Ahoj,
budu do rámu montovat nové složení, závitové SM-BB52 a někde jsem viděl, že by se závit měl namazat vazelínou – je to tak správně?
Díky.
Ahoj,
budu do rámu montovat nové složení, závitové SM-BB52 a někde jsem viděl, že by se závit měl namazat vazelínou – je to tak správně?
Díky.
Závit u nových misek bude máznutej závitovým lepidlem (žlutá nebo modrá barva). Přístupy jsou různé, někdo maže vazelínou (třeba já), někdo naopak lepidlem nebo barvou, někdo nemaže. Já zastávám názor, že vazelína usnadní pozdější demontáž, případně zpomalí zarůstání hliníku do hliníku. Ale možná se pletu.
Ne prosim, zadny loctite, nic, zadne lepidlo. Zvlast ne u BSA stredu, ale v zasade ani u Itala.
To jsou veci, ktere spolehlive funguji bez lepidla, jakakoliv bezna vazelina je dostatecna. To je velice nebezpecne tady psat, nekdo se v tom zhlidne a nacpe tam skutecne loctite jako jeden silenec tady cpe loctite na konuse v nabe. Toto muze byt reseni pouze ve specifickych pripadech (poskozeny zavit, mozna Ital vpravo), to ale uz chce odbornika a ten pak vi sam proc a nebude cist rady na BF.
Na ten konus proč ne, na tu stranu, kterou se to nešteluje (pod kazetou, většinou pod kotoučem vepředu). Z principu to tam vlastně ani nemusí být rozebiratelný spoj.
Nesmysl. Na jedne strany zakontruju na krev, druhou dotahnu pri serizeni. To je dnes takovy styl patlat vsechno a vsude, pac uz prd kdo cemu rozumi jak veci funguji.
Heh a proto je povolený konus typickou závadou většiny klasických konusových nábojů…
Zalepení té jedné strany možnost samovolného povolení spolehlivě vyloučí a seřízení náboje bude jen seřízení náboje a ne repase kvůli povolené druhé straně…
Fakt netusim kdes to videl, jestli v reportazi TV Nova. Pokud myslis vylagrovane loziska tak to je spis problem nulove vule pri serizovani naby bez zavreneho RU. Pokud nabu serizoval takovy ten spravny domaci kutil (mozna jako ty) a mastil tam loctite tak tam se samozrejme nedivim nicemu. Jeste tu nepadlo heftnou osu COckem, jistota je jistota.
V dílně, nejméně 1× měsíčně.
U novejch kol? Nebo u kol kde se to nekdo snazil seridit bez konusovych klicu?
Na fungl novym málokdy. Ale už i na garančkách po nějakých 100–200km se to občas vyskytne, na starších kolech typická závada.
Jsem myslel, že myslí mě :D
Ačkoliv pro tazatele – je pravda, že do středu bych to necpal a věřil 40Nm dotažení ;-)
Nejaky realny duvod proc ne loctite? Zvlast mene pevny loctite se hodi skoro na vse, zavit osetri, utesni, brani proti povoleni a neni potreba to utahovat na krev. A pokud to clovek neutahne jak hovado, povoleni neni problem.
A proc jo? Aby to zamezilo korozi, tak bys to musel namatlat cely. Urcite by se mi chtelo nahrivat stredovou trubku, proto abych povolil stred, U karbonoveho ramu by to asi neslo.
Staci dve kapky, pri utahovani se to roznese na cely zavit a chrani proti korozi. Nahrivani neni nutne, povolis to normalne. Pokud to utahnes s rozumem, jde to povolit lepe, nez kdyz to nekdo namaze nekvalitni vazelinou, ktera po case vytvrdne nebo ji odplavi voda.
Naprosty souhlas. Lidi jak slysi Loctite, tak si mysli, ze to pak budou muset nahrivat. Existuji ruzne „stupne pevnosti“ nebo jak to popsat, netreba pouzivat maximalni zajisteni.
Ono hlavne loctite nejsou jen zavutova lepidla ale i tmely (to co je na napriklad Shimano miskach z vyroby) a ty se na toto hodi vic. I se slabsim lepidlem to muze jit povolit fakt dost ztuha, clovek pak do klice mlati palici nebo musi pouzit delsi paku.
Dobra vodeodolna vazelina nebo anti-seize medena pasta funguje idealne, zabrani srustani zavitu a galvanicke oxidaci 2 kovu s vodou, pritom ten zavit ale nezalepi a na povoleni je potreba jen o trochu vetsi sila nez na utazeni i po delsi dobe.
S tou medenou pastou clovek musi akorat opatrne at si nezasvini vse okolo.
Měděnou pastu mám (používám na šrouby a matice kol na autě) tak bude lepší na ten střed než sram butter vazelina?
tak na co je primárně sram butter?
Na mazani tesnicich krouzku ve vidlicich, tlumicich a sedlovkach. Minochodem je o uplne obycejna bila vazelina predrazena v obalu Sram
Kupoval jsem malej kelimek, kdyz jsem si menil pruzinu ve vidli a delal servis.
To není taková ta nažloutlá řídká?
Je řídká, ale řekl, bych spíše čirá než žlutá.
Jinak tu mám ještě MOGUL A 00, LV 2–3, A 4, MOLYKA G :-)
Ty barvy jsou trochu odlisny u ruznejch vyrobcu. Ta Sramacka je klasicka Slickoleum ktera driv stavala polovinu co dnes a byla akorat prebalena, dokud se na to neprislo. Pak zmnenili trochu barvu do bila oproti ty puvodni zlutejsi:) Ja si samozrejmne taky nekupuju kilogramovy baleni pro automotive pouziti, co bych s tim delal v pristim zivote netusim… Pouzivam Slick Kick co jsem sehnal nekde v akci asi za dve kila, jinak bych se na to vyprdnul a poridil toho kybl
silikonova vazelina. Na plastove a gumove casti.
Loctitem zalepené jsem měl z výroby misky a zůstal po odšroubovaní uvnitř kus závitu.Normálně byl tak přilepenej, že se utrhl
Projel jsem to závitníkem, dal novou misku a od tý doby mažu jen lehce vazelínou.
Mažu snad každý závit. Trochu to ochrání spoj a usnadní budoucí rozebrání
Souhlas…
ano, vazelínu do závitu. (jak rám, tak na misku/ střed)
Komě jiného při šroubování vytlačí drobné nečistoty, takže to jde lépe zašroubovat.
Pochopitelně , usnadní příští demontáž.
Díky. Máznu tam sram butter. :-)
Mazu, ale pouzivam anti-seize – medenou vazelinu. Normalni vazelina se casem vymyje.
+1
Měděnou pastu mám (používám na šrouby a matice kol na autě) tak bude lepší na ten střed než sram butter vazelina?
Nebude a nemel bys ji pouzivat ani na aute. Medenka je urcena pro vysoke teploty, ale kvuli obsahu medi nechrani proti elektrochemicke korozi (zvlast pri jizde v zime v soli). Samozrejme neni to tak hrozne, proto ji plno lidi pouziva, ale s keramickou vazelinou udelas lip.
V pneuservise nepuživají žádné mazivo, takžé měděnka je v poho.
Nejlepší bude, když si koupí to, co tam patří a to je hliníková anti seize pasta, osobně používám ASS Juice.
Ot: Týna je pěkná.
Dík, nechceš? Brzo bude k mání… :-)
Středový závit mažu vazelínou ( která neztvrdne ), na BMX mažu střed před lisováním vložek.
Já bych závitová lepidla nezatracoval. Na čepy zadní stavby u celopera používám. Dotahuju pro jistotu momentovým klíčem.