Toto na mne dnes vyskocilo na FB…
Toto na mne dnes vyskocilo na FB…
Chápu to tak, že Morati bude žít dál jako že v srdcích. Honeywell nesnáším kvůli jejich řídícím jednotkám kotlů :)
Slouží mi v dakonu už 16 let bez problémů
Máme pár strojů řízených jejich programem.
S Honeywell se smiř, není lidské činnost, kde by si na jejich výrobek nenarazil, mají záběr od teploměru po rakety s plochou dráhou letu :-)
Treba z toho neco bude, ale moc tomu neverim. Uz tu par pokusu rozjet vyrobu, v soucinnosti s panem Zatloukalem bylo a vse vysumelo.
*1
Fanklub Morati šéfuje Pavel Hendrych, sběratel Morati, výrobce vybavení pro horolezce a „výrobce“ rámů Henley Titanson. Přepodkládám, že má v plánu zaregistrovat značku pro sebe (pokud už to neudělal) a „vyrábět“ Ti rámy (fakticky je nechává vařit v Asii). Je ale možné, že rozjede zase ruční výrobu u nás. Kdo ví…
co vyrabi za cajky pro lezce? diky..
Rock Pillars a Ocún
aha…
Pokud vím značku Morati Pavel Hendrych vyfoukl/ znovu zaregistroval, amíkům ti nějak neprodloužili ochranu značky.
Každopádně to moc s původním Morati společného mít nebude jde jen o název.
Ale proč ne
Svata Zatloukal myslim dela na titanu pro Festku.. tak mozna ze se s Hendrychem daji dokupy a z „Henley Titanson“ udelaji „novou“ Morati… ?? :-) spis takova konspiracni teorie :-D
muže bejt, proč ne :D
Pokud se to bude varit kdekoliv jinde nez v CR, uz to pro mne nebude Morati…
Tak nějak. Nejde jen o značku, ale i o patenty. Bez M-barů, B-B Boxu nebo monostay to nebude Morati…
Ale zase na druhou stranu o Favoritu si taky všichni mysleli, že je to blbost a že se nepovede to znovu roztlačit, a přitom to vypadá, že zatím nějak jedou…
otazka je, jak dlouho… Celkem by mne zajimalo, kolik toho prodaj…
ad Favorit podle prvotního hype mezi movitějšími geeky a metrosexuálynelze moc soudit. Většina výrobků po uvedení má „velké“ prodeje ale jde o to co bude za pul roku , rok…
neslo by to cesky?:)
Mimo fanouškovství nevidím důvod si kupovat titanový rám a už vůbec ne s nápisem Morati.
Tak by to chtělo možná si o materiálu jako je titan a jeho slitiny něco nastudovat.
O titanu v cyklistickém segmentu rozhodl sám pan Trh. Prostě se nechytil. S tím nic neuděláme, i když nastudujeme o titanu úplně vše a staneme se v tomto oboru uznávanými odborníky :-).
:)))
titan neni ani nejlehci, ani nejtuzsi ani se snadno neopravi a neni levny. coz presne zapada do toho, co napsal tonik666 – neni racionalni duvod pro titan. ;-)
Ale on psal kupovat..... Titan nevyhovuje spíš výrobci, který potřebuje, aby rám prdnul, změknul co nejdříve po záruce a mohl prodat nový. Chápu co chceme titanový rám jsme konzervy, kterým rám vydrží na cca xx let a to chápu se výrobcům kterým jde o objemy výroby a prodeje není moc po chuti.
titanovy ram nechcu. mam ho. ;-) a co se jizdnich vlastnosti tyce, je dost na hovno – strasna zvejkacka. pravda, jedna se o starsi kus, novejsi s pevnou osou a tapered hlavou budou pouzitelnejsi, ale porad budou az za hlinikem se stejnyma konstrukcnima prvkama. o karbonu nema smysl mluvit vubec. ;-)
ale je pravda, ze zadnou teorii jsem k tomu nestudoval, mozna bych to pak videl jinak. ;-P
Souhlas, ale dobová hlína nebo ocel na tom budou stejné nebo hůř,
Můj titan modernějšího pojetí tyto problémy nemá
A můj titan starého ražení na fixie po Tobě problémy s tuhostí taky nemá :)
titan neni dneska ani tam, kde je ocel, ktera zaziva zas takovy znovuobrozeni…
Titan je proste exklusivni material hlavne kvuli cene, jinak v parametrech je na ram kola vlastne skoro az nevhodnej:)
Spatne se s nim pracuje, resp. opet je potreba know-how, a draha technologie, ve vysledku neni ani lehkej.. Karbon je ve vsem dnes lepsi…
Takze, at se ti to libi nebo ne, titan uz zustane pro par nadsencu, kteri nez rozumove, ho musi proste mit, tzn. hlavne pocitove…
Titan dnes není tam, kde je ocel, protože je v porovnání s ocelí dražší (vyjma nejvyšších sad typu Reynolds 953, Columbus Max nebo Spirit apod.), složitější na opracování a blbě se shání. Věřím tomu, že spousta lidí, kteří dnes kupují ocel (vč. mě), by šlo spíš do titanu, kdyby byl dostupnější.
Výhodou ocelových a Ti rámů je především možnost vlastní geometrie (to jde u karbonu celkem blbě) a pak samozřejmě určitá exklusivita (v porovnání s AL). Pro mě mají oba materiály kouzlo taky na podhled – prostě se mi líbí tenké kulaté trubky…
jj, tak jsem to myslel… Ocel je daleko jednodussi na zpracovani a je levnejsi.. Porad i ten Reynolds atd…
a v čem je teda přínos? :)
např. oproti karbonu?
Neni to tuctovka. :)
má hezkou povrchovku
Jsem měl za to, že na titan se v naprosté většině případů žádná povrchovka nedává.
tak buď je matnej (asi něco jako pískovanej) nebo něčím leštěný/kartáčováný a to je hezký.
Praktický v ničem kromě exkluzivity a toho že je drahý a je to Titan.
A právě v tom je ten přínos :)
proste „must have“ :)
on je mozna problem v tom.. ze hafo lidi proste furt ma potrebu pomerovat hodnotu neceho na prinos… coz je proste picovina… pokud to chces z nakyho duvodu.. vetsinou te prinos nezajima… chces si udelat radost… pokud vec kupujes z pragmatickych duvodu a mas jasne pozadavky na funkci pak ano… ale proste jsou veci ktere se kvuli funkcni nekupuji.. kupji se kvuli vzhledu, pocitu z vlastnictvi, z iracionalniho chtice vlastnint neco co nema kazdej.. atd…
nechapu tuhle ceskou modu porad vsechno pomerovat na prinos… sory jestli sem nekoho urazil.. ale je to takovy nesmyslny zabehly kolorit tady na BF a vlastne i jinde… asi i potreba plevelit vlakna nesmyslnym balastnim plkanim bez prinosu a vyznamu.. coz je vlastne i muj prispevek :-)
Tak jde primárně o reakci na Tomcata, který řeší materiál jako takový a že si o něm musíme něco nastudovat…
tak ono uz primarne resit Tomcatovy prispevky… staci jeho okridlene „Tomcatuju“.. mluvi za vse… na trolling nereaguju
šlo mi o mechanickou odolnost a korozi. Duralové slitiny, kompozit ani ocel vám nikdy tak dlouho nevydrží. titanový rám pravděpodobně vyměníte protože se vám prostě už nebude líbit. A né jako jiné že už bude vyměklí popřípadě prasklý.
Hele i titanové rámy praskají. Zas taková rarita to není. A vzhledem k množství, v jakém se dělají, tak to procento asi nebude úplně zanedbatelné.
Další věc je, že vzhledem k ceně si s rámem výrobce více pohraje a také ve většině případů se výrobci neženou za extra nízkou hmotností. To dělá zase rám odolnější.
Samozřejmě že všechny rámy praskají. Jinak na procenta teoreticky taky bourá i více Ferrari než Lada. A je tedy Lada lepší… ?
Rám z kompozitu bude degradovat a pak praskat ikdyž bude vyset jen ve výloze. Co koroze ocelových slitin a duralových.
Jak už tu padlo titanové rámy jsou hrozně drahé a nákladné na vyrobení. Takže někdo klidně koupí laminát od Meridy za stovku , co vydrží 5–10let a někdo jiný titan, který vydrží při stejné zátěži mnohem déle. To je volba, mechanické vlastnosti nejsou tajemství a výrobce by měl na dotaz k životnosti jí uvést.
Stačí se podívat jak je Ebay plné starých duralových a karbonových Treků, Leinů, GTéček, Cannondejlů které jsou tak už na pojíždění mezi kavárnami. Protože ty rámy, ikdyž to byly kola za 5000$ a víc Euro sou vyměklý a rozpraskaný. Naproti tomu titanové Litghspeedy, Merliny, Airborny a jiné titanové klasiky jsou v lepším stavu.
Titan vs ostatní materiály jsou o stylu výroby a prodeje. Ano pokud lidé nemají problém každých 3–8let kupovat nové rámy titan samozřejmě má malý význam. Pokud někdo chce rám na míru, který třeba vydrží 15–25let je Titan dobrá volba.
jsem byl zkontrolovat pod postel silničku, jestli už nepraskla…
:))
OK, vydrzi dyl, ale co z toho? Jezdis na stejnym kole co jsi mel pred 10ti, 12ti, 15ti lety? Pokud ne, chtel by si se k tomu vracet?
Ja teda asi ne, proste doba pokrocila a za tech 10, 12, 15 let to nebude jinak.
presne tak…
Ja osobne si nechavam treba KHSo ze sentimentu, ale jezdit na tom? i ja se vyvyjim, co se tyka jezdeni, takze kolo na kterym nejvic travit casu je aktualne LV.. A to mam jeste pevnyho 29 Werka s pevnou vidli…
na závodním kole nikdo nejezdí 15let ale pokud má kolo jako hobby na „turistiku“ tak mu to je buřt, vymění sadu a rám nechá …
A co kdyz budou opet uplne jine standardy atd. Viz to, jak nize vyjmenovaval singlespeed.
no třeba silniční rámy jsou de facto stejný 50let. Chápu, že fully a celkově biky jdou dopředu, ale současný ocelový road rám od Ritchey je též „stará škola“ a zatím se pořád dělají i misky na závity BSA a klasické brzdové čelisti. Sám třeba pořád jezdím kliky na Octalink i 4hran :-)
Ani silniční nejsou stejný; na starý rám skoro neseženeš představec, nenasadíš nové brzdy a dost problémů budeš mít i okolo středu a sedlovky. Objímkový přesmyk taky už není úplně běžná věc. Ale z dálky to vypadá skoro stejně, to jo…
zase tak divoké to není to bys musel tak 40 let zpět
Kromě toho, že psal o 50 letech, tak tyhle problémy řeším s ocelovým Willierem z roku cca 96… Chtěl jsem ho přestavět na zimáka, ale současné brzdové čelisti jsou krátké a zbytek taky nic jednoduchého na sehnání.
delsi celisti jsou bezne v prodeji za par korun, redukce s objimkou na smyky taky v pohode sezenes ;-)
To sice jo, ale v šuplíku mi neležely (narozdíl od o pár let mladšího Al Fortu v garáži) ;-)
ocelový Scapin v mém profilu je už hodně starý, mám i favorita z 79 nebo kolik. nízké čelisti na silničních rámech jsou pořád 39–49. Jasně, 26,8mm sedlovku v lepší úrovni jen tak neseženu, smyk na objímku 28,6mm není problém, navíc mám pořád funkční Ultegru 6500. Hlávko Ritchey nebyl problém, ahead představec mám s vložkou na 1" vidli. Ano, něco se mění, ale kdo má na Morati má asi i na to, aby si případně za 15let koupil „modernější“ netuctovku … Spousta lidí navíc najede takový prd, že mu sada vydrží i těch 15let :-)
Je to ve všem na hovno, ale můžete to mít dlouho;)
:D a to se vyplatí…
Dík, se svoji tuctovkou jsem spokojenej:)
nazveme to dlouhověkost. Ani top modely za 6000€ a vejš z karbonu nebo duralových slitit tolik let nevydrží.
Doživotní záruka = dokonce životnosti výrobku a počítá s tím že předmětem není …následků únavy materiálu…
Za par let ti moralne zastara a to uz je jedno ze je poradku.
Mam ocelaka kde jsem treti majitel, rocnik neco jako 2011, a zatim slouzi dobre. A nemel bych uz dnes potiz ram nahradit novym, kdyby praskl.
mluvím o mnohem větším staří rámu.
K čemu je dlouhověkost rámu, když je za pár let jak geometrií tak velikostí kol, zdvihem vidlice, rozměry ložisek hlavy, osami nábojů atd. beznadějně zastaralý.
To je zajímavý, že stále jsou díly kompatibilní s rámy z první poloviny devadesátých let . A to nemluvím o lowend dílech na „supermarket třídu“.
třeba vidlice..... kola na véčka…
Titan je cyklisticky skoro mrtvý, stejně jako jsou mrtvé staré bajkové rámy s 26´ koly a rychloupínáky ať jsou z čehokoliv. S tím nic nenaděláme i když tady budeme psát cokoliv ;-)
Nicmene spousta z nach na takovych ramech spokojene jezdi a menit je zatim nehodla. Nekteri jeste s veckama :)
souhlasím s tebou,soused jezdí nadšeně a spokojeně na Olpranu z r.1991 a všicni ho obdivují že většinu vyjížděk dojede,třeba i s několika hodinovou ztrátou.On ale jiný kolo nechce,je s ním spokojenej.
Poznám ľudí (vrátane seba), ktorý na tom „cyklisticky skoro mŕtvom“ materiály jazdia veľmi radi a okolie ich bajky obdivuje ;)
+1
to zkus ohazet nakym lowendem, jestli bude stale tak obdivovan :D
ttan musis proste chtit, zadne jine vyhody krom vzhledu nema
a čo také si predstavujete pod „ohazet nakym lowendem“? :)
Keď pre teba nemá titan žiadne výhody tak sa tým ani netráp. Nie si cieľová skupina. Ja poznám mnohých pre ktorých má viac výhod ako si dokážeš predstaviť :D
tak povidej o vyhodach, rad se necham poucit :-)
To neřeš. Nie je pre teba :)
ja uz cekal ze prijdes s necim rozumnym, no tak nic, kdyz dosly argumenty, nutit te nebudu :-)
Keď ti nestačia argumenty v tomto vlákne tak to nemá cenu.
výhoda je že když je to nové, tak to funguje… trošku je to proti tomu že starý titan je nesmrtelný… možná soudobé moderení titanové rámy už jsou na vrcholu dokonalosti, takže víš, že na zbytek života ti stačí jeden rám.
Taky znám pár titanových nadšenců, proto jsem psal „skoro mrtvý“ a ne „úplně mrtvý“ ;~)
Takže by sa dalo povedať, že je „skoro“ rovnako obľúbený ako ostatné materiály na výrobu rámov ;) Záleží či je pre teba pohár poloprázdny alebo spolovice plný :)
A nevadí jezdit na 26" rámu stále nebo máme jezdit jen kolem hřbitova?.
prosim, rad bych novou kvalitni 26 vidlici na vecka se 100mm zdvihu, vahou do 1600g a idealne v bily barve… Hod link, kde ji sezenu, diky:)
A taky tovarni zaplety na vecka… Koupil bych do zasoby, kdyby mi CMaxy odesly:)
s tou geometrií mi to přijde neskutečně vtipný :-) pokud mi nějaká geometrie na určité ježdění sedí, tak je přeci úplně jedno, z jakýho je roku :-)
Přesně tak.
1+
Je to tak. Taky mi parádně sedí geometrie pětadvacet let starého Ulysses co mám doma. Ovšem to nic nemění na tom, že je zcela zastaralý a nejde na něj dát ani odpružená vidlice (průměr krku 1 1/4´´), nedá se případně poladit délka představce, výběr řídítek (25,4mm) je drasticky omezen stejně jako např. karbonových sedlovek 28,6 mm. To, že do něj nedám dnes běžné průměry kol je taky nahovno :-).
Podle mě třeba u sjezdu před deseti rokama nikdo netušil, čeho se dá dosáhnout položenějšim a delšim kolem, myslíš, že všichni byly s těma vysokejma kozama nespokojený a věděli, že to neni vono? Spíš na to byli zvyklý a nic lepšího neexistovalo.
jj
ale titan v AM/Enduro moc nenajdeš jde spíš o XC
Tj, ale ten Nimrodův příspěvek mi přišel položenej dost obecně.
zrovna u sjezdu je vidět, jak se kola přizpůsobují trati, popřípadě naopak (co je správně netuším a obávám se, že by to bylo o polemice, nikoli o faktech). ale, pokud vezmu v úvahu svou maličkost, tak mně právě sedí ty vysoký kozy, v autobusu jsem vždycky nerad jezdil…
tak to té oby než vymyslí někdo něco lepšího nebo se ti změní preference, třeba přestaneš závodit… nebo naopak začneš…nebo začneš preferovat jinou výšku středu..začnou se ti líbit třeba nižší tapered hlavovky… nebo naopak vysoké hlavovky na silnicích… Furt se něco vymýšlí
to, že se něco vymýšlí ještě neznamená, že mi to sedí. je to přece logický. důležitý je mít ale možnost výběru. a tady začíná ten problém…
*1
Přesně, mám oceláka z 1991, nic mu není ale je prostě za zenitem, geo jinde, málo místa na široké pláště, úzká hlava, pouze véčka a to ještě jenom s podkovou, střed ani netuším co to je, ale hledal jsem hodně dlouho, než jsem našel co tam pasuje atd atd
mam ocelovy KHS z r.2002 (jezden od 03) – je to dostatecne?:)
hezky se to vyslovuje,rytmicky-ti-tan :-)
Ahoj, jen moje myšlenka: Pro Morati by mohla být výhodnější spíše jiná cesta na trh. Já si myslím, že na kole by něco z titatu být mělo, ať už je to třeba jen šroubek . Takže proč nejít cestou exkluzivních komponentů ? Mohli by dělat třeba tuningové sady jako např. Token. Zaměřili by se na exkluzivní doplňky jako šrouby do převodníků, pastorky, převodníky, pevné osy či rychloupínáky, možná kliky nebo představce ale rozhodně se neudrží s celými rámy. To jen tak co mě napadlo a kdyby něco takového bylo, do toho už bych možná šel.
„Já si myslím, že na kole by něco z titatu být mělo, ať už je to třeba jen šroubek“
Lol, k čemu ti bude jeden titanovej šroubek? Jenom abys měl na kole titan?
Blbost. Token žádné tuningové díly nedělá – je to spíš lowcost z toho, co se dá na trhu najít. Cesta pro moderní Morati by byla udržet původní tvary rámů (klasické nepokroucené rámové trojúhelníky) + technické fíčury (monostay, Morati stays, BB-box) a doplnit je moderní rozměry kol (650b, 29er a možná 650b+), moderní standardy (tapered, 142×12, sedlovka 31,6, připrava pro teleskopy…) a moderní geometrie.
Problém ale bude, že protlačit podobnou značku nahoru zahrnuje i slušný marketing vč. toho, že kola jezdí závody na nejvyšší úrovni. Dneska už ale stěží někdo pojede světový pohár na Ti rámu. Ta doba už je pryč…
Asi měl na mysli Tune a ne Token.
Ale ty barevné věci se k titanu moc nehodí.
Naopak barevné věci s imho k titanu hodí. Nicméně jen málo komponentů se dá rozumně vyrábět z titanu a ještě při ceně, za kterou by je někdo koupil. A flákat to z AL? To je blbost. Morati je Morati právě kvůli tomu TI…
souhlas…
Mit to moderni prvky a prumery kol, svy zajemce si to rozhodne najde… Ostatne ram za 4 petky neni zadna darda… Tusim 38tis. stal kdysi Morati HT… Softail stal cca 42?
A to stoji dneska kdejakej „znackovej“ karbon…
JInak myslim, ze pro tohle zrovna neni nutny mit nejaky zvlastni marketing nebo dokonce nekoho na svetaku…
Budeš se divit, ale na MS v Novém městě na Moravě jel týpek (asi Japonsko) na Ti rámu.
Jeden Kazachstánec měl před dvěma lety na svěťáku Novém Městě na kole V-brzdy, to jsem se tedy opravdu divil… Závodníci z hloubi pole vozí prostě kdeco.
franta mrázek stále jezdí véčko a myslím si, že tomu dává zabrat víc než závodníci ve svěťáku v novém městě :-)
A beztak by si nás všechny namazal na chleba… platí to i na toho japončíka na Ti rámu..
ten ale nebude asi z „top ten“ co?:)
Proč bych se divil? Stát se to může, ale je to fakt rarita…
Proc kupovat nejaky Token, kdyz totez koupis od cinana levneji, totez i kdyby to prodavalo Morati.
Mám Ti od Lynskey. Důvody jsou jednoduché: železo mi v zimě rezne jako prase, stačí ťuk do laku a už to jede, taky v závitech. Hlína je na tom podobně (v zimě se poněkud rozpadá), navíc se zakousne do ocelových šroubů a pokud se to pravidelně nerozebírá a nemaže, tak už se to nepovolí – vlastní zkušenosti. Karbon se dá celkem snadno zlomit, oprava je problematická a už bych tomu nevěřil. Titan nerezne, netřeba natírat, dá se snadno opravit (ve fabrice navaří nový díl), má lepší únavovou křivku, má tvarovou paměť, je pružný – ale to je spíš nevýhoda, i když je to zase pohodlnější. Dobře se to čistí. Cena je podobná jak karbon.
Ta oprava toho titanu – to nabízej přímo výrobci?
A v čem je oprava karbonu problematická? Co sem viděl nějaký fotky oprav a články o tom, tak sem získal pocit, že je na opravu právě celkem příjemnej.
na opravu prijemny je, ale pry ho nemuzes ho pouzivat jako zebrik ani zahodit do krovi, asi ho strelim na bazaru a pujdu do titanu…
To jsou věci. Karbon se snadno láme a oprava je problematická? Kdy, před deseti lety? A on se karbon špatně čistí, že to zmiňuješ u titanu jako výhodu? Proč je tedy ten titan tak okrajová záležitost? A proč na tom nikdo ze sponzorovaných týmu nejezdí a to ani na MTB a ani na silnici? Pokud je člověk trochu soudný, tak snad uzná, že na výrobu rámu je to již překonaná záležitost.
Mě se titan rámy moc líbí,subtilní trubky a nezaměnitelný punc, ale na závody bych to rozhodně nechtěl.
proč?
moderní titan funguje naprosto perfektně jak carbon, stojí jak špičková carbon, používají se větší průměry trubek,
bohužel už není moc výrobců co se tomu věnují a určitě nemají zájem to marketingově tlačit, spíš z toho dělají exkluzivní zboží, třeba Litespeed už dělá i carbon a slušně :D
Předem řikám, že ocelová a titanová kola mám rád, ale beru je jako leštěnky a né pracovní tuctovky.
Spíš jde o to, že z titanu už nic víc nevytřískáš jde-li o vlastnosti materiálu. Teď je to na maximu co s ním jde dělat. Karbon a obecně kompozity maj ještě velké rezervy.
Jj. Mít pěkný titan na nedělní kompenzaci by mi nevadilo ani trochu :)
Tak váha určitě hraje ve prospěch karbonu. Také si výrobce namotá rám jak potřebuje, tu zesílí, tam ubere, prostě podle potřeby. Tvar už vůbec není potřeba řešit. Hydroforming nevím zda jde u titanu dělat.
váha až tak moc jinde nebude
hydroforming a podobné hrátky, se už dávno používají. byl bys fakt překvapený jak tvarované a profilované jsou titanové rámy
Jak titan nesleduji tak o tom vím prdlajs. Vždy jsem viděl naprosto minimalistické kreace. Je ale pravda, že tady jezdí nějaká kola s tou překroucenou trubkou, což je samo o sobě pěkná divočina. Takže jde asi udělat hodně, ale cenu radši nevidět, že?
cena no carbonový S-works bude asi dražší, ale tam je ta cena mimo :D
http://forum.slowtwitch.com/…m_Tri_bikes_(Lynskey,_QR,_etc.)._Some_rare_and_special…_P3891306
Opravdu si myslíš, že toto budou snadné opravy? Podle mě je to tak hodit do titanového šrotu ( najeď si o něco níže, než to vyskočí )
A naopak třeba tady karbonové opravy :
jj opravit titan je peklo, carbon e mnohem jednodušší opravit
No, tyhle opravy asi ani nemá cenu. Na žlutém Garry Fisherovi je čínská vidle z Ali, ostatní nejsem schopen identifikovat. O opravě jsem myslel v tom smyslu, že se navaří nová trubka např. A myslím, že tyhle závodní rámy jsou zeslabené, tudíž víc náchylné na poškození. Srovnání titan – carbon ve stejné kategorii neznám, ani váhově, ani pevnostně. A je jasné, že dnešní jsou jinde než v začátcích.
zdaleka ne kamkoli se dá jen tak někam navařit kus trubky. titan mívá hodně malou sílu stěny, pouze konce trubek jsou silnější právě z toho důvodu, aby se na nich dalo bez problémů svařovat. stejně to má i ocel. tím netvrdím, že navaření výztuhy je blbost, jen že to není vždy proveditelné bez naopak snížení pevnosti rámu
to bych rekl, ze je dost zavadejici info…
Naopak oprava karbonu je dnes jednodussi nez oprava alu ramu… Opravit titan uz neni takova legrace a malokdo ji umi. Tzn. ze vsech matrosu se opravuje asi nejhur…
S tim lamanim karbonu to taky neni tak jednoduchy… Nektery ramy jsou pevnejsi nez alu atd.
tak mi to nedá…
hliník:
ocel:
titan:
karbon:
tady se to nedá moc shrnout, ale teoreticky je relativně pevný, tuhost záleží na provedení, je měkký, má dobrou únavovou křivku, lehký, opravovatelný také je a kupodivu nepodléhá korozi. problémem může být pojivo a jeho stálost vůči různým vlivům (záření, chemický atd.)
co z toho plyne? že pokud budu chtít tuhý závodní kolo, tak titan nebude správná volba, nebo jeho konstrukce bude muset být perfektně zvládnuta, aby mohl konkurovat třeba hliníku a jiným sbíječkám. pokud ale jsem takový ten výletní typ, který jezdí pro radost a má rád pohodlí i na ht, titan se nejeví zdaleka jako špatný materiál, ba právě naopak. je to o prioritách
a co slitiny jako titanal a pod. ? dělal jsem v huti kde toho byly tuny trubek na letadla pro rusy,po revoluci z toho dělali kola.šlo to prý do USA
jestli si dobre vybavuju, tak z titanalu se delaly treba vyztuhy lyzi. byl to jen komercni nazev nejake slitiny, ktera o titanu nikdy ani neslysela. ;-)
No titanal jako obchodní značka je slitina hliníku a s titanem nemá nic společného.
Ale taky si vybavuji, že před lety se titanal objevil na kolech, ale trubky praskaly jak na bežícím páse. Myslím, že to byly trubky se švem, protože bezešvé se nedaly dělat (nebo tak něco) a praskalo to ve švu. Už si ale nevybavuji, zda to tenkráte byla stejná slitina a nebo opravdu měla něco společného s titanem, ale myslím, že s titanem nic společného neměla.
Nemusíš myslet, stačí použít google. Titanal je obchodní název hliníkové slitiny obsahující mimo jiné 0,25% titanu.
co sii myslite o tomhle? Takova alternativa pro hong fu. :)
nic moc
Radsi bych sel touto cestou
jen jsem narazil na nějaký fotky, tak se podělím :-) akorát hlávko je chris king ti a osa boone ti
metalurgickej pýs of árt.....
porno
To zkroucení tý středový osy předpokládám žádnou funkci nemá? To je psycho se takle ***** s dílem, kterej je schovanej v rámu.
boone k tomu dělal i „zkroucený“ kliky :-)
Totálna špica! Milujem tento „takmer mŕtvy“ materiál :)
aaach…:)
to je cista pornografie… okamzite zakazat! :-D
Tohle je paráda!
Hm… nejake Mbary by se mi hodily
K čemu jsou na zadní stavbě ty navařené trubičky?
na V čka? si uvědom z jakého je to roku
Nevis, jestli se delaly rozdilne verze na „V“ a ciste „disc only“? Ja na sve 1.2 (a to si myslim ze je starsi nez 1.4) navarky na „V“ nemam…
asi se dělalo obojí, vím taky o čistě kotoučových rámech
Vím o těchto sériových verzích:
HC 1.1, pouze V brzdy, nebo kombinace V + disk.
HC 1.2, pouze na V brzdy/pouze na disk či kombinace V + disk
HC 1.3, stejně jako HC 1.2
HC 1.4, pouze disk, nebo kombinace V + disk
Diky, na Tebe je vzdycky spoleh :-)
No vono zepředu to vypadalo divně. Ale cantíky mám navařené jinak, tak mi to nedošlo! Dík.
M-bary sem nikdy nemusel, ale stejně je to komplet převeliká paráda :-o
Single speed tě za to upálí, Maxbajk a laminátovou Meridu na tebe!… :-D
konečně bych měl pořádný kolo :-)
Myslíš veterána?
to už je laminátová mrda tak zastaralá? sakra, to si moc nepolepším :-/
softailik za 15ku od cyklovrakoviste.....
vyfotit to s pochcaným sněhem a vajglem…
Taky jsem na to koukal…:D