poměr znamená, že např. z 3:1 se stane 2,5:1 a zvyšující se znamená, že např. z 3:1 se stává 3,5:1 ? Potom výše posané chování znamená křivku ve tvaru velkého U ? Dík za odpověď.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud na konci zdvihu lev. ratio narůstá, tak se to chová přesně naopak, tedy snižuje to progresivitu zdvihu a snáz budeš chodit na doraz a snáz využiješ zdvih.

          Pokud má průběh mít vliv na celkové zvýšení progresivity, tak konec zdvihu by měl mít klesají lev. ratio, tedy na konci zdvihu nejmenší přepákovací poměr.

          Je to ale ještě složitější, velký vliv na celkový chod má nejen zda křivka v určité části klesá nebo roste, ale i jakým způsobem.

          Tím myslím následující:

          • dejme tomu, že v celém průběhu bude lev. ratio růst
          • v jednom případě bude mít křivka tvar první poloviny převrácenéhoU (matematicky tedy bude konkávní)
          • v druhém případě bude mít tvar druhé poloviny U standardněo­rientovaného (tedy bude konvexní)
          • v obou případech je pro celý zdvih lev. ratio rostoucí a největšípro max zdvih
          • chovat se ty stavby budou úplně jinak

          A pokud je potřeba vyloženě progresivní konec od stavby, tak konec křivky se dělá klesájící.

          Když bude křivka ve tvaru velkého U, tak naopak ten konec zdvihu bude poháhat využívat zdvih a snáze chodit na doraz než kdyby byla křivka přímka v celém rozsahu a pořád klesající.

          Většinou ale na první pohled na zcela neznámý průběh nelze jednoduše určit chvání kola.

          Já mám na více rámech ověřené, jak se daný průběh křivky chová v praxi a pokud je to stejný typ, jen se liší mírně, tak se dá dělat závěr jak se bude lišit chování kola.

          Pokud kouknu na nějaký hodně atypický průběh křivky patřící kolo, co jsem nejel, tak jen z křivky chování většinou až tak moc neurčím.

          Třeba přikládám křivku Sterea 2008, kde bych čekal když jsem poprvé průběh uviděl a kolo ještě nejel chování úplně jiné.

          0 0
          • chodec  

            pokud ji máš po ruce, hoď mu sem křivku původního Blura LT – toho BB znal a jezdil a na tom bylo právě dobře vidět to překlopení křivky z degresivní na dost progresivní na konci a tedy měnící se průběh lv. rat. z jednoho na druhé k dosažení progresivity na konci zdvihu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady je, jak starší Blur LT, tak LT II.

              0 0
              • BB  

                Dík moc, dobře si pamatuji jak Blur chodil celkem ochotně do první půlky zdvihu a ale pak se mu moc nechtělo

                0 0
          • hawrda  

            kluci vy se v tom moc babráte:-))),koukám,že stereo je úzkoprofilové zboží,tak vlastně je to dobré pro nás co nějaké máme,že nejezdíme v rámci ČR na tuctovce(samo že nadsázka),kolega teda tvrdí, že CUBE je německý AUTHOR,ale nesmíme se nechat rozhodit a všemu věřit ne?:)

            0 0
            • Stanley_vy  

              No já tady v okolí ještě nepotkal žádné, takže tuctovku nemám. :)

              0 0
    • MlokCZ  

      Ono je stejně otázka, co se ještě vůbec podaří sehnat. Co nemají skladem, tak už nic další vůbec dostat nemusí i když na CRC to mají vše už delší dobu objednané.

      Dodávky jsou od Cubu letos v katastrofálním stavu.

      0 0
      • chodec  

        dík, jak koukám, tak v jeho velikostech tam toho mají fakt málo, u nás (ČR) není skoro nic, tak jdeme pátrat i po jiných značkách – na první oťuk se zdá, že Trek má aktuálně celkem dobrý sklad a Fuel EX možná nebude zlý – o trochu nižší chod stavby, ale s tím co jezdí by mu to nemuselo vadit, možná i naopak – doma ještě kouknu na průběh. Je to smutný případ, ale zajímavá zkušenost zkoušet sehnat slušné kolo, se kterým si člověk bude vyhovovat takhle narychlo.

        0 0
        • MlokCZ  

          V ČR už teď není šance, není ani jisté, že vůbec uspokojí zcela všechny předobjednávky.

          A bohužel u The One varianty, která je podle mě ideální (cena ještě jde a osazení o hodně lepší než u té nejlevnější varianty) je to s dostupností úplně nejhorší.

          Mají na CRC v 18tce v černé anodizaci, přesně kousek co bych potřeboval (za ceny na CRC se na to ale můžu vykašlat, to v nejhorším raději vezmu bílo-černou co mám rezervovanou kdyby náhodou ta černá anodizace nedorazila vůbec).

          V Plzeni v Ebole má jednu karbonovou verzi, ale taky myslím v 18tce.

          Navíc u Sterea je ještě komplikace tlumič. S tou high volume komorou to bude skoro nepoužitelné a bude to věc, co bude ještě po koupení nutné řešit, což opět prodlouží čas než bude kolo pořešené.

          A Sting je letos drahý, protože je k mání pouze v karbonu.

          Tady jsem psal, jak je to letos s termíny a čekáním naprd:

          http://www.bike-forum.cz/forum/ust.html…

          natož pak sehnat něco okamžitě.

          0 0
    • jose  

      zdar, kámoš bude prodávat stinga08, pořídíl chrtího fulla, tak mu leží v garáži. Jelikož měří 188,tak by to mohlo velikostí sedet… Konkrétní info kdyžtak na mail

      0 0
    • xshreck  

      Prosím prosím, jestli si to přečteš. Neměl jsi nějaké měření změny tuhosti při použití DT RWS 10a 9mm vs klasika 5mm upínáky? (uplně nej by bylo full vs HT ještě)

      zajímal by mě spíš zadek. Dík moc, kdyžtak i na mail.

      PS: akutní to není .-))

      0 0
      • blisterexist  

        To by me taky zajímalo, ideál předek a zadek 29" rozdíl u 9a10 vs 5

        0 0
        • xshreck  

          Podle mě je jedno, jak velké budou kola. Tam už je spíš další problém výpletu. TO už si jde pak nějak snad odvodit :))

          Co jsem tu hledal tak se tu psala jen omáčka názorů

          0 0
      • MlokCZ  

        To si nevybavuju, že by někdo někde měřil. Při rozdílu klasika 5mm x 15mm osa, kde DT RWS bude něco mezi to moc přinést nemůže.

        Možná vzadu to bude o něco lepší.

        0 0
        • MlokCZ  

          A sám jsem tohle řešení nikdy nevozil. Buď mám na kolech pevné osy (15mm a X-12 vzadu) nebo na 29" klasiku.

          A co se týká 29tky, tak mi na celopevňáku pevná vůbec osa nechybí, tuhost slušná i bez ní. Nejvíc stejně udělají kola. Ta když tuhá nejsou, tak to už nic nezachrání.

          A mám slušně tuhou vidlici (OnOne hodně těžká pevná karbonka), proto to se slušnými koly ujde a problém s tuhostí nemám.

          0 0
          • Slavoš  

            Takže přínos výměny u předního kola z 5mm na 9mm RWS na Tapered krku bude minimální ,kola DT Swiss ?

            0 0
            • xshreck  

              teoreticky asi jo, co jsem pochopil. Já bych do toho šel stejně, už jen pro pocit lepšího stáhnutí/povolení. (teda já už to vozím)

              A vzadu jsem cítil velké rozdíly mezi 4mm titan upínákem s malou pákou (na tom se nedalo jezdit) a 5mm kvůli dotažení.

              Když jsem kolo chytl, tak se nába prostě pohnula v patkách, s 5mm to bylo lepší. Na 10 jsem to nezkoušel, ale pochybuju že by se to hnulo – už jen kvůli malé vůli okolo osy, větší styčné ploše a o dost většímu dotažení.

              Když jsem u toho, co může způsobovat slabé vibrace na rámu od zadního kola při malých kadencích na těžší převody? :) myslel jsem že se to větším dotažením trošu eliminuje, ale nic moc.

              0 0
              • MlokCZ  

                Když jsem kolo chytl, tak se nába prostě pohnula v patkách

                Tak to ale už není normální, to je řešešní už naprosto k h…u.

                Je pravda, že u klasiky jsem nikdy nevozil (a ani neměl potřebu vozit) žádné gramařské upínáky.

                0 0
          • xshreck  

            Ha, vidíš. To bych mohl zkusit – nahodit to na měkčí MRX karbonku dopředu a zkusit. I když asi nic nepoznám. Na ní je ale vidět krut při každé prudké změně směru, brždění.

            Ale pořád mi to nic neřekne o zadku.

            0 0
            • MlokCZ  

              Na lehkých karbonkách to bude vidět dobře, ty se kroutí jak had. Proto jsem schválně zůstal u té těžké OnOne, kde ani při hodně ostrém brždění žádné velké kroucení není.

              0 0
        • xshreck  

          Hmm, škoda. Je tu dost takového blablabla – ale zajímal by mě nějaký naměřený rozdíl.

          O předním jsem si něco takhle našel, proto mě trošku víc zajímá ten zadek.

          0 0
          • Slavoš  

            Poděl se o to cos našel.Dík.

            0 0
          • MlokCZ  

            Naměřený rozdíl klasika x 15mm osa je právě dost malý na to, aby z toho bylo jasný, jak malý bude přínos řešení něco mezi.

            Na druhou stranu, pokud je možnost to tak rovnou postavit, tak bych to tak rovnou udělal.

            0 0
            • xshreck  

              k ultragamařině: S tím tam máš pravdu, vyhodil jsem to po 300km! Nikdy víc. byl to krok vedle. Možná to je i horšíma patkama. Kdo ví.

              Trošku jsem hledal, na tomto foru psali kucí nějaké zkušenosti. Co jsem tak pobral, na ultragramařských rámech a vidlích tam rozdíl teda určitě asi znát bude. U tužších rozdíl nejspíš menší. Můj názor.

              Na kole to vozím, bude to lepší jak obyč RU. A pokud koupím jiný o dost lehčí rám, třeba mi to dost pomůže :)) stejně tak u těch ultragramařských vi­dlí.

              0 0
              • xshreck  

                :)

                tady je pár zajímavách odkazů a porovnání os. Akorát starší data…

                0 0
    • ememem1  

      je to sice taka odpoved zbrucha ale ja mam tiez 190 a pokial nema nejaku anomaliu tak skor bych zo skusenosti povedal ten 22 cize (obcas znacene ako xl.)

      0 0
    • Jakobo  

      Když už je tu tohle vlákno a mluví se o tuhosti nábojů, zajímalo by mě, zda někdo nemá srovnání nových Shimano XT nábojů s hliníkovou osou na klasický RU. Jedná se o nové řešení s tenkostěnnou Al osou a ocelovými přírubami na koncích osy, co pamatuju ložiska mají také větší průměr. Modelová řada 770 a výš. Mělo by to být tužší, ovšem servisovatelnost o dost horší. Dík.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.