Ahoj všem, po čerpání informací nejen na těchto stránkách jsem se rozhodl pro založení i svého dotazu. Vím, že podobná témata se tu již řešila, ale většina alternativ je nyní nedostupná a potřeboval bych poradit v této aktuální situaci…
Jsem vyloženě rekreační cyklista s nájezdem do cca 300–400km ročně, mám 190cm, 105kg. Jezdím mix polní cesty, šotoliny, silnice, žádný náročný terén. V naprosté většine krátké trasy 10–20km. Nyní mám cca 12 let starého crossa Author Horizon a už nějaký čas koketuji s myšlenkou pořízení nového kola, s kterým bych ty rozbité polňačky zvládl o něco lépe, než na současném kole, i za cenu lehkého ztížení jízdy po silnici.
Začal jsem s představou kola do 20 tisíc a postupně po nasávání informací na fórech a od známých se posunul ke 30-ti tisícům.
Se situací na trhu, jaká je, mi zatím vyplavali tyto modely, které by měli být skladem:
– + jsem ještě oslovil „stavitele kol“ a ten mi z dostupných věcí nabídl rám Scud s rychloupínákem, viidlice vzduchová na pevnou osu, výbava Deore 2×10. Cena cca 23 – 25 tis. podle konkrétní výbavy…
Moje otázka zní, co by jste mi z těchto možností doporučili? Nebo nasměrovali na jiné kolo, které je reálně někde skladem?
Zatím se mi nejsympatičněji jeví Sola, u té mi asi vadí jen že patrně nemá zamykání vidlice z řidítek (ale je to vůbec podstatné?). Potom je tu rozdíl Shimano/Sram, kde jsem vyčetl, že u SRAM jsou snad dražší výměny spotřebních komponen, ale to si myslím, že u mého minimálního nájezdu zase takový problém nebude? U současného Authora jsem za těch 12 let měnil jen šlapátka a pláště… Nebo se mýlím a současné komponenty vydrží míň? A samozřejmě rozdíl převody 1×12 vs 2×10 – tady jsem narazil na názory, že pro lehčí polní cesty a silnici je lepší 2×10, ale i opačné názory, že 1×12 při rekreačním ježdění v těchto situacích vůbec není problém…
Takže mám pocit, že čím víc do toho zabředávám, tím méně si jsem jistý a mezitím mi mizí ty poslední ojedinělé kusy skladem, nebo skokově zdražují…
Díky za každý názor!