Co říkáte na tyhle kliky?? Jejich váha 735g včetně osy, strčí do kapsy snad veškerou konkurenci kormě fsa 715g za 11tis. Xtr jsou na 770g. Na kupkolo za 5200kč a v sadě se středem s ker. lož.
Co říkáte na tyhle kliky?? Jejich váha 735g včetně osy, strčí do kapsy snad veškerou konkurenci kormě fsa 715g za 11tis. Xtr jsou na 770g. Na kupkolo za 5200kč a v sadě se středem s ker. lož.
Anketa: líbí šli by jste do nich??
Někdo musí být první,tak je kup.
Už jsem po nich šahal, ale nakonec to dopadlo tak jak to dopadlo.
Ale na XCé kolo bych je bral
U nás jedny jezdí ve zlaté. Prohlížel jsem si je a je fakt, že vypadají parádně a majitel si na nic nestěžoval. Až budu mít cestu kolem, tak se zeptám na dlouhodobější zkušenost (ale to už je budeš mít doma). (:
díky za info klucí zatím je nekupuju jen mě zajímalo jak je to s nima ale asi do nich půjdu
Ahoj, neříkal něco ten známý o tuhosti a o tom co vydrží ložiska? Diky moc, taky nad nimi přemýšlím ;)
Pendolíno si je koupil a už na nich bude mít tak 1000km. mě přijdou super, váha, keramický ložiska. Jen ten design je dost ničem.
www.superstar.tibolts.co.uk je odkud to kupujou, cetl jsem pred casem recenze kdesi na netu, ty kliky tam docela prosly, ale loziska ovsem ne. nektere pry vydrzeli tyden, dva a superstar components to neprijali jako reklamace, pry to bylo nevhodnou udrzbou (tlakove miti) coz ty zakaznici popirali. mne osobne to od koupe odradilo i kdyz od nich kupuju ti-bolty a desticky a jsem s nima celkem spokojenej..
teda spatne, vyrobce je www.aerozinebike.com, to prvni je pouze importer, ktery je v kazdej zemi jinej, tak aspon vyzkousis jak berou reklamace v cecchah :)
Vyhrabnu tohle tema, uz je nekdo ma?
Má je na kole uživatel FADR.
OK, jestli to ut cte uzivatel Fadr, jake s nimi mas zkuzenosti? Ikdyz vidim, ze to ma napristi sezonu, takze asi zadne. Je tu nekdo, kdo je vozi? chci poridit nove klily a tyhle se mi docela libi, navic cerny by sedely k mymu kolu. Nebo holt pujdu do SLX…
viz nize
Pozri môj bike v profile (MC30) – verzia s obyčajnými SKS ložiskami. Nie je na nich najazdené veľa – cca 500km, zatiaľ bez problémov.
Dik, minimalne mam potvrzeni, ze na Geniuse pujdou namontovat :-)
Zdravím všechny a omlouvám se že to zase vytahuji ale máte po několika měsících nějaké nové zkušenosti?? Díky
tak to zkusím ještě pořád o nich uvažuju. Máte už nějaké zkušenosti?? Všem díky
Když tak pročítám popisky na e-shopech,tak tam uvádí, že kliky „mají nastavitelnou délku klik 170 až 175“ nebo „systém nastavení délky klik: 170 / 175 mm“. Můžete mi prosím někdo vysvětlit jak ten systém pracuje? Nějak si to nedovedu představit…
na konci je konicka vlozka kterou otacis ma excentricky navrtanou diru pro kliky.
Aha, chápu díky.
Fadr jer mel a byl s nima spokojenej, chodili pekne hladce, razeni taky ok, tuhost naprosto vpohode (mam 85kg) a rozdil oproti XTR sem nepoznal, pravdepodobne budou mit asi mekky prevodniky, ale to neni problem po sezonevzmenit… za ty penize pokud nekdo chce lehke a barevnekliky urcite nejsou spatnou volbou.. jo a ma je i Antuch na kole…
Fadr je už nemá,protože jsou na bráchovém RBečku. Pokud nějaké info tak přes email.
Tak jsem včera namontoval ty s dvojpřevodníkem (40/27) projel je 40km terénem. Jsou lehoučký, nevypadaj tak zle, zatím spokojenost. Až se něco po.. dám vědět. Překvapilo mě, jak se hodí ta dvou placka-na velkej jedu skoro pořád, jen nejprudší a dlouhý kopce dávám malej(včera jen 1×). K velký totiž můžu zařadit všechny pastorky, to na 3převodníku jsem 28 a 32 nepoužíval.
Ještě foto
Dost intenzivně uvažuju o těchto klikách, konkrétně s převodníky 40/27. Jezdím ale spíš švihově, tak doufám, že bych to utáhl. Točím okolo 90 ot./min, průměry na silničce po rovině většinou do 30, na biku v terénu v kopcích (např. Křivoklátsko) klidně i pod 20. Dozadu bych nejradši dal kazetu 12–32.
Jak moc je možné křížit řetěz? Nerad bych, abych neustále musel přehazovat mezi velkou a malou plackou.
A ještě jeden dotaz: Jak si tyto kliky sednou s řetězem C9?
Oprava: kazeta by samozřejmě měla být 11–32.
Nazdar, taky se mi líbí.Počítám li ± správně.Příjdeš o nejlehčí převod.Nyní máš 22–32.Převod 27–32 bude jako 22–28.Opravte mě, zda se mýlím.
27–32 bude podle mě o chlup těžší než 22–28 (koeficienty 0,844×0,785). Toho se nebojím, bojím se, abych nemusel pořád řadit na převodníku. Je pravda, že na kole s trojpřevodníkem většinu času odjezdím na střední placce. Ty taky určitě budeš mít větší výkonnost než já.
Nevím jakou mám výkonost, ale v táhlém stoupání klidně hodím malou placku a motám 22–32.Zkušebně jsem malou placku neřadil a zkoušel co se dá vyjet na 32–32.Dalo se i v beskydech.Radhošť, Javorník, ale proč si oddělávat kolena.Na převod 22–32 jedu cca 7km/h, na 32–32 jedu to samé.Potřeboval bych sakra silnější motor aby se tenhle převod vyplatil.
Jak jsem psal, dříve jsem vetšinu terénu odjel na střední, teď to jde všechno na velkou, malou dávám o něco více než dříve kašpara, ale toho jsem jezdil jen v nouzi (Saltz apod).
Co se týká tuhosti jsou asi o něco měkkčí než XTR, ale mi to novedí. Ten poměr váha/ cena je fakt dobrej.
Dá se jezdit i převod 40–32? A s jakými pastorky jezdíš malou pilu?
Na rychlém rovném povrchu dost často řadím mezi střední a velkou pilou, tady by dvojpřevodník určitě byl výhodou. Naopak ve zvlněném terénu často jezdím střední převodník a spíše lehčí pastorky – tady mi asi dvojpřevodník práci spíš přidělá. Na druhou stranu, kdyby se dal jezdit i převod 40–32, bylo by to asi ok (tento převod je skoro přesně mezi 32–24 a 32–28).
Už 5.10. přeci Marios psal, že na nich jezdí v pohodě španěla (40–32). Pokud nejsi stařec nad hrobem, tak na rovném rychlém povrchu musíš jezdit pouze velké převodníky, tzn. 44z na MTB a 53z na silničce :) Španěl se nechá jezdit i na trojplacce, takže u dvojplacky to musí být samozřejmé, jinak by už těch použitelných převodů zbylo moc málo.
Tu poznámku o španělu jsem přehlédl, díky.
Velký převodník na mtb příliš často nepoužívám, jezdím spíš kadenčně a nemám takovou výkonnost, abych utočil placku se 44 zuby. 42 by blo taky ještě moc, těch 40 už vypadá rozumně.
Mimochodem, na silničce mám kompakty, a když nejsem ve formě, mám s nimi v kopcích co dělat.
vyprdni se na aerozine a sáhni po sram X.9 , převodníky 39–26.Jsou lehčí než XT, ale těžší než aerozine.
Ten SRAM se mi zdá těžký, jdu po gramech:-)
Ok chápu:-) Ještě mě zajímá jedna věc, kolik je k sehnání náhradních převodníků z roztečí 94mm?
Tak se omlouvám.Na kupkolu píšou rozteč 104mm.
pokud mě paměť neklame tak na rozteč 104 / 64 mm se vyrábí asi nejvíc převodníků, má to valná většina klik
Na vebu mají opravdu 94mm.Snad nebudu za blbce, mrkni tam taky.
94 u dvou placky.
koukám že mají, ale mě se zdá že je na převodníku napsáno 104, ale stačí se dotázat na KUPKOLO, kde s stala chyba :o)
Jasně, sáhl bych po 2placce a nestandartní rozteč by mě nasrala.
tak tam jsou 94
To je škoda, kde shánět nové převodníky?
Rozteč 94 dělá gebhafdt.
Ale ta je na 5ti packu, ne?
Moc taky nechapu jakou roztec resite. U sram 9 klik? Na nich je psano BCD 120mm pro velkou pilu, ta mala ma nevim kolik. Kazdopadne oboji atyp a uz jen kvuli tomu bych je nechtel.
Řeším aerozine, u 2placky mají rozteč 94mm.Sram nemá rozteč 104 na 64? Zlaté shimano:-)
Vygooglil jsem že X.9 má rozteč 80/120mm. To bude výběr převodníků… :)
To mě ***** a v nabídce jsou zatím jen převodníky XX.
Tak to ano, ja myslel, ze je rec o tech SRAM 9 zminovanych vyse. SRAM v provedeni 2×10 ma prave ten atyp, co jsem psal vyse. Pokud ma 2 placka aerozine 94/64mm roztec, tak je to taky atyp.Roztec 94 se pouzivala na 5ti pacce, ne na 4pacce, tam je klasika 104/64. Pak ovsem nechapu ten proc se u dvouplacky uvadi dve roztece, kdyz podle fotek vypadaji ze je mala pila chycena na stejne rozteci jako velka, tj. 94mm a na roztech 64mm se 27z nevejde.
Mají to nějak zamotané:-)
Proč by malá firmička (ve srovnání s Shimano či Sramem), která je ráda, když si její kliky někdo koupí, měla atyp rozteč? Aby bylo o důvod víc si její kliky nekoupit? Třeba je to jen špatný popisek.
To se me neptej, proc to tak maji. Spatny popisek to nebude, protoze uz od pohledu je roztec jina nez u 3 prevodnikove verze. Na klasickou roztec 104 by navic nedostali ten malej prevodnik, na 104mm vleze nejmin 32z.
Je to stejne jako by ses ptal, proc ma gebhard na svych klikach atypicky chyceny prevodnik. Roztec maji sice normalizovanych 104mm, ale vyosene diry. Tzn, kdyz tam das jakykoli jiny prevodnik, nez jejich, bude to vypadat odporne. Proste chteji prodavat monopolne prevodniky pro svoje kliky.
30z
ale to je fuk
Tak to jsem ani nevedel, ze tam 30z vleze, to uz retez musi jezdit po sroubech prevodniku, ne?
je to atyp, ale jde koupit
spousta klik na 2×10 má atyp rozměry bude v tom trochu bordel
Nové SRAM kliky mají BCD 120mm a 80mm.
Všichni to řeší, protože nové věci jsou více COOL než ty staré :-D
a čo kúpiť verziu s trojprevodníkom 104/64 a namontovať iba dve placky? Rozteč 104 a 64 sa zháňa ľahšie ;)
Jasně že to jde.Jen by mě štvalo dát za kliky 5000 a dálších 1000 za převodníky.Jen tady špekuluju, stejně skončím u sramu X.9.Váhově je horší, ale je decentnější:-)
Retezova linka a nizsi Q faktor, u 2 prevodniku jsou v pozicich maleho a prostredniho prevodniku.
Co je to ten q faktor?
Vzdalenost klik mezi sebou, proste jak moc mas roztazeny nohy polozeny na klikach.
A čím míň, tím líp bo co?
Zdar, jezdim spis silove. Staci po rovince ci z mirneho kopce prevod 40 – 11 , nebo se uslapes?
Záleží na tvé výkonnosti:-) Mně po rovině nejtěžší převod stačí v pohodě, v terénu z kopce taky, jediná situace, kdy by se těžší převod určitě hodil, jsou táhlé silniční sjezdy. Ale tam mnohdy nestačí ani 44–11.
Taky se mi líbí. Četl jsem názory na mtbr, dost lidí tvrdí, že jsou málo tuhé, takže názory pro a proti jsou asi 50 na 50. XTR jsou prý odolnější (tomu bych věřil, zvášť když jsou těžší, ale srovnávat samo nemůžu).
Jak se pozná malá tuhost klik, ať vím co si na novou 7 kilovou raketu mám dát. Já si představuji tuhé kliky tak, že se mi po pár sezónách neuvolní (nevyžvejká) levá klika z osy. To se mi stalo po třech letech u LX klik.
Představoval bych si, že to pruží když zabereš, osa, kliky, pavouk.
No ano, ale nezapruží více rám kolem středu, nedeformují se pláště při záběru? Jak to změřit, jak to poznat, jaký to má vliv na výsledek závodu? Pro mne je to neuchopitelný termín. A kardinální otázka na závěr, které kliky jsou dostatečně tuhé? Já umím pracovat jen s parametry hmotnost a životnost, kterou ale poznám až po delší době.
Těžko říct nakolik to vadí, já na nich nejezdil. Odpůrci Aerozine doporučovali XTR :)
Tuhé – záleží na použití. Já mám na XT ohnutého pavouka a určitě to není příklad klik, kde by byl problém s tuhostí.
shimano LX môžem povedať že sú dostatočne tuhé ale prevodníky stoja za hovno , XTR tam je tá tuhosť cíteľná až nechápavá že ako môžu byť kľuky také tuhé a prevodníkom tiež nie je čo vytknút , tieto aerozine by som ohodnotil vetou: nízka hmotnosť na úkor kvality
Tak už sis pořídil novou stíhačku? nebo stavíš? a na jakým rámu?
no jestli se ti vyžvýkala klika z osy, to se mi zdá dost podivné. jestli to bylo proto, že jsi neměl řádně utažené šroubky, které jsi nekontroloval tři roky, tak by to byla jen a pouze tvoje chyba. zkus o tom něco napsat, docela mě zajímá jak to bylo. díky
Test klik: http://fairwheelbikes.com/…iewtopic.php?… jen aby bylo jasné jak se měří tuhost. Podle mě jim tam dávají solidně…
A teď k těm Aerozine, měl jsem je na kole chvilku, cca tis. km a za tu dobu mi nijak měkké nepřipadali! Tuhost byla úplně v pohodě, když jsem se do toho obul, uhýbal rám. Jak jsou na tom převodníky nemůžu soudit, na to jsem je měl moc krátce. Můžeš zkusi Zdeněk-K, ten je ode mně koupil a snad je i jezdí… Podle mě jde o dobrý kliky s výborným poměrem cena váha! Zbavoval jsem se jich proto, že se mi už nehodily ke kolu a chtěl jsem něco jiného :-)
Jeden graf s měřenými desetinovými výchylkami, prakticky to znamená co? Vyhnout se lehkým klikám, jezdit s těžítkem? :)
ty desetiny sou v palcích, takže to už pěkných pár mm udělá :-)
A kolik to tedy udělá ve výsledku?
Vsak si to prepocitej:) Treba pres 10mm u Tune je myslim dost.
tak tak to už musí být opravdu dost poznat a taky je můžu potvrdit
Takže to znamená, že kliky Tune se ohnuly o 1,1cm, zatímco nejpevnější jen o 5mm?
4,5mm nejpevnější, a 11,2mm nejmíň tuhé PMP na 4 hran
Rád bych viděl podobný test s MTB klikami.
mě se líbí že už jsou už z výroby odřený :-)
Mám kliky Aerozine s dvojpřevodníkem. Když zařadím malý převodník a jedu do kopce, někde pode mnou (v klikách? ve středu?) něco nechutně křupe. Netušíte, čím by to mohlo být? Ty kliky mám relativně krátce, od zimy. Křupání začalo nedávno a zhoršuje se.
Je to střed. Kamarád je má s trojpřevodníkem a po výměně středu jsou zticha. Respektive byly, včera se ozvaly po cca 150km od výměny znovu.
Řešení je tedy výměna středu? Mám to normálně reklamovat?
Jak říkám, vyměnil střed s keramikou za nějaký obyčejný a vrzání ustalo. Nicméně po 150 km kilometrech se zvuky vrátily.
Tak to je hrůza. S těmi klikami jsem najel dost málo km, navíc většinou za sucha.
ale prd , rozebret, vyčistit, namazat a složit.
Doufám, že máš pravdu. Paradoxní je, že Truvativy, které údajně měly začít křupat po prvním projetí bahnem, se neozvaly ani po roce provozu:-)
Zkoušel s tím první poslední, dával to do servisu a s novým středem to ustalo. Ale je fakt, že první rozebrání, namazání pomohlo. Asi na půlku vyjížďky byl klid. Možná to špatně montuje, to mi přijde jako jediné rozumné vysvětlení.
To může křupat i spoj pavouk/převodník, rozebrat, vyčistit, namazat a je klid, u mě to bylo to stejné ..
U mě křupal starý jetý rychloúpínák, čištění a dotahování nepomohlo, jen výměna za nový.
Tak problém vyřešen, dělaly to hliníkové šrouby v převodnících. Po výměně za ocelové šrouby je křupání pryč. Díky, Hnoji:-)
Na fotce máš variantu s trojpřevodníkem, tak to raději té udávané váze nevěř, já tipuji 801g u letošního modelu.
Na fotce máš variantu s trojpřevodníkem, tak to raději té udávané váze nevěř, já tipuji 801g u letošního modelu.
co to? viděl jsem plno těhle klik s trojplackou na váze, a měly všechny kolem 740 gramů, tak jakých 800?
tak jsem je sundal a přavážil Ti je ještě jednou: 794g se vším, což odpovídá údajům výrobce (www.aerozinebike.com), který udává hmotnost s osou 786g ±10g
ještě poznámka těch 794g bylo naváženo bez plechových podložek, které se vkládají do osazení s konusem, do kterého se šroubuje pedál, takže platí 801g !!!!! Ty podložky tam musí být, je to daň za možnost nastavit si délku klik.
hmm to je divné, asi ty kliky změnili, protože si pamatuju že v katalogu měli uváděnou váhu kolem 740g… ostatně tady jsou zvážené, nebo tady bez osy a tady je potom samotná osa… jetli ale nový modelový rok udělali těžší, tak už se moc nevyplatí, váží jak XT nebo styla a stojí dvojnásobek. A jestli se jim navíc serou středy…
XTéčka váží o 90g víc, ty aerozine odpovídají xtr m970.
no někde píšou u XT 845g, tak si to nepamatuju přesně, takže je to víc jak ty aerozine, a taky si blbě pamatuju cenu, nejsou kolem dvou a půl ale tří a půl :) teď je otázka jestli se oplatí dát skoro dva tisíce navrh pro 40 gramů, když ty XT jsou podle mísních zkušeností bezproblémové kliky… předtím to bylo aspoň těch 100g což už u klik není málo.
XT mám 889g ;-)
vidiš a to taky neni pravda každej ročník váží jinak nemluvě o tom že jsou dvě varianty podle počtu placek :O)
Co pořád máte s katalogem? Citujete něco co plácnul dovozce a e-shopy s ním musí držet basu. Výrobce uvádí 786g ±10g a podle mne tam neuvedl ty dvě plechové podložky, takže 801g.
já napsal, že v tom samém oficiálním katalogu přímo na stránkách aerozine ty kliky měly ještě loni váhu 740g. A jak vidíte na odkazech, tak ty kliky tu váhu skutečně měly. Asi je trochu pozměnili.