Montáž kola v dílně. Dream Builds, Inscredible builds a jiné.

126 nepřečtených
  • Tomcat

    Pro někoho to může být inspirací co v jaké pořadí, co maznou, jak to asi dotáhnout, či kam a jak to patří. Jaké nářadí se na to ideálně používá. Prostě aby nestavěli barák od střechy. Ikdyž pro mnohé bude pokrok zvládnout to kam se to povoluje a kam dotahuje :).

    DREAM BUILD MTB – Gritspoke hardtail

    SC V10 CC

    Dream Builds: Ryan Palmer's Speci­alized Enduro

    Mario Lenzen

    Gee Milner

    Není to dokonalé, občas tam je nějaký střih. Rukavice kterými patláte montážní vazelínu, nebude šahat na kotouč, že!

    Jasně, že to je nahrané. Ty kola mnohdy už částečně přijdou smontlý a pro účely videa je ještě rozeberou. Ale po noční směně v továrně to občas je dobrý i zkontrolovat.....

    …Pro ostatní znalé to může být uklidňující sledování. A odpočinek od zvídavých dotazů chovanců CD a NK, či různých i Werikálně položených dotazů, anket . A důchodců který akorát dokola opakují jak za jejich mladých let byly ty sedmikolečka lepší!…

    #irony #sarcasm #humor

    0 0
    • milan.v  

      Já koukám prakticky jen na silniční stavby a hodně mě to nejen baví, ale i dává, co se týče servisních dovedností…

      0 0
    • TK75  

      https://youtu.be/d3FcJLZN7ZU

      Santa Cruz Stigmata

      0 0
    • Jakobo  

      Videa jsou relaxacni, ale rozhodne ne normalni. To skladani je az zbozne tiche, bez emoci, vsechno do sebe perfektne pasuje napoprve a nic se nehleda, protoze veci jsou na spravnem miste a naradi je zarive ciste. Nechci se nekoho dotknout, protoze ocividne videa maji sve divaky, ale tohle neni realny zivot, kde jsou bezne problemy, nekde mala jinde velka vule, neco chybi, pak sikovne ruce a pomerne brzo zacnou litat nadavky a naradi. Cele mi to prijde hodne snobske asi nekde v USA, Kanade, kdyz lidi maji prachy a mohou si dovolit dily se 100 % kompatibilitou bez nutnosti experimentovat. To se to pak sklada.

      0 0
      • Jakobo  

        A to jeste poskladat nove kolo je velmi snadne. Zvlast, kdyz uz jsou predchozi zkusenosti. Mnohem vetsi pakaz je komplet repase kola, kdy se stare dily nejprv musi umyt v nejakem rozpoustedle, ruce cerne od smiru, vadne casti vymenit a pak teprve kolo seskladat. Casto je nekde neco poskozene (zavity, loziska) a clovek pak dlouho premysli, jak to vyresit aniz by musel cekat 2 tydny na ND, ktery doma proste nema, protoze toto by nikdo necekal. Jeste vetsi opruz je prepletat cely zaplet, kdy se drobnost podela v zaruce a musi se poslat na reklamaci cela naba. Znacit spice, rozpletat, zapletat, srat se s centrovanim (ceka me ted vymena dynamo naby v plecce do prace).

        0 0
        • novas752  

          Tak je to dream build, ne dream rebuild. :) Problematiku pouzitych kol a dilu bych do toho netahal, to uz je proste videozaznam generalky/pres­tavby kola.

          Jasne, je to nahrane, vnitrni vedeni lanek lusknutim prstu atd., ale koho by bavilo koukat na to jak typek 2 hodiny stravi jen nad rozumnou instalaci bowdenu, hadic, kabelaze atd. a hrozne u toho nadava jak je to debilni ram a vyvojari naprosty cu.aci. :) Navic na to ten mechanik ma mraky casu (ono takove nataceni zabere klidne 2× tak dlouho nez kdyby to stavel mimo kameru) a uz to ma treba predem pripravene, vyzkousene, overene atd. Jenom tam naoko taha komponenty z ruznych koutu dilny.

          Uprimne me ale vetsina tech „dream buildu“ uz moc nebavi, Millner to seka jak na pasu, spoustu dalsich kanalu to kopiruje, kdyz to neni nejaka oldschool kultovka nebo vylozene vypiplana stavba s lakovanim ramu, vypletanim kol atd. tak uz je to takovy jedno jako druhy.

          0 0
          • TJK  

            jj taky uz me to neba… obcas mrknu na neco noveho ale malo co me zaujme, rad se vracim na cernou G15 s oranzovym Hope a sem tam neco dalsiho ale je toho moc uz

            0 0
          • Tomcat  

            Jj je to náhratý, ale i tak u nového kola to je opravdu jako lego kde to dáte na první dobrou klidně v bílých montérkách pokud vite jak, i bez zkoušení a připravování. Pak to nejsou dvě hodiny, ale dvacet minut :-) Stejně jako někteří video bloggeři dokazi text odrikat z patra. Někdo to na xkrat setrihany. Ale oboje může mit stejně dobrý výsledek.

            Je tam monotolnost spíš je to o sympatiích k tomu konkrétnímu kolu , nebo komponentům. Některý kola mě prostě nezajímaj at to natočí jak chce.

            0 0
            • DaD  

              S ohledem na čas. Drahé biky je sranda dělat, naopak drahá silniční aero kola, to je klidně na půl dne. Taková Madona, Venge, Cervelo S5, System Six, Propel… to dvacet minut to jenom vybaluješ z krabice. Je dobré mýt spoustu kafe a dobré nálady:)

              0 0
              • Tomcat  

                Omotávky a lepení galusek je vos… zdlouhavé. Jinak mechanicky a výrobním zpracováním to nemá být horší než horský kola. Samo že někdo nesmi třeba vytrhnout dřív „prut“ na protažení bovdenů a hadiček. Ale je na to udělátko s magnetem , stejne to plati montaznich šablonách a pojitnych přípravcích ktery nekdo hved horlivě sundá.

                Vybalení se nepočítá, přece ani u těch videjí to taky nedolujou z obalu. Stejně se neřeší nastavení velikosti. Mnoho lidi už ani nevypletá, ale kupuje tovární výplety. Odvzdušňovací procedura taky není fofr. Pul dne určitě ne, pokud to takmevhanik sam nechce.

                0 0
                • DaD  

                  Dělal jsi někdy mnou uváděná kola? Jen ta sranda dát hadice do představce a rodel.. Musí se to měřit div ne na milimetry, protože hadice nemá kam uhnout. Tohle u biků naprosto odpadá a do rámu to z rodel vede venkem. Nejlepší je když to postavíš, za týden se to prodá a klient chce rodla o 2cm níže. Takže to musíš opět celé předělat. Nejhorší byl pro mě SpeedConcept od Treku a Shiv od Spešlu. To jsou hezké věci, ale opravdu to trvá. Nebo ti tohle Lego přijde jako klasický bike? :)

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Než tohle dávat dohromady, to dám radši výpověď :)

                    0 0
                  • BTom1  

                    Přesně.Jak je hadice od vstupu do rámu přesně u třmenu až po výstup u páky celá ukrytá tak to není ani kam potahovat musí to být na milimetry.I s po­zicí páky se musí počítat dopředu.Je to časově hodně náročný.

                    0 0
          • DaD  

            Ty jsi musel být schovaný někde u mě na dílně, že jo? Nějak jsem se v tom našel:)

            Jinak mě dream akce videa naprosto míjí. To, jak je tam všechno učesané je naprostý nesmysl a klient si pak myslí, že je to všechno naprostá pohoda. Přitom je to někdy hodně velký oser.

            0 0
            • TK75  

              Bezva, už jsem si jako mechanik amatér říkal, že takhle to umí každý druhý na bf, jen já mám chuť vzteky hodit kolo do popelnice :-)

              0 0
            • MiKED  

              On si fakt někdo z klientů myslí, že tak, jak to probíhá na videu, je to i ve skutečnosti?

              0 0
              • DaD  

                Tak to úplně nevím, ale určitě vím, že někteří by této idylce rádi věřili :)

                Měl jsem tady jednoho, co chtěl u stavby svého vysněného kola být. To u mě opravdu neklaplo a musel se smířit s hotovým kolem.

                0 0
                • TJK  

                  A proc? Si mu mohl rict at si drepne tamhle na zidlicku do kouta a 8 hodin si tam posedi :-D

                  0 0
                  • BTom1  

                    Třeba nechtěl aby slyšel ty nadávky když něco nepracuje.

                    0 0
                    • BTom1  

                      Nepasuje tam mělo být.

                      0 0
                    • TJK  

                      myslis neco jako. Dop…i zaj…j kram… se na to vys…u, JA TO NE-BU-DU DELAT!!! :-DDD

                      0 0
                  • DaD  

                    Za prvé jsem dost introvert a pokud nevidím za celý den člověka, tak mi to vůbec nevadí, naopak. A aby mi někdo, koho neznám, stál za zády, tak to fakt nikdy nedám. Navíc by si chtěl určitě povídat a na to já taky moc nejsem. Poslouchám si svoje audioknihy a mám svatý pokoj.

                    Za druhé nikdy nevím, co vlastně z té krabice vytáhnu. I když jsou krabice nepoškozené, tak kola občas bývají. Oni je tak prostě zabalí a pošlou do světa. Nejčastější je poškození laku, ale najdou se i závažnější problémy. Tu a tam něco zcela chybí a kolo proto nejde zkompletovat. Borec by si na tu stavbu musel vzít dovolenou, já před ním otevřu krabici a *******. Tak to opravdu nechceš.

                    Jednou u Madony, po zkompletování to jdu projet, neustále něco na kostkách chrastilo. Vše jsem třikrát zkontroloval a nic. Prostě pouze na kostkách lehounké chrastění. Nakonec jsem sundal kliky, vyklepl střed a našel doraz rodel, který zamezuje jejich protočení. Ten dement ve fabrice, když mu tam spadl, ho tam prostě nechal a dal nahoru do hlavy jiný! Bylo to kolo přes dvě stě litrů a to už pro někoho je opravdu Dream Builds. Co bych mu vykládal, dělat to před ním, opravdu nevím. A takových špeků mám spousty. Ne, ne, chci dělat pěkně na pohodu a na to musím být sám a mít svatý klid. I proto jsem naprosto spokojen s tím co dělám a také kde to dělám. Baví mě to:)

                    0 0
                    • TJK  

                      vsak si delam srandu, taky nesnasim kdyz mi nekdo cumi prez rameno, chci na to mit klid, ja si pak u toho odpocinu :)

                      0 0
                  • jerrymouse  

                    Tolikrát mi něco při poslední stavbě upadlo, že bych dovedl sestřihat 30min nadávek a padání věcí. A to nepočítám moje první motání omotávek asi na šestej pokus s neustálym vracenim youtube videa od Park Tool :D

                    Nebo když jsem zjistil, že mam hotovo … teda až na špatný koncovky na náboje (na novější verzi Hunt náboje) :D

                    0 0
                • milan.v  

                  Klidně bych zaplatil, kdybych u toho mohl být… ;o)

                  0 0
              • Tomcat  

                Ne není ,ale ani to ani jak píše jeden tragik, že schopnost objednat správný díly a pořádek v dílně je snobarna :)

                0 0
                • Jakobo  

                  Pokud tim myslis me, tak nic takoveho jsem nepsal. Ale to je asi jasne kazdemu, kdo je nestranny.

                  0 0
        • Tomcat  

          Brečíte hezky, ale na špatném hrobě.

          0 0
      • Mr.Duck  

        Tak ne každý něco bastlí a má neorganizovaný shop :) Já si teda od začátku ježdění na kole nejdřív zjistím kompatibilitu a pak nakupuju díly, a co popisuješ mi přijde jako chaos a ne reálný život :)

        0 0
        • Jakobo  

          Takhle to ale nefunguje. Mam doma ND za vice nez 100 000 Kc a k tomu bedny pouzitych dilu, ale stejne nelze byt 100% pripraveny. Pri oprave nebo kompletni generalce ciziho kola se dopredu nevi, jaka osa je ve stredu, zvlast u 4hranu je asi 7 beznych delek a k tomu 2 delky u BSA stredu a Ital, to je 20 kombinaci. Stejne tak vymena praskle spice.

          A pokud se mam bavit pouze o skladani noveho kola, tak casto se az behem skladani vytribi konecna sestava. Nekdy se kupuji komponenty 2×, prehazovacka s kratkym raminkem, pak se zmeni nazor na prevody a kupuje se nova kazeta a nova hazka s jinym raminkem. Jest horsi je, ze v realu se casto k vlastni stavbe dostanu mesice (bohuzel i roky) po nakupu ramu a osazeni a pak se najednou v akci objevi lepsi sada za neodolatelnou slevu a puvodni plan se otoci o 180 stupnu.

          Ted fakt necekam, ze se bavime o poskladani kola z krabice, kde se jen narovna predstavec, nahodi kola a seridi brzdy.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Hele no tak to prostě děláš věci jinak. Kol už jsem postavil nemálo od kol z krabice po kola postavený od rámu, ale vždy si nejdřív projdu všechny díly, kompatibilitu a třeba si nějaký čas počkám, ale když mám díly a začnu stavět tak to i dokončím.

            Mam jednoho zákazníka co přinesl rám a pár náhodných dílů a když jsme mu konečně sehnali vsechno co potřeboval, postavili jsme kolo, projel ho a rozhodl se že to chce přestavět z 27 na 29 a kolo je zpátky zas 2 měsíce protože si shání díly sám, ale to nepočítám jako normální stavbu kola a upřímně už mu říkám ať si to odnese a donese až bude mít všechno protože tak se kola nedělaj :)

            Mluvím teda samozřejmě o stavbě nového kola o čemž je tohle téma, 4hran ani italský závit jen tak na dream build dneska nenajdeš, a u mě v shopu je průměrný zdvih kola 160 takže tohle moc neřeším :)

            0 0
    • FoggyGoggy  

      Já jsem taky něco podobného zkoušel natáčet sice jen s komplet repas tlumiče ale nebaví mě to u tý práce natáčet je to taková další věc co se musí hlídat a člověk se nemůže plně soustředit na práci ve videu jsem i kvůli tomu udělal chybu začal jsem sešroubovávat tlumení s lockoutem (potom za kamerou oraveno)

      Tady je výsledek ; https://www.instagram.com/tv/CIvSzxDB6a5/?…

      0 0
    • milan.v  

      To je prostě moc hezký relax a podívání… ;o)

      https://youtu.be/Ri-yVzrC4QI

      0 0
      • DaD  

        Jj, SL sedmičky se staví opravdu dobře. Jen mě zarazilo že borec, když maže, tak opravdu maže:)

        0 0
      • deekay  

        Zajimalo by me, jak se k tomu vyjadri mistni profi stavitele, ale z me zkusenosti rvat friction pastu v takovem mnozstvi je spis kontraproduktivni. Tenoucka vrstva mi fungovala vzdy lepe.

        0 0
        • DaD  

          Máš pravdu. Já navíc nemažu sedlovku, ale pouze upínací segment v rámu plus tak 5–10 cm stěny sedlové trubky. Když se namaže sedlovka, tak se stejně pasta z velké většiny setře o vstup do rámu a udělá na té hraně bordel. Sedlovku stačí pouze pastou jakoby ušpinit. To na videu je celkem nechutné. I ty upínáky dává na férovku. Stačí je pouze mít mastné. S tímto pracovat při defektu bych asi nechtěl:(

          0 0
          • TK75  

            Pak to z té hrany spadne na šroub objímky

            To pak musím čistit, mám strach že mi to zničí závit

            0 0
          • mr.nikdo  

            Hele a uz se Ti stalo, zes tam videl nejakou jinou prasarnu? :)

            Jako mechanicky, divny postup. Ptam se jako nekoho, kdo tady ty predrazene kartony stavi :D

            0 0
            • DaD  

              To je pořád něco. U Cannonu nejdou vyndat baterie z e-biků, protože jelita ve fabrice neví, jak patří segment zámku. Cervelo má debilně dělaný vývod lanka u přesmyku a to samé Trek u Domane a Emondy. Vše se dá nakonec zvládnout, ale nechápu, co dělají ti lidé ve vývoji a následní testeři těch kol, když na toto nepřijdou. U silničních Cannonů SuperSix se hrozně podivně kroutí hadice přední brzdy a jakoby „brání“ zatáčení doleva. Doprava je to v pohodě, doleva se to moc nepovedlo. Teď jsem dělal Topstone a byl tam hrozně zmršený lak. Také nechápu proč napojují hadice do brzd, když absolutně nedokáží odhadnout jejich délku. Specialized to posílá rozpojené a je klid. Člověk si to udělá k obrazu svému a nemusí to sundavat, odlepovat bovdeny a hadice od klandrů, zkracovat, znovu na ně lepit a navíc používat nové trny a olivy. Proč to tam dávají to fakt nevím. Nedělá to ani Cervelo ani Trek či Spešl. Jen ty blbečkové od Cannonu to musí zapojovat.

              Trek u sedlovek Emonda by zasloužil přes držku. Jednou to utáhneš a už s tím nehneš. Musíš sundat sedlo, kameny vyklepnout a jít na další pokus. Oni se i při lehkém utažení seknou a dřív bych poškodil sedlo než tím pohnul. Naprostá demence.

              To jen tak…

              0 0
              • mr.nikdo  

                Joo, tak to tohle chapu.

                Tech kravin najdes vsude… To je smula :(.

                Ja myslel primo ve videich. Ja kdysi na ty Millnerovi koukal. Na kola a s tou muzikou fajn uklidnovaci video.

                Ale parkrat jsem cucel, co tam delaji mechanici a celkem jsem vytrestil oci. Ale uz nevim, co to bylo :(.

                0 0
                • DaD  

                  Já na to vůbec nekoukám. Tohle je jako porno, také to má s reálem společného jen ten výsledek :D

                  0 0
    • TK75  

      Díky tomu jak to ale ne těch videjkách vypadá lehce, jsem si dodal odvahu, šel koupit rám a vše udělal sám.Takže ono to dobrý je, přeci jen je fajn se vsechno okolo svého kola naučit dělat si sám.

      0 0
      • jerrymouse  

        Ve výsledku je to super … taky jsem uměl úplný prd (nechával jsem i měnit destičky!), pak jsem koupil sadu nářadí a mam za sebou čtvrtý kolo komplet z dílů. Nakonec outsourcuju už jen servis vidlic a zaplejtání. Inspirace byla částečně taky videama (a částečně čekáním na volno v servisu / nutnost se přizpůsobovat).

        0 0
    • novas752  

      Tohle je pecka.

      https://youtu.be/qNPD5x9GWfk

      0 0
      • wilda81  

        Parádní

        0 0
      • TJK  

        jop moc pekne!

        0 0
      • Woko_O  

        Mít něco takovýho, určitě bych to hned první jízdu poslal do šutrů a kořenů. To by srdíčko zabolelo.

        Jinak moc pěkný

        0 0
      • mirorek2  

        super video i kolo

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • capo  

        Paráda, ta lakýrnická část – jak to pěkně hodí do plniče, barva, perleť, lak, šablonky, barva na loga a zase lak :). Takovejch gramů navíc :D

        0 0
      • vojtechposmourny  

        Moc hezký. Koukám ss, shigura.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • milan.v  

      Toto video také nemá příliš ideální hudbu, trvá skoro 20min., ale má něco do sebe… Factor One, fajnové komponenty…

      https://youtu.be/jzwuKzn8zkw

      0 0
    • milan.v  

      Build Lab

      https://youtu.be/kOC6FWavd1I

      0 0
      • TJK  

        tvl co to je za zirafu? dneska druhy kolo s krkem az nekam do mraku… tvl je snad streda, dlouhych krku treba? :-DD strasny

        0 0
    • milan.v  

      Summit Bicycles – Trek Domane

      https://youtu.be/MNP607JJBSo

      0 0
    • milan.v  

      Pinarello Dogma F12

      https://youtu.be/sC_kPN7MJgw

      0 0
    • milan.v  

      Jedna domácí – Colnago Master

      https://youtu.be/Y2SAY_W_fuw

      0 0
      • Tomcat  

        To je ten co si tu smazal profil po tom co nebyl oceněn? :)

        0 0
        • milan.v  

          Tak to netuším…

          0 0
        • kamaro  

          ne, to není on.

          0 0
          • milan.v  

            Jo taaak, on myslel Dosedlu z Ostravy…

            Ne, toto byl mechanik u Bejka v Colnagu v Praze…

            0 0
            • kamaro  

              Křestní jméno na „L“ je tu poslední dobou nějaké prokleté…

              Ale to Colnago je pěkné. Ale to Ritchey je hezčí :-)

              0 0
            • Tomcat  

              A chyba, napadlo mě to při tom teatrálnim kafe na konci

              0 0
      • Jakobo  

        Uzasne, toto ja nikdy nezvladnu :-( Mne se na techto videich hlavne libi, jak s temi dily tak hezky zachazeji, jak se s kazdym sroubkem, s kazdou matickou doslova mazli a pak je pomalu a zbozne montuji. K tomu poslouchat tu uklidnujici hudbu a nakonec si kultivovane vychutnat dobrou kavu. Je to takove cele hebke, uplne z toho cisi teplo. A pak si vzpomenu na sebe jak hulvatsky kola skladam a jak pritom nadavam, hrozne se za to stydim.

        0 0
        • novas752  

          Snad neprozradim nějaké tajemství. :)

          Nadává se mimo záběr. Natáčení takovýho videa zabere daleko déle času než kdyby se to kolo stavělo bez natáčení, spousta záběrů se dělá opakovaně…

          0 0
        • DaD  

          Dobře ty :D

          0 0
      • vojtechposmourny  

        Ten rámovej set je nádhernej, krásně k tomu pasuje stříbrná Deda. Ale ta černá Campa, ta k tomu fakt nesedí…

        0 0
    • milan.v  

      Haytabike – Lightweight

      https://youtu.be/--CYfY3dMzs

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • milan.v  

      Haytabike – Trochu něco jiného, ve dvou se to lépe táhne… :-D

      https://youtu.be/0S7iCIudxdA

      0 0
      • vrazdit  

        tak nevím, jak začnou patlat tu sedlovku v těch černých rukavicích, tak bych to tipoval jak začátek nějakého ujetého porna… :) jinak ženská je „přirozená“ až hrůza

        0 0
        • DaD  

          Absolutně a naprosto nechápu stavět kolo v rukavicích. Je to odporné a ruce jsou spařené jak kráva. Stačí když takto občas čistím nějaký odpad, ale používat to na kolo je pro mě hrozně nechutné :(

          0 0
          • TJK  

            proc tam zustaly nalepky na klikach a na smyku?

            proc tak montoval hazku kdyz ji sundal?

            proc chodi ta kladkova picovina od Kogelu cela smontovana, kdyz ji musis na montaz rozebrat na prvnicisla??

            koukal sem na to jen ze zvedavosti ale nejak me to nebere

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • snas89  

          Cely ten zacatek je zsk trochu na prasatecko:/

          Tvl, nechat si tam prolozit tolik reklam, kreteni.

          Blok a vyreseno.

          0 0
        • milan.v  

          To nesmíš tak prožívat, je to holt triatlonová šampiónka… Kdo se ale dostane ke stavbě kol pro ty nejlepší?

          0 0
      • krabica  

        A jo, slečna má dobrou stavbu… :-)

        0 0
    • milan.v  

      Haytabike – Trek Madone 9.9 – https://youtu.be/-VnJ8t88PgI

      0 0
    • Tomcat  

      Jedno Dogma tu už bylo, ale tohle mi připomíná tradiční japonský obřad přípravy čaje.

      https://youtu.be/uytwLWq7oYc

      A to dělá i ta ambientní ozvučení.

      0 0
    • milan.v  

      Bianchi L'eroica – Link bike studio

      https://youtu.be/Q2P7swuJFe4

      0 0
    • milan.v  

      Z domácí produkce, jedny z nejlepších…

      C64 + Dura-Ace Di2

      https://youtu.be/vpeWUDoHPTE

      1 0
      • kondor  

        To řezání sloupku vidlice na kole má nějaký účel? A proč pán používá momenťák, když ho stejně přetahje? Jinak kolo super.

        0 0
        • tomxxx  

          To je tak, když jsi zbrklý a nejdřív si všechno naplácáš vazelínou, a pak už se ti to nechce rozdělávat, taky už se mi stalo…

          0 0
      • Krejza  

        Jsem zvědavej, kdy mu vyjede baterka ze sedlovky.

        0 0
        • krabica  

          Nechápu, to nemají nějak vymyšlené? Ke své sedlovce jsem dostal držák baterie.

          0 0
          • milan.v  

            Ne, Colnago nedává držák baterie k rámovým sadám, u S-Worksů například samozřejmost…

            0 0
            • krabica  

              To jsou jelita. Minimálně tam mohl dát nějaký univerzální…

              0 0
              • kubad  

                Ta sedlovka neni kulatá tam nic moc standardního nedáš :)

                A to jak to dal bude v klidu fungovat

                0 0
                • krabica  

                  Právě myslím, že by to drželo, když to bude držák s dostatečně velkými lamelami.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Když to vyklepe, tak tam příště dá druhou vrstvu nějaký pěny. Bych to zas tak nehrotil.

                    Spíš se divím, že nikdo nevyhlásil, že svlíkne opačně namotaný omotávky.

                    1 0
                    • krabica  

                      Mně to přišlo celkově divné, jak přetahoval tím momenťákem…

                      0 0
                      • TJK  

                        naprosto normalni, netvrdim ze v tomto pripade ale u beznych pevnostnich spoju nebo napr kdyz se utahuji stefty na hlavach motoru mas specifikovany moment + 1/3 otakcky nebo 1/2 otacky navic… neni to nic zvlast iho, ve strojarine „bezne“

                        0 0
                        • PetrMi  

                          Ano ale tam je to právě přesně předepsané jaký úhel máš přidat a kontroluje se to pomocí k tomu určenému úhloměru nasazeného mezi třeba ráčnu a oříšek.

                          0 0
                          • TJK  

                            ano ale to už je imho hledani zbytecnych detailu, vtvrt nebo pul otacku das od oka a ± par stupnu na tom uz zadnou roli nehraje

                            0 0
                            • milan.v  

                              Nehledě na to, že mohl momenťák nastavit na nižší moment a pak jen lehce dotáhnout blíže k maximu, také to tak u něčeho dělám, kde stačí méně…

                              0 0
                              • TJK  

                                Ale takhle to nefunguje, ty to primarne mas dotahnout na moment momentakem a pote to pretahnes o definovany uhel.

                                hele jak rikam jedna se o technicky namahany sroubovy spoje.. napr. stefty u hlavy sroubu, kde se resi i jejich jasne dane predpeti = kompenzace tepelne roztaznosti a chovani ruznyc materialu, tak aby spoj bycl schopny kompenzovat relaxaci a nedochazelo k poklesu napetí.. normálně tohle umí třeba pružná podložka, v některých aplikacích tohle dělá přímo tělo šroubu nebo šteftu.

                                U kola je to putna.. tam míváš max 7–15Nm na malejch šroubkách.. celej život utahuju na pocit, hlinik, karrbon.. nikdy sem nic nezkurvil, neprasklo ani neznicilo.. kde je potreba dam pastu.. takze staci nastavit momentak na cvaknuti a fertig… delame z toho zbytecnou vedu :-)

                                4 0
                              • tomo_111  

                                takze ak chces dotahovat na 6nm, tak si nenastavis kalibrovany momentak na 6nm, ale napr na 4nm (alebo pre tento priklad kludne na 0.01) a ten zbytok dotiahnes ‚na pocit‘? Aky ma tato prax zmysel?

                                1 0
                                • milan.v  

                                  Když už to tu chcete rozporovat, tak se zeptejte všech těch stavitelů, a že jich není málo se stejnou praxí, a rozhodně to nejsou jelita… ;o)

                                  0 0
                                  • TJK  

                                    :) je to kolo… ne raketoplan NASA… nedeljte vedu z utahovani sroubku :-D

                                    2 0
                                    • cibi  

                                      No, patří to sice do vlákna „co jste zkur…“ ale kdysi jsem utahoval palcový inbus (teda allen) metrickým klíčem.

                                      Stálo mne to 5 dolarů za nový titanový šroubek a skoro 50 za UPC (včetě cla- 90. léta).

                                      Jednalo se tada o letadlo, ne raketoplán.

                                      1 0
                                • novas752  

                                  Většina těch momentů na kole jsou momenty maximální pro daný spoj. Když utáhneš sedlovou pbjímku s nápisem 6Nm (tj. max 6Nm) jen na 4Nm tak to není špatně.

                                  1 0
                                  • tomo_111  

                                    No ved ja suhlasim, len ked chcem utahovat na 4 tak si tam dam 4 a pockam na klik, nechapem preco si davat 2 a ‚dotahovat na pocit‘ – to si ten momentak nemusim ani kupovat ked to viem dat na pocit (:

                                    2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse