• Kiny

    Nazdar, otazka pre tych, ktori maju najazdene na viacerych bikoch – ako velmi ste pri zmene materialu alebo typu ramu citili rozdiel v komforte jazdy? Citam napriklad, ze Specialized Chisel je jeden z najkomfortnejsich HT ramov aj ked je to hlinik. Cakal by som, ze najvacsi rozdiel spravia sirsie plaste a nizsie tlaky a aj ten Chisel je postaveny na sirsich 2,35" plastoch. Mate skusenost, ze by ste citili vyrazny rozdiel v kvalite jazdy podla toho na akom rame ste sedeli?

    0 0
    • Georrge  

      Z HT na 140mm full to byl vyrazny rozdil v komfortu.

      4 0
    • MTBIKER doporučuje
      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej -43% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 14 199 Kč -43% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej -38% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

      10 999 Kč -38% MOC 17 699 Kč

    • worlusho  

      Je to poznat, z Treka 8500 26" na Trek 9.9 Elite 26" dále pak Procaliber a nyní Supercaliber 2 gen. , cesty zpět není :D .

      0 0
    • LM  

      Ano. Pláště (bezduše s nízkým tlakem a pro jistotu s vložkama) udělají hodně ale materiál rámu i konkrétní provedení daného rámu je taky dost znát.

      Zkoušel jsem různé gravely (ve stejný den, tj. stejné podmínky na „testovacím okruhu“, stejně široké ráfky (23 mm) a různé pláště 700×40C s dušema – jen jsem upustil trochu tlak):

      • nejpohodlnější rám byl karbonový Ridley Kanzo Adventure
      • Ridley Kanzo Fast (taky karbon ale aero závodní) byl o dost tvrdší (a méně pohodlný)
      • hliníkový Pells RAW byl nejméně pohodlný (ale tam to trochu zachraňovali nejlepší pláště)
      0 0
    • tomasz70  

      Mám stejné zkušenosti, ale s jinými koly, oba mám v profilu. Karbonový Author guru, který teď sedla moje polovička versus 3T exploro racemax oboje na 40mm Tufo Thundero. Tlaky také stejně navíc u 3T jsou kvalitní karbonové kola oproti hliníkovým na Authoru. Šířka ráfku je 23vs24mm vnitřní, takže také hodně podobné. Co se týče pohodlí je na tom Author mnohem lépe v celkovém chování v terénu a různých nerovnostech. Rám 3T je o poznání tužší. Čekal jsem po přechodu na 3T jak si ve všem polepším a ne, že bych byl zklamán, ale spíše překvapil Author jak dobré je to vlastně kolo. Až přímé srovnání to odhalilo. Ani v rychlosti atd jsem nezaznamenal nějaké větší rozdíly, možná při akceleraci je 3T díky tuhosti malinko živější, ale pořád se bavíme o malých změnách. Takže ano materiál dělá rozdíl, ale musí se to brát jako celek. Pohodlí dorovnávam tlakem. Tam je největší posun.

      0 0
    • mirorek2  

      Dartmoor Hornet tuhé jako prase, ocelák Nordest velmi pohodlné, šílený rozdíl.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.