• kycis

    Ahoj, zacinam se poohlizet po novem stroji nez bude pozde a zas nic nebude, nebo budou jeste drazsi.

    Bude to nahrada za Stumpika z profilu, ktery uz je svoji geometrii trochu za zenitem.

    Pouziti bude lokalni trail vyjizdky jednou v tydnu, pravidlene o vikednu na Klinovci (bez DH lajny), sem tam Trutnov ci Rychleby a jednou za rok velkej bike trip do Alp, Finale atd. Radsi mam hrubsi traily, koreny atd v nizsi rychlosti, dalnice a megaskoky ala DM me moc nelakaji.

    Ted k veci:

    Za supr penize se da sehnat Mondraker Superfoxy .

    Za tu akcni cenu je osazeni super. Je to bike co tu skoro nikdo nejezdi, a i recenzi na netu je jen par, a to s dost rozporuplnym vysledkem. Jak se rika zdvihu neni nikdy dost, ale trochu se bojim aby to nebylo uz moc monstrum ktery nepojede a nevleze se do zatacky. Hodne me na tomhle kole laka ZEB. Mate nekdo se Superfoxy real zkusenosti?

    Proti nemu stoji obyc Foxy

    Na tom jsem se kratce svezl, to kolo jde neskutecne za pedalem. Na lokalni veci by to byla urcite lepsi volba, otazka je co zivotnost pri parkovem pouziti, slyslel jsem ruzne zkazky o praskani. Tady me trochu mrzi tlumic bez expanzky, co myslite, bude to tak poznat?

    Jinak SXko nereste, to by slo pryc, na upgrade brzd by se v garazi taky neco naslo.

    Pripadnym tipum na fajn endurko kolem 80k se nebranim :-) Podminka je vidle s chargerem (ne MC), pripadne Fox.

    Diky

    0 0
    • kocers  

      No, SX na kole kolem 80t, bych super výbavou teda určitě nenazýval. Co takhle se podívat na novy Spectral Al6 – za 80 máš GX(o dvě sady lepší), select + lyrika, Code R brzdy, 370 Ratchet náboj od DT(záplety jsou stejné jak na Foxy),…

      0 0
      • kycis  

        Upgrade na slx hazku a razeni je za par korun, o to asi nejde. Resim hlavne podvozek, ten se blbe meni.

        Spectrala ma kamos tu novejsi verzi na 27.5, rok asi 2017 nebo 18 a to je kolo dost podobny memu Stumpu, shanim neco trochu „schopnejsiho“, tak jsem ho automaticky vyradil. Ale jak jsi to poslal tak jsem mrk na tu 29 a vypada to jako o dost jiny kolo. Mas s nim real zkusenosti? Zvlast co se tyka kvality, preci jen kamos ma na 27.5 druhou zadni stavbu, predchozi neuron mu taky prdnul…

        0 0
        • kocers  

          Aktuální spectral je úplně jiné kolo, podívej se na geometrii. Jinak nenutím, jen sem navrhl další kolo:-)

          0 0
          • kycis  

            To jsem prave ze udelal a tim ho do vyberu zase zaradil, dik za to ;)

            0 0
            • kocers  

              Nemáš vůbec zač. Já už mám objednáno (27,5 AL 6) a už mi zbývá se jen těšit na březen :-D

              0 0
              • kycis  

                Btw objednaval jsi v korunach, nebo nejakym zpusobem v eurech? Koukal jsem, ze pri soucasnym kurzu to vychazi pri objednavce v EUR vyrazne levnejc (skoro 6 tisic na 3000 eurech). Ale nevim jestli jde pres cesky stranky platit v eur.

                0 0
                • kocers  

                  No, taky sem laboroval s objednávkou v eurech, ale musel bys to objednat na německou adresu a vyzvednout si to tam, nebo vyzvednout osobně v Koblenzu a nebo využít nějaké přeposílací služby. Jinak rozdíl v ceně je částečně jinou daní v DE a CZ (myslim, že je to 19% vs 21%) a za další si myslim, že je tam započítaná cena českého zastoupení. Nakonec jsem od toho upustil, kousnul se a zaplatil o těm 5 a něco víc no. Jako trochu mě to sere, ale co už.

                  0 0
                  • kycis  

                    Vidis, ta dan me nenapadla, tim to taky muze byt. Ja mam moznost pripadne objednat je znamym tesne za hranice, takze tim se vyhodnost canyonu jeste zvysuje…

                    0 0
                    • kocers  

                      Jinak teda sem se teďka podíval na aktuální cenu a proběhlo zdražení asi celým portfoliem (AL5 byla myslim za 65k, zbytek si nepamatju). Já objednával 14 dní zpět a cena byla 79 299,–Kč. Celkem mazec a sem rád, že sem se rozhoupal včas.

                      Takže pokud máš možnost (a padla by volba na Canyon), tak rozhodně v eurech. Nynější cena v eurech 3099, takže s aktuálním kurzem necelých 76000 proti 82000 u nás.

                      0 0
                      • novas752  

                        To se docela dalo čekat. Protože 65k za AL5 byla neuvěřitelně dobrá cena na dnešní dobu. I za 69 je to supr kup.

                        0 0
                        • kycis  

                          Jo jo, akorat je tam zatim neznama dostupnost, Al6 ma brezen, tak bych sel pripadne do nej. S tou cenou v eurech to jde. V ceskejch to menili snad vcera, v jednu chvili sem na nej koukal za 79 a lup, za chvili 82.

                          0 0
                        • kocers  

                          Jako taky sem úplně nepochopil cenou politiku Canyonu v dnešní době. Ale pro mě jen dobře :-D

                          Jinak kdyby byla AL 5 dostupná už teďka, tak ji beru a překopu asi na DVO a zbytek necham. Takhle sem pustil víc žilou s tim, že s pružením budu spokojen a přehodim „jen“ řazení(páčka a hazka) a brzdy – tady mi Sram úplně nevoní. Už mam doma vše nachystné:-D Bude to na slx (brzdy předek 7120 zadek 7100) s tim, že kazetu necham GX.

                          0 0
                    • embi  

                      A ses si jistej, ze kdyz neco budes chtit reklamovat, ze te s tim v CR neposlou do haje? Ja nevim uprimne.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Dneska má každá respektovatelná značka globální záruku, tak by mělo být jedno kde to koupíš.

                        0 0
                        • jonti  

                          Tak teoreticky by ti i kvuli te reklamaci mohli poslat kuryra jen do Nemecka. Ale osobne bych se toho vubec nebal a pripadnou reklamaci resil az bude aktualni.

                          0 0
                          • kycis  

                            Psal jsem jim a odpovedeli ze by to slo i pres ceske zastoupeni.

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            To doufam zadna slusna znacka nemuze udelat. Doufam, neznam zarucni podminky vsech vyrobcu a vim, ze cesti obchodnici si radi vysvetluji zarucni podminky „po svem“ :)

                            Sam jsem reklamoval nekolik dilu v Kanade s fakturou z CR bez jakychkoliv potizi. Cele kolo sice ne, ale tam bych to cekal tuplem, a kdyby to byl problem, vim ze uz bych si od te znacky nic nekoupil, a zakazniky v shopu na to upozornil protoze to se nedela ;)

                            0 0
    • embi  

      Co te zajima?

      0 0
      • kycis  

        Na foxy jsem se svezl, takze tak nejak tusim, paradne jede, z kopce rychle a stabilni, i kdyz trochu dlouhe. Ale hodne mi sedlo. A jak je na tom v porovnani Superfoxy? Jede o tolik hur? A kolik je s nim zabavy? Je to bike ktery by sis vzal na cely den do Trutnova, nebo uz je to cistokrevna zavodni masina,co potrebuje krmit rychlosti?

        Jo a myslis ze na Foxyne by byl poznat ten tlumic bez expanzky co je u nejlevnejsi ver­ze?

        0 0
        • embi  

          To je skoro to stejný. Superfoxy má trochu pevnější zadní stavbu a progresivnejsi chod.

          Z těch dvou jdi do Superfoxy, to lepší osazení se vyplatí za ty peníze.

          0 0
          • ceo  

            Foxy byla pro 2022 přepracovaná. Hlavně v zadní stavbě. A taky asi vyřešili problém s bazénem pod tlumičem.

            Taky na technické ježdění bych spíš tipoval kratší zadní stavbu…

            2022 bych spíš doporučoval Foxy, SuperFoxy bude nová v následujících letech, kdy dostane nové features z Foxy

            0 0
            • kycis  

              Ty zmeny se tykaji i alu verze, nebo jen carbonu, nevis?

              0 0
            • JakeF  

              Hele, jestli bych si od někoho chtěl nechal poradit, jakou herku od Mondrakeru, tak embiho určitě beru vážně… Je to hroznej ladič, každej rok od nich bere nový, a projel s tím snad každej ilegál v ČR, takže ani o technický ježdění bych se nebál.

              0 0
              • kycis  

                Zatim to u me vypada na souboj Spectrala AL a Superfoxy, byt je to zvihove o centimetr jina raze, geometrii se mi zdaji dost podobny, Spectral ma paradoxne jeste o stupen polozenejsi hlavu, trosku nevim jak se projevi +1,5 cm na hlavove trubce u Mondrakeru. Neumim to z tech tabulek uplne vycist. Jak to vidis ty, nejaky plusy a minusy obou? S tim ze cenove by me vysli v podstate na stejno, na Spectralu by uz nebylo potreba nic menit, u Superfoxy bych vymenil hazku a razeni plus u brzd prohodil paky z G2 R na Guidy RS co mam doma.

                0 0
                • embi  

                  U Superfoxy jsem nameril HA tesne pres 64° – ve skutecnosti je ta geometrie trosku ostrejsi nez v tabulce.

                  U Canyonu bych asi nedokazal prekousnout BB drop 32mm, to je treba jeste o 4mm nize stred nez u Specialized Enduro v low nastaveni:-) Na to moje jezdeni po kamenech by to nebylo ono…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Střed níž jak Enduro v low, to bych si na kliky rovnou dal ochranný krytky se vzorkem, protože se s nima každou chvíli budeš odrážet od země :))

                    Ale na flow traily asi pecka.

                    0 0
                  • kycis  

                    U mojeho soucasnyho Stumpu 27,5 (150 zdvih) pisou BB height 335 (BB drop 18), u Superfoxy uvadi BB height 350 pri BB drop 20, takze pri stejnech kolech se u Spectralu dostanu na BB height 338 (350–12), takze vlastne na to same jako u soucasneho kola, chapu ty cisla spravne?

                    0 0
                    • novas752  

                      u Spectralu 29 bude BB height zhruba 340. BB-drop je 32mm, poloměr kol zhruba 375 ± 5mm v závislosti na obutejch pláštích. Přičemž všechny tyhle čísla platí pro nezatížené kolo, v sagu si to sedne všechno níž a navíc při stejném % sagu na tlumiči každé z těch kol udělá trošku jiný sag na zadním kole (kvůli odlišným průběhům přepákování) = skutečná BB Height bude ještě o trochu jiná. Ale u toho Spectralu to bude asi furt níž než u ostatních.

                      0 0
                    • JakeF  

                      U mýho Endura píšou 347 na low a 354 na high. Otázka je, co s tím pak udělá sag.

                      A low mi přijde tak low, že na techničtější traily to moc není. Já to přejmenoval na „low“ a „super low“ :))

                      0 0
                      • kycis  

                        Porovnatelna raze – Stump Evo ma bb drop 35 / bb height 340…

                        0 0
                        • JakeF  

                          Ale o 2 cm míň zdvihu, takže v sagu to bude nastejno.

                          A v low bych ho na technický traily taky nechtěl.

                          0 0
                        • novas752  

                          Akorát Enduro má větší zdvih, aktivnější zadní stavbu a sag na tlumiči bude stejný nebo mírně větší = reálně se střed pohybuje o trochu níž.

                          0 0
            • embi  

              No hlinik je stejnej.

              > SuperFoxy bude nová v následujících letech.

              Bych byl prekvapenej, kdybys uz vides kolekci na dalsi roky. Ja totiz jo.)

              0 0
              • ceo  

                Neviděl, ale předpokládám, že to co teď dali do Foxy pustí do superfoxy. Ten bazén pod tlumičem je sběrač bordelu bez odvodu. Ten pocit, když se ti tam zkříží šutr a ty se pak při demontáži modlís, aby tam nebyla díra a byl to jen odprysknuty lak, jsi musel zažít, pokud jsi jezdil carbon verzi. Propustnost zadní stavby u superFoxy vyřešili od začátku. Takže ještě vylepšit interní vedení v rámu a bude to úplně cajk 

                0 0
    • ceo  

      U Mondrakeru to pro pomalejší techniku chce vzít o velikost menší rám než je doporučovaná

      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 2
    • Marfy666  

      Měl jsem do loňska Foxy XR 2019 a bylo to neskutečný kolo, parádně jelo do kopce, z kopce to byl tank, který projel vším, ale zároveň lehce ovladatelný.

      Ze začátku jsem se bál geo, ale během 2 jízd to bylo ok. Měl jsem L, měřím 184cm. Jezdil jsem ho na lokálních trailech, Klínovec, Alpy. O praskání rámu jsem neslyšel ani od kluků, co ho jezdili závodně.

      1 0
      • Atilla  

        Tady co to měl kámoš byl hodně rozčarovaný z výdrže ložisek.

        0 0
        • embi  

          Je to problem no. S tim se musis smirit, ze ty spodni ctyri 6902 proste trpi pod primou palbou bordelu od zadniho kola. Nicmene vymena je fakt primitivni a ty loziska nestoji mnoho.

          0 0
    • Honik  

      Ahoj, ja mel FOXY 2019.

      Zpracování ramu a design super, vymena lozisek uplne luxus. Ale tam pro me nadseni skoncilo. Pri mych 178cm vysky se mi na Mku nejezdilo moc dobre, dalo se na tom jezdit, ale rad sem se vrátil na kolo s kratsim reachem. Dalsi co mi nesedelo byl ten progresivne-regresivni chod zadni stavby, byl sem furt tvrde na dorazech, i pres to ze sem mel sag jen 25% a v tlumici lridany extra token nad ramec maximálního poctu tokenu. A pak me prekvapuje ze dlouhodobi uzivatele nezminuji problem se spodni vllzkou tlumice ktera je ocelova se stasne tenkou stenou a zazira se do vahadla. To sem musel nechat udělat oldschool typ delenych vlozek s osazenim po stranach, co problem vyresilo.

      Super Foxy sem zkousel kratce a minimálně vhod zadni stavby je vyrazne lepsi.

      0 0
      • embi  

        Ja jsem teda sjel ty plastovy vlozky v oku tlumice a vymena problem s vuli vyresila (2×50 korun)… Tloustka steny oceloveho pouzdra je standardni u cepu 10mm…

        Reach 470 mi pro vysku 178 mi prijde ok, dnes uz snad i konzervativni hodnota:-)

        0 0
        • Honik  

          Tloustka u 10 cepu standartni je, ale 10mm cep zas tak casty neni a problem s vmacknutym cepen do vahadla mely vsechy 3 Foxy v mem okoli. To ze je reach 470 mm pro M dnes standart jeste neznamena, ze to je pro vsechny to nejlepsi 

          0 0
          • ceo  

            Geo je vždycky individuální. Mondraker byl v tomto hodně specifický a jejich geo dost nefandí ježdění přes zadní kolo. Někomu to sedne, někomu ne. Někdo se přizpůsobí, někdo ne…

            0 0
    • DBLS  

      Ahoj,

      Mondraker jazdím už nejaký ten rok. Začal som s modelom Summum 2014, neskôr Foxy 2019 na 27,5 potom Foxy 2021 na 29kolach a teraz som si zadovážil Superfoxy R.

      Za mňa je model Foxy asi najuniverzálnejší bajk na akom som jazdil. Teda hlavne keď sa bavíme o tom na 29kolach. Ten mal zdvih 160/150 a myslím že to bolo postačujúce, čo sa týka jazdenia na trailoch poprípade v bikeparku. Samozrejme narazil som aj na jeho limity, napr. keď som sa pustil dolu bikeparkovým DH trailom kde pochopiteľne už chýbal zdvih ale „zísť“ sa na ňom dalo prakticky čokoľvek. Aký univerzál je z Foxyho dole kopcom taký univerzál je aj smerom hore. Výšlapy boli na ňom príjemné a keď si zvolí bajker správnu veľkosť (aby sa cítil komfortne) tak vyšlape v podstate všetko bez toho aby vystúpil z komfortnej zóny.

      Teraz ku modelu Superfoxy.

      Úprimne som prekvapený, na to že pre laika vyzerá bajk v podstate rovnako tak jazdenie na ňom je úplne o niečom inom. Čo sa týka šlapania tak sa stretávam s názorom že na Superfoxy to ide horšie (z dôvodu inak orientovanej geo.). Áno, toto môžem potvrdiť, ale tak povedzme si úprimne. Foxy je v kategórii All mountain kým Superfoxy je superenduro. Takže neni sa čomu čudovať. Ale zasa nemyslím si že je to až o toľko horšie a Superfoxy si nekúpi ten čo sa ide nahánať do kopcov. Práve veľká zmena prišla pri jazde z kopca. Zdvih je tu 170/160 čiže o 1cm v predu aj v zadu viac ako u modelu Foxy. Pre niekoho smiešny upgrade ale ako som už spomínal zmena sa prejavila citelne. Všetky spomenuté modely som mal vo veľkosti L a teda viem porovnať aj rozdiel v geo. Geometria Superfoxy je hravejšia, rýchlejšia a na traily sa cítim istejšie. Teraz čo sa týka toho o 1cm väčšieho zdvihu… pocitovo je to ako taký „malý“ zjazďák, ako keby mal toho zdvihu oveľa viac. Technické traily kde som cítil už „hranu“ s modelom Foxy teraz jazdím rýchlejšie bez výčitiek a hlavne bez bottom-outov. Pravda veľkú úlohu tu odohráva aj odpruženie na základnom Foxym som mal Fox 36 Rythm / Fox Float DPS, Superfoxy má Fox 38 Performance / Ohlins TTX Air. Viac možností nastavenia na tlmiči urobí svoje a po detailnejšom vyladení je to ozaj poriadny žrút.

      A teraz ku tvojej otázke:

      Čo sa týka ovládania Superfoxyho, napriek zdvihu a faktu že geo. Mondrakerov je relatívne dlhá, osobne si myslím že sa nemusíš báť že by sa nevošiel do zákruty alebo nebol dostatočne obratný. Možno vec zvyku a správneho výberu veľkosti, ale mne to sedí fajn (velkosť L, mám 185cm)

      ZEBka je super vidla. Ja osobne som ju nikdy nemal ale s partiou čo jazdíme takmer každý upgradoval z Fox 36 na ZEBku. Išli do modelu Ultimate, kde je viac nastavení a hlavne kvôli nastaveniu LSC/HSC. Za mňa má ZEB skvelý chod a pevnosť. Viem že ten model čo pozeráš nemá ZEB Ultimate ale RC čiže má menej nastavení ale to nemení nič na fakte že je to robustná vidla na ktorej môžeš taktiež urobiť upgrade v podobe výmeny vnútorností a získať tým viac nastavení. Takže odporúčam.

      Keď spomínam tie upgrady. Prvé čo som riešil tak brzdy. Kúpil som Shimano SLX a pôvodné Sram sú v poličke ako „záložné“. Samozrejme prehadzovač. Aj SXko (mal som na foxy 2021) vie niečo vydržať ale je to proste základ a stačí to zobrať niekde do bikeparku, tam si užiješ nepríjemné trieskanie reťaze. Môj upgrade bol v podobe X01 a neľutoval som. Prehadzovač bol drahý ale po sezóne jazdenia na trailoch, bikeparkoch dokonca aj enduro závody, stále fungoval bez problémov a napínal reťaz ako nový. Dokonca som si nevšimol ani vôľu na skrutke do pätky. Pre porovnanie SX malo vôľu už po pár jazdách na ťažších trailoch.

      Tak Foxy alebo Superfoxy?

      Je to na tebe. Ja by som sa prikláňal skôr ku Superfoxy. Vzhľadom na moju skúsenosť a fakt že Superfoxy je lepšie ovládateľný. Keď si porovnám modelový rok 2022 Foxy a Superfoxy tak nieje tam až taký rozdiel v cene (na to že Superfoxy má, za mňa lepšie odpruženie), brzdy myslím by si menil v oboch prípadoch, prehadzovač tiež a pokiaľ hľadáš zábavu na trailoch tak ti viac zapasuje Superfoxy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.