motokolo derny/dráhová cyklistika

3 nepřečtené
  • dopi

    Dobrý den,

    jelikož jsem v daném odvětví laik, prosím o vysvětlení následujícího (po bádání na netu jsem nenašel). Jedná se mi o dráhovou cyklistiku a to konkrétně o motokolo derny. Jeho úloha je jasná, ale proč vypadá tak jak vypadá (a to i jezdec)? Proč není použito nějakého elektro skůtru atd. ?

    děkuji

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Pravidla UCI 2012 pro derny, podobná budou i pro elektro:

      § 14. ZÁVODY ZA MOTOROVÝMI VODIČI

      D1401. Závody za motorovými vodiči jsou takové závody ve kterých každý závodník jede za vodičem na speciálním motocyklu.

      MOTOCYKLY, KOLA VODIČI A VYBAVENÍ

      D1402. Speciální vodící motocykly jsou podle kubatury rozděleny na:

      1. stroje těžké (2000 ccm a více)
      2. stroje středně těžké (od 750 ccm do 1200 ccm)
      3. stroje lehké (sériové motocykly, derny). Všechny vodící stroje jsou jednostopé.

      Zadní část vodícího stroje musí odpovídat náčrtkům, které jsou uloženy v sekretariátu ČSC a dále jsou v držení ředitelství závodních drah v ČR.

      D1403. Při kontrole vodících strojů je výchozím bodem vždy osa zadního kola motocyklu.

      Rozměry motocyklů

      D1404. Rozměry středně těţkého stroje, které se pouţívají v ČR:

      Řídítka: Měřena vně drţadel mají maximálně šířku 700 mm, výška od země 870 mm. Musí být pochromována a zajištěna vzpěrami proti posunutí. Od konce řídítek k zadní hraně sedla je minimální vzdálenost 280 mm.

      Sedlo: Nezatíţené sedlo má rozměr 360 × 300 mm. Nesmí být od země výše neţ 900 mm a musí být symetricky usazené od sedlové trubky. Vzdálenost zadního okraje sedla k zadnímu okraji rolny je 900 mm.

      Stupačky: Mají jednotné míry a jsou jednotně upevněny.Levá je lehce sklopitelná směrem dozadu, vpředu s narážkou. Středem obou stupaček od středu zadního kola jsou 450 mm. Jsou ve tvaru podpatku boty nebo mají čepy, které zapadají do otvoru v podpatku. Vzdálenost stupaček od země je minimálně 150 mm, maximálně 250 mm.

      Plechy k zachycování oleje: Mají výšku 700 mm, šířku 360 mm a jsou symetricky upevněny od středu trubky sedla. Jsou upevněny na kostře rámu 400 mm od středu zadního kola. Spodní okraj plechu od země je vzdálen 120 mm. Za plechem směrem k zadnímu kolu nesmějí být žádné součástky.

      Dečka: zabraňující znečistění dráhy olejem musí být čistá.

      Rám: Je běţného průmyslového typu. Jeho zadní část nesmí být širší neţ 350 mm. Rám je zevnitř zesílen plochým ţelezem. Vyhazováky zadního kola musí být svislé, aby zamezily posunu zadního kola.

      Vidlice: jsou teleskopické, běţného obchodního typu.

      Kola: Přední je opatřeno pneumatikou 3,50 / 19 s malým nábojem a brzdovým bubnem, zadní je opatřeno pneumatikou 3,50 – 4,00 / 19 s malým nábojem na brzdu.

      Náhon: tvoří plochý řemen o šířce 60 mm obepínající řemenici maximálního průměru 440 mm.

      Nádrž na benzín: je normální s vestavěnou olejovou nádržkou

      Brzda je čelisťová , ruční.

      Rolna: Je tvořena pochromovaným válečkem o průměru max. 35 mm. Vzdálenost mezi osou zadního kola a rolnou je regulovatelná po 50 mm, od 600 do 800 mm. O nastavení rolny rozhodne technický komisař vodičů podle charakteru dráhy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.